View Full Version : Стъклата много се потят!
Здравейте колеги,
Весели празници ви пожелавам!!!
А сега по въпроса, стъклата на Алфата много се потят.Смених филтъра на купето и проверих отточните канали за вода всичко е ок и пак много се потят, само да уточня с гумени стелки съм.Днес през деня пътувах с още 3 човека и постоянно бяха запотени,клапата за въздуха съм я застопорил в отворено положение, защото и без това не работи.Въпроса ми е дали няма някъде отдушници купето и да са запушени, че е много гадно да се кара така.
Мерси за отговорите!
thecleaner
28-12-2011, 22:29
Здравейте колеги,
Весели празници ви пожелавам!!!
А сега по въпроса, стъклата на Алфата много се потят.Смених филтъра на купето и проверих отточните канали за вода всичко е ок и пак много се потят, само да уточня с гумени стелки съм.Днес през деня пътувах с още 3 човека и постоянно бяха запотени,клапата за въздуха съм я застопорил в отворено положение, защото и без това не работи.Въпроса ми е дали няма някъде отдушници купето и да са запушени, че е много гадно да се кара така.
Мерси за отговорите!
Да ти изчезва антифриз по-малко и стъклата да са ти леко мазни отвътре?
А може и да пробваш да почистиш стъклата хубаво
Ами като се замисля наистина доливам антифриз, но не много. За стъклата си ги чистя редовно , но не ми е правило впечатление.
don_pepone
28-12-2011, 23:26
Вземи си провери филтъра на купето как е ;) и клапата за въздуха
Вземи си провери филтъра на купето как е ;) и клапата за въздуха
Колега, чети и горните постове ;)
...
Щом нищо не помага, пробвай със спрей против запотяване на стъклата.
Щом нищо не помага, пробвай със спрей против запотяване на стъклата.
сакън, недей че ефекта е направо размазващ :D
LeoVin4i
29-12-2011, 11:44
Колега, чети и горните постове ;)
Щом нищо не помага, пробвай със спрей против запотяване на стъклата.
На предното в никакъв случай !!!! После няма изчистване тая гняс дето става. А случайно да ти се задържа влага на пода в краката на шофьора или на навигатора ?
Кранче парно имаш ли - помня че на по старите модели масово имаше едни пластмасови кранчета които сдаваха багажа и ставаше сауна....
http://s7.postimage.org/8epbmuref/29122011_009.jpg (http://postimage.org/image/8epbmuref/)http://s8.postimage.org/yg2yghey9/29122011_003.jpg (http://postimage.org/image/yg2yghey9/)
Защо ми се струва, че нещо не е наред? Това зеленикавото ако е теч - не го виждам за първи път, но има вероятност да се е увеличил. Антифриза е намалял с 2 пръста под минималното ниво
Клапата за свежият въздух не работи.
Антифриза е мазен, а освен това и мирише.Няма начин да го сбъркаш. Ако е антифриз- писа се достатъчно за радиатор на парното и кранчето.
Да се занимаем с другите проблеми. Влагата се появява или от дупки по пода и постоянното и отделяне или от лоша вентилация. Направи си прост експеримент!
Пусни вентилатора на парното при затворени прозорци.
Сложи си ръката на духалката и отвори малко един прозорец. Ако се увеличи духането, значи е запушена вентилацията на купето, което е според мен основната причина.
Не съм забелязал да е мокро в краката на шофьора или от другата страна.Къде се намира това кранче да видя дали тече от него(някой ако може да постне снимка, ще съм благодарен).Пак казвам клапата за циркулацията не работи и съм я застопорил в отворено положение, или по точно да вкарва въздух отвън.Сигурно ще се окаже, че радиаторчето е за смяна, ако нее от кранчето.
Пробата, която ми предлага колегата в предния пост ще я пробвам утре.
Поздрави!
hunter1989
29-12-2011, 21:59
Колега и аз имам този проблем . Стъклата доста се потят . Проблема го решавам по следният начин . Паля колата оставям да загрее , пускам да духа на крака и стъкла на 3 и като сгрее купето тръгвам . така постоянно обдухва стъклата и ми е топло на крачетата :balloon: . А иначе като отворя леко стъклото и започва да духа значително по силно . А въпросната вентилация на купето как се почиства ?
И аз чакам този отговор, как се почиства вентилацията на купето?
Deathriderr
29-12-2011, 22:31
УУУсигурявам човек да гледа ако ще правя маневри(спазвам правилника :hump: ), Винаги през зимата са потни джамовете на алфонсо, иначе ги свалям когато трябва да гледам, през зимата парното на колкото може , каквото и да правя стъклата са потни се едно вътре правят любов 10 човека.
