PDA

View Full Version : показания на борд компютър - алфа 147



krdd12
13-01-2012, 10:34
здравейте колеги! въпросът ми е как да си направя на дисплея на таблото да ми показва моментния разход, защото не мога да го намеря в менюто. мерси предварително!

Kuku
13-01-2012, 10:52
Като натискаш копчето на борд-компютъра, той преминава през няколко показателя и един от тях е моментен разход.
Намира се на върха на лоста за чистачките!

krdd12
13-01-2012, 15:22
Благодаря, Kuku.
Би ли ми казал също така как да рестартирам датчика (да засека от тук до Бургас колко точно нафта ще изгори) ? Виждам, че има нещо от рода на .. колко километра си минал от последния рестарт и колко нафта е изхабило за тези километри.

Поздрави!

NightRider
13-01-2012, 16:40
Благодаря, Kuku.
Би ли ми казал също така как да рестартирам датчика (да засека от тук до Бургас колко точно нафта ще изгори) ? Виждам, че има нещо от рода на .. колко километра си минал от последния рестарт и колко нафта е изхабило за тези километри.

Поздрави!
Я виж тук:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=2171&page=2
в единия мой пост има USER MANUAL, че след този ти въпрос ще има следващ, а там всичко е обяснено с картинки

atos85
13-01-2012, 18:58
Благодаря, Kuku.
Би ли ми казал също така как да рестартирам датчика (да засека от тук до Бургас колко точно нафта ще изгори) ? Виждам, че има нещо от рода на .. колко километра си минал от последния рестарт и колко нафта е изхабило за тези километри.

Поздрави!

В менюто на бордовия компютър има една функция TRIP B .Когато я пуснеш ON/OF в основното меню ще можеш да виждаш данни за разстоянието от точка А до точка Б (чрез натискаме на бутона на лостчето)
Данните в TRIP A са за цялото изминато тазстояние на автомобила по малккия километраж!

Liminat
13-01-2012, 19:49
Я виж тук:

Няма ли нещо из нета от рода на "Ремонт на Алфа Ромео 147" със снимки, схеми разни, че не намирам инфо с една снимка даже на двигател и разни джаджи, примерно за пасата и типото си имах доста подробни описания на какви ли не ремонти, с поредност и т.н.
Не, че ми е затрябвала, де, ама мануала мн. постен ми се види нещо.

A.Arabadzhiev
14-01-2012, 00:47
Също освен както каза колегата с Trip B от основното меню разхода можеш да видиш като натиснеш копчето на чистачките 1път е моментния разход, 2ри път Средния.. и задържаш на него 2/3/4 секунди и тои се нулира.. Та значи от нормалното меню на дата и часа натискаш ведъж.. и на втория път задържаш и вече си на Средния разход и тои ти е Нулиран.. Надявам се съм ти бил Полезен ;)

krdd12
14-01-2012, 20:00
Благодаря много!

Mordread
15-01-2012, 10:40
Аз за да не отварям нова тема ще си задам въпросите тук, надявам се не е проблем.
С Алфа 147 съм, 1,9 JTD 140 hp, 2003.
1. Средния разход на гориво, който го дава компа за трип А, дали е за цялото пътуване или примерно последните 100-200 км, защото няколко човека ми казаха, че е възможно да е така?
2. Имам следния проблем с предните прозорци - когато ги отварям се смъкват до долу без проблем, както си трябва. Когато ги затварям, максимума който се затваря наведнъж е сигурно 1-2 см, т.е. трябва да натисна копчето около 20 пъти за да се затвори прозореца отгоре до долу. И това е само на предните прозорци, задните от същия панел (на шофьорската врата) се отварят и затварят без проблеми. Някой има ли идея откъде може да идва проблема и как може да се оправи?
3. Видимо доста хора нощем имат проблеми с късите ми светлини (предимно тирове и други високи автомобили). Фабрични са и не съм правил никакви промени. Опитах се да ги регулирам нагоре надолу от копчето до това за зануляване на километража, но видимо нямаше ефект (пак продължиха да ми се дразнят). Някой имал ли го е този проблем и от какво може да е и как съответно да се реши?

Благодаря предварително,
Поздрави
Иван

vovata
15-01-2012, 12:40
Аз за да не отварям нова тема ще си задам въпросите тук.................

