View Full Version : Проблем с централното заключване
Намерих доста теми с централното но не и такива като моето. Като натисна да заключа мигачите мигат, отзад до акомулатора едно реле щрака 3-4 пъти това с контактния ключ, с дистанционото на алармата мигачите мигат алармата се включва но вратите си остават отключени. Като заключа вратите ръчно после и с ключа и с дист. на алармата всичко се отваря нормално. Ако е някоя машинка на вратите прецакана поне за момент правят опит да се заключат и после се отварят Проверих бушона-здав е пък и то нали после вратите се отключват.
danchev63
11-01-2012, 21:05
Колега, мисля, че някоя машинка не сработва - тоест не подава сигнал за затворена врата. При мен като затварям вратата и ако щракне само на първия зъб колата не заключва с дистанционното - прави опит да заключи и секунда по късно отключва. Като затворя нормално и четирите врати заключва без проблем.
Това ме притеснява че не прави изобщо никакъв опит да заключи все едно че не отива ток, но когато заключа отвътре другите врати и шофюрската с ключа после всички се отключват нормално-значи има ток до механизмите.
ecotronic
11-01-2012, 21:46
Обърни внимание на това като запалиш двигателя да нямаш лъжлива индикация за отворена врата. Ако има такова нещо, централното няма да сработи при опит за заключване.
И това гледах не показва да има отворено нещо. Ако тоя модул за централното нещо не е наред възможно ли е да работи при отключване а не може да заключи, и всъщност къде се намира?
ecotronic
11-01-2012, 22:16
И това гледах не показва да има отворено нещо. Ако тоя модул за централното нещо не е наред възможно ли е да работи при отключване а не може да заключи, и всъщност къде се намира?
Модулът се води M80. Намира се зад ICS - а. Достъпен е откъм пасажерското място, като свалиш сивата тапицерия ниско долу отляво на краката на пасажера. Мисля, че беше жълта пластмасова кутийка. Може да има студена спойка или окислен контакт на релето.
Ще я намериш лесно ако след като махнеш тапицерията и откриеш мястото, дадеш команда да отключи. Ще чуеш релето да цъка.
Ето тук търси M80:
http://snimki.be//store/1/M80.jpg (http://snimki.be//)
ecotronic
11-01-2012, 22:44
Куплунгът към M 80 изглежда така:
http://snimki.be//store/1/kg.jpg (http://snimki.be//)
Куплунгът към M 80 изглежда така:
http://snimki.be//store/1/kg.jpg (http://snimki.be//)
Това колега не е куплунг а е конзола за реле пише си го ясно ;)
Смятам в неделя да го извадя да видим какво ще се получи.Благодаря за помощта.
ecotronic
12-01-2012, 15:02
За пореден път се уверявам, че този E-learn става да си избърше човек г**а. Тук (http://docs5.chomikuj.pl/314560822,0,0,centralny-166-paczka.pdf) намирам информация, която изглежда по-достоверна (въпреки, че и тя вероятно е взета от някоя си версия на E-learn.
И така според тази информация нещата стоят така:
Управлението на заключващите механизми на вратите се нарича модул M-40 и се намира в багажника в дясно (там, където е фабричната аларма).
Този модул има 2 конектора B и C.
Всички мотори на бравите на вратите са свързани в паралел към пинове 4 и 5 от конектор B.
Би трябвало в момент на заключване между въпросните пинове (4 и 5) да се появи импулс в амплитуда 12 V и някаква полярност. В момент на отключване отново между въпросните пинове трябва да се появи импулс но с обратна полярност.
Ясно е, че щом вратите се отключват но не се заключват не се касае за лоша връзка между пинове 4 и 5 и моторите на ключалките. Въпросът е защо M-40 не изработва единия от двата възможни импулса. Възможно е в него да има реле с лош контакт. Така или иначе, трябва да се отвори и погледне.
PS: Колега Trop4i, гледам, че не си от София, но ако имаш път насам, веднага бих свалил модула от моята, за да пробваш. ......Или ако можеш да намериш отнякъде за пробата.
За пореден път се уверявам, че този E-learn става да си избърше човек г**а. Тук (http://docs5.chomikuj.pl/314560822,0,0,centralny-166-paczka.pdf) намирам информация, която изглежда по-достоверна (въпреки, че и тя вероятно е взета от някоя си версия на E-learn.
И така според тази информация нещата стоят така:
Управлението на заключващите механизми на вратите се нарича модул M-40 и се намира в багажника в дясно (там, където е фабричната аларма).
