PDA

View Full Version : Ел.проблем!



Bubuto
30-12-2011, 23:15
Търсих с търсачката, но все попадам на частични отговори на моя проблем и затова да го споделя направо.
При поставяне на CD player на шейната го натиснах по-силно от нужното и изчезна осветлението в купето, клапите на парното не реагират, CD-то изгасна, и не се отчита външната температура на дисплея на километража.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и някаква идея кой кабел може да съм отнесъл с CD-то зад него който да има общо с гореспоменатите неща.

NightRider
30-12-2011, 23:26
Търсих с търсачката, но все попадам на частични отговори на моя проблем и затова да го споделя направо.
При поставяне на CD player на шейната го натиснах по-силно от нужното и изчезна осветлението в купето, клапите на парното не реагират, CD-то изгасна, и не се отчита външната температура на дисплея на километража.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и някаква идея кой кабел може да съм отнесъл с CD-то зад него който да има общо с гореспоменатите неща.
Ами свали CD-то и виж кой кабел си наранил. Там са няколко

ecotronic
30-12-2011, 23:40
Вероятните сцeнарии са общо-взето 3:

- Да си прекълцал изолацията и допрял на корпус кабел, заради което да е изгорял предпазител за консуматорите, които сега не работят.

- Да си прекъснал кабел, захранващ неработещите консуматори.

- Комбинация от горните 2 неща.

Bubuto
30-12-2011, 23:43
Гледах, но нищо не забелязах.Да добавя,че и часовника спря да работи.Изглежда съм или прекъснал някой кабел който има връзка със всички тези уреди или е някоя клема която не мога да видя.Утре ще свалям таблото както изглежд:prescription:а.

ecotronic
30-12-2011, 23:51
Преди да се впускаш в разглобяване провери дали има изгорял предпазител. Ако има, го подмени с такъв със същата стойност, За да може да изгори ако случайно има останало късо съединение.

ФЕРАРИСТ
31-12-2011, 10:06
клапите на парното не реагират,
Притиснал си конзолата на парното, виж зад цидито има понякога една фиксираща пъпка, махни я.....

Bubuto
31-12-2011, 10:15
Притиснал си конзолата на парното, виж зад цидито има понякога една фиксираща пъпка, махни я.....
Много благодаря, точно това ми се въртеше и на мен в главата за притиснат кабел или от натиска изваден някой куплунг.
П.С. Предпазителите се оказаха здрави остава само някой кабел най-вероятно с 12V.

Bubuto
31-12-2011, 11:57
Такаааа да започна първо с предисторията и откъде започна всичко.Главния виновник за всичко бе вентилатора на парното който отказа да работи на никаква степен.Посъветвах се с Форума и от патили колеги установих, че проблема е в ключа,регулатора на степените или самият вентилатор.Свалих вентилатора и директно закачен за акумулатора на 12V работеше. След това проверих ключа и той беше о.к. Последен остана регулатора, мултицета показа 12V на куплунга му следователно виновниците се оказаха двата транзистора IRFZ44R. Намерих ги по 0.90ст. разпоих старите и ги замених с новите и всичко проработи.
По въпроса с изгубените тоци на уредите се оказа замасил кабел зад CD-to и гръмнал 10A предпазител.
Благодаря на отзовалите се колеги и Весело посрещане на Новата Година.

dobromirski
02-01-2012, 09:14
Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=57044&highlight=%E4%EE%F8%EB%EE+%E2%F0%E5%EC%E5%F2%EE
и свърши и другата половина.