1. Трип А отчита разход и КМ общо за пътуването,освен ако него нулираш принудително. Трип Б се нулира сам ако колата не се кара около два часа,един вид дневен разход.
2.Свали корите и провери какво става.
3.Провери първо крушките дали са на място (виждал съм един кретен как вкара крушката извън дефлектора и светеше в небето)
Върху фаровете има винтове за реглаж ,Вечер заставаш зад някоя паркирала кола на около 5- 6 метра и свитовете регулираш докато светлината стигне багажника но дане свети в купето.
Успех

Bobo
19-01-2012, 21:45
2.Свали корите и провери какво става.

Успех

:nono:

---------- Post added at 19:45 ---------- Previous post was at 19:44 ----------



2. Имам следния проблем с предните прозорци - когато ги отварям се смъкват до долу без проблем, както си трябва. Когато ги затварям, максимума който се затваря наведнъж е сигурно 1-2 см, т.е. трябва да натисна копчето около 20 пъти за да се затвори прозореца отгоре до долу. И това е само на предните прозорци, задните от същия панел (на шофьорската врата) се отварят и затварят без проблеми. Някой има ли идея откъде може да идва проблема и как може да се оправи?


Трябва да ти се преобучат стъклата за целта - сваляш и двете стъкла до долу и едно по едно задържаш копчето за 10сек първо надолу после ги вдигаш и задържаш в горно положение 10сек ;) ако това не проработи след няколко опита - значи имаш проблем с някой кабел или моторче ;)

Mury
20-01-2012, 17:22
:nono:

---------- Post added at 19:45 ---------- Previous post was at 19:44 ----------



Трябва да ти се преобучат стъклата за целта - сваляш и двете стъкла до долу и едно по едно задържаш копчето за 10сек първо надолу после ги вдигаш и задържаш в горно положение 10сек ;) ако това не проработи след няколко опита - значи имаш проблем с някой кабел или моторче ;)

Батьо,тая процедура работи при Брера,май за 147/ГТ беше 3/5 пъти догоре и додолу,незнам може и да бъркам.:jumping::jumping::jumping:

NightRider
20-01-2012, 18:05
A ima ли вероятност да има клеясване на механизмите и датчиците за притискане да се задействат?

Mury
20-01-2012, 18:10
A ima ли вероятност да има клеясване на механизмите и датчиците за притискане да се задействат?

Не,както каза Бобо,колата има нужда от обучение на прозорците,породено от паднал наскоро акумулатор например................:balloon::balloon::balloon :

Bobo
20-01-2012, 18:28
Батьо,тая процедура работи при Брера,май за 147/ГТ беше 3/5 пъти догоре и додолу,незнам може и да бъркам.:jumping::jumping::jumping:

Тц, всичките които си описал са по процедурата дето съм описал, при брера/159 е друга в зависимост от годината и екстрите даже, на тях ги правя с тестера ;)

vessy007
20-01-2012, 18:59
При мене това с ел стъклата го има и при предните и при задните. При диагностика дава задействани датчици за притискане. При смяна на блока за управление от друга кола се оправя без да има нужда от обучение. При мене този проблем се получи след процедура за разпознаване на модули защото мигаше километража. Сега вече не мига но се получи това с прозорците.

Mury
21-01-2012, 08:02
При мене това с ел стъклата го има и при предните и при задните. При диагностика дава задействани датчици за притискане. При смяна на блока за управление от друга кола се оправя без да има нужда от обучение. При мене този проблем се получи след процедура за разпознаване на модули защото мигаше километража. Сега вече не мига но се получи това с прозорците.

Я пробвай да ги обучиш :th_up::th_up::th_up::th_up:

---------- Post added at 08:02 ---------- Previous post was at 08:01 ----------


Тц, всичките които си описал са по процедурата дето съм описал, при брера/159 е друга в зависимост от годината и екстрите даже, на тях ги правя с тестера ;)

ОК няма да споря :tooth::tooth::tooth::tooth:Aз на тестера нямам такава процедура за 159/Брера и правя това:

The resetting procedure is - (as told by a main dealer)
Drop drivers window and hold button for 10 sec.
Drop passenger window and hold button for 10 sec.
Raise passenger window and hold button for 10 sec.
Raise drivers window and hold button for 10 sec.

