PDA

View Full Version : Обща тема за JTS - впечатления, препоръки и обмяна на опит.



vlalov
14-01-2012, 20:45
Пускам темата поради няколко причини:
1.Леко полеко сякаш този мотор навлиза в БГ и собствениците се увеличават, но никой във форума нищо смисленно не е написал за него.
2.Във другите форуми (на Алфа в чужбина и на други марки) има теми в които и най редките модификации са описани и човек може да почерпи инфо - а не безсмислени подмятания на хора които не са се сблъсквали с подобни неща.

Тези два довода ми се виждат достатъчни за да се сложи темата като важна и всеки да я обогатява с каквото може, на база опита си за да има инфо което да е полезно за колегите.
Та ако модера прецени да го направи, също и ще е полезно и колегите от форумни сервизи да споделят независими впечатления и препоръки.


ПП. За последната година поне десетина колеги сме пускали тема за подобни машини и всеки се сблъсква със всичко отначало.

vlalov
14-01-2012, 21:59
Значи,
Какво е 2,0 JTS?
Това е двигател (май- предпоследния истински алфов мотор) на основата на 2.0 ТС, но с промени основно в главата и буталата.
Това е първия двигател на Алфа с директно впръскване - не много успешен но е факт че и до днес (поне до 2010) се е предлагал на ГТ. Също е факт и разработката на Аутоделта върху този мотор със суперчарджър (копресор) и 220 кончета със стандартна карантия .
Първото му поколение 2002/2003 не се води успешно и оттам има доста лоша слава .
Злите езици казват че като цяло е калпав мотор но аз моя си го карам със здраве и задоволство вече две години и 40к километра .А в некои чужди форуми изтъкват че ЖТС е в пъти по надежден двигател от ТС (по мнение на фирман Алфа сервиз)
Разликата от 2,0 ТС е че ЖТС:
Има по 1 свещ на цилиндър
Различни бутала подходащи за директното впръскване
Директно впръскване в цилиндрите (с калпавата техника на БОш)
И най-лансираното е че покрива Евро4 норма което според по компетентни люде малко го спъва.
Лично аз съм сменявал следните неща които го различават от ТС:
2 броя инжектори -втора употреба, поради явно некачествен ремап единия избуши на автомобила, а втория имах честа да го дам на един "майстор " за почистване.След смяната на двата автомобила няма ядове - на 160 х км е .
1 бр. бобина 70 лв. втора ръка
При екплоатацията до момента съм приел на всеки втори резервоар да сипвам по едно шише чистител за инжекцион на Вюрт (едно пиле ми каза че това върши работа за директното впръскване) и нямам ядове засега.
Останалите ремонти са стандартни за 156 - тампони, носач, семеринг на КВ и това е .
И между другото разхода на бензин ми е приличен - 9 в град Плевен а извън макс 8,2 със 180 по магистрала иначе кротко 90/140 е 6,5/7

Spox
15-01-2012, 16:13
Потвърждавам по-горе написаното от колегата. Тези скапани инжектори и на мен ми направиха мини коронарен инфаркт. Но след добавка към пълен резервоар за прочистване на инжектори, всичко си стана добре. Отчете ми грешка в ламбда сонда пред катализатора (аз 1 съм сменял, то точно пък нея изписа, пък не съм минал с нея повече от 5000 километра. Сондата е оригинална на бош, така че няма никакви машинации при нея) .
JTS Мотора ми дава разход 10 във Варна. Пада от време на време до 9, но рядко. Извън града 7-8.

Susscrofa
16-01-2012, 10:30
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58064

:picnic:

NightRider
16-01-2012, 18:10
Nqma ли някой, който да си е купил кола с такъв двигател като нова, а не на старо. Защото едно от нещата, които разбрах е, че тази кола си иска масло 10W60 и хубав бензин. Първото не е евтино, второто е рядкост в Бг.

angelovi69
21-01-2012, 22:44
Нека споделя и аз моите впечатления.
Купих колата в края на октомври-156 SW 2.00 JTS 122kW-Distinctive.
смених масло веднага - сложих Селения голд 10W40 и филтър и тръгнах Казанлък - Търново. Мотора на 90400 км.( склонен съм да вярвам на километража) След 120 км. двигателя се разчука. Дали аз насилих много колата, дали маслото бе с неправилен вискозитет, дали е имала добавка в маслото от продавача и тя се е отмила след тези 120 км - не знам, а сигурно няма и да разбера.
Последва позорно извозване с опелчето на бащата обратно на мен и семейството ми до Казанлък, а после с платформа от Казанлък до Търново, товарене с бутане на Алфата и транспортиране от Търново до Ст. Загора за ремонт-във Венера сървис - дано не е реклама, ама модераторите - трийте ако трябва.
Оказа се превъртял биелен лагер на 4-ти цилиндър.
И това на току - що купена кола и минати около 120 - 130 км - егати къръка съм.
Ремонта мина и (на грубо) - включваше Биелни лагери, Основни лагери, Гарнитура Глава, Гарнитура всмукателен к-р, свещи, шлайф колянов вал-първи ремонт, Гарнитура капак клапани, труд и ново масло ELF 10W40 с филтър - С такова си карах Клиото 9 години и мотора веднъж не се оплака, а ако можеше да плаче , очите му вече отдавна да са пресъхнали.

Дали не бъркам маслото пак? Ама сега карам на разработка и рядко цедя до към 6к оборота. Хората от сервиза ( много точни впрочем ) коментираха , че за 1 месец това им е третия ремонт на превъртял биелен лагер ( на моята Алфа ), като предполагам другите 2 мотора са били ТС, а не ЖТС. Също казаха, че лагерите-осн. и биелни, както и диаметрите на буталата са като на ТС-мотор два литра, само дето има помпа да впръсква горивото под налягане до 100 бара.
Разбира се, с отварянето на мотора стана и обслужването на колата. Тогава още не познавах звука на мотора - да бях сменил и вариатора , ама не съм. Малко по-късно, пак там, смених и термостат, после и мека връзка.
За сега нямам оплаквания, ама съм минал само 3к км.Среден разход 10,1л. на 100км., като засякох за около 2200 км. Веднъж ми даде 7/100 от Търново до Казанлък на автопилот през Хаинбоаз с около 95 км/ч. с трима души и багаж -това на трип-компютъра.
Имам намерение тия дни да сложа добавка за инжектори. Карам с бензин от Шел и Лукойл.
Въпреки всичко си харесвам колата, жена ми разбира, че е вече втора в мислите ми. А и в града не съм виждал друга фейсова 156 SW - гот е да си различен.
Поздрави на всички заинтересувани от темата колеги.

Митко145
21-01-2012, 23:08
Колега не мога да разбера защо си сложил отново масло
10/40.Или е само за разработка?

Bobo
21-01-2012, 23:22
Само да кажа да не стане убъркване буталата на ТС нямат нищо общо с тия на ЖТС ;)


ПС: Според мен тая кола е родила от Голд-а :)

oem
21-01-2012, 23:30
JTS - 10W60 :)

angelovi69
22-01-2012, 00:06
Благодаря на веднага отзовалите се колеги.

Сложих пак 10W40, заради цифрите 10 и 40, които смятам са най-добре за нашите температури в БГ зиме и лете, т.к. сменям масло веднъж годишно, понеже навъртам 10к км., а и съм доволен от реното ми ( старото ) от точно това масло.
Също така, така бързо взех колата, че нямах много време да се интересувам, не съм предполагал че ще купя JTS, във форума съм отдавна и чета, ама за ТС, то за JTS почти няма и писано. В ауто датата пак излиза 10W40. Иначе от години назад ми беше ясно, че следващата ми кола ще е 156.
Да, може да се каже, че това масло ще го хвърля към 6-7к км. т.е. към Април. До тогава ще карам на разработка и 10В40 са добри (смятам )характеристики за хладното време. После смятам да сложа 10W60. Само не съм решил каква марка, ама едва ли ще е Селения. Дори се замислям отсега за налято дали да не махам декоративния пластмасов капак над мотора с цел по-добро охлаждане - това след като четох по-горе поста, че JTS е с недомислена глава и държи висока температура в главата ( от там влияе на вискозитета на маслото и хоп - ремонт )
Относно буталата - доколкото си спомням ( отпреди 3 месеца ), като диаметри само че са еднакви с ТС, а не знам като ход или като форма, т.к. нали тук е една свещ на цилиндър, а ТС са с по две свещи. Тук не претендирам , че съм точен. Да не подведа някого неволно. Не съм лично мерил с шублер нито бутало на ТС, нито на JTS.

NightRider
22-01-2012, 05:55
Благодаря на веднага отзовалите се колеги.

Сложих пак 10W40, заради цифрите 10 и 40, които смятам са най-добре за нашите температури в БГ зиме и лете, т.к. сменям масло веднъж годишно, понеже навъртам 10к км., а и съм доволен от реното ми ( старото ) от точно това масло.
Също така, така бързо взех колата, че нямах много време да се интересувам, не съм предполагал че ще купя JTS, във форума съм отдавна и чета, ама за ТС, то за JTS почти няма и писано. В ауто датата пак излиза 10W40. Иначе от години назад ми беше ясно, че следващата ми кола ще е 156.
Да, може да се каже, че това масло ще го хвърля към 6-7к км. т.е. към Април. До тогава ще карам на разработка и 10В40 са добри (смятам )характеристики за хладното време. После смятам да сложа 10W60. Само не съм решил каква марка, ама едва ли ще е Селения. Дори се замислям отсега за налято дали да не махам декоративния пластмасов капак над мотора с цел по-добро охлаждане - това след като четох по-горе поста, че JTS е с недомислена глава и държи висока температура в главата ( от там влияе на вискозитета на маслото и хоп - ремонт )
Относно буталата - доколкото си спомням ( отпреди 3 месеца ), като диаметри само че са еднакви с ТС, а не знам като ход или като форма, т.к. нали тук е една свещ на цилиндър, а ТС са с по две свещи. Тук не претендирам , че съм точен. Да не подведа някого неволно. Не съм лично мерил с шублер нито бутало на ТС, нито на JTS.
Е те това СМЯТАМ е много гадна дума. Хората, дето са измислили и създали колата са написали 10W60 защото така са я изчислили. А вие си правите експерименти с по-рядко масло особено при високите температури и после пищите - колата не върви добре, че и се строши. И Селенията си е точно за тази кола. Имаше един клип за Кастрол - сложи си него

vlalov
22-01-2012, 19:53
Те за това тея матори имат убава слава - 10/40 масло щото сме инженери и после шо имам котенца .
И с това масло нормално да ти кажат това за температурата в главата .
Абе колега в книжката си пише какво иска колата .

vlalov
23-01-2012, 23:53
Относно маслата за тези мотори - производителя горещо препоръчва само и единствено 10W60.
Във чуждите форуми е описано как нови Алфи с тези мотори при експлоатация с 10/40 почват да са проблемни.
Лошия момент тук е че това се случва с препоръката на регионалните дилъри на Алфа Ромео - т.е. те сами си ебават продукта .
При директното впръскване наистина има завишена температура в главата, но не е поради грешка а поради факта че горивото не охлажда елементите на смукателния такт а се впръсква подгрято и то доста - инжекторите са в огъня.
По тази причина битува и мнението за тех. дефект в главата - не се смазва с правилното за Темп. масло и те така дефектира технологично.

Bobo
25-01-2012, 15:40
Може би защото и те са някакви "инж."-ове и "сметачи"...

Имам колега който оперира ГТ с 2.0 JTS от чисто нова и където и да я е карал за смяна на масло (все в сервизи дето знаят какво е "Алфа" разбира се), навсякъде са му казвали, че най-евтиното нещо, което трябва да си позволява да сипе в мотора на тая кола е "Тутела 10W60"...

Що бе може да кара с него ма да го сменя на 4000км ;)

Bobo
25-01-2012, 15:55
Мисълта ми беше, че не са чак толкова зле в сервизите (поне фирмените - доолкото знам го е карал само в Милано Моторс и Вантотрейд), и знаят, че тоя мотор е за 10W60...
Сега Тутелата колко става не знам, ама ако им е направил няколко пъти подред кисела физиономия за рейсинг-а, вероятно са решили, че е приемлив вариант... :flirt:
Между другото човека си кара колата нормално вече близо 70К и не се е оплакал грам от двигателя...

Ми незнам колко са зле ма съм виждал с кви ли не кастроли тоя мотор да го изкарват от там ;)

vlalov
25-01-2012, 17:21
абе ако ще и валволин да е -важен е Температурния индекс на горещо .
При всички положения 10/60 е по добър вариант от 10/40 като качества на мазане при 120С+

NightRider
25-01-2012, 22:08
абе ако ще и валволин да е -важен е Температурния индекс на горещо .
При всички положения 10/60 е по добър вариант от 10/40 като качества на мазане при 120С+Тук не говорим за по-добър вариант, а за това, което трябва да бъде
10W40 си е гавра за мен с този мотор

angelovi69
28-01-2012, 16:06
Сложих масло 10w60 преди 2-3 дни, Аджип Рейсинг 4Т, старото беше на 3к км. Благодаря още веднъж на отзовалите се колеги, които питах на лични. Впечатления - по-тиха работа на мотора. Сутрин като паля, за част от секундата сякаш чувам клапаните, и веднага утихват, и смятам, се дължи на това, че маслото като по-гъсто малко по-бавно пътува по маслените магистрали из мотора, докато тръгне на слив към картера. Вече почвам да пържа мотора.
Мнения?

vlalov
28-01-2012, 16:34
Отличен избор - със здраве да я караш.
В тоя студ е нормално стар вариатор да претрака за оборот два.
10/40 и 10/60 са с еднакъв визкозитет на студено - няма по гъсто. Разликата е във 40 и 60 .
40 има критична точка на смазване 150/170 градуса (може и да бъркам ) а 60 маже ефективно до 210/230 градуса.

NightRider
28-01-2012, 19:59
Сложих масло 10w60 преди 2-3 дни, Аджип Рейсинг 4Т, старото беше на 3к км. Благодаря още веднъж на отзовалите се колеги, които питах на лични. Впечатления - по-тиха работа на мотора. Сутрин като паля, за част от секундата сякаш чувам клапаните, и веднага утихват, и смятам, се дължи на това, че маслото като по-гъсто малко по-бавно пътува по маслените магистрали из мотора, докато тръгне на слив към картера. Вече почвам да пържа мотора.
Мнения?
Ам изпържи го за да успее някак си да подмени маслото в повдигачите

vlalov
28-01-2012, 21:09
Ам изпържи го за да успее някак си да подмени маслото в повдигачите
Ей цар си на лафовете .

Към модераторите - що не сложим една тема за най-яки лафове във форума:offtopic:

NightRider
28-01-2012, 22:12
Ей цар си на лафовете .

Към модераторите - що не сложим една тема за най-яки лафове във форума:offtopic:Е що, не е ли така? В хидравличните повдигачите няма ли масло вътре? И няма ли значение какво е то?

vlalov
29-01-2012, 01:15
Е що, не е ли така? В хидравличните повдигачите няма ли масло вътре? И няма ли значение какво е то?
Ми най-вероятно маслото в хидравличните повдигачи е същото като в картера ма може и да бъркам.
Я ма поправи ...
Оф, се ша стане нещо да изцапаме

NightRider
29-01-2012, 06:53
Ми най-вероятно маслото в хидравличните повдигачи е същото като в картера ма може и да бъркам.
Я ма поправи ...
Оф, се ша стане нещо да изцапаме
Същото е. Ама като смениш маслото от един чешит с друг, както е в случая си требе малко време и налягане в/у повдигачите за да се смени старото

gboiaj
12-01-2013, 23:15
Колеги,някакъв ъпдейт на мненията за 2.0 JTS двигателите?На път съм да си бартеросам дизеловота 307-ца,която хич не се чупи по-малко от 3-те 155,които имах последователно за една такава 156 с уникален черен кожен салон,2004 година,но кото прочетох темата и вече не съм убеден.Благодаря на всички предварително за мненията.

SandoOne
13-01-2013, 10:20
Незнам може би за 159 е по добрия вариант ..... не 156 .... по голяма е цифрата .... аз друг туинс парк 16 клапанов няма да си купя повече .....

angelovi69
13-01-2013, 11:45
Бях писал и по-горе. Ами...
Мотора е на първи шлайф колянов вал. Върви добре. Карах с Аджип 10в60 и ми гореше по литър масло за около 2500-3000км. Абе бях чел за тоя мотор, че производителя му дава да гори прибризително до 600мл. масло на 1000 км., което за мен е много . Нямам запушена картерна вентилация. В началото на Януари смених масло с Кастрол 10В60, а и Didko boy ми направи един фокус на тръбичките над картера, че да видим.Ще гори ли или не или пък е зависело от маслото. Гумички не са сменяни още в главата. Разхода ми е среден 11/100 . На дълго пада 7,5-8,6 като маршрута е обикновено Казанлък-Търново. В града я карам все студена, щото работя на 1100м. от къщи. Затова и разхода градско е висок, пък и по светофарите не мога да ги търпя... Сега и на всяка зебра - спри, тръгни... Не зная колегата Vlalov как го докарва тоя разход, ама както казах педала на газта не го милвам, а все го ръчкам. Грешки ми излизаха от ламбди и бобини, напоследък – 2-3 месеца, пълно затишие. Открих, че ламбдата след катализатора, не е била стегната - развих я с пръсти- може затова да е светил чека. понякога хващам малко масло покрай някоя от свещите - може би е от гарнитурата на капака на клапаните и с парцал и дълга отверка подсушавам. Доволен съм като цяло, като пренебрегнем разхода, ама там съм си виновен сам.

gboiaj
13-01-2013, 17:25
Благодаря,ще го мислим

digitalundgrd
13-01-2013, 23:07
Бях писал и по-горе. Ами...
Мотора е на първи шлайф колянов вал. Върви добре. Карах с Аджип 10в60 и ми гореше по литър масло за около 2500-3000км. Абе бях чел за тоя мотор, че производителя му дава да гори прибризително до 600мл. масло на 1000 км., което за мен е много . Нямам запушена картерна вентилация. В началото на Януари смених масло с Кастрол 10В60, а и Didko boy ми направи един фокус на тръбичките над картера, че да видим.Ще гори ли или не или пък е зависело от маслото.



