PDA

View Full Version : Проблем с парното - помощ !



roverbulgaria
23-01-2012, 08:55
Здравейте колеги . Преди малко , слезнах и запалих колата .Качих детето да го водя на градина и пуснах парното . На ауто 27 градуса . Чу се някакъв странен шум и сега парното не работи . На каквото и да го сложа не духа !!! Като сменям позициите ми се струва , че се чува нещо като цъкане от таблото ( все едно нещо се движи - клапа или ..... ) И сега на дисплея изписва :
Air conditioner fautly.
Please contact workshop .

Бати , може ли на първият ден да почва да прави мизерии ?
Вчера колата беше измита и я купих ( може ли да е замръзнало нещо ? ) .
166 2.0ts .

Помагайте колеги , че не е добре работата .

lordliness
23-01-2012, 09:15
Едва ли е замръзнало нещо,има една камара бушони и релета(виж в търсачката)може да е турбината с вентилатора.Зимата няма смисъл да е на автоматичен режим по добре на ръчен.

Megadet
23-01-2012, 11:12
Колега провери предпазителите отпред при филтъра за купето, там гори един предпазител! А иначе за парното да ти духа топло трябва да натиснеш ECON!

mordohy
23-01-2012, 11:46
Колега, на твоята ще е проблем ,ако се сговни електрониката, защото там са бая нещата.
На мене ми се струва, че се е преебал хеви-метъла, тоест турбината.
Търси там!
Много е възможно да е попаднало нещо и да е блокирала.
Това по твоите описания и боба, дето го хвърляме!:screwy:

didod
23-01-2012, 11:48
Щом е на 27 градуса, ще духа топло. Без значение full auto, auto econ или manual е. А иначе колегата да види бушоните и психически да се готви за вентилатор парно... от Капа. :)

ihalachev
23-01-2012, 12:16
колега имах същия проблем и ми пишеше същото като на теб. При мен имаше изгорял бушон в кутията под волана. Не помня кой номер беше, но ако е бушон бързо ще го видиш

popaay
23-01-2012, 18:44
Щом е на 27 градуса, ще духа топло. Без значение full auto, auto econ или manual е. А иначе колегата да види бушоните и психически да се готви за вентилатор парно... от Капа. :)
То преди зимата и на мен спря да духа,но вътре стана димна завеса в купето,и миришеше на кабел!Последствието беше изгорял вентилатор,купих 160лв втора ръка.

roverbulgaria
23-01-2012, 19:00
Здравейте колеги . Значи , проверих бушоните под волана , проверих бушоните в багажника ( първа италианка ми е и незнам кое къде е и за това наред ) , проверих двете черни кутии при шофьорския калник ( пиша го така понеже незнам кой коя страна хваща за лява и дясна ) , проверих и бушоните по средата между чистачките ( беше пръднал , зелен бушон 30А - смених го ) и пак не духа . Клапата за вътре вънка я видях къде е ( махнах пласмасовата кора под чистачките и се показа жълта клапа с моторче . Клапата РАБОТИ , отваря и затваря ) . Просто самото моторче не върти !!!! Има ли на друго място дето да гледам за бушони ? Реле може ли да е и кое е ?? Баси толкова да ме кефи тази кола и да ми направи такава врътка ........
Отделно свалих релето за централното : от едната страна се е разтопила пластмасата ( явно не е правило хубав контакт ) , зачистих крачетата и има подобрение ( вратите ги заключвам на ръка , но като отключа с ключа се отварят и другите - преди нито затваря нито отваря - демек има подобрение :) . Утре ще направя мостове на пистите - там където ме съмняват и дано се оправи :) . Ако не се получи ново реле !! ) .
Другото което е : пускам мигач , мигача си бачка но нямам индикация на таблото . До колкото разбрах за мигачите е едно зелено реле до релето за централното , НО аз зелено там нямам . Възможно ли е без реле да си бачкат мигачите ???

Абе вкарах се в ебати филма .
Ще я стегна , но ще ми трябва помощ от вас :) :) .

Bobo
23-01-2012, 19:16
Здравейте колеги . Значи , проверих бушоните под волана , проверих бушоните в багажника ( първа италианка ми е и незнам кое къде е и за това наред ) , проверих двете черни кутии при шофьорския калник ( пиша го така понеже незнам кой коя страна хваща за лява и дясна ) , проверих и бушоните по средата между чистачките ( беше пръднал , зелен бушон 30А - смених го ) и пак не духа . Клапата за вътре вънка я видях къде е ( махнах пласмасовата кора под чистачките и се показа жълта клапа с моторче . Клапата РАБОТИ , отваря и затваря ) . Просто самото моторче не върти !!!! Има ли на друго място дето да гледам за бушони ? Реле може ли да е и кое е ?? Баси толкова да ме кефи тази кола и да ми направи такава врътка ........
Отделно свалих релето за централното : от едната страна се е разтопила пластмасата ( явно не е правило хубав контакт ) , зачистих крачетата и има подобрение ( вратите ги заключвам на ръка , но като отключа с ключа се отварят и другите - преди нито затваря нито отваря - демек има подобрение :) . Утре ще направя мостове на пистите - там където ме съмняват и дано се оправи :) . Ако не се получи ново реле !! ) .
Другото което е : пускам мигач , мигача си бачка но нямам индикация на таблото . До колкото разбрах за мигачите е едно зелено реле до релето за централното , НО аз зелено там нямам . Възможно ли е без реле да си бачкат мигачите ???

Абе вкарах се в ебати филма .
Ще я стегна , но ще ми трябва помощ от вас :) :) .

Диагнозата ти е вентилатор на парното + радиаторче ;)

Kuker
23-01-2012, 19:16
.......Виж буксата на вентилатора, тя нагаря често! ;)

popaay
23-01-2012, 19:17
А като ти спря вентилатора да осети някакъв странен мирис?

roverbulgaria
23-01-2012, 19:22
Странен мирис не съм усетил . Чу се нещо като гърмеж , като пукане , де да знам как да го опиша . Къде се намира моторчето да видя буксата как е .

Ако има някой , който ги разбира в София , да се видим да погледнеме , или ми кажете къде да я карам на диагностика и дали ще го хванат като го закачът .
За вентилатора бушоните къде са ( тези места дето изброих или има и други ? )
Ако намеря моторчето , ще погледна буксата , ще му дам ток и ще видя бачка или не . Ще разбера до вентилатора идва ли ток и т.н.
И КЪДЕ се намира вентилатора и как се стига до него ??

popaay
23-01-2012, 19:46
Диагнозата ти е вентилатор на парното + радиаторче ;)
Ще се окажеш прав!
А за къде се намира туй "животно" имаше някъде тема http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41929&highlight=%E2%E5%ED%F2%E8%EB%E0%F2%EE%F0
мисля,че беше тази.Пробвай първо с търсачката!!!

endeavour
23-01-2012, 20:08
...Ако има някой , който ги разбира в София , да се видим да погледнеме , или ми кажете къде да я карам на диагностика и дали ще го хванат като го закачът ...

Ха,човекът дето ти трябва, ти е казал диагнозата 5-6 поста по-нагоре... Иначе май не знам 166-ца на толкоз години,дето да не боледува от болестите на твоята:Tease:Споко, оправя се всичко:cheers:

Megadet
23-01-2012, 20:09
Здравейте колеги . Значи , проверих бушоните под волана , проверих бушоните в багажника ( първа италианка ми е и незнам кое къде е и за това наред ) , проверих двете черни кутии при шофьорския калник ( пиша го така понеже незнам кой коя страна хваща за лява и дясна ) , проверих и бушоните по средата между чистачките ( беше пръднал , зелен бушон 30А - смених го ) и пак не духа . Клапата за вътре вънка я видях къде е ( махнах пласмасовата кора под чистачките и се показа жълта клапа с моторче . Клапата РАБОТИ , отваря и затваря ) . Просто самото моторче не върти !!!! Има ли на друго място дето да гледам за бушони ? Реле може ли да е и кое е ?? Баси толкова да ме кефи тази кола и да ми направи такава врътка ........
Отделно свалих релето за централното : от едната страна се е разтопила пластмасата ( явно не е правило хубав контакт ) , зачистих крачетата и има подобрение ( вратите ги заключвам на ръка , но като отключа с ключа се отварят и другите - преди нито затваря нито отваря - демек има подобрение :) . Утре ще направя мостове на пистите - там където ме съмняват и дано се оправи :) . Ако не се получи ново реле !! ) .
Другото което е : пускам мигач , мигача си бачка но нямам индикация на таблото . До колкото разбрах за мигачите е едно зелено реле до релето за централното , НО аз зелено там нямам . Възможно ли е без реле да си бачкат мигачите ???

Абе вкарах се в ебати филма .
Ще я стегна , но ще ми трябва помощ от вас :) :) .

