PDA

View Full Version : Притискател-маховик за 1.9JTD



pigoff
04-02-2012, 17:56
До какво води несъответствието между дебелината на маховика и притискателя?

NightRider
04-02-2012, 19:23
До какво води несъответствието между дебелината на маховика и притискателя?
Този въпрос според мен е неправилно формулиран. Обясни с малко повече думи какво имаш предвид

pigoff
04-02-2012, 19:32
След наложителна смяна на съединител(комплект), при отварянето се наложи и смяна на маховика(втора употреба). Това доведе до трудно включване на "първа" и "задна".
По тази причина има несъответствие.
Това несъответсвие до какво води? Последиците за скоростната кутия какви са?

undy
04-02-2012, 19:39
Да не би да не ти е монтиран както трябва съединителя....;-)

NightRider
04-02-2012, 20:01
След наложителна смяна на съединител(комплект), при отварянето се наложи и смяна на маховика(втора употреба). Това доведе до трудно включване на "първа" и "задна".
По тази причина има несъответствие.
Това несъответсвие до какво води? Последиците за скоростната кутия какви са?
При загасен двигател как е дереджето?

haljscho
04-02-2012, 20:06
След наложителна смяна на съединител(комплект), при отварянето се наложи и смяна на маховика(втора употреба). Това доведе до трудно включване на "първа" и "задна".
По тази причина има несъответствие.
Това несъответсвие до какво води? Последиците за скоростната кутия какви са?
Искаш да кажеш, че след като сте монтирали маховика и притискателя, нещо не е било както трябва, но сте си сглобили всичко и сега има проблем?

ReLeFNIQ
04-02-2012, 21:27
А маховика който сложи(втора употреба) в добро състояние ли беше и от 156- ли е свален?

pigoff
04-02-2012, 23:39
При загасен двигател си влизат перфектно!

Маховика със сигурност е от Алфа 1.9 JTD и в много добро състояние. Според думите на Майстора(човека си разбира доста от работата), когато не са комплект се получава така и изчезва със времето. Като се изяде малко феродовия и ще отшуми. Трябва да се напаснат със стария маховик.

До сега се оказа прав за две неща:
1. След интервенцията включваше много трудно между предавките -"...ще се оправи!".
2. Първите километри(100-300) съединителя приплъзваше стабилно на всички предавки - "...карай внимателно и ще се оправи!"

На дневен ред стои въпроса:
Ще се оправи ли и това с времето?
Дали ще окаже влияние през това време на скоростната кутия?
При положение че карам внимателно все още и постепенно нещата се наместват какви последствия може да има и къде?

haljscho
05-02-2012, 00:02
А комплекта съединител нов ли е?

И за кви напасвания точно става въпрос?

Да ни са изказвам мноо крайно, но май има нещо гнило!!!;-)

Galeano
05-02-2012, 00:12
..продължава ли да приплъзва?

NightRider
05-02-2012, 08:52
Братле, и аз сложих нов комплект съединител и втора употреба маховик (навремето, че бях принуден) и нямах грам проблем дори и първите 100 метра. И не знам как майсторът е разбрал, че маховикът е ок, като той си показва най-вече магариите на място, при въртене (започва да ти пулсира педала на съединителя). Там имаш и пружини, и лагер, и биене, и износване на повърхността му. Качи ли го на струг поне да го види как се врътка (с лагер винаги си има много леко биене)?

Bobo
05-02-2012, 15:15
Аз доколкото разбрах от колегата маховика "не е точно за този модел" ;)

haljscho
05-02-2012, 16:47
Аз доколкото разбрах от колегата маховика "не е точно за този модел" ;)
Е нъл имал доверие на маЙстора!!!!!
Той кат е видял, че не е добре, що зглобява и му разправя за разни олягания и т.н.!!!!

Или май малко развален телефон се получи.......:wierdo:

Bobo
05-02-2012, 16:49
Е нъл имал доверие на маЙстора!!!!!
Той кат е видял, че не е добре, що зглобява и му разправя за разни олягания и т.н.!!!!

Или май малко развален телефон се получи.......:wierdo:

Нямам идея споделям какво ми каза колегата по телефона, аз му отговорих че нещата определено не са както трябва и при трудно включване на предавките синхронизаторите се прецакват бавно и сигурно ;)

pigoff
05-02-2012, 18:40
За сега предстои да се разгледа случая обстойно и ще ви държа в течение какво точно се е случило или не се е случило.
Благодаря на всички!:cheers:

haljscho
05-02-2012, 18:56
Нямам идея споделям какво ми каза колегата по телефона, аз му отговорих че нещата определено не са както трябва и при трудно включване на предавките синхронизаторите се прецакват бавно и сигурно ;)

Даааа, разбрах те напълно...:handshake:
Въпроса ми беше насочен към колегата пуснал темата!