Споделете адекватно решение на проблема, че направо съм потенциален убиец :jumping: :busted_cop:
didkoldihno
30-12-2011, 08:51
като ти се потят стъклата купи си спрей против изпотяване на стъкла действа трябва само да ги напръскаш на сухо стъкло и издаржа за около седмица :)
абе момчета, я си проверете отдушниците в багажниците. другия вариант-шофьорския джам леко отворен, врътката за клапите на положение да духа по прозорците и вентилатора на макс и бас хващам че конденза ще изчезне за отрицателно време. просто няма на къде да ви бяга влагата от купето.
Точно това ме интересуваше, има ли отдушници някъде.Сега ако кажеш къде точно се намират, ще бъде идеално, че идея си нямам къде са тия отдушници.
За спрей въобще няма да пробвам щото на Ладата ги напръсках и стана още по гадно.
мерси за отговорите и ПОЗДРАВИ!!!
на 146 май 2 бяха. в багажника като погледнеш в двата задни ъгъла едни триъгълни решетки, а отвън излизат зад бронята.
За тях говора и аз.
Моята кочина фабрично няма такива, но дупки бол. Дал Господ. Аз си добавих и още две за към задната броня и проблема при мене изчезна. Вече е сухо и топло, а не влажно и студено като в ....
alfatras
30-12-2011, 22:10
Явно при всички е така,яко потене на стъклата!Италянеца не е измислил нещо!
П.С-Сега ще има мнения от рода на моята е супер при смяна на еди кво си-при мене сменихме всичко и пак си е така:shutup:
Привет, аз одеве погледнах в багажника, но не видях никакви триъгълни решетки, както е писал колегата Колев. Или аз не виждам или няма, но ми се струва, че трябва да има.Незнам вече,но е много гадно така да се кара. Изчистват се стъклата, но не напълно само предното ама не до горе след като загрее нормално и поне на 3-та степен ветилатора.A пък ако намаля вентилатора на 1-ва и пак се изпотяват.
Макар и да съм със 155ца, но проблема го имах абсолютно същия! Никакви "сериозни" загуби на антифриз (по 0.05л/месец). Няма мирез на антифриз в купето. но въпрек и това стъклата ми се потяха като за световно, особенно зимата като има сняг. /влизаш в колата със сняг по обувките и като се разтопи, парното го обръща във влага/
Проблема е, че влагата се задържа и няма "свеж" въздух да дойде на нейно място! проблема при мен е този:
Клапата за свежият въздух не работи.
и до днешен не съм събрал достатъчно нерви, че да се наема да го сменям скапаното моторче на клапата, което е навряно в на .... как да е, разбрахте ме :)
Временно решение? махни решетката под чистачките, махни филтъра и виж дали клапата е напълно затворена (най вероятно е) , и тогава бавно и плавно я натисни, и тя ще отвори; отвори я на макс! връщаш всичко и виж дали няма да има ефект ;)
п.с: Лятото в големите жеги, при постоянна отворена клапа, климатика ще е на зор! тъй като постоянно горещ въздух от вън ще взлиа. За това клапата, юни месец ще трябва я затвориш.
Привет, аз одеве погледнах в багажника, но не видях никакви триъгълни решетки, както е писал колегата Колев. Или аз не виждам или няма, но ми се струва, че трябва да има.Незнам вече,но е много гадно така да се кара. Изчистват се стъклата, но не напълно само предното ама не до горе след като загрее нормално и поне на 3-та степен ветилатора.A пък ако намаля вентилатора на 1-ва и пак се изпотяват.
там са, гледай пак и надигай постелки. в двата задни ъгъла на багажника. излизат до сгъвката на бронята зад нея.
то влиза свеж въздух, ама топлото вдига влагата във въздуха и тя като няма къде да избяга-кондензира по прозорците.другия вариант както казах-буташ някой джам да седи отворен 4-5мм докато избяга влагата. тоя чалъм е от времето на ладите.
Вентилацията на купето е много важна. По-старите коли имаха отдушници горе, зад задните прозорци. Дали е било дизайнерско решение не знам, но ако се загледате ще ги видите от Москвич до Поло.
Тия коли никога не са имали проблем с влагата,независимо колко са изгнили. Въздушния поток е стабилен, независимо от годишното време.
При едно-обемните купета, през 90-те започват да слагат отдушниците в багажника и има смисъл, защото по тоя начин се изсушава и той.
Добрата идея се проваля, защото никой не отчита, че багажника не е витрина на лъскав магазин, а по-скоро вехтошарник, превозващ вскакви боклуци.
