PDA

View Full Version : Въпроси за стоповете.



CHILIEV
04-02-2012, 12:29
http://www.cappex.com/img/icons/one.gif Как трябва да светят стоповете на 146 при включени фарове? Виждам 146-ци на които им светят само самите стопове (1) постоянно и по-ярко като е натисната спирачката. А при мен и на други съм виждал да светят стоповете (1) и това модулче (2) постоянно. Та се чудя тези (2) постоянно ли трябва да светят или са фаровете за мъгла. Питам защото моето бутонче за светлините за мъгла отзад не работи, но и индикацията не свети на таблото.

http://www.cappex.com/img/icons/two.gif Точно през средата на стопа пластмасата е сцепена. По абсолютно еднакъв начин от двете страни и не от горе до долу, а само около 7см в средата на самия стоп. Сякаш е имало напрежение там в пластмасата и са се спукали, като се е образувало ръбче от разминаването на двете парченца пластмаса. Супер странно - няма удари и т.н. а съвсем идентично и на двата стопа. На някой случвало ли му се е ?

http://www.cappex.com/img/icons/three.gif Дразни ме, че различните модулчета на стопа изглеждат по различен начин.. все едно са избелели или нещо такова. Има ли някакъв начин да ги пръсна с някакъв спрей или друго така, че целия стоп да изглежда еднакво в различните си части. Като условието е да не се намали светлопропускливостта... поне ако се намали да не е много.

soldier
04-02-2012, 12:45
При мен 1 и 2 светят постоянно, като натиснеш спирачката 2 светва по-силно. Разбира се има хора, на които 1ците са им изгорели и пак си карат. Може също да се направи единиците да светят постоянно, а като натиснеш спирачката да светват 2ките.
Не знам всъщност как е оригинално.
Фарът за магла е от дясно на лявата 2ка.
А от ляво на дясната 2ка ти е задната.

По другите върпоси не съм се заглеждал при мен как.

П.П. объркал съм се. Като натиснеш спирачката 1 светва по-силно. Може да караш само с работещи единици. Също може 2ките да ти светят постоянно, а като натиснеш спирачката да светват 1ците.

abart_
04-02-2012, 12:46
Попринцип на фарове, би трябвало да светят 1 и 2 , и като се натисне спирачка,да светва по-силно 1 ;)

А на тия които им светят само 1......значи са им изгорели крушките на другата секция :)

А стопчето за мъгла е следващата сексия. На десния стоп мисля,че беше светлината за задна,а на левия е тая за мъгла

soldier
04-02-2012, 12:47
Попринцип на фарове, би трябвало да светят 1 и 2 , и като се натисне спирачка,да светва по-силно 1 ;)

А на тия които им светят само 1......значи са им изгорели крушките на другата секция :)

А стопчето за мъгла е следващата сексия. На десния стоп мисля,че беше светлината за задна,а на левия е тая за мъгла

Да сега като се замислих е обратното на това, което съм написал. 1 светва по-силно, а не 2. :drinking:

abart_
04-02-2012, 12:58
.... Също може 2ките да ти светят постоянно, а като натиснеш спирачката да светват 1ците.

Тоя номер ми се струва,няма как да стане .....

salih84
04-02-2012, 13:39
Здравей колега, значи 1 и 2 трябва да светят, когато си на габарити или на фарове.Като натиснеш спирачката светва по силно 1. За мъгла свети това на левия стоп, където е до 2, а на десния това е за задна. Аз като взех моята светеха само мигачите и третия стоп нищо друго. Ходих при електричар и той ме убеждаваше че това на левия стоп до 2 е за задна, каза тук не идва ток като включиш на задна и искаше от десния дами прокарва кабел да свети от двете страни. Оказа се, че повечето неща не светят, щото имаше окисляване между крушките и пластинките, почистихме ги и всичко светна. Като натиснах копчето за мъгла и ооооо чудо светна на левия стоп това дето уж беше за задна и майстора вика , това нее за задна. Аз му викам много ясно, че нее виж, че свети червено и падна голям смях. Ако беше прекарал кабел щеше да стане интересно.
Поздрави!!!

soldier
04-02-2012, 13:56
Тоя номер ми се струва,няма как да стане .....

Ако сложиш крушка 21w, вместо 5/21w няма ли да стане?
Мисля, че веднъж ми беше изгоряла само тънката жичка и светеше само като натисна стопа.

abart_
04-02-2012, 14:09
Ако сложиш крушка 21w, вместо 5/21w няма ли да стане?
Мисля, че веднъж ми беше изгоряла само тънката жичка и светеше само като натисна стопа.