NightRider
21-01-2012, 09:13
Мъри, мисля, че пр 147 е различно от 159. Ма тя сега не ми е под ръка, па и не ми се занимава. Установил съм само, че датчикът на притискане като даде високо ниво поради гренясване (например) борда ведна изключва захранването на този мотор

Mury
21-01-2012, 10:37
Мъри, мисля, че пр 147 е различно от 159. Ма тя сега не ми е под ръка, па и не ми се занимава. Установил съм само, че датчикът на притискане като даде високо ниво поради гренясване (например) борда ведна изключва захранването на този мотор

Aз никъде не съм казал че при 147 и 159 е едно и също,казах че тази процедура,която описа Бобо,според мен е за 159/Брера,а за 147 е 5 пъти догоре и 5 пъти додолу.Обучението се прави,защото бодито незнае,къде е началото и каря на вдигането и свалянето,затова прекъсва през 2 см.:calc::calc::calc::calc:Това обикновенно се получава,когато падне акумулатора или се смени.

NightRider
21-01-2012, 11:37
Aз никъде не съм казал че при 147 и 159 е едно и също,казах че тази процедура,която описа Бобо,според мен е за 159/Брера,а за 147 е 5 пъти догоре и 5 пъти додолу.Обучението се прави,защото бодито незнае,къде е началото и каря на вдигането и свалянето,затова прекъсва през 2 см.:calc::calc::calc::calc:Това обикновенно се получава,когато падне акумулатора или се смени.Хей, аз не те нападам и обвинявам! Аз просто споделям какво съм установил. Просто не съм изследвал напълно проблема, защото не ми е трябвало

Mury
21-01-2012, 12:17
Хей, аз не те нападам и обвинявам! Аз просто споделям какво съм установил. Просто не съм изследвал напълно проблема, защото не ми е трябвало

Нали се сещаш,че при такъв проблем с прозорците,неможе да са се преебали всички датчици,просто им трябва обучение.Аз съм научил едно,нещо ако не работи в една италианска кола,или го разглобяваш и то тръгва,или му трябва рестарт :th_up::th_up::th_up::th_up:

vessy007
21-01-2012, 12:21
За съжаление никоя от посочените процедури не даде резултат. Може би аз не го правя както трябва ако може по подробно описание как трябва да стане с прави 1 прави 2 като за малоумници.

Mury
21-01-2012, 12:30
Сядаш в колата,даваш контакт,при затворени врати,започваш да сваляш до долу шофьорски джам,после го вдигаш до горе,и така 5 пъти :th_up::th_up::th_up::th_up:После същата процедура за десния,ако не стане,опитваш пак.Ако не стане от няколко пъти,вече може да отидеш на сервиз,да се откри проблема,който може да е такъв който казваш ти.......:th_up::th_up::th_up::th_up:Успех

NightRider
21-01-2012, 13:03
Мъри, има едно такова положение - ако механизмът е клеясал и датчика даде максимален сигнал при наполовина затворен, компа го отчита и спира. Ти натискаш наново, джама се вдига малко и отново датчика отчита максимално натоварване и компа отново спира. И така до ... Тук нямаме датчик на позиция, а датчик натоварване. Кое ще запомни компа в случая?
Не може ли да затвори и отвори джама само с едно натискане - да разглабя и да чисти и смазва

Mury
21-01-2012, 13:13
Мъри, има едно такова положение - ако механизмът е клеясал и датчика даде максимален сигнал при наполовина затворен, компа го отчита и спира. Ти натискаш наново, джама се вдига малко и отново датчика отчита максимално натоварване и компа отново спира. И така до ... Тук нямаме датчик на позиция, а датчик натоварване. Кое ще запомни компа в случая?
Не може ли да затвори и отвори джама само с едно натискане - да разглабя и да чисти и смазва

И на 4-те прозореца е така нали :th_up::th_up::th_up::th_up:

vessy007
21-01-2012, 13:14
Да ясно правих го това с вдигането и свалянето не помага.Къде се намират тези датчици, защото като сменя управляващия модул от друга кола се оправя. Пък този проблем се появи след посещение в официалния сервиз на Алфа Ромео във Варна и там нищо не можаха да направят.

Mury
21-01-2012, 13:29
Да ясно правих го това с вдигането и свалянето не помага.Къде се намират тези датчици, защото като сменя управляващия модул от друга кола се оправя. Пък този проблем се появи след посещение в официалния сервиз на Алфа Ромео във Варна и там нищо не можаха да направят.