В много случаи, отдушниците са затворени я от някой парцал, я от нещо друго, като съм виждал и съзнателно запушени.
Тъй де! Да е по-топло.
Карането лятно време на климатик със затворена външна циркулация е най-големият враг на дробовете ни.
При затворена клапа вътре остава цялата влага , идваща от крака, подмишници, гнили зъби, сополи и пръдни, щедро гарнирани с миризми от дезодоранти, лосиони, фон дьо тен, ароматизатори и прочие.
Няма по-хубаво нещо от свежия въздух,:on_da_beach:
Ако вашия автомобил няма добра вентилация, добре е да си сложите.Идеи колкото искате. Аз см се спрял на клапа от Рено 19. Хубавото им е, че трудно се запушват и лесно се слагат .
като стана по-студено и аз се сблъсках със същия проблем яко потене и т.н. и яко бърсане на стъклата,след това просто почнах да си отварям моя прозорец и за отрицателно време всичко се оправя
казахти клапата за свежият вздух не работи, блокирала е.
казахти клапата за свежият вздух не работи, блокирала е.
е той и колегата е казал че е заклещил клапата в отворено положение.
виж при автомобилите с автоматичен климатик, нещата стоят по различен начин.
ЧЕСТИТА НОВА 2012 ГОДИНА на всички колеги.
Утре пак ще се поразровя из багажника.Трябва да ги оправя,щото одеве излизах с колата и постоя около 3 часа.И като се качих към 21 часа да се прибирам прозорците са се изпотили и защото навън беше минус 6 гр. и направо бяха замръзнали и отвътре. Чаках 15 мин. да работи на място че да се поизсуши малко, че да се прибера.Дано да има такива клапи и да са запушени, че да ги почистя и да се махне това гадно потене.
ЧЕСТИТА НОВА 2012 ГОДИНА на всички колеги.
Утре пак ще се поразровя из багажника.Трябва да ги оправя,щото одеве излизах с колата и постоя около 3 часа.И като се качих към 21 часа да се прибирам прозорците са се изпотили и защото навън беше минус 6 гр. и направо бяха замръзнали и отвътре. Чаках 15 мин. да работи на място че да се поизсуши малко, че да се прибера.Дано да има такива клапи и да са запушени, че да ги почистя и да се махне това гадно потене.
Колега, снимай ги тия клапи, ако ги откриеш.
При мен се запотяват стъклата като е мокро и не съм сам в колата, но парното бързо оправя нещата.
Не знам дали беше писано в темата, но задължително трябва да си на външна циркулация, иначе няма оправия вътре.
Здравейте, днес пак се поразрових из багажника, но не намерих никакви решетки. Гледах и под стелките, но няма смисаъл да са под тях щото те ще ги запушват и според мен ефекта ще е никакъв. А дупки из багажника се намират, но незнам дали излизат някъде навън.
Имам едно питане към колегата Солдиер. Бях чел в една тема негов пост за кранчето на парното, но не си спомням точно какво пишеше.Ако каже къде се намира кранчето, че да го погледна как е моето, защото ми се струва, че като е загряла колата нормално пак не духа достатъчно топло.
И моите се потят доста и е много дразнещо. Още по-дразнещо е да караш с един отворен прозорец макар и малко. Днес и аз гледах за такива решетки в абагажника, но не видях. Колега твоята да не е някаква специална и само ти да имаш :)
Интересно ми е, че дори и да има решетки то те са 1-во в багажника, 2-ро под стелката, 3-то в/у стелката има сто неща кутия с инструменти резервна гума, раница с разни джаджи, аптечка ала бала та как ще става тази вентилация от там не мога да си представя. Утре вдругиден ще отворя да видя клапата и филтъра на купето.
Предполагам не е от антифриз защото няма миризма а и конденза снощи беше замръзнал :(
killuminati
03-01-2012, 01:40
И аз съм далеч от мисълта , че тези въпросни клапи в багажника са ключа от палатката. Сменете си филтърчето за купето и надувайте парното - т`ва е !
и като нажулиш парното какво става. всичката вода се вдига във въздуха, почва да кондензира по най-студените части-прозорците и си правим сауна. поток на въздуха си трябва. парното като вдигне влагата, трябва да има вентилация навън. влажния въздух сам бяга към тоя с по-ниска влажност- в случая по-студения. открехвайте си прозорците.
Имам едно питане към колегата Солдиер. Бях чел в една тема негов пост за кранчето на парното, но не си спомням точно какво пишеше.Ако каже къде се намира кранчето, че да го погледна как е моето, защото ми се струва, че като е загряла колата нормално пак не духа достатъчно топло.
