View Full Version : Маслен филтър
lordliness
17-01-2012, 21:43
Когато сменях за първи път маслото ми продадоха филтър, който се оказа с външни размери доста по -малки(резбата е същата,както и гуменото уплътнение) от тези на филтъра, който свалих от колата,затова отидох и си купих нов по -голям.Малкия филтър ми стои и се чудя да го сложа ли.Логично е да има по- малка филтрираща повърхност и да стане не ефективен по-бързо.Има ли някакви изисквания към външните размери на филтъра,да сложа ли този или да го метна по далече.Какво мислите?
Когато сменях за първи път маслото ми продадоха филтър, който се оказа с външни размери доста по -малки(резбата е същата,както и гуменото уплътнение) от тези на филтъра, който свалих от колата,затова отидох и си купих нов по -голям.Малкия филтър ми стои и се чудя да го сложа ли.Логично е да има по- малка филтрираща повърхност и да стане не ефективен по-бързо.Има ли някакви изисквания към външните размери на филтъра,да сложа ли този или да го метна по далече.Какво мислите?
Ако пасва по резба гумичка и има нужните клапани проблем няма.Само филтриращата площ е по-малка.
Веднъж като си взимах маслата и филтрите за JTD ми извадиха 3 или 4 различни филтъра с различна големина,били такива защото на някой от модификациите нямало място.Моя естествено е от най-малките.....
Pepko-Bepko
17-01-2012, 22:08
lordliness (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=15725) по-малък филтриращ елемен издребняваш колега.:spell:Нищо си му няма на филтъра щом го дават за твоята кола.От всичките смени на масла до сега последния път ме набутаха с един дебел Филтрон от магазин косер ...както и да е успях някак си да го навря и завия ,но познай какво стана като си сменях маслото отново.Целия се омацах с черно дизелово масло понеже нямаше вадене без да го завъртам насам натам.
lordliness
17-01-2012, 22:20
В това е проблема не знам дали наистина го дават за този двигател,последния ми филтър(голям) :) също е от косер.Въобще не съм поглеждал има ли клапани вътре ,трябва ли да има?Филтъра е важен елемент,не мисля че издребнявам.
ecotronic
17-01-2012, 22:26
Има и една такава гледна точка:
Ако допуснем, че филтриращата материя е по-ситна (улавя по-малки частици) то тя би създавала и по-голямо съпротивление на преминаващото масло. За да се намали това съпротивление, следва да се увеличи филтриращата площ, т.е. филтърът да се направи по-голям.
Накратко - по-големият филтър би трябвало да филтрира по-добре от малкия.
lordliness
17-01-2012, 22:31
Има и една такава гледна точка:
Ако допуснем, че филтриращата материя е по-ситна (улавя по-малки частици) то тя би създавала и по-голямо съпротивление на преминаващото масло. За да се намали това съпротивление, следва да се увеличи филтриращата площ, т.е. филтърът да се направи по-голям.
Накратко - по-големият филтър би трябвало да филтрира по-добре от малкия.
Това добре ,а за клапаните вътре?
Ако пасва по резба гумичка и има нужните клапани проблем няма.Само филтриращата площ е по-малка.
Веднъж като си взимах маслата и филтрите за JTD ми извадиха 3 или 4 различни филтъра с различна големина,били такива защото на някой от модификациите нямало място.Моя естествено е от най-малките.....
:thumbup:
Добре де този филтър няма ли си номер....?
Има сумати онлайн каталози в които евентуално можем да го намерим дали става за теб.
ecotronic
18-01-2012, 11:26
Това добре ,а за клапаните вътре?
Какво за клапана? Предполага се, че си е ОК. Принципът е един и същ. Еднопътен клапан, който се отваря когато маслото върви в нормалната посока и затваря ако има движение в обратната, за да държи маслената магистрала пълна при изгасен двигател.
lordliness
18-01-2012, 15:56
Какво за клапана? Предполага се, че си е ОК. Принципът е един и същ. Еднопътен клапан, който се отваря когато маслото върви в нормалната посока и затваря ако има движение в обратната, за да държи маслената магистрала пълна при изгасен двигател.
Ако няма клапан,този от косер май беше без клапан,тогава какво става,празни магистрали?
valentino_88
18-01-2012, 16:02
Какво за клапана? Предполага се, че си е ОК. Принципът е един и същ. Еднопътен клапан, който се отваря когато маслото върви в нормалната посока и затваря ако има движение в обратната, за да държи маслената магистрала пълна при изгасен двигател.