От къде взе кастрола и на каква цена?

angelovi69
13-01-2013, 23:15
Колега, ще ти пиша на лични. Тук ще кажа, че тубите бяха от 4 и от 1 литър. Общо за 104 или 106 лв. Взех маслото Ноември, не помня точно.

don_pepone
14-01-2013, 16:04
Много интересна темичка се заформи и определено я следя с интерес ;)
Определено се заглеждам по фейслифтовите 156-ци и определено съм фен на бензина,но само и единствено многото негативни мнения ме спират да си взема JTS.
В крайна смека от всичко изчетено в тази и в другите теми към които имаше препратки не разбрах няколко неща:
1- Цялата серия от 2001(или там откогато почваше) до 2005г ли е дефектна или само определени бройки ( както подметна НЕО).
2- в крайна сметка предотвратим ли е този масов проблем(дефект) освен с ползване на добро масло преди "раждането на мотора" или се чака да изтрещи и тогава.
Чуха се неща за валове,софтуер и тн.
3- в крайна сметка ако е читав даден екземпляр,пак ли не си върви за посочените конски сили ( както се спомена вече ,е няма много общо с 165к.с) ,че определено бих усетил ако нее така ,предвид че карам кола точно с такава мощност :) и съответно как се решава този проблем
4-В крайна сметка колко пари излиза този ремонт на моторя за да стана "кукла" и да няма ядове,че ако се вземе на оферта такава кола с изтропал мотор да си напрай човек и да кара :)

П.С. Абе кара ми се такава 156-ца,ама датърся ли екземпляр след от 2004-5 или са си бита карта всички. И по-точно ако колата е на 150-60 хил. км дали е прескочила този 'праг" на преебавка на мотора и може да се кара или е спорно

gboiaj
14-01-2013, 16:55
Много интересна темичка се заформи и определено я следя с интерес ;)
Определено се заглеждам по фейслифтовите 156-ци и определено съм фен на бензина,но само и единствено многото негативни мнения ме спират да си взема JTS.
В крайна смека от всичко изчетено в тази и в другите теми към които имаше препратки не разбрах няколко неща:
1- Цялата серия от 2001(или там откогато почваше) до 2005г ли е дефектна или само определени бройки ( както подметна НЕО).
2- в крайна сметка предотвратим ли е този масов проблем(дефект) освен с ползване на добро масло преди "раждането на мотора" или се чака да изтрещи и тогава.
Чуха се неща за валове,софтуер и тн.
3- в крайна сметка ако е читав даден екземпляр,пак ли не си върви за посочените конски сили ( както се спомена вече ,е няма много общо с 165к.с) ,че определено бих усетил ако нее така ,предвид че карам кола точно с такава мощност :) и съответно как се решава този проблем

П.С. Абе кара ми се такава 156-ца,ама датърся ли екземпляр след от 2004-5 или са си бита карта всички. И по-точно ако колата е на 150-60 хил. км дали е прескочила този 'праг" на преебавка на мотора и може да се кара или е спорно

Най- разумно систематизираните въпроси досега,дано да има кой да отговори,че аз още не съм решил.
Тази която тествах изглеждаше и звучеше перфектно,но не вървеше като 165 коня категорично-затова се зачетох в темата.

digitalundgrd
14-01-2013, 17:06
Ето тук ви давам много интересен сайт. Сами може да видите много и най-различни коли, които са замерени на дино (като това на Проспийд) като се сравняват конете, които показват и тези, които трябва да са по книга...

http://rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=154

В случая за 156 JTS :

165к.с и 206нм по книжка ---> 142к.с и 177нм измерени...

156 2.0 TS :

155к.с и 187нм по книжка ---> 136к.с. и 172нм измерени...

Doomguy
14-01-2013, 17:20
Благодаря за линка, отдавна търся нещо подобно. Интересно, карам 136 коня а плащам за 155... I love alfa...

don_pepone
14-01-2013, 18:40
Ето тук ви давам много интересен сайт. Сами може да видите много и най-различни коли, които са замерени на дино (като това на Проспийд) като се сравняват конете, които показват и тези, които трябва да са по книга...

http://rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=154

В случая за 156 JTS :

165к.с и 206нм по книжка ---> 142к.с и 177нм измерени...

156 2.0 TS :

155к.с и 187нм по книжка ---> 136к.с. и 172нм измерени...


Относно диното и крайните резултати съм се чудил винаги дали разликата не идва от това,че производителя дава данни за мощността на мотора,а не на колелетата
П.С. Един познат има БМВ Е36 М- 320коня (уж) със спортни валове Шрик,ала бала и на диното изкарало от 320 по книга,само 275-6 коня на гумите и оня му прималя :)

angelovi69
14-01-2013, 19:22
Много интересна темичка се заформи и определено я следя с интерес ;)
Определено се заглеждам по фейслифтовите 156-ци и определено съм фен на бензина,но само и единствено многото негативни мнения ме спират да си взема JTS.
В крайна смека от всичко изчетено в тази и в другите теми към които имаше препратки не разбрах няколко неща:
1- Цялата серия от 2001(или там откогато почваше) до 2005г ли е дефектна или само определени бройки ( както подметна НЕО).
2- в крайна сметка предотвратим ли е този масов проблем(дефект) освен с ползване на добро масло преди "раждането на мотора" или се чака да изтрещи и тогава.
Чуха се неща за валове,софтуер и тн.
3- в крайна сметка ако е читав даден екземпляр,пак ли не си върви за посочените конски сили ( както се спомена вече ,е няма много общо с 165к.с) ,че определено бих усетил ако нее така ,предвид че карам кола точно с такава мощност :) и съответно как се решава този проблем
4-В крайна сметка колко пари излиза този ремонт на моторя за да стана "кукла" и да няма ядове,че ако се вземе на оферта такава кола с изтропал мотор да си напрай човек и да кара :)

П.С. Абе кара ми се такава 156-ца,ама датърся ли екземпляр след от 2004-5 или са си бита карта всички. И по-точно ако колата е на 150-60 хил. км дали е прескочила този 'праг" на преебавка на мотора и може да се кара или е спорно

И аз съм фен на бензина
по т.1 - не знам
по т.2 - никога не бих си скапал мотора, че да му правя тогава осн ремонт. Просто се случи. Може би е от Голда, както по-горе предположи The cleaner. Не съм си виждал разпред-те валове, ама пичовете от сервиза в Ст. Загора, ако имаше нещо подозрително като износване, щяха да ми споделят. На главата ревизия още не е правена и гумички не съм сменял.
по т. 3 - дали е 166к.с. не знам. Тая , т.е. миналата 2012 г. на Италфеста, преди да затворят пистата, се пусках с колата. Черна 156-ца ТС я надбягах 2 пъти, също и вишнева 146, сигурно е била ТИ АЙ-ка. Факт е, че Вальо от Пловдив с 1,9 ЖТД ми изкриви представите за "115" - коньовата му кола, а с Румен от В.Т-во се движихме успоредно, ама на старта той дръпна, пък аз въртях гуми. Чистача ме скъса с Пунтото много дължини. Затова си мисля, че моята е малко повече коне от 155ТС и се държи като такава. Допускам, че може да се чипне мотора, ама ефекта очаквам да е към 20 к.с. отгоре.
по т.4 - моя ремонт отиде към 1000 лв., ама имаше от тях и за обслужването.
P.S. Взех колата на 90400 по километраж, ама сега, като я чета, на одометъра излизат едни цифри отгоре- към 222к. Сега по километраж съм на 105 000. Допускам че автоджамбазите са й върнали километража с едно 117 000км. Засега дертове с разпред-те валове нямам.

vlalov
14-01-2013, 19:52
Много интересна темичка се заформи и определено я следя с интерес ;)
Определено се заглеждам по фейслифтовите 156-ци и определено съм фен на бензина,но само и единствено многото негативни мнения ме спират да си взема JTS.
В крайна смека от всичко изчетено в тази и в другите теми към които имаше препратки не разбрах няколко неща:
1- Цялата серия от 2001(или там откогато почваше) до 2005г ли е дефектна или само определени бройки ( както подметна НЕО).
2- в крайна сметка предотвратим ли е този масов проблем(дефект) освен с ползване на добро масло преди "раждането на мотора" или се чака да изтрещи и тогава.
Чуха се неща за валове,софтуер и тн.
3- в крайна сметка ако е читав даден екземпляр,пак ли не си върви за посочените конски сили ( както се спомена вече ,е няма много общо с 165к.с) ,че определено бих усетил ако нее така ,предвид че карам кола точно с такава мощност :) и съответно как се решава този проблем
4-В крайна сметка колко пари излиза този ремонт на моторя за да стана "кукла" и да няма ядове,че ако се вземе на оферта такава кола с изтропал мотор да си напрай човек и да кара :)