До педалите от дясно има 2 декоративни кори (едната с дупките за парното и една друга над нея). Махаш 2те кори и там е кранчето. Всъщност е зад 2рата. Ако седиш се пада точно над глезена като натискаш газта. В кранчето влиза един маркуч.
Ако не работи, има 3 варината. Да седи в отворено положение т.е. лятото да духа все топло. Да седи в затворено положение зимата да духа все студено. Да седи в междинно положение. Ето и как да провериш дали работи. Като загрее колата пускаш парното на топло и на 3 (примерно). Караш известно време и долу маркуча, който влиза в кранчето трябва да стане топъл, ако седи хладък най-вероятно не работи. След това пускаш да духа студено пак на 3, караш известно време (може би 10 минути) и ако маркуча, е със същата температура като преди, то кранчето е забило в някакво положение.
Ако ще го сменяш, пиши да ти кажа как е най-неболезнено и много внимавай какво купуваш, че аз сменях 3 или 4. Масово продават боклуци по магазините.
Имах и снимка качена във форума, но след някаква цензура е изчезнала.
Днес отворих да погледна филтъра и се сдобих с няколко въпроса и една счупена пръскалка.
1 - установих, че клапата не ми работи - като кликна бутона се затваря, нещо изчатква и тя пада отново. И така 3 пъти. Какво може да се е прецакало?
2 - тази пластмаса, която е отгоре как по дяволите се поставя. Има две ушета, които сякаш се закачат някъде, както и странен ъгъл... е как ли не я въртях, не можах да й намеря мястото. Има една позиция в която просто си се слага и си играе напред-назад и на ляво и на дясно. Така си беше. Мисля да сменя филтъра, дали ще има ефект ?
Ето и малко снимки с лошо качество.
http://s14.postimage.org/zdplhsdvx/Image211min.jpg (http://postimage.org/image/zdplhsdvx/) http://s14.postimage.org/ts7rrh2kt/Image213min.jpg (http://postimage.org/image/ts7rrh2kt/) http://s14.postimage.org/hrmbqqv65/Image214min.jpg (http://postimage.org/image/hrmbqqv65/)
http://s14.postimage.org/lp9lg5hzh/Image215min.jpg (http://postimage.org/image/lp9lg5hzh/) http://s14.postimage.org/b3pq45bnx/Image216min.jpg (http://postimage.org/image/b3pq45bnx/)
п.п. търсих тези отдушници в багажника - няма ги :surrender:
п.п.2. ако на някой ми се намира една пръскалка и 2-3 видийки от пластмаските - преобразувам ги в бира.
1. Най-вероятно се е счупило някое зъбно колело в механизма - пластмасови са... На почти невъзможно място е наврян и за да го смъкнеш пада половината табло. Аз съм го свалял навремето, ама сега изобщо не бих тръгнал да го правя, като знам колко чанч е. Имаше и тема/и по въпроса, потърси. Верно, отдавна беше.
2. Филтърът е доста черен. Ако не е от тия с активен въглен, си е за смяна отвсякъде. Тая пластмаса стои горе-долу по начина както си я сложил, само че куките се закачват на ръба отгоре. От другата страна влиза под уплътнението, а дупката мисля се падаше точно на единия винт за кората.
Благодаря, Тонов. Точно от това се опасявах. Засега няма да събера нерви да оправям клапата. Достатъчно за зимата е, че се уверих, че не е останала в затворено положение.
Иначе ето тук има доооста подробно описание (http://italauto-bg.net/forum/viewtopic.php?f=57&t=7489) на процедурата по ремонт на клапата за циркулация.
Ще подменя филтъра, май успях да си залепя и щуцерчето на пръскалката та остана това с потенето. Той проблема не е толкова критичен, но ме дразни. Да хвана да пробия няколко дупки в купето освен. :fish:
И аз така се мъчих 2 месеца поти се поти се направо вода по стъклата,но външния кръг не ми духаше и реших да видя какво се случва с филтъра беше ад :fish: имаше нещо като кал по него махнах го на цяло.Сега съм без филтър за проба вече виждам през стъклата трябва да си купя нов иначе проблем с клапата нямам поне за сега.
Съвет към колегата защо не я заклещи постоянно на външен кръг и да опита да кара да види дали ще се потят.
Съвет към колегата защо не я заклещи постоянно на външен кръг и да опита да кара да види дали ще се потят.
Ами това положение си е външен кръг... т.е. с вкарване на външен въздух.
извинявам се не обърнах внимание че клапата остава отворена
Благодаря, Тонов. Точно от това се опасявах. Засега няма да събера нерви да оправям клапата. Достатъчно за зимата е, че се уверих, че не е останала в затворено положение.
