PDA

View Full Version : Една игра: Да открием проблема



pe6kata212
08-01-2012, 20:22
Като начало да поясня,ще има черпене за човека,който успее да разгадае къде е проблема в моята кола.
Та на въпроса.
Колата е Алфа Ромео 146 1.6 боксер,която придобих при един бартер,с диагноза непоправима.
Когато поразпитах за нея до мен дойде информацията,че са сменили скоростите и повече не е пожелала да запали,от там колата обиколила 4-5 "сервиза" в които не успели да я запалят,и всички се отказали от нея като от покойник.
Обичам такива ребуси и реших да си я направя,съответно се зарових да открия къде е проблема.
В общи линии се оказа,че не скоростите са сменени,а двигателя,при което е монтиран агрегат от 33ка който е 1.5,но с инжекциона от 146цата.Съответно хол датчика няма какво да чете при положение,че маховика няма зъби,и това го установих като видях,че дупката за хол датчика е пробивана допълнително.Пораженията до този момент бяха пробит кожух на двигателя,и нарязана инсталация от всичките пишман майстори преди мен.
С две думи смених маховика с такъв от 146 1.4 боксер,кожуха на двигателя,навързах инсталацията и колата запали.Вървеше перфектно на бензин,оправих газта и тръгна и на газ.Карах я на последния трак дей на бензин и колата даде добри времена за кубатурата си,през останалото време се кара на газ като всяка сутрин се пали на бензин и се кара по минимум 10км.
Такаааа стига с историята й.
Сега с проблема.
Колата си вървеше перфектно и на двете горива без никакви проблеми докато не започна да пали много трудно сутрин,като казвам трудно имам в предвид по 15-20 мин въртене на стартер и палене на по един-два цилиндъра,след като запалеше прекъсваше и не работеше равномерно,за сила и ускорение дума да не става,това на бензин,на газ нямаше ядове.Прецених че мотора е взел-дал и реших да го сменя,намерих мотор от 33ка 1.7 с хидравлични повдигачи.Монтирах новия мотор (като казвам мотор имам в предвид само железата,от към оборудване и електроника нищо не е променяно т.е. от 146цата са си)завъртях да го запаля на бензин,но не успях и го запалих на газ.След като запали го обърнах на бензин и заработи отново по същия гаден начин като предишния.Когато е на бензин трудно се развърта и ако успее да стигне до 5000 оборота избухва и започва да си къса гумите преди това е мъртва на 80%. На газ е друга бира върви перфектно върти гуми до трета на мокро,не прекъсва и направо лети.
Пояснение газовата е най обикновена с електрически изпарител Ловато и оригинална плочка БРЦ има емулатор на дюзите,но няма ламбда емулатор.
До момента съм изолирал като проблеми:
Свещи-Денсо иридиум
Кабели Шампион с 3-4 кОма съпротивление
Бубините са изправни
Дюзите са заменени с такива дето работят със сигурност
Горивната помпа е тествана,на малки обороти 2.5 бара при подаване на газ 3 бара
ТПСа работи в правилните стойности по аутодата
Мап сезора също
Стъпковия мотор работи
Датчиците за температурата на водата и входящия въздух също са проверени
Екуто също работи,тествано е с друго няма промяна
Хол датчика е в изправност
Ламбда сондата е забила на богата смес,но тя не е определящ фактор в случая.
Изключвах емулатора за дюзите,промяна нямаше
При диагностиката се оказа,че проблема за работата е това,че на малки обороти аванса се движи в диапазон от 9 до 21 градуса и то непрекъснато без видима причина.Диаграмата на аванса прилича на кардиограма,при едни и същи обороти.
Питанката е ЗАЩО по дяволите го прави.
Мап сензора го тествах като махнах вакума по време на работа и двигателя промени работата си,спря да се форсира или ако го направеше беше много трудно.Премерих стойностите които отчита на входа на Екуто и те са като в аутодатата.