Такива датчици има на всяко уплътнение,на всеки прозорец,отдолу влиза едно кабелче,но аз не вярвам в тях да е проблема,според няма как и 4-те датчика да се скапят едновременно,по скоро в управлението.Може да се свали,и да се прегледа за студени спойки и други проблеми,а може и просто да е умряло.:tooth::tooth::tooth::tooth:

vovata
21-01-2012, 17:48
Аз съм научил едно,нещо ако не работи в една италианска кола,или го разглобяваш и то тръгва,или му трябва рестарт


Невероято но факт !


Влезнешли в офицялен сервиз - само ядове !

Omni
21-01-2012, 18:36
При мен е така като задържа бутона на дистанционното се затварят като задържам бутона за заключване, задните не искат и да мръднат.

Bobo
21-01-2012, 23:07
Mъка голема - на тая кола във всяко моторче има датчик на хол и мери обороти ;) Няма никакви датчици в уплатненията !:tooth: Мурджев като ти казвам каква е процедурата за една кола вервай ми;)

NightRider
21-01-2012, 23:29
Mъка голема - на тая кола във всяко моторче има датчик на хол и мери обороти ;) Няма никакви датчици в уплатненията !:tooth: Мурджев като ти казвамкаква е процедурата за една кола вервай ми;)
За 147
if the button is pressed for between 60 and 300 milliseconds, the operation is manual: the window closes/opens only when the button is pressed;
if the button is pressed for over 300 milliseconds, the operation is instead automatic: even if the relevant button is released, the window continues to close/open as far as the end of travel or until the anti-collision safety system intervenes, if applicable;
a subsequent press on the button during movement of the window locks it in its current position;
if the button is pressed for less than 60 milliseconds, it is ignored (it is considered to have been knocked accidentally).
for the passenger's window.

Ta някои имат тези датчици, моята също. Както и има токови датчици. А датчик за обороти - нямааа. Това тук не е нужно

Bobo
21-01-2012, 23:40
За 147
if the button is pressed for between 60 and 300 milliseconds, the operation is manual: the window closes/opens only when the button is pressed;
if the button is pressed for over 300 milliseconds, the operation is instead automatic: even if the relevant button is released, the window continues to close/open as far as the end of travel or until the anti-collision safety system intervenes, if applicable;
a subsequent press on the button during movement of the window locks it in its current position;
if the button is pressed for less than 60 milliseconds, it is ignored (it is considered to have been knocked accidentally).
for the passenger's window.

Ta някои имат тези датчици, моята също. Както и има токови датчици. А датчик за обороти - нямааа. Това тук не е нужно

Аве ти английски разбираш ли?

NightRider
22-01-2012, 05:46
Аве ти английски разбираш ли?
E, znam ще го сложиш в гуглето-превоач, ще го изгладиш и ще го публикуваш, нали си нашата гордост :rotfl:
А колкото до датчиците - не всеки ги има

Liminat
22-01-2012, 08:33
...Къде се намират тези датчици, защото като сменя управляващия модул от друга кола се оправя...
Хм... :



Пък този проблем се появи след посещение в официалния сервиз на Алфа Ромео във Варна и там нищо не можаха да направят.

Само аз ли си мисля...

NightRider
22-01-2012, 09:31
При мене това с ел стъклата го има и при предните и при задните. При диагностика дава задействани датчици за притискане. При смяна на блока за управление от друга кола се оправя без да има нужда от обучение. При мене този проблем се получи след процедура за разпознаване на модули защото мигаше километража. Сега вече не мига но се получи това с прозорците.
S FES-a не става ли? В меню "Others" -> Tests
И я пусни с ФЕС една настройка Body -> Can Setup/Proxy Alignment

---------- Post added at 09:31 ---------- Previous post was at 09:28 ----------


Хм... :

Само аз ли си мисля...
Ами щот са мърлячи. В софийския има само един човек, дет ги разбира нещата и още един, ма той се занимава с Мазерати

Mury
22-01-2012, 11:10
Аве ти английски разбираш ли?

