View Full Version : моля спешно за помощ
Колеги, моля ако някой е имал подобен проблем като моя и го е решил успешно, нека да сподели.И така, за самия проблем,тъй като през последните студени дни колата палеше малко трудно, то днес след обяд се реших да сменя подгревните свещи.Колата е 2,4 JTD 136 к.с.Купих словенски и с един приятел монтьор се заехме да ги сменяме при почти полеви условия.Идеята беше, сменяме свещите за час и готово.Да ама не, две от тях така и не успяхме да извадим и в момента свещите са си в гнездата, без никакъв шанс да излезат от там,пробвахме доста начини,но свещите не излизат.Даже, едната се е скъсала и нагревателя си стои заклещен в канала на свеща.Според моя човек вариянта е да сваляме главата,нещо което изключително не ми се иска да правя но ако се наложи все пак ще "кандисам".В тази връзка, искам да питам знаещите от къде евентуално да си търся гарнитура за главата и при стягането в какъв ред и с какво усилие се завиват болтовете на самата глава.От цялата тази история само едно нещо е особено интересно, а именно че колата палеше в тези студове с пет изгорели свещи,да оказа се че всичките до една бяха изгорели!!!!!Та колеги горещата ми молба е спешно да ми помогнете ако все пак имате някакви практики или познания по въпроса. Предварително се извинявам ако има подобна тема, но пред вид аварийната ситуация и факта че цял ден съм мръзнал навън реших да пусна тази тема незабавно.
lordliness
02-02-2012, 22:10
Да сваляш главата е доста крайно решение.Виждал съм инструменти за вадене на счупени свещи,а и сигурно има сервизи които предлагат тази услуга.Иначе ситуацията е много неприятна.Болтовете се стягат отвътре навън по схема,не знам на колко килограма за този двигател,след 1000 км могат да се дозатегнат ако е необходимо
От Ловеч съм колега,то тук инструменти няма :) та камо ли инструменти за свещи.
Но все пак мерси за насоката и мнението.А за ситуацията просто нямам думи от едни свещи до къде я докарахме...
От Ловеч съм колега,то тук инструменти няма :) та камо ли инструменти за свещи.
Но все пак мерси за насоката и мнението.А за ситуацията просто нямам думи от едни свещи до къде я докарахме...
Доста често срещан проблем при коли, които са били дълго време с изгорели свещи. Най- добре искай мнението на Бобо за отстраняването на проблема.
Един колега от Lancia форума вече мина по тоя път.
Виж тук: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=23581
lordliness
02-02-2012, 22:54
И в нашия форум има подобна тема http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63080 и аз имам изгорели свеши ,но не се решавам да сменям точно за това
Подробностите са в това че едната свещ е скъсана,остатъка от нея е в канала и се вижда отгоре,другата свещ е развита обаче не иска да излиза по никакъв начин как ли не я дърпахме и с какви ли не инструменти не напъвахме но не ще и не ще да излезе.Явно нагревателя така е цъфнал че просто не може да мине през канала.Та тази свещ ми е по големия проблем,другата може и да излезе от налягането но тази на виждам как ще може да се изкара.
lordliness
02-02-2012, 23:52
Имаше един филм'' От нищо нещо''.Искам да ти кажа ,че напълно ме отказа да сменям подгряващи свещи, дори и в сервиз.Днес моята запали много трудно при минус 6 .Не знам колко свещи имам изгорели ,но досега палеше добре.Може когато беше минус 25 да е желирала нафтата.Ако свалиш главата поне и направи пълен ремонт.Искрено ти съчувствам.
Сипвайте кореселин и с въртене и дърпане навън трябва да излезе.Най-вероятно има много нагар и не може да мине свеща.Кореселина ще го разкисне.Относно скъсана свещ, като въртите мотора внимавайте да не я засмуче навътре.
Ами при положение че пали без нито една работеща свещ при -10 -16 гр. какъв ремонт да и правя колега,освен това я карам с масло 5W40 и не го пипа.Направо така ме е яд че място не си намирам,толкова стегната кола и сега наистина стана от нищо нещо.
Сипвайте кореселин и с въртене и дърпане навън трябва да излезе.Най-вероятно има много нагар и не може да мине свеща.Кореселина ще го разкисне.Относно скъсана свещ, като въртите мотора внимавайте да не я засмуче навътре.
Е такъв случей няма да я засмуче навътре ;)
Утре колегата ще ми се обади ще разбера подробности и ще му кажа какво да прави ;) После той ще напише решението тук:)
Благодаря ви колеги че толкова бързо се отзовахте на помощ.Утре ще се обадя на Бобо и надявам се ще разрешим проблема
to_lose_HEART
03-02-2012, 08:53
Колега а как разбра че са ти изгорели всички свещи
Чупиш ги и буташ остатъка в цилиндъра, развиваш дюзите и през отвора на дюзите вадиш парчетата като много внимаваш да извадиш всичко.:drive:
Свещите ги разбрах че са изгорели по това че в големия студ започна да пали по трудно т.е. с повече въртене.Иначе по таблото имаше индикация премигване на лампичката с реотанчето веднага след запалване.Иначе докато ми работеше печката нямах никакви ядове с паленето и за това не съм ги и бутал.
