Log in

View Full Version : Проблем с хидравликата на волана



sergo11
10-02-2012, 13:16
Здравейте,
Проблема ми е, че от два дни не ми работи хидравликата на волана. Какво се случи? Вчера сутринта на -22 запалих и помпата изви за няколко секунди и спря. Оставих колата да поработи на място около 5-6 минути и тръгнах, но волана беше твърд все едно двигателят е изгасен. Помислих си, че сигурно маслото е станоло по- гъсто от студа и опитах да въртя волана на ляво, на дясно, но нищо. След което проверх маслото в казанчето - нямаше го. огледах за видими течове също нямаше. Имах около 600 мл. масло останоло от скорошната сменя (преди около два месеца) налях го и за секунди го глътна. Взех още литър и него глътна също така бързо като от помпата се чуваше виене. Дръпнах колата назад течове по снега нямаше. Днес свалихме кората под двигатела отдолу всичко е сухо. Покрай помпата и самата рейка също е суха. Около маншоните също е сухо и в тях каточели няма масло. Дайте предположения къде може да отиде толкова много хидравлично масло.
Алфата е 166, 2,0ТС

ecotronic
10-02-2012, 13:32
Здравейте,
Проблема ми е, че от два дни не ми работи хидравликата на волана. Какво се случи? Вчера сутринта на -22 запалих и помпата изви за няколко секунди и спря. Оставих колата да поработи на място около 5-6 минути и тръгнах, но волана беше твърд все едно двигателят е изгасен. Помислих си, че сигурно маслото е станоло по- гъсто от студа и опитах да въртя волана на ляво, на дясно, но нищо. След което проверх маслото в казанчето - нямаше го. огледах за видими течове също нямаше. Имах около 600 мл. масло останоло от скорошната сменя (преди около два месеца) налях го и за секунди го глътна. Взех още литър и него глътна също така бързо като от помпата се чуваше виене. Дръпнах колата назад течове по снега нямаше. Днес свалихме кората под двигатела отдолу всичко е сухо. Покрай помпата и самата рейка също е суха. Около маншоните също е сухо и в тях каточели няма масло. Дайте предположения къде може да отиде толкова много хидравлично масло.
Алфата е 166, 2,0ТС

Все някъде трябва да е отишло това масло. Най-вероятно в маншоните на рейката. Това предполага нарушено уплътнение или уплътнения на рейката. Пробвай следното:
Налей масло и запали двигателя без да въртиш волана.
Гледай дали маслото намалява.
Ако не намалява, накарай някои да разклати волана и ако в този момент маслото тръгна да изчезва, се потвърждава предположението относно уплътненията на рейката.

sergo11
10-02-2012, 13:58
Маслото намалява дори без да се пипа волана и то намалява доста бързо. Маншоните днес ги гледахме и съм 90% сигурен, че в тях няма масло. А пък и невярвам толкова много масло да отиде там (маслото в системата + още около 1.7 л.). Днес колата беше вдигната на подемник и трима души я гледахме за видими омазнявания. Преди никога не ми се е губило хидравлично масло. Денят преди да се случи това нещо нямаше никакви признаци. Стана изведнъж.

Ако щете ми вярвайте дори дръпнах пръчката на двигателя да не би да отива там :D

ecotronic
10-02-2012, 14:28
Разгледай отвора на купето през който минава оста на волана. Би могло да избива прокрай оста и през отвора да се изсипва вътре в купето. Около предното радиаторче гледахте ли добре?

sergo11
10-02-2012, 14:33
Там не. Но ми звучи невероятно. Той кормилният прът излиза извън купето и тогава влиза в рейката.

didod
10-02-2012, 14:44
Все трябва да тече отнякъде...

ecotronic
10-02-2012, 14:46
Там не. Но ми звечи невероятно. Той кормилният прът излиза извън купето и тогава влиза в рейката.

Ако е на тънка и насочена струя, може.

BlackP
10-02-2012, 14:46
имах същия проблем... проблема при мен беше в рейката, като я оправих волана се оправи..... при мен всичко тотал ми излезна 716 лв + още някакви тампончета... който се смениха 2 на брой знам че единия беше 65 лв, а също така смих незнам точно как се казват те се закачат на носача ако не се бъркам и са едни Г образни и те бяха нещо от сорта на 50 лв бройката на мен всичко тотал ми излезна 716 лв рейката ми беше в окаяно състояние 3 от 4 тампона на нея бяха заминали и за това ми е такава сумата, дано при теб да излезне малко по евтино.....

sergo11
10-02-2012, 14:55
Все трябва да тече отнякъде...

