View Full Version : Обтягане на ангренажна верига?
Моля, ако някой от колегите има някаква схема, на която е посочено как точно се осъществява въпросната процедура, нека я постне тук.
Единственото, което знам е, че трябва да има някъде някаква гайка, която да се разхлаби, после да завъртя някое от задвижващите колела на ръка - с включена предавка, след което пак да се стегне въпросната гайка. Само че, както виждате от обяснението което дадох, много са въпросителните и неопределителните... :-?
Еньо някъде из форума го беше описвал. Ма на мен тая процедура при растегната верига ми се струва че може да влоши работата на мотора поради дефазиране :roll:
що ще я натягяш?
т.е. провери ли я че има нужда от натягане или профилактично?
...ами тази пролет я бях дал на майстор да й провери хлабините на клапаните/повдигачите. След проверката, се оказа, че всичко е в границите и ми обясни, че въпросното тракане (причината поради която закарах колата на майстор) идва от веригата... Та затова сега съм решил да си я понатегна, че нещо взех да й се дразня на таз верига :-/
Еньо някъде из форума го беше описвал. Ма на мен тая процедура при растегната верига ми се струва че може да влоши работата на мотора поради дефазиране :roll:
а как да разбера дали веригата е прекалено разтегната вече?
Еньо някъде из форума го беше описвал. Ма на мен тая процедура при растегната верига ми се струва че може да влоши работата на мотора поради дефазиране :roll:
а как да разбера дали веригата е прекалено разтегната вече?
Еми аз специално немога да ти го обесня - най-просто казано гледаш веригата дали ляга плътно на зъбите на валовете ако има луфтове и аномалии в прилягането значи е разтегната - иначе най-добре е да я види печен майстор :wink:
Еньо някъде из форума го беше описвал. Ма на мен тая процедура при растегната верига ми се струва че може да влоши работата на мотора поради дефазиране :roll:
а как да разбера дали веригата е прекалено разтегната вече?
Еми аз специално немога да ти го обесня - най-просто казано гледаш веригата дали ляга плътно на зъбите на валовете ако има луфтове и аномалии в прилягането значи е разтегната - иначе най-добре е да я види печен майстор :wink:
:P Израза "печен майстор" много ми хареса :)
Нали се сещаш, че след одисеята ми със спирачките, "печен майстор" е последното нещо, което мога да намеря в града. Освен да карам така до другия фест и там да ти подосадя малко за един общ поглед в/у агрегата ;)
:P Израза "печен майстор" много ми хареса :)
Нали се сещаш, че след одисеята ми със спирачките, "печен майстор" е последното нещо, което мога да намеря в града. Освен да карам така до другия фест и там да ти подосадя малко за един общ поглед в/у агрегата ;)
Ами питай някой с БМВ за печен майстор техните ги разбират верижните трактори :lol:
:P Израза "печен майстор" много ми хареса :)
Нали се сещаш, че след одисеята ми със спирачките, "печен майстор" е последното нещо, което мога да намеря в града. Освен да карам така до другия фест и там да ти подосадя малко за един общ поглед в/у агрегата ;)
Ами питай някой с БМВ за печен майстор техните ги разбират верижните трактори :lol:
Верно ве... това е идея. Сега се сещам, че в града има един, дето (по негови думи) е работил известно време в заводите на БМВ. Иначе, в общи линии се сещам какво имаш пред вид "аномалии в зацепването на веригата със зъбните колела". Но в този ред разсъждения си мисля, че ако веригата вече се е разтегнала, така или иначе зацепването и не е добро и едно донатягане на веригата едва ли ще влоши още повече така или иначе влошената вече работа на двигателя... Но ако нещата са опрели до там, май ще е по-добре да се смени веригата в най-кратък срок, че иначе рискувам да ми прескочи някой зъб... нали?
И все пак, дайте едно обяснение за натягане на ангренажната верига и да го включим към раздела "технически справочник".
цък (http://turtey.alfaromeo-bg.com/tech/veriga.pdf)
цък (http://turtey.alfaromeo-bg.com/tech/veriga.pdf)
Еййй... туй ницшианците, особено младите, са голема работа... еййй ;)
10х! :thumbup:
[quote="търтей":1yp2cnx6]цък (http://turtey.alfaromeo-bg.com/tech/veriga.pdf)
Еййй... туй ницшианците, особено младите, са голема работа... еййй ;)
10х! :thumbup:[/quote:1yp2cnx6]
тва е шото пием ром :devil:
ма ко ме питаш - свали капака на крапаните и виж веригата преди да се занимаваш с затегания
иначе: включваш на 5а, отхлабваш болта, бугаш 1 оборот напред (венци да се обади ако не беше точно така) и затегаш
На Ладата става за минути. Когата редовно си я притягаш ще и удължиш живота.
На моя трактор обаче не съм го правил. Много на ебем место е врътката
На Ладата става за минути. Когата редовно си я притягаш ще и удължиш живота.
На моя трактор обаче не съм го правил. Много на ебем место е врътката
...те точно поради тази причина, че доста от винтовете и болтовете в алфата са на "ебем страна" сега разглеждам в каталога на МЕТРО един комплект ключове с чупещ се шарнир на врътката... Инак трябва да рзаколача туй-онуй за да достигна до въпросния винт за обтегача на веригата...
знаеш ли как се обтяга? мога да споделя как е при ладата
знаеш ли как се обтяга? мога да споделя как е при ладата
...две мнения по-горе, търтей го е обяснил ;)
Щом си разбрал ОК, защото според мене има и още нещо.
[quote="Z:)m"]
...те точно поради тази причина, че доста от винтовете и болтовете в алфата са на "ебем страна" сега разглеждам в каталога на МЕТРО един комплект ключове с чупещ се шарнир на врътката...quote]
Няма да се плашиш. Споко смяната на сервото е по-лесна :D , гледам ,че и с ABS oе по-лесно е. :D
Щом си разбрал ОК, защото според мене има и още нещо.
...сподели де?
Във всяко нещо тънкостите са най-важните ;)
Да вземем да преместим темата в раздела за 155 ?
Да вземем да преместим темата в раздела за 155 ?
...нищо против колега ;)
Аз лично доста се чудих, преди да я пусна, но понеже си помислих, че при всички модели на Алфа, 8V TS двигателите са с идентичен начин на затягане на ангренажната верига, та затова я пуснах в общ технически раздел.
...инак нямам нищо против местенето на темата, стига да завърши с едно добро обяснение на въпроса за ангренажната верига, което после с чиста съвест да го постнем в "Технически справочник". Мисля, че ще е полезна за доста съфорумници ;)
...
иначе: включваш на 5а, отхлабваш болта, бугаш 1 оборот напред (венци да се обади ако не беше точно така) и затегаш
Точно така се затяга верига. Единствено като допълнение мога да кажа, че е хубаво докато затягаш винта на обтегача да го напъваш с щанга. Има два броя "обаче". Първо това не е шега и не ти препоръчвам операцията да си я правиш сам, за да не страдаш. В смисъл ти не си наясно точно какво трябва да направиш, без да се убиждаш. И второ по вероятно тропането да е от малката верига която се натяга с ... нова заедно с колелата и заедно с разглобяването на половината двг. Чак толкова да е разхлабена голямата верига не ми се вярва. Най-добре е да се махне капака на клапаните и да провериш като за начало как е веригата. Нека търтея да обясни как :P
В смисъл ти не си наясно точно какво трябва да направиш, без да се убиждаш.
...ай сега.. как реши, че това ще ме обиди ;). Още повече, че аз наистина не съм наясно с доста неща по ДВГ'тата :)
На ладата я обтягам по следния начин
1. Освобождавам капачката на лостчето на обтегача
2. Включвам на 4
3. Бутам колата напред и когато лосчето е потънало максимано - затягам
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.