Log in

View Full Version : Въпрос за датчик на вентилатора



tubeamplifier
08-01-2012, 09:58
за охлаждане на двигателя.
Проблема е ,че не мога да го открия къде се намира.
На радиатора няма нищо.
Има един датчик със 3 кабелчета тънки ,който е на термостата.
Но каквото и да правя не се задейства вентилатора.
Открих релето за бавна скорост - отдолу при предпазителите е ,вътре във купето - като му дам на късо контакта и вентилатора тръгва на бавна скорост.
Бързата и нея я открих - при двигателя е - същата работа окъсявам контактите и тръгва на бърза скорост.
Значи силово веригите са о.к.
Въпроса е как оперират тия релета и кой ги командва ,защото вентилатора се включва само на 100 градуса на високи обороти.
Въпросния датчик ли командва релетата ,и ако е така ,значи минава през ЕКУ-то.
Или има друг датчик някъде по двигателя.
Моля ви за помощ - или поне ел.схемата на охлаждането.
Свалих една от форума и по нея всичко си е така ,но не откривам датчика.

Благодаря .

myato
08-01-2012, 11:22
Датчикът е точно този на термостата.Вентилаторът се управлява от ЕКУ-то през 3 релета.Симптомите при теб са на изгорял реостат.Намира се на вентилатора отзад.

tubeamplifier
08-01-2012, 11:54
Не е изгорял - каато окъся контактите на релето за първа скорост и вентилатора тръгва на първа скорост.
Ако резистора е прекъснал няма да тръгва на първа скорост.
Въпроса е във управлението на релетата.

myato
08-01-2012, 12:27
Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.

kolev
08-01-2012, 13:11
Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.

напротив, значи че реостата е ок.
колега, сложи нови релета.

tubeamplifier
08-01-2012, 13:22
Току що се връщам от поредния тест.
Двете релета съм ги сменил със нови.
Реостата е изваден и почистен - клемите пристегнати.
Е не иска и това е.
Директно си пусна 2-ра степен като стигна 100-те градуса.

kolev
08-01-2012, 13:58
какъв е двигателя и имаш ли климатик.

tubeamplifier
08-01-2012, 14:19
Има климатик.
Двигател 1,6 TS - бензин

kolev
08-01-2012, 16:24
значи остава единствено да я закачиш към компютъра и да видиш дали той ги задейства.

tubeamplifier
08-01-2012, 17:19
Вече и това направих.
Закачихме я със един приятел на диагностиката.
Там при сигнал за задействане на релето за първа скорост ,същото се задейства.
При сигнал за втора скорост ,релето не се задейства.

Съобщения за грешки - няма.

kolev
09-01-2012, 10:45
свали двете релета и мери на краката на бобинките - 85 и 86. на единия трябва да ти идват +12 волта като дадеш на контакт, а на другия трябва да ти дойде маса като задействаш от екуто с компютъра. за мен ти работи 1-ва степен , а проблема ти е с бързата втора.

tubeamplifier
09-01-2012, 13:04
Ми не ,не е така.
Меря - идва 12 волта опаративно на релето за бързата скорост и то при 98 градуса на антифриза измерено със външен уред.
Преди това не се подава никакво напрежение нито към бавната ,нито към бързата скорост.
Абе шибана работа.

kolev
09-01-2012, 13:12
сондата на уреда на единия крак /85 или 86/, другата сонда някъде на корпус. така мери.

tubeamplifier
09-01-2012, 13:29
Зная как се мери.
При сигнал старт вентилатор ,на единия крак на релето ми изват 12,5 волта а на другия нищо-същия има директна врзка към маса на купето.

Все пак съм наясно със електро измерванията и електро оборудването на системите на автомобилите и не само.
Въпроса е защо в нормални условия не се вкл. 1-вата степен.

kolev
09-01-2012, 14:45
ето тука от 33-та надолу в зависимост от колата и таблото
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
бобините на релетата трябва да са постоянно захранени през контакт от + , а еку комутира минуса.

tubeamplifier
09-01-2012, 14:58
Съгласен съм - така е схемата.
Но защо не тръгва вентилатора на първа скорост когато е в нормални условия.
Да не би да е нещо програмно.

kolev
09-01-2012, 16:23
Съгласен съм - така е схемата.
Но защо не тръгва вентилатора на първа скорост когато е в нормални условия.
Да не би да е нещо програмно.

ами така както го описваш, би трябвало всичко да е наред. като пуснеш климатика, тръгва ли 1-ва степен.

tubeamplifier
12-01-2012, 08:01
Не ,не тръгва.

Bobo
12-01-2012, 13:50
Кое точно не работи четете внимателно първа степен на тоя мотор се пуска на 98 градуса ;)

tubeamplifier
12-01-2012, 14:06
Е да де ,не се пуска първата скорост.
на 98 условни градуса се вкл. втората скорост.
Установено е по сработването на сответното реле ,и чрез разкачане на реостата за първата скорост,като вентилатора остава да работи и без реостата - това си е 2-ра скорост.
Първата се вкл. на 86 и изкл. на 82 град.
Втората се вкл. на 98 и се изкл. на 92 град.

tonov
12-01-2012, 22:15
Е да де ,не се пуска първата скорост.
на 98 условни градуса се вкл. втората скорост.
Установено е по сработването на сответното реле ,и чрез разкачане на реостата за първата скорост,като вентилатора остава да работи и без реостата - това си е 2-ра скорост.
Първата се вкл. на 86 и изкл. на 82 град.
Втората се вкл. на 98 и се изкл. на 92 град.

