PDA

View Full Version : Колеги, какво значи тази грешка?



i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 13:18
Колеги, колата е от подписа.
Прикачил съм снимка с грешката, която FES ми даде при диагностика. Имаше и други грешки, които се изчистиха, ама тази се появи пак.
Ако можете да ми кажете какво значи...

milev86
29-12-2011, 13:25
Ламбда сонда?!....

oem
29-12-2011, 13:26
Значи, че имаш проблем със смесообразуването. ЕЦУ-то е стигнал максималния си лимит на корекция на сместа и повече не може. Трябва да отстраниш първо проблема, да ресетнеш адаптивните параметри и чак тогава ще се изтрие грешката.

milev86
29-12-2011, 13:56
Това ми се вижда, като да има някъде дупки на маркучите около дебитомера или ако си по-изгъзен - MAF сензора. Аз имах проблем с дупки на гъвкавите връзки при въпросния сензор и ми излизаше подобна грешка, като ми се бъзикаше при ниските обороти. А по-горе су почудих за Ламбда, защото същата грешка ми излизаше, при пукнатини между изпускателния колектор и ламбдата. Един от двата трябва да ти е проблема предполагам.
А при нещата, които казва колегата ОЕМ, такъв е случаят, ако сместа корекция надхвърля стойност от 22 милисекунди или падне под -22 мс.

oem
29-12-2011, 13:58
Да, но може и в някой от сензорите да е проблема. :)

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 14:50
Колеги, ламбда сондата сякаш работи добре. Гледам я динамично си се движи от 20 мV дo 900 mV.
Но друго нещо ми прави впечатление. Като я изфорсирам, въпреки че е на място, претриса леко, поклаща оборотите и после ги нормализира.
Също ми прави впечатление, че когато я карам, понякога преди да се пусне вариатора сякаш не върви както трябва. Прилашква лекичко, сякаш не и стига гориво или се дави... и после се оправя изведнъж като влезе в обороти.

Ако това дава повече светлина по проблема...

milev86
29-12-2011, 15:02
Това е всеобщ проблем на ТС. До 2900 оборота колата се държи като спъната и все едно, както ти казваш, се дави и после все едно излита. :go: Също така и оборотите играят. Стъпкови моторчета, дебитомери, ламбди, свещи...побъркала ми се е главата. Даже и след отрязването на въпросния ПИН 15, пак се присеща понякога да играят оборотите. Не й се притеснявай, ама хич. Това както казват е нормално за ТС и аз съм се примирил. Колата ми харчи 12 в града, 7.5 извън града, след 2 900 оборота излита, обороите играят много рядко след като одрязах Пин 15. Не ходя и вече да я закачам, защото само си набивам филми и разходи. Ако и ти си така като мен - свиркай си и не се тормози излишно ;)

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 15:12
За разхода съм като теб. Дори съм я свалял под 7. Ама това за лашкането, не е от това че е ТС. Просто понякога го прави само. Усеща се, че нещо не е както трябва. Прилашква леко... после се оправя като влезе в обороти. Но това го прави рядко. Иначе, че е муден мотора до 3000 оборота, няма спор. Това вече си е от тва, че е ТС.
А за оборотите дето ги клати - да, и аз си резнах пин 15, и сега ги клати като пусна газта за 2-3 сек. и после се оправя. Претриса един два пъти и после си седят на 900. Но това го прави както в движение, така и на място, което значи, че проблема е някъде другаде, не е същия с този за прословутото клатене по време на движение.

Да не би наистина да е някой скъсан маркуч. Опътете ме къде да гледам? Още не и знам бакиите, кое какво е и от къде идва, а и несъм я гледал много много, че е студено.

milev86
29-12-2011, 15:16
За разхода съм като теб. Дори съм я свалял под 7. Ама това за лашкането, не е от това че е ТС. Просто понякога го прави само. Усеща се, че нещо не е както трябва. Прилашква леко... после се оправя като влезе в обороти. Но това го прави рядко. Иначе, че е муден мотора до 3000 оборота, няма спор. Това вече си е от тва, че е ТС.
А за оборотите дето ги клати - да, и аз си резнах пин 15, и сега ги клати като пусна газта за 2-3 сек. и после се оправя. Претриса един два пъти и после си седят на 900. Но това го прави както в движение, така и на място, което значи, че проблема е някъде другаде, не е същия с този за прословутото клатене по време на движение.