И ква е идеята на това? да сменяш крушката с такава каквато не трябва да бъде......то ясно че всичко може да стане,дори и мигачите да ти светят като натиснеш спирачка,ама...... :screwy:

kolev
04-02-2012, 14:09
5/21 крушка е с 2 пъпки на задника :D
стоповете са с леко различен цвят щото са с 2 пласта пластмаса. вътрешния е филтъра с който свети светлината, а външния червен е само за красота. другото за светенето са го обяснили колегите.

soldier
04-02-2012, 14:13
И ква е идеята на това? да сменяш крушката с такава каквато не трябва да бъде......то ясно че всичко може да стане,дори и мигачите да ти светят като натиснеш спирачка,ама...... :screwy:

Ти каза, че няма как да стане. Аз пиша как може да стане. Каква е идеята иначе не знам. :drinking:
Първоначално описах всички варианти, които съм срещал по улиците.

tonov
04-02-2012, 14:27
По т.3:

И мен навремето ме дразнеше, та ги пръсках с цветен спрей за стопове - червен на "Дупликолор". Стана доста по-добре.

Недостатък е, че мигачите почват да светят повече към червено, а светлината за задна розово ;) А и не е много трайно, след време избеляват.

CHILIEV
04-02-2012, 17:05
Мерси на всички. Стана ми ясно за първата точка :)
Тонов, намалява ли драстично светлината с този спрей? А ако се пръсне с лак отгоре дали ще избелее ?

На някой спукани ли са му като на мен стоповете?

diapper
04-02-2012, 18:03
На мен ми е спукан левия,даже и с водичка се пълни.
Като се затопли времето ще го лекувам нещо :grandpa:

tonov
04-02-2012, 21:36
Мерси на всички. Стана ми ясно за първата точка :)
Тонов, намалява ли драстично светлината с този спрей? А ако се пръсне с лак отгоре дали ще избелее ?

На някой спукани ли са му като на мен стоповете?

Не се намалява хич, той е червен ;) Ако беше черен щеше да намалее. А виж с лак не съм пробвал, но четох някъде че имало ефект.

moulin_m
05-02-2012, 17:42
Колеги, само се включвам, за да кажа, че съм си патил от по-силна крушка за габарита - направо ми се стопи пластмасата на фара (отвътре). Слагайте само оригинални крушки, за да не стават бели, че излиза скъпо после.
Отделно така и не случвам на крушки за мигачите (задните). Аз ли купувам боклуци, само боклуци ли се продават? Жълтият цвят на крушката започва да ми се люпи и хем прави боклук, хем се променя светлината, която излъчва.

CHILIEV
07-02-2012, 10:24
Пробвал ли си на Осрам или Филипс? Да не би да ти се събира влага вътре и да е от това?
Моите се бяха излющили и ги смених с прозрачни, но май ще си взема пак оранжеви понеже мигача изглежда доста грозно зарази блендата отвътре или каквото и да е там в странен цвят.

moulin_m
08-02-2012, 14:26
Само Филипс купувам. Задържа се влага, определено. Ама в този студ това е най-маликият проблем. Сега ми е актуална борбата с чистачките, централното заключване... Познати на всички неща :)

navyflight
11-02-2012, 12:02
По отношение на спуканите стопове - и аз имам този проблем - миналата година ми беше спукан десния - опитах се да запълня пукнатината със силикон, но продължи да пропуска влага, включително в багажника, затова си взех един "нов" от Италианеца и го смених. Миналия месец забелязах, че и левия е спукан (на приблизително същото място, без да е имало удар) и освен това "новият" десен е отново с пукнатина!!! - Явно не са правени за минусови температури нашите нежни машини.
А сега, ако можете да помогнете - имам проблем със задните светлини: КОГАТО ВКЛЮЧА ЛЕВИЯ МИГАЧ МИГА СЛАБО И КРУШКАТА ЗА СТОПОВЕТЕ И ТО И ДВЕТЕ И ЧАСТИ (5 И 21 W). Резултатът е, че мигачът свети слабо - токът се разпределя и към останалите два консуматора по веригата, а имам съмнение, че ми изтощава излишно и акумолатора, а в тая върла зима всяко ампер-часче си е от значение сутрин при запалването. Не намерих подобен проблем във форума, така че, ако ви е познато - помагайте!
P.S.
Още един симптом - като дам ляв мигач и натисна спирачка, започва да мига два пъти по-бързо. Ако са включени аварийните при спирачка започва да мига малко по-бавно. Хайде, решавайчте загадеката сега - аз отивам да замервам веригите!