И този път сбърка,знам че няма да си признаеш,ама пробвай за да се убедиш.Като дойде 147 при теб,на свален прозорец почни да го вдигаш и натисни уплътненито в горната част,да видиш как ще се върне прозореца.Не е да не съм разглобил цяла 147-ца.А тва за датчика на хол е голям смях,я кажи къде са му кабелите,като в мотора влизат само 2,и тук не е като да нямам 3 механизма :innocent::innocent::innocent::innocent::innocent:

П.С.Относно процедурите,аз ти казвам че това е процедурата за Брера/пише я в книжката на колата/,аз ползвам нея и става,пък ти си знай твойто.Успех

NightRider
22-01-2012, 11:19
И този път сбърка,знам че няма да си признаеш,ама пробвай за да се убедиш.Като дойде 147 при теб,на свален прозорец почни да го вдигаш и натисни уплътненито в горната част,да видиш как ще се върне прозореца.Не е да не съм разглобил цяла 147-ца.А тва за датчика на хол е голям смях,я кажи къде са му кабелите,като в мотора влизат само 2,и тук не е като да нямам 3 механизма :innocent::innocent::innocent::innocent::innocent:

П.С.Относно процедурите,не си мисли че учиш целия свят брато,аз си ползвам някакви процедури и стават,пък ти си ползвай каквито искаш.Аз ти казвам че това е процедурата за Брера/пише я в книжката на колата/,пък ти си знай твойто.УспехМъри, заяждането ти няма да те доведе до никъде. Бобо не е сбъркал - има 147 без тези датчици (тези, дето са без борд комп, най-старите). А и няма човек да не греши, важното е да се учи от грешките си. А и Бобо е човекът, научил те на много неща, мисля. Все пак му дължиш малко уважение поне. А че Бобо си е чепат - е, чепат си е и прекалява от време на време. Но с него винаги можеш да се разбереш и пошегуваш яко.
Не опорочавайте форума и дано само оторизирани модератори се мешат тук.
П.П. Не му се подмазвам - яко се дерем на ЛС (и не само), но това си е м/у нас

Mury
22-01-2012, 11:25
Мъри, заяждането ти няма да те доведе до никъде. Бобо не е сбъркал - има 147 без тези датчици (тези, дето са без борд комп, най-старите). А и няма човек да не греши, важното е да се учи от грешките си. А и Бобо е човекът, научил те на много неща, мисля. Все пак му дължиш малко уважение поне. А че Бобо си е чепат - е, чепат си е и прекалява от време на време. Но с него винаги можеш да се разбереш и пошегуваш яко.
Не опорочавайте форума и дано само оторизирани модератори се мешат тук.
П.П. Не му се подмазвам - яко се дерем на ЛС (и не само), но това си е м/у нас

Няма 147 без боди компютър :devil::devil::devil: С никого не се заяждам,просто той никога не си признава като е сгрешил,а друг да е прав,камоли аз,ма както и да е.Това за уважението м/у мен и него,мисля че не е твоя работа,а наша :humpx::humpx::humpx:

NightRider
22-01-2012, 11:42
Няма 147 без боди компютър :devil::devil::devil: С никого не се заяждам,просто той никога не си признава като е сгрешил,а друг да е прав,камоли аз,ма както и да е.Това за уважението м/у мен и него,мисля че не е твоя работа,а наша :humpx::humpx::humpx:
А първите 147, дето са без дисплей за инфо на километража? - там се нарича TRIP COMPUTER
А колкото до вас двамата - има ЛС, дерете се там

Mury
22-01-2012, 11:53
А първите 147, дето са без дисплей за инфо на километража? - там се нарича TRIP COMPUTER
А колкото до вас двамата - има ЛС, дерете се там

И те имат боди компютър,Цецо бордови комп не е само дисплея да ти показва разход и дуруги простотии,а и комп който управлява всичко по купето,като почнеш централно,ел.стъкла,музика и т.н.:yes::yes::yes:

NightRider
22-01-2012, 12:05
И те имат боди компютър,Цецо бордови комп не е само дисплея да ти показва разход и дуруги простотии,а и комп който управлява всичко по купето,като почнеш централно,ел.стъкла,музика и т.н.:yes::yes::yes:
Мъри, ей сега разглеждах E-Learn по този повод

Това прави Трип компа:
Instantaneous consumption [km/l]
Average consumption [km/l]
Range [km]
Average speed [km/h]
Distance travelled [Km]
Journey time [hh:mm]
Average consumpterion B [Km/l]
Average speed B [Km/h]
Distance travelled B [Km]
Journey time B [hh:mm]