Имайте напредвид, че клапаните отварят и при различно налягане. Те на резба и диаметър може да стават и 10 филтъра, но клапана може да отваря на неподходящо налягане за вашата кола :idea:
lordliness
18-01-2012, 16:10
Имайте напредвид, че клапаните отварят и при различно налягане. Те на резба и диаметър може да стават и 10 филтъра, но клапана може да отваря на неподходящо налягане за вашата кола :idea:Точно това имам впредвид.Има и малко предистория-отидох в един голям сервиз за итал.коли за да си купя уж правилните неща,като свалих въздушния филтър се оказа ,че не мога да сложа новия,имаше някои дребни разлики,масления филтър също различен,въздушния филтър го върнах,но масления остана ,защото резбата и уплътнението бяха същите и формално ставаше,но дали е за този двигател???Някой замислял ли се е дали му продават точния филтър или слагаме всичко, което ни продадат и се навие на резбата.
ecotronic
18-01-2012, 16:11
Ако няма клапан,този от косер май беше без клапан,тогава какво става,празни магистрали?
Това, разбира се не трябва да се допуска. Не е трудно да се установи дали има или няма клапан още в магазина.
valentino_88
18-01-2012, 16:23
Това, разбира се не трябва да се допуска. Не е трудно да се установи дали има или няма клапан още в магазина.
Да той клапана се вижда и няма как да се сбърка, но на какво налягане отваря може да се види само по каталозите, които не са на 100% верни за съжаление. За мойта кола по книгите пише, че клапана трябва да отваря на 1.2 бара, а този в момента с който съм отваря на 1.5 бара, защото продавача го е объркал. Разликата е че като запалиш сутрин лампата на маслото гасне малко по-късно, защото по късно отваря въпросния клапан.
lordliness
18-01-2012, 17:03
Да той клапана се вижда и няма как да се сбърка, но на какво налягане отваря може да се види само по каталозите, които не са на 100% верни за съжаление. За мойта кола по книгите пише, че клапана трябва да отваря на 1.2 бара, а този в момента с който съм отваря на 1.5 бара, защото продавача го е объркал. Разликата е че като запалиш сутрин лампата на маслото гасне малко по-късно, защото по късно отваря въпросния клапан.
В такъв случай съществува и риск въобще да не се отвори този клапан и да се кара без филтър.Досега никога не съм гледал какво пише по филтрите,казвам филтър за този мотор и слагам.На самия филтър пише ли на какво налягане отваря?
ecotronic
18-01-2012, 17:08
В такъв случай съществува и риск въобще да не се отвори този клапан и да се кара без филтър.Досега никога не съм гледал какво пише по филтрите,казвам филтър за тоси мотор и слагам.На самия филтър пише ли на какво налягане отваря?
Принципно на колкото по-ниско налягане отваря, толкова по-добре (имам впредвид възвратния клапан). Доста по-важно е да затваря добре обратната посока.
Друг е въпросът ако филтърът има и байпасен клапан, който трябва да отвори ако филтърното тяло се задръсти. Този клапан е доста по-важно на какво налягане отваря.
lordliness
18-01-2012, 17:39
Открих това което ми трябваше-За двигател АR 34202 маслен филтър типов знак-Р3224 бош,диаметър-96мм,височина-85мм,налягане отв.блокир. връщане-0.12 бар,налягане отв.байпас вентили-1.10 бар,блокиране на връщането-да,байпасни вентили-да.Резба-М20х1.5.Мисля че филтъра с който карам няма нищо общо с това :(
За всички дизеляци 2.4 ли е този филтър или са различни
lordliness
18-01-2012, 18:25
За всички дизеляци 2.4 ли е този филтър или са различниТова е за 2.4 JTD 136 кс,според филтрон е такъв http://www.filtron.pl/en/index.php?idp=55&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=7854&FC_Marka=7854&Identyfikator1=506&TYP_SILNIKA_P=AR34202&Model=9999&SILNIK1=2.4JTD&MOC=136#idn506 и ман https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=1&ktlg_01_fzart=1&ktlg_01_fzkat=0&ktlg_01_mrksl=1&ktlg_01_mdrsl=7&ktlg_c001_flag=1
Яка тема.
Някакви коментари, които нямат нищо общо с действителността.
Ако ще щастливци и сте сложили хубаво масло, клапана за който говорите никога не трябва да отвори.
Вие чак се притеснявате дали щял да остане затворен.:bowdown:
valentino_88
19-01-2012, 10:03
Яка тема.
Някакви коментари, които нямат нищо общо с действителността.
Ако ще щастливци и сте сложили хубаво масло, клапана за който говорите никога не трябва да отвори.