цитат:
Според думите на Майстора(човека си разбира доста от работата)


Значи майстора вижда, че има проблем, но сглобява колата, за да прибере парите и евентуално за да не му пречи колата в гаража 2-3дни докато се набави правилната част и след като вижда, че има проблем разправя на клиента врели-некипели, само и само той да не е виновен!
И най-лошото клиентите продължават да си ходят при същия маЙстор щот...........Прочети цитата!!!

С това си мнение не искам да ОБИДЯ НИКОЙ!!!!!
Нито майсторите, нито потребителите на форума!!!

Просто си размишлявам в темата!

:handshake::cheers::bg:

pigoff
05-02-2012, 19:31
Много добри размишления! Съгласен съм напълно, НО да не забравяме че има голяма вероятност Майстора да е взел решение че несъответствието е незначително и затова да ми е спестил подробностите. Сигурен съм че ако не се оправи(ще изчакам още някой друг километър) ще си го оправи за негова сметка.
От Майстор до майстор има разлика. Ще видим какво ще стане.
Внимавайте!

NightRider
05-02-2012, 19:38
Mоже ли да попитам все пак - от каква е кола е маховикът - 156, 147 или?

kiko73
05-02-2012, 19:43
Много добри размишления! Съгласен съм напълно, НО да не забравяме че има голяма вероятност Майстора да е взел решение че несъответствието е незначително и затова да ми е спестил подробностите. Сигурен съм че ако не се оправи(ще изчакам още някой друг километър) ще си го оправи за негова сметка.
От Майстор до майстор има разлика. Ще видим какво ще стане.
Внимавайте!

Моя майстор доколкото съм го наблюдавал никога не би сглобил кола с дори най-малкото "несъответствие" - това си е чиста проба мърлящина - да види, че не е същото и да сглоби е пълна тъпотия, все пак си помисли за смяна на майстора. Принципа "може и да стане" най-често води да истински големи главоболия

haljscho
05-02-2012, 20:55
Много добри размишления! Съгласен съм напълно, НО да не забравяме че има голяма вероятност Майстора да е взел решение че несъответствието е незначително и затова да ми е спестил подробностите. Сигурен съм че ако не се оправи(ще изчакам още някой друг километър) ще си го оправи за негова сметка.
От Майстор до майстор има разлика. Ще видим какво ще стане.
Внимавайте!
Значи ако ти си наясно със ситуацията ОК, НО ако той те лъже, тва е лошо....
Също така нямам предвид само и конкретно теб, а като цяло, че е доста често срещана схема......
Най-лошото е, че повечето майстори много добре знаят точно какъв е проблема, но са пълни мърлячи!!!

Както и да е, те главоболията си остават......
Дано само финансово да не е зле положението.....
:handshake:


Моя майстор доколкото съм го наблюдавал никога не би сглобил кола с дори най-малкото "несъответствие" - това си е чиста проба мърлящина - да види, че не е същото и да сглоби е пълна тъпотия, все пак си помисли за смяна на майстора. Принципа "може и да стане" най-често води да истински големи главоболия
:handshake:

NightRider
05-02-2012, 21:59
Моят майстор, твоят майстор, .... А темата?
Колегата с темата нещо мълчи, а поне аз имах поставен въпрос, който няма отговор и мисля, че е важен

haljscho
05-02-2012, 22:34
Моят майстор, твоят майстор, .... А темата?
Колегата с темата нещо мълчи, а поне аз имах поставен въпрос, който няма отговор и мисля, че е важен
Убао де само ти ли не разбра!!!!!
Махвика му не е за тази кола и от там е проблема.....
Ша покара още малко, ша види, че ни са опрааа и ще го смени с къвто трябва иииииии готово......:wierdo:

NightRider
05-02-2012, 23:34
Убао де само ти ли не разбра!!!!!
Махвика му не е за тази кола и от там е проблема.....
Ша покара още малко, ша види, че ни са опрааа и ще го смени с къвто трябва иииииии готово......:wierdo:Абе аз го разбрах, ама искам да видя от каква кола е? Може и да не е точно от него щом са му проблемни само 1 и не знам коя си.
Па и имам един маховик за такваз кола ;)

didko_boy
05-02-2012, 23:53
имам леки съмнения че маховика е от фиат 1.9 жтд а там има 2-3 мм разлика! все едно са ти сложили стар феродов диск, дано не съм прав

cuiceka
06-02-2012, 18:30
моята кола е така с маховик на фиат и се наложи подлагане наш шайби за да спре да преплъзва съединителя, колегата didko boy може да каже повече по въпроса , моята кола той я прави ако не се лъжа

NightRider
06-02-2012, 20:03
моята кола е така с маховик на фиат и се наложи подлагане наш шайби за да спре да преплъзва съединителя, колегата didko boy може да каже повече по въпроса , моята кола той я прави ако не се лъжаБоли ме като чета какво сте правили. И после Алфите били боклук:heavy_cry:

didko_boy
06-02-2012, 20:32
Боли ме като чета какво сте правили. И после Алфите били боклук:heavy_cry:

ХАХАХАХА разплака ма нидеи! ти какво предлагаш да купим твоя за 500лв . Носим отговорност за постъпките си даваме гаранций и приемаме рекламаций ! ако се поставиш на мястото на клиента 5лв или 500 и гаранция че и в двата случая ще изкара едни и същи километри без да има проблеми :big_flowers:
поздрави

pigoff
06-02-2012, 20:49
Отговарям на всички:
1. Маховика е от 2.4 JTD Alfa 156.
2. Съединителя е комплект Валео (чисто нов).
3. Сменена е спирачна течност и масло на скоростите(ТУТЕЛА)
4. Не тресе на място.
5. Вече не приплъзва.(от днес)
6. Ремонта е извършен безупречно (спрете с нападките, моля!)
7. Явно проблема е в някоя от помпите(ще се разбере след интервенция, но и това е догатка)

Въпрос към всички:
Каква е разликата между маховика на 1.9 и 2.4?

Малко по-високо означава точно малко по-високо, а не 2-3мм, разликата е под 1мм!

Не превръщайте темата говорилня, моля! Бъдете коректни.

Нощен: Виж ми подписа!? (там пише какъв автомобил притежавам)

Благодаря на всички за съжденията, надявам се не съм подвел никой с неточна информация. Форумът е място за обмяна на информация и опит все пак.

NightRider
06-02-2012, 20:53
ХАХАХАХА разплака ма нидеи! ти какво предлагаш да купим твоя за 500лв . Носим отговорност за постъпките си даваме гаранций и приемаме рекламаций ! ако се поставиш на мястото на клиента 5лв или 500 и гаранция че и в двата случая ще изкара едни и същи километри без да има проблеми :big_flowers:
поздравиНе съм казал да взима моя. Това е начинът да си го опазя за мен като резерва - като му сложа лоша цена. Щот съм си го направил като за мен си.
Не казвам, че сте и лоши майстори, не съм ви пробвал ;)
Но да правим такива подобрения с каквото ни падне не е по мой вкус, макар че си е майсторлък де. Не обвинявам никой, просто споделям и никой не е длъжен да се съобразява с мен. И все пак човек като си взима една кола трябва да знае какво го чака, особено за Алфа

---------- Post added at 20:53 ---------- Previous post was at 20:52 ----------


Отговарям на всички:
1. Маховика е от 2.4 JTD Alfa 156.
2. Съединителя е комплект Валео (чисто нов).
3. Сменена е спирачна течност и масло на скоростите(ТУТЕЛА)
4. Не тресе на място.
5. Вече не приплъзва.(от днес)
6. Ремонта е извършен безупречно (спрете с нападките, моля!)
7. Явно проблема е в някоя от помпите(ще се разбере след интервенция, но и това е догатка)

Въпрос към всички:
Каква е разликата между маховика на 1.9 и 2.4?

Малко по-високо означава точно малко по-високо, а не 2-3мм, разликата е под 1мм!

Не превръщайте темата говорилня, моля! Бъдете коректни.

Нощен: Виж ми подписа!? (там пише какъв автомобил притежавам)

Благодаря на всички за съжденията, надявам се не съм подвел никой с неточна информация. Форумът е място за обмяна на информация и опит все пак.
Видях го, малко е бледен
Няма разлика в маховиците

pigoff
06-02-2012, 20:58
Е, точно това се опита и Майстора да ми каже, но предположи че когато НЕ СЕ купуват комплект (не винаги, но се случва) има време на напасване, пък и този маховик имаше малко ръжда по него, която не успяхме да махнем напълно, та затова приплъзваше до сега(чистеше се до колкото можеше от триененто).
Лошото е че за много, ама изключително малко не му достига да отделя на 100% само на ПЪРВА И ЗАДНА. И мен това ме притеснява, а на загасен двигател включва като в масло.