Иначе ето тук има доооста подробно описание (http://italauto-bg.net/forum/viewtopic.php?f=57&t=7489) на процедурата по ремонт на клапата за циркулация.
Ще подменя филтъра, май успях да си залепя и щуцерчето на пръскалката та остана това с потенето. Той проблема не е толкова критичен, но ме дразни. Да хвана да пробия няколко дупки в купето освен. :fish:
156 няма почти нищо общо със 145/6. Механизмът е доста по-различен. И не се сваля цялото табло, а само долната част ;)
Опитай първо с нов филтър. После ше режеш купето ;)
Колеги, днес почистих колата основно и реших, да поровя за тоз отдушник.
Май го намерих.
Като си с лице към багажника (146) точно под десния стоп и под мокета има кръла дупка с гумена тапа - отстраних и прибрах при резервната гума. Сега чакам да тръгна някъде сутринта и да видя къв ще е ефекта.
Поздрави на всички потни алфисти, дано я има тая тапа и при 145
Утре и аз пак ще проверя за такава тапа в багажника. Днес попътувах доста и ако не открехвам малко прозореца, парното едвам изчиства стъклата дори и на 3-та степен. Това не се трае, много ме дразни, стъклата целите стават мокри особено страничните.
Дано да има лек за това нещо, иначе и аз мисля да махна филтъра за зимата да видим как е без него.
killuminati
11-01-2012, 15:09
Тапа има! Намерих я под десният стоп. Трябва хубаво да повдигнете дамаската за да я видите.Дано върши работа тази дупка! Ще споделя след време.
моята е австрийка и може и затова да са цапнали направо решетка. като се сетя ще я снимам.
....
Стига бре това в 146ца ли е? Сефте го виждам. Специално ще проверя довечера дали имам такова. По снимките разбирам, че го има от 2те страни в багажника нали?
Стига бре това в 146ца ли е? Сефте го виждам. Специално ще проверя довечера дали имам такова. По снимките разбирам, че го има от 2те страни в багажника нали?
ми така поне пише в документите :D и да, от 2-те страни са. проблем с конденза съм имал само при проливни дъждове и се напълни при филтъра с вода,а не съм включил рециркулацията. иначе задния джам се изпотява често, ама нагревателите оправят работата за по-малко от минута.
ми така поне пише в документите :D и да, от 2-те страни са. проблем с конденза съм имал само при проливни дъждове и се напълни при филтъра с вода,а не съм включил рециркулацията. иначе задния джам се изпотява често, ама нагревателите оправят работата за по-малко от минута.
И аз съм така, но тези неща съм 99% сигурен, че ги нямам в моя багажник. Ще проверя довечера и ще дам инфо при мен как е. Иначе и моята се води от Австрия, че идва.
Ти май си фейслифт, може от там да има някаква разлика.
не е фейслифт, боксер от първите - края на 95-та.
Още веднъж виждам потвърждение на теорията ми, че всяка следваща версия на един продукт е по-лоша от птедходната и правена с още по-големи икономии.
При мен също липсват подобно одушници.
Боксер от 96 пролетта.
:new_Eyecrazy: Точно на това място имам капачка с ключе за алармата.
И моята е края на '95, но и аз нямам такива отвори.Имам само тапа под десния стоп, но тя е под мокета и според мен няма да върши никаква работа, щото мокета я покрива. Ще мисля и аз за такива отвори.
п.п. Моята е внос от Италия.
Колеги, мислете как да си направите такива.
Аз лично за сега изтърбуших дунапрените на планките за задната броня и ефекта се засили неимоверно.
Потока протича през задния прозорец и го чисти много добре.
Багажника се проветрява също.
Просто дупчете, но с по-големи отвори, за да има ефект.
Най-малко 10х10 см.
Ти па, почвам я направо с флекса.
От както съм махнал тапата няма сериозни проблеми с потенето, да не кажа хич.
Карам с отворена клапа за циркулация, нямам климатик (и филтър демек), ако се появи някакво замъгляване е само на задното стъкло.
Колега на самия мокет има няколко процепа (прореза) като решетка на въздуховод ама при мен не съвпадат точно с дупката под десния стоп и въпреки това има ефект.
Бях се притеснил,че може да влиза вода и кал ама е сухо.
............
..........
mordohy :new_Eyecrazy: може ли снимки ?
mordohy :new_Eyecrazy: може ли снимки ?
