PDA

View Full Version : Загрява а няма парно - АР156



alfa_fen4e
01-02-2012, 08:59
Колеги колата ми загрява над 90 градуса и мисля че термостата ми е за смяна защото като пипнах маркуча дето влиза долу в радиатора беше студен.Въпроса ми е ако е за смяна дали се сменява целия охлюв дето е и горе долу ако знаете някаква цена.И още нещо до вчера имах парно днес сутринта ми духаше студено дали има нещо общо с термостата

sotko80
01-02-2012, 09:03
Привет колега,да най-вероятно имаш проблем с термостата щом не отваря големия кръг,но това с парното ми прилича на необезвъздушена система защото мисля парното е на малкия кръг и при тая температура която вдига колата ти вътре трябва да е сауна.

KaloianIvanov
01-02-2012, 10:06
Щом духа студено , а показва , че е топла колата и подминава 90 С виж пурво антифриза . Моята докато я обезвъздуших правеше така .
Поздрави !

alfa_fen4e
01-02-2012, 10:56
Мерси за мненията и аз така мисля,но исках първо да се допитам

CrazyElement
01-02-2012, 19:12
Колега не съм експерт ама и аз си имах проблем с това загравяне, значи по - често термостата блокира на отворен и тогава се наблюдава обратния ефект именно да не загравя, моето загряване се оказа въздух в системата , значи на радиатора отгоре като застенеш пред колата от лявата страна мисля ти се пада имаш 1 пробка развъртия докато текне и я завии пак, ако не се оправи пробвай с термостат , също така виж си и радиатора в какво състояние , аз като извадих въздуха колата не загравяше като преди до 130 буквално, но пак си държеше високи темп , като ми се спука радиатора и го смених с нов всичко си заспа :).
Поздрави.

dmastard
01-02-2012, 23:38
А може би лед ти е затлачил системата и колата е попрегряла?

aleck
02-02-2012, 07:45
Виж дали има достатъчно антифриз и дали е обезвъздушена...

NightRider
02-02-2012, 10:29
Термостатът като отвори отгоре излиза горещия антифриз, а отдолу влиза охладения. Затова е по-важно да видиш като загрее дали горния шланг става горещ. При тапа в радиатора и долният и горният са горещи.
147 има две пробки за обезвъздушаване, 156 е една - на радиатора

Montero881988
02-02-2012, 10:58
Имах същия проблем оказа се че както няколко месеца не съм дигал капака имаше малко антифриз,и долях 1.5 и се оправи ,а пък на зет ми му беше замръзнал в тия студове

odisey
02-02-2012, 11:38
На газ ли е колата? Моята е на газ, и става така като замръзне изпарителя, не пуща топла вода през него до радиатора на парното.

NightRider
02-02-2012, 11:56
Никой не каза, че парното не зависи само от това, дали колата е загряла. Ами ако е заяла клапата за регулиране въздуха на климата или има проблем в управлението и, а? Пак няма да има топло

Alexanderbb
02-02-2012, 13:06
Колега остави я някъде на топло за 3-4 часа. Ако се оправи значи трябва да си долееш антифриз защото системата ти замръзва и прави тапи

alfa_fen4e
06-02-2012, 10:43
Проблема беше въздух в системата един от маркучите не беше стегнат и от там е излязъл малко антифриз след като долях 0,5 л. и обезвъздуших всичко се оправи.

NightRider
06-02-2012, 11:06
Проблема беше въздух в системата един от маркучите не беше стегнат и от там е излязъл малко антифриз след като долях 0,5 л. и обезвъздуших всичко се оправи.
Май не си минал само с 0.5л., важното е, че всичко е вече наред и няма нужда от ушанки и гъбини. И като извод - оглеждайте хубаво преди да питате и да ви вкарваме в приключения

milev86
18-12-2013, 09:15
Колеги, изолзвам тази тема...
Ще представя няколко факти, за да може да се даде и конкретна диагноза...
Сутрин паля, температурата на въздуха навън е (-4.5 С). Кранчето от начало е завъртяно на максимум червения сектор. До 80 градуса, водата стига за точно 15 минути каране в града.(с летен термостат съм и температурата стига до 80 и връща. При градско или на едно място рядко стига 85-90. При каране извънградско и минусови температури е 78-80 градуса.)
Проблемът (ако изобщо има такъв) е, че след около 10 минути започва парното да духа хладко. Но забелязах следната тенденция...незная нормална ли е...след тези 10-15 минути...и при достигането на 80 градуса на водата..при нормално каране и подаване на газ, парното духа топло, даже като позадържа ръката си на шлюза и я поопарва. Когато, обаче, колата спре на светофар или не се движи, но с включен и загрял до 80 градуса, двигател, от парното започва да духа почти студено...нормално ли е това и как се справяме с проблема? Благодаря.