А между 86 и 92 кое работи? Нещо няма логика.

tubeamplifier
13-01-2012, 09:50
За всичко си има логика.
При загряване на водата до 86 градуса се вкл. 1-ва степен ,от там нататък ако температурата не пада ,а продължава да се повишава до 98 работи си все 1-ва степен.
Ако м-у временно температурата не падне ,а достигне 98 градуса ,се вкл. втората степен ,която охлажда и спира при 92 градуса на водата ,оставяйки да работи отново първа степен.
Така е логиката на управление ,която не се изпълнява при мен.

kolev
13-01-2012, 10:30
За всичко си има логика.
При загряване на водата до 86 градуса се вкл. 1-ва степен ,от там нататък ако температурата не пада ,а продължава да се повишава до 98 работи си все 1-ва степен.
Ако м-у временно температурата не падне ,а достигне 98 градуса ,се вкл. втората степен ,която охлажда и спира при 92 градуса на водата ,оставяйки да работи отново първа степен.
Така е логиката на управление ,която не се изпълнява при мен.

точно така е. я огледай термостата какъв е и премери датчика на него, въпреки че изглежда компа нещо се ебава.

tubeamplifier
14-01-2012, 20:23
Датчика е със 3 езвода.
Единия край има връзка със масата на автомобила и е за измервателния уред за темп. на таблото.
Другите два извода дават 5 килоома при студена кола - около 15 град.

Те това е - датчика според мен е о.к.

kolev
15-01-2012, 08:17
при 20 градуса трябва да е около 2,5 килоома , при 80 - около 300 ома.

tubeamplifier
16-01-2012, 08:46
При мен отчита 5 ком. ,а при 95 град. отчита 220 ом.
Това означава ли ,че има проблем със датчика на ниските температури.
Ако е така ,за проба ще сложа външен термистор и ще го грея полека да вида кво ще стане.
Лошото е ,че никъде няма инфо за тия датчици-инфо имам в пред вид съпротивлението им във зависимост от температурата - заводски как трябва да е.

kolev
16-01-2012, 10:24
ами това са заводските данни. ако искаш може да се изрови цялата графика.
сложи на негово място един потенционметър, дай контакт и почни да го въртиш и виж ще се включи ли 1-ва и след нея 2-ра.

tubeamplifier
16-01-2012, 10:37
Това ще е следващата ми проба.

tubeamplifier
18-01-2012, 08:55
Закачих многооборотен пот. 5 ком. и почнах да въртя.
НЕ се вкл. първата степен-директно тръгна втора степен.
А сега де.

myato
18-01-2012, 09:33
Прозвъни линията от релето до ЕКУ-то.Ако тя е наред,провери ЕКУ-то комутира ли линията.

tubeamplifier
18-01-2012, 15:52
Проверено е всичко - силово и оперативно - кабели цокли на релетата ,релета.
Всичко е о.к.

tubeamplifier
19-01-2012, 08:04
Всичко е проверено.
Кабели ,цокли на релетата ,самите релета.

Не иска и не иска.

Bobo
19-01-2012, 14:44
Всичко е проверено.
Кабели ,цокли на релетата ,самите релета.

Не иска и не иска.

Тая някъв инат ше дойде :) Тия са ми любими има си характер ;)

tubeamplifier
19-01-2012, 15:22
Тая някъв инат ше дойде :) Тия са ми любими има си характер ;)

Хмммм.
Тия инати аз другояче ги лекувам ама айде.

Дайте идеи какво да правя.

Bobo
19-01-2012, 19:09
Хмммм.
Тия инати аз другояче ги лекувам ама айде.

Дайте идеи какво да правя.

Добре де с компа първа включва ли?

tubeamplifier
24-01-2012, 12:57
Със компа се вкл. първа степен ,а не се вкл. втората.
Точно обратно на реалната ситуация.

Bobo
24-01-2012, 16:38
Със компа се вкл. първа степен ,а не се вкл. втората.
Точно обратно на реалната ситуация.

Това е бъг на програмата ;) Опитай с друга;)

tubeamplifier
26-01-2012, 07:43
Това със новата програма не го разбрах.
Искаш да кажеш да намеря от някъде софтуера на ЕКУ-то, ида го преинсталирам - така ли да го разбирам.
Хм-едва ли е толкова просто.

Пък и от къде софтуер.

Bobo
26-01-2012, 20:32
Това със новата програма не го разбрах.
Искаш да кажеш да намеря от някъде софтуера на ЕКУ-то, ида го преинсталирам - така ли да го разбирам.
Хм-едва ли е толкова просто.

Пък и от къде софтуер.

Не, не ме разбра това че от програмата пуска перката грешно е проблем на програмата ;)

miro__s
27-01-2012, 21:15
Провери си,буксата на персосотата.Имах същия проблем,първа степен не тръгва с вкл./изкл климатик. Зачистих буксата и всичко се оправи.