той ще ти даде снимки, ама ще са на алфа ромео, а не на фиат :D :D :D . при неговата май имаше и една система отпред за пасивно вкарване на свеж въздух при движение.... не говоря за фугите на вратите :hehehm::cheers:
Само да ме хване музата да подредя багажника и ще ги снимам. Те са просто две дупки за захващане на бронята 3.5 х 6 см. през които минават планките на задната броня. Уплътняват се с дунапрен. Точно дунапрена съм изхвърлил и за сега е добре, но имам идея да си сложа нещо по-сериозно.
Да при мене действително има система за пасивно вкарване на свеж въздух, но това не изменя нещата.
Колев да не се заяжда, защото фугите на вратите са си характерни за модела:depressed:
Вий пък много издребнихте вече , потели се били нали не ви вали на главите , няма локва в багажника . Пък и както каза господина по горе :) те уплътненията не са замо за да уплътняват ;)
Извинявам се на колегата ,че ще пиша в неговата тема, но за да не пускам нова тема да попитам тук : моята е 145-а и намерих дупка за отдушник само в дясната страна на задната колона ,а в ляво (зад шофьора) няма.Филтъра на купето е сменен и клапата е отворена, но пак се потят стъклата.Има ли някаде друг отвор или да взема зегето :devil: и да създам??
в преградата при филтъра там под чистачките в двата края има дренажи. като сменяте филтър, задължително почиствате и измивате и тях.
Извинявам се на колегата ,че ще пиша в неговата тема, но за да не пускам нова тема да попитам тук : моята е 145-а и намерих дупка за отдушник само в дясната страна на задната колона ,а в ляво (зад шофьора) няма.Филтъра на купето е сменен и клапата е отворена, но пак се потят стъклата.Има ли някаде друг отвор или да взема зегето :devil: и да създам??
Хващай зегето , колега
Гледай да е на място, където ще има изсмукване, а не нагнетяване на въздух.
Най-подходящо е отзад, където се покрива от задната броня.
Рендето на жената имаше дупки и на тавана, все още тече от задния просорец(скоро го открих), но никога не е било влажно или да има тежък въздух.
Като я взех моята, вътре миришеше като на разгонен пор. Сутрин едва ли не валеше вътре. Сега е сухо у уютно.
Наближава тая простотия с потенето на стъклата да започва отново да ми лази по нервите. Днес пак се разтърсих за отдушници в багажника, но не открих друго освен дупчица с някаква мисля, че пореста тапичка. Тапичката е с рамер около 10-20ст. От другата страна не намерих такава тапичка.
ВъпросТ 1: За какво е тая уявина, трябва ли да има тапичка там или не, само аз ли го имам тва?
Въпрос 2: имам малка цепнатинка точно то пътищата за газта. Там явно по някакъв начин успява да влезе вода защото има някакъв ръждив прах около бутилката. Дали от там успява да влезе вода?
Въпрос3: Някакви ушаци снимах на задната страна на багажника. Някаква идея какво се закача за тях и за какво се ползват?
Вие имате ли конденз под цялата кора на пода на багажника?
Ушаците са за мрежа ...другото незнам :-P
Сигурен ли си, че филтъра на купето е сух? Моят беше нов, но за сметка на това мокър.
Филтъра на купето е сменян съвсем скоро. Честно казано не знам дали е сух, но предполагам, че е. По-интересно ми е къде трябва да има отдушници?
И аз нямам :info:
Но пък парното ми смогва да не седят много потни стъклата
Не ти ли се потят стъклата?
По-назад в темата има картинки даже на тея отдушници смотаните... що тъй сме прецакани :(
Хващайте зегето и дупчете!
Иначе и тая зима ще си душите.... :dyrvo_v_kenefa:
killuminati
20-09-2012, 18:40
При мен колеги в десният ъгъл в багажника има и решетка и тапа, но бяха скрити под дамаската.Изрязах необходимото парче , за да са влиза въздух , изчистих хубаво стъклата и от тогава такъв проблем със запотяване изобщо няма.Ако нямате отвори в багажника - направете си.
Клапата за вътрешен въздух! Проверете дали ви работи моторчето! Ако моторчето работи но не отваря клапата значи и тази зима ще ви се потят стъклата!!! А и нали трябва да влиза свеж въздух!
Решение: Трудния начин е смяна с работещ мотор за клапата ... лесния, е отварянето на клапата (с лека сила) и оставянето и да виси.
Миналата зима отворих си клапата и я оставих отворена, и зимата почти не ми се потяха стъклата!
Другото нещо, изчистете си много добре стъклата от всякакъв фин прахоляк! Може и със лек анти статичен спрей за стъкла да ги мините.
Ако имате компресор на климатика, пускайте го и него сутрин докато се стопли купето вътре. После като загрей здраво купето, може да го изключвате!
