PDA

View Full Version : Жила на скоростите



mian4o
27-01-2012, 20:05
Снощи имаше малко чорба по улиците преди да замръзне и имах работа навън и сутринта изненада включва само 1 и 2. Настрани не иска. поработи на място около 10 или 15 мин. и се оправи ама така не е гот. Вероятно тези жила са замръзнали. Проблема сигурно се решава с нови жила ама някой да сподели стъпките по свалянето и монтажа и тънкостите.

Поздрави

Намерих две теми ама вътре не се споменава нищо за жилата.

Linkestis
27-01-2012, 21:27
има,има.... има и моя тема за жилата,и в темата на "лорда" са дискутирани жилата :)

lordliness
28-01-2012, 00:12
Не мисля ,че замръзват,но все пак.В двигателния отсек са високо,има кора под мотора,за другия им край не се сещам сега дали има достъп до вода.При мен съм съгурен ,че е недостатъчно отделяне на съединителя,само не знам защо като стопли и отделя.По физика имам тройка.

to_lose_HEART
28-01-2012, 08:13
Защото като стоплят помпите работят по добре и при мен е така

kiko73
28-01-2012, 08:52
Днеска мисля да я метна на подемника и да я поразровя малко под скоростния лост - ще има и снимки. Почти съм сигурен, че не е от страната на скоростите защото като замръзна първия път се зарових там и всичко беше напълно сухо и чистичко, нямаше и капка кал, сняг и т.н.

myato
28-01-2012, 13:02
Днеска мисля да я метна на подемника и да я поразровя малко под скоростния лост - ще има и снимки. Почти съм сигурен, че не е от страната на скоростите защото като замръзна първия път се зарових там и всичко беше напълно сухо и чистичко, нямаше и капка кал, сняг и т.н.
И там няма да намериш :devil:,щото е под бронята на жилото.

mian4o
28-01-2012, 16:26
На практика скоростите влизат само лоста не се мести в ляво и дясно но след 10 мин. работа на място отпуска и си влиза супер лесно. Ако има тема моля дайте линк защото аз наистина не намерих.

Поздрави

Boby
28-01-2012, 19:28
Виж да не е проблема в самата лостова с-ма на кутията.Там където се закачват жилата.На 164-та от студа ми изчезна 5-та.Нещеше да включи колкото и да напъвам.След 3 часа стоене в подземен паркинг и плюсова температура се появи 5-та.:Suicide:

mian4o
03-02-2012, 19:15
Да напиша развитието. Жилата са в перфектно състояние обаче пак ги смазах обаче смазах и механизма на кутията отгоре и О чудо днес и снощи имам скорости.

Поздрави

VIHHRONNY
04-02-2012, 18:17
аз пък със сигурност мога да кажа че замръзват. при мен проблема е същия и нито смазване помага нито нищо, само темп над 0 град. Не оставяите колата на задна, че докато не размразне няма трагване напред, от опит знам. А също знам че жилата са две и са скъпички, едното е за лоста напред и назад, а другото е за наляво и надясно и точно то замръзва.

Boby
04-02-2012, 22:12
аз пък със сигурност мога да кажа че замръзват. при мен проблема е същия и нито смазване помага нито нищо, само темп над 0 град. Не оставяите колата на задна, че докато не размразне няма трагване напред, от опит знам. А също знам че жилата са две и са скъпички, едното е за лоста напред и назад, а другото е за наляво и надясно и точно то замръзва.

За да замръзне значи има или вода в него или смазката не е подходяща.Макар, че и грес да сложиш при -10 жилото ще се движи. Или изчисти жилото добре и го смажи с двигтелно масло или си виж и ти менанизма на ск. кутия.

omega21
05-02-2012, 13:05
И при мен се случи подобно нещо.Преди 2 месеца сутринта рано при -10 градуса реших да тръгна и изненада, лоста с движи само напред и назад.След третото по-силно разклащане се чу храс.Пластмасовата стойка на лоста се беше счупила.Купих си я комплект с жилата от италианеца.Не изкаха да ми продадат само кутията.Сега си имам резервни жила.Този комплект е едно към едно от Ланчия Капа, както и много други части оказа се.Според мен не е измислен добре механизма задвижван от жилата на входа на скоростната кутия.Аз го смазах добре с грес и сега нямам проблем в студа, засега.Трябва само да намеря подходящ маншон за механизма защото стария е скъсан и греста няма скакво да с задържи.Пишете ако намерите решение за маншона.

lordliness
05-02-2012, 16:43
Маншон от кожа.Друг вариант не виждам.Това е маншона който е върху кутията нали?Там ли смазвате и разглобявате ли нещо?