П.С. Абе кара ми се такава 156-ца,ама датърся ли екземпляр след от 2004-5 или са си бита карта всички. И по-точно ако колата е на 150-60 хил. км дали е прескочила този 'праг" на преебавка на мотора и може да се кара или е спорно
Допълвам колегата :
1/ Немам наблюдения, твърденията са във нашия форум.
2/От Италия 1 колега написа че е имал такава но със собственник "Гуардия финанса" и на 200+ хил. км. не е имал проблем.
Също и факта че ти каквото и сипеш е по важно тоя преди тебе какво е сипвал - факт е че с "хубаво " масло може да скапеш и тойота не само алфа, била тя и ЖТС :hvala:
Мойта е отваряна от ...глупост (моя)
Взех я на 138 х. и я чипнах, после грумна 1 инжектор. Докато го хванат и врътнах 3000 км. и викам - отваряме.
Кво да видя - 3 пукнати бутала от детонации, без да се отрази на блока. Айде нови бутала на кантара + сегменти и лагери и още там каквото се сменя ( не съм механик ) и сега е чукче . Ама седи 1.5 години пред блока (продавам я ама не е тука мястото ))).
3/ Не съм се представял като колегата но имам наблюдения че ...върви пущината.
Една Вектра 2.0 бенз. 2001/02, съм си правил гаргара от Луковит до Плевен - от 140 до 210 на ластици и на нерви. По Хемус с лекота съм и правил 215 скорост.

digitalundgrd
14-01-2013, 20:14
И аз съм фен на бензина

по т.2 - Не съм си виждал разпред-те валове, ама пичовете от сервиза в Ст. Загора, ако имаше нещо подозрително като износване, щяха да ми споделят.
по т. 3 - дали е 166к.с. не знам. Тая , т.е. миналата 2012 г. на Италфеста, преди да затворят пистата, се пусках с колата. Черна 156-ца ТС я надбягах 2 пъти, също и вишнева 146, сигурно е била ТИ АЙ-ка. Факт е, че Вальо от Пловдив с 1,9 ЖТД ми изкриви представите за "115" - коньовата му кола, а с Румен от В.Т-во се движихме успоредно, ама на старта той дръпна, пък аз въртях гуми. Чистача ме скъса с Пунтото много дължини. Затова си мисля, че моята е малко повече коне от 155ТС и се държи като такава. Допускам, че може да се чипне мотора, ама ефекта очаквам да е към 20 к.с. отгоре.
Засега дертове с разпред-те валове нямам.

Проблема не е в това, че валовете са нещо изядени или визуално им има нещо, което може да се види като отвориш капака на клапаните :) В много чужди форуми, отдавна се е разбрало след консултации с Алфа Ромео, че има проблем в смукателния вал (нещо не е сметнат както трябва, ако не се лъжа). При което след нов "преразгледан" от алфа ромео смукателен вал и преправено ЕКУ (за да работи добре колата с новия вал), нещата си идват на място :drunk:

Друг описан проблем е натрупване на маслени отлагания по смукателните портове, което води до тяхното стеснение и от там по-малко въздух в цилиндрите...

Направо ви давам една примерна тема с картинки да си четете :)

http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=37964

Друго, което бих поправил колегата angelovi69 е, че очаква малко повече кончета след чип-а :prescription: Реалистичните конье след такъв вид тунинг на стокова атмосферка са между 7 и 10 коня :roll: С малко спомагателни модове (спортен филтър, цялостна спортна генерация от колектора до края и лек порт и полиш на главата), конете след чип тунинг могат да скокнат до 15-20 (ако си късметлия и всичко е направено кадърно) :drunk: Тоест един 2.0 твин спарк би стигнал заветните 150 коня

Тези неща ги пиша на базата на личен опит и хвърлени хххх лв в модове по атмосферка :yawn:

vlalov
14-01-2013, 20:50
Проблема не е в това, че валовете са нещо изядени или визуално им има нещо, което може да се види като отвориш капака на клапаните :) В много чужди форуми, отдавна се е разбрало след консултации с Алфа Ромео, че има проблем в смукателния вал (нещо не е сметнат както трябва, ако не се лъжа). При което след нов "преразгледан" от алфа ромео смукателен вал и преправено ЕКУ (за да работи добре колата с новия вал), нещата си идват на място :drunk:

Друг описан проблем е натрупване на маслени отлагания по смукателните портове, което води до тяхното стеснение и от там по-малко въздух в цилиндрите...

Направо ви давам една примерна тема с картинки да си четете :)

http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=37964

Друго, което бих поправил колегата angelovi69 е, че очаква малко повече кончета след чип-а :prescription: Реалистичните конье след такъв вид тунинг на стокова атмосферка са между 7 и 10 коня :roll: С малко спомагателни модове (спортен филтър, цялостна спортна генерация от колектора до края и лек порт и полиш на главата), конете след чип тунинг могат да скокнат до 15-20 (ако си късметлия и всичко е направено кадърно) :drunk: Тоест един 2.0 твин спарк би стигнал заветните 150 коня

Тези неща ги пиша на базата на личен опит и хвърлени хххх лв в модове по атмосферка :yawn:

Извинявай,
Карал ли си някога ЖТС?
Не го приемай с раздразнение - уважавам избора ти за може би най-якия италянски двигател (16ВТ), но Малко хора могат да изброят разликите между ЖТС и ТС, както и малко от тях са карали и двете.
Та това че го пише някой някъде като проблем е толкова вярно, колкото и че някой твърди че няма такъв проблем.
Тоя хърватин с тая тема ми го показват 10 човека от нашите "майстори" и твърдят че е масово
Повярвай ми, на 140 х. няма маслени отлагания на такава 2003 година.
Прочети началните постове на темата (моите) да разбереш защо се получават "дефектите" при двигателя и тогава хвърляй убедително твърдения.
Чувал съм че си технически грамотен човек - не се подвеждай...

Satanism
14-01-2013, 20:51
Относно диното и крайните резултати съм се чудил винаги дали разликата не идва от това,че производителя дава данни за мощността на мотора,а не на колелетата
П.С. Един познат има БМВ Е36 М- 320коня (уж) със спортни валове Шрик,ала бала и на диното изкарало от 320 по книга,само 275-6 коня на гумите и оня му прималя :)

То си пише, че е на колелата.....съвсем нормално да има разлика....

don_pepone
14-01-2013, 20:55
Проблема не е в това, че валовете са нещо изядени или визуално им има нещо, което може да се види като отвориш капака на клапаните :) В много чужди форуми, отдавна се е разбрало след консултации с Алфа Ромео, че има проблем в смукателния вал (нещо не е сметнат както трябва, ако не се лъжа). При което след нов "преразгледан" от алфа ромео смукателен вал и преправено ЕКУ (за да работи добре колата с новия вал), нещата си идват на място :drunk:


Затова говоря и аз- проблем в смукателния тракт породен от недосмятане- лифтове ,градуси и тн.
Интересно ми е да видя списъкът за който НЕО спомена със рамите на кои коли са излезли с дефект,че като се иде да се гледа дадена кола да се знае ко става... абе схващате идеята ;)

vlalov
14-01-2013, 20:57
Затова говоря и аз- проблем в смукателния тракт породен от недосмятане- лифтове ,градуси и тн.
Интересно ми е да видя списъкът за който НЕО спомена със рамите на кои коли са излезли с дефект,че като се иде да се гледа дадена кола да се знае ко става... абе схващате идеята ;)
И списък съм искал и кореспонденцията с Алфа - не ми е показвана :headbang:

don_pepone
14-01-2013, 21:03
Ам те от Алфа са се осрали то ясно,ама закво се ебават така (ако съм разбрал правилно де). Иначе ОК разбрах че до 11 месец 2004 са проблемни моторите,а после кое им е оправено от всичко изброено като дефект,дали всичко или просто не "раждат"
Щото ако кола 165 коня и с 20 години по-нова технология върви колкото моята бабичка... ммм... баси и новата кола

angelovi69
14-01-2013, 21:05
Дигитален, с тоя пост № 38 ме срази и поля с ледена вода, Аз се надявах като сбера някоя стотинка, да кача колата на дино, после да се чипоса мотора и пак на дино, че да се види разликата... Аз че съм лаик относно чиповете, ясно. Ама повечето фирми за чип-тунинг казват , че дизела се чипва по-добре от бензина и мощност и върт. момент се вдигат до 30 %, а за бензиновите коли - до 12 - 15%. Та затова кроях такива планове. Сега съм мушнал една разпънка под предния капак... червена кат на ферариста и ... сега плановете ми отиват по дяволите. За 7 коня не ще троша пари.

haljscho
14-01-2013, 21:13
Тая , т.е. миналата 2012 г. на Италфеста, преди да затворят пистата, се пусках с колата. Черна 156-ца ТС я надбягах 2 пъти, също и вишнева 146, сигурно е била ТИ АЙ-ка. Факт е, че Вальо от Пловдив с 1,9 ЖТД ми изкриви представите за "115" - коньовата му кола, а с Румен от В.Т-во се движихме успоредно, ама на старта той дръпна, пък аз въртях гуми. Чистача ме скъса с Пунтото много дължини. Затова си мисля, че моята е малко повече коне от 155ТС и се държи като такава.
Моята и на чистача Пунтото не ги гледай!:whistle:
А за черния пловдивски 1.8ТС щом си го бил значи си добре, на нея всичко и е сменяно с ново и кат е гледах добре се режеше и май бая други коли отупа......




Една Вектра 2.0 бенз. 2001/02, съм си правил гаргара от Луковит до Плевен - от 140 до 210 на ластици и на нерви. По Хемус с лекота съм и правил 215 скорост.

Ми колега то не е важно колко вдигаш!
Важно е за колко ги вдигаш!

Вектрата е 136к.с твойта е с 30к.с. повече.....:roll:

vlalov
14-01-2013, 21:14
Дигитален, с тоя пост № 38 ме срази и поля с ледена вода, Аз се надявах като сбера някоя стотинка, да кача колата на дино, после да се чипоса мотора и пак на дино, че да се види разликата... Аз че съм лаик относно чиповете, ясно. Ама повечето фирми за чип-тунинг казват , че дизела се чипва по-добре от бензина и мощност и върт. момент се вдигат до 30 %, а за бензиновите коли - до 12 - 15%. Та затова кроях такива планове. Сега съм мушнал една разпънка под предния капак... червена кат на ферариста и ... сега плановете ми отиват по дяволите. За 7 коня не ще троша пари.

Смисъла тук е 2-3 хилки за компресор кит.
Качва 70 коня от раз без да пипаш карантия, само настройки на ЕКУ.

don_pepone
14-01-2013, 21:36
То по-скоро Чип за тея коли треба за доизкусоряване на смесите,че ако всмук. вал не е донасмятан си трябва корекция,ама от човек който знае кво има за корекция,че няма да е като на стандартно еку...

gboiaj
14-01-2013, 22:16
И аз съм фен на бензина
по т.1 - не знам
по т.2 - никога не бих си скапал мотора, че да му правя тогава осн ремонт. Просто се случи. Може би е от Голда, както по-горе предположи The cleaner. Не съм си виждал разпред-те валове, ама пичовете от сервиза в Ст. Загора, ако имаше нещо подозрително като износване, щяха да ми споделят. На главата ревизия още не е правена и гумички не съм сменял.
по т. 3 - дали е 166к.с. не знам. Тая , т.е. миналата 2012 г. на Италфеста, преди да затворят пистата, се пусках с колата. Черна 156-ца ТС я надбягах 2 пъти, също и вишнева 146, сигурно е била ТИ АЙ-ка. Факт е, че Вальо от Пловдив с 1,9 ЖТД ми изкриви представите за "115" - коньовата му кола, а с Румен от В.Т-во се движихме успоредно, ама на старта той дръпна, пък аз въртях гуми. Чистача ме скъса с Пунтото много дължини. Затова си мисля, че моята е малко повече коне от 155ТС и се държи като такава. Допускам, че може да се чипне мотора, ама ефекта очаквам да е към 20 к.с. отгоре.
по т.4 - моя ремонт отиде към 1000 лв., ама имаше от тях и за обслужването.
P.S. Взех колата на 90400 по километраж, ама сега, като я чета, на одометъра излизат едни цифри отгоре- към 222к. Сега по километраж съм на 105 000. Допускам че автоджамбазите са й върнали километража с едно 117 000км. Засега дертове с разпред-те валове нямам.

Колега,ако 1000лв ти еизлязла всичко,което си описал и колата ти върви прилично си струва риска за мен.
така и не видях мнение от специалист–освен оплюване, какво може да се направи за да се изчисти този "конструктивен дефекг"?

digitalundgrd
14-01-2013, 23:19
Извинявай,
Карал ли си някога ЖТС?
Не го приемай с раздразнение - уважавам избора ти за може би най-якия италянски двигател (16ВТ), но Малко хора могат да изброят разликите между ЖТС и ТС, както и малко от тях са карали и двете.
Та това че го пише някой някъде като проблем е толкова вярно, колкото и че някой твърди че няма такъв проблем.
Тоя хърватин с тая тема ми го показват 10 човека от нашите "майстори" и твърдят че е масово
Повярвай ми, на 140 х. няма маслени отлагания на такава 2003 година.
Прочети началните постове на темата (моите) да разбереш защо се получават "дефектите" при двигателя и тогава хвърляй убедително твърдения.
Чувал съм че си технически грамотен човек - не се подвеждай...

Този спор за ЖТС-а сме го водили с теб същия като беше с другия ник (vodafon, ако не греша) ;) Както и да е...Не е само този "хърватин", който се оплаква от това, че колата не върви като за 165 коня. Мога да изкарам и цитирам доста "недоволни", но ти пак няма да си съгласен...

Нека приемем, че твоята кола не е от тези проблемните, за да спре този омагьосан кръг :thumbup:

Давам темата, за тези които не са я чели (ти знам че си я чел ;) ). Да се обърне внимание на мненията на Нено (Нео) и лично за мен най-интересното е, че има 2 вида пети за зацепване на ЖТС (защо ли?) Според мен едните са за "бръзите валове" (сменените в последствие), а другите за "бавните" (сгрешените).

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58064

п.с. Дай ми някакъв телефон за връзка на ЛС като си идвам на Плевен (имам роднини там) да се разберем да се срещнем някъде да ме повозиш на този ЖТС (съвсем сериозно) ;)

don_pepone
15-01-2013, 00:28
Ейй крастата е голяма работа. Чета тука негативизми и все още си мисля че има лек за тоя мотор :)
В тоя форум дето хърватина казва че коли преди лятото на 2003 имат такъв проблем а после не, изчетох почти всичко и ми се поизясни още картинката,ама Нено говори за края на 2004,като за край на дефекта... В крайна сметка знае ли се точно от кога започва производството на читавите мотори JTS и освен ЕПЕР-а има ли друг вариант да се разбере точно кога е произведена колата. В смисал тя може да е 2004 ама да е септември и да е дефектна ама да е регистрирана декември и по талон да се заблуди човек....

code
15-01-2013, 08:27
Само да вметна за вървенето, че 1,9JTS на 159 си върви много прилично въпреки разпространените митове и легенди, а това си е по-тежка кола. Е, това си е друг мотор, разбира се. Относно 2,0JTS не мисля, че вървенето му има някаква разлика от стария, все пак си е 2,0TS с разни подобрения, които са основно във посока икономичност, щото всички знаем за какво лапане става въпрос. Разликата е в една буквичка :mrgreen:В някакъв момент дава някакви 10коня отгоре - евентуално. Т.е. същата работа ... Тъпото е, че ТS с всичките му тъпотии го слагаш на газ и си свиркаш, а JTS-а си го караш на 98 с компресите ..

don_pepone
20-01-2013, 12:57
Пак замря темата...който знае не казва.... а който иска да каже не знае .....
Знам че много хора акат в форума и затова други не искат да говорят,ама все пак за какво ни е тоя форум. Мисля че питах конкретни неща,които са важни и знам ,че има хора които могат да отговорят,ама уви тишина. Благодаря все пак на всички,ша зема си купя Гоуф накрая........

gboiaj
20-01-2013, 14:34
Аз също не получих смислен отговор,освен мненията на колегата,който кара такава,иначе разбирачи много.В чуждите форуми като цяло мненията са негативни...

digitalundgrd
20-01-2013, 15:04
Добре де, аз не разбирам вие какво точно искате да ви се каже? Нахвърляха ви се фактите + и - , от тук нататък вие вече си претегляте + и -, и ако ви изнася купувате, ако не - не купувате...

Ето даже колегата започва сам да си отговаря на въпросите :

"В чуждите форуми като цяло мненията са негативни.."

Тоест явно не само "разбирачите" в българския форум не харесват много този мотор...

Но пък явно има и изключения (читави ЖТС-и) като на колегата vlalov. Така, че отивате гледате, пробвате различни ЖТС-и, и ако според вас или майстора ви са ОК, значи взимайте и се кефете, ако ли не - търсенето продължава :)

Само с дращене по форумите не очаквайте да си купите коли ;)

Mury
20-01-2013, 16:05
Този спор за ЖТС-а сме го водили с теб същия като беше с другия ник (vodafon, ако не греша) ;) Както и да е...Не е само този "хърватин", който се оплаква от това, че колата не върви като за 165 коня. Мога да изкарам и цитирам доста "недоволни", но ти пак няма да си съгласен...

