Log in

View Full Version : Проблем, моля помощ.



savoibul
16-01-2012, 19:29
Здравейте, незнам колко е оправдано пускането на нова тема, но не открих нищо свързано с това. Та ето какво стана, преди около два часа се връщах от ски и карах по един тесен заледен път, дотук добре самоче клата ми поднесе странично и ударих задната дясна гума в един бурдюр и като слезнах не видях нищо нередно освен една двусантиметрова драскотина на джантата, но проблема дойде когато тръгнах и установих че за да държа прав път волана трябва да е леко завит, та вапросат ми е какво може да се е изкривило, все пак ударът не беше с повече от 5-10км/ч и колко ще струва ремонт, то ясно утре заминава на доктор, но да имам нещо в предвид, че да не почва сменяване на посоки. Благодаря предварително за бързите и коректни отговори:bowdown::bowdown::bowdown:

trop4i
16-01-2012, 20:14
Така е доста относително да се каже,възможно е някоя планка на купето където е хванат носача да е мръднала или изкривила-все пак удара е слаб и не би трябвало да ти излезе скъпо,но все пак зависи от майстора.Пиши после какво е станало.

savoibul
16-01-2012, 20:40
Така е доста относително да се каже,възможно е някоя планка на купето където е хванат носача да е мръднала или изкривила-все пак удара е слаб и не би трябвало да ти излезе скъпо,но все пак зависи от майстора.Пиши после какво е станало.Абе аз за писане ще пиша, ама се чудя дали може да съм изкривил шенкел или оста на главината. На вид никаква ситолация ме хвърли в такова безпокойств, че се вълнувам утре да я откарам на майстор (просто майстора не искаше да се занимава сега, инече щях вече да съм разбрал каква е диагнозата и се моля да е нещо дребно и да се тревожа напразно)

leketo84
16-01-2012, 20:52
И аз залагам , че е малкия дявол . Дано се размине леко колега :notify:

nightroller
16-01-2012, 20:57
Абе аз за писане ще пиша, ама се чудя дали може да съм изкривил шенкел или оста на главината. На вид никаква ситолация ме хвърли в такова безпокойств, че се вълнувам утре да я откарам на майстор (просто майстора не искаше да се занимава сега, инече щях вече да съм разбрал каква е диагнозата и се моля да е нещо дребно и да се тревожа напразно)

тука се изказвам лаишки (да почертая)

Според мен не е шенкела нито главината най-вероятно си изкривил някоя от щангичките. които регулират сходимостта на колелата и сега колата ти непрекъснато завива със задницата ... затова и трябва да коригираш с волана но, все пак нищо не се знае имай предвид, че и носещата греда, както носачите при тази кола са доста масивни и здрави :)

та дори и да нещо голямо - не се притеснявай части има навсякъде и нови и втора употреба колкото искаш :)

trop4i
16-01-2012, 20:59
ЗА такъв слаб удар остта или пък нещо по-сериозно не ми се вярва-но все пак знам ли?Дано да е нещо дребно.

nightroller
16-01-2012, 21:00
ЗА такъв слаб удар остта или пък нещо по-сериозно не ми се вярва-но все пак знам ли?Дано да е нещо дребно.

точно, за удар при тази скорост енергията на деформацията са я поели тампоните - така мисля и аз

savoibul
16-01-2012, 21:01
Мерси, за пожеланията живот и здраве утре ще пиша какво е станало.

myato
16-01-2012, 21:05
ЗА такъв слаб удар остта или пък нещо по-сериозно не ми се вярва-но все пак знам ли?Дано да е нещо дребно.
Не се заблуждавай,че като е била ниска скоростта,удара е слаб.В случая е важна ъгловата скорост и необичайното натоварване на окачването.
Като се вдигне колата,ще стане ясно,какво се е изкривило.

gigi
16-01-2012, 21:32
Най-често се криви реглажната щанга. Надали с тая скорост има друго.

savoibul
16-01-2012, 22:41
Най-често се криви реглажната щанга. Надали с тая скорост има друго. А дано да си прав.

Коки
17-01-2012, 10:30
...утре да я откарам на майстор (просто майстора не искаше да се занимава сега, инече щях вече да съм разбрал каква е диагнозата и се моля да е нещо дребно и да се тревожа напразно)

Според мен, ако отидеш направо на реглаж, там най-добре ще установят има ли нещо криво или не. Иначе какво ще види майсторът без стенд?

savoibul
17-01-2012, 14:17
Според мен, ако отидеш направо на реглаж, там най-добре ще установят има ли нещо криво или не. Иначе какво ще види майсторът без стенд?Точно това и направих, и по предварителна информация, казвам по предварителна защото се оказа че имам два разбити предни горни носача и първо ще оправя тях и тогава ще я реголирам, се оказа че е потдал с около милиметър едвам видимо с просто човешко око, ушето на моста където се хваща реголиращата щанга и просто трябва да се развие леко щангата (реголира) и нещата ще си дойдат на мястото.

leketo84
17-01-2012, 17:17
Точно това и направих, и по предварителна информация, казвам по предварителна защото се оказа че имам два разбити предни горни носача и първо ще оправя тях и тогава ще я реголирам, се оказа че е потдал с около милиметър едвам видимо с просто човешко око, ушето на моста където се хваща реголиращата щанга и просто трябва да се развие леко щангата (реголира) и нещата ще си дойдат на мястото.

Здрави коли са 166 ! Радвам се че положението ще се нормализира лесно !

savoibul
28-01-2012, 17:06
Точно това и направих, и по предварителна информация, казвам по предварителна защото се оказа че имам два разбити предни горни носача и първо ще оправя тях и тогава ще я реголирам, се оказа че е потдал с около милиметър едвам видимо с просто човешко око, ушето на моста където се хваща реголиращата щанга и просто трябва да се развие леко щангата (реголира) и нещата ще си дойдат на мястото.Така да приключа с темата. Значи на задният мост му няма нищо (установих го като смених стенда и стендаджията) целия проблем идваше от счупен лагер главина и най-вече от крив шенкел. Шенкелът беше крив в часта към която се закача реголиращата щанга, просто израстъкът (така да го нарека) на шенкелът беше станъл като дъга. След смяната на шенкелът заедно с лагерът на главината, воланат се изправи и си дойде в идялно положение и хубавото е че направих стенд преди смяната на шенкелът и след това и съм убеден че няма нищо друго потдала или криво. А между временно така и така бях започнал да се занимавам с окачването та направих нещата до край, в смисъл смених два предни горни носача, два задни тампона на предните долни носачи, един вътрешен накрайник и двете шарнирни втулки на задните шенкели, направих реголаж и колата стана бетон. Просто смених всичко което се беше развалило или се беше опитало да тръгне. Сега колата няма онова гадно полюшване в задната част което се беше появило от известно време, а кото минавам през релси и дупки немога да разбера кога съм ги минъл, няма никакво потропване, почукване или прискърцване - красота, сега колата е шес и само:drive: и безаварийно за напред си пожелавам на мен и на всички.

myato
28-01-2012, 17:19
Така да приключа с темата. Значи на задният мост му няма нищо (установих го като смених стенда и стендаджията) целия проблем идваше от счупен лагер главина и най-вече от крив шенкел. Шенкелът беше крив в часта към която се закача реголиращата щанга, просто израстъкът (така да го нарека) на шенкелът беше станъл като дъга. След смяната на шенкелът заедно с лагерът на главината, воланат се изправи и си дойде в идялно положение и хубавото е че направих стенд преди смяната на шенкелът и след това и съм убеден че няма нищо друго потдала или криво. А между временно така и така бях започнал да се занимавам с окачването та направих нещата до край, в смисъл смених два предни горни носача, два задни тампона на предните долни носачи, един вътрешен накрайник и двете шарнирни втулки на задните шенкели, направих реголаж и колата стана бетон. Просто смених всичко което се беше развалило или се беше опитало да тръгне. Сега колата няма онова гадно полюшване в задната част което се беше появило от известно време, а кото минавам през релси и дупки немога да разбера кога съм ги минъл, няма никакво потропване, почукване или прискърцване - красота, сега колата е шес и само:drive: и безаварийно за напред си пожелавам на мен и на всички.
Айде само безаварийни :drive: занапред!

ecotronic
28-01-2012, 17:58
Първоначално малко се учудих на пораженията (крив шенкел и счупен лагер) при описаното събитие. Но пък е вярно и това, че окачването и по-скоро задното не е сметнато да носи такива аксиални усилия.

Приеми всичко това като "малкия дявол".
И без такива случки занапред!:drive: