View Full Version : Смяна основни и биелни лагери 166 JTD 136к.с
Преди две седмици излизам в обедна почивка и тръгвам с колата за обяд,разстоянието е близо 8км.Но при паркиране на колата усещам нещо работи неравномерно.Хапнах връщам се обратно на работа,тракане и чудо,даже се усещаше нещо като скъсан ремък...и си викам айдеее ангренажа!
Обаждам се аз на сервиза,където ми поддържат колата и викам платформа да вдигне колата,защото работата ми не е в Пловдив.След 2 дена ми казват,че имам основни и биелни лагери,които за за смяна.Аз им викам ОК ,но казвам отворете и главата вижте и клапаните,така и така е разглобен двигателя погледнете и мотовилките,бутала,бутални болтове.Те казват много труд ще се плати,аз викам няма проблем!След малко казват,че имало някакви стружки в маслото(като бронзови или медни),казвам им да направят профилактика на всички пътища и магистрали на маслото<предполагам,че са от 2 турбини които ми заминаха на "кино",защото като сменях и чистих турбо пътищата наистина имаше такива частици тогава.
След престой една седмица в сервиза на 21.01 сутринта отивам да си взимам колата от тях и с нея после на работа.Колата запалена не бях я чувал толкова тихо и спокойно да работи до сега,викам си еее голям кеф(направо гали ухото)Плащам като поп и тръгвам.До работата от сервиза няма 8км. ,на 7км. пак взе да тропа(трака)откачих звана аз на сервиза да им кажа,те да не съм я настъпвал нещо!То сняг се сипеше аз ще се силя,даже и радиото бях спрял за да слушам двигателя,както и да е.Казаха да я закарам!Шефа ме оряза един надник заради тези идиоти.Но интересното е ,че като беше студена не се чуваше нищо по двигателя докато не позагря.
Закарах я аз и си чакам някой да се обади да каже каква е хавата с колата,не ми издържаха нервите и в петък им се обадих 27.Казват ми,че имало крива биела и затова тракала,аз му викам аз като ти казах да свалите всичко и да прегледате... еее то много трудно се откривало това.Нали сте майстори,голям сервиз уж,аз за това ви карах.От нерви даже на разбрах какво ми каза ,че още са сменяли 2 ли 3 ли мотовилки,колянов вал шлайф.
Та към въпроса ми от къде може да се изкривят тези мотовилки,и защо след смяната като беше студена работеше перфектно .
Нямало е воден удар,не е оставяне без масло (освен на 1-вата турбина когато си замина,тогава даже и затегна),вода.
Приемам абсолютно всякакви мнения,от какво може да се е случило и какво ново да очаквам!
Колата най вероятно е превъртяла биелен лагер.След това почти винаги се раздува биелата и ако не са го забелязали и са сложили същата биела без корекции то е възможно да се получи ефекта като при тебе.Ако това е станало има вероятност да не може да излеза на следващ ремонт кол. вал откъм биелни лагери.Това е само мнение от разстояние!!!
Каквото и да е след като са ти взели една камара пари за нищо - да си го отстранят! Позната история - пари на вятъра. . .
Аз пари повече няма да им дам!А каквото ще да става.Чакам тая седмица да си я взема,и дано всичко е наред вече по нея.
lordliness
29-01-2012, 20:51
Къде ти правят колата?
И на мен ми е интересно,макар, че може би се досещам,никакви пари повече разбира се.
ecotronic
29-01-2012, 22:02
Аз пари повече няма да им дам!А каквото ще да става.Чакам тая седмица да си я взема,и дано всичко е наред вече по нея.
Обърна ли внимание, когато първия път се разтропа дали на тихи обороти светеше индикацията за ниско маслено налягане? И съответно при втория път?
Може да е прав колегата, който предполага деформирали лагерни легла на биели.
Според мен трябва основно да се прегледа маслената помпа. Може и тя да е станала причината за проблема преди и след ремонта.
lordliness
29-01-2012, 22:49
Обърна ли внимание, когато първия път се разтропа дали на тихи обороти светеше индикацията за ниско маслено налягане? И съответно при втория път?
Може да е прав колегата, който предполага деформирали лагерни легла на биели.
Според мен трябва основно да се прегледа маслената помпа. Може и тя да е станала причината за проблема преди и след ремонта.
И аз това си мислех -ако има проблем с тези лагери трябва да има ниско налягане и може би светеща лампа.
Не нищо не е светило,а и колата винаги преди да потегля като е студена поне една цигара време тропа на място.Просто си затропа и аз си нямам обяснение,маслото беше добре...нямам идея какво е станало.А какво да очаквам за други проблеми ,за да ги питам дали са гледали?
old alfist
29-01-2012, 23:39
Поредните мошеници - все повече няма разбиращи хора.
Всички са се комерсиализирали и гледат на нас като на дойни крави без да си свършат работата - взимат едни пари от сладки приказки, без изобщо да са вникнали в проблема и остават трайни безвъзратни последици върху колите.
Разбират тук-таме нещо, но се пишат на специалисти.
За съжаление търси и сменяй целия двигател и това е.
Много си краен за двигател.
Сега се сетих деня преди да се разтропа двигателя ми светна лампата за подгряване,близо 1мин.след като я бях запалил.Не знам дали има връзка?
ecotronic
30-01-2012, 11:06
Независимо от това, че си си платил и е редно да получиш качествена услуга, твърде вероятно е хората от този сервиз просто да са неспособни да ти свършат работа.
При така описаните събития, моето мнение е, че на този двигател трябва да му се обърне особено внимание от компетентен човек. Като се започне от състоянието на лагерните легла (основни и биелни), колянов вал, маслена помпа и чистота на магистралите..........
В противен случай ядовете покрай проблема могат да продължат още дълго. И в крайна сметка това със смяната на двигателя да излезе много по-разумно.
Успех!
lordliness
30-01-2012, 16:47
Аз в редките случаи когато ходя в сервиз,казвам какво и има на колата,този който я приема вижда и чува,поставя накаква диагноза,аз ако сметна за необходимо го донасочвам.После държа след като я разглобят преди да почнат каквито и да е ремонти да ме информират какво са установили и колко ще струва и какви резервни части и на какви цени могат да ми ги осигурят,ако дават гаранция за частите ги слагат от сервиза,ако не дават гаранция и намеря на по -добри цени си ги купувам аз.След като са поели ангажимент да поправят колата трябва да си я взема работеща.Голяма част от нещата опират до уговорки,сервиза трябва да се съобразява с вас ,а не обратно.И винаги си взимам старите части, които са ми сменени,никога не ги оставяйте.
здрасти колега,минах по същия път със моята алфа,като ми смениха лагерите ми отиде вала и блока,хем шлайфах вала.явно пича който шлайфа в пловдив на става.от там нов двигател със пълно рецеклиране .
В момента ремонтираме две такива коли минали през пишман майстори и хвърлили моторите ;) Всичко се ремонтира - както написа един колега просто трябва да се обърне подходящо внимание и да се направят ВСИЧКИ необходими измервания ;)
Аз за това ги накарах да разхвърлят целият двигател,ако 500лв за труд са им малко,здраве му кажи!Не да платя 1000лв за цялата процедура и след няма и 8км. :crazy:.Като са станали официален представител на тези марки би трябвало човек да им има доверие,ама те и лекарите са като тях,всички майстори!
Pepko-Bepko
30-01-2012, 21:27
Аз си спомням как преди година или две Ратола Пловдив като отвориха подаряваха чистачки ....само и само да зарибят клиенти....
Аз за това ги накарах да разхвърлят целият двигател,ако 500лв за труд са им малко,здраве му кажи!Не да платя 1000лв за цялата процедура и след няма и 8км. :crazy:.Като са станали официален представител на тези марки би трябвало човек да им има доверие,ама те и лекарите са като тях,всички майстори!
500лв труд за да свършат работата както трябва няма да стигнат ;) Едното за сметка на другото ;)
lordliness
30-01-2012, 22:06
Аз на едната кола и направих пълен ремонт на главата, смяна на сегменти(за щастие нямаше елипсовидно износване както очаквах) и биелни лагери и всичко + труда беше около 500лв с качествени части в малък сервиз.Човека си разбира от работата ,но тогава ми каза ,че отказва да отваря двигатели на алфа .Така и не разбрах защо?!
Аз на едната кола и направих пълен ремонт на главата, смяна на сегменти(за щастие нямаше елипсовидно износване както очаквах) и биелни лагери и всичко + труда беше около 500лв с качествени части в малък сервиз.Човека си разбира от работата ,но тогава ми каза ,че отказва да отваря двигатели на алфа .Така и не разбрах защо?!
Ако искаш да сметнеме ремонта на главата и частите колко струват (и то ефтини) и да ми кажеш как станаха 500лв частите с труда а?
lordliness
30-01-2012, 22:50
Не ме разбирай погрешно,не споря за цените,въпросната кола е масова и с евтини части(помня за ремонта на главата струваше 180лв-шлайфане,припасване на клапаните с паста,гумички,гарнитурите на блока, капака,колекторите и труда,след интервенцията на главата почна да гори масло и я отворихме пак за смяна на сегментите и лагерите-350лв с труда),труда нявсякъде е различен, дори в сервизи ,които са един до друг.В тези уж фирмени сервизи цените са нереално високи и не винаги качеството е на ниво.Просто има различни варианти и винаги риск къде ще оставиш колата.Между Пловдив и Пазарджик са 34 км.В Пловдив цените за труд са двойни и тройни и хората си мислят голям град, големи цени,големи майстори.Аз Алфата я карам на сервиз само в Пазарджик за сега не са ме разочаровали.
Не ме разбирай погрешно,не споря за цените,въпросната кола е масова и с евтини части(помня за ремонта на главата струваше 180лв-шлайфане,припасване на клапаните с паста,гумички,гарнитурите на блока, капака,колекторите и труда,след интервенцията на главата почна да гори масло и я отворихме пак за смяна на сегментите и лагерите-350лв с труда),труда нявсякъде е различен, дори в сервизи ,които са един до друг.В тези уж фирмени сервизи цените са нереално високи и не винаги качеството е на ниво.Просто има различни варианти и винаги риск къде ще оставиш колата.Между Пловдив и Пазарджик са 34 км.В Пловдив цените за труд са двойни и тройни и хората си мислят голям град, големи цени,големи майстори.Аз Алфата я карам на сервиз само в Пазарджик за сега не са ме разочаровали.
Не не те разбирам погрешно ти нещо не си наясно ;) Начи при второто отваряне си платил гарнитура на главата, сегменти, основни и биелни лагери и труд и тва 350лв ? Айде напиши цените едно по едно да видиме кво става?
Щото досега 500лв - 180лв ремонт глава (тука тва е ремонта на самата глава предполагам) а гарнитурата на главата а труда за сваляне и качване? Нещо ти се губят сметките;) Или може би гарнитурата на главата и ремонта на главата и труда са 180лв ?
500лв труд за да свършат работата както трябва няма да стигнат ;) Едното за сметка на другото ;)
Тези пари бяха,за да установят ,че са лагерите!Аз ги накарах да гледат клапани,бутала да издухат магистралите на маслото,а какво са направили само те си знаят!
ecotronic
31-01-2012, 13:18
При последния двигател, който съм си ремонтирал (C20NE) преди 3 години, ситуацията бeшe следната:
Частите (бутала с пистонните болтове, сегменти, клапани, гумички за клапаните, основни и биелни лагери, комплект гарнитури, нови болтове за главата, феродов диск, водна помпа, ангренажен ремък) ми излязоха около 1000 лв.
Шлайф на колянов вал (само основните шийки) и хонинговане на цилиндри в гаража на Х. Димитър - 60 лв.
Ремонт на главата, (напасване на клапаните + шлайф в сервиза на Хладилника) - 70 лв.
Трудът си беше мое дело.
Според мен, няма как един качествен ремонт на двигател (части + труд) да излезе под 1000 лв.
antonios
31-01-2012, 14:06
Напълно си прав колега,с малката разлика ,че само труда е 1000 лв.
Вчера отидох да си взема колата,и след 15мин.я върнах пак.От някъде или взима въздух или изпуска,чува се едно свирене след 1500 оборота,най-осезаемо се чува като е в движение,на свободна трябва да е над 2500обр. за да се чуе ясно.Дано не са ми я прецакали,е вече ще отиде за скраб!Пари не съм им давал,а и не искаха!
Ivo Rossi
01-02-2012, 11:44
Вчера отидох да си взема колата,и след 15мин.я върнах пак.От някъде или взима въздух или изпуска,чува се едно свирене след 1500 оборота,най-осезаемо се чува като е в движение,на свободна трябва да е над 2500обр. за да се чуе ясно.Дано не са ми я прецакали,е вече ще отиде за скраб!Пари не съм им давал,а и не искаха!
Е.аси неграмотниците съсипали са колата направо :prison:
То пък и оставаше да ти искат пари....
НЯМАМ ДУМИ:shoot::shoot::shoot::shoot::shoot::shoot:
Обаждат ми се и ме питат дали имам познат в сервиза кадето са ми слагали турбото!Викам им,че турбината не е виела така и те го знаят много добре,и да си търсят проблема в тях.Колата е познават много добре и знаят дали е било така,а и приемчика каза вчера,че наистина не го е чул да вие така предния път.Направо съм нервен от некъърници!Накрая ще взема да я :priest: :rip:
Яд ме е ,че досега толкова пари съм вложил,и един ремонт да ме съсипе,нямам думи.
lordliness
01-02-2012, 17:13
Много неприятно,дано ти я оправят,изглежда в Пловдив наистина няма свестни сервизи,по скоро свестни автомонтьори,не бих се учудил,ако за първи път отварят подобен двигател.Не се ядосвай.
Уж са я оправили било от колекторите това свирене,но на мен ми се струва,че някъде в дясно от турбината се чуваше свирене,като я взема днес ще видя!
Jivko7777
01-02-2012, 20:09
някой турбо път може да се е пукнал, недей тей сега заради това на скраб да я пращаш!
Били са изпускателните колектори,всичко завърши добре !Поне за сега.
Jivko7777
01-02-2012, 20:51
Били са изпускателните колектори,всичко завърши добре !Поне за сега.
Еми леко шлайфане и сменят гарнитурата и са готови :)
Айде сега леко и кротко каране и всичко ще е наред колега!
:bravo: Добре че всичко е наред , аман от пишман майстори!
Всичко е готово,колата е при мен.
lordliness
01-02-2012, 21:56
Да си закараш колата на сервиз си е истинско приключение,поне ще има какво да разправяш след години на внуците :)
И ще им казвам ейй... какви сервизи имаше на времето.
Доволен съм,след тази интервенция,колата работи,много тихо.Има бензинови коли който работят по-шумно!
Jivko7777
03-02-2012, 12:56
Браво колега!
По принцип шума идва от веригата на маслената помпа иначе като се заслушаш и елиминираш тоя звук е доста тихо jtd-to :drive:
Направи си яка пиячка и дано не се случват на никого такива неща.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.