Нека приемем, че твоята кола не е от тези проблемните, за да спре този омагьосан кръг :thumbup:

Давам темата, за тези които не са я чели (ти знам че си я чел ;) ). Да се обърне внимание на мненията на Нено (Нео) и лично за мен най-интересното е, че има 2 вида пети за зацепване на ЖТС (защо ли?) Според мен едните са за "бръзите валове" (сменените в последствие), а другите за "бавните" (сгрешените).

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58064

п.с. Дай ми някакъв телефон за връзка на ЛС като си идвам на Плевен (имам роднини там) да се разберем да се срещнем някъде да ме повозиш на този ЖТС (съвсем сериозно) ;)

То да беше само тва,та само ние поддържаме 3 ЖТС-а,които харчат масло малко по-малко от бензина...................а колите всите са на под 100 000 км./купувани са нови в Бг/ :oops::oops::oops:

don_pepone
20-01-2013, 20:35
:) То ясно че с търсене става,но ме интересуваше дали наистина има произведени с отстранен дефект и ако има от кога точно ги произвеждат,щото "нахвърлянето" тука сочи от 2003 до 11.2004,щото така си нахвърляме все. А аз исках факти- дали се знае точа дата или не. Второто ми питане беше в какво се състои точно ремонта и дали става с ремап на компа или си треба нов, има ли валове кото да се купят ( такива които са сметнати като хората,а не като стандартните) и аджеба кви пари би струвало да се ребилдне тоя мотор до състояние в което да е надежден за каране. Иначе за плюсовете и минусите разбрахме отдавна. Мерси на всички, аз спирам да пиша повече.

Jivkov
20-01-2013, 20:57
Здрасти и от мен. Искам само да кажа че на авто пилот колата гори повече... А иначе маслото което си сложил е препоръчано но и кастрол е доста добър избор. Само гледай бар кода да започва с 400.....

digitalundgrd
20-01-2013, 21:08
Аз като човек, който не си изкарва хляба нито с коли, нито с нещо свъразно с колите - тоест най-обикновен юзър като повечето пишещи в темата какво направих (не мисля, че беше много трудно, но все пак е по-лесно да се мрънка) :

Влизам в чичо гугъл...

Откривам, че мотора ЖТС дебютира в Алфа 156 през далечната 2002ра година...

Отварям ЕПЕР-а...

Вкарвам като данни Алфа 156, 2.0 ЖТС

Намирам раздела, в който излизат валУвите и какво виждат моите очи...

1 (една) възможност за ИЗПУСКАТЕЛЕН вал и 2 (ДВЕ) възможности за ВСМУКАТЕЛЕН ВАЛ.

Всмукателен вал с каталожен номер 60672220 (първоначално вграждания) бива заменен с всмукателен вал с каталожен номер 55186235 на дата (04/2003)

В последствие виждам, че и някакъв всмукателен вал с каталожен номер 71736022 също бива заменен със споменатия по-горе 55186235 на дата (10/2004).

Към Пепоне:
Тоест колите с 55186235 са си ОК. Вала можеш да си го поръчаш по каталожен номер от официалния магазин на Алфа Ромео в Солун примерно (може и от София, но предполагам ще те одерат повече). Относно ремапа - възможности БОЛ...

П.С. Сега видях, и че първоначалното вградено ЕКУ на ЖТС-а с каталожен номер 55190306 бива заменено с ЕКУ с каталожен номер 71736021 на дата 10/2004.

don_pepone
20-01-2013, 23:15
Мерси :) Странно ама не се бях сетил да проверя по Епер

digitalundgrd
20-01-2013, 23:35
Сега надявам се има достатъчно "факти", които с колегата gboiaj да вземете предвид и да се похвалите после с новите си 156-ци, че иначе язък каде си абих толкова клавиатурата (пък и вие вашите) ;)

Jivko7777
20-01-2013, 23:48
ами ще горят как няма да горят масло... сори ама да ти дават 10w60 заводско масло ;) хубаво аз ако я карам знам какво е загряване кога да давам газ и т.н. ама обикновенния потребител ??? който пали си зимъска и де да знае човека че тогава е убийствено с това масло а то тогава е гъсто на захаросан мед.... и така с годините сами знаете ко става с мотора.... не случайно дори M-ките минават на 0W40, които до сега освен 10w60 друго нямаше за тях... факт с това масло при напъване на загряла кола ще държи налягане няма да става на вода, нооо пак казвам 80% от износването е на студен мотор така че... със сигурност jts си един TS като железа говоря нищо повече и кара ли се кадърно както си трябва не мисля че трябва да има проблеми!

gboiaj
21-01-2013, 10:10
Сега надявам се има достатъчно "факти", които с колегата gboiaj да вземете предвид и да се похвалите после с новите си 156-ци, че иначе язък каде си абих толкова клавиатурата (пък и вие вашите) ;)

Благодаря колега:cheers:

don_pepone
21-01-2013, 13:17
:) определено мисля да си купя едно фейслифтово ЖТС-че. Сега остава да си намеря и запазен екземпляр с екстрите които искам ;) :bouncing_smiley:

gboiaj
21-01-2013, 15:06
http://www.cars.bg/u933262

Аз на това се назландисвах,даже бяхме измислили бартер, ако ти се разхожда до Плевен иди го виж.
Салона е перфектен, музиката не е BOSE, но става,не тропа,звучи добре,работи спокойно,паразитни шумове не чух,но ...не върви като 165 коня.

Mury
21-01-2013, 15:37
http://www.cars.bg/u933262

Аз на това се назландисвах,даже бяхме измислили бартер, ако ти се разхожда до Плевен иди го виж.
Салона е перфектен, музиката не е BOSE, но става,не тропа,звучи добре,работи спокойно,паразитни шумове не чух,но ...не върви като 165 коня.

Бре,даже е ТИ :wow::wow::wow: изглежда добре иначе на снимките :devil::devil::devil:

gboiaj
21-01-2013, 16:32
Ухмм...за едната хубост бих го взел:cry: ама като знам кви ядове са ако не е читаво...

don_pepone
21-01-2013, 18:03
По това и на мен ми текът лигите,с тоя салон и тн ТИ мале мале,а и ми е наблизо понеже сега съм в В.Търново.
Ноо не бързам,сега си оглеждам спокойно ( а и чакам една работа да стане да ми паднат едни парички и тогава може да си взема и с фул екстри и от последна година) и дори се чуя дали да не търся в италия,че имам роднина там,хем едно гости да направя.

vlalov
23-03-2013, 20:54
п.с. Дай ми някакъв телефон за връзка на ЛС като си идвам на Плевен (имам роднини там) да се разберем да се срещнем някъде да ме повозиш на този ЖТС (съвсем сериозно) ;)

сега го виждам, имаш лс

angelovi69
24-12-2013, 20:57
Колеги, днес, докато си сменях горните носачи, срещнах 2 букси в предния ляв подкалник. Прилагам снимки. Колата е ЖТС, затова и повдигам темата. Имам сензор за дъжд. Изпълнението ми е дистинктив. Може да има подготовка за накичване на още екстри, ама някой да помогне - за какво са? Аз ги изолирах и вързах със свински опашки.
Ще се радвам на коментари -от ваш опит.

don_pepone
24-01-2014, 22:39
:knock: малко изтупване на прахта от темата :)
Имам един въпрос: След многото изписано тук като инфо относно пословичните валове на JTS мотора и изкарването наразни списъци кои са дефектните номера валове и кога се подменят (коя година) и с кои номера и тн тн, ся имам номерата изкарани по рама на една алфа ГТ 2.0 jts дето номера на вала и несъм го мяркал никъде и не знам ся от кой модел е.... по талон е 2006 година а по епер 2004
Като се има предвид Вал (camshaft) №2 който е всмукателния и потенциално проблемен - с номер 60600551

code
24-01-2014, 22:58
:knock: малко изтупване на прахта от темата :)
Имам един въпрос: След многото изписано тук като инфо относно пословичните валове на JTS мотора и изкарването наразни списъци кои са дефектните номера валове и кога се подменят (коя година) и с кои номера и тн тн, ся имам номерата изкарани по рама на една алфа ГТ 2.0 jts дето номера на вала и несъм го мяркал никъде и не знам ся от кой модел е.... по талон е 2006 година а по епер 2004
Като се има предвид Вал (camshaft) №2 който е всмукателния и потенциално проблемен - с номер 60600551
Какъв е въпросът?

don_pepone
24-01-2014, 23:03
:) ами дали тоя номер на вала който съм дал на това ГТ е от новите безпроблемни или си е пак "старата песен" ,че инфото за дефектни валове което имах не включва тоя номер

code
25-01-2014, 08:23
:) ами дали тоя номер на вала който съм дал на това ГТ е от новите безпроблемни или си е пак "старата песен" ,че инфото за дефектни валове което имах не включва тоя номер

Не знам кои са проблемни, тоя вал който си дал се слага на 10 модела Алфи от 92 до 06г, на jts го караш с 10W60 и това е, не би трябвало да има проблеми. Продавал съм ги по около 200лв нови, ама не ми се рови сега за точна цена. :) Ако ти трябва свиркай.

don_pepone
25-01-2014, 10:37
:) ОК. Засега само съм в дилема дали да грабна някой JTS ,че хем няма читави ГТ-та 1.9 до към 7500,хем ме побиват тръпки като си помисля за турбини,демфери и дюзи... пъм с наща "чиста " нафта си енормално да мее страх за двет от изброените неща,а третото си е в реда на нещата за дизел на над 200к км и като го чипосам савасем...