Хайде дерзайте приятели аз се изчерпах от към идеи.
Благодаря за всякакви идеи.

RUSEV-BGR
08-01-2012, 20:52
До колкото знам това еку на боксера 146 цата-също има някакви адаптивни режими и трябва да се занули!

pe6kata212
08-01-2012, 21:00
не индикира грешки,каквито имаше от преди са изчистени,и да екуто се самообучава карах я до колкото можах на бензин,но то не се издържа,не ускорява както трябва,прекъсва и направо ми къса нервите.

mitaka_cs
08-01-2012, 21:39
Пробвай с друг компютър като твоя. Друго не се сещам.

Edit: Оп, не видях, че вече е пробвано.

При мен имаше прекъсване и загуба на мощност заради хлабави куплунзи към еку-то.

thecleaner
08-01-2012, 22:23
Не видях да си писал, та затова да питам регулатора на горивото проверил ли си го?

pe6kata212
08-01-2012, 22:30
Не видях да си писал, та затова да питам регулатора на горивото проверил ли си го?

не е проверен,сподели идея как да го проверя
Благодаря

marian2784
08-01-2012, 22:40
кйолега когато сте гледали аванса че идрае колата само на бензин ли го прави или го прави и на газ

pe6kata212
08-01-2012, 22:42
кйолега когато сте гледали аванса че идрае колата само на бензин ли го прави или го прави и на газ

и на газ го прави,но в диапазон от 10 до 14 градуса,но там почти не се усеща.

marian2784
08-01-2012, 22:45
провери си кабелите около емулатора на инжекторите и пробвай без него,според мен някоя жица дава смущения или късо,защото единствената разлика между бензин и газ се явяват те ,иначе много ми се струва да е тпс-а:подава различни стойности и компа реагира все едно си дал гас променяйки инжекторното време и аванса постянно,може и нещо по буксата на екуто около кабела на тпс-а

pe6kata212
08-01-2012, 22:51
иначе много ми се струва да е тпс-а:подава различни стойности и компа реагира все едно си дал гас променяйки инжекторното време и аванса постянно,може и нещо по буксата на екуто около кабела на тпс-а

ТПСа е проверен и работи коректно,и на съпротивление и в режим на работа.
Инжекторното време не се променя,ако не се лъжа е 480 мСек,но в момента говоря на изуст.Точно това ни стана интересно че променя аванса без да променя инжекторното време.
Емулатора му откачих само захранващия кабел и не се повлия на работата, утре ще го откача на цяло.

marian2784
08-01-2012, 23:01
Е това е интересна игра верно.Замисляки се, само тпс-а и оборотите определят аванса(може и да бъркам де),а това че над 5к почва да работи добре може да говори че работи много богато или че компа мисли че е на 5к ,но защо не сменя и инжекторното време вече е необяснимо за мен.

vlalov
08-01-2012, 23:26
Нещо ти куца управлението на инжекторите - дават много бензин и за това след 5000 тръгва.
А на газ си работи 6+
Най вероятно с тоците към тях нещо се е сговнясало ама ...сякаш една нова инсталация ЕКУ - инжектори и т.н. ще е най вероятното решение .

pe6kata212
08-01-2012, 23:30
Нещо ти куца управлението на инжекторите - дават много бензин и за това след 5000 тръгва.

Инжекторното време е коректно с подаването на газта се променя и то.Проблема е с аванса,какво го кара да играе.

nicola 59
09-01-2012, 09:12
Колега според мене тази кола дави ,премери и налягането на бензина в системата на запален мотор и така ще си на ясно .Забилата сонда също е проблем .Вземи едно т образно разклонение или си направи и премери налягането ,че ако е високо от неизправен клапан и забила сонда ефекта е ясен.

pe6kata212
09-01-2012, 09:32
Вземи едно т образно разклонение или си направи и премери налягането ,че ако е високо от неизправен клапан и забила сонда ефекта е ясен.

