PDA

View Full Version : Проблем с климатроник



pesho_kj
03-01-2012, 18:29
Здравейте колеги, от 10 дни се сдобих с Алфа 156, засега съм много доволен но имам един проблем. Когато я запаля копчето със снежинка мига около 20 секунди и след това спира но когато реша да пусна компресора - не тръгва. Фреон има, принудително компресора тръгва но от копчето не може да се пусне, нито от функцията за изсушаване на стъклата. В сервиза не можаха да прочетат въобще климатроника та въпроса ми е дали може някой от Пловдив да ме ориентира към сервиз където могат да ми прочетат климатроника и съответно какъв му е проблема? Благодаря предварително и се извинявам ако повтарям тема но не можах да открия точно проблем като моя във форума!

Spunky
03-01-2012, 23:08
Ми не знам как е при 156 но при 147 ако температурата навън е под 4 градуса компресора не се включва.

tonov
04-01-2012, 00:19
Това мигане показва че има проблем в управлението на климатика. Обикновено е датчика за външна температура - в дясното огледало е. Индикира ли ти температурата на дисплея за километрите? И ако да, в нормални стойности ли е?
(важи за 156 преди ФЛ)

NightRider
04-01-2012, 04:38
Това мигане показва че има проблем в управлението на климатика. Обикновено е датчика за външна температура - в дясното огледало е. Индикира ли ти температурата на дисплея за километрите? И ако да, в нормални стойности ли е?
(важи за 156 преди ФЛ)
Това е най-честия проблем. За еднозоновия климатроник преобразувателят за температурата е в километража и компа на климата го чете от там. Така, че едно подключване на комп за диагностика не е лошо

---------- Post added at 04:38 ---------- Previous post was at 04:28 ----------


Ми не знам как е при 156 но при 147 ако температурата навън е под 4 градуса компресора не се включва.
И при 156 е така, ама май беше 5 градуса, не 4. Но то е все тая

pesho_kj
04-01-2012, 07:23
Градусите на таблото са коректни, няма да е това проблема...на диагностиката ми казаха, че виждат само двигател, ABS i Airbag та затова питам аджеба къде да я закарам за да ми прочетат климатроника? Желателно около Пловдив

NightRider
04-01-2012, 08:37
Ili nqkoj kolega s FES или отиди в някой по-голям сервиз за климатици - те трябва да имат оборудване. А и можеш да имаш изгорял бушон - климатроника има няколко такива

pesho_kj
04-01-2012, 13:37
Ili nqkoj kolega s FES или отиди в някой по-голям сервиз за климатици - те трябва да имат оборудване. А и можеш да имаш изгорял бушон - климатроника има няколко такива

Мерси, вече проверих предпазителите от ляво под волана и всички са здрави (освен ако няма скрити някъде другаде в купето). Благодаря за съдействието, ако намеря решение на проблема, ще се похваля:)

NightRider
04-01-2012, 13:41
Мерси, вече проверих предпазителите от ляво под волана и всички са здрави (освен ако няма скрити някъде другаде в купето). Благодаря за съдействието, ако намеря решение на проблема, ще се похваля:) Има едни висящи над главното табло зад пластмасови решетки - не си ги изпуснал и тях, нали?

pesho_kj
04-01-2012, 13:47
Не, проверих и тях...някъде нещо дребно е, някакъв датчик най-вероятно ама те дребните неща са най-кофти за разгадаване...

pesho_kj
06-01-2012, 22:05
Колеги, днес ми прочетоха климатроника, дава постоянно прекъснат датчик на изпарителя (AC evaporator temperature sensor). Отворих Autodata и видях, че такъв датчик има само за 2,4 JTD. Възможно ли е на моята 1,9 JTD да са ми сложили климатроник от 2,4 JTD и евентуално дали мога да го излъжа с едно съпротивление 5K (в аутодата е дадена тази стойност за стандартна на този датчик)?

NightRider
06-01-2012, 22:51
Колеги, днес ми прочетоха климатроника, дава постоянно прекъснат датчик на изпарителя (AC evaporator temperature sensor). Отворих Autodata и видях, че такъв датчик има само за 2,4 JTD. Възможно ли е на моята 1,9 JTD да са ми сложили климатроник от 2,4 JTD и евентуално дали мога да го излъжа с едно съпротивление 5K (в аутодата е дадена тази стойност за стандартна на този датчик)?
Датчик К86 - до 11.99 и на всички 2.4JTD

pesho_kj
09-01-2012, 00:50
Такаааа, вчера на спокойствие разглобих жабката и тръгнах да търся по схемата от аутодата датчика на изпарителя. Не го намерих но забелязах червена мъжка букса с 2 проводника (лилав и оранжево-черен). Когато подадох на контакт измерих 5V за които предположих, че са от климатроника. Другата част на буксата я нямаше, нямаше и висящи самотни кабели. Сложих 6К съпротивление (нямах 5К под ръка) и чудо-климатроника спря да мига за грешка при подаване на контакт, съответно и компресора проработи.
Благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат и се надявам тази тема да помага на колеги с подобни проблеми в бъдеще!

NightRider
09-01-2012, 07:18
Такаааа, вчера на спокойствие разглобих жабката и тръгнах да търся по схемата от аутодата датчика на изпарителя. Не го намерих но забелязах червена мъжка букса с 2 проводника (лилав и оранжево-черен). Когато подадох на контакт измерих 5V за които предположих, че са от климатроника. Другата част на буксата я нямаше, нямаше и висящи самотни кабели. Сложих 6К съпротивление (нямах 5К под ръка) и чудо-климатроника спря да мига за грешка при подаване на контакт, съответно и компресора проработи.
Благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат и се надявам тази тема да помага на колеги с подобни проблеми в бъдеще!Това, че е проработил - добре, ама я погледни по схемата (ако можеш) къде влизат тези жички, че да не стане БАУ лятото, щом го няма датчика

NightRider
09-01-2012, 07:42
Лелееее, пак съм пропуснал да кача по-горе схемите. Свиркайте бе хора, все ги забравям атачмантите. Това ти е датчика за температурата на изпарителя. Ако го има не е хубаво да го байпасираш

pesho_kj
09-01-2012, 08:13
И Аутодата даде същата схема, само, че там датчика беше B53. За да стигна до предполагаемото място където се намира, трябваше да разглобя цялото табло за да стигна до изпарителя защото както казах, никъде не видях висящи (самотни) проводници. За мен това си е доста трудоемко. А лятото ще се изключва ръчно от време на време...като е побългарено няма др.начин пък ако му е писано, ще работи :)