Колега трябва да има зелено реле, изглежда при теб са го махнали, иначе те мигачите си работят и без него но нямаш светлинната индикация ако греша колегите да ме поправят! Търси втора ръка от някъде!

ecotronic
23-01-2012, 21:06
Странен мирис не съм усетил . Чу се нещо като гърмеж , като пукане , де да знам как да го опиша . Къде се намира моторчето да видя буксата как е .

Ако има някой , който ги разбира в София , да се видим да погледнеме , или ми кажете къде да я карам на диагностика и дали ще го хванат като го закачът .
За вентилатора бушоните къде са ( тези места дето изброих или има и други ? )
Ако намеря моторчето , ще погледна буксата , ще му дам ток и ще видя бачка или не . Ще разбера до вентилатора идва ли ток и т.н.
И КЪДЕ се намира вентилатора и как се стига до него ??

Точно както казва Megadet, най вероятно зелената кутия е махната. Цокълът и стои ли ? Трябва да е между модула на централното и ICS- а. Не е добра идея да подаваш директно 12 V на мотора на вентилатора, защото според описанието е безчетков. А това означава, че се управлява от специален генератор. Ако този генератор е поместен в самия вентилатор, няма страшно, но ако е външен, подавайки постоянно напрежение директно на намотките, можеш да изгориш мотора.

dellltata
23-01-2012, 22:32
вентилатор....от капа .ставав ама май куплунга е леко различен със 166.дал ли е веднъж ядове обикновено пак започва-намери къде е захранващия куплунг под кората на чистачките и го разкачи -ако не е стопен- имаш късмет може и да тръгне за известно време.истината е нов и си виж радиаторчето ...и се подготви за ценовия шок:shocking:

Bobo
24-01-2012, 16:46
Колега трябва да има зелено реле, изглежда при теб са го махнали, иначе те мигачите си работят и без него но нямаш светлинната индикация ако греша колегите да ме поправят! Търси втора ръка от някъде!

На някой модели тва реле не етам ;)

---------- Post added at 14:45 ---------- Previous post was at 14:44 ----------


Точно както казва Megadet, най вероятно зелената кутия е махната. Цокълът и стои ли ? Трябва да е между модула на централното и ICS- а. Не е добра идея да подаваш директно 12 V на мотора на вентилатора, защото според описанието е безчетков. А това означава, че се управлява от специален генератор. Ако този генератор е поместен в самия вентилатор, няма страшно, но ако е външен, подавайки постоянно напрежение директно на намотките, можеш да изгориш мотора.

Интересно аз съм сменял четки на такъв :-D

---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:45 ----------


вентилатор....от капа .ставав ама май куплунга е леко различен със 166.дал ли е веднъж ядове обикновено пак започва-намери къде е захранващия куплунг под кората на чистачките и го разкачи -ако не е стопен- имаш късмет може и да тръгне за известно време.истината е нов и си виж радиаторчето ...и се подготви за ценовия шок:shocking:

Тонка на старите съвпада куплунга на 100% ;)

ecotronic
24-01-2012, 17:40
Интересно аз съм сменял четки на такъв :-D


http://snimki.be//store/1/fan.jpg

Bobo
25-01-2012, 14:29
http://snimki.be//store/1/fan.jpg

Даа пак тоя Е-леарн :flirt:

ecotronic
25-01-2012, 14:45
Даа пак тоя Е-леарн :flirt:

Може да има различни изпълнения на този мотор. При теб e-learn - ът какво казва по въпроса?

Bobo
25-01-2012, 15:33
Може да има различни изпълнения на този мотор. При теб e-learn - ът какво казва по въпроса?

Интересното е че на 2.0 старата показва същото, на новата картинката е същата ма описанието не е:lol:

ecotronic
25-01-2012, 15:39
Интересното е че на 2.0 старата показва същото, на новата картинката е същата ма описанието не е:lol:

Какви са ти впечатленията относно DTE, сравнено с E-learn? Аз като гледам само интерфейсът е различен а информацията сякаш е 1:1.

Bobo
25-01-2012, 15:42
Какви са ти впечатленията относно DTE, сравнено с E-learn? Аз като гледам само интерфейсът е различен а информацията сякаш е 1:1.

Така е ДТЕ е по-старо и обикновенно по-добре е е-лърн;)

roverbulgaria
06-02-2012, 09:22
Проблемът е решен ! Проблем във вентилатора ! Смяната беше около 3 - 4 часа с много псувни :) . Фреонът не сме изпускали - потвърждавам , че може да се смени без да се разкачат тръбите . Дърпат се малко нагоре и с финт се вади :) . Буксата беше същата ( моторчето е от КАПА ) .