Налягането на горивото е мерено и е нормално,на малки обороти е 2.5 бара при подаване на газ отива на 3 бара

oem
09-01-2012, 10:02
МАП-а какви стойности дава? Закачи един вакуум метър и измери вакума да видим.

pe6kata212
09-01-2012, 10:12
мапа дава скойности преди екуто от 2.1V на малки обороти до 4.8Vна високи,разликите с аутодата са от порядъка на 0.1V което го отдавам на остарялата инсталация

kolev
09-01-2012, 10:37
Като начало да поясня,ще има черпене за човека,който успее да разгадае къде е проблема в моята кола.
Та на въпроса.
Колата е Алфа Ромео 146 1.6 боксер,която придобих при един бартер,с диагноза непоправима.
Когато поразпитах за нея до мен дойде информацията,че са сменили скоростите и повече не е пожелала да запали,от там колата обиколила 4-5 "сервиза" в които не успели да я запалят,и всички се отказали от нея като от покойник.
Обичам такива ребуси и реших да си я направя,съответно се зарових да открия къде е проблема.
В общи линии се оказа,че не скоростите са сменени,а двигателя,при което е монтиран агрегат от 33ка който е 1.5,но с инжекциона от 146цата.Съответно хол датчика няма какво да чете при положение,че маховика няма зъби,и това го установих като видях,че дупката за хол датчика е пробивана допълнително.Пораженията до този момент бяха пробит кожух на двигателя,и нарязана инсталация от всичките пишман майстори преди мен.
С две думи смених маховика с такъв от 146 1.4 боксер,кожуха на двигателя,навързах инсталацията и колата запали.Вървеше перфектно на бензин,оправих газта и тръгна и на газ.Карах я на последния трак дей на бензин и колата даде добри времена за кубатурата си,през останалото време се кара на газ като всяка сутрин се пали на бензин и се кара по минимум 10км.
Такаааа стига с историята й.
Сега с проблема.
Колата си вървеше перфектно и на двете горива без никакви проблеми докато не започна да пали много трудно сутрин,като казвам трудно имам в предвид по 15-20 мин въртене на стартер и палене на по един-два цилиндъра,след като запалеше прекъсваше и не работеше равномерно,за сила и ускорение дума да не става,това на бензин,на газ нямаше ядове.Прецених че мотора е взел-дал и реших да го сменя,намерих мотор от 33ка 1.7 с хидравлични повдигачи.Монтирах новия мотор (като казвам мотор имам в предвид само железата,от към оборудване и електроника нищо не е променяно т.е. от 146цата са си)завъртях да го запаля на бензин,но не успях и го запалих на газ.След като запали го обърнах на бензин и заработи отново по същия гаден начин като предишния.Когато е на бензин трудно се развърта и ако успее да стигне до 5000 оборота избухва и започва да си къса гумите преди това е мъртва на 80%. На газ е друга бира върви перфектно върти гуми до трета на мокро,не прекъсва и направо лети.
Пояснение газовата е най обикновена с електрически изпарител Ловато и оригинална плочка БРЦ има емулатор на дюзите,но няма ламбда емулатор.
До момента съм изолирал като проблеми:
Свещи-Денсо иридиум
Кабели Шампион с 3-4 кОма съпротивление
Бубините са изправни
Дюзите са заменени с такива дето работят със сигурност
Горивната помпа е тествана,на малки обороти 2.5 бара при подаване на газ 3 бара
ТПСа работи в правилните стойности по аутодата
Мап сезора също
Стъпковия мотор работи
Датчиците за температурата на водата и входящия въздух също са проверени
Екуто също работи,тествано е с друго няма промяна
Хол датчика е в изправност
Ламбда сондата е забила на богата смес,но тя не е определящ фактор в случая.
Изключвах емулатора за дюзите,промяна нямаше
При диагностиката се оказа,че проблема за работата е това,че на малки обороти аванса се движи в диапазон от 9 до 21 градуса и то непрекъснато без видима причина.Диаграмата на аванса прилича на кардиограма,при едни и същи обороти.
Питанката е ЗАЩО по дяволите го прави.
Мап сензора го тествах като махнах вакума по време на работа и двигателя промени работата си,спря да се форсира или ако го направеше беше много трудно.Премерих стойностите които отчита на входа на Екуто и те са като в аутодатата.