А това прави Боди компа до 03'01:
side lights, lights failure (check) See E2010 SIDE LIGHTS / NO. PLATE LIGHTS
main beam headlamps See E2012 MAIN BEAM HEADLAMPS
turn signals See E2020 DIRECTION INDICATORS / HAZARD WARNING LIGHTS
doors open See E2510 COURTESY LIGHTS
recharging See E5010 STARTING AND RECHARING
EOBD - injection system failure See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
minimum oil pressure; See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
engine overheating See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
Cruise Control See E5060 CRUISE CONTROL
CODE failure See E7010 CODE
ABS - EBD failure See E7020 ABS
ASR on/failure See E7021 ASR / TCS
VDC on/failure See E7022 VDC
Air Bag failure See E7030 AIRBAG
passenger Air Bag disabled See E7030 AIRBAG
selected gears display See E7051 ROBOTIZED GEARBOX
gearbox failure See E7051 ROBOTIZED GEARBOX

Romko
22-01-2012, 12:11
А първите 147, дето са без дисплей за инфо на километража? - там се нарича TRIP COMPUTER


Наличието на бордови компютър не значи, че има и body control module, нито обратното. Може да има само едното без другото. Обикновено ако един модел има BCM, то го има във всички модификации, а бордовият може и да е екстра.
Board-ът ти показва инфо за разход, изминато разстояние и т.н.
BCM има различни функции в различните коли, но най често се ползва за управление на стъкла, огледала, имобилайзер, светлини и т.н.

Mury
22-01-2012, 13:02
Наличието на бордови компютър не значи, че има и body control module, нито обратното. Може да има само едното без другото. Обикновено ако един модел има BCM, то го има във всички модификации, а бордовият може и да е екстра.
Board-ът ти показва инфо за разход, изминато разстояние и т.н.
BCM има различни функции в различните коли, но най често се ползва за управление на стъкла, огледала, имобилайзер, светлини и т.н.

E намери се някой да го обясни на Цецо,защото иначе щеше да стане пак безмислен спор :yes::yes::yes::yes:

vessy007
22-01-2012, 13:15
S FES-a не става ли? В меню "Others" -> Tests
И я пусни с ФЕС една настройка Body -> Can Setup/Proxy Alignment

Да явно и така трябва да пробвам, макар че точно след такава процедура се получи проблема. Вмомента имам смамо USB-KKl кабел а снего май не става. Благодаря на всички за помоща и продължавам да дерзая.

NightRider
22-01-2012, 14:03
Наличието на бордови компютър не значи, че има и body control module, нито обратното. Може да има само едното без другото. Обикновено ако един модел има BCM, то го има във всички модификации, а бордовият може и да е екстра.
Board-ът ти показва инфо за разход, изминато разстояние и т.н.
BCM има различни функции в различните коли, но най често се ползва за управление на стъкла, огледала, имобилайзер, светлини и т.н.
Ееее, стига де - ясно е написано TRIP и какво показва, както и другото. Хайде прочетете, макар и да е на английски. След 03'01 вече ги има тези неща - control module. Вижте и схемите в E-Learn съответните години


Да явно и така трябва да пробвам, макар че точно след такава процедура се получи проблема. Вмомента имам смамо USB-KKl кабел а снего май не става. Благодаря на всички за помоща и продължавам да дерзая.Да, трябва ти ELM327, ама прочети първо това
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493


E намери се някой да го обясни на Цецо,защото иначе щеше да стане пак безмислен спор :yes::yes::yes::yes:Споровете не са безмислени - в тях се ражда истината когато са извадени аргументи

Romko
22-01-2012, 14:57
Ееее, стига де - ясно е написано TRIP и какво показва, както и другото. Хайде прочетете, макар и да е на английски. След 03'01 вече ги има тези неща - control module. Вижте и схемите в E-Learn съответните години

Във всяка втора тема чета за прословутия бордови компютър. Как той управлявал аларми, габарити, follow me home и какво ли още не.
Стоя зад това, което съм написал, а то е:
board computer, trip computer и infocenter display служат за едно и също а именно бордови копютър.
А body computer или Body control module е съвсем друго.

Ако в някакъв момент в 147цата са направили промени и в двете устройства, нищо против, но това не променя факта че служат за различни неща.

Поста си го бях започнал преди да прочета копираното от elearn. Успях да отворя elearna и да го разбера, макар и на английски.