Да не би наистина да е някой скъсан маркуч. Опътете ме къде да гледам? Още не и знам бакиите, кое какво е и от къде идва, а и несъм я гледал много много, че е студено.
Между дебитомера и мястото, където се пречупва маркуча, за да отиде към въздушната кутия. Там е гъвкава връзка и се къса често. Даже моята е лепена, там. Прегледаи добре по сгъвките.

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 15:20
Между дебитомера и мястото, където се пречупва маркуча, за да отиде към въздушната кутия. Там е гъвкава връзка и се къса често. Даже моята е лепена, там. Прегледаи добре по сгъвките.

Ама това не е ли след дебитомера? Щото при мен е един маркуч, който излиза от дросела и отива до към акомулатора. Накрая му се слага дебитомера, и от другия край се включва въпросната тръба, която вече е с чупка, но тя е пластмасова, а и след дебитомера има ли значение, дори и да има дупка някъде?

milev86
29-12-2011, 15:24
Ама това не е ли след дебитомера? Щото при мен е един маркуч, който излиза от дросела и отива до към акомулатора. Накрая му се слага дебитомера, и от другия край се включва въпросната тръба, която вече е с чупка, но тя е пластмасова, а и след дебитомера има ли значение, дори и да има дупка някъде?
Да де, обърках се. Между дросела и дебитомера, да.
Ами то попринцип аз съм палил колата и без въздушен филтър - въздуха влизаше директно в дебитомера, ама не е редно. По тази логика и дупки да има, тя пак ще работи, но няма да е същото. Пробвай да видиш всичко ли е оплътнено там.

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 15:28
И аз съм я палил без филтър. То нередно е до толкова, колкото влизат буклуци. Иначе все тая. Промяна в работата на мотора няма. Е, влиза повечко въздух и съответно ЕКУ-то корегира сместа. Ама това, с дупката на маркуча и оборотите, трябва да е преди дебитомера.
Ще го проверя като имам време.

totii
29-12-2011, 16:21
и при мен ми излиза една и съща грешка но имам и заглъхване във високите обороти и се чудя дали е от тази грешка:gruebel:

Satanism
29-12-2011, 16:48
Чудя ви се с тоя пин15, дето всички го режете, според вас, като са били нови тея коли, дали са клатили обороти? :)
проблема не се решава с тоя пин15....

oem
29-12-2011, 17:17
Ходете на сервиз пичове, на майстори и не си болете главите да си правите сами диагностики и да си давате парите за неща дето няма да ви помогнат. Не всичко е кабел и програмка :)

Mury
29-12-2011, 17:28
И аз съм я палил без филтър. То нередно е до толкова, колкото влизат буклуци. Иначе все тая. Промяна в работата на мотора няма. Е, влиза повечко въздух и съответно ЕКУ-то корегира сместа. Ама това, с дупката на маркуча и оборотите, трябва да е преди дебитомера.
Ще го проверя като имам време.

След ебитомера бе хора,ако се замисли откъде влиза въздуха и накъде отива,ще се сетиш че е след дебитомера,ако там имаш дупка-имаш проблем.Иначе другото го каза Ники,не всичко е програмка и кабел :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 17:46
След ебитомера бе хора,ако се замисли откъде влиза въздуха и накъде отива,ще се сетиш че е след дебитомера,ако там имаш дупка-имаш проблем.Иначе другото го каза Ники,не всичко е програмка и кабел :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Да де, това имам на предвид. Ако има проблем, той ще е в посока дебитомер -> дросел. А не обратно.
Иначе програмка и кабел си е добре да го имаш за елементарните неща, щото една диагностика е на парите на един кабел в крайна сметка!
Пък те майсторите щото не се учат на наще коли иначе... тука в Шумен предпочитам аз да си счупя колата, отколкото друг и на всичко отгоре да му дам пари за това... :sheep:

Mury
29-12-2011, 17:52
Да де, това имам на предвид. Ако има проблем, той ще е в посока дебитомер -> дросел. А не обратно.
Иначе програмка и кабел си е добре да го имаш за елементарните неща, щото една диагностика е на парите на един кабел в крайна сметка!
Пък те майсторите щото не се учат на наще коли иначе... тука в Шумен предпочитам аз да си счупя колата, отколкото друг и на всичко отгоре да му дам пари за това... :sheep:

ОК успех :balloon::balloon::balloon:Само ще ти кажа да се насочиш към дебитомера/по твоя проблем/

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 17:53
Чудя ви се с тоя пин15, дето всички го режете, според вас, като са били нови тея коли, дали са клатили обороти? :)
проблема не се решава с тоя пин15....