---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:08 ----------
Колега а как разбра че са ти изгорели всички свещи
Чупиш ги и буташ остатъка в цилиндъра, развиваш дюзите и през отвора на дюзите вадиш парчетата като много внимаваш да извадиш всичко.:drive:
Ей това е идея колега, наистина си мисля че това е добър вариянт.Благодаря!
ecotronic
03-02-2012, 11:20
---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:08 ----------
Ей това е идея колега, наистина си мисля че това е добър вариянт.Благодаря!
Ако ще прибягваш до тази манипулация, трябва много да внимаваш и да си 100% сигурен, че не е останало нещо в цилиндъра. В противен случай става лошо.
Иначе на въпроса ти относно гарнитурата и методиката за стягане от първия ти пост:
Обикновено всеки производител на гарнитури си дава методиката за стягане в описание, съпътстващо самата гарнитура.
Моите също бяха изгорели всичките Миналата зима ги проверих профилактично и дори не повярвах Колата си палеше нормално Смених ги и не видях полза но може би оказват влияние ако има вторичен подгрев Чувал съм че някой дизели като запалят свещите пак почват да греят до определена температура или за определено време
Само да ме светнете как ще извадите на оригинални свещи нагревателите през дупката на дюзата ?
ред и усилие за стягане на главата
niki_future
03-02-2012, 16:51
Чупиш ги и буташ остатъка в цилиндъра, развиваш дюзите и през отвора на дюзите вадиш парчетата като много внимаваш да извадиш всичко.:drive:
Тази манипулация ми изглежда доста недообмислена и рискована.... Незнам. Ти си решаваш. Ама и Бобо май ти е казал. Ако питаш мен му се обади и ще си 100 % сигурен, че ще свършите работата както трябва. Ти си знаеш.
Днес разговарях с Бобо и утре мисля да приложа казаното от него.Нямам причини да не му вярвам тъй като е видно че той е капацитет и има много опит.
Само да ме светнете как ще извадите на оригинални свещи нагревателите през дупката на дюзата ?
Ами много лесно и никак не е опасно. Ама както искате така си ги вадете.
Ами много лесно и никак не е опасно. Ама както искате така си ги вадете.
Проблема е че едната свещ е раздута при нагревателя, развита е но не мърда ни надолу нито нагоре( нито се къса нито излиза) и точно тя ще бъде подложена на терапията с издухване.При нея просто няма как тя да падне в цилиндъра и да се извади през отвора на дюзата.Колкото до другата, която е скъсана и в отвора е само нагревателя, може да се пробва да се изкара през дюзата.Утре ще видим какво ще стане.Оценявам и съм благодарен за това че всеки иска да помогне в този труден момент и последното което искам някой да се почувства засегнат.
Ами много лесно и никак не е опасно. Ама както искате така си ги вадете.
Въпроса ми беше точен и ясен! "Много лесно и никак не е опасно" не е отговор;)
Проблема е че едната свещ е раздута при нагревателя, развита е но не мърда ни надолу нито нагоре( нито се къса нито излиза) и точно тя ще бъде подложена на терапията с издухване.При нея просто няма как тя да падне в цилиндъра и да се извади през отвора на дюзата.Колкото до другата, която е скъсана и в отвора е само нагревателя, може да се пробва да се изкара през дюзата.Утре ще видим какво ще стане.Оценявам и съм благодарен за това че всеки иска да помогне в този труден момент и последното което искам някой да се почувства засегнат.
Е в крайна сметка извади ли счупения електрод през отвора за дюзата или не?Като се е раздул електрода на другата го отчупи и него и го извадете и него през отвора за дюзата.
За сега няма все още резултати,като се получи нещо ще пиша обезателно,каквото и да е то...
Само да ме светнете как ще извадите на оригинални свещи нагревателите през дупката на дюзата ?Аз съм вадил по този начин.
Набутва се нагревателя в цилиндъра и се вади с магнит.
Ако помня правилно размерите - нагревателя е 5мм. а отвора на дюзата в главата е 7мм.
Купува се магнит с диаметър на главата 6мм.... има такива, продават се. ;) Първо обаче се осигурява магнита и след това се набива нагревателя, да е сигурна работата ;)
Нищо не пречи да се вземат размерите предварително, на дюзата и свещта ;)
Аз съм вадил по този начин.
Набутва се нагревателя в цилиндъра и се вади с магнит.
Ако помня правилно размерите - нагревателя е 5мм. а отвора на дюзата в главата е 7мм.
Купува се магнит с диаметър на главата 6мм.... има такива, продават се. ;) Първо обаче се осигурява магнита и след това се набива нагревателя, да е сигурна работата ;)
Нищо не пречи да се вземат размерите предварително, на дюзата и свещта ;)
Така е, но понякога на оригиналните свещи се отделя реотана от корпуса, а едното е неръждаемо и си остава в цилиндъра ;) Много рядко се случва, но има такива случей, а това си е гадно и затова аз избягвам да препоръчвам или практикувам този начин;)
ecotronic
05-02-2012, 15:15
............И после:
http://www.penztoy.com/image34.jpg
Мдаа едно малко парченце може да нанесе грандиозни щети ;)
............И после:
http://www.penztoy.com/image34.jpgНяма "после..."!