Мъри, ей сега разглеждах E-Learn по този повод

Това прави Трип компа:
Instantaneous consumption [km/l]
Average consumption [km/l]
Range [km]
Average speed [km/h]
Distance travelled [Km]
Journey time [hh:mm]
Average consumpterion B [Km/l]
Average speed B [Km/h]
Distance travelled B [Km]
Journey time B [hh:mm]

А това прави Боди компа до 03'01:
side lights, lights failure (check) See E2010 SIDE LIGHTS / NO. PLATE LIGHTS
main beam headlamps See E2012 MAIN BEAM HEADLAMPS
turn signals See E2020 DIRECTION INDICATORS / HAZARD WARNING LIGHTS
doors open See E2510 COURTESY LIGHTS
recharging See E5010 STARTING AND RECHARING
EOBD - injection system failure See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
minimum oil pressure; See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
engine overheating See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
Cruise Control See E5060 CRUISE CONTROL
CODE failure See E7010 CODE
ABS - EBD failure See E7020 ABS
ASR on/failure See E7021 ASR / TCS
VDC on/failure See E7022 VDC
Air Bag failure See E7030 AIRBAG
passenger Air Bag disabled See E7030 AIRBAG
selected gears display See E7051 ROBOTIZED GEARBOX
gearbox failure See E7051 ROBOTIZED GEARBOX

Само че там вторият абзац се отнася за Instrument panel.
Явно Instrument panel и Body Computer е едно и също?

Mury
22-01-2012, 16:33
Цецоооо стига с тоя Елърн бе бате,не всичко на тоя свят е Елърн/както го наричаш аргументи/.Бордови компютър е наименование,което е станало нарицателно за доста неща.Така наречения БСИ,или боди компютър/включително КАН шина/имат всички,повтарям всички 147,старите както ти ги наричаш,не са толкова стари,просто това са колите с 1.6 ЕКО мотор,те са с малки дисплей,просто защото са били най-евтините,и затова са с малък дисплей и малък като възможности ТРИП комп/както го наричаш ти/.БСИ е главния бордови компютър,който управлява всичко по тази кола,включително в него комуникират всички централи по колата :wow::wow::wow::wow:

NightRider
22-01-2012, 16:47
Цецоооо стига с тоя Елърн бе бате,не всичко на тоя свят е Елърн/както го наричаш аргументи/.Бордови компютър е наименование,което е станало нарицателно за доста неща.Така наречения БСИ,или боди компютър/включително КАН шина/имат всички,повтарям всички 147,старите както ти ги наричаш,не са толкова стари,просто това са колите с 1.6 ЕКО мотор,те са с малки дисплей,просто защото са били най-евтините,и затова са с малък дисплей и малък като възможности ТРИП комп/както го наричаш ти/.БСИ е главния бордови компютър,който управлява всичко по тази кола,включително в него комуникират всички централи по колата :wow::wow::wow::wow:Mъри, това е официалната програма за Алфа на Алфа Ромео. Вярмам на този, който я е произвел. И са написали Trip и какво прави този trip. После доразвиват историята и го правят борд комп. А CAN шината я има още от началото, щото Trip-а взима инфо по нея от другите модули и те самите комуникират помежду си по нея. И май започваме един спор, дето беше като за алармата в близкото минало

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:44 ----------


Във всяка втора тема чета за прословутия бордови компютър. Как той управлявал аларми, габарити, follow me home и какво ли още не.
Стоя зад това, което съм написал, а то е:
board computer, trip computer и infocenter display служат за едно и също а именно бордови копютър.
А body computer или Body control module е съвсем друго.

Ако в някакъв момент в 147цата са направили промени и в двете устройства, нищо против, но това не променя факта че служат за различни неща.

Поста си го бях започнал преди да прочета копираното от elearn. Успях да отворя elearna и да го разбера, макар и на английски.



Само че там вторият абзац се отнася за Instrument panel.
Явно Instrument panel и Body Computer е едно и също?
Не, не са едно и също. Както е при 156, само където при 147 след 03'01 става истински боди компютър, докато при 156 си остава само Инфо Център Дисплей нямащ нищо общо с боди компютър. Инструмент панелът съм написал за какво служи по-горе, моля четете внимателно

Romko
22-01-2012, 17:18
Не, не са едно и също. Както е при 156, само където при 147 след 03'01 става истински боди компютър, докато при 156 си остава само Инфо Център Дисплей нямащ нищо общо с боди компютър. Инструмент панелът съм написал за какво служи по-горе, моля четете внимателно
Факт, написано е какво прави Instrment Panel-ът в този пост. Само на изкопираното е сложено грешно заглавие:



А това прави Боди компа до 03'01:
side lights, lights failure (check) See E2010 SIDE LIGHTS / NO. PLATE LIGHTS
main beam headlamps See E2012 MAIN BEAM HEADLAMPS
turn signals See E2020 DIRECTION INDICATORS / HAZARD WARNING LIGHTS
doors open See E2510 COURTESY LIGHTS
recharging See E5010 STARTING AND RECHARING
EOBD - injection system failure See E5030 PETROL ENGINE ELECTRONIC MANAGEMENT
...

