PDA

View Full Version : Как се сваля картера на 2,4 жтд



pakumba
24-12-2011, 22:21
Колеги, има ли някакви скрити болтове при свалнето на картера на 2,4? Видях 2, за които се бърка между скоростите и картера, други скрити има ли? Освен това ме интересува смукателя към картера ли е закачен или си пада директно целия картер без грижа? Трябва ли да свалям нещо около него, за да го измъкна?
Мерси на всички отговорили и Весели празници!

undy
25-12-2011, 13:50
На мен ми се наложи да разкача тръбата на снадката(от генерацията) с трите болта...свалянете на картера не е толкова проблем,но при монтажа,след като си сложил и силикона,по-добре е да имаш място.....чак пък скрити болтове няма...всичко си се вижда.

pakumba
25-12-2011, 17:17
а смукателя закачен ли е за самия картер някак, или отвиваш болтовете на картер аи директно си пада?

BO
26-12-2011, 02:04
а смукателя закачен ли е за самия картер някак, или отвиваш болтовете на картер аи директно си пада?

Закачен е.
Когато свалиш леко картера надолу ще трябва самия смукател да го развиеш и от помпата.

pakumba
26-12-2011, 08:18
Закачен е.
Когато свалиш леко картера надолу ще трябва самия смукател да го развиеш и от помпата.

всъщност го намерих в мануала. Само не видях между смукателя и помпата да има гарнитурка, а не ми се вярва да е без. Ако някой е свалял и знае каква е, в смисъл става ли за многократна употреба или е за еднократна

Събев
26-12-2011, 08:38
всъщност го намерих в мануала. Само не видях между смукателя и помпата да има гарнитурка, а не ми се вярва да е без. Ако някой е свалял и знае каква е, в смисъл става ли за многократна употреба или е за еднократна

За свалянето на картера можеш да го свалиш и без да бараш смукателя! Малко завърташ картера и си излиза спокойно! А ако си решил да сваляш смукателя, има си гарнитурка там, да!

NightRider
26-12-2011, 08:43
14457681 SEAL GASKET - това ти е уплътнението

chavetoo
26-12-2011, 09:46
За свалянето на картера можеш да го свалиш и без да бараш смукателя! Малко завърташ картера и си излиза спокойно! А ако си решил да сваляш смукателя, има си гарнитурка там, да!
Точно така, но за да може да го завъртиш и да излезе ще трябва да свалиш датчика за нивото на маслото. Смукателната тръба е с О-пръстен, но ако не я бараш..... няма да имаш проблем с него.

pakumba
26-12-2011, 11:42
благоаря на всички:big_bow_down:

всъщност проблема се прояви след смяна на съединител. Дали има нужда да се пипа картера при пускането на кутията, защото точно там двата болта, които са най-близо до кутията са протекли, а и съвпадна със смяната на съединителя....?Виждам един болт точно до маховика, но дали се бара?

kiko73
26-12-2011, 16:48
Това повече прилича на протекъл семеринг - като ти сменяха съединителя смениха ли ти семеринга на коляновия вал

myato
26-12-2011, 17:09
благоаря на всички:big_bow_down:

всъщност проблема се прояви след смяна на съединител. Дали има нужда да се пипа картера при пускането на кутията, защото точно там двата болта, които са най-близо до кутията са протекли, а и съвпадна със смяната на съединителя....?Виждам един болт точно до маховика, но дали се бара?
Мисля,че бъдева ще сваляш картера.

Това повече прилича на протекъл семеринг - като ти сменяха съединителя смениха ли ти семеринга на коляновия вал
И аз съм на това мнение.

pakumba
26-12-2011, 17:17
не, не го смениха, би следвалод а са го погледнали поне, но маслото е моторно, не мирише на трансмисионно, освен това виждам теча откъде идва точно- започва от единия болт на картера, направо си се пада в корпуса на скоростите и има дупка да се бръкне да се развие.

myato
26-12-2011, 17:37
не, не го смениха, би следвалод а са го погледнали поне, но маслото е моторно, не мирише на трансмисионно, освен това виждам теча откъде идва точно- започва от единия болт на картера, направо си се пада в корпуса на скоростите и има дупка да се бръкне да се развие.
Е да де,точно моторно масло ще тече.Семерингът е на задния край на коляновия вал,под маховика и маслото ще се стече точно там,където го виждаш.Не изключвам на 100% да е протекло и под картера,но е по-малко вероятно.

pakumba
26-12-2011, 17:53
ще сложа една снимка отблизо, но ще стане ясно само на някой, който го е гледал специално. Очертал съм пътя на капката- тръгва от болта на картера и се стича по ламарината.... Не че очаквам по снимка или по форум да се локализира теч, но си мисля, че ако беше от семеринг на вала, пътя на капката щеше да е верикален, и щеше да се събере на най-долната точка на скоростната, където има дупка направена за този случай, а и да се бърка оттам да се развие болта на снимката, този болт се пада малко по-напред от вала, по към преднята броня и не би могъл да отклони капка. На тази логика лежа и се надам, че нещо взе да ми писва

chavetoo
26-12-2011, 18:04
Маховика до колкото го виждам е чист от вътре и най вероятно няма да е от семеринга. Аз бих измил всичко на пароструика и тогава бих се опитал да определя от къде тече. Също така бих проверил маркуча за смазването на турбината.

pakumba
26-12-2011, 18:12
да, маховика е напълно чист. Гледах и дали пък не идва отгоре някъде, понеже тази черната ламарина е от 2 части и има хоризонтален ръб-там е снадката с другата й част, та допуснах, че може да идва отгоре и хоризноталната снадка да го прекъсва и отклонява, но доста време е текла гарнитурата на капака на клапаните и е поомазанко и не мога да видя. Намислил съм преди да свалям картер да напръскам с обезмаслител и да мия.
Все пак има ли нужда да се пипа този болт от снимката при смяна на съединител, защото не ми се вярва да има друга причина да протече оттам, с този силикон е практически вечна гарнитурата

Събев
26-12-2011, 23:07
Точно така, но за да може да го завъртиш и да излезе ще трябва да свалиш датчика за нивото на маслото. Смукателната тръба е с О-пръстен, но ако не я бараш..... няма да имаш проблем с него.

Само дето нищо не се сваля, излиза си без проблем!
А към колегата, първо си измий всичко отдолу и тогава гледай!