П.С. Номерът на Вала от предния пост е всмукате;лния нали,да не да съм се объркал,макар и да няма как уж :)
И щом казваш че го слагат на 10000 коли как така пасва и за ЖТС незнам. В епера излезе наистина че е и за Т.Спарк....

code
25-01-2014, 10:51
:) ОК. Засега само съм в дилема дали да грабна някой JTS ,че хем няма читави ГТ-та 1.9 до към 7500,хем ме побиват тръпки като си помисля за турбини,демфери и дюзи... пъм с наща "чиста " нафта си енормално да мее страх за двет от изброените неща,а третото си е в реда на нещата за дизел на над 200к км и като го чипосам савасем...

П.С. Номерът на Вала от предния пост е всмукате;лния нали,да не да съм се объркал,макар и да няма как уж :)
И щом казваш че го слагат на 10000 коли как така пасва и за ЖТС незнам. В епера излезе наистина че е и за Т.Спарк....

Е той JTS-а е туинспарк :D но специално твоят номер дето го ровя насам-натам май е за GT 1,8TS :tooth: та забрави .. Търси си 1,9 дизел или слагай 1,8 или 3,2 на газ според мен ;)
пп иначе ония ден имаше едно GT 2.0JTS селеспийд за продаване при мен на оглед, но купувачът така се беше навил, че му беше все тая какво ще му кажа. :) Може да е за добро ..

don_pepone
25-01-2014, 11:15
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11390160719230822&f1=details&slink=5gwxmv
За тази кола става въпрос. Има снимка на талона и се вижда номер на мотора и рамата. Но като проверих в епера излизат странни данни.

sudo
30-01-2014, 20:28
Здравейте колеги, да се похваля и аз вече съм в отбора на JTS-ите :) Та имам следния въпрос: слагате ли добавка за почистване на дюзите и ако да, каква и на какъв цикъл?

trustworthy
30-01-2014, 21:03
Ти и това ли си забравил да попиташ в сервиза на code при огледа :lupe:

angelovi69
30-01-2014, 21:09
Слагам добавка на Вюрт за почистване на инжектори. продава се в бензиностанциите на Петрол и с отстъпката ( карта на Вивател - бяла ) цената е малко под 10 лв.
Честита придобивка. Ако имаш въпроси звънни . Поздрави!

sudo
30-01-2014, 21:26
Ти и това ли си забравил да попиташ в сервиза на code при огледа :lupe:

Ще ти отговоря с цитат на code "пп иначе ония ден имаше едно GT 2.0 JTS селеспийд за продаване при мен на оглед, но купувачът така се беше навил, че му беше все тая какво ще му кажа. Може да е за добро .."

@angelovi69 : Благодаря за инфото колега, малко по-подробно може ли, как се казва добавката и на какъв цикъл я слагаш, на 2,3..5 резервоара?

angelovi69
30-01-2014, 21:34
Колега sudo, 300ml чистител за инжекцион Вюрт, № 5861 111 300. Мисля, че е за 60 литра. Слагам през 2-3 резервоара, профилактично, без да робувам на идеята, за всеки случай. Може би няма смисъл, понеже алфата я карам със 100 октана Ви Пауър от Шел, но за собствено успокоение слагам добавката.

gboiaj
01-02-2014, 11:00
Здравейте колеги, да се похваля и аз вече съм в отбора на JTS-ите :) Та имам следния въпрос: слагате ли добавка за почистване на дюзите и ако да, каква и на какъв цикъл?

Честито колега и безаварийни. Дано те подминат обичайните проблеми на JTS (10/60 - нали знаеш) :cheers:

code
01-02-2014, 12:28
Ще ти отговоря с цитат на code "пп иначе ония ден имаше едно GT 2.0 JTS селеспийд за продаване при мен на оглед, но купувачът така се беше навил, че му беше все тая какво ще му кажа. Може да е за добро .."

@angelovi69 : Благодаря за инфото колега, малко по-подробно може ли, как се казва добавката и на какъв цикъл я слагаш, на 2,3..5 резервоара?

Ми така си беше - ама то без мерак не става! :) Най-важното, че колата не е от джамбаз ;) я вижте това http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11381091218374636&f1=details&slink=5jliu0 хората са и сложили газ, ама какво, как .. някой може да му се обади да пита за общото благо! :)

don_pepone
02-02-2014, 08:43
Би било интересно наистина как е направено газовото и как работи на газ и бензин тая кола :)

vladeto_
02-02-2014, 09:59
за това има и Т.S. ГТ-та които се газифицират без проблем ;)

fade
03-02-2014, 11:10
Би било интересно наистина как е направено газовото и как работи на газ и бензин тая кола :)

Въпрос на софтуер колега, иначе системата е най-обикновен LPG газов инжекцион!
Пускат се бензиновите дюзи да работят с количество бензин като на празен ход (защото трябва да се охлаждат иначе се развалят) останалото гориво което е необходимо при различните режими е от газовите клапани. Пак казвам въпрос на софтуер, между другото Фобос я има тази възможност, но много малко от монтиращите газови системи се навиват да настройват подобен хибрид. Разликата в стойноста на км обаче е малко по-висока в сравнение с движението само на LPG, но въпреки всичко отново е доста по-нискa отколкото само на бензин. ;)
Между другото с ECU на Фобос би могъл да се направи и дизелов автомобил да работи на LPG ;)
Всичко си зависи от възможностите на газовия компютър и най-вече от човека който я монтира!

ecotronic
03-02-2014, 12:41
Според мен по отношение газифицирането на JTS мотор, удачното решение е LPDI вместо LPG + бензин.
Макар и по-скъпи и все още несъмвестими с определени модели двигатели тези уредби рано или късно ще се наложат в този случай.

Doomguy
03-02-2014, 14:50
Аз пък бих премахнал напълно бензиновата система. Една тапа на мястото на дюзата и готово... :moon:

ecotronic
03-02-2014, 14:58
Аз пък бих премахнал напълно бензиновата система. Една тапа на мястото на дюзата и готово... :moon:

Ако говориш за LPG как ще палиш на студено?

Doomguy
03-02-2014, 15:07
Ако говориш за LPG как ще палиш на студено?

Моята LPG система може да пали неограничен брой пъти на студено. Проблема се решава с подгряване на антифриза. Някъде бях гледал подгревни свещи на изпарителя.

ecotronic
03-02-2014, 16:03
Моята LPG система може да пали неограничен брой пъти на студено. Проблема се решава с подгряване на антифриза. Някъде бях гледал подгревни свещи на изпарителя.

Въпрос на сметка e. Палиш на студено на газ, скапваш мембрани, клапи, газови дюзи, но икономисваш бензин.
Теглиш чертата и преценяваш.

emzo
03-02-2014, 20:04
Интересно ми е , каква ти е рейката, която ще запали на -10гр. директно на газ и няма да изгаси 50 пъти мотора ?

code
03-02-2014, 20:15
Искате да ми кажете, че не може да се подгрее 2 шепи вода, не ме разсмивайте с вашия скептицизъм, едно време палехме колите на газ от снега и то без подгреви! Хората си слагат допълнително печки и влизат в колата на температура 60°С на антифриза. Невъзможни неща няма! :hehehm: Първият газаджия-инат ще седне и ще го направи! ;) Другият вариант е сипваш бензин на колонката и не се напъваш.

ecotronic
03-02-2014, 20:38
Години наред с обикновена газова и без никакви допълнителни подгреви съм палил само на газ и при -20 с чалъм. Е - в резултат на това след няколко К пробег бензиновите инжектори бяха за основно почистване и практически колата не можеше изобщо да работи на бензин. Гумички на клапите сменях всяка година и чат пат мембрани.
С ГИ е малко по-различно, защото рейката за около 100 лв лесно отива в кофата.

Та - както казах - въпрос на сметка е. А не че не може.

Doomguy
03-02-2014, 21:49
Интересно ми е , каква ти е рейката, която ще запали на -10гр. директно на газ и няма да изгаси 50 пъти мотора ?

