View Full Version : Смяна масло ;)
Решил съм тази година сам да си сменя маслото и въпроса ми е имали нещо особено при смяната му? Особено около пробката?
Преди да източиш старото си подсигури нова дифтунга за пробката и скоба за филтъра.Нищо сложно няма.
lordliness
17-01-2012, 17:19
Пробката е някакъв райб с едри шлици,ако пробваш с друго ще ги превъртиш,моята я свалям с клещи гарги,на дизела.Филтъра ми е наврян така, че го свалям само с определен ключ защото е много тясно и без канал или подемник не става.
Какъв е размера на дифтунга???
lordliness
18-01-2012, 21:38
Моята я обърнах защото и аз не знаех размера и ...забравих да я измеря :( вероятно е между 18 и 22 мм.)
Pepko-Bepko
18-01-2012, 21:38
Колега аз ет съветвам да си снабдиш с нова пробка щото ако е стегната НОРМАЛНО 100% ще имаш ядове с развиването и.
Кат има проблем няма да я развие и тръгва да търси кой да я развие Но на тръбния ключ надали няма да се предаде
Какъв е размера на дифтунга???
Размерите са:18/26/1.5мм
вътрешен 18мм
външен 26мм
дебелина 1.5мм
savoibul
19-01-2012, 21:22
Размерите са:18/26/1.5мм
вътрешен 18мм
външен 26мм
дебелина 1.5ммЗащо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.
Защо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.
Дадените размери са еднакви за всички до 2006 година - естественно за стандартните защото се продават и два размера ремонтни пробки ;)
Благодаря! Още този уикенд се заемам със смяната :)
Защо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.
Тези размери съм ги гледал за неговия двигател 2.0ТС.Пробките и да са различни дифтунгите можа да са с еднакви размери както каза Бобо. :)
Както и в друга тема писах, моята пробка последния път не се отви. Профила отвътре е тотално съсипан и се отвива с раздвижен ключ само. Да ама последния път и с него не можа... И ми изкараха маслото през отвора на щеката с вакуум.
Така ,че бъди много внимателен и имай предвид ,че може да не се отвие по каналния ред и може да се наложи да я отвиваш друго яче. Другото е да я изчакаш да изстине, че аз имам още белези по ръцете от турбината. На лошо място е филтъра , особено ако е по-дълъг, ще се видиш в приключение.
badmadafaka
25-01-2012, 14:11
Купи си и накякъв ключ за сваляне на филтри ако все още не си направил процедурата - 5-10 лева струват.
Маслото днес го смених в сервиз срещу 5лв. И се оказа, че ДВГ събира 4л. и 400гр. масло.
lordliness
26-01-2012, 00:33
87539 Аз ползвам такъв ключ,много е удобен за тесни пространства
ecotronic
05-05-2012, 21:24
Днес смених маслото.
И понеже в предишни постове по темата, бе дискутирана дифтунгата на пробката...........
На мен не ми стана ясно от какъв материал е изработена (мед или алуминий)
Но след като се препоръчва нейната смяна след отвиването на пробката, прецених, че е от алуминий.
Кажи речи обиколих София докато намеря къде продават дифтунги.
Когато отвих пробката, установих, че при мен е медна.
И поради това не я смених.
lordliness
06-05-2012, 11:40
Не се сърдете, но се казва диХтунга, от немското уплътнявам.И двата метала са достатъчно меки за целта и е без значение дали е мед или алуминий
ecotronic
06-05-2012, 12:43
Не се сърдете, но се казва диХтунга, от немското уплътнявам.И двата метала са достатъчно меки за целта и е без значение дали е мед или алуминий
Това уточнение за правилното наименование го знам от теб (беше го писал в предишен пост).
И аз съм привърженик на използването на коректните наименования, но отчитам и това, че често пъти в практиката коректните наименования са се изродили.
Като например флашка и плашка, ауспух и ауспуф, фанелка и фланелка.........
и много други.
В българския технически език е прието да се използва, макар и неправилно думата "дифтунга".
lordliness
06-05-2012, 13:01
Всички технически термини са немски, няма български технически език, правописа е само един,да се напише фанелка е грешно, а ауспуф чувам за първи път, даже телефона се противи да го изпише ;)
ecotronic
06-05-2012, 13:14
Всички технически термини са немски, няма български технически език, правописа е само един,да се напише фанелка е грешно, а ауспуф чувам за първи път, даже телефона се противи да го изпише ;)
Понеже си немскоговорящ, виж това (http://de.wikipedia.org/wiki/Auspuff) .
........И гледай да не те чуе някой англичанин, американец или руснак.:grin:
lordliness
06-05-2012, 17:21
Ако си забелязал поста ми завършва с намигане, :)
те немците си правят от 3-4 думи друга дума и става едно невъобразимо и непроизносимо нещо
ауспуф е защото пуфка сигурно :) ако не ти работи мотора добре, му викат аускюф :handshake:
Иначе наистина има много такива примери,казваме Вашингтон,руснаците викат виски и така.
ecotronic
07-05-2012, 22:35
Ако си забелязал поста ми завършва с намигане, :)
те немците си правят от 3-4 думи друга дума и става едно невъобразимо и непроизносимо нещо
ауспуф е защото пуфка сигурно :) ако не ти работи мотора добре, му викат аускюф :handshake:
Иначе наистина има много такива примери,казваме Вашингтон,руснаците викат виски и така.
Ха! Както един приятел казваше за руския език:
Що за език е този в който думата "мъж" е от женски род:bg:
Linkestis
07-05-2012, 22:39
Ааааа моля,моля да не се обиждаме за майчин език :)
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка
plamenp59
27-03-2018, 15:53
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка
Ползвам винаги при смяна на маслото ,както на бензиновите ,така и на дизелите.Пет минути на място ,точа и после смяна на филтъра и ново масло.Дори на хюндая на съпругата ми,нарочно след смяната, свалих капака отново за да проверя дали има ефект и останах доволен.Ползвам на тритон или бардал.
Когато си обслужвах аудито дори сипах две опаковки, защото маслото е почти 10 литъра.
lordliness
27-03-2018, 16:04
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка
Никога и на никоя кола не съм промивал и проблеми с двигатели не съм имал, 166 я карам повече от 10 години и сменям маслото на 15 до 20 000 км или на около две години.
Напълно безмислено е ако си виждал какво има на дъното на картера, по добре да си стои там, защото с промиване няма да излезе, само може да се размекне и да съсипе новото масло.
mimouzunov
28-03-2018, 10:40
Никога и на никоя кола не съм промивал и проблеми с двигатели не съм имал, 166 я карам повече от 10 години и сменям маслото на 15 до 20 000 км или на около две години.
Напълно безмислено е ако си виждал какво има на дъното на картера, по добре да си стои там, защото с промиване няма да излезе, само може да се размекне и да съсипе новото масло.
Принципно ако двигателят е наред, точно навремената смяна на маслото (с качествено) и евентуални промивки не позволяват в картера да се отлагат разни неща...
Ако ползвателя на колата е по-небрежен не тиня ще събира ами и аз незнам какво!
Едно време сиерата на около 350000 се отваря за гумички а в последствие да се види и надолу какво се случва и се оказа доста добре от към нагари и тн, но гледана беше..
В същото време на познат количката голф 4 нов внос... На уш 200000км и маслото е сменяно 4-5 пъти вътре беше чудо като се погледне през отвора за наливане на маслото, но според него няма проблем, пали и се движи.
lordliness
28-03-2018, 10:56
Принципно ако двигателят е наред, точно навремената смяна на маслото (с качествено) и евентуални промивки не позволяват в картера да се отлагат разни неща...
Ако ползвателя на колата е по-небрежен не тиня ще събира ами и аз незнам какво!
Едно време сиерата на около 350000 се отваря за гумички а в последствие да се види и надолу какво се случва и се оказа доста добре от към нагари и тн, но гледана беше..
В същото време на познат количката голф 4 нов внос... На уш 200000км и маслото е сменяно 4-5 пъти вътре беше чудо като се погледне през отвора за наливане на маслото, но според него няма проблем, пали и се движи.
Когато купиш кола на 10 години и неизвестни километри, няма как да знаеш. Ако си я купиш нова може да си я промиваш.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.