Този модул има 2 конектора B и C.
Всички мотори на бравите на вратите са свързани в паралел към пинове 4 и 5 от конектор B.
Би трябвало в момент на заключване между въпросните пинове (4 и 5) да се появи импулс в амплитуда 12 V и някаква полярност. В момент на отключване отново между въпросните пинове трябва да се появи импулс но с обратна полярност.
Ясно е, че щом вратите се отключват но не се заключват не се касае за лоша връзка между пинове 4 и 5 и моторите на ключалките. Въпросът е защо M-40 не изработва единия от двата възможни импулса. Възможно е в него да има реле с лош контакт. Така или иначе, трябва да се отвори и погледне.
PS: Колега Trop4i, гледам, че не си от София, но ако имаш път насам, веднага бих свалил модула от моята, за да пробваш. ......Или ако можеш да намериш отнякъде за пробата.
Е-learn-a има бъгове но в случея проблема е в теб ;) Мога да твърдя от всекидневно и многократно ползване на E-learn че си е супер точна ;) А за метода проба грешка не коментирам, ако се чете правилно от менюалите няма да има никакъв проблем да се отстраняват проблемите ;)
ecotronic
12-01-2012, 21:39
Е-learn-a има бъгове но в случея проблема е в теб ;) Мога да твърдя от всекидневно и многократно ползване на E-learn че си е супер точна ;) А за метода проба грешка не коментирам, ако се чете правилно от менюалите няма да има никакъв проблем да се отстраняват проблемите ;)
Във версията, която аз ползвам, този модул M40 изобщо не фигурира, за разлика от това, което съм дал в линка от предишния ми пост. Та кажи, коя версия ползваш ти, за да поправя грешката си.
Във версията, която аз ползвам, този модул M40 изобщо не фигурира, за разлика от това, което съм дал в линка от предишния ми пост. Та кажи, коя версия ползваш ти, за да поправя грешката си.
Колко пъти да ти повторя много добре виждам коя схема си извадил и ти казвам че проблема не е във версията ;) Освен това за 166 съм ползвал и ПДФ-и на времето и пак са били верни и след това Е-леарн също ;) Не търси под вола теле ;)
ecotronic
12-01-2012, 21:48
Колко пъти да ти повторя много добре виждам коя схема си извадил и ти казвам че проблема не е във версията ;) Освен това за 166 съм ползвал и ПДФ-и на времето и пак са били верни и след това Е-леарн също ;) Не търси под вола теле ;)
Не знам как да ти го кажа.........може би на китайски за да го разбереш.
Това тук (http://docs5.chomikuj.pl/314560822,0,0,centralny-166-paczka.pdf) въобще го няма в Е-learn, който аз ползвам!
Не знам как да ти го кажа.........може би на китайски за да го разбереш.
Това тук (http://docs5.chomikuj.pl/314560822,0,0,centralny-166-paczka.pdf) въобще го няма в Е-learn, който аз ползвам!
Добре господин китаец съгласен съм със всичко което пишете;)
ecotronic
12-01-2012, 22:00
Добре господин китаец съгласен съм със всичко което пишете;)
Ето картинката от моя E-learn:
http://snimki.be//store/1/cl.jpg (http://snimki.be//)
някъде да виждаш M40, както е на другата схема???
Изобщо можеш ли да видиш разликата???
http://docs5.chomikuj.pl/314560822_images/314560822.001.png
Ето картинката от моя E-learn:
някъде да виждаш M40, както е на другата схема???
Така е бе аз съм заблуден и не разбирам става ли ;)
ecotronic
12-01-2012, 22:05
http://docs5.chomikuj.pl/314560822_images/314560822.001.png
ecotronic
12-01-2012, 22:31
Така е бе аз съм заблуден и не разбирам става ли ;)
Това, че си заблуден, аз не съм го казал. За времето откакто съм в този форум, съм разбрал това, че си разбираш от занаята.
Аз обаче, в хода на моята 30 годишна практика съм разбрал един златен принцип:
"Когато фактите говорят, и Боговете мълчат."
Това, че си заблуден, аз не съм го казал. За времето откакто съм в този форум, съм разбрал това, че си разбираш от занаята.
Аз обаче, в хода на моята 30 годишна практика съм разбрал един златен принцип:
"Когато фактите говорят, и Боговете мълчат."
Фактите са че не съм срещал E-learn в който да има грешка относно централното на 166, а съм ползвал поне 3 версии;) Фактите за теб са че не си го намерил за мен са че винаги го намирам ;) Така че споко опитах да те насоча че търсиш на грешното място но явно си имаш твърди принципи от 30 години :) Със здраве и не ми се връзвай ;)
Аз също съм за кутийката в краката - М80 ли или там както се води. На колегата ми беше точно същото - отключва винаги, заключва когато е на кеф.
ecotronic
13-01-2012, 10:25
Фактите са че не съм срещал E-learn в който да има грешка относно централното на 166, а съм ползвал поне 3 версии;) Фактите за теб са че не си го намерил за мен са че винаги го намирам ;) Така че споко опитах да те насоча че търсиш на грешното място но явно си имаш твърди принципи от 30 години :) Със здраве и не ми се връзвай ;)
Ни най малко не се впрягам. Напротив, този лек спор беше полезен за мен, защото вече окончателно се убедих в това, че съм попаднал на някаква кекава версия на този софтуер. Ако не вярваш на думите ми, мога да ти го пратя, за да се увериш сам в това.
Както и да е. В спора се ражда истината.
Бъди жив и здрав!:cheers:
Когато разбера от къде е проблема ще пиша.
ecotronic
13-01-2012, 15:55
Когато разбера от къде е проблема ще пиша.
Колега, информацията по въпроса е противоречива.
Накратко:
Според едната документация модулът за централното заключване се нарича M40 и се намира в багажника.
Според E-Learn (който аз ползвам) въпросният модул се нарича M80 и се намира зад ICS-a.
Кой от двата варианта е реалният, не мога да ти кажа, преди да го проверя (това ще стане утре).
PS: Твърде вероятно е документацията, в която е описан като M40 да касае фейслифта на 166.
Колега, информацията по въпроса е противоречива.
Накратко:
Според едната документация модулът за централното заключване се нарича M40 и се намира в багажника.
Според E-Learn (който аз ползвам) въпросният модул се нарича M80 и се намира зад ICS-a.
Кой от двата варианта е реалният, не мога да ти кажа, преди да го проверя (това ще стане утре).
PS: Твърде вероятно е документацията, в която е описан като M40 да касае фейслифта на 166.
Освен вероятностите които спомена отчете ли вариянта че има 166 с фабрични аларми ? ;)
ecotronic
13-01-2012, 20:48
Освен вероятностите които спомена отчете ли вариянта че има 166 с фабрични аларми ? ;)
Да, това си го помислих, но предполагам, че в зависимост от това дали има или не фабрична аларма, мястото и вида на модула за централното не би трябвало да се променя. Поне аз така бих го измислил ако бях конструктор. Но всичко е възможно. Утре ще разбера кое е вярно.
ecotronic
15-01-2012, 13:06
Проверих реално как стоят нещата. И така:
1 - Това което съм писал по темата в пост №6 (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1006505&postcount=6) отговаря на реалността.
2 - Въпросният модул (M 80) се намира зад ICS - а и до него се стига откъм пасажерската страна:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1373355530n.jpg
Става въпрос за жълтата пластмасова кутийка с двата конектора (сивия и червения):
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1373355602y.jpg
Демонтиран М 80 изглежда така:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1373355669v.jpg
Вътре се виждат двете релета, които обръщат поляритета на моторите на бравите:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1373355710v.jpg
В зависимост от това дали се отключват или заключват вратите, е задействано едното от двете релета.
Ако при подаване на команда за заключване, съответното реле сработва но вратите не се заключват,трябва да се провери за студени спойки на релетата или за окислени контакти.
Ако при команда за заключване релето изобщо не сработва, е възможно за има прекъсване в оперативната му верига (намотката).
Ако и това не е - тогава търсим причина във външните условия, които трябва да са налични, за да се задейства въпросното реле. Като неизправност в тройниците (девиаторите) на предните врати.
Реших проблема, извадих жълтата кутийка тази, която е показал колегата на снимките в горния си пост. В единият край, където беше мокро изглежда от антифриза, едната спойка беше се окислила и разрушила и част от пистата прекъсната. С поялника успях да възстановя връзката. Сложих модула на мястото му и централното си проработи без проблем. Сега мисля да сложа някакво парче найлон върху тези релета, поне като капе да не е върху тях, а да се стича отстрани. Добре, че е форума, където има хора готови да помогнат. Благодаря на всички за помощта.
ecotronic
15-01-2012, 16:02
Реших проблема, извадих жълтата кутийка тази, която е показал колегата на снимките в горния си пост. В единият край, където беше мокро изглежда от антифриза, едната спойка беше се окислила и разрушила и част от пистата прекъсната. С поялника успях да възстановя връзката. Сложих модула на мястото му и централното си проработи без проблем. Сега мисля да сложа някакво парче найлон върху тези релета, поне като капе да не е върху тях, а да се стича отстрани. Добре, че е форума, където има хора готови да помогнат. Благодаря на всички за помощта.