Mury
22-01-2012, 19:22
Mъри, това е официалната програма за Алфа на Алфа Ромео. Вярмам на този, който я е произвел. И са написали Trip и какво прави този trip. После доразвиват историята и го правят борд комп. А CAN шината я има още от началото, щото Trip-а взима инфо по нея от другите модули и те самите комуникират помежду си по нея. И май започваме един спор, дето беше като за алармата в близкото минало

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:44 ----------


Не, не са едно и също. Както е при 156, само където при 147 след 03'01 става истински боди компютър, докато при 156 си остава само Инфо Център Дисплей нямащ нищо общо с боди компютър. Инструмент панелът съм написал за какво служи по-горе, моля четете внимателно

Аз няма да споря повече,иначе алармата ти я изрових,може да ти я снимам,да видиш че е външна,и после да ти я подаря,ако искаш да си блъскаш главата с нея :wow::wow::wow::wow::wow::wow:

NightRider
22-01-2012, 19:28
Аз няма да споря повече,иначе алармата ти я изрових,може да ти я снимам,да видиш че е външна,и после да ти я подаря,ако искаш да си блъскаш главата с нея :wow::wow::wow::wow::wow::wow:
Бобо е пич в сравнение с теб.
него поне мога да го убедя като му покажа факти. А ти - непоправим
Тая тема откъде започна а докъде стигна

Mury
22-01-2012, 19:43
Бобо е пич в сравнение с теб.
него поне мога да го убедя като му покажа факти. А ти - непоправим
Тая тема откъде започна а докъде стигна

А защо трябва да ме убеждаваш в нещо бе Цецо,аз това коети си знам,си го знам,когато науча нещо ново съм балгодарен,но обикновенно споровете с теб са безмислени,задълбани,без карен верен отговор.Затова и се отдръпнах вече от тази тема,каквото имаше да казвам на колегата/колежката го казах.:lol::lol::lol::lol:

П.С.Стига с тези лоши чувства :bg::bg::bg::bg:

NightRider
22-01-2012, 21:53
Аз няма да споря повече,иначе алармата ти я изрових,може да ти я снимам,да видиш че е външна,и после да ти я подаря,ако искаш да си блъскаш главата с нея :wow::wow::wow::wow::wow::wow:
Аларма -
Легенда -> М1-боди компютър

NoFeArr
23-04-2014, 23:32
Здравейте! Да попитам, на лоста за чистачките нямам бутон SET но в менюто си имам TRIP B ON/OFF та мога ли някък да пусна на дисплея трипа ? Разход километри и т.н. ? Колата е 1,6 105к.с 2002г.

i 147
24-04-2014, 18:54
Аз за да не отварям нова тема ще си задам въпросите тук, надявам се не е проблем.
С Алфа 147 съм, 1,9 JTD 140 hp, 2003.
1. Средния разход на гориво, който го дава компа за трип А, дали е за цялото пътуване или примерно последните 100-200 км, защото няколко човека ми казаха, че е възможно да е така?
2. Имам следния проблем с предните прозорци - когато ги отварям се смъкват до долу без проблем, както си трябва. Когато ги затварям, максимума който се затваря наведнъж е сигурно 1-2 см, т.е. трябва да натисна копчето около 20 пъти за да се затвори прозореца отгоре до долу. И това е само на предните прозорци, задните от същия панел (на шофьорската врата) се отварят и затварят без проблеми. Някой има ли идея откъде може да идва проблема и как може да се оправи?
3. Видимо доста хора нощем имат проблеми с късите ми светлини (предимно тирове и други високи автомобили). Фабрични са и не съм правил никакви промени. Опитах се да ги регулирам нагоре надолу от копчето до това за зануляване на километража, но видимо нямаше ефект (пак продължиха да ми се дразнят). Някой имал ли го е този проблем и от какво може да е и как съответно да се реши?

Благодаря предварително,
Поздрави
Иван

за прозорците пробвай първо със почистващ спрей за контакт!
а за фаровете някой като е сменял крушки не е поставил цокъла на крушката да легне правилно! тегаво е но резултата сам ще видиш! :smartass: