View Full Version : Отваряне на багажник
Здравейте колеги, не намерих подобна тема затова пускам нова! Въпроса ми е мога ли да си направя багажника да се отключва дистанционно и каква е процедурата!
Може.Купуваш си китайска аларма от Илиенци, монтират ти я и готово.
Абсолютно,иначе по-новите 166 след 2003 имат такава екстра :innocent::innocent::innocent:
Колко пари е една такава обикновенна аларма
Linkestis
22-01-2012, 15:07
Абсолютно,иначе по-новите 166 след 2003 имат такава екстра :innocent::innocent::innocent:
и тези след 2000 имат :innocent:
-------------
Най-евтината е 35лв. без монтаж.Като задължително като си купувате такава,трябва да е с допълнителен канал!
Абсолютно,иначе по-новите 166 след 2003 имат такава екстра :innocent::innocent::innocent:
Лека поправка, моята е 12.99 и е с тая екстра :gruebel:
nightroller
22-01-2012, 16:18
а може ли някой да ми отговори как да стане така, че като се отключи багажника да се отваря сам ?
да сложа по-силни газови пружини? и дали въобще кинематиката на пантите би позволила тва да стане ?
Лека поправка, моята е 12.99 и е с тая екстра :gruebel:
Грешката е моя,за преди 03 не знаех,както и да,предполагам,че тази есктра я имат колите с черен ключ,нали така,защото червения няма :tongue2::tongue2::tongue2::tongue2:
Pepko-Bepko
22-01-2012, 16:37
Има си и 166 с червен,но правоъгълен ключ на който има бутон за отваряне на багажника.А това за дистанционното отключване но без китайски модули силно ме интересува и мен дали може да се направи.
Има си и 166 с червен,но правоъгълен ключ на който има бутон за отваряне на багажника.А това за дистанционното отключване но без китайски модули силно ме интересува и мен дали може да се направи.
Toози ключ не е червен,а леко светло кафеникакъв и се води сервизен ключ,тва че някои си карат с него,си е техен проблем :wow::wow::wow::wow:
Pepko-Bepko
22-01-2012, 16:47
Бъркаш!
http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=169
Може и само модул, без да е цяла аларма.Малко се обезмисля носенето на 2 дистанционни ама...
Alfation
22-01-2012, 18:07
Става въпрос за този ключ, предполагам..
http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$%28KGrHqJHJBoE7yMgFi5zBPGJBzWi2%21%7E%7E60_12.JPG
А това за дистанционното отключване но без китайски модули силно ме интересува и мен дали може да се направи.
Продават се в ebay такива ключове на човешка цена. Сдобиваш се с един и отиваш при някой добър автоключар да го препрограмира да отключва твоята кола, продават и отделно само "желязото":D празно за да ти копира и самия ключ. Едва ли има значение дали си с фабрична аларма защото 100% ще ти трябва да ръгнеш нЕкое реле/модул от някоя 166ца с тази екстра за да разпознава сигнала от втория бутон и да отваря багажника. Това е само теоретично, а на практика :calc:..
Linkestis
22-01-2012, 18:09
Дай линк към такава обява!Но да е без целият автомобил или да не е с ЕКУ-то.
а може ли някой да ми отговори как да стане така, че като се отключи багажника да се отваря сам ?
да сложа по-силни газови пружини? и дали въобще кинематиката на пантите би позволила тва да стане ?
Идеята на тези амортисьори е капака да НЕ СЕ отваря сам.Ако искаш да се отваря си намери амортисьорчета с обратно действие на тези.По-силни от тях и след като повдигнеш капака до определено ниво те ще го избутат догоре.Ако идеята ти е да цъкнеш копчето и да се вдигне сам капака няма да стане без да се преработят пантите или да се сложи допълнителен механизъм който да го бута нагоре.
Pepko-Bepko
22-01-2012, 18:16
Сега остава и да кажете какво трябва да се направи след отключване капака да се вдига сам нагоре ще е чудно :tongue2:
Alfation
22-01-2012, 18:16
Дай линк към такава обява!Но да е без целият автомобил или да не е с ЕКУ-то.