Хайде дерзайте приятели аз се изчерпах от към идеи.
Благодаря за всякакви идеи.

провери регулатора на налягането на бензина като му откачиш вакумчето и видиш да не тече бензин. провери да не смуче въздух от някъде, замени датчика за температурата на двигателя нищо че ти се виждат в ред стойностите, изключи ламбдата. ако не стане и така, пробвай с друга бобина .

pe6kata212
09-01-2012, 10:49
замени датчика за температурата на двигателя нищо че ти се виждат в ред стойностите, изключи ламбдата. ако не стане и така, пробвай с друга бобина .

датчика е сменяван скоро и на диагностиката показваше реални стойтности,с включена и изключена ламбда почти няма разлика,а относно бубините,щеше да има проблем и на газ,а колата не гърми и върви перфектно на газ
Регулатора ще го тествам след малко

kolev
09-01-2012, 11:03
датчика е сменяван скоро и на диагностиката показваше реални стойтности,с включена и изключена ламбда почти няма разлика,а относно бубините,щеше да има проблем и на газ,а колата не гърми и върви перфектно на газ
Регулатора ще го тествам след малко

има 2 датчика почти еднакви. единия е слаган на някои 33-ки, другия на всички останали и по каталозите има грешки. прехвърли тоя от другия двигател за пробата и не се предоверявай на аутодатата.
намери и една бобина да се увериш че твоята е ок.

oem
09-01-2012, 15:43
мапа дава скойности преди екуто от 2.1V на малки обороти до 4.8Vна високи,разликите с аутодата са от порядъка на 0.1V което го отдавам на остарялата инсталация

В аутодата има много грешни неща понякога. Трябва да се внимава да не се вземат данните от там непременно за верни. Измери вакума в манометър.

pe6kata212
09-01-2012, 18:42
Днес отхвърлих няколко от възможните причини.
Замених МАП сензора с друг промяна няма
Замених ТПСа с друг промяна няма
Замених стъпковото моторче с друго промяна няма
Замених целия дросел с друг промяна няма
Проверих вакум регулатора работи не изпуска бензин
Вакума на МАП сензора не съм мерил но смуче здраво и променя работата като го извадя,но НЕ към по добро.
Емулатора на дюзите го изключвах през захранване,нищо не се случи,ефект имаше като извадих една от буксите и колата почна да работи на 2 цилиндъра,същото се случи като извадих и другата букса.

Приятели аз и още доста глави се изчерпахме от към идеи,ваш ред е да предлагате

Благодаря

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:34 ----------


има 2 датчика почти еднакви. единия е слаган на някои 33-ки, другия на всички останали и по каталозите има грешки. прехвърли тоя от другия двигател за пробата и не се предоверявай на аутодатата.
намери и една бобина да се увериш че твоята е ок.

Колега аз съм с датчик от 1.4 боксер,който ми е втори и с него мотора си работеше и преди,а относно бубината смятам,че трябваше да имам проблеми и на газ,а то няма.Лошото е,че не мога да си намеря бубини за проба,но за мен не са те,знам ли.

vegatta
09-01-2012, 19:42
провери си захранванията на ЕКУ-то

pe6kata212
09-01-2012, 19:55
провери си захранванията на ЕКУ-то

как ще е най удачно,да проверявам по пиновете или?