Радвам се затова, че си решил проблема. Това с капенето на течност ( може и да е кондензирала по тръбите вода) в този участък си е конструктивен недостатък, дискутиран и в други теми. При мен имаше прекъснати пътечки в зелената, кутийка (на снимката се вижда между жълтата и ICS-а) и поради това не ми работеха индикаторите за мигачите на таблото. След като ги оправих, уплътних кутийката със силикон. Така, че идеята ти да сложиш нещо, което да предпазва и трите модула е много добра. Ще избегне бъдещи главоболия.
endeavour
15-01-2012, 16:41
Реших проблема, извадих жълтата кутийка тази, която е показал колегата на снимките в горния си пост. В единият край, където беше мокро изглежда от антифриза, едната спойка беше се окислила и разрушила и част от пистата прекъсната. С поялника успях да възстановя връзката. Сложих модула на мястото му и централното си проработи без проблем. Сега мисля да сложа някакво парче найлон върху тези релета, поне като капе да не е върху тях, а да се стича отстрани. Добре, че е форума, където има хора готови да помогнат. Благодаря на всички за помощта.
Поздравления за успешния ремонт! И не е зле да се ослушваш за протекъл радиатор на парното .Говоря от личен опит.Щото там май няма от какво друго да е мокро.Ама аз се убедих чак когато ми подгизна мокета под краката:fish:
Бях чел за зелената кутия, защото и при мен мигачите не работеха, та за това отворих и нея, но видимо нямаше нищо и така си остана. Сега като прочетох за радиатора на парното е възможно да капе и при мен от него. За това питам как се справи с радиаторчето?
Отиваш да ти източат фреона вдигаш предният капак махаш корите които са между двигателният отсек и предното стъкло След това почваш да отвиваш де що видиш и не видиш болче и да вадиш Последното което ще видиш ще бъде радиаторчето
lordliness
15-01-2012, 19:49
Отиваш да ти източат фреона вдигаш предният капак махаш корите които са между двигателният отсек и предното стъкло След това почваш да отвиваш де що видиш и не видиш болче и да вадиш Последното което ще видиш ще бъде радиаторчетоНе съм го свалял, но сигурно и антифриза трябва да се източи?
Като цени на радиаторчето-ново и втора употреба как са?
lordliness
15-01-2012, 20:27
Като се има впредвид,колко трябва да разглобяваш ново е по -добре .Беше до 100 лева не повече.На една от колите качвах и свалях едно ремонтирано няколко пъти и накрая си взех ново.
Като видиш колко е разглобяването няма и да помислиш за старо Това е една от сравнително евтините части Старото незнаеш кога ще протече дали не е запушено а топлоотдаването му ще е в пъти по-лошо задължително Докато го смениш пази релетата отдолу че като изпраскат едно две цената им на старо ще е колкото ново радиаторче
Всъщност незнам колко коня ти е мотора За 136 важи горенаписаното за сваляне на радиаторчето но при 140 и 150 коньовите да не са видоизменили нещо въпреки че е малко възможно За 136 е отпред свалянето
136 коня е моята-не разбрах за фреона-ако развия и го изпусна?
Нямаш проблеми но после си плащаш новия Незнам колко е останал от твоя но може да го прибереш там където после ще отидеш да ти я пълнят За предпочитане е да смениш уплътненията на тръбичките там където ще ги отвиеш за да свалиш радиаторчето на климатика
Linkestis
15-01-2012, 22:05
Радиатора е около 60лв.При по-гъвкави ръце може да не се маха питата на климатика!
endeavour
16-01-2012, 08:17
Аз сложих радиатор за Ланча Капа и беше около 60 лв.
Иначе алфовите са стотина лева, а май са същите:machinegunner:
В ,AXM-AUTO, и при алфа и при ланча радиаторчетата ги дават еднакви и за едни и същи пари 100 лв.Къде ги има за 60 лв?
endeavour
17-01-2012, 10:12
Аз я вкарах в сервиза и там ми сложиха ланчовия. Беше си в опаковка "Рикамби",което за мен значи,че може да е правен навсякъде, но поне е нов и пишеше ,че е за Капа. Като чух цената 60 лв,направо им казах да го слагат. А те откъде се снабдяват, нямам идея.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.