haljscho
06-02-2012, 21:17
ХАХАХАХА разплака ма нидеи! ти какво предлагаш да купим твоя за 500лв . Носим отговорност за постъпките си даваме гаранций и приемаме рекламаций ! ако се поставиш на мястото на клиента 5лв или 500 и гаранция че и в двата случая ще изкара едни и същи километри без да има проблеми :big_flowers:
поздрави
Така съм съгласен, когато и 2-те страни знаят за какво става въпрос и са съгласни с условията.....:handshake:
Лошото е, че свестните се броят на пръсти и по тази причина трудно се намират такива като вас.....:respect:


Отговарям на всички:
1. Маховика е от 2.4 JTD Alfa 156.
2. Съединителя е комплект Валео (чисто нов).
3. Сменена е спирачна течност и масло на скоростите(ТУТЕЛА)
4. Не тресе на място.
5. Вече не приплъзва.(от днес)
6. Ремонта е извършен безупречно (спрете с нападките, моля!)
7. Явно проблема е в някоя от помпите(ще се разбере след интервенция, но и това е догатка)

Въпрос към всички:
Каква е разликата между маховика на 1.9 и 2.4?

Малко по-високо означава точно малко по-високо, а не 2-3мм, разликата е под 1мм!

Не превръщайте темата говорилня, моля! Бъдете коректни.

Нощен: Виж ми подписа!? (там пише какъв автомобил притежавам)

Благодаря на всички за съжденията, надявам се не съм подвел никой с неточна информация. Форумът е място за обмяна на информация и опит все пак.
Може и да не е такъв за какъвто са ти го продали!
Защото не би трябвало да има разлика!
Дано майстора да си оправи грешката, ако тя естествено е в него де......
А махов от къде го купи?

NightRider
06-02-2012, 21:52
Я майсторът да ти настрои малко жилата

tur4in
06-02-2012, 22:27
най бързо уляга като закачиш да дърпаш кола която е на скорост

gorang
06-02-2012, 22:42
Колега, аз като сменях маховик на старата 2.4 JTD `98 год., този който купих чисто нов на вид беше малко по-различен от оригиналния, т.е. заменяше го и като номер, но си стана без никакъв проблем.

NightRider
07-02-2012, 07:14
най бързо уляга като закачиш да дърпаш кола която е на скорост
И се скапва феродовия. Па и се загубва така смисъла от евтиния маховик, като трябва да смениш наново съединител

pigoff
09-02-2012, 12:04
Така!
Проблема беше видян, замерен и установен.
Стария маховик е идентичен с сложения в момента(измерената разлика е 0,08мм в полза на "новия"), трудното включване на предавките идва от една от помпите на съединителя(все още не знаем коя).
Всъщост, при улягане(поизтриване) на феродовия диск нещата си идват на мястото. Въпрос на време е да се разбере, но за сега нямам никакво намерение да сменям каквото и да било. Сигурен съм, че при смяна на помпите нещата ще заспят!

Трябва да знаете следното:
При закупуването на съединител комплект е по-добре да се купува в комплект с маховик, иначе е твърде възможно да включва по-трудно в началото предавките(с лек напън). Имайте предвид, че на стари части "улягането" е различно и поставянето на нови такива води до "напасване".
Според мен една част(особено механична) е много по-рентабилно да се използва до край(не до счупване, но поне до разбиване) за да се подмени с нова, иначе ставаме прахосници на ценни ресурси и време.

Успех на всички!

haljscho
09-02-2012, 19:52
Така!
Проблема беше видян, замерен и установен.
Стария маховик е идентичен с сложения в момента(измерената разлика е 0,08мм в полза на "новия"), трудното включване на предавките идва от една от помпите на съединителя(все още не знаем коя).
Всъщост, при улягане(поизтриване) на феродовия диск нещата си идват на мястото. Въпрос на време е да се разбере, но за сега нямам никакво намерение да сменям каквото и да било. Сигурен съм, че при смяна на помпите нещата ще заспят!

Трябва да знаете следното:
При закупуването на съединител комплект е по-добре да се купува в комплект с маховик, иначе е твърде възможно да включва по-трудно в началото предавките(с лек напън). Имайте предвид, че на стари части "улягането" е различно и поставянето на нови такива води до "напасване".
Според мен една част(особено механична) е много по-рентабилно да се използва до край(не до счупване, но поне до разбиване) за да се подмени с нова, иначе ставаме прахосници на ценни ресурси и време.

Успех на всички!
Тия работи дет ти ги разправят масторите ни ги приемай за чиста монета!

Като е оправиш сподели кво е било......

Не ми отговори от къде се сдоби с маховика!

NightRider
09-02-2012, 21:07
....................