Никой няма да пренебрегне останали парчета в цилиндъра.
Сигурно има и такива оптимисти де...
Когато се прави нещо подобно, то се прави с внимание.
Хубаво де, какво толкова се тресете от сваляне на глава. Като не става - не става. За тези, на които не им се е случвало - не можете да предположите какво става с "пауЪра" след едно лекинко припасване на клапаните и почистване на смукателния колектор от гняста, набита от тъпия ЕГР. Ся верно, че процедурата не е евтина, ама много по-скъпо излиза когато положението стане като това на снимката. Стига да не попаднеш на някой пишман майстор свалянето на главата и правилното и обслужване учудва всички, чиито коли преди това са си вървели доволно и са били "бетон". Аз лично, ако ми се случи това бих свалил главата на колата, вместо след съмнителни експерименти след това да си сваля моята.
Така е, но понякога на оригиналните свещи се отделя реотана от корпуса, а едното е неръждаемо и си остава в цилиндъра ;) Много рядко се случва, но има такива случей, а това си е гадно и затова аз избягвам да препоръчвам или практикувам този начин;)
Има си начин и неръждаемото парче(та) да се извади, ама ти нали обичаш да си спориш........
Днес след обяд сглобихме колектора,рейла,дюзите и помпата,добрата новина е че мотора запали.Ползата от разглабянето беше че "топнах" четири от дюзите в кореселин,(петата така и не излезе от леглото си) и те престояха така едно денонощие.Не знам вие какво смятате, но за мен след тази процедура двигателя не мърда при работа си,пипам с пръст и тогава се усещат съвсем малки вибрацийки.Е,все пак да има и нещо положително, в цялата тази тъпотия.Иначе вариянти за извждане на свещите не сме имали най много, пред вид "постната база" на моя човек,ако съм знаел че ще стане така, поне щах да отида в сериозен сервиз.Та, запалих двигателя и го оставих да поработи,стори ми се че имаше леко претрисане при прехода от празен ход към средни обороти,както и да е,след това понапънах колата из града,има си добра стъпка и е пъргава,с една дума няма разлика от преди.Сега не ми остава нищо друго освен да карам колата и да чакам резултат някакъв...
Pepko-Bepko
05-02-2012, 21:47
Колега Балев аз нищо не разбрах...Ти извади ли скъсаните свещи?От къде?Защо си свалял колектора?
За съжаление свещите в момента са си на главата.Разглабянето беше идея на момъка, който беше натоварен със задачата да ги смени.В даден момент,след като се скъса едната свещ а другата не можа да се извади, той реши че въпросните свещи са хванати на колектора а не на главата и го разглоби за нула време(хубаво беше че все пак успя да върне всичко на място).Ами това е,сега чакам да излезат от налягането в цилиндрите.
lordliness
05-02-2012, 22:37
Свещи на колектора -на изпускателния сигурно.Извинявай,знам ,че не ти е забавно,но не е ли по добре да идеш в сервиз.
VIHHRONNY
05-02-2012, 23:07
Aз драги колеги вече година и половина карам така самоче със две скъсани свещи.Чакам ккомпресията да ги "изплюе", НО НЕ. И аз имах 5 неработещи от които 3 са сменени но и те не работят за да не ми "давало грешки" и така вече втора зима. На -22 пали, с малко зор но пали, и аз съм решил за сега че няма да свалям главата. Чакам да ги плювне и сум готов за това с ключ и свещи в ръка.
Eй това вече ми уби ентусиазма,аз скоро четох за един колега който имал скъсана свещ и след 4 месеца колата я "изплюла" обаче година и пловина ми се струва бая много време все си мисля че това няма да остави мотора без последствие.Тревогата ми е за онази свещ която си играе свободно в леглото, мотора си духа от там и губи компресия и въобще от къде ми дойде това до главата, не знам.Много не ми се иска да се отваря глава и въобще да се бърка из мотора,стане ли това, за мен колата вече няма да е същата.Май че на есен ще се командировам пак до Германия за друга 166-ца...
VIHHRONNY
08-02-2012, 19:49
Eй това вече ми уби ентусиазма,аз скоро четох за един колега който имал скъсана свещ и след 4 месеца колата я "изплюла" обаче година и пловина ми се струва бая много време все си мисля че това няма да остави мотора без последствие.Тревогата ми е за онази свещ която си играе свободно в леглото, мотора си духа от там и губи компресия и въобще от къде ми дойде това до главата, не знам.Много не ми се иска да се отваря глава и въобще да се бърка из мотора,стане ли това, за мен колата вече няма да е същата.Май че на есен ще се командировам пак до Германия за друга 166-ца...
не можеш ли да я завиеш пак или я откъсни и нея...
и на мен това ми е мъка да не казвам че съм леко измамен в тази ситуация тъй като човека си ми взе парите и ми вика "чакай мотора сам ще ги изплюе"
малко педераска работа, а месеци по-късно ми казва съвсем друго "ми то трябва главата да се сваля" ми бабината ти транкина....