Като си голям пич, кажи как се решава проблема тогава? Щото до колкото виждам никой не го е решил все още. А някак си не ми се кара с клатещи обороти и да чакам всеки момент да изгасне (че и бела може да ти отвори така, щото нямаш серво вече и т.н.)

За това се реже тоя пин 15. Пък ти дали си резнал твоя или не, си е въпрос на личен избор. И клатенето на оборотите на място няма никаква връзка с пин 15 и другия проблем, дето клати в движение.

Ай бакълъм.... питах за грешката какво значи!!!

i.ganchev.ganchev
29-12-2011, 18:45
ОК успех :balloon::balloon::balloon:Само ще ти кажа да се насочиш към дебитомера/по твоя проблем/

Мерси колега... след нова година ще я огледам.
И аз имам съмнения за него. Или за сцепен маркуч.
Взех я преди няма и 2 месеца, а като се развали времето стана кофти за ремонти, дори и за леки такива, щото всичко се извършва пред блока :)

Satanism
29-12-2011, 18:58
Като си голям пич, кажи как се решава проблема тогава? Щото до колкото виждам никой не го е решил все още. А някак си не ми се кара с клатещи обороти и да чакам всеки момент да изгасне (че и бела може да ти отвори така, щото нямаш серво вече и т.н.)

За това се реже тоя пин 15. Пък ти дали си резнал твоя или не, си е въпрос на личен избор. И клатенето на оборотите на място няма никаква връзка с пин 15 и другия проблем, дето клати в движение.

Ай бакълъм.... питах за грешката какво значи!!!

Батка, аз ако бях пич и знаех как се решава тоя проблем, отдавна щях да притежавам десетки левове от такива като тебе...сеш' се?... :)

Това, което знам е, че проблеми не се решават, като режеш това и онова....

oem
29-12-2011, 21:24
Като си голям пич, кажи как се решава проблема тогава? Щото до колкото виждам никой не го е решил все още. А някак си не ми се кара с клатещи обороти и да чакам всеки момент да изгасне (че и бела може да ти отвори така, щото нямаш серво вече и т.н.)

За това се реже тоя пин 15. Пък ти дали си резнал твоя или не, си е въпрос на личен избор. И клатенето на оборотите на място няма никаква връзка с пин 15 и другия проблем, дето клати в движение.

Ай бакълъм.... питах за грешката какво значи!!!

До колкото виждаш никои не го е решил, това обаче не значи че някой който не го виждаш не го е решил нали? Айде сега успех със решаването му :)

vanko_monev
30-12-2011, 19:15
Колеги, реших да не пускам друга тема тъй като грешката която ми показва е същата. Не съм много навътре с диагностиките , но ми се струва ,че това което се вижда на снимките не е нормалко. Показанията са свалени при показания на стрелката на 70 градуса:prescription:

NightRider
30-12-2011, 20:37
Колеги, реших да не пускам друга тема тъй като грешката която ми показва е същата. Не съм много навътре с диагностиките , но ми се струва ,че това което се вижда на снимките не е нормалко. Показанията са свалени при показания на стрелката на 70 градуса:prescription:
Ако мислиш, че се вижда нещо ...

Mury
30-12-2011, 21:13
Aз доколкото виждам имаш проблем с температурните датчичци,за антифриза на термостата,и за въздуха вграден в дебитомера.Другия вариант е ФЕС-а да лъже,той има такива навици.Огледай хубаво буксите на двата датчика,но е хубаво да се погледне колата в севриз,може да има проблем по инсталацията.

П.С.М/у другото заради грешни показания от тези датчици,може да записва тази грешка,но интересното е защо няма грешки за самите тях.............:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsm iley:

vanko_monev
30-12-2011, 21:52
Колега, не вярвам да е грешка от програмата, еднакви показания дава и при ФиатЕкуСкан и Алфадиаг. Имате ли някаква идея при повишаване температурата на антифриза съпротивлението на датчика как трябва да се променя, към по-голяма или по-малко. Гледах, че при 20 градуса трябва да е между 2,3 и 2,6к ома

NightRider
30-12-2011, 22:40
Колега, не вярвам да е грешка от програмата, еднакви показания дава и при ФиатЕкуСкан и Алфадиаг. Имате ли някаква идея при повишаване температурата на антифриза съпротивлението на датчика как трябва да се променя, към по-голяма или по-малко. Гледах, че при 20 градуса трябва да е между 2,3 и 2,6к ома
Мисля, че се намаляваше тук. Нека някой да потвърди все пак. Защото като е изключен датчика, ЕКУ-то показва -40гр. а това е безкрайно голямо съпротивление

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:36 ----------


Aз доколкото виждам имаш проблем с температурните датчичци,за антифриза на термостата,и за въздуха вграден в дебитомера.Другия вариант е ФЕС-а да лъже,той има такива навици.Огледай хубаво буксите на двата датчика,но е хубаво да се погледне колата в севриз,може да има проблем по инсталацията.