LINK 1 (http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-145-156-166-REMOTE-FOB-KEY-REMOTE-ALARM-TESTED-/300646448359?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ffecbce7)
LINK 2 (http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-147-156-166-REMOTE-FLIP-KEY-FOB-2-BUTTON-/320832958777?pt=UK_Car_Accessories_Safety_Security&hash=item4ab3227139)
LINK 3 (http://www.ebay.co.uk/itm/alfa-romeo-2-button-key-147-156-159-154-166-/250978619945?pt=UK_Car_Accessories_Safety_Security&hash=item3a6f7dd229)
Последният е черен и малко по-различен, но се кълнат че ставал :D
Linkestis
22-01-2012, 18:22
Хммм сега ще погледна,че аз от година близо си търся кутийка,поради невъзможността да си възстановя гумените бутони.Ама всеки дава кутията с ЕКУ-то :)
-----------------
Първия линк е ненормален ..50 лири за една пластмаса?!?!
Третия със сигурност няма да стане за 166,въпреки че се кълне.Само втория върши работа :)
Alfation
22-01-2012, 18:51
Е нормално.. в тоя ebay цените ги плескат със затворени очи. А защо черния със сигурност да не става? Самото "железо" е същото, а алармата/имобилайзера е до програмиране/обучване, все пак ключа е Alfa.
Linkestis
22-01-2012, 19:13
Той е от Алфа...ама ще ти излезне по-евтино и по-красиво да си изпратиш стария ключ с алармата в Перник и момчето да ти събере всичко в една в сгъваем ключ
Става въпрос за този ключ, предполагам..
http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$%28KGrHqJHJBoE7yMgFi5zBPGJBzWi2%21%7E%7E60_12.JPG
Продават се в ebay такива ключове на човешка цена. Сдобиваш се с един и отиваш при някой добър автоключар да го препрограмира да отключва твоята кола, продават и отделно само "желязото":D празно за да ти копира и самия ключ. Едва ли има значение дали си с фабрична аларма защото 100% ще ти трябва да ръгнеш нЕкое реле/модул от някоя 166ца с тази екстра за да разпознава сигнала от втория бутон и да отваря багажника. Това е само теоретично, а на практика :calc:..
Теоретично с фабричния модул, ако го добавиш може да се обучи, но ти трябват един-два кода за целта ;)
Бъркаш!
Няма да споря :wow::wow::wow:
Няма да споря :wow::wow::wow:
Няма кво да спориш в грешка си вече два пъти казаха ти момчетата ;)
Няма кво да спориш в грешка си вече два пъти казаха ти момчетата ;)
Какво криво видя в поста ми,кратко и ясно е написано НЯМА ДА СПОРЯ,още нещо.......................:wow::wow::wow::wow::wo w:Aз като сгреша си признавам,за разлика от други.....................
nightroller
22-01-2012, 19:33
Идеята на тези амортисьори е капака да НЕ СЕ отваря сам.Ако искаш да се отваря си намери амортисьорчета с обратно действие на тези.По-силни от тях и след като повдигнеш капака до определено ниво те ще го избутат догоре.Ако идеята ти е да цъкнеш копчето и да се вдигне сам капака няма да стане без да се преработят пантите или да се сложи допълнителен механизъм който да го бута нагоре.
благодарско, май така е :( пак ще поогледам ама системата с вдигането е май само при тези панти с пружини дето изхвърлят капака много над задното стъкло - да ти кажа тоя тип панти като нашите са мисля и при някой модели на БМВ и Ауди.
Linkestis
22-01-2012, 19:44
Намери си ел.амортисьори
nightroller
22-01-2012, 22:21
Намери си ел.амортисьори
не съм чувал за такива - дай повече информация.
Linkestis
22-01-2012, 22:56
BMW мисля че и някои от очиларките на Мерцедес имат такива амортисьори.
П.П Очиларка съм виждал със сигурност с отварящ до горе багажник и съответно затварящ се
nightroller
23-01-2012, 00:30
BMW мисля че и някои от очиларките на Мерцедес имат такива амортисьори.