И аз така мисля, че все отнякъде трябва да тече но невиждам никъде.

---------- Post added at 12:53 ---------- Previous post was at 12:52 ----------


Ако е на тънка и насочена струя, може.

Ще огледам и в купето.

---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:53 ----------


имах същия проблем... проблема при мен беше в рейката, като я оправих волана се оправи..... при мен всичко тотал ми излезна 716 лв + още някакви тампончета... който се смениха 2 на брой знам че единия беше 65 лв, а също така смих незнам точно как се казват те се закачат на носача ако не се бъркам и са едни Г образни и те бяха нещо от сорта на 50 лв бройката на мен всичко тотал ми излезна 716 лв рейката ми беше в окаяно състояние 3 от 4 тампона на нея бяха заминали и за това ми е такава сумата, дано при теб да излезне малко по евтино.....

Едвали при мен е толкова сериозно. Всичко ми беше здраво. Не съм имал хлабини в рейката. А и пак казвам случи се изведнъж. Вечерта паркирам без проблем, а на сутринта греда.

BlackP
10-02-2012, 15:02
то и при мен така беше :) но дано не е толко сериозно колкото беше при мен

sergo11
10-02-2012, 15:04
то и при мен така беше :) но дано не е толко сериозно колкото беше при мен

Какво толкова и сменя на тази рейка за такава сума???

BlackP
10-02-2012, 15:21
рецеклирах я...... рециклирането ти струва от 200 - 300 зависи в какво състояние е на нея има 4 маншона или тампона нзм 2 вътрешни и 2 външни едните са по 65 лв бройката другите са по 40 лв бройката взеха ми само 100 лв за работа, отделно смених 2 тампона на горните носачи който бяха по 20 лв и също тези 2 неща който са като Г образни нзм как се казват но са закачени за носача и за колелото, дано не бъркам, защото и хабер си нямам от части и това цялото нещо ми излезна 716 лв

sergo11
10-02-2012, 15:24
На някой да му се намира схема на въпросната рейка?

sergo11
10-02-2012, 18:16
Ехо очаквам още предположения и съвети!

ecotronic
10-02-2012, 18:22
Не каза дали сте огледали за теч от предното радиаторче. Да не би да тече и да се събира някъде по бронята.

sergo11
10-02-2012, 18:29
Проследих тръбите на хидравликата. Навсякъде е сухо. Не съм гледал в купето като ти каза. Възможно ли е маншоните да съберат толкова масло? Питам защото все пак не свалих скобата, а просто подврях много тънка отвертка и избутах маншона назад за да се отвори дупчица. Стиснах го и от там не потече нищо. Направих тази процедура и от двете страни. Все пак ако са пълни в тях ще има по около литър масло и ще потече при стискането.

silversnake
10-02-2012, 18:47
...Или да се изчистят останалите 10% за пълни маншони:lupe:. Скобите /ако са оригиналните/, хващат доста плътно маншона върху дебелите гумени уплътнения на рейката и вътрешния накрайник, та нищо чудно и да не избие веднага. При положение че нищо не мазни никъде, егати студио Хикса...:grin:

sergo11
10-02-2012, 18:51
Скобите са оригиналните. Доста добре натиках отвертката между маншона и гуменият тампон. Добре ако маслото е в маншоните какво се прави в случая?

Linkestis
10-02-2012, 19:01
sergo11,приятелю,нали се сещаш че 2-3 литра са си 2-3 литра.Предполагам няма от долу две джуджета дето да събират маслото.Или не виждаш от къде тече или си ни хванал за мезе :)
Вземи махни единия маншон или погледни радиатора за охлаждането.
Аз като уринирам върху снега си личи поне една седмица :) а ако събера 3 литра сигурно ще личи един месец,така че маслото ти изтича от някъде :)

sergo11
10-02-2012, 19:12
sergo11,приятелю,нали се сещаш че 2-3 литра са си 2-3 литра.Предполагам няма от долу две джуджета дето да събират маслото.Или не виждаш от къде тече или си ни хванал за мезе :)
Вземи махни единия маншон или погледни радиатора за охлаждането.
Аз като уринирам върху снега си личи поне една седмица :) а ако събера 3 литра сигурно ще личи един месец,така че маслото ти изтича от някъде :)

А бе вие разбирате ли, че няма течове от шибаната система. Вярно само маншоните не съм свалял напълно. Смея да твърдя, че имам доста добри познания в областта на автомобилите и по-точно в механиката. Щом съм стигнал до тук да се консултирам с вас значи наистина съм се дянал в чудо. Дори да тече от радиаторчето в бронята отдолу има отвори и щеше да се види на снега.

---------- Post added at 17:12 ---------- Previous post was at 17:08 ----------

И ако маслото е в маншоните? Предложения?

silversnake
10-02-2012, 19:42
Избили семеринги на рейката. Обикновено се предшества от прогресиращ луфт на вътр.накрайници във гнездата /наядени вътрешни втулки/. Те са от неметален материал. Свали маншоните, убеди се. В тема "теч на рейка 147" колега беше описал как е минал по "тънката лайсна" със смяна на външни семеринги и изработка на втулки без да демонтира рейката...Ако само това е проблема де...

sergo11
10-02-2012, 19:48
Избили семеринги на рейката. Обикновено се предшества от прогресиращ луфт на вътр.накрайници във гнездата /наядени вътрешни втулки/. Те са от неметален материал. Свали маншоните, убеди се. В тема "теч на рейка 147" колега беше описал как е минал по "тънката лайсна" със смяна на външни семеринги и изработка на втулки без да демонтира рейката...Ако само това е проблема де...

Да ти кажа честно и аз имам подобни подозрения. Просто от шибаният студ маслото е станало по-гъсто от по-високо налягане и ето ти беля. Мисля си, че са избили семерингите.

ecotronic
10-02-2012, 20:15
Да ти кажа честно и аз имам подобни подозрения. Просто от шибаният студ маслото е станало по-гъсто от по-високо налягане и ето ти беля. Мисля си, че са избили семерингите.

Когато воланът е в неутрално положение и на оста няма приложен въртящ момент в никоя посока маслото което нагнетява помпата стига до разпределителя на волана и през него се връща обратно към казанчето (така наречения хидравличен слив). В този момент масло към хидравличното работно пространство на рейката изобщо не постъпва. Така, че и да са спукани крайните семеринги все тая. А ти казваш, че маслото се губи и при неутрално положение. Освен да избива през уплътнението на оста на разпределителя посока купето, не се сещам откъде. Така че провери вътре около отвора. Че ако съм прав, после не можеш да я изчистиш.

sergo11
11-02-2012, 08:40
Когато воланът е в неутрално положение и на оста няма приложен въртящ момент в никоя посока маслото което нагнетява помпата стига до разпределителя на волана и през него се връща обратно към казанчето (така наречения хидравличен слив). В този момент масло към хидравличното работно пространство на рейката изобщо не постъпва. Така, че и да са спукани крайните семеринги все тая. А ти казваш, че маслото се губи и при неутрално положение. Освен да избива през уплътнението на оста на разпределителя посока купето, не се сещам откъде. Така че провери вътре около отвора. Че ако съм прав, после не можеш да я изчистиш.

Има огромна вероятност да е така както казваш защото както написах още в началото всичко се случи в четвъртък сутринта. В сряда вечерта паркирах колата и волана беше прав. Сутринта като запалих се чу звукът от помпата без да въртя волана и като взех да потеглям хидравликата просто не работеше.

П.П. Имаш ли представа там където влиза кормилният прът в рейката дали е със семеринг и може ли да се смени на место?

sergo11
11-02-2012, 10:48
Мистерията с изчезващото масло е разрешена :) Разбрах къде изчезва. Колегата Ecotronic излезе прав - в купето е. Сега вече съм сигурен, че отляво в шофьорските крака няма да има гниене :D. Сега сериозно маслото наистина е там очаквам вашите мнения и предложения. Може ли да се отремонтира на место и какво уплътнява там маслото? Предполагам е семеринг.

ecotronic
11-02-2012, 10:57
Мистерията с изчезващото масло е разрешена :) Разбрах къде изчезва. Колегата Ecotronic излезе прав - в купето е. Сега вече съм сигурен, че отляво в шофьорските крака няма да има гниене :D. Сега сериозно маслото наистина е там очаквам вашите мнения и предложения. Може ли да се отремонтира на место и какво уплътнява там маслото? Предполагам е семеринг.

Може да е семеринг, но по-вероятно е да е О - пръстен в канал. Никъде не мога да намеря чертеж на рейката. Бих се учудил ако може да се смени уплътнението без демонтиране на рейката. По-добре някой колега, който я е разглобявал да се изкаже по въпроса.

sergo11
11-02-2012, 11:00
Може да е семеринг, но по-вероятно е да е О - пръстен в канал. Никъде не мога да намеря чертеж на рейката. Бих се учудил ако може да се смени уплътнението без демонтиране на рейката. По-добре някой колега, който я е разглобявал да се изкаже по въпроса.

Днес или утре ще разглобя отвътре и ще видя, но не отказвам и помощ от някой който е разглобявал там или пък на чертеж.

sergo11
11-02-2012, 13:34
Огледах по-внимателно течът е от там 100%. Няма луфт в кормилният прът, което ма навежда на мисълта, че просто е излязла семеринга. Съдя, че е семеринг от тази снимка

ecotronic
11-02-2012, 13:51
Огледах по-внимателно течът е от там 100%. Няма луфт в кормилният прът, което ма навежда на мисълта, че просто е излязла семеринга. Съдя, че е семеринг от тази снимка

Да, изглежда като да е семеринг. Сигурно е законтрен със зегерка или втулка с външна резба и отвори (като за ключ на ъглошлайф). Явно се разглобява в посока към оста на волана, като през този отвор излиза целият разпределител. Манипулацията без свалянето на рейката ми се види "mission impossible", освен ако не си гинеколог по професия.:no:

sergo11
11-02-2012, 14:15
Да, изглежда като да е семеринг. Сигурно е законтрен със зегерка или втулка с външна резба и отвори (като за ключ на ъглошлайф). Явно се разглобява в посока към оста на волана, като през този отвор излиза целият разпределител. Манипулацията без свалянето на рейката ми се види "mission impossible", освен ако не си гинеколог по професия.:no:

На пръв поглед изглежда достъпно. Утре ще я вкарам в гараж и ще сваля една пластмасова кора която покрива целият механизъм. Ако се опитам да го направя днес и навън рискувам да бъда изяден от някоя бяла мечка :D. Ако все пак някой има схема да я праща.

sergo11
12-02-2012, 20:17
Теча се оказа точно от там където влиза кормилният прът. На место всякаква интервенция е невъзможна, но това е най-малкият проблем. Проблемът е, че в Плевен никъде не извършват ремонти на хидравлични рейки. Някой ако има контакти и знае къде се ремонтират да казва. Също така може да споделяте ако някой може да предложи втора употреба.

myato
12-02-2012, 20:23
Питай колегата dobromirski дали ще се навие.Градски е.

ecotronic
12-02-2012, 20:52
Теча се оказа точно от там където влиза кормилният прът. На место всякаква интервенция е невъзможна, но това е най-малкият проблем. Проблемът е, че в Плевен никъде не извършват ремонти на хидравлични рейки. Някой ако има контакти и знае къде се ремонтират да казва. Също така може да споделяте ако някой може да предложи втора употреба.

Преди да правиш генерални планове за рециклиране или за друга рейка, демонтирай твоята и виж какъв е точно проблемът. Може да се окаже, че рейката е в добро състояние и може да се оправи само със смяната на въпросния семеринг. Той може да не е протекал заради луфтове, а просто да не е издържал на високото налягане.

sergo11
13-02-2012, 12:04
Преди да правиш генерални планове за рециклиране или за друга рейка, демонтирай твоята и виж какъв е точно проблемът. Може да се окаже, че рейката е в добро състояние и може да се оправи само със смяната на въпросния семеринг. Той може да не е протекал заради луфтове, а просто да не е издържал на високото налягане.

Точно това мисля да направя. Рейката ми е здрава, а това "избиване" се е случило защото там мисля има зегерка и тя просто е изтървала. Иначе като изключим този проблем рейката си е 100% здрава.

---------- Post added at 10:04 ---------- Previous post was at 10:03 ----------


Питай колегата dobromirski дали ще се навие.Градски е.

Дай ми някакви негови контакти, ако е удобно разбира се.

myato
13-02-2012, 13:46
Точно това мисля да направя. Рейката ми е здрава, а това "избиване" се е случило защото там мисля има зегерка и тя просто е изтървала. Иначе като изключим този проблем рейката си е 100% здрава.

---------- Post added at 10:04 ---------- Previous post was at 10:03 ----------



Дай ми някакви негови контакти, ако е удобно разбира се.
http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=10660
Това е профилът на колегата.Виж там.

sergo11
13-02-2012, 15:40
http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=10660
Това е профилът на колегата.Виж там.

Благодаря ти!!! Пратих му лично.

sergo11
20-02-2012, 17:44
Оправих си рейката. Проблема беше семеринг, който просто беше избил от студа явно. Всичко ми струваше 25 лв. с труда на стругара. Ползвах стругар да ми направи една тефлонова втулка защото семеринг със същите размери се оказа, че е много трудно да се намери и взех такъв с по-малък външен диаметър. Благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат!

П.П.
За тези които се интересуват и са от Плевен и региона ще споделя, че има човек, който рециклира рейки и е от Червен Бряг.