Конкретно при мен рейка няма, системата е стар механичен инжекцион със стъпкови мотори за регулиране на сместа. Факт е, че пали и студена, само където клати оборотите яко. Разбира се аз си я паля на бензин, но когато купих колата, дебитомера не и работеше и няколко дни палех само на газ. При новите системи ми е ясно, че без подгрев ще стане трудно, а и са ограничени софтуертно за броя на студените стартове на газ (което предполагам се лекува).

emzo
03-02-2014, 21:52
Само, че говориш за TS, не за JTS.
Сещам се за една рейка, с изцяло пластмасова конструкция, но и с нея не пали под 0та на газ, пали но гасни веднага.

Zafo_84
27-09-2014, 06:55
Колеги, днес, докато си сменях горните носачи, срещнах 2 букси в предния ляв подкалник. Прилагам снимки. Колата е ЖТС, затова и повдигам темата. Имам сензор за дъжд. Изпълнението ми е дистинктив. Може да има подготовка за накичване на още екстри, ама някой да помогне - за какво са? Аз ги изолирах и вързах със свински опашки.
Ще се радвам на коментари -от ваш опит.

Колега и аз намерих такива дали разбра за какжо са?

undy
18-09-2015, 17:31
От изчетеното от всички теми,относно кой е по-добър -TS или JTS....и като включа и темите с проблемите на Selespeed....стигам до заключението,че най-злата комбинация е JTS+Sele......та интересува ме,до колко съм прав,за да знам да се разкарвам ли утре до едно място на оглед или да си вися,чакайки да изпадне нещо друго,че откачих вече без Алфа:angry:

don_pepone
18-09-2015, 17:52
Ами мноогго правилно си разбрал ;) , така че остави тия JTS-sele-та

dimitar_vd62
18-09-2015, 18:27
Сакън недей.

angelovi69
18-09-2015, 18:33
Явно аз съм единствения сбъркан с ЖТС, дето не си плюя мотора. Утре на Кал ще му раздам пак всичката газ на Тайм атака и на драга. Унди, кога ще се видим бе?

undy
18-09-2015, 18:52
:disgust:....по принцип съм малко мазохист....но,разума трябва да слушам....иначе е мн.арна....на цена на 159(от евтините)
Ванка,ще се видим все някога :cheers:,здрави да сме :bg:

dimitar_vd62
18-09-2015, 19:05
Явно аз съм единствения сбъркан с ЖТС, дето не си плюя мотора. Утре на Кал ще му раздам пак всичката газ на Тайм атака и на драга. Унди, кога ще се видим бе?

Бе то всичкиш с ТС на водят сбъркани....

acho_
18-09-2015, 20:11
То понякога и аз се замислям. Дизеляка вади въртящия момент на GTA, и то само на 2000об. За извънградско каране и хора, които не се правят на състезатели да карат все в лютеницата като мен си е просто супер.

От друга страна икономията ако е на газ, по-малкото чупливи компоненти, уж по-евтиното обслужване, особено липсата на вариатор при малкия двг :devil: и най-вече ЗВУКА пък са хубавото на ТС.

Ilko Ivanov
18-09-2015, 21:31
Нищо му няма на селе-то. Всяка екстра рано или късно се плаща.
Ако е нормален автомат е доста по-скъпо за ремонт и обслужване.
Това, че повечето сервизи не знаят да диагностицират и ремонтират селеспийд-а, не значи че е проблемен. Рано или късно такава система ще направи проблем... Проблемите ги има и при Опел и Мерцедес и Фиат и т.н. други марки дето ползват такъв тип управление на скоростите. Ремонтира се както трябва и си караш като пич. Като не искате проблеми си купувайте по-стари и базови модели...

Италиан
19-09-2015, 00:31
Тук не съм много съгласен.Ако си и от малък град,забрави за екзотична Алфа,или Ланчиа.Масово сервизите немата тестери за диагностика,оттам едни глупави диагнози насляпо,едни смени се започват,едни хиляди левове се дават грешни.Ако не ги дадеш,колата или остава да прашасва и да гние,или на морга.

acho_
19-09-2015, 08:50
Чак пък хиляди или морга... Репатрака е лев на километър. Не повече от 250лв до най-близкия форумен или официален сервиз ако се случи нещо сериозно че да не може да се придвижи сам. Звучи тъпо но е по-добра алтернатива от моргата :-P

undy
19-09-2015, 18:11
На мене лично проблема и драмата е следната....мястото където живея всичко на всичко има за продаване общо 200 Алфи.....повечето от половината са 156-ци,таралясници изцедени и ръждясали от каране в екстремни зимни условия(99.9% ТС-и).Една четвърт са по-нови 2004-2008 и всичко останало е над 15к евро.Аз се бутам в тая четвъртинка 2004-2008....и като сложиш и някои претенции които имам,а те не са големи(подгряване на мотор,босе и евентуално -кожа)....е избора ми ,от вече два месеца ,се върти около от 2 до 4 коли.От тия 4 коли две примерно са над 250000км......остават две......едната ми е на 500км от мен....другата на 35км....И тя е именно 156 ЖТС ТС 2005 с абсолютни всички екстри и шукарии....
......та затова пиша и тук,щото ми писна на оная работа от четене и искам да видя какво мислят и другите хора...(въпреки,че ми беше ясно)....но все пак да не би да има вече светлинка по въпросите по отношение на поддръжката на един ЖТС мотор.....пък да не би Селето от 2005 да е по-хубаво от 2000:devil:.....знам ли,не съм запознат.....
За съжаление аз Селето сам не мога да си го поправям,също и двигателя......така че ,ми се залага колкото се може по на сигурно.....но всичко е до късмет.

Даже не знам,за какво ги пиша тия работи.....
Поздрави на всички!

Ilko Ivanov
19-09-2015, 18:15
Тук не съм много съгласен.Ако си и от малък град,забрави за екзотична Алфа,или Ланчиа.Масово сервизите немата тестери за диагностика,оттам едни глупави диагнози насляпо,едни смени се започват,едни хиляди левове се дават грешни.Ако не ги дадеш,колата или остава да прашасва и да гние,или на морга.
Диагностика (базова) вече има навсякъде,щото цените започват от 50-60лв.
При по-заплетен проблем, не диагностиката а този дето работи с нея открива проблема. Грешки вече навсякъде могат да прочетат и изтрият.
Нали затова казвам -
като не искаш сериозни проблеми - стар модел с базово оборудване = по-малко проблеми. Като искаш екстри си ги плащаш, ако не при закупуването то при ремонта на колата.

angelovi69
19-09-2015, 22:26
Иво, и днес не можах да счупя ЖТС-а на Калояново. Много го мъчих, за сефте изхвърчах и в картофите и се тътрузих, ама не можах. Кабел и лаптоп сигурно имаш, прочети колата, покарай я и късмет. Малко бара масло мотора, ама наливам и пак газ. Късмет!

alfista 96
20-09-2015, 14:29
Иво, и днес не можах да счупя ЖТС-а на Калояново. Много го мъчих, за сефте изхвърчах и в картофите и се тътрузих, ама не можах. Кабел и лаптоп сигурно имаш, прочети колата, покарай я и късмет. Малко бара масло мотора, ама наливам и пак газ. Късмет!

То това твоята Белисима е жулязна.Това е май трето мероприятие на което издевателстваш над нея ,и тя не се предава :)

don_pepone
20-09-2015, 22:59
Абе хора стига се напъвахте, те и от алфа са си го признали чее недоразумение тоя мотор,та чак на Третата версия на валовете долу горе са оправили нещата. И това ,че някой колеги тук са имали късмет да паднат на читава кола и са в графа изключения нее добра идея да нахъсват човека, камоли като си казва че около него няма кой нае какво разбирачи в кавчики да я правят и гледат колата,а и той самият не може да се наеме с ремонти и И иска да заложи на сигурно!
Ако отиде и я хареса ,та вземе и я купи и савсем скоро разбере че е поредният Шрот JTS маслобойна невървяща и тн, че вземе и Слето си направи неговите номера, ще идете ли лично да му ударите едно рамо?!

И яаз много исках 156 фейслифт бензин, но като стъпих на земята ипогледнах трезво се отказах, просто риска е твърде голям,а аз не се чувствам супер късметлия че да си правя експерименти.

Към колегата търсещ- По-добре си намери един Шестак с много екстри и си карай, може да похарчва 2-3 кила отгоре в града, но поне си е доказан мотор.

sudo
21-09-2015, 10:30
Колега, само да попитам колко километра имаш навъртяни с ЖТС (+ Селеспийд), че изказваш толкова компетентно мнение?

don_pepone
21-09-2015, 13:28
За мой късмет николко и то благодарение на разума и на това че слушах какво ми се казва и попрочетох малко.
А ти колега колко човека си чул и видял да карат jts и да не са правили мотор? Предвид факта че има официални данни от фиат, че тоя мотор е сбъркан и както писах вече, чак на третия опит му докарват що годе валовете.
Не ме разбирайте грешно, аз обичам Алфа и се радвам че има хора с късмет и са попаднали на читав jts.