View Full Version : Функция "Defrost" (размразяване)
ecotronic
28-01-2012, 19:28
Тъй като в user manual - а намирам следното оскъдно описание:
Windscreen and front side
windows demisting/
defrosting button
Pressing this button the climate control
automatically activates the necessary
functions (quantity, distribution, temperature
of the air admitted to the passenger
compartment) to quicken demisting/defrosting
of the windscreen and front side
windows. Rearscreen heating, door mirror
heating and the resistances at the base of
the windscreen (in the wiper blade parking
area) are also automatically engaged
(for a determinate length of time) where
applicable
Моля, за Вашите наблюдения по въпроса.
Когато натисна въпросния бутон, на дисплея на ICS - а се визуализира режим "high" и след около 10 сек. се усеща подаване на топъл въздух към основата на предното стъкло. Ефектът е добър, но след около 5 - 10 секунди тази функция се изключва сама.
Предполагам, че се задействат електрически нагреватели в основата на духалките.
Има ли начин въпросното време да се увеличи, освен разбира се с повторното натискане на бутона?
Linkestis
28-01-2012, 20:30
Май не.И на двете като време функцията е една и съща.Като при теб.
По принцип тази функция ми е от полза само когато са запотени стъклата и е над 5 градуса.Сега в този студ,не върши почти никаква работа.
Като купих едната си казах :яяяя има нагреватели на предното стъкло.
След време разбрах че е дръвце.На втората понеже имаше повече глезотии ми мина пак идеята че на тази вече ще има ефект ама нъц.
ecotronic
28-01-2012, 20:37
Май не.И на двете като време функцията е една и съща.Като при теб.
По принцип тази функция ми е от полза само когато са запотени стъклата и е над 5 градуса.Сега в този студ,не върши почти никаква работа.
Като купих едната си казах :яяяя има нагреватели на предното стъкло.
След време разбрах че е дръвце.На втората понеже имаше повече глезотии ми мина пак идеята че на тази вече ще има ефект ама нъц.
Тази нагреватели за които става на въпрос и тук:
the resistances at the base of
the windscreen (in the wiper blade parking
area) are also automatically engaged
.... от типа на тези на задното стъкло ли са? Виждат ли се отнякъде? Че това с обледеняването на чистачките и мъчнотията по чистенето на леда от тясното пространство е досадна работа.
Linkestis
28-01-2012, 21:23
До колкото знам нагреватели на стъклото под чистачките имат само 3.0 и 3.2.
Ама все пак е лимузина топ модел на фиат..и трябва да я поглеждаш по честичко отпред със стъргалката :)
Иначе се виждат само където са чистачките :)
За по-подробна информация някои колега с 3 или 3.2 да каже.
-----------
Умирам от кеф/понеже пътувам много с нея/ когато замръзнат чистачките.Като спреш да ги чистиш и не можеш да ги вдигнеш да изчистиш буците под капака :)
------------
Другия вариант е ако имаш излишни пари или каско...чупиш предното стъкло,след което отиваш в Кобра и си поръчваш с нагреватели.И понеже си способен връзването на кабелите няма да те затрудни си готов :)
nightroller
28-01-2012, 21:31
-----------
Умирам от кеф/понеже пътувам много с нея/ когато замръзнат чистачките.Като спреш да ги чистиш и не можеш да ги вдигнеш да изчистиш буците под капака :)
------------
:)
при такива условия я дръж само на включен сензор и ще е по-добре.
Linkestis
28-01-2012, 21:39
Там където седят чистачките , е под линията на която духа топлото.А и със скорост 90-100км/ч колко и да им духа все тая.Просто има недомислици от фиат като са я правили :)
ecotronic
28-01-2012, 21:44
Да си говорим откровено, въпреки този недостатък със замръзващите чистачки и това че при малко по-високи околни температури тази функция се справя блестящо с досадното изпотяване, и това не е малко....
Както някой беше казал:
"Когато нямаме това, което харесваме, харесваме това, което имаме.":thumbup:
Linkestis
28-01-2012, 21:48
Това е така спор няма...просто като не участва компресора под 5 градуса и функцията приключва :)
Иначе сега се сещам че в една стара тема обсъждахме точна нагревателите на предното стъкло.Обаче сега не съм сигурен дали някои не каза че ги има само при фейсовете с голям бензинов ...