и сега при палене съм като някъв стар дизелов кошник дето е здухал от всякъде, а то си иска свещи.
Не знам аз за сега НЯМА да свалям главата. Що се отнася до свещите НЯМА да паднат в мотора, но не щат и да излизат.
lordliness
09-02-2012, 00:27
Свалянето на главата не е чак толкова страшно нито сложно,нищо няма да и стане на колата,смяната на съединител е доста по трудоемко и неудобно за работа.
Eй това вече ми уби ентусиазма,аз скоро четох за един колега който имал скъсана свещ и след 4 месеца колата я "изплюла" обаче година и пловина ми се струва бая много време все си мисля че това няма да остави мотора без последствие.Тревогата ми е за онази свещ която си играе свободно в леглото, мотора си духа от там и губи компресия и въобще от къде ми дойде това до главата, не знам.Много не ми се иска да се отваря глава и въобще да се бърка из мотора,стане ли това, за мен колата вече няма да е същата.Май че на есен ще се командировам пак до Германия за друга 166-ца...
Аз ти написах по-горе, ма явно не си го прочел. Колата наистина няма да е същата - ще върви повече и ще ускорява по-добре. Сега заради тъпия ЕГР в отворите на клапаните е пълно с гняс (сигурно си забелязал по колектора) която направо души двигателя.
Вчера бях при един приятел, който има сервиз и което е по важно, голям опит с италиянски коли.Човека доста се помъчи но в крайна сметка нищо не направи.Явно случая е от най тежките и за мен оправия едва ли ще има.Проблема с въпросната свещ е че дори при много яко дърпане тя не излиза.Ако недай се боже се счупи, другото парче си остава в цилиндъра и в края на краищата пак се минава на вариянт с отваряне на главата.За мен тази свещ едва ли ще успее да изкочи от налягането на двигателя при поолжение че от там изпуска компресия.Лошото е че когато паля колата, тя заработва с един цилиндър по малко,започва да тресе и това може да доведе до скъсване на тампони и какви ли не още поразии.
Не върши глупости.По-добре загуби един ден да свалите главата.
Не върши глупости.По-добре загуби един ден да свалите главата.
Освен това, давате ли си сметка какво става с лагерите и особено с биелните. До като мотора изплюе свещите, ще изплюе и останалите си карантии.
Свалянето на главата върши чудеса.
Не си играйте на дребно.
VIHHRONNY
09-02-2012, 21:32
Освен това, давате ли си сметка какво става с лагерите и особено с биелните. До като мотора изплюе свещите, ще изплюе и останалите си карантии.
Свалянето на главата върши чудеса.
Не си играйте на дребно.
какво по точно става с лагерите колега?
питам да знам какво ще им стане на мойте...
Колега ,Гиги ти го е написал как да си решиш проблема и не знам кво толкова се умува за нещо често срещано като проблем при ЖТД.А това със свалянето на главата дето ти го предлагат го остави за друг път.А като толкова те е шубе си има сервизи-отиваш и ти решават проблема
VIHHRONNY
09-02-2012, 22:17
лошото е че навсякъде пишман майстори само....
да не му се счупи колата на човек...
ще му оправят едно ще му скапат други две, това е...
лошото е че навсякъде пишман майстори само....
да не му се счупи колата на човек...
ще му оправят едно ще му скапат други две, това е...
Е кво ше скапят ,само една или две дюзи трее извадят.Аз и за това казах че си има сервизи за тази цел-а той да си чака още и ще стане и по зле
Свеща която ми прави най много проблеми е развита но не излиза,не се развива,не се завива,не се чупи и въобще клати си се там,върти се безконечно , изпуска компресия и това е бе хора.Как да я счупя че да се разпадне на две части та евентуално долната да падне в цилиндъра че да я вадя през отвора на дюзата а и при положение че сега не излиза през отвора на свеща как ще излезе през овора на дюзата който е с милиметър-два по голям а кажете де.
Pepko-Bepko
10-02-2012, 23:22
Явно не е скъсана тогава...Вчера сменях на един форд точно същата картинка...Развити,но не излизат от нагара....ни навътре ни на вътре ....Колега пробваи да я почукнеш малко надолу за да хване резбата и поне да можеш да я завиеш.Имак навънка само с керпедена можеш да ги изкараш.
какво по точно става с лагерите колега?
питам да знам какво ще им стане на мойте...
Самите пети на биелите са така направени, че те да поемат основно натиска от буталото. Когато мотора работи нормално, коляновият вал е натискан само в една посока и системата е балансирана. Когато не работи някой цилиндър, коляновия вал движи биелата и буталото, чиито цилиндър не работи. Ефекта е : удари по лагерите на вала и особено в биелните лагери на неработещият цилиндър. Те не са конструирани за това и много бързо се разбиват. Следва рязко износване на биелната шийка на вала, чупене на сегментите, надиране на силиндъра, блокиране на коляновия вал - мотора :baby_bringin:
Горе-долу в тоя ред.
Това се получава от всичко, каквото се сетите, което пречи на нормалната работа на мотора.
