PDA

View Full Version : Смяна масло ;)



svrusev
17-01-2012, 13:35
Решил съм тази година сам да си сменя маслото и въпроса ми е имали нещо особено при смяната му? Особено около пробката?

Boby
17-01-2012, 15:41
Преди да източиш старото си подсигури нова дифтунга за пробката и скоба за филтъра.Нищо сложно няма.

lordliness
17-01-2012, 17:19
Пробката е някакъв райб с едри шлици,ако пробваш с друго ще ги превъртиш,моята я свалям с клещи гарги,на дизела.Филтъра ми е наврян така, че го свалям само с определен ключ защото е много тясно и без канал или подемник не става.

svrusev
18-01-2012, 20:55
Какъв е размера на дифтунга???

lordliness
18-01-2012, 21:38
Моята я обърнах защото и аз не знаех размера и ...забравих да я измеря :( вероятно е между 18 и 22 мм.)

Pepko-Bepko
18-01-2012, 21:38
Колега аз ет съветвам да си снабдиш с нова пробка щото ако е стегната НОРМАЛНО 100% ще имаш ядове с развиването и.

iveli
18-01-2012, 23:31
Кат има проблем няма да я развие и тръгва да търси кой да я развие Но на тръбния ключ надали няма да се предаде

Boby
19-01-2012, 18:06
Какъв е размера на дифтунга???

Размерите са:18/26/1.5мм
вътрешен 18мм
външен 26мм
дебелина 1.5мм

savoibul
19-01-2012, 21:22
Размерите са:18/26/1.5мм
вътрешен 18мм
външен 26мм
дебелина 1.5ммЗащо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.

Bobo
19-01-2012, 21:36
Защо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.

Дадените размери са еднакви за всички до 2006 година - естественно за стандартните защото се продават и два размера ремонтни пробки ;)

svrusev
19-01-2012, 22:20
Благодаря! Още този уикенд се заемам със смяната :)

Boby
19-01-2012, 23:22
Защо не уточните тези размери за кой мотор се отнасят, защото пробките не са еднакви на всички.

Тези размери съм ги гледал за неговия двигател 2.0ТС.Пробките и да са различни дифтунгите можа да са с еднакви размери както каза Бобо. :)

andro88
25-01-2012, 13:21
Както и в друга тема писах, моята пробка последния път не се отви. Профила отвътре е тотално съсипан и се отвива с раздвижен ключ само. Да ама последния път и с него не можа... И ми изкараха маслото през отвора на щеката с вакуум.
Така ,че бъди много внимателен и имай предвид ,че може да не се отвие по каналния ред и може да се наложи да я отвиваш друго яче. Другото е да я изчакаш да изстине, че аз имам още белези по ръцете от турбината. На лошо място е филтъра , особено ако е по-дълъг, ще се видиш в приключение.

badmadafaka
25-01-2012, 14:11
Купи си и накякъв ключ за сваляне на филтри ако все още не си направил процедурата - 5-10 лева струват.

svrusev
25-01-2012, 19:07
Маслото днес го смених в сервиз срещу 5лв. И се оказа, че ДВГ събира 4л. и 400гр. масло.

lordliness
26-01-2012, 00:33
87539 Аз ползвам такъв ключ,много е удобен за тесни пространства

ecotronic
05-05-2012, 21:24
Днес смених маслото.
И понеже в предишни постове по темата, бе дискутирана дифтунгата на пробката...........
На мен не ми стана ясно от какъв материал е изработена (мед или алуминий)
Но след като се препоръчва нейната смяна след отвиването на пробката, прецених, че е от алуминий.
Кажи речи обиколих София докато намеря къде продават дифтунги.
Когато отвих пробката, установих, че при мен е медна.
И поради това не я смених.

lordliness
06-05-2012, 11:40
Не се сърдете, но се казва диХтунга, от немското уплътнявам.И двата метала са достатъчно меки за целта и е без значение дали е мед или алуминий

ecotronic
06-05-2012, 12:43
Не се сърдете, но се казва диХтунга, от немското уплътнявам.И двата метала са достатъчно меки за целта и е без значение дали е мед или алуминий

Това уточнение за правилното наименование го знам от теб (беше го писал в предишен пост).
И аз съм привърженик на използването на коректните наименования, но отчитам и това, че често пъти в практиката коректните наименования са се изродили.
Като например флашка и плашка, ауспух и ауспуф, фанелка и фланелка.........
и много други.
В българския технически език е прието да се използва, макар и неправилно думата "дифтунга".

lordliness
06-05-2012, 13:01
Всички технически термини са немски, няма български технически език, правописа е само един,да се напише фанелка е грешно, а ауспуф чувам за първи път, даже телефона се противи да го изпише ;)

ecotronic
06-05-2012, 13:14
Всички технически термини са немски, няма български технически език, правописа е само един,да се напише фанелка е грешно, а ауспуф чувам за първи път, даже телефона се противи да го изпише ;)

Понеже си немскоговорящ, виж това (http://de.wikipedia.org/wiki/Auspuff) .

........И гледай да не те чуе някой англичанин, американец или руснак.:grin:

lordliness
06-05-2012, 17:21
Ако си забелязал поста ми завършва с намигане, :)
те немците си правят от 3-4 думи друга дума и става едно невъобразимо и непроизносимо нещо
ауспуф е защото пуфка сигурно :) ако не ти работи мотора добре, му викат аускюф :handshake:
Иначе наистина има много такива примери,казваме Вашингтон,руснаците викат виски и така.

ecotronic
07-05-2012, 22:35
Ако си забелязал поста ми завършва с намигане, :)
те немците си правят от 3-4 думи друга дума и става едно невъобразимо и непроизносимо нещо
ауспуф е защото пуфка сигурно :) ако не ти работи мотора добре, му викат аускюф :handshake:
Иначе наистина има много такива примери,казваме Вашингтон,руснаците викат виски и така.

Ха! Както един приятел казваше за руския език:

Що за език е този в който думата "мъж" е от женски род:bg:

Linkestis
07-05-2012, 22:39
Ааааа моля,моля да не се обиждаме за майчин език :)

iveli
23-03-2018, 20:18
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка

plamenp59
27-03-2018, 15:53
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка

Ползвам винаги при смяна на маслото ,както на бензиновите ,така и на дизелите.Пет минути на място ,точа и после смяна на филтъра и ново масло.Дори на хюндая на съпругата ми,нарочно след смяната, свалих капака отново за да проверя дали има ефект и останах доволен.Ползвам на тритон или бардал.
Когато си обслужвах аудито дори сипах две опаковки, защото маслото е почти 10 литъра.

lordliness
27-03-2018, 16:04
Колеги дали е удачно при смяна на маслото или на 2-3 смени промивка с добавка

Никога и на никоя кола не съм промивал и проблеми с двигатели не съм имал, 166 я карам повече от 10 години и сменям маслото на 15 до 20 000 км или на около две години.
Напълно безмислено е ако си виждал какво има на дъното на картера, по добре да си стои там, защото с промиване няма да излезе, само може да се размекне и да съсипе новото масло.

mimouzunov
28-03-2018, 10:40
Никога и на никоя кола не съм промивал и проблеми с двигатели не съм имал, 166 я карам повече от 10 години и сменям маслото на 15 до 20 000 км или на около две години.
Напълно безмислено е ако си виждал какво има на дъното на картера, по добре да си стои там, защото с промиване няма да излезе, само може да се размекне и да съсипе новото масло.

Принципно ако двигателят е наред, точно навремената смяна на маслото (с качествено) и евентуални промивки не позволяват в картера да се отлагат разни неща...
Ако ползвателя на колата е по-небрежен не тиня ще събира ами и аз незнам какво!
Едно време сиерата на около 350000 се отваря за гумички а в последствие да се види и надолу какво се случва и се оказа доста добре от към нагари и тн, но гледана беше..
В същото време на познат количката голф 4 нов внос... На уш 200000км и маслото е сменяно 4-5 пъти вътре беше чудо като се погледне през отвора за наливане на маслото, но според него няма проблем, пали и се движи.

lordliness
28-03-2018, 10:56
Принципно ако двигателят е наред, точно навремената смяна на маслото (с качествено) и евентуални промивки не позволяват в картера да се отлагат разни неща...
Ако ползвателя на колата е по-небрежен не тиня ще събира ами и аз незнам какво!
Едно време сиерата на около 350000 се отваря за гумички а в последствие да се види и надолу какво се случва и се оказа доста добре от към нагари и тн, но гледана беше..
В същото време на познат количката голф 4 нов внос... На уш 200000км и маслото е сменяно 4-5 пъти вътре беше чудо като се погледне през отвора за наливане на маслото, но според него няма проблем, пали и се движи.
Когато купиш кола на 10 години и неизвестни километри, няма как да знаеш. Ако си я купиш нова може да си я промиваш.