Вие чак се притеснявате дали щял да остане затворен.:bowdown:
Колегата е прав, малко сме пооплескали нещата.http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/products/enginefilters/docs/enginefilters_pia.pdf Ето тук има обяснение с картинки.
ecotronic
19-01-2012, 10:38
Нищо не сме оплескали а просто отново някой не чете внимателно. Колегата изказа предположение дали би могло възвратният клапан да не отвори при достатъчно ниско налягане и така двигателят да остане без мазане в момент на палене.
В пост №17 ясно казах своето становища по въпроса.
Накратко - разглеждаме 2 клапана:
№ 1 - възвратен, който трябва да отваря при възможно по-ниско налягане и да затваря когато двигателят не работи.
№ 2 - байпасен или защитен, който трябва да отвори ако маслото среща голямо съпротивление при преминаването си през филтъра.
Клапан № 2 не би трябвало никога да отваря.
Клапан № 1 трябва да е винаги отворен при работещ двигател.
Лорде, аз за втори път сменям малсо от както я имам. И двата ,който сам слагал са различни от тоя , с който я взех. Всеки път е различен. И всеки път ме уверяват ,че е по каталог. Няма разлика в работата на агрегата. Купих я с филтър среден размер(15-17cm), а сложих един изключително дълиг,едва влезе. Сега е един ,може би едва 10 сантиметра дълъг.
Да не говорим , че не можаха д ами развият пропката и ми изсмукаха малсото с някаква спец. помпа през отвора за щеката
lordliness
19-01-2012, 16:10
Нищо не сме оплескали а просто отново някой не чете внимателно. Колегата изказа предположение дали би могло възвратният клапан да не отвори при достатъчно ниско налягане и така двигателят да остане без мазане в момент на палене.
В пост №17 ясно казах своето становища по въпроса.
Накратко - разглеждаме 2 клапана:
№ 1 - възвратен, който трябва да отваря при възможно по-ниско налягане и да затваря когато двигателят не работи.
№ 2 - байпасен или защитен, който трябва да отвори ако маслото среща голямо съпротивление при преминаването си през филтъра.
Клапан № 2 не би трябвало никога да отваря.
Клапан № 1 трябва да е винаги отворен при работещ двигател.
Мисля ,че това е правилното становище,но пише ,че при ниски температури байпаса се отваря за да има мазане,въпреки че за определен момент маслото не е филтрирано
ecotronic
19-01-2012, 16:22
Мисля ,че това е правилното становище,но пише ,че при ниски температури байпаса се отваря за да има мазане,въпреки че за определен момент маслото не е филтрирано
Да така е, но в този случай от двете злини се избира по-малката.
lordliness
19-01-2012, 16:39
Да така е, но в този случай от двете злини се избира по-малката.И ако ни продадат филтър без клапани,двигателя започва да се маже със закъснение ,докато се напълни филтъра и вероятно има риск от въздушна възглавница във филтъра,нали?
ecotronic
19-01-2012, 16:51
И ако ни продадат филтър без клапани,двигателя започва да се маже със закъснение ,докато се напълни филтъра и вероятно има риск от въздушна възглавница във филтъра,нали?
Точно така. Трябва да е сигурно, че ги има клапаните.
На мен ми се се случвало да попадна на филтър с некачествен възвратен клапан, който не винаги затваря добре и така при престоя магистралата се изпразва. Следващото палене биваше съпроводено с няколко-секундно чукане, което хич не е добре. Но това се случваше понякога.
Понеже у нас никога не знаеш, като си даваш парите, какво купуваш, трябва след смяната на филтъра, да следиш затова дали функционира нормално. И ако се забележи нещо гнило, по-добре да го смениш веднага за да избегнеш големите поразии.
lordliness
19-01-2012, 17:19
И да обобщя малко-маслен филтър МАН-мод.W714/4,Филтрон-мод.OP 645,Бош-Р 3224.Вече няма да искам филтър за моя двигател ,както досега,ще търся конкретно тези модели.
lordliness
19-01-2012, 20:23
Лорде, аз за втори път сменям малсо от както я имам. И двата ,който сам слагал са различни от тоя , с който я взех. Всеки път е различен. И всеки път ме уверяват ,че е по каталог. Няма разлика в работата на агрегата. Купих я с филтър среден размер(15-17cm), а сложих един изключително дълиг,едва влезе. Сега е един ,може би едва 10 сантиметра дълъг.