Свещи, кабели, лули, бобини, а при дизелоите: дюзи, подгревателни свещи и пр.
ecotronic
11-02-2012, 12:30
Самите пети на биелите са така направени, че те да поемат основно натиска от буталото. Когато мотора работи нормално, коляновият вал е натискан само в една посока и системата е балансирана. Когато не работи някой цилиндър, коляновия вал движи биелата и буталото, чиито цилиндър не работи. Ефекта е : удари по лагерите на вала и особено в биелните лагери на неработещият цилиндър. Те не са конструирани за това и много бързо се разбиват. Следва рязко износване на биелната шийка на вала, чупене на сегментите, надиране на силиндъра, блокиране на коляновия вал - мотора :baby_bringin:
Горе-долу в тоя ред.
Това се получава от всичко, каквото се сетите, което пречи на нормалната работа на мотора.
Свещи, кабели, лули, бобини, а при дизелоите: дюзи, подгревателни свещи и пр.
Не схващам много логиката в това, което казваш. Явно имаш впредвид това, че когато коляновият вал задвижва биелата а не обратното много се товарят петите на биелите шпилките им. Но при ход от долна към горна мъртва точка повече се товари горната половина на лагера и биелата а не петата. При ход надолу се случва това, за което говориш. Но при нармално работещ цилиндър по време на смукателния такт не е ли същото? Разликата е в това, че при смукателния такт са отворени всмукателните клапани а тогава когато цилиндърът не работи, клапаните са затворени и в цилиндъра може да се получава известно подналягане.
Не схващам много логиката в това, което казваш. Явно имаш впредвид това, че когато коляновият вал задвижва биелата а не обратното много се товарят петите на биелите шпилките им. Но при ход от долна към горна мъртва точка повече се товари горната половина на лагера и биелата а не петата. При ход надолу се случва това, за което говориш. Но при нармално работещ цилиндър по време на смукателния такт не е ли същото? Разликата е в това, че при смукателния такт са отворени всмукателните клапани а тогава когато цилиндърът не работи, клапаните са затворени и в цилиндъра може да се получава известно подналягане.
Много точно си го схванал.:humpx:
Когато нормално работи мотора, прехода от натиск към дърпане е плавен. Като през повечето време е на натиск.
При неработещ цилиндър всичко трака и вибрира.
Факт е, че при неработещ цилиндър, първото, което се скапва е биелният лагер.
Всеки може да си го обяснява, както му харесва!
Ivo Rossi
12-02-2012, 02:14
Незнам колега дали още се чудиш да сваляш главата,а и незнам защо след като иначе съсипваш колата колегите са го казали вече доста пъти но неможех да не попитам и аз.Това което ще загубиш като свалиш главата е 1 ден работа,а после печелиш спокойствие.Сваляй главата и пиши колко си доволен от кораба след 'интервенцията'
То май колата ще се продава за части ама де да видим.Чакам информация за една "германка" и ако се окаже че ми харесва май че ще и давам българско гражданство.А иначе свеща си е там,мисля да изчакам още един ден тъй като се налага да ходя до Търново и след това отново ще пробвам да я завия поне.То в момента аз само и това искам.Мисля си че с 3 подгревни свещи и с пет редовни цилиндъра всичко ще е наред с паленето.
VIHHRONNY
15-02-2012, 22:16
То май колата ще се продава за части ама де да видим.Чакам информация за една "германка" и ако се окаже че ми харесва май че ще и давам българско гражданство.А иначе свеща си е там,мисля да изчакам още един ден тъй като се налага да ходя до Търново и след това отново ще пробвам да я завия поне.То в момента аз само и това искам.Мисля си че с 3 подгревни свещи и с пет редовни цилиндъра всичко ще е наред с паленето.
аз със 5 неработещи свещи и 5 редовни цилиндъра си паля на -20 и си щракам с пръсти. глава не свалям, пала и карам...
аз със 5 неработещи свещи и 5 редовни цилиндъра си паля на -20 и си щракам с пръсти. глава не свалям, пала и карам...
:hmm:Палиш и чакаш да се вдигне димката около колата и тогава ли тръгваш или преди да се е вдигнала?
lordliness
16-02-2012, 17:10
Имам един въпрос-възможно ли е да проверя кои са изгорелите свещи, като сваля буксите от релето и закача единия край на пробна лампа на положителния полюс на акумулатора , а другия край допирам до клемите в буксата,ако свеща работи би трябвало лампата да светне.
Имам един въпрос-възможно ли е да проверя кои са изгорелите свещи, като сваля буксите от релето и закача единия край на пробна лампа на положителния полюс на акумулатора , а другия край допирам до клемите в буксата,ако свеща работи би трябвало лампата да светне.
Процедурата е следната:
1. Сваляш буксата от релето , тая която е с 6 обувки, за всяка свещ по една плюс една за масата( по спомен говоря тук) .
