PDA

View Full Version : Темперетура през зимата на 2.0 тс



Алфист11
05-02-2012, 22:19
Здравейте.Може да се повтарям,но искам да попитам колегите с бензинки каква температура поддържат зимата извънградско.Днес пътувах 200 км извънградско и температурата ми варираше от 60,когато съм на пета и карам по равен път,до 75 - 80 градуса,когато съм по нагорнище и включвам по-ниски предавки.За смяна ли ми е термостата при положение,че и при минус 20 градуса външна температура в града колата си поддържа 85-90 градуса.

JoRiX
05-02-2012, 22:28
Не термостата е за смяна,когато не отлепва 50 градуса или ги качва много трудно. В твоя случай,всичко е наред :)

lordliness
05-02-2012, 22:43
Бих добавил,че тези деления на скалата са твърде символични(поне на моята кола) не знам как ги определяш с такава точност.Ако термостата не затваря течността минава през радиатора и той стопля бързо, бързо.

Алфист11
06-02-2012, 00:07
Да,деленията са символични,но мисълта ми е,че зимата температурата ми варира, от малко над 50 до малко под 90 в зависимост от терена по който се движа,и то само извънградско.

Drag0
06-02-2012, 00:19
... За смяна ли ми е термостата ...

Прост тест: палиш колата сутринта , чакаш 2 минути , отваряш капака и проверяваш дебелия маркуч, който отива към радиатора. Ако е леко топъл - термостатът ти не затваря напълно.

thecleaner
06-02-2012, 00:59
Здравейте.Може да се повтарям,но искам да попитам колегите с бензинки каква температура поддържат зимата извънградско.Днес пътувах 200 км извънградско и температурата ми варираше от 60,когато съм на пета и карам по равен път,до 75 - 80 градуса,когато съм по нагорнище и включвам по-ниски предавки.За смяна ли ми е термостата при положение,че и при минус 20 градуса външна температура в града колата си поддържа 85-90 градуса.

За термостат си ;)

ecotronic
06-02-2012, 11:24
Здравейте.Може да се повтарям,но искам да попитам колегите с бензинки каква температура поддържат зимата извънградско.Днес пътувах 200 км извънградско и температурата ми варираше от 60,когато съм на пета и карам по равен път,до 75 - 80 градуса,когато съм по нагорнище и включвам по-ниски предавки.За смяна ли ми е термостата при положение,че и при минус 20 градуса външна температура в града колата си поддържа 85-90 градуса.


При мен, след като веднъж температурата достигне 90 гр. (според индикатора на таблото), стрелката стои като закована там. Без и най-малко да се влияе от начин на каране, скорост или околна температура.

Моето мнение е, че термостатът ти не работи добре.

simich
06-02-2012, 11:44
Точно така, като достигне стрелката 90 треба да стои като закована там, не е важно дали си градска или на магистралата. Така работи здрав термостат!

old alfist
06-02-2012, 14:46
Зиме, лете - все на 90 градуса държи, като зимата естествено ги достига малко по-бавно, а вчера дори ми се включи и перката за охлаждане.

qpwo
06-02-2012, 15:44
Нетрябва да мърда от 90 градуса.:yes:

andro88
06-02-2012, 15:49
И аз мисля, че освен при екстремни ситуации не бива температурата да варира толкова много. Под екстремни разбирам 45С външна и висяне в задръстване.
При режима за който говори колегата при работещ нормално термостат , температурата трябва да не мърда от работната

Алфист11
06-02-2012, 17:58
Значи преобладаващите мнения са,че е за смяна:)

Bobo
08-02-2012, 14:32
Значи преобладаващите мнения са,че е за смяна:)

100% си за смяна ;)

alfaa156
23-02-2012, 21:58
100% си за смяна ;)

айде и аз да питам неска вързах колата с ФЕС-а и следях температурата на двигателя искам да кажа ,че имаше 5-6 градуса несъотвествие между ФЕС-а и показващото на таблото.Гледам аз температурата стига 80-90-95-98-100 и започнах да се притеснявам нито перката чух ,нито нищо и точно като одари 100градуса изведнаж спадна на 78, после дигна 88 и през целия път кам 30-40км варираше 88-92-3 предполагам ,че е за смяна заедно с датчика ? (с малко отклонение колата е 156 1.6 тс :) просто видях темата и реших да питам) благодаря предварително :)

old alfist
23-02-2012, 22:49
айде и аз да питам неска вързах колата с ФЕС-а и следях температурата на двигателя искам да кажа ,че имаше 5-6 градуса несъотвествие между ФЕС-а и показващото на таблото.Гледам аз температурата стига 80-90-95-98-100 и започнах да се притеснявам нито перката чух ,нито нищо и точно като одари 100градуса изведнаж спадна на 78, после дигна 88 и през целия път кам 30-40км варираше 88-92-3 предполагам ,че е за смяна заедно с датчика ? (с малко отклонение колата е 156 1.6 тс :) просто видях темата и реших да питам) благодаря предварително :)
С този ФЕС-а може да си играеш колкото си искаш.
Би трябвало да усещаш по работа на двигателя, температура в купето и др. дали имаш проблеми - стрелката на таблото реагира бавно, но е достатъчно показателна за състоянието на температурата.

stefoo
24-02-2012, 09:23
Извинявам се,че ползвам темата на колегата аз не съм за този раздел,но все пак да попитам защото съм със същият мотор това нормална температура ли е при извън градско каране?

vertan
24-02-2012, 09:32
Колега,термостата ти е останал леееко открехнат.Иска нов,според мен,а и според повечето други колеги.

iveli
24-02-2012, 19:09
Коя от температурите да е нормална Аз виждам две снимки и то доста различни

ecotronic
24-02-2012, 20:13
Извинявам се,че ползвам темата на колегата аз не съм за този раздел,но все пак да попитам защото съм със същият мотор това нормална температура ли е при извън градско каране?

Разликата при двете снимки е около 10 градуса. Ако и двете са правени не по-малко от 15 - 20 минути след студен старт, мисля, че имаш проблем с термостата.

old alfist
24-02-2012, 21:53
При мен стрелката стои като при нощната снимка и смятам, че е нормално.

omega21
26-02-2012, 19:20
Колеги нека кажа и аз нещо.Моята алфа е 2.0ТС и не съм забелязал температурата да ми варира.От моя опит с други коли знам ,че най вероятно не затваря добре и част от антифриза се завърта и през големия кръг, затова ти играе температурата.Не е задължително обаче термостата да се е прецакал.В доста от случаите по оста по която се движи мембраната се хваща котлен камък или мръсотия и не позволява да се свие максимално и да затвори плътно.Тази ос може да се почисти и термостата става като нов.Това става само ако мембраната е здрава.

Alfation
27-02-2012, 00:55
Да се възползвам от темата и тук да питам. Значи след по-бавно каране или в задръствания, стрелката ми тръгва към делението над 90C, но след като загася и веднага пак запаля, заковава на 90.. Датчика ли е заминал или е нещо по-кофти? Термостата е сменян преди 3 месеца :dunno:

old alfist
27-02-2012, 10:05
Някои колеги май много се втеляват с тази стрелка. Все пак индикацията, която виждаме не е цифрова и стрелката не може да отчете, а пък дори и да може не можем да забележим такива малки температурни разлики. Датчика може да по-муден, но това зависи и от гъстотата на охлаждащата течност, както и наслоени твърди частици по площта, която контактува с течността.