Да не говорим , че не можаха д ами развият пропката и ми изсмукаха малсото с някаква спец. помпа през отвора за щеката
Пробката я развивам с книпекс кобра,при токущо изгасен двигател,за първи път чувам масло да се изсмуква през отвора на щеката,в твоя сервиз са новатори :) ама щом са дръпнали петте литра няма проблем,после от щеката ли наляха новото или развиха пробката и го нагнетиха от там:Tease:? :cheers:
Нищо не сме оплескали а просто отново някой не чете внимателно. Колегата изказа предположение дали би могло възвратният клапан да не отвори при достатъчно ниско налягане и така двигателят да остане без мазане в момент на палене.
В пост №17 ясно казах своето становища по въпроса.
Накратко - разглеждаме 2 клапана:
№ 1 - възвратен, който трябва да отваря при възможно по-ниско налягане и да затваря когато двигателят не работи.
№ 2 - байпасен или защитен, който трябва да отвори ако маслото среща голямо съпротивление при преминаването си през филтъра.
Клапан № 2 не би трябвало никога да отваря.
Клапан № 1 трябва да е винаги отворен при работещ двигател.
Май вярно не четем.
Хайде покажи изречение, което някой казва, че се притеснява да не би случайно да не му отвори възвратния клапан.
Просто в темата се пише за някакви клапани без да се знае кой за какво служи.
ecotronic
20-01-2012, 10:46
Май вярно не четем.
Хайде покажи изречение, което някой казва, че се притеснява да не би случайно да не му отвори възвратния клапан.
Просто в темата се пише за някакви клапани без да се знае кой за какво служи.
В пост № 16 колегата Lordliness пише:
В такъв случай съществува и риск въобще да не се отвори този клапан и да се кара без филтър
А като се има впредвид това, че дискутираме 2 клапана:
1 - възвратния
2 - байпасния (предпазния)
Аз разсъждавам по следния начин:
Нормалното състояние на клапан 2 е винаги "затворен" и отваря само когато маслото е много гъсто или филтърът задръстен. Значи колегата няма впредвид клапан 2. А щом няма впредвид клапан 2, остава това да има впредвид клапан 1.
.....И така по тази логика аз възприемам написаното така:
В такъв случай съществува и риск възвратният клапан да не се отвори и да се кара без филтър.
lordliness
20-01-2012, 16:10
това имах впредвид,възможно ли е теоретично?
ecotronic
20-01-2012, 16:30
това имах впредвид,възможно ли е теоретично?
На теория всичко е възможно.
Да разсъждаваме, как е на практика:
Ето го филтъра:
http://snimki.be//store/1/filter.jpg
Горният клапан е възвратния а долният е предпазния.
Ако по някаква причина не се отвори горния клапан, поради това, че той стои на изхода на филтъра, през този филтър нищо няма да минава.
Това би се усетило лесно (на звук, светлинна индикация и т.н.)
Така, че ако този клапан не работи както трябва съществуват следните варианти:
1 - Ако не отваря: липса на смазване изобщо.
2 - Ако не се затваря добре: бавно подкачване на масло при палене след престой (също се усеща)
Накратко - дори и да е неизправен този клапан, няма вариант при който да си мислим, че всичко е ок но в този момент да караме без филтриране.
lordliness
20-01-2012, 16:50
Има и нещо друго-целия дебит на маслото ли минава през филтъра или само част от дебита?В смисъл филтъра ли е едиствения път на маслото?Теоретично не постъпва масло във филтъра защото клапана не работи, какво става с мазилната система,по точка 2 това означава по- късно загасване на лампата на таблото.
ecotronic
20-01-2012, 16:59
Целият дебит от маслото, което влиза в маслената магистрала минава през филтъра. Обикновено на маслената помпа също има предпазен клапан, който отваря ако поради някаква причина се увеличи недопустимо налягането в магистралата. Тогава маслото, което минава през този клапан не минава през филтъра а се връща директно в картера. Но то така или иначе не влиза в магистралата.
lordliness
21-01-2012, 20:23
Пред мен е филтъра който са ми продали-има само предпазен клапан.
ecotronic
21-01-2012, 20:34
Пред мен е филтъра който са ми продали-има само предпазен клапан.
Сигурен ли си, че не е възвратен този клапан? Мисля, че предпазният клапан е опция за един филтър а възвратният би трябвало да го има задължително.
lordliness
21-01-2012, 22:39
Намира се в дъното на филтъра
ecotronic
21-01-2012, 22:46
Намира се в дъното на филтъра
Опитай все пак да надуеш през централния отвор. Ако има възвратен клапан, не трябва да минава въздух към страничните отвори. Ако минава, значи наистина е предпазния клапан.
Да не би на твоя двигател, възвратният клапан да е външно от филтъра изпълнение?
