View Full Version : нямам парно...:frown:
TRILL-KILLER
10-02-2012, 20:24
колата е 1,6 боксер,понеже течеше,се наложи да сменя
регулаторчето за топло и студено(това кранче,което се намира в краката,над педала на газта в дясно),след поставяне на новото колата загрява нормално,и двата маркуча са топли,но парно няма....:(
размених маркучите,но отново същото...
някакви предположения от какво може да е???
Въздух в радиаторчето, може би.
:gruebel:Виж дали кранчето отваря напълно!
По скоро клапа не отваря.
TRILL-KILLER
10-02-2012, 22:01
И аз това предположих но как да разбера?
Другото което ми направи впечатление е .че и двата маркуча са топли,така ли трябва да е и има ли значение кои каде влиза?
Дано не се налага пак да го разглобявам .че съм го залепил превантивно и с термоустоичив силикон !
Така трябва да е! Да са топли и двата. Това показва, че минава спокойно антифриза.
Приказвам по принцип, защото съм трисетитройкаджия!
За детайлите слушай Тонов, Колев и другите патиланци!
Или е счупена оста на клапата която прекарва топлия въздух през радиатора и вкарва само студен въздух, или ти е откачено жилото на клапата. Връткай с една ръка врътката за топло/студено и гледай долу какво става и да ле върти оста на клапата!
TRILL-KILLER
11-02-2012, 11:50
жилото не е закачено все още и връткам(топло/студено) директно от кран4ето на радиаторчето,но разлика няма :dunno:
За коя ос става на въпрос колега?Ако се намира в корпуса на клапана тои е чисто нов и малко ме съмнява да е счипена ,но не е и невъзможно :bash:
Щом топлото влиза и излиза, но не духа, значи просто въздуха не минава през радиатора. Така че виж коя е оста която върти клапата, която променя въздушния поток веднъж през радиаторчето друг път го заобикаля!
didko_boy
11-02-2012, 16:56
колеги вие сигурни ли сте че бохера има И кранче И клапа да насочва потока на въздуха ! Не съм разглабял НЕЗНАМ но ми се струва съмнително затова питам, нормалните коли са или с кранче или с клапа при боксерчето как е ?
Кранчето е само заради климатика. Без климатика е достатъчна само клапа, която да насочва въздуха.
didko_boy
11-02-2012, 17:14
нещо ме будалкате , не мога да повярвам че от копчето (врътката) за топло и студено излизат 2 жила едното отива в кранче другото отива на клапа :dyrvo_v_kenefa: !!! Аз бих извадил лекичко маркуча които е на изхода на радиаторчето (кранчето е на входа) при запален двигател и пуснато парно
Погледни при педалите на всяко, типо/темпра/дедра без климатик и ще видиш че жилото минава през едно метално ухо с болче, което върти клапата и самия край там е комплект с едно лостче което стига до крана който е на другия му край. Това си е една мини лостова система. с жилото се отваря клапата и крана!
Прилагам и снимка от колегите от фиат форума:
http://forum.fiat-bg.org/files/pic2_308.jpg
При номер 1 е крана, а жилото стига над него където е клапата и оста която често се чупи. Така като дръпнеш жилото крана се отваря, заради лостовия механизъм, но клапата остава затворена и от там въздуха просто не минава през радиатора, а си влиза директно студен. Оправя се много гадно!!!
Погледни при педалите на всяко, типо/темпра/дедра без климатик и ще видиш че жилото минава през едно метално ухо с болче, което върти клапата и самия край там е комплект с едно лостче което стига до крана който е на другия му край. Това си е една мини лостова система. с жилото се отваря клапата и крана!
Прилагам и снимка от колегите от фиат форума:
http://forum.fiat-bg.org/files/pic2_308.jpg
При номер 1 е крана, а жилото стига над него където е клапата и оста която често се чупи. Така като дръпнеш жилото крана се отваря, заради лостовия механизъм, но клапата остава затворена и от там въздуха просто не минава през радиатора, а си влиза директно студен. Оправя се много гадно!!!
Няма такава клапа тая кола клапата с жилото която се вижда е с друго предназначение ;)
Mind_Control
13-02-2012, 15:27
Аз преди нямах парно от ниско ниво на антифриза! Започни с това.
TRILL-KILLER
15-02-2012, 10:53
антифриза е на мах.
Долях му нов тъикато след като разкачих кранчето част от него истече през тръбите идващи към радиаторчето...
Благодаря на всички отзовали се колеги,оказа се че в бързината несъм закачил "водача" между клапата за потока на въздуха и сменения клапан на радиаторчето :)
Да не отварям нова тема използвам тази на колегата, относно същия проблем. Включих клапата за да върти въздуха в купето и след като загасих двигателя и запалих отново парното спря тотално и кардинално веднъж завинаги. Врътките не бацат. Засега колата се кара в слънчево и сухо време, зимата без парно е класическо, ще се занимавам уикенда така или иначе ще се разглобява отпред, че казанчето за чистачките е спукано в следствие на лек удар, интересно допълнение в това време към неработещото парно, та идеите къде да гледаме са добре дошли. Колата е 145 1.6 Twin Spark.
Предвалителен мерсаж.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.