VIHHRONNY
08-02-2012, 18:49
Маншон от кожа.Друг вариант не виждам.Това е маншона който е върху кутията нали?Там ли смазвате и разглобявате ли нещо?
Не за този става въпрос,а за маншончето на самото жило, то се къса и влиза жодата директно в жилото и...т.н.

bat_go6o
14-02-2012, 19:42
Здравейте,колеги ! Току-що се преборих и аз с движението на ляво-надясно на ск. лост. Първо трябва да се откачи жилото от ск. кутия за да се разбере дали проблема е в механизмите по нея или в жилото. Накрайника на жилото се вади от ябълката насила. Няма никакви шплентове или скоби,които да го държат за да не се откачи сам. Оказа се че лоста се движи идеално. Тогава се взема звезда 17 и се развива гайката,която държи лостчето,за което се закрепя жилото. След гайката има една шайба и едно механизъмче,което се сваля и с голяма отвертка а след това с щангичка се изважда лостчето. С навита на руло шкурка се почиства отворът от който е извадено лостчето, а след това и самото лостче. Капва му се масълце и в обратен ред се сглобява. Това се прави при свалено колело. Не става отгоре.

VIHHRONNY
20-02-2012, 19:55
тези дни си купих една смазка, флакон под налягане, не съм я срещал и ползвал до сега, SW-40, пръска нещо като пяна. до сега бях пръскал с какво ли не и без резултат, напръсках с тази и ефекта беше почти мигновен.
Съветвам тези които имат сходни проблеми да я изпозлват тази смазка. Флакончето е сравнително голямо (300-400мл) и е на цена една кутия цигари...
Аз лично сум много доволен от това за рзлика от WD-40 което в конкретния случая не ми свърши работа.

omega21
26-02-2012, 18:52
Здравейте отново.Относно маншона който споменах имам предвид този който е на механизма на входа на скоростната кутия, а не тези които са на жилата.Това е лост който се движи нагоре-надолу и наляво-надясно едновременно и е покрит с този маншон.Това лосче според мен трябва да е добре смазано и защитено от мръсотия, но уви не са го измислили както трябва.Оносно смазката SW-40 аз лично ще я потърся за да видя за какво я препоръчва производителя.WD-40 е по подходяща за равиване на нещо и има доста разяждащи свойства.Аз не бих я използвал там.

iveli
26-02-2012, 19:49
Незнам колко е правилно но аз един път годишно този маншон го пълня с обикновенна грес

ecotronic
26-02-2012, 20:36
Явно и аз ще правя тази манипулация, защото след студовете и кишата, 3 - та трябва да я целя внимателно.

ecotronic
22-04-2012, 17:36
Днес и аз направих манипулацията, описана от Bat_Go6o.
Проблемът при мен се изразяваше в доста трудно странично движение на скоростния лост. Особено при загрят двигател и скорости.

И така: Леко опримизирах метода на колегата. В смисъл, че извърших манипулацията без да свалям колелото.

1 - Свалих маркуча откъм дросела:

http://www.img-share.eu/f/images/287/1lyqbGiZ.jpg

2 - Свалих разширителния съд (без да се източва):

http://www.img-share.eu/f/images/287/27enUemJ.jpg

В резултат на това се откри следната гледка:

http://www.img-share.eu/f/images/287/3u5dKFom.jpg


Откачих ябълковидното съединение на накрайника на жилото и се уверих в това, че така страничният ход на лоста се нормализира, което означава, че проблимът не се е дължал на самото жило.

Развих гайката (с ключ 17) и свалих вилката:

http://www.img-share.eu/f/images/287/3_a0f5ntfO.jpg


С разклащане и леко почукване извадих оста от леглото и:

http://www.img-share.eu/f/images/287/5iWp6L0x.jpg


При което се откри следната гледка:

http://www.img-share.eu/f/images/287/6ZihVNYH.jpg

След 2 - минутно почистване със ситна шкурка, детайлът придоби следния вид:

http://www.img-share.eu/f/images/287/7pddsSts.jpg


Почистих и повъргността на вилката, която се допира челно до опората:

http://www.img-share.eu/f/images/287/8LMynWrZ.jpg


С навита на руло шкурка почистих и отвора, в който лагерува въпросния детайл.
След това смазах повърхностите с тънка грес.
В резултат на това сглобяването става без никакви усилия.

Крайният резултат е:

Скорости, които се превключват "с поглед".

Още въднъж благодарности на Bat_Go6o за ценното ноу-хау.:cheers:

lordliness
22-04-2012, 21:09
Браво, станало е чудесно помагало!

mian4o
22-04-2012, 21:47
Браво точно така се прави аз обаче не съм измислил какви маншони да сложа че моите са в същото състояние.

Поздрави

Ruger_SP101
25-04-2012, 16:07
От къде си я купил - сложи една снимка на флакона да го видим (става въпрос за смазката)

Omni
04-05-2012, 12:14
Някой знае ли, дали описаната манипулация от Bat_Go6o и ecotronic на 147-цата същата ли е или е на друг принцип.

bat_go6o
04-05-2012, 19:46
Нищо не ти пречи да погледнеш. Предполагам че от лоста тръгват две жила. Едното се движи когато мърдаш лоста наляво надясно, а другото когато го мърдаш напред назад. Преди да разглобяваш около лост, опитай да ги откачиш от скоросната кутия и раздвижи лоста! Ако има подобрение значи проблема не е в жилата, а като моя.

ecotronic
04-05-2012, 20:03
Според документацията за 147 (e-learn) нещата са сходни. Дори не се налага демонтирането на разширителния съд, както съм го описал.

ето скицата на въпросния възел:

http://snimki.be//store/1/371336151005.jpg

Omni
07-05-2012, 22:56
Операцията описан по-горе и при мен даде резултати и скоростния лост се плъзга като мед и масло. При 147 се разглобява стойката на акумулатора, за да се стигне до въпросния детайл. Благодарности на rusiq86 и на mitko takito

rusiq86
08-05-2012, 00:36
Радвам се, че помогнах колега...митака е "огин", и работи на народни цени :butt:.

Auto 166
23-08-2012, 13:17
!!!!

old alfist
23-08-2012, 13:29
Има един фиксатор на предавките, от който със стягане или развиване могат да се регулират - може да стават по-хлабави или по-стегнати за превключване. Може да се достигне до него през калника, след сваляне на шофоьрското колело и пластмасовата кора.

ecotronic
23-08-2012, 13:37
Колега здравей !
Искам да те попитам следното : При мен ситуацията е следната .
Скоростите включват супер когато двигателя е студен и когато карам на къси разстояния ,но щом ЗАГРЕЕ двигателя много трудно включвам 5 и задна скорост. Другите скорости си взлизат нормално и добре ,но примерно карам извън града на 5 скорост после много трудно мога да я изключа или пък да включа на друга скорост. Трябва или да изчакам да изтине двигателя или със сила да мъча скоросния лост да изключа 5 скорост. След като изключа 5 скорост другите скорости включват супер ,но като шофирам отново почти не мога да включа 5 или задна скорост другите скорости не ми правят проблем.
Моля ако знаеш дали проблема ми е същия като твоя или пък как мога да го остраня. Когато не съм карал колата всички скорости са супер ,но започна ли да карам и включа на 5 скорост при загрял мотор няма изключване докато малко поне не изтине двигателя .
Благодаря предварително !

Много е вероятно и при теб затрудненото включване на 5 - та и задна да се дължи на затруднен ход на лоста в дясна посока.
А причината за това обикновено е или в самото жило (клеясало в кожуха) или в лагеруването на детайла от снимковия материал.
Съветвам те да направиш описаната процедура. Никак не е трудна. А като откачиш жилото, ако страничният ход на скоростния лост стане много лесен, то проблемът не е заради клеясало жило.
И при мен проблемът се наблюдаваше след загряване.

Auto 166
23-08-2012, 13:52
!!!!

popaay
23-08-2012, 14:03
80% процента залагам да е от фиксатора.Като загрее метала се разширява(а и по него има достатъчно много о корозия) и за това ти е трудно включването и изклю.Аз като направих процедурата без да искам съм сложил вилката обратно и нямах 5;6 и задна.И за това казвам 80% ,че може да е от там проблема!Не знам от къде си,но ако си от Пловдив с радост бих ти помогнал за процедурата.