П.С.М/у другото заради грешни показания от тези датчици,може да записва тази грешка,но интересното е защо няма грешки за самите тях.............:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsm iley:Виж тази тема
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66784&page=5
Тук явно е имал проблем с датчика за температура на термостата, но не каза да му е светнал чека за грешка.

vanko_monev
30-12-2011, 23:00
Кой датчик да гледам, този на термостата или този на блока? При откачена букса показва ли грешка.

NightRider
30-12-2011, 23:11
Кой датчик да гледам, този на термостата или този на блока? При откачена букса показва ли грешка.
На термостата. С три жици ли е той?

Mury
31-12-2011, 09:18
На термостата. С три жици ли е той?

Щом има датчик на главата,значи е с 2 кабела.

---------- Post added at 09:15 ---------- Previous post was at 09:13 ----------


Мисля, че се намаляваше тук. Нека някой да потвърди все пак. Защото като е изключен датчика, ЕКУ-то показва -40гр. а това е безкрайно голямо съпротивление

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:36 ----------

Виж тази тема
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66784&page=5
Тук явно е имал проблем с датчика за температура на термостата, но не каза да му е светнал чека за грешка.

Цецо,когато е заминал термостата,записва грешка но много рядко,и то предимно на дълъг път.Тук нещата са други,датчика показва - 33 ГР.,което значи че има проблем колата с датчик,инсталация,ЕКУ,няма нищо общо с термостата :respect::respect::respect::respect:

---------- Post added at 09:18 ---------- Previous post was at 09:15 ----------


Кой датчик да гледам, този на термостата или този на блока? При откачена букса показва ли грешка.

На термостата,той е за ЕКУ-то,иначе при откачена букса записва грешка и пуска перките/авариино/.

Satanism
31-12-2011, 09:48
При мен грешката я записа чак като температурата падна под 50-55 градуса и записа грешка датчик температура охл. течност, а дефакто беше думнал термостата....

vanko_monev
31-12-2011, 10:36
Термостата е нов, на около 4-5 месеца, перките не варвят значи все пак получава информация от този датчк.

NightRider
31-12-2011, 12:32
При мен грешката я записа чак като температурата падна под 50-55 градуса и записа грешка датчик температура охл. течност, а дефакто беше думнал термостата....
Ами кат не загрява, тази грешка, а тя си е темостат най-вече

---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:31 ----------


Термостата е нов, на около 4-5 месеца, перките не варвят значи все пак получава информация от този датчк.
"перките не варвят" - какво означава това. Не е гаранция за много нещо, А и като не е температурата нормална, ще имаш проблем със сместа

Mury
31-12-2011, 15:17
Термостата е нов, на около 4-5 месеца, перките не варвят значи все пак получава информация от този датчк.

А защо вече не си закараш колата на севриз,ок получава някакъв сигнал,но като го изключиш какво става.Има нещо гнило,защото и двата температучрни датчици да показват еднаква температура,трябва да се прегледат схемите,дали не получават захранване от едно място,и то да липсва.Хвани един мултицет,и на единия кабле на датчика и маса,трябва да имаш 5 волта,включи датчика и леко пробии със сондата другия кабел/обратния сигнал/и виж какъв волтаж дава.Естествено,ако има захранване,ако няма,вече си трябва повечко ровене :tongue::tongue::tongue:

NightRider
31-12-2011, 15:38
А защо вече не си закараш колата на севриз,ок получава някакъв сигнал,но като го изключиш какво става.Има нещо гнило,защото и двата температучрни датчици да показват еднаква температура,трябва да се прегледат схемите,дали не получават захранване от едно място,и то да липсва.Хвани един мултицет,и на единия кабле на датчика и маса,трябва да имаш 5 волта,включи датчика и леко пробии със сондата другия кабел/обратния сигнал/и виж какъв волтаж дава.Естествено,ако има захранване,ако няма,вече си трябва повечко ровене :tongue::tongue::tongue:
Не си я закарва, щото всички са мъченици и хвърлянето на боб е по-добре. А и не всякъде, където я закара, ще му я разчетат и преведат правилно

vanko_monev
31-12-2011, 16:07
Колега, карал съм я на две места в Сливен уж при най-добрите и двамата не могат да ми кажат нищо. Можело и да е от него ама можело и да не е, казаха ми да сменя няколко неща и ако не се оправило пак да ида.