didko_boy
11-02-2012, 14:53
По отношение на спуканите стопове - и аз имам този проблем - миналата година ми беше спукан десния - опитах се да запълня пукнатината със силикон, но продължи да пропуска влага, включително в багажника, затова си взех един "нов" от Италианеца и го смених. Миналия месец забелязах, че и левия е спукан (на приблизително същото място, без да е имало удар) и освен това "новият" десен е отново с пукнатина!!! - Явно не са правени за минусови температури нашите нежни машини.
А сега, ако можете да помогнете - имам проблем със задните светлини: КОГАТО ВКЛЮЧА ЛЕВИЯ МИГАЧ МИГА СЛАБО И КРУШКАТА ЗА СТОПОВЕТЕ И ТО И ДВЕТЕ И ЧАСТИ (5 И 21 W). Резултатът е, че мигачът свети слабо - токът се разпределя и към останалите два консуматора по веригата, а имам съмнение, че ми изтощава излишно и акумолатора, а в тая върла зима всяко ампер-часче си е от значение сутрин при запалването. Не намерих подобен проблем във форума, така че, ако ви е познато - помагайте!
P.S.
Още един симптом - като дам ляв мигач и натисна спирачка, започва да мига два пъти по-бързо. Ако са включени аварийните при спирачка започва да мига малко по-бавно. Хайде, решавайчте загадеката сега - аз отивам да замервам веригите!

провери си масата на стопа зачисти или направо пусни една нова жичка !стоповете не се пукат от минусувите температури а от загряването на крушката вътре пластмасата се огъва навътре и се пука , на моята го залепих със секундно лепило и лакирах отгоре да не си личи но на първо място сложете си крука 5 вата а не 10

Shider
11-02-2012, 18:08
За съжаление и моите стопове са спукани вертикално точно през средата и двата по един и същ начин. И пукнатината не е от край до край, а започва и свършва на около сантиметър от горния и долния ръб съответно - на тясната секция, където е общата крушка за стоп и габарит. Виждал съм го и на други такива коли - явно си им е слабо място (или слаб инженер ги е проектирал)...
Проблема със събирането на вода го реших елементарно - с 1,5мм свредло в долната част на тези сектори... ;)

А колегата с дискотечните светлини отзад - зачисти си буксите! Слаба връзка има някъде - окислено, корозирало... по принцип не е типично са нашите мАКини, ама... :humpx:

CHILIEV
11-02-2012, 22:50
Тъкмо се бях притеснил, че само аз съм с фантомни пукнатини на стоповете. И аз се мъчих със силикон, но не стана, а уж го запълних добре. Секундното лепило е идея. Определено ще го пробвам като се постопли ;)

serafim
11-02-2012, 23:00
Стоповете не се пукат от студа, нито от удар (ако не е директно по тях де :-) ) - удрян съм отзад...Явно по-силните крушки много ги нагряват (или по-високите). При мен са ок със стандартните крушки, но се замислям за светодиодни крушки. Някой слагал ли е такива, ако да - как са като осветеност и температура? Би трябвало да са по-щадящи за пластмасата на стоповете...

Shider
12-02-2012, 01:56
Аз съм слагал такива "крушки" (на мотора, но това няма особено значение). Не греят въобще, не консумират почти нищо, но и светенето им е толкова. През деня габарита не можеш да го разбереш свети ли или не, стопа е малко по-силен, но пак недостатъчно ярък. През нощта се виждат поне че светят, но също не бях доволен от разликата във светенето между габарит и стоп, т.е. няма го това сигнално ярко засветване на 21в нажежаема жичка. Прецених, че е по-безопасно да карам със стандартните крушки.
При новите модели мпс-та светодиодите са си изчислени като яркост и брой, и са разпределени по цялата площ на осветителния елемент - че и за това си има строги стандарти кое, как и колко трябва да свети.

Gena7a_Turb0
18-02-2012, 18:23
Колеги на мен също ми бе спукан десният стоп точно там където се обозначили с 1 иначе бе като аквариум само рибка му липсваше и от там със секундно лепило го оправихме вече няма такива проблеми, но внимавай те после да не побелее не прекалявайте с лепилото повече прецизност!
А не знам поради каква причина същият стоп ми свети по-слабо,вътре не е мръсен измит е ти доста хубаво?
Със фолио за затъмнияване на стъклата външно ще може ли да се затъмни стоповете? Някой да е опитвал.. :)