-------------
Така и така си отворил тема за размразяване..да "отперим" един въпрос.На едното странично огледало подгрева не работи,свалих го и се оказа че подложката е прекъсната.Естествено няма начин да се възтанови пътечката :( Разкачих кабелите и така сложих огледалото.Сега обаче не работи и другото?!?!!А нагревателя на задното стъкло си работи..до колкото знам всичко е навързано на едно реле.бушон.Дали това че кабелите са откачени на едното,влияе на другото?
to_lose_HEART
28-01-2012, 22:15
Не само при бензиновите, на моята има нагреватели
ecotronic
28-01-2012, 22:19
Така и така си отворил тема за размразяване..да "отперим" един въпрос.На едното странично огледало подгрева не работи,свалих го и се оказа че подложката е прекъсната.Естествено няма начин да се възтанови пътечката :( Разкачих кабелите и така сложих огледалото.Сега обаче не работи и другото?!?!!А нагревателя на задното стъкло си работи..до колкото знам всичко е навързано на едно реле.бушон.Дали това че кабелите са откачени на едното,влияе на другото?
Напълно възможно е двата нагревателя на огледалата да са свързани последователно. Когато трябва да се нагрява малка площ (като огледало), където нагревателните проводници не могат да бъдат много дълги, съществуват 2 конструктивни варианта:
1 - Да се намали сечението на проводниците.
2 - Нагревателят да се захрани с по-ниско напрежение
Ако се изпълни 1, няма да имаме добра механична устойчивост и лесно може да изгори нагревателят, се прибягва към 2
Но да се прави отделен регулатор на напрежение е излишно след като могат двата нагревателя да се свържат последователно. Така ако общото е 12 V, върху всеки един ще падат по 6 V.
Това, което можеш да пробваш е да свържеш на мястото на прецакания нагревател една крушка с мощност около 10 W. Като свети би трябвало напрежението върху нея да е по-малко от 12 V. Ако е така, означава, че предположението за вариант 2 е вярно. По измереното напрежение върху крушката, може за се сметне какво съпротивление трябва да се сложи за да е еквивалентно на това на прекъсналия наревател и респективно поне другото да заработи.
ecotronic
28-01-2012, 22:42
Един тон глупости написах вместо да погледна малко документация.
Накратко: двата нагревателя на огледалата са си свързани паралелно и имат общ бушон: B-16
http://snimki.be//store/1/miror.jpg
Провери дали е здрав.
PS: Този бушон е общ за двете огледала и за онзи нагревател под чистачките (дето го нямаме)
Linkestis
28-01-2012, 23:03
ecotronic,да илядиш :) през цялото време си мислех че всичко е на един бушон и за това работи задното :) Обаче така и не се замислих да погледна елерма или епера :)
-------
to_lose_HEART сигурен ли си че имаш нагревател под чистачките?
Ти ли си сменял стъклото или така си я взел?
lordliness
29-01-2012, 17:17
Досега винаги съм се чудел защо това нещо като натисна копчето и зацепва след 10 мин. :) ,чак ме стряска като тръгне,а то имало реотан.А ти
Linkestis (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=5399) защо не можеш да възтановиш пътечката,не съм я виждал,но мисля,че няма невъзможни неща.
ecotronic
29-01-2012, 17:44
Досега винаги съм се чудел защо това нещо като натисна копчето и зацепва след 10 мин. :) ,чак ме стряска като тръгне,а то имало реотан.А ти
Linkestis (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=5399) защо не можеш да възтановиш пътечката,не съм я виждал,но мисля,че няма невъзможни неща.
Реотани имат някои модели в основата на стъклото за да се размразяват чистачките. А иначе, ако правилно съм разбрал от дискусията defrost работи по следния начин:
При натискане на бутона, климатика се реверсира (започва да грее на max) и след няколко секунди всичкият въздух от вентилатора се насочва през питата на изпарителя към духалките на предното стъкло. Това води до бързо премахване на изпотяването и не зависи от това дали двигателят е загрял или не. И понеже при температури под 5 градуса компресорът не се включва, респективно и тази функция не работи, когато околната температура е по-ниска от 5 гр.
Поправете ме, ако греша.
Linkestis
29-01-2012, 17:44
Ами подложката е изключително податлива на топлина.Само доближих поялника и почна да се топи. :(
----------
ecotronic,не грешиш :) За това и ти казах че под 5 градуса не е ефективно :)
lordliness
29-01-2012, 18:11
Ами подложката е изключително податлива на топлина.Само доближих поялника и почна да се топи. :(
----------
ecotronic,не грешиш :) За това и ти казах че под 5 градуса не е ефективно :)от какъв материал е тази подложка?а това защо почва да духа с толкова зкъснение,останах с впечатление, че има някакъв реотан във въздуховода ,който се топли 10 сек. и после 10 секунди отдава
Колеги как да разбера предното ми стъкло дали е отопляемо демек с реотан
В долната част е черно и има три четири реда точки Но не виждам минаващи лентички И друго откъде се пуска тая екстра размразяване - кой е бутона за да разбера най-вероятно че я нямам но знам ли
Linkestis
29-01-2012, 19:32
така както го описваш..нямаш.Бутона е до този за задните реотани
Или същият бутон но за предното стъкло Утре ще пробвам и моята кво ша каже
Аз функцията я имам. До тоя момент обаче не знаех, че е с реотани.
Нещо друго ме тревожи.
Имам колата вече втора година и чак сега се замислям дали огледалата са ми с подгрев. Знаете ли дали са стандартни за всички версии или са опционални?
Pepko-Bepko
29-01-2012, 20:41
101 процента си с подгрев.Аз не се сещам за италианка след 88 година,която да няма подгрев на огледалата.
lordliness
29-01-2012, 20:48
Аз функцията я имам. До тоя момент обаче не знаех, че е с реотани.
Нещо друго ме тревожи.
Имам колата вече втора година и чак сега се замислям дали огледалата са ми с подгрев. Знаете ли дали са стандартни за всички версии или са опционални?Щом не се сещаш сутрин да си псувал ,че нищо не виждаш в огледалата значи подгрева ти работи :)
101 процента си с подгрев.Аз не се сещам за италианка след 88 година,която да няма подгрев на огледалата.
Би следвало тогава да се активира като размразявам задния джам?
Освен утре да я пробвам. Тогава ще погледна и за реотани под чистачките.
Позволете ми обаче да изтъкна и това, че има предимство от това, че чистачките са завряни под капака. Дори да оставя естетиката настрана, аеродинамиката е такава , че върху тях не се събира сняг докато караш.
ecotronic
29-01-2012, 21:51
Аз функцията я имам. До тоя момент обаче не знаех, че е с реотани.
Нещо друго ме тревожи.
Имам колата вече втора година и чак сега се замислям дали огледалата са ми с подгрев. Знаете ли дали са стандартни за всички версии или са опционални?
Функцията размразяване при която се ползва топъл въздух не ползва електрически нагреватели а топлина, генирирана от климатика. Поради това практически не работи при по-ниска от 5 гр. околна температура (не работи на студен двигател).И поради това сработва след няколко секунди, докато инвертира климатикът. Електрическите нагреватели ги има само на някои модели и служат да греят чистачките в изходното им положение (предполагам когато греят и огледалата).
Pepko-Bepko
29-01-2012, 21:57
Колега Екотроник сигурен ли си в това което казваш за климатика на колата?Аз никога не съм чувал автомобилен климатик и компресор които може да работи в режим отопление.При функция дефрост се включва компресора и работи в режим охлаждане за да премахне конденза по стъклото.
ecotronic
29-01-2012, 22:15
Колега Екотроник сигурен ли си в това което казваш за климатика на колата?Аз никога не съм чувал автомобилен климатик и компресор които може да работи в режим отопление.При функция дефрост се включва компресора и работи в режим охлаждане за да премахне конденза по стъклото.
Това само го предполагах, без да бъда сигурен.
Предположението ми се основаваше на следното:
Защо изминава определено време от подаването на командата (не е заради нагряването на електрически нагреватели)? Защо дисплеят визуализира режим "High"? Защо работи и на студен двигател? Защо не работи така, когато околната температура е под 5 гр.?
Накратко отговорите на тези въпроси ме насочиха към теорията за инвертирането.
А и колегата Linkestis, на когото безрезервно вярвам, също го потвърди.
Но кой знае? Затова сме се събрали тук, за да вървим дружно към истината.:cheers:
PS: Всъщност големия и съвсем резонен въпрос, който поставяш (затова дали се инвертира или не работата на климатика) е свързан с въпроса дали при премахването на изпотяването духа топъл или студен въздух. Аз съм останал с впечатлението, че в този момент духа топъл въздух. Но може и да греша.
old alfist
29-01-2012, 22:38
Това само го предполагах, без да бъда сигурен.
Предположението ми се основаваше на следното:
Защо изминава определено време от подаването на командата (не е заради нагряването на електрически нагреватели)? Защо дисплеят визуализира режим "High"? Защо работи и на студен двигател? Защо не работи така, когато околната температура е под 5 гр.?
Накратко отговорите на тези въпроси ме насочиха към теорията за инвертирането.
А и колегата Linkestis, на когото безрезервно вярвам, също го потвърди.
Но кой знае? Затова сме се събрали тук, за да вървим дружно към истината.:cheers:
PS: Всъщност големия и съвсем резонен въпрос, който поставяш (затова дали се инвертира или не работата на климатика) е свързан с въпроса дали при премахването на изпотяването духа топъл или студен въздух. Аз съм останал с впечатлението, че в този момент духа топъл въздух. Но може и да греша.
Духа студен въздух, за да може да уеднакви температурата на стъклото отвън и вътре.
lordliness
29-01-2012, 22:39
Вчера сутринта при минус 6 градуса го натиснах,тъкмо бях запалил(исках да си пусна подгрева на задното стъкло,винаги ги бъркам двете копчета :( ),сработи за около 5-6 секунди може би,никога не съм обръщал внимание какъв въздух духа,иначе топлото в колата винаги идва от двигателя,климатроника в колата не е като климатика в къщи.Като се задейства анулира всички зададени преди това настройки -май.Който утре кара да го пробва на студен и топъл двигател и да каже какво става.
Linkestis
29-01-2012, 22:51
Духа топъл изсушен въздух,които спомага да се премахне по-бързо влагата по предното стъкло,и съответно по-бързо да се подобри видимостта.За това и под 5 градуса започва да "мисли",и в крайна сметка компресора не се включва и за момент започва силна струя въздух която спира след около 5-6 сек.
Той че не е като домашните климатици е ясно..но по спомен са ми обяснявали че се получавало охлаждането на системата по този начин..вместо да се охлажда през радиатора и перката.Но за това не гарантирам.Факт е обаче че при влажно но не студено време действа.
old alfist
29-01-2012, 23:09
Днес при -8 градуса докато духаше топло и стъклата в горния край бяха изтотени натисннах бутона за стоменатата функция и задуха студено за някакви секунди които не съм ги засичал - това го повторих неколкократно и стъклата си останаха изтотени, докато тотално не се затопли купето.
Pepko-Bepko
30-01-2012, 00:10
При функция дефрост компресора винаги се включва и духа винаги студено...При натинсат екон компресора е изключен.Ако е затворена клапата за външна циркулация винаги подпомагате за натрупване на конденз по стъклата.Компресора не включва при температура по ниска от 5 градуса умишлено.
Днес реших и аз да пробвам какво ще стане.Натиснах копчето, изписа High, усили вентилатора, обърна да духа на стъклото, включи подгрева на стъклата и огледалата и духа така докато не вдигна около 40* на мотора.След това всичко се изключи, премина на Auto и климатика си заработи в режима.Не можа да разтопи леда от стъклото, но поне не се изпоти.При мен не се изключи нищо след 5-10 секунди.:gruebel:
lordliness
05-02-2012, 17:44
Моето го пробвах на загрят двигател-духа топло,а не студено.
ecotronic
05-02-2012, 17:48
Интересно е какво се случва, когато околната температура е над 5 - 6 гр. При топъл и при студен двигател.
lordliness
05-02-2012, 17:53
При мен на студен двигател духа студено(щото топло няма откъде :) ),при топъл-топло,работи малко и се връща към предишните настройки.
ecotronic
05-02-2012, 17:57
При мен на студен двигател духа студено(щото топло няма откъде :) ),при топъл-топло,работи малко и се връща към предишните настройки.
Теоретично има откъде да духа топло. Ако се инвертира климатикът. Точно това е интересния момент. Околна температура над 5 гр и студен двигател.
Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.
lordliness
05-02-2012, 18:40
Теоретично има откъде да духа топло. Ако се инвертира климатикът. Точно това е интересния момент. Околна температура над 5 гр и студен двигател.
Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.Климатика не може да духа топло.Това е за инвертирането- http://klimatici.com/statia_invert.php домашни климатици
Неинверторен климатик също може да топли(говорим за домашен климатик).Разликата е, че инвертора работи с променливи обороти на компресора в зависимост от количеството топлина или хлад, които трябва да отдаде за да поддържа зададената температура.Така се пести и от енергия.При конвенционалните климатици компресорите работят на принципа ON/OFF без да си променят оборотите.Т.е. промени ли се температурата компресора работи винаги в максимален режим.От там идва и загубата на ел. енергия.Обръщането на потока на фреона става чрез четирипътен вентил/клапан, а не в самия компресор.Нещо, което в климатичните с-ми на нашите дърти коли няма.
ecotronic
05-02-2012, 20:23
Климатика не може да духа топло.Това е за инвертирането- http://klimatici.com/statia_invert.php домашни климатици
Може, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.
Може, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.А ТРВ-то как ще го преместиш на кондензатора?
п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
ecotronic
05-02-2012, 20:39
А ТРВ-то как ще го преместиш на кондензатора?
п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
Всеки един компонент, който е част от една система, свързана с тръбопроводи може да бъде "преместен" за части от секундата, чрез превключването на електромагнитни вентили. Въпрос на техническо решение. Принципът е този.
ПП кое точно бъркам по т 2 ?
Всеки един компонент, който е част от една система, свързана с тръбопроводи може да бъде "преместен" за части от секундата, чрез превключването на електромагнитни вентили. Въпрос на техническо решение. Принципът е този.
ПП кое точно бъркам по т 2 ?Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо.Газа в системата не става за това.Изобщо... цялата инсталация не е подходяща за отопление!
По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.
ecotronic
05-02-2012, 21:05
Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо.Газа в системата не става за това.Изобщо... цялата инсталация не е подходяща за отопление!
По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.
Това, което се опитвам да обясня е, че принципно е възможно. Не коментирам дали се практикува или не при автомобилите. То практичиски в един автомобил може да се окаже, че и изпарителят не е разчетен да издържи на налягането на което е подложен кондензаторът. Но това пак са конкретни а не принципни положения.
По т 2:
Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:
P.V = k.T
където:
P - налягане
V - обема
k - константа, зависеща от конкретния флуид
T - температурата
Преведено на български:
Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)
Това, което се опитвам да обясня е, че принципно е възможно. Не коментирам дали се практикува или не при автомобилите. То практичиски в един автомобил може да се окаже, че и изпарителят не е разчетен да издържи на налягането на което е подложен кондензаторът. Но това пак са конкретни а не принципни положения.
По т 2:
Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:
P.V = k.T
където:
P - налягане
V - обема
k - константа, зависеща от конкретния флуид
T - температурата
Преведено на български:
Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)Законите са за това, за да се спазват!
Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е ;)
Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда ;)
В бутилка става. ;)
ecotronic
05-02-2012, 21:18
Законите са за това, за да се спазват!
Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е ;)
Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда ;)
В бутилка става. ;)
Как така нямаме затворен обем? Искаш да кажеш, че климатикът на колата представлява отворен обем? Т. е. има връзка с атмосферата?
А аз се чудех, защо в изминалите години толкова бързо се увеличаваше озоновата дупка.:unsure:
VIHHRONNY
05-02-2012, 21:45
фреонът се нарича Агент 134а, които е екологично чист Агент и е същия като при всички домашни хладилници, това с четирипътните вентили също е вярно и това че изпарителя може да не носи чак на толкова налягане както кондензатора, а защо няма такава функция нз. Би трябвало да е вазможно...
Как така нямаме затворен обем? Искаш да кажеш, че климатикът на колата представлява отворен обем? Т. е. има връзка с атмосферата?