Mury
31-12-2011, 16:08
Колега, карал съм я на две места в Сливен уж при най-добрите и двамата не могат да ми кажат нищо. Можело и да е от него ама можело и да не е, казаха ми да сменя няколко неща и ако не се оправило пак да ида.

Смени сервиза по-добре,Стз ти е близо,там има кой да помогне,свържи се с Ферариста :static::static::static:

NightRider
01-01-2012, 01:10
Смени сервиза по-добре,Стз ти е близо,там има кой да помогне,свържи се с Ферариста :static::static::static:
Ако не, ела до Сф

vanko_monev
04-01-2012, 18:18
На едното кабелче имам 5v на другият като е закачен датчика показва някави 0,02v. Съпротивлението в 700ома при темп. на антифриза 60 градуса.
П.С. при извадена букса не се включва перката

NightRider
04-01-2012, 20:39
На едното кабелче имам 5v на другият като е закачен датчика показва някави 0,02v. Съпротивлението в 700ома при темп. на антифриза 60 градуса.
П.С. при извадена букса не се включва перката
Като извадиш буксата съм написал, че става все едно -40градуса - никога няма да ти се включи

Mury
04-01-2012, 21:43
На едното кабелче имам 5v на другият като е закачен датчика показва някави 0,02v. Съпротивлението в 700ома при темп. на антифриза 60 градуса.
П.С. при извадена букса не се включва перката

Според мен,имаш проблем с връзката м/у ЕКУ-то и датчика :naughty::naughty::naughty: може и датчика да е думнал,щом като го откачиш даваш на контакт,и ако пусне перки,значи няма проблем с връзката,ако не пусне,може и да има драма по кабелите.....

П.С.Цецо,всички ЕКУ-та които управляват перките на колата,пускат перките ако изключиш температурния датчик и дадеш на контакт,защото не знаят реално какво се случва с колата,и това е превантивна мярка......

NightRider
04-01-2012, 21:47
Според мен,имаш проблем с връзката м/у ЕКУ-то и датчика :naughty::naughty::naughty: може и датчика да е думнал,щом като го откачиш даваш на контакт,и ако пусне перки,значи няма проблем с връзката,ако не пусне,може и да има драма по кабелите.....

П.С.Цецо,всички ЕКУ-та които управляват перките на колата,пускат перките ако изключиш температурния датчик и дадеш на контакт,защото не знаят реално какво се случва с колата,и това е превантивна мярка......
Благодаря! Хубаво е, че е така И аз мислех, че има нещо такова, но на една кола имаше проблем с датчика и даваше - 40 градуса. Явно все пак е имал някакво съпротивление, което аз съм сметнал за безкрайност

vanko_monev
04-01-2012, 21:49
С откачена букса не се включват перките, а ако имам проблем с връзките откъде идва това напрежение до датчика :naughty: и Еку-то не взимали ли информация и от втория датчик? п.п. ако вместо датчик сложа на буксата най-обикновенно съпротивление показанията би трябвало да се променят ?

NightRider
04-01-2012, 21:58
Аз спирам гадаенето. Трябва да се подключи комп

Mury
05-01-2012, 13:50
С откачена букса не се включват перките, а ако имам проблем с връзките откъде идва това напрежение до датчика :naughty: и Еку-то не взимали ли информация и от втория датчик? п.п. ако вместо датчик сложа на буксата най-обикновенно съпротивление показанията би трябвало да се променят ?

Това че идва напрежение,не значи че другия кабел не е скъсан някъде :metal::metal::metal:ЕКУ-то взима инфо,само от датчика на термостата,,иначе може да пробваш със съпротивление,би трябвало да стане,може да закачиш и друг датчик,пак трябва да се променят :bg::bg::bg::bg:

П.С.И аз мисля че е време да спрем гадаенето,казах ти свърши се с Феро,да ти свърши работа :bg::bg::bg: