PDA

View Full Version : регулиране на ръчна спирачка



italiano mafioso
30-01-2012, 17:02
Колеги пробвах с търсачката,ама не открих нужната ми информация.Както на повечето 145/146 и моята ръчна замръзваше и реших да сменя жилата.Закупих си нови жила на TRW от магазин и ги подмених.Премерих дължината на новите спрямо старите и са еднакви обаче когато натягам гайката дето е на дръжката за ръчната лявото жило се опъва,а дясното има около 5-7 мм луфт между леглото в което трябва да влезне и бронята на жилото.Следователно задна лява хваща идеално а лявата почти не.Ако натегна още гайката при ръчката лявото блокира а дясното си идва както трябва.Въпросът ми е има ли някакъв друг вариант за реглаж,за който да не знам или е само от гайката.Става дума за 146 jtd.Предварително благодаря

serafim
30-01-2012, 20:02
Колеги пробвах с търсачката,ама не открих нужната ми информация.Както на повечето 145/146 и моята ръчна замръзваше и реших да сменя жилата.Закупих си нови жила на TRW от магазин и ги подмених.Премерих дължината на новите спрямо старите и са еднакви обаче когато натягам гайката дето е на дръжката за ръчната лявото жило се опъва,а дясното има около 5-7 мм луфт между леглото в което трябва да влезне и бронята на жилото.Следователно задна лява хваща идеално а лявата почти не.Ако натегна още гайката при ръчката лявото блокира а дясното си идва както трябва.Въпросът ми е има ли някакъв друг вариант за реглаж,за който да не знам или е само от гайката.Става дума за 146 jtd.Предварително благодаря
Любопитно ми е колко ти струваха жилата? И аз съм "както повечето..." и зимата съм без ръчна... Да направим някоя сметка.

italiano mafioso
01-02-2012, 09:02
Ами 52 лева с 30% отстъпка от магазин техно партс

Moment4life
02-02-2012, 21:27
Колега, видя ли дали кантара на ръчната ( пластиината при която се съединяват предното и задните жила ) се движи свободно, когато беше откачил задните жила? Ако някой преди е пипал там, доста често се получава там да го стиснат повече от нужното и кантара вече не се накланя, за да компенсира различната дължина на жилата. :balloon:

italiano mafioso
03-02-2012, 18:56
Канарчето се върти без проблем,накланя се наляво и на дясно свободно.

D-I-V-A-K-A
04-02-2012, 18:13
Канарчето се върти без проблем,накланя се наляво и на дясно свободно.

Еми то попринцип трябва да убира разликата между двете жила ;)

didko_boy
05-02-2012, 23:38
според мен или не си прекарал жилата там откъдето трябва да минат или има проблем с някой спирачен апарат

kolev
06-02-2012, 10:34
според мен или не си прекарал жилата там откъдето трябва да минат или има проблем с някой спирачен апарат

то какво значение има от къде минава жилото като кожуха е фиксиран, а се движи само жилото.иначе и според мен варианта е или проблем със спирачен апарат или едното жило да не е с правилната дължина което ще е доста странно.

italiano mafioso
06-02-2012, 18:45
Може ли да ми кажете дали жилата от друга италианска кола са същите като моите и ако да от коя кола стават?

---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:43 ----------

забравих да попитам и какво точно визирате под проблем с спирачен апарат?на палеца за ръчната си има пружинка и мисля че си работи нормално.Дайте идея какво точно да му проверя.

didko_boy
06-02-2012, 19:25
Може ли да ми кажете дали жилата от друга италианска кола са същите като моите и ако да от коя кола стават?

---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:43 ----------

забравих да попитам и какво точно визирате под проблем с спирачен апарат?на палеца за ръчната си има пружинка и мисля че си работи нормално.Дайте идея какво точно да му проверя.

предполагам че, типо, темпра, делта, дедра ще са със същите жила 155, 145 но не съм сигурен във всеки магазин или сервиз където работят с "текдок" могат да ти кажат. За апаратите имам предвид дали се връщат в начална позиция палците при пусната ръчна ! докъде стига палеца за да блокира колелото еднакво ли е от двете страни

italiano mafioso
12-02-2012, 10:50
Ами не е еднакво от 2-те страни,защото дясното не може да се опъне достатъчно,за да дръпне палеца.Вчера при връщане на заден ход минах през коловз и дясното жило се откачи от към апарата и сега си стои в багажника.Мисля да купя още едно и да пробвам пак.

didko_boy
13-02-2012, 20:55
пич нещо са объркали жилата в магазина , няма как да не може жилото да опъне палеца, или бронята е по къса или жилото е по дълго

bemy
17-05-2014, 10:18
Може би трябваше да направя нова тема,но понеже мисля че е свързано с ръчната спирачка и реших тук да попитам :

Възможно ли е не добре функциониращо жило или нещо друго от ръчната да прави така ,че външната накладка да стои леко изкривена и да не трие по най-вътрешната периферия на диска или да търся проблема в апарата ?

vankata_ll
18-05-2014, 21:35
Може би трябваше да направя нова тема,но понеже мисля че е свързано с ръчната спирачка и реших тук да попитам :

Възможно ли е не добре функциониращо жило или нещо друго от ръчната да прави така ,че външната накладка да стои леко изкривена и да не трие по най-вътрешната периферия на диска или да търся проблема в апарата ?

Имах подобен проблем. Вътрешната накладка на едното колело е седяла наклонена, в резултат на което накладката бе изпилена под наклон, трила е само по вътрешния диаметър на диска и беше за боклука.
Майстора каза, че не са били сложени правилно, имало някакво чопче и т.н. Може първо това да погледнеш.

bemy
19-05-2014, 18:15
Благодаря,аз все пак откачих жилото от апарата да видя няколко дни как ще се държи .

bemy
21-05-2014, 17:22
А възможно ли е механизма за ръчната на самия апарат да прави някакъв проблем,щото след като откачих жилото няма кой знае какъв ефект,съвсем минимален е .

tonov
21-05-2014, 17:38
По-скоро са запекли водачите. Сваляш апаратите, почистваш водачите и ги смазваш. Имаше някъде и тема за рециклиране на задни апарати.

bemy
21-05-2014, 18:36
По-скоро са запекли водачите. Сваляш апаратите, почистваш водачите и ги смазваш. Имаше някъде и тема за рециклиране на задни апарати.

Изчел съм всичко за задни апарати ,водачите са пълни с грес и са със здрави маншони ,много добре подвижни .Искаше ми се да установя дали да отварям апарата и да му сменя гумичките и да полирам буталото или да се насоча към ръчна -въжета ,механизъм и т.н.