r_s_n_
09-01-2012, 20:28
нещо да не би да имаш проблем със самия бензин или дюзите да са пред задръстване, знам ли и аз....просто нямаше подобно мнение до момента :)

vlalov
09-01-2012, 20:32
Инжекторното време е коректно с подаването на газта се променя и то.Проблема е с аванса,какво го кара да играе.
Ми то като го описваш като че ли не играе, а се е сетнал на някво предварение което изравняваш във високите.
Имаш объркани токове - некой токаджия със осцилоскоп да ти хване импулсите към инжекторите, еку и т.н. кое кво подава и какво изпълнява.
И тва Нови Искър не беше ли около София - там има много корифеи, питай ги (иначе тъй без парички трудно помагат)

vegatta
09-01-2012, 20:49
как ще е най удачно,да проверявам по пиновете или?

:th_up:

pe6kata212
09-01-2012, 21:11
нещо да не би да имаш проблем със самия бензин или дюзите да са пред задръстване, знам ли и аз....просто нямаше подобно мнение до момента :)

Дюзите са сменени с други работещи перфектно и с двата комплекта беше едно и също,относно бензина е пресен,не е стар от лукойл

---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:04 ----------


Ми то като го описваш като че ли не играе, а се е сетнал на някво предварение което изравняваш във високите.
Имаш объркани токове - некой токаджия със осцилоскоп да ти хване импулсите към инжекторите, еку и т.н. кое кво подава и какво изпълнява.
И тва Нови Искър не беше ли около София - там има много корифеи, питай ги (иначе тъй без парички трудно помагат)

Значи аванса играе в диапазон от 9 до 22 градуса при едни и същи обороти,без да влияе на инжекторното време.
Относно токаджията,в сряда ще ходя да видиме какво се случва.
Нови Искър е бил квартал на София по времето на социализма,но сега сме отделен град,защо ли нямам идея,а за корифеите ги познавам до един,но не са специалисти в една област,а разбират от всичко,мен това не ме устройва,защото проблема ми е конкретен и трябва да си си имал работа с италянки,за да знаеш какво правиш,а не тепърва да ровят из колата.

kolev
10-01-2012, 10:23
като си сменил всички тия работи що не сложи и друга бобина. тук управлението е вградено в нея и е възможно там да е проблема.

pe6kata212
10-01-2012, 11:21
като си сменил всички тия работи що не сложи и друга бобина. тук управлението е вградено в нея и е възможно там да е проблема.

От де да знам що аз си мисля,че щеше да има проблем и на газ,а и друг е момента че нямам бубини под ръка за да направя пробата.
Някой ако има свалени,работещи бубини и има време нека свирне да опитаме,да видим какво ще стане.

kolev
10-01-2012, 11:34
пробвай и да откачиш буксата на датчика за температура на въздуха - тоя на гофрето преди дросела.

Mury
10-01-2012, 13:29
Днес отхвърлих няколко от възможните причини.
Замених МАП сензора с друг промяна няма
Замених ТПСа с друг промяна няма
Замених стъпковото моторче с друго промяна няма
Замених целия дросел с друг промяна няма
Проверих вакум регулатора работи не изпуска бензин
Вакума на МАП сензора не съм мерил но смуче здраво и променя работата като го извадя,но НЕ към по добро.
Емулатора на дюзите го изключвах през захранване,нищо не се случи,ефект имаше като извадих една от буксите и колата почна да работи на 2 цилиндъра,същото се случи като извадих и другата букса.

Приятели аз и още доста глави се изчерпахме от към идеи,ваш ред е да предлагате

Благодаря

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:34 ----------



Колега аз съм с датчик от 1.4 боксер,който ми е втори и с него мотора си работеше и преди,а относно бубината смятам,че трябваше да имам проблеми и на газ,а то няма.Лошото е,че не мога да си намеря бубини за проба,но за мен не са те,знам ли.