Трябва да знаете следното:
При закупуването на съединител комплект е по-добре да се купува в комплект с маховик, иначе е твърде възможно да включва по-трудно в началото предавките(с лек напън). ...............!
Toва за мен са пълни глупости. Слаган ми е от Бобо (Еньо) нов комплект съединител и стар маховик, че моят беше със скапан лагер и нямаше грам проблем от момента на излизането ми от док. Та всичко си зависи от майсторите и адекватността на частите. А хубавото влизане на скоростите най-вече зависи от жилата и другите части на механизма за превключване.Съединителят само отделя

tonov
09-02-2012, 21:17
Потвърждавам - маховик втора ръка + нов комплект съединител. Нямам никакви проблеми с включването на скоростите от самото начало досега.

Jivko7777
10-02-2012, 00:16
Потвърждавам - маховик втора ръка + нов комплект съединител. Нямам никакви проблеми с включването на скоростите от самото начало досега.

мдааа и при мен ;)

NightRider
10-02-2012, 09:56
Май изводът е един - смени майстора, а и частите така и не разбрахме маховикът за точно каква кола е - дали наистина е от 2.4JTD Alfa братовчедка на Алфа

pigoff
10-02-2012, 10:08
Маховика го взех от Варна. Автоморга чрез много добър приятел.

NightRider
10-02-2012, 10:14
Маховика го взех от Варна. Автоморга чрез много добър приятел.
Това не е от значение - важното е дали е от посочената кола? Щот в автоморгите доста често понаписват това, което иска клиентът и което е близко по размери. Не всички де. Или си мислят, че всички маховици на фиат, Алфа, Ланчия са еднакви щом са от дизел

pigoff
10-02-2012, 16:33
Не четете внимателно колега!?
Бързате да пишете, а не сте вникнал и прочел отговорите и мненията ми. Нищо лично, но всичко е написано и уточнено, само Вие не разбрахте.:lupe:

NightRider
10-02-2012, 17:17
Не четете внимателно колега!?
Бързате да пишете, а не сте вникнал и прочел отговорите и мненията ми. Нищо лично, но всичко е написано и уточнено, само Вие не разбрахте.:lupe:Прочетох внимателно - приятел, автоморга, Алфа. Всичко това съм го слушал, виждал, ....
И както виждаш ти имаш проблем, за което съжалявам, но е факт. И пишем тук, защото искаме да ти помогнем

vovata
10-02-2012, 18:32
И от мен: нов съединител комплект ,маховика си е от колата (стария) ,сменям качвам се тръгвам и всичко спи !
Няма такива щуротии като напасвания,улягане и тн.

haljscho
10-02-2012, 18:42
Маховика го взех от Варна. Автоморга чрез много добър приятел.
ОК, моето опасение беше да не би майстора да ти го е продал......
Както и да е, квото и да ти кажем така от разстояние само може да гадаем и по този начин само ще се притесняваш излишно.....:frown:

Тъй като едната помпа струва около 100лв а другата 30-40лв. + труд си е грубо 200лв.
Моя съвет е да се консултираш и с друг майстор, преди да купуваш квото и да е и да наливаш още пари......
На скоро имаш подобна тема, там на колегата му смениха 2-те здрави помпи, имаше и разни волни програми и побългаряване и на края излезе съвсем друго....
Поздрави!

NightRider
10-02-2012, 19:42
Ето тук има снимка на маховика, ако ти е от помощ, че не мога да ги кача пак

niki_future
13-02-2012, 21:51
Примен е нов съединител + стария маховик - смяна при Бобо и всичко е тип топ от самото изкарване от сервиза. И според мен се консултирай с друг майстор...

koi4a
11-03-2013, 12:31
Здравейте аз съм новия собственик на въпросната алфа. При оглед в сервиз вентура преди покупката майсторите бяха сигурни, че проблема е в тампон на помпата на съединителя. След смяна на двете "помпи" на съединителя проблема остана, с времето усетих, че на 5та като смачкам газта и съединителя приплъзва. В събота свалихме кутията във Варна. Съединителя вътре почти нов, няма следи от износване Валео с дата на производство 2011г. Видяхме се в чудо. Хидравликата натиска вилката до край а съединителя на отделя и полуоската се върти трудно. Сложихме нов съединител подсилен Валео 821325 и взе че отдели нормално. Вътре на корпуса на кутията имаше следи от триене. Събрахме кутията с новия съединител, отделя нормално по средата на хода на педала, скоростите се включват нормално, но преплъзването остана, на 5та като натисна яко газта. Освен това разбрахме от къде са следите от триене по корпуса на кутията, като натисна съединителя докрай и се чува да стърже. Явно маховика наистина е ялов. Сега имам един почти нов съединител комплект и една алфа дето боксува ама не с гумите.