2. Пускаш мултицета на прозвъняване /проверка на верига/
3. Единия край на масата( може и корпус на автомобила) другия край на обувката за свеща
4. Ако звъни мултицета, има верига, съответно грее
Единствено не съм сигурен за точния брой клеми в буксата на релето. Ще проверя и ще кажа
lordliness
16-02-2012, 17:24
Те са две изглеждащи еднакво букси,едната е с 6 ,а другата не -така ли.А онова цилиндърче до релето за какво е ,като изключа мотора до бръмчи известно време.Интересно ми е колко неработещи имам.
Имам един въпрос-възможно ли е да проверя кои са изгорелите свещи, като сваля буксите от релето и закача единия край на пробна лампа на положителния полюс на акумулатора , а другия край допирам до клемите в буксата,ако свеща работи би трябвало лампата да светне.
Откачваш буксата с кабелите за свещите от релето и с друг кабел от плюса зад казанчето за антифриза почваш да докосваш на всеки пин.Има ли искра свеща работи.Няма ли значи не работи.Същата процедура можеш да правиш и директно на всяка свещ.
lordliness
16-02-2012, 20:41
Откачваш буксата с кабелите за свещите от релето и с друг кабел от плюса зад казанчето за антифриза почваш да докосваш на всеки пин.Има ли искра свеща работи.Няма ли значи не работи.Същата процедура можеш да правиш и директно на всяка свещ.С пробна лампа или мултицет ми се струва по добре,това с даване на късо не ми се нрави много :(
RUSEV-BGR
16-02-2012, 21:01
Колега хубаво прочети цялата тема-свеща която сте отвили и не излиза се вади със гайка срязана на две!http://www.mercedes-club-bg.com/forums/index.php?showtopic=8238
:no:
С пробна лампа или мултицет ми се струва по добре,това с даване на късо не ми се нрави много :(
Не даваш на късо.Просто подаваш + на свеща и трябва да почне да подгрява.Искрата идва от голения ток който черпи свеща, не от късо.Няма ли искра значи не черпи ток и свеща не работи(или кабела до нея е прекъснат)
lordliness
16-02-2012, 21:34
:no:
Не даваш на късо.Просто подаваш + на свеща и трябва да почне да подгрява.Искрата идва от голения ток който черпи свеща, не от късо.Няма ли искра значи не черпи ток и свеща не работи(или кабела до нея е прекъснат)Да разбрах,мерси,от малък не си падам по електричество :)
Четох за начина на развиване с рязана гайка и сякаш ми се струва че си заслужава да опитам.Все пак имам малко резерви, тъй като резбата която би следвало да се "захапе" от рязаната гайка се е показала твърде малко.Мисля си че може да използвам и малко газ за да разкисне нагара но ме е страх да не проникне в маслото, че при такова положение ще трябва да го изхвърлям а е само на 1000км пък и хич не е евтино.Ще видим,утре очаквам да стане най накрая нещо хубаво,че откакто е дошла новата година все беди и поразии се случват.
Колеги,с голямо задоволство трябва да заявя че проблема със свещите днес бе разрешен.Парчето от скъсаната свещ на 4-ти цилиндър беше набито в цилиндъра и съответно извадено през отвора на дюзата с един тънък магнит,а свеща на 1-ви цилиндър, която беше цяла но не можеше да се развие, беше скъсана чрез леко почукване наляво надясно(отне доста време и клатене)след което остатъка от въртешното парче (нагревателя)беше набито също в цилиндъра, после остатъка от корпуса на свеща беше провъртян с едно свредло 8мм и след като стана на люспа бе изваден на парченца .С един метчик прокараха резбата тъй като беше замазана от въртенето с бургия, парчето от свеща и стружките бяха извадени също през отвора на съответната дюза.Имаше и инфарктни моменти,например като я запалих, че като взе да трака,рекох си айде задра някое парче в цилиндъра,но в последствие се оказа че дюзата не била обезвъздушена и след няколко форсирания проблема се оправи,но в началото всички го снесохме.В края на краищата всичко се оправи
Колеги,с голямо задоволство трябва да заявя че проблема със свещите днес бе разрешен.Парчето от скъсаната свещ на 4-ти цилиндър беше набито в цилиндъра и съответно извадено през отвора на дюзата с един тънък магнит,а свеща на 1-ви цилиндър, която беше цяла но не можеше да се развие, беше скъсана чрез леко почукване наляво надясно(отне доста време и клатене)след което остатъка от въртешното парче (нагревателя)беше набито също в цилиндъра, после остатъка от корпуса на свеща беше провъртян с едно свредло 8мм и след като стана на люспа бе изваден на парченца .С един метчик прокараха резбата тъй като беше замазана от въртенето с бургия, парчето от свеща и стружките бяха извадени също през отвора на съответната дюза.Имаше и инфарктни моменти,например като я запалих, че като взе да трака,рекох си айде задра някое парче в цилиндъра,но в последствие се оказа че дюзата не била обезвъздушена и след няколко форсирания проблема се оправи,но в началото всички го снесохме.В края на краищата всичко се оправи
Даам демек накрая се оказа че съм прав, ама които още невярва да си сваля главата или да кисне у корселин докато сама не излезне.......след година.......две.....
Даам демек накрая се оказа че съм прав, ама които още невярва да си сваля главата или да кисне у корселин докато сама не излезне.......след година.......две.....
Колега писал съм ти още вчера на лични..
В контекста на темата продължавам с един въпрос.При първия опит за сваляне на свещите се появи едно тракане(пляскане) което е само в диапазона 1400-1500 об. и то при положение че мотора е натоварен(колата се движи и подам повечко газ) а и също така е студен.След като загрее това тракане като че ли се губи, или поне намалява драстично.Има моменти, в които се чува по слабо и обратното.Честотата му е като на единично тракащ повдигач или клапан.От начало си мислех че това е изпускане на компресия от неплътната "превъртяла" свещ,но след като възстановиха всичко, шумът си остана.И малко предистория,след като в сервиза извадиха парчетата от цилиндъра и запалихме мотора от към едната дюза се чу много силен метален звук, но след няколко изфорсирвания звука се загуби.Друго което трябва да отбележа е че колата имаше два прескочили зъба на ангренажа,лично това го видях с очите си.Честно казано, не мога да се начудя как без свещи и с два прескочили зъба на ангренажа, това "животно" палеше в големите студове..
ecotronic
03-03-2012, 19:50
Мисля, че трябва да свалиш дюзата или дюзите, на цилиндрите от които подозираш, че идва тракането и да се опиташ с оглед или опипване да прецениш дали няма нараняване на повърхностите в следствие от останало парче. Вероятно и по самите дюзи ще има следи.
Първоначалното изтракване би могло да се дължи именно на това.
Ами дюзата е вадена след като се получи тракането и по нея нямаше нищо подозрително.Освен това, преди това силното тракане пак си го имаше проблема и по принцип си мисля, че ако има някакво нараняване, то би трябвали да се чува по всяко време и независимо от режима на мотора.По скоро си мисля дали не е дюза.Или неплътност някаква...
През зимата когато е по студено и аз имам такова тракане или метално чукане или незнам как да го определя Според мен имам една или повече недобре работещи дюзи Като се постопли и утихва Лятото този проблем изчезва
badmadafaka
04-03-2012, 10:10
Не знам дали има някаква връзка в случая, но аз при една изгоряла подгревна свещ усетих тракане в мотора при палене, което след 30-40 секунди изчезва - предполагам е заради ниската температура в цилиндъра от липсата на подгрев и оттам неравномерно горене на сместа или нещо такова (определено не съм компетентен като батките тука, че да знам със сигурност, това е ламерско предположение)...
След смяна на въпросната свещ това изчезна, а доколкото разбрах, докато свещите загреят няколко паления хубаво да "нагорят" може да има симптоми на изгоряла свещ, дори и мигане на лампата...
Ами след несполучливия опит за сваляне на свещите,тъй като две не бяха подменени и останаха на място се наложи да паля с 3 работещи.Колата си палеше, но в началото заработваше неравномерно и изпушваше сивобял пушек в доста големи количества,след като поработеше 5-6 сек.всичко се оправяше и през целия ден си палеше нормално без пушеци,интресното е че при изгорели 5 свещи не съм виждал никакъв пушек да излиза от ауспуха.Скоро след като свещите бяха вече 5 работещи една сутрин се опита да работи пак по същия начин като както когато бяха само 3 здрави свещи.Пвече обаче не съм имал случай да забележа двигателя да заработи сутрин неравномерни или да изпуши.
badmadafaka
04-03-2012, 12:31
Ами при изгорели 5 свещи, положението във всичките цилиндри е зле, но поне във всичките е еднакво (зле)... :stretcher:
Колеги малко инфо по темата с дюзите.В предишни постове бях писал че след многото интервенции по колата остана едно пляскане и тракане(като от аванс) по време на движение и подаване на газ в диапазона около 1500 оборота.Тъй като заподозрях дюзите като главен виновник започнах с тест и се оказа че трета дюза връща повече излишна нафта от другите дюзи, 4-те дадоха по 8-9мл а едната(трета) 15мл.Купих дюза със същия номер, но от 156-ца (оказа се че няма проблем) но след монтажа се оказа че тракането си остана.Следващото което заподозрях бяха дихтунгите на дюзите,при свалянето на дюзите ми направи впечатление че те бяха оляти с течност и имаше нагар по тях,освен това един познат ме светна че дихтунгите трябва да се подменят при положение че дюзите са вадени по някаква причина.Това ми беше достатъчно да премина към търсене на нови такива. За да поразведря малко аудиторията ще ви спомена че един "търговец" в Ловеч ми поиска 5лв за бр!!! или общо 25лв.за 5 прости медни шайби.И аз не знам защо ама не си купих от тоя тип дихтунги въпреки че бяха "оригинални".Както и да е, взех ги от Косер по 0,48лв бройката, взех си 10 ей така за всеки случай.Днес въпросните дихтунги бяха сменени,преди това леглата и дюзите почистени а самите дихтунги бяха отвърнати(нагряти) преди да се монтират на място.Само стягането на дюзите не знам дали се извърши с точната сила,момчето ги стегна с динамометричен ключ и приложи сила 3кг, освен това и паста против запичане не сложихме ама дано това да не е проблем.Утре на студен двигател ще разбера дали тракането е изчезнало,в момента тракане не се чува и това което чувам от работата на двигателя е просто много приятно.