dimitar_vd62
18-12-2013, 09:53
Извинявай ама кво тва летен термостат.

milev86
18-12-2013, 10:19
Тъжното в случая е, че ти е направило впечатление, най-маловажното нещо в пост-въпроса ми и го затапваме с глупости, но така да е...
Летен термостат означава - термостат, който ходи на море за месец и половина, в св. Влас. :plane:

ecotronic
18-12-2013, 10:28
Тези вариации на температурата сякаш сочат към неизправен термостат.
Общо взето е нормално да се забелязва влошено затопляне на въздуха, когато моторът работи на празен ход, поради по-малкия дебит на водната помпа в тази ситуация.
Ако обаче се забелязва силно изстиване, то може да се касае за частично запушен радиатор на парното или връзка към него.

milev86
18-12-2013, 10:31
Тези вариации на температурата сякаш сочат към неизправен термостат.
Общо взето е нормално да се забелязва влошено затопляне на въздуха, когато моторът работи на празен ход, поради по-малкия дебит на водната помпа в тази ситуация.
Ако обаче се забелязва силно изстиване, то може да се касае за частично запушен радиатор на парното или връзка към него.

Ще пробвам да обезвъздуша системата...имало някаква гумена тапа на радиатора...отвива се с отвертка ли, за да се обезвъздуши?!
Иначе, ако има запушване...как мога да го отпуша, без да го свалям, тоест да разглобявам половината кола?! Някакви прахчета?!

svetlastf
18-12-2013, 11:02
Не е тапа, а е пластмасов болт.
Като се наведеш отпред пред радиатора ще го видиш горе в ляво. Палиш колата, развиваш докато протече само течност и би трябвало да си готов.

dimitar_vd62
18-12-2013, 18:35
Тъжното в случая е, че ти е направило впечатление, най-маловажното нещо в пост-въпроса ми и го затапваме с глупости, но така да е...
Летен термостат означава - термостат, който ходи на море за месец и половина, в св. Влас. :plane:

Чета всичко, но не се обаждам понеже
не мога да дам някакво предположение.И ако беше казал изтърбушен или останал отворен, можеше да се замисля, щото все пак знам принципа на действие.При мене като остана отворен термостата зимата умирах от студ докато отида на работа, нямаше такива вариации.Пет пъти трябваше да обикола града докато дойде някаква идея топло.

angelovi69
18-12-2013, 18:42
Залагам на водна помпа, несменяна отдавна.

pesho_kj
19-12-2013, 08:39
Запушен радиатор!

milev86
19-12-2013, 09:17
Водната помпа е на 10 К километра.
Водния радиатор е на година и половина.
Ако имате в предвид радиатора на парното - какъв метод има да се отпуши, БЕЗ да разкомплектовам цялата кола?!

ecotronic
19-12-2013, 12:20
Водната помпа е на 10 К километра.
Водния радиатор е на година и половина.
Ако имате в предвид радиатора на парното - какъв метод има да се отпуши, БЕЗ да разкомплектовам цялата кола?!

Водната помпа с каква турбина е - пластмасова или метална?
Относно радиатора на парното - преди всичко трябва да се установи това, дали има частично запушване. Най-лесният начин е да се разкачат двете тръби и да се надуе с уста през едната и така да се прецени дали въздухът минава лесно или трудно.
Изобщо този проблем с парното винаги ли е съществувал? Той може да се получи и ако по някаква причина са разменени вход и изход на радиаторчето.

milev86
19-12-2013, 13:18
Водната помпа с каква турбина е - пластмасова или метална?
Относно радиатора на парното - преди всичко трябва да се установи това, дали има частично запушване. Най-лесният начин е да се разкачат двете тръби и да се надуе с уста през едната и така да се прецени дали въздухът минава лесно или трудно.
Изобщо този проблем с парното винаги ли е съществувал? Той може да се получи и ако по някаква причина са разменени вход и изход на радиаторчето.
Нали ви казвам...споменах симптомите...незнам дали са симптоми на проблем или нормални такива. Принципно колата духа топло, дори на климатроник си регулира 24 градуса сама като си чака да загрее, като загрее пуска вентилатора сама, регулира и в колата е топло. Като го сложа на максимум да духа и да топли...тогава когато я карам в обороти на 2 500 - духа топло, доволно. Но ако е на празен ход или я карам по-бавно...духа хладко. Това имах в предвид, нормално ли е при празен ход и при по-бавно каране, чувствително да намалява топлия въздух?!
Прощавайте за сравнението, но принципно имам Лада, която без значение дали и давам газ или не, все едно съм пуснал калорифера на вилата. Предполагам принципа на отопление при двете коли е различен и за това се подлъгвам по едната и оценявам втората...?!...