А като завали сняг, старайте се максимално малко да влиза сняг с вас от обувките .. че пак се образува влага в купето!
Дано ви помогнат тия съвети ;)
Зимата пусна ли климатика след това ако го спра веднага се образува влага заради конденза от смяна на температурата. Никакъв шанс - пусне ли се веднъж климатика след това ако се спре започва да влиза влажен въздух 15-тина минути. При вас не е ли така?
Majed_146
21-09-2012, 19:57
Дали ти е здрав радиатора за парното? Пролетта яко гризнах дървото с този радиатор, след като смених антифриза на цялата система : (:angry1: и на всичкото отгоре капеше по малко, и почти не се осещаше като мирзма! капеше докато е студена колата и после като задуха.. познай!........ Вътре ставаше парна баня! На вътрешните фейски радиатора им е без кранче ( като на Браво) и във същотовреме в Епер по номер на рама го даваха с кранче като на Типо!
поздрави!
Много се надявам да не се сблъсквам с тоя проблем. Мисля, че не е това. Стъклата се потят много само когато вали. Иначе всичко е ок.
Днес случайно се заговорих с едни бакшиши за коли. И двамата се прекръстиха, че зимата с махнат въздушен филтър на купето няма никакви драми с потенето.
Някой пробвал ли е?
Аз :):):)
Само че не е зле да имаш някаква мрежичка поне да не влезе все пак някакъв по-сериозен боклук!
p.s.
до колкото знам от пробвали, става перфектно и със филтър за ширм... може дори да е с активен въглен за премахване на миризмите!!!!
Аз :):):)
Само че не е зле да имаш някаква мрежичка поне да не влезе все пак някакъв по-сериозен боклук!
p.s.
до колкото знам от пробвали, става перфектно и със филтър за ширм... може дори да е с активен въглен за премахване на миризмите!!!!
Помага ли срещу изпотяването на стъклата :boxed: ти да видиш, още утре сутрин го махам :)
Здравейте, пак да драсна някой ред. Днес махнах филтъра и сложих една много ситна мрежа на негово място да не влизат боклуци. Малко по-добре е от преди, но ако съм сам. Ако сме 2,3 или 4-ма в колата пак си е същото. Вече взе много да ми писва от това потене и тези дни ще пробивам отвори в багажника за отдушници. Ако случайно и след това се потят, ще се сваля и радиатора на парното да го видим какво му е дереджето.
Поздрави и като има промяна ще пиша!
Васил Петров
18-12-2012, 00:32
Здравейте, пак да драсна някой ред. Днес махнах филтъра и сложих една много ситна мрежа на негово място да не влизат боклуци. Малко по-добре е от преди, но ако съм сам. Ако сме 2,3 или 4-ма в колата пак си е същото. Вече взе много да ми писва от това потене и тези дни ще пробивам отвори в багажника за отдушници. Ако случайно и след това се потят, ще се сваля и радиатора на парното да го видим какво му е дереджето.
Поздрави и като има промяна ще пиша!
Не си дупчи багажника а виж радиаторчето на парното. Аз за 4г. драми с потенето не съм имал на 145.
мммм....много смело изказване.... обаче за да го свалиш това нящо... за да го видиш... абе аз съм написал ръководство... прегледайте го. Секса е голям кеф :prescription:
Снощи забравих да пиша, че свалях миналата седмица и кранчето да видя, защото течеше от него. Сега вече е ок кранчето. На мен ми прави впечатление нещо друго, сега като колата загрее до работна температура и пипна двата маркуча дето влизат и излизат от радиаторчето са еднакво горещи, но като пусна да духа на 2 например не духа яко топло, както се очаква а просто топло. На други марки коли при това полойение направо духа адски горещо.
Въпроса ми е това ли му е силата на парното или нещо нее наред? Според мен трябва да става баня(правя си сравнение с ладата например, тя като загрее направо можеш да се изгориш ако по-дълго време си задържиш ръката на духалката). Аз си мисля данеби да е задрастена питата на радиаторчето и затова да не стопля достатачно въздуха.
valentino_86
29-12-2012, 17:11
Снощи забравих да пиша, че свалях миналата седмица и кранчето да видя, защото течеше от него. Сега вече е ок кранчето. На мен ми прави впечатление нещо друго, сега като колата загрее до работна температура и пипна двата маркуча дето влизат и излизат от радиаторчето са еднакво горещи, но като пусна да духа на 2 например не духа яко топло, както се очаква а просто топло. На други марки коли при това полойение направо духа адски горещо.