П.П Очиларка съм виждал със сигурност с отварящ до горе багажник и съответно затварящ се
Гледах досега у форума на Холцваген и там има доста написано слагат едни пружини дето имат възвратно действие на тази лостова система на пантите обаче пак е доработка а аз искам хем да не си цапам ръцете в ръба на багажника сега особено в калния сезон, хем да имам максимално заводски вид - ще взема да проуча какви са тези електрическите пружини и ще пиша тука.
Колеги да попитам следното: Багажника се отваря от бутона само от време на време. Същото се случва и с авариините светлини - работят от време на време. Мразя такива временни действия. Къде може да е проблема и дали е общ. Миналото лято сменях кабелите в шлауха към багажника. Дали пак там е проблема или другаде?
ecotronic
14-07-2012, 23:24
Ако винаги се отваря с ключа - електрически или от бутона в жабката, мисля, че проблемът не е в снопа между купето и капака.
Отваря се от бутона в жабката само от време на време. Щом не се отвори мушкам ключа и отварям. Като завърта сработва електрическото отваряне а не механично да го отварям. Между другото бутона за отваряне не ми е в жабката, а съм го извел на кората на шофьорската седалка. Да не би някъде да има лоша връзка, но се съмнявам в това. Но и авариините сработват също от време на време та си мисля проблема да не е общ?
ecotronic
15-07-2012, 15:18
Отваря се от бутона в жабката само от време на време. Щом не се отвори мушкам ключа и отварям. Като завърта сработва електрическото отваряне а не механично да го отварям. Между другото бутона за отваряне не ми е в жабката, а съм го извел на кората на шофьорската седалка. Да не би някъде да има лоша връзка, но се съмнявам в това. Но и авариините сработват също от време на време та си мисля проблема да не е общ?
Ето я схемата:
http://snimki.be//store/1/291342353895.jpg
Моторът на ключалката (N57) се захранва през релето J56 (в зелено).
Това реле сработва когато получи маса (-12V) на извод 85.
Тази маса се получава от:
1 - Задействане на контакта H71 (той се задейства от завъртането на ключа в ключалката)
2 - Задействане на контакта H33 (бутона в жабката, или който си извел другаде).
При втория вариант бутонът H33 получава маса от пин 9 на конектор B от арматурното табло.
На този пин 9 се появява маса само когато скоростомерът показва 0 km/h.
Това е направено за да не може багажникът да се отвори по грешка в движение.
Накратко:
Щом винаги се отваря електрически с ключа, най-вероятно проблемът е в липсата на маса (понякога) на въпросния пин 9.
На първо време провери да не са се подвадили буксите на арматурното табло.
Днес натискам бутона при загасена кола и пак неще да се отвори. Чува се мъченето на магнита да сработи но не успява, т.е. едно глухо тупане. Имам чувството че силата на тока не достига. Запалих колата натиснах и се отвори. Вероятно някъде имам хлабава връзка и при загасена кола не достига сила на тока. Скоро намерих в багажника под кората вдясно обувка с десетина кабела влизащи в нея да е хлабава. Тези кабели бяха маси. Предполагам, че ще имам и другате хлабава маса. Масата, която идва към пин 9 къде е прихваната към купето? Утре ще проверя въпросните конектори на таблото.
ecotronic
15-07-2012, 21:36
Когато чуваш релето да цъка и ключалката как се мъчи да се отвори, това със сигурност се дължи на лоша връзка някъде.
Но ако натискаш бутона и не чуваш нищо, проблемът е вероятно в масата, която трябва да я има на пин 9.
Не намирам схема на самото арматурно табло и не мога да ти кажа откъде точно взима маса. Но ако то имаше проблем с масата, и други неща по него нямаше да работят нормално.
Свалих арматурното табло но на него има три букси а не пише какви букви са Има синя бяла и черна Надписани са пиновете но не са надписани самите букси. Нямаше някоя да не е щракната добре В момента багажника пак се отваря от време на време Направи ми впечатление че когато не се отваря от бутона и го отворя с ключа ако след това натисна бутона при отворен багажник то магнита сработва След това затварям багажника и пак неще да се отвори от бутона Трябва да търся може би това реле J56 и да му почистя контактите но къде да го намеря?
ecotronic
25-07-2012, 11:19
Добра идея е да пробваш от релето. J56 се намира на блока с релетата в багажника - дясно. Ориентирай се по скицата:
http://snimki.be//store/1/631343203764.jpg
Извади релето от цокъла му и на неговото място бодни 2 проводника както сочат стрелките:
http://snimki.be//store/1/861343203872.jpg
Изкарай проводниците вън от багажника и допирайки ги един до друг виж как се отваря.
Ако не винаги се отваря, търси лоша връзка по веригата на мотора на ключалката:
Предпазителя B60 - извод 30 от цокъла на релето - извод 87 от цокъла - междинните конектори D27 и D40 - мотора и неговата маса.
Ако винаги се отваря, вероятно проблемът е в окислени контакти на релето или проблем в оперативната му верига.
PS: от 3 - те букси на арматурното табло, буксата "B" трябва да е средната.
Релето J56 беше заменено със J55 и J57, които са идентични Резултат нямаше Разклатих снопа кабели под съответните релета и всичко си дойде на място Багажника вече трети ден се отваря от бутона без проблеми Не помня кой беше първият път но имаше такъв и сега втори път се натъквам на случай с лоша връзка в обувките на кабелите
grenlould
11-02-2013, 16:04
Колеги здравейте виждам, че темата е стара и реших да не отварям нова и да пиша в тази, та и мен ме интересува някой дали си е правил багажника да се отваря и затваря сам, в смисъл с дистанционно или с копче....предполагам някакъв модул трябва, но от към самият механизъм дето отваря и затваря багажника не ми става много ясно какво да търся в магазините за да го направя този номер! Намерих ето този модул, но не-знам дали ще свърши работа:
http://www.bktuning.bg/product.php?ProductID=2798
ecotronic
11-02-2013, 16:18
166-цата няма нужда от такъв модул, защото тя си го има фабрично.
Но ако се интересуваш за колата от подписа, вероятно повече информация ще получиш, ако зададеш въпроса си в раздел 156.
grenlould
11-02-2013, 18:14
166-цата няма нужда от такъв модул, защото тя си го има фабрично.
Но ако се интересуваш за колата от подписа, вероятно повече информация ще получиш, ако зададеш въпроса си в раздел 156.
За 156 става въпрос, да. Мерси все пак :)
Linkestis
11-02-2013, 20:06
За да отваряш и затваря багажника дистанционно...мисля че с тези парички можеш спокойно да си купиш още една 156-ка :)
k.andreev
13-02-2013, 13:20
Здравей те колеги ,от скоро имам 166-цата и имам следния проблем с багажника отваря се само с копчето вътре в джабката от самия ключ ,механично не се отваря ,къде може да е проблема .
ecotronic
13-02-2013, 13:45
Здравей те колеги ,от скоро имам 166-цата и имам следния проблем с багажника отваря се само с копчето вътре в джабката от самия ключ ,механично не се отваря ,къде може да е проблема .
Чрез ключа багажникът нормално се отваря по 2 способа:
1 - При леко завъртане наляво задейства електрически контакт (все едно, че натискаме бутона в жабката) и багажникът се отваря заради действието на електрическата ключалка.
2 - При по-голямо завъртане наляво, ако електрическата система не работи (примерно заради свален акумулатор), бажгажникът се отваря на чисто механичен принцип.
Тъй че би ли уточнил кое от двете е при теб (или и двете не работят)?
k.andreev
13-02-2013, 15:53
Чрез ключа багажникът нормално се отваря по 2 способа:
1 - При леко завъртане наляво задейства електрически контакт (все едно, че натискаме бутона в жабката) и багажникът се отваря заради действието на електрическата ключалка.
2 - При по-голямо завъртане наляво, ако електрическата система не работи (примерно заради свален акумулатор), бажгажникът се отваря на чисто механичен принцип.
Тъй че би ли уточнил кое от двете е при теб (или и двете не работят)?
проблема е че немога да завъртя въобще ключа ,поставямго и при опит да го завартя не помръдва ни на ляво ни на дясно .
ecotronic
13-02-2013, 15:56
проблема е че немога да завъртя въобще ключа ,поставямго и при опит да го завартя не помръдва ни на ляво ни на дясно .