fiore
19-12-2013, 13:22
Проверяваме си количеството антифриз и обезвъздушаваме!/ за промиване на системата сипваш цвик -от някоя мандра -метода работи'

milev86
19-12-2013, 13:29
Проверяваме си количеството антифриз и обезвъздушаваме!/ за промиване на системата сипваш цвик -от някоя мандра -метода работи'

Проверили сме нивото и сме обезвъздушили. Това е първата работа.
Цвик да взема?! Откъде, как да го сложа, откъде да го сложа, колко и т.н. Да го източа ли после?! Какво прави цвика?!

ecotronic
19-12-2013, 15:44
Проверили сме нивото и сме обезвъздушили. Това е първата работа.
Цвик да взема?! Откъде, как да го сложа, откъде да го сложа, колко и т.н. Да го източа ли после?! Какво прави цвика?!

Колега, изглежда не си прочел или не си разбрал, какво написах в предишния си пост.

Накратко - преди да се мисли за методи за отпушване или промиване на радиаторчето, трябва да се установи това, дали изобщо се касае за такова нещо.

milev86
19-12-2013, 15:55
Колега, изглежда не си прочел или не си разбрал, какво написах в предишния си пост.

Накратко - преди да се мисли за методи за отпушване или промиване на радиаторчето, трябва да се установи това, дали изобщо се касае за такова нещо.

Да.
Водната помпа ми я слага Лисан. Нямам информация каква е практиката му с тези помпи. Но няма и 10К.
Тръбичките на парното...поразгледах малко колата....едната от тях ми се видя, че излиза откъм двигателя...в близост до термостата?! Нали?! Може би нея ще е най-лесно да я сваля и да я надуя?! Туко-виж при надуването съм разнесъл и евентуалните боклуци, хаха.

ecotronic
19-12-2013, 16:03
Да.
Водната помпа ми я слага Лисан. Нямам информация каква е практиката му с тези помпи. Но няма и 10К.
Тръбичките на парното...поразгледах малко колата....едната от тях ми се видя, че излиза откъм двигателя...в близост до термостата?! Нали?! Може би нея ще е най-лесно да я сваля и да я надуя?! Туко-виж при надуването съм разнесъл и евентуалните боклуци, хаха.

И двете тръби трябва да разкачиш. През едната ще надуваш и ще видиш дали въздухът минава лесно през радиатора. Така ако има някакви боклуци ще изпаднат навън и няма да се набият другаде по системата.

lordliness
19-12-2013, 16:05
И двете тръби трябва да разкачиш. През едната ще надуваш и ще видиш дали въздухът минава лесно през радиатора. Така ако има някакви боклуци ще изпаднат навън и няма да се набият другаде по системата.

Вместо с надуване съм го правил с фуния и вода, през едната наливаш от другата тече, виждаш и дебита хем

milev86
19-12-2013, 16:39
Вместо с надуване съм го правил с фуния и вода, през едната наливаш от другата тече, виждаш и дебита хем

Къде точно влизат и излизат тези тръби и зор ли е разкачването им?!

lordliness
19-12-2013, 16:45
Къде точно влизат и излизат тези тръби и зор ли е разкачването им?!

На 156 не съм го правил.

Nyagolov
19-12-2013, 17:01
В какъв смисъл си с летен термостат? За първи път чувам за такова нещо. :) А до колкото знам, ако термостата е наред и работи както трябва без значение лято или зима трябва като си загрее да държи стрелката на 90 градуса. Това е моето мнение и не парадирам да съм на 100% прав.
Поздрави!

ecotronic
19-12-2013, 17:01
2 тръби една на няколко сантиметра една от друга по хоризонтала влизат към купето:

http://snimki.be//store/1/171387465213.jpg

milev86
19-12-2013, 17:05
2 тръби една на няколко сантиметра една от друга по хоризонтала влизат към купето:

http://snimki.be//store/1/171387465213.jpg

Колега, благодаря ти! Ще пробвам това с издухването
...иначе после закачането обратно?!....тънкости при обезвъздушаването?!

ecotronic
19-12-2013, 17:10
Ако е недостъпно мястото, където двете тръби влизат в купето, могат да се разкачат от системата и от другите им краища, ако е по-лесно. Няма нещо специфично при обезвъздушаването на това радиаторче. Процедирай така както при обезвъздушаването на цялата система.

milev86
19-12-2013, 17:22
Ако е недостъпно мястото, където двете тръби влизат в купето, могат да се разкачат от системата и от другите им краища, ако е по-лесно. Няма нещо специфично при обезвъздушаването на това радиаторче. Процедирай така както при обезвъздушаването на цялата система.