Въпроса ми е това ли му е силата на парното или нещо нее наред? Според мен трябва да става баня(правя си сравнение с ладата например, тя като загрее направо можеш да се изгориш ако по-дълго време си задържиш ръката на духалката). Аз си мисля данеби да е задрастена питата на радиаторчето и затова да не стопля достатачно въздуха.
С интерес ще следя темата че и аз ги имам същите проблеми...И при моята 146-ца духа не толкова топло когато е загряла,а за стъклата да не говорим(цяло чудо е ако се движа по платното за движение :D ) утре ще проверя дали имам и аз отвори в багажника :)
Време е да напиша, какво става при мен. Онзи ден се поразрових из багажника и намерих един отдушник, който се намира на задния десен калник. Доколкото съм чел той служи за изравняване на налягането, като затваряш вратите да не изхвърчи някой прозорец. Само че го намерих под мокета и незнам колко върши работа, затова изрязах мокета да видя ще има ли ефект(ще приложа и снимка да се види какво представлява).
В четвъртък пътувах и имаше ефект, по добре е от преди, но пак се потят не изчезна проблема до толкова колкото аз исках. От време на време даже отварям и двата предни прозореца по малко и пак на предните врати от средата назад и на задните врати пак не се изчистват.
valentino_86
30-12-2012, 15:43
И аз намерих същото в багажника си и изрязах мокета по същия начин(надявам се да има ефект) :)
Чудех се дали ако махна и гумената тапа дали няма допълнително да увелича ефекта,но не знам дали няма да ми влиза вода от там.
106142
106143
106144
:big_whoops: http://cdn.iwastesomuchtime.com/October-18-2011-20-12-49-DoubleFacePalm.jpg (http://cdn.iwastesomuchtime.com/October-18-2011-20-12-49-DoubleFacePalm.jpg)
Не знам защо си внушавате, че потенето идва от този мокет ?
Налягането вътре в купето ако ще излиза от този отвор в задния десен калник, ще си излезе с и без това рязане.
Проблемите с потенето през зимата идват от един главен фактор: Влага!
Било то от филтъра на климатика/парното. Или от снега (или водата) по обувките! Или антифриз от радиаторчето на парното/кранчето.
Това са причините!
Някой от начините за разрешаване на проблема:
1) Смяна на филтъра на купето.
2) Клапата за външния въздух бачка ли ви? Ако не работи и нямате нерви да си смените моторчето, поне отворете клапата, ако е затворена. /с лек натиск навътре/ (като сменяте филтъра)
3) Проверка на кранчето дали тече от него.
4) Зимата, гледайте да си тупате здраво обувките преди да влизате в колата.
5) Пускайте компресора (ако имате такъв) особенно в началото докато загрей въздуха вътре в купето.
6) Вече след всичко горе , нищо не помага, и нямате време да се занимавате, купете си спрей против изпотяване. Ако имате нерви и желание, сменяте радиатора на парното. (в този случай, най вероятно ще е от него)
Клапата отзад в десния калник, тя е постоянно отворена. Има гумен капак, който пропуска въздух само навън. Шанса да е запушен е почти нулев.
Не си мислете , че само от този отвор в калника излиза въздух при затворени врати и джамове. Духа леко и от дръжките на вратите.
Пробвайте го с загрял въздух в купето пусната на макс перката. излезте и доблежете си раката до дръжката на шофьора примерно. На 155цата съм го тествал това.
Имайте предвид, че почти всички модели коли имат подобни проблеми. Все пак Влагата не прощава никого! За това може от време на време да се отваря по малко джама. Аз понякога правя номера с леко отворен пасажерски джам и джама на задна лява врата. 10-15 сек. са достатъчни.
Друга опция е да не тръгвате преди да не се е постоплило вътре в купето. Чакате едни 10 минути на пуснато парно, тогава тръгвате. Тествано и има ефект ;)
Успех с борбата с/у изпотяането на джамовете.
На моята 145 направих тази "модификация",при включен вентилатор на 2 степен почти нямам проблеми,така се получава естествена вентилация.При интерес мога да обясня как става.
Здравей колега, виждам, че си разпробивал някъде но не разбрах къде? Ако искаш може да споделиш.
Поздрави!
Това е на задна дясна греда,под черната пласмаса с оребрението която се сваля с 2 болта с шестограм 5мм.Там има една още една пласмаса която е с отвор за вентилация и тя се маха и се показва ламарина.Това е от вън.
Вътре, сваля се сивата кора на гредата и се отстранява една защитна пласмаса която стои от вътрешната страна на сивата кора.Това е.
ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ И НЕ ЗАДЪЛЖАВАМ НИКОИ НА ТАЗИ ПРОЦЕДУРА
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.