Auto 166
23-08-2012, 15:43
!!!

popaay
23-08-2012, 18:07
Имаш ЛС.

pianev
10-03-2016, 13:48
Колеги и аз го направих това и наистина резултатът е впечатляващ! Само, че между оста и леглото при мен имаше пластмасова втулка, която първоначално отстраних. Така загубих 5-та и 6-та, а всичко друго беше перфектно! После пак свалях и си изработих нова втулка от една яка капачка, дето слагат за тапа на климатичната система. Намерих от старата кола, рязах, шкурих, нагласих я и сега всичко си е на мястото.

viktorsterev
11-03-2016, 10:20
Има един фиксатор на предавките, от който със стягане или развиване могат да се регулират - може да стават по-хлабави или по-стегнати за превключване. Може да се достигне до него през калника, след сваляне на шофоьрското колело и пластмасовата кора.

Къде е туи чудо

Tasho
11-03-2016, 13:48
При мен не беше проблем със самата вилка, а с жилото. С един приятел го откачихме това жило дето е за наляво и надясно движение на лоста и след два часа игра и много и разнообразни спрейове го пооправихме. Не е идеално, но сега поне се движи сравнително добре без значение дали е студено или не. А колко ръжда излезе не е истина - маншона му беше скъсан.

ecotronic
13-08-2016, 15:47
Сигурно и при мен въпросното жило се е сговнясало.

Страничното движение на лоста става все по-трудно със загряването на мотора и скоростната кутия, което ме наведе на мисълта, че проблемът е в скоростната кутия, тъй като шарнирът на избирача е почистен и добре гресиран а втулките - в добро състояние.

Днес обаче времето е по-хладно и не ползвах климатик. При това установих, че проблемът го няма или е доста по-слабо изразен. Това ме навежда на мисълта, че не е загряването на скоростната кутия причината а охлаждането на жилото от климатика. Шантава работа :)

Набавих си жила втора употреба, но като гледам и тяхното състояние не е много по-цветущо от моите.

Ще умувам някак да ги почистя, смажа и преведа в максимална кондиция преди да ги сменям.

Tasho
15-08-2016, 22:30
Както съм писал по-горе ги оправихме жилата. Но след няколко месеца проблема пак се появи. Тоя път свалих лявата гума и подкалника и с една спринцовка с иглата първо спирачна течност. Мърдане на лоста, после пак течност. Изплю ръждите и след това с преобразувател за ръжда. Тук отварям скоба, че след третирането с него движиението става трудно на лоста. След като се разкара из кожуха на жилото пак спирачн течност и WD40 докато олекне пак. И ей богу вече няколко месеца нямам грижи, а маншона ми е скъсан на жилото.

ecotronic
15-08-2016, 22:38
И при мен е скъсан маншонът и то от това се е получила свинщината.
Ще му бая на жилото по тази методика и после ще гледам от нещо да приспособя маншон.

ecotronic
05-09-2016, 17:08
Проблемът е решен. Почистих старите жила, които купих. Ннжектирах им първо спирачна течност а после след няколкочасов престой - масло, докато се раздвижиха идеално. В крайните участъци ги гресирах.

Смених ги и сега скоростите отново се включват с един пръст. :)

Tasho
07-09-2016, 12:38
ecotronic, жилата как се откачат от към скоростният лост?

ecotronic
07-09-2016, 12:51
ecotronic, жилата как се откачат от към скоростният лост?

За целта трябва да направиш следното:

1 - Да свалиш пластмасата около скоростния лост (тази на която е запалката).
2 - Да демонтираш сивата и периферия.
3 - Да демонтираш пластмасовата коруба между седалките
4 - Да развиеш двата болта и трите гайки, което скрепват бялата пластмасова основа на лоста към пода.
5 - Да откачиш жилата от скоростната кутия а така също и конзолите на кожусите им.
6 - Да издърпаш назад основата с лоста и да я обърнеш странично.

Жилото за надлъжния ход е на ябълковидно съединение
Жилото за напречния ход е на шарнир със зегерка.

Tasho
07-09-2016, 15:29
Сърдечно благодаря!