NightRider
02-01-2012, 10:02
Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=57044&highlight=%E4%EE%F8%EB%EE+%E2%F0%E5%EC%E5%F2%EE
и свърши и другата половина.
Taq тема не е лоша, но обяснението за вентилатора, бОбините и т.н. изобщо не е вярно така да кажа (за което Оem е написал "Бате... гоуем си! :thumbup:"). Тук никъде не се използва реактивна енергия, а ШИМ-ът един вид създава постоянно напрежение с променлива големина, а от там и променливи обороти. Натрупването на мръсотия в/у колектора довежда до къси - > едновременна работа на няколко намотки -> магнитните полета на тези намотки започват да си пречат -> токът нараства и се появява вредната реактивна енергия -> гърми транзисторът, който е със сорс към маса - гърми ДРЕЙН-СОРС -> от там другият транзистор остава подключен директно м/у 12V и маса и опуква и той -> гори бушонът, щото е по-бавен.
Така, че слагането на по-мощни транзистори е хубяво - по-малко топлина. Но гръмнат ли и те - двигател на вентилатора за почистване. Просто протичащия по-голям ток не може да прогори даващата накъсо мръсотия

Bubuto
02-01-2012, 12:11
Браво, свършил си половината работа, сега прочети тук http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=57044&highlight=%E4%EE%F8%EB%EE+%E2%F0%E5%EC%E5%F2%EE
и свърши и другата половина.

ЧНГ и само хубави неща през Новата година. Колега dobromirski тази тема ми беше водеща около отстраняването на проблема и може би тук е мястото да ти благодаря за изчерпателното обяснение и инфо-то което си дал там.По въпроса за втората част и ако имаш в предвид почистването на вентилатора и колектора направих го веднага след свалянето му да го закача на 12V. Поздрави.

dobromirski
02-01-2012, 14:38
Taq тема не е лоша, но обяснението за вентилатора, бОбините и т.н. изобщо не е вярно така да кажа (за което Оem е написал "Бате... гоуем си! :thumbup:"). Тук никъде не се използва реактивна енергия, а ШИМ-ът един вид създава постоянно напрежение с променлива големина, а от там и променливи обороти. .
ШИМ - Широчино - Импулсна Модулация . Какво постоянно напрежение какви 5 лева. :calc:
Описал съм го достатъчно точно,подробно и ясно.
ЧНГ и все по-малко теми за ремонти да срещаме тук 8-)

NightRider
02-01-2012, 14:46
ШИМ - Широчино - Импулсна Модулация . Какво постоянно напрежение какви 5 лева. :calc:
Описал съм го достатъчно точно,подробно и ясно.
ЧНГ и все по-малко теми за ремонти да срещаме тук 8-)
Спри да пишеш глупости - това е двигател за постоянен ток и чрез ШИМ изменяш нивото на постоянната съставка, а от там и на оборотите - използваш Ueff. Двигателят го върти активна магнитна енергия, а не реактивна. Отвори си учебника и виж на какво е равен въртящия момент на двигател. Реактивната енергия винаги е паразитна. Използва се за други цели.Тук не е място да ти изнасям уроци по електротехника и електроника.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D 0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0 %B0%D1%82%D0%B5%D0%BB

dobromirski
02-01-2012, 15:12
Аууу, ама ти ми се и караш :please:
Ще се развиват фермани то е ясно :)
Та , ако на изхода на въпросният регулатор изграден на базата на ШИМ , имаше дросел и филтриращ кондензатор, нещата щяха да седят по начина по който описваш ти, тъй като през времето между два импулса (период) ще се използва насищането и самоиндукцията в дросела (реактивната мощност) и на изхода бихме имали постоянно напрежение към колектора на ел.двигателя.
Да, но тук, както сам виждаш, такъв няма и за дросел се ползва съответната бубина от ротора на двигателя, като на нея се пускат директно високочестотни импулси , чието напрежение (амплитуда) е винаги 12V, но са с променлив коефициент на запълване. ;)
Ако ще си говорим за глупости, държа да допълня, че в случая, отдадената от транзисторите топлина, няма НИЩО ОБЩО с тяхната мощност.Мощността е равна на пада на напрежение по тока протичащ през него. Именно това е идеята на ШИМ. Транзистора работи като ключ. Когато е отпушен тока е ГОЛЯМ, но пада на напрежение върху него клони към нула (и зависи от съпротивлението на прехода и големината на протичащият ток).Когато е запушен, пада на напрежение е голям, но тока е =0. Та единственото нещо, което е от значение за отдадената топлина от транзистора е неговото бързодействие и ниско съпротивление на прехода 8-)
PS: Понеже видях, че си ми пуснал линкове да се ограмотя що е то ЕДН, ето малко и за теб що е то ШИМ :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation
http://www.youtube.com/watch?v=YmPziPfaByw