Защо мислиш,че сме изчерпали откъм идеи,аз не съм,ма майка сам знаеш че с пръдня боя не става.Казах ти за мен проблема е в звеното маховик,датчик колянов вал,ЕКУ,тва че пробваш за 2 мин. с друго ЕКУ,нищо не значи.Казал съм ти да ми оставиш колата,защото така с разходки от Н.Искър до сервиза и обратно,дай да видиме тва,дай онова,няма да стане.Ако искаш се блъскай сам,ти си знаеш :idea2::idea2::idea2::idea2:

pe6kata212
10-01-2012, 21:20
Защо мислиш,че сме изчерпали откъм идеи,аз не съм,ма майка сам знаеш че с пръдня боя не става.Казах ти за мен проблема е в звеното маховик,датчик колянов вал,ЕКУ,тва че пробваш за 2 мин. с друго ЕКУ,нищо не значи.Казал съм ти да ми оставиш колата,защото така с разходки от Н.Искър до сервиза и обратно,дай да видиме тва,дай онова,няма да стане.Ако искаш се блъскай сам,ти си знаеш :idea2::idea2::idea2::idea2:

Брат не съм визирал теб,сори ако съм те засегнал.Знам,че трябва да я оставя,но ще трябва да видя кога ще е,че в момента ми е малко напрегнато и колата ми трябва.

Днес прозвънях цялата инсталация,имаше хлабави букси на Хол датчика и МАПа,които оправих.От цялата операция се оказа,че един от кабелите на ламбда сондата не прави връзка с компютъра,всичко друго е ок.Пуснах външен кабел само за проба,но ефект пак нямаше.Утре за последно пробвам с друга бубина и ако не стане се отказвам и я карам при вас.

raiders
10-01-2012, 21:25
Напомня ми на мойте проблеми с бензина и не вървежа на колата без значение на какви обороти е, а без забележка на газ.

След като смених доста работи, не мога да кажа, че всичко е ок и сега, но нямам намерение да се занимавам повече.

С интерес ще чета темата и дано накрая се разбере от какво е било това.

pe6kata212
11-01-2012, 19:39
Днес след поредния неуспешен опит,със замяна на хол датчика и бубините с други,и неуспех с укротяването на аванса се отказвам.
Мъри печелиш ваша е,само трябва да се разберем кога да ви я докарам.

pe6kata212
17-01-2012, 19:03
И такаааа днес най на края,благодарение на момчетата от Вентура Гараж и най вече на Мъри колата най на края заработи правилно.
Та на въпроса,какво и беше.
Колата е била с оригинална газова уредба на БРЦ Ламбда газ,но както споменах инсталацията беше в един кашон,и в процеса на възстановяване на инсталацията не успях да подкарам компютъра на газовата,и аз го махнах.Използвайки инсталацията на газовите клапани добавих само едно обикновено ключе за газовата и емулатор на дюзите и така си я карах на газ.
И такаа при монтажа на първата газова,е прекъснат кабела за подгряване на ламбдата и е вкаран в компютъра на газовата и от там в екуто.При премахването на компютъра на газовата вече няма връзка със ламбдата и екуто забива на богата смес без да отчита грешка.С течение на времето екуто се адаптира към новите данни които получава и започва бавно да се влошава докато не дойде този момент в който всичко се срина и екуто полудя.
В крайна сметка възстанових инсталацията на колата изхвърлих инсталацията на старата газова и нещата се оправиха.
Целия проблем е бил от прекъснатия кабел за подгряването на ламбда сондата,който никога нямаше да открия без ценната помощ на момчитата от Вентура Гараж и най вече Мъри.
Брат Цар си евала.
Благодаря ви момчета за търпението и безценната ви помощ.

Mury
17-01-2012, 20:15
Само да те поравя,прекъснатия кабел от ЕКУ-то на газовата беше сигнала на сондата,а не подгрева :thumbup::thumbup::thumbup:

pe6kata212
17-01-2012, 20:27
Бе важното е,че го оправи,за което съм безкрайно благодарен.