PS: Според спецификацията на този (http://www.amazon.co.uk/MANN-Service-Filter-Alfa-Romeo/dp/B005JFIEVS) филтър, трябва да ги има и двата клапана.
lordliness
22-01-2012, 10:03
Да,по каталог е с два клапана,вече се чудя колко от нас карат с правилните филтри.
ecotronic
22-01-2012, 12:40
Да,по каталог е с два клапана,вече се чудя колко от нас карат с правилните филтри.
При мен също при палене след престой изтраква за 2 - 3 секунди. Което ме навява на мисълта, че би могло и при мен да няма възвратен клапан. Скоро ще сменям маслото и ще стане ясно. Твърдо съм решил да сложа филтър с 2 клапана.
lordliness
22-01-2012, 14:11
Ще се радвам ти и други колеги да споделите дали сте намерили подходящи филтри,модели и цени и колко пъти са ви пробутали такива без клапани и са ви казали,че точно това е за този мотор.
ecotronic
06-05-2012, 18:20
Купих си маслен филтър, чиито модел беше уточнен в магазина.
На пръв поглед обаче и аз не видях възвратен клапан, както е на този:
http://snimki.be//store/1/filter.jpg
Видах само байпасния в дъното.
При втори поглед обаче забелязах, че има гумена лента под малките отвори в горната част.
Всъщност конструкцията на филтъра беше следната:
http://www.aa1car.com/library/oil_filter_exploded_view.jpg
От това става ясно, че и двата филтъра от горните снимки имат възвратни клапани. Просто те са реализирани по различен начин.
При първата снимка въпросният клапан се намира на изхода на филтъра.
При втория - на входа.
lordliness
06-05-2012, 21:10
Да така е ето снимка на този който си взех аз,
виждат се добре и двата клапана, по каталог на филтрон обаче трябва да карам с филтър ОР645
ecotronic
06-05-2012, 21:36
Да така е ето снимка на този който си взех аз,
виждат се добре и двата клапана, по каталог на филтрон обаче трябва да карам с филтър ОР645
На OP645 според каталога има възвратен клапан. Ти сигурен ли си, че няма?
lordliness
06-05-2012, 21:50
На OP645 според каталога има възвратен клапан. Ти сигурен ли си, че няма?Има клапани,но сигурно е по голям(филтъра), не съм го виждал на живо,тоя който е сега на мотора не помня какъв беше.Вчера минах 10 000км от маслото липсват около 3 мм на щеката,сега се чудя дали да го сменя на 15 000 или да откарам до 20 000.
ecotronic
06-05-2012, 22:01
Какво е маслото? При всички положения ще е по-добре ако го смениш на 15 вместо на 20 (по-добре за двигателя де):yes:
lordliness
06-05-2012, 22:10
Лики Моли с молибден.Всичките ми познати които карат с такова го сменят на около 20 и нямат проблеми ...за сега :)
Pepko-Bepko
06-05-2012, 22:20
Ти проблем няма да имаш и на 25 хиляди да го смениш но по добре е на 10 хиляди...Вярвай ми...Нашите горива не са това което са в други държави!
От няколко години си купувам филтър от официален вносител на известна марка френски автомобили.
Филтрите са т.нар. оригинални и са брандирани с логото на въпросната марка автомобили, а ситния шрифт гласи, че са произведени от Purflux (http://www.purflux.com/en/catalogue/online-catalogue.html).
Имам някакви контакти там и съм сигурен в произхода на стоката, имам възможност да разглеждам и избирам какво да сложа, ползвам добра отстъпка и цената ми идва като да купя FILTRON.
При мен резбата е 20x1,5. Избирам филтър с 2 или 3 клапана, гледам да е колкото може по-голям - този, който ползвам е почти двойно по-дълъг от оригиналния на алфата ми. По-голямата площ на филтриращия елемент дава по-добро почистване на маслото, по-бавно се замърсява и затлачва и т.н. При стартиране на двигателя, дори колата да е стояла 3 месеца без да се пали, не ми е светкала лампичката за масло, нито са ми изтропвали клапани.
Това е на-добрият вариант за мен.
Скоро си купихх Клийн и ми изглежда много читав. Само веднъж направих грешката да купя Филтрон, който дори имаше по-малко дупки 4 вместо 6 от повечето марки. Не правете тази грешка. Прави ми впечатление, че Клийн е снай-лесно задействаща се възвратна клапа и това е много добре според мен.
lordliness
19-04-2013, 00:32
аз си карам с филтрон, какво му има на филтъра, не съм му броил дупките, но какво като са четири
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.