NightRider
02-01-2012, 16:06
Аууу, ама ти ми се и караш :please:
Ще се развиват фермани то е ясно :)
Та , ако на изхода на въпросният регулатор изграден на базата на ШИМ , имаше дросел и филтриращ кондензатор, нещата щяха да седят по начина по който описваш ти, тъй като през времето между два импулса (период) ще се използва насищането и самоиндукцията в дросела (реактивната мощност) и на изхода бихме имали постоянно напрежение към колектора на ел.двигателя.
Да, но тук, както сам виждаш, такъв няма и за дросел се ползва съответната бубина от ротора на двигателя, като на нея се пускат директно високочестотни импулси , чието напрежение (амплитуда) е винаги 12V, но са с променлив коефициент на запълване. ;)
Ако ще си говорим за глупости, държа да допълня, че в случая, отдадената от транзисторите топлина, няма НИЩО ОБЩО с тяхната мощност.Мощността е равна на пада на напрежение по тока протичащ през него. Именно това е идеята на ШИМ. Транзистора работи като ключ. Когато е отпушен тока е ГОЛЯМ, но пада на напрежение върху него клони към нула (и зависи от съпротивлението на прехода и големината на протичащият ток).Когато е запушен, пада на напрежение е голям, но тока е =0. Та единственото нещо, което е от значение за отдадената топлина от транзистора е неговото бързодействие и ниско съпротивление на прехода 8-)
PS: Понеже видях, че си ми пуснал линкове да се ограмотя що е то ЕДН, ето малко и за теб що е то ШИМ :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation
http://www.youtube.com/watch?v=YmPziPfaByw
Бобина с ОООО. Чел си нещо, но не си дочел. А и насищането пак става с активна енергия, която преминава в реактивна, а след това има диод и кондензатор. Не бъркай двигателя с импулсен изправител. Спирам да споря с теб, щот е без всякакъв смисъл. И теория ти дадох да прочетеш

ecotronic
02-01-2012, 17:26
Не виждам, защо спорите, след като и двамата казвате общо взето едно и също нещо, но с различни думи.
Ще си позволя да обобщя:

При ШИМ + интегрираща група след него (дросел и кондензотор), би се получило постоянно напрежение, чиято стойност ще зависи от коефициента на запълване. Оттам нататък може да се разглежда това, че двигателят се управлява по напрежение.

Когато няма интегратор след ШИМ, но има индуктивен товар (какъвто е двигателят), според един от основните закони на комутацията, а именно това, че токът през индуктивно съпротивление НЕ МОЖЕ да се промени скокообразно при преходния процес, следва, че в този случай имаме интегриране (осредняване) на тока. Или резултатът е един и същ.

Важното при ШИМ е това, което каза Добромирски, за ключовия режим на изхода му. А именно, че нямаме загуби под формата на ,разсеяна в регулатора топлина.

NightRider
02-01-2012, 17:45
Не виждам, защо спорите, след като и двамата казвате общо взето едно и също нещо, но с различни думи.
Ще си позволя да обобщя:

При ШИМ + интегрираща група след него (дросел и кондензотор), би се получило постоянно напрежение, чиято стойност ще зависи от коефициента на запълване. Оттам нататък може да се разглежда това, че двигателят се управлява по напрежение.

Когато няма интегратор след ШИМ, но има индуктивен товар (какъвто е двигателят), според един от основните закони на комутацията, а именно това, че токът през индуктивно съпротивление НЕ МОЖЕ да се промени скокообразно при преходния процес, следва, че в този случай имаме интегриране (осредняване) на тока. Или резултатът е един и същ.

Важното при ШИМ е това, което каза Добромирски, за ключовия режим на изхода му. А именно, че нямаме загуби под формата на ,разсеяна в регулатора топлина.
Забрави един диод да прибавиш там горе, а за осредняването - ами така се променя постоянната съставка (при ШИМ), а от там оборотите
Карай да е весело