Най-вероятно има механичен проблем с ключалката на багажника. Трябва да се разглоби и изясни какъв е проблема. Някога работела ли е тази ключалка с този ключ?
k.andreev
13-02-2013, 16:14
Най-вероятно има механичен проблем с ключалката на багажника. Трябва да се разглоби и изясни какъв е проблема. Някога работела ли е тази ключалка с този ключ?
немога да кажа да ли е работила , трябва да говоря с предишния собсвтеник ,иначе ще се разглабя друг вариант не виждам .
ecotronic
13-02-2013, 16:22
Може би е сменяна ключалката и този ключ не е за нея. Може би е работа за ключар.
k.andreev
13-02-2013, 16:34
Може би е сменяна ключалката и този ключ не е за нея. Може би е работа за ключар.
възможное ,но със сигорност трябва да говоря с човека да видим за какво иде реч , а варианта да се отваря през дистанционно че ако е друга ключалка работата ще стане ...
Колега пробва ли с натискане отгоре - с лявата ръка натискаш ръба на капака точно над ключалката надолу и в този момент пробваш да завъртиш ключа наляво ?
k.andreev
13-02-2013, 19:50
Колега пробва ли с натискане отгоре - с лявата ръка натискаш ръба на капака точно над ключалката надолу и в този момент пробваш да завъртиш ключа наляво ?
да , имам чуството че наистина ключалката е променена ,въобще не помръдва
Привет,
Днес се борих да демонтирам теглича от моята 166, и все още не съм успял да го стигна докрай. Но забелязах, че при отключване на багажника от копчето на дистанционното след това не след всяко щракване багажника реално се отключва. Сякаш не му достига сила. Всеки път щрака и то силно на звук, и ако му помогна с ръка в този момент се отключва. Ако ли не дръпна, често отново се заключва преди да съм посегнал да го отворя. Зачетох се за релето j56 от тази тема, но схемата не се вижда и не се ориентирам къде е. Възможно ли е като съм дръпнал кабела за захранването на ремаркето да съм разхлабил някакви връзки или букси около ключалката? Признавам си, че не зная на какъв принцип точно работи. Мислях, че механизмът е по-скоро в самия капак, а не откъм бронята, където аз човърках. Благодаря за вашите насоки предварително.
PEPI-2ALFA
15-07-2019, 19:54
Привет,
Днес се борих да демонтирам теглича от моята 166, и все още не съм успял да го стигна докрай. Но забелязах, че при отключване на багажника от копчето на дистанционното след това не след всяко щракване багажника реално се отключва. Сякаш не му достига сила. Всеки път щрака и то силно на звук, и ако му помогна с ръка в този момент се отключва. Ако ли не дръпна, често отново се заключва преди да съм посегнал да го отворя. Зачетох се за релето j56 от тази тема, но схемата не се вижда и не се ориентирам къде е. Възможно ли е като съм дръпнал кабела за захранването на ремаркето да съм разхлабил някакви връзки или букси около ключалката? Признавам си, че не зная на какъв принцип точно работи. Мислях, че механизмът е по-скоро в самия капак, а не откъм бронята, където аз човърках. Благодаря за вашите насоки предварително.
Според мен, щом щрака проблема не е електрически. Звучи ми като да се отключва и после от тежестта на капака пак да се затваря. Без да съм ровил по ключалката си мисля, че е въпрос на регулиране на механизмите. Виж да няма някъде гумени тампони, на които лежи капака. Ако са смачкани не могат да подпрат отдолу капака и той се затваря.
Пробвай да развиеш малко тампоните Те са на капака
В тампоните дори имаше бутони с пружина
Благодаря за насоките, днес преди да ги прочета забелязах, че капакът няма равни отстояния от калниците от двете страни. Предполагам тегличът в повлиял за това. Малко натиснах капакът настрани и вече има подобрение :) Ще си поиграя и с тампончетата за по-добри резултати.
Прави проверки и реглажи когато колата е на равна повърхност
Свалих преди малко целия теглич след над 6 часа мъки общо. Колата си се настрои сама :) И въпреки че тройката бусо не се товари особено от едни 30-40кг, имам чувството, че рипа по-енергично и вирна дупето.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.