Другото което свършихме беше почисване на резервоара и подкачващата помпа.Има снимка но днес няма да мога да я прикача,но кат цяло положението беше много кофти,цедката беше цялата в боклуци и това може би е била причината колата ми да гасне в движение.То и повода да ровя из резервоара беше че напоследък звука на помпата беше много стряскащ ама явно за всичко си е имало причина...
Jivko7777
07-05-2012, 22:12
Другото което свършихме беше почисване на резервоара и подкачващата помпа.Има снимка но днес няма да мога да я прикача,но кат цяло положението беше много кофти,цедката беше цялата в боклуци и това може би е била причината колата ми да гасне в движение.То и повода да ровя из резервоара беше че напоследък звука на помпата беше много стряскащ ама явно за всичко си е имало причина...
Качете снимки да видим че и аз профилактично искам да го направя това нещо :)
Качете снимки да видим че и аз профилактично искам да го направя това нещо :)
Ти недей да буташ там освен ако няма нужда. :)
Jivko7777
07-05-2012, 22:34
Ти недей да буташ там освен ако няма нужда. :)
бе няма ама както нямам седалки сега че затъмняваха джамците хубаво ми се откри :) и викам да я прослушам :)
бе няма ама както нямам седалки сега че затъмняваха джамците хубаво ми се откри :) и викам да я прослушам :)
Викаш и като ми се откриии .....
Викаш и като ми се откриии .....
...та бой бой бой :starwars: :roll2:
Jivko7777
08-05-2012, 19:08
Викаш и като ми се откриии .....
Въпроса е струва ли си или не щото може и бързо да я скрием с седалките :)
Ами ето това беше се събрало на цедката,като все пак си мисля че е имало и по лошо положение, т.е.когато колата ми угасваше по време на движение си мисля че цедката е била тотално задръстена.
Относно тракането мога да кажа че не е изчезнало напълно но все пак е намаляло в пъти,тази сутрин с усилие го чух и то само на студен двигател в първите минути от запалването,докато преди се чуваше доста силно и не беше необходимо да се напрягам за да го чуя.
Jivko7777
09-05-2012, 01:20
Ами ето това беше се събрало на цедката,като все пак си мисля че е имало и по лошо положение, т.е.когато колата ми угасваше по време на движение си мисля че цедката е била тотално задръстена.
Относно тракането мога да кажа че не е изчезнало напълно но все пак е намаляло в пъти,тази сутрин с усилие го чух и то само на студен двигател в първите минути от запалването,докато преди се чуваше доста силно и не беше необходимо да се напрягам за да го чуя.
Какво тракане и с какво почисти цедката ?
Значи тракането няма нищо общо с цедката.Тракането се появи след случката със скъсаните свещи и наложителното сваляне на дюзите за да извадим парчетата през отворите им.Тогава аз не подмених дихтунгите на дюзите и в следствие на неплътност, си мисля че дойде и това тракане.Между другото днес установих че тракане си има, само дето е малко понамаляло и сега се чува до 1200 оборота и то в движение при рязко подаване на газ.
Относно цедката вие сами виждате за какво става на въпрос,боклуци и мизерия.Почистването става като долната част, т.е. същинската цедка се свали, леко с една отвертка се избутва по периферията докато калпачето с цедката се отдели от корпуса,после го измиха с топла вода и най накрая издухаха със сгъстен въздух цедката за да се подсуши и да няма влага по нея. За сега и там го смятам за оправено, дано за в бъдеще да няма проблеми с гасненето, тъй като това си е доста хазартна проява, особено ако човек предприеме изпреварване на автомобилна колона например.
Въпроса е струва ли си или не щото може и бързо да я скрием с седалките :)
Ти за помпата ли говориш? Аз си помислих, че дихтунги ще сменяш :) За помпата няма лошо :)
Jivko7777
09-05-2012, 20:42
Ти за помпата ли говориш? Аз си помислих, че дихтунги ще сменяш :) За помпата няма лошо :)
ми батка джамци затъмнявам задни седалки съм махал кви дифтунги под тях :grin::grin::grin:
ми батка джамци затъмнявам задни седалки съм махал кви дифтунги под тях :grin::grin::grin:
Чел съм нещо през пръсти явно...:scherzkeks:
Колеги,още малко информация.След като почистихме цедката на помпата в резервоара обърнахме внимание и на нивомера.Както може би знаете, той се се състои от две писти с изменливо съпротивление, по които се движат две ламелки с пъпки които контактуват с двете писти, самите тях ги движи един поплавък.Та по тези "писти" на пръв поглед нямаше нищо смущаващо, но след като ги напръскахме с контактен спрей се видя за какво е ставало на въпрос,просто от тях се отдели такава чернилка че в последствие те заблестяха от чистота.Ефектът е че в момента имам отново супер прецизно отчитащ уред и на ICS-a вече може да се види реалния разход на колата.По едно време си мислех че имам проблем в горивната система, тъй като разхода ми се беше вдигнал с литър два нагоре, но се оказа че това е било от замърсения нивомер.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.