Върти ми се в главата, като откача маркучите от двете им страни, откъм двигателя, да удължа единия и да му пусна една пароструйка....определено ще излезе всичко, но може и да го прецакам, самия радиатор?!...

ecotronic
19-12-2013, 17:40
С много високо налягане може и да го прецакаш.

alfaracer
19-12-2013, 20:14
Колата има ли газова уредба, вече с няколко коли съм имал следния проблем.Изпаритея така е свързан че "изяжда" дебита на антифриза.И циркулацията на охл. течност е по-лесна през изпарителя от колкото през парното.Получава се, че на празен ход няма парно.Кажи ми има ли газова или не и ще ти предложа 2 решения.

milev86
20-12-2013, 09:14
Колата има ли газова уредба, вече с няколко коли съм имал следния проблем.Изпаритея така е свързан че "изяжда" дебита на антифриза.И циркулацията на охл. течност е по-лесна през изпарителя от колкото през парното.Получава се, че на празен ход няма парно.Кажи ми има ли газова или не и ще ти предложа 2 решения.

Колега, колата няма инсталирана газова уредба.

myato
20-12-2013, 09:34
Колега, колата няма инсталирана газова уредба.

Тогава разкачваш маркучите и с един маркуч вързан на чешмата, с не много висоно налягане вкарваш вода в изходящия край на радиаторчето, докато от другия край потече чиста вода. После закачаш маркучите. Палиш колата с пуснато на макс. парно и доливаш концентрат, като отвори термостата. Всичко това на отворен разширителен съд.

milev86
20-12-2013, 14:29
Тогава разкачваш маркучите и с един маркуч вързан на чешмата, с не много висоно налягане вкарваш вода в изходящия край на радиаторчето, докато от другия край потече чиста вода. После закачаш маркучите. Палиш колата с пуснато на макс. парно и доливаш концентрат, като отвори термостата. Всичко това на отворен разширителен съд.

Благодаря, колега! Ще го направя!
Само да попитам...откъде на къде влиза и излиза течността в радиаторчето?...от десния (шофьорската страна) към левия маркуч (навигаторското място) или обратно?! Благодаря!

ecotronic
20-12-2013, 14:52
Благодаря, колега! Ще го направя!
Само да попитам...откъде на къде влиза и излиза течността в радиаторчето?...от десния (шофьорската страна) към левия маркуч (навигаторското място) или обратно?! Благодаря!

Би трябвало тръбата, която идва откъм термостата (от страната на пасажерското място) да е входящата за радиаторчето.

myato
20-12-2013, 19:07
Би трябвало тръбата, която идва откъм термостата (от страната на пасажерското място) да е входящата за радиаторчето.
Така е.
Тръбата, в която влиза маркуча от термостата е входяща за радиатора на парното.

stoqnkoto
20-12-2013, 20:23
Колега,пробвай да спреш вентилатора, остави я да поработи 2-3 минути на място,тогава пусни вентилатора и виж дали духа топло :)

Bumer123
30-10-2014, 11:20
Колеги, обезвъздушаването на работещ двигател ли се прави?:screwy:

lordliness
30-10-2014, 11:55
Колеги, обезвъздушаването на работещ двигател ли се прави?:screwy:

да, на работещ

Bumer123
30-10-2014, 12:12
Благодаря!

veanes
09-08-2018, 10:49
Същия проблем. Alfa Romeo 156 1.6ts с газова уредба. Изходящата тръба от радиатора на парното е много по-студена от входящата при работещ двигател и температура на двигателя над 70 градуса???

---------- Post added at 10:49 ---------- Previous post was at 10:48 ----------


Колата има ли газова уредба, вече с няколко коли съм имал следния проблем.Изпаритея така е свързан че "изяжда" дебита на антифриза.И циркулацията на охл. течност е по-лесна през изпарителя от колкото през парното.Получава се, че на празен ход няма парно.Кажи ми има ли газова или не и ще ти предложа 2 решения.


да, на работещ

Същия проблем. Alfa Romeo 156 1.6ts с газова уредба. Изходящата тръба от радиатора на парното е много по-студена от входящата при работещ двигател и температура на двигателя над 70 градуса???

Alexanderbb
09-08-2018, 11:49
Извинявайте ама не е ли точно това работата на радиаторът, да отдава топлина. А и как точно изходящата тръба очаквате да е по-топла от входящата?

nedko87
09-08-2018, 13:47
Ако не работи вентилатора трябва да с еднаква температура или с два три градуса по-ниска. Тази разлика с ръка няма как да я усетиш обаче. При колегата сигурно са вързали изпарителя паралелно на радиатора и от той се е задръстил.