А аз се чудех, защо в изминалите години толкова бързо се увеличаваше озоновата дупка.:unsure:Не знаеш какво говориш, нали?
lordliness
05-02-2012, 22:49
С копиране на линкове е по лесно http://v-clima.com/faq.php?id=kak_raboti_klimatika
Може, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.
Само едно уточнение.Това което си описъл е принципа на работа на вреси климатик независимо инверторен или не.
lordliness
05-02-2012, 23:08
Под инвертор хората разбират климатик който е по- икономичен ,защото се менят оборотите на компресора- с две думи.
ecotronic
06-02-2012, 10:50
Не знаеш какво говориш, нали?
Не стана ли вече ясно това, че очевидно знам какво говоря? Разгледай и последния линк на Lordliness. Там има и картинки.
И един израз:
"затворен контур в който циркулира фреона "
Не стана ли вече ясно това, че очевидно знам какво говоря? Разгледай и последния линк на Lordliness. Там има и картинки.
И един израз:
"затворен контур в който циркулира фреона "Единствено ми стана ясно, че нямаш дори елементарни познания.
Мислех, че ще стане интересен разговор, но съм сгрешил.
Спираме спама!
ecotronic
06-02-2012, 11:11
Под инвертор хората разбират климатик който е по- икономичен ,защото се менят оборотите на компресора- с две думи.
Промяната на оборотите на компресора е само едно нещо, което води до по-оптимална работа на системата. Но не на това се дължи основно икономията на електроенергия, която се постига при употребата на инверторни климатици, като средство за отопление, сравнено с класическите нагревателни уреди.
Съществената разлика между двата способа на отопление се състои в това, че при класическите електрически нагреватели, цялата консумирана енергия отива за загряване на въздуха в помещението.
При инверторните климатици електрическата енергия се ползва основно за пренасянето на топлина от една точка до друга точка. В случая от външното пространство в помещението, което трябва да се отоплява.
---------- Post added at 11:11 ---------- Previous post was at 11:00 ----------
Единствено ми стана ясно, че нямаш дори елементарни познания.
Мислех, че ще стане интересен разговор, но съм сгрешил.
Спираме спама!
До момента аз си направих труда да дам достатъчно ОБЕКТИВНИ технически аргументи, защото смятам, че това е единствено нормалния начин да се води аргументиран спор на техническа тема.
Ако претендираш, че съм сгрешил някъде в твърденията си, то следва да обясниш на технически език. Фрази от сорта на тези, които пишеш:
- п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
- Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо
- Законите са за това, за да се спазват!
- Не знаеш какво говориш, нали?
- Единствено ми стана ясно, че нямаш дори елементарни познания.
......наистина са си чиста проба спам.
........Нямам какво да добавя ;)
Промяната на оборотите на компресора е само едно нещо, което води до по-оптимална работа на системата. Но не на това се дължи основно икономията на електроенергия, която се постига при употребата на инверторни климатици, като средство за отопление, сравнено с класическите нагревателни уреди.
Съществената разлика между двата способа на отопление се състои в това, че при класическите електрически нагреватели, цялата консумирана енергия отива за загряване на въздуха в помещението.
При инверторните климатици електрическата енергия се ползва основно за пренасянето на топлина от една точка до друга точка. В случая от външното пространство в помещението, което трябва да се отопляв.
Явно нещата относно климатичната техника не са ти много ясни.По-добре прочети още малко материали по въпроса и ще ти се изяснят много неща.За много от нещата Кукер-а е прав.
ecotronic
06-02-2012, 15:11
Явно нещата относно климатичната техника не са ти много ясни.По-добре прочети още малко материали по въпроса и ще ти се изяснят много неща.За много от нещата Кукер-а е прав.
OK!
Тази нагреватели за които става на въпрос и тук:
the resistances at the base of
the windscreen (in the wiper blade parking
area) are also automatically engaged
.... от типа на тези на задното стъкло ли са? Виждат ли се отнякъде? Че това с обледеняването на чистачките и мъчнотията по чистенето на леда от тясното пространство е досадна работа.
Нагреватели дръжки обаче ! Тази функция работи ефективно до 3,5 градуса, понеже ползва климатика за дехидратор на въздуха, а под 3,5 градуса климатика автоматично се блокира и неможе да се пусне компресора ! и функцичта става само все едно си си пуснал парното на максимално на предното стъкло!:big_flowers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.