Log in

View Full Version : Задните колела задържат



lan
13-02-2012, 21:54
Здравейте,
Търсих, но не намерих подобна тема и за това пускам нова.
Проблема е следния: от близо две-три седмици без видима причина задните колела започват да задържат. Без да съм натискал спирачка или каквото и да е друго. Просто в един момент всичко е Ок и в следващия започват да задържат, понякога доста осезаемо и като спра джантите са доста нагряти. За информация - раздвижени са апаратите и е сменена течността лятото. Видях че пружината на кантара е счупена и я смених с надеждата, че нещата ще си дойдат на мястото, но уви... Тези дни мисля да сменя и кантара и да видя дали ще има подобрение. А ако няма?
Ще се радвам за всякакви предложения...

Furious 155
13-02-2012, 21:58
1. Супорти - виж дали не са с разбити вече отвори за водачите. Обикновенно се сменят водачи, но е много вероятно вече да е късно и дори с нови, пак да тропат доволно. Виж и дали няма предпоставки за блокиране на супорта върху водачите. Също виж здрави ли са гумените уплътнения на водачите.
2. Апарати - възможно е да са клеясали буталцата на задните апарати, особенно ако има разкъсвания на гумените уплътнения на буталцата.
3. Жилата на ръчната - възможно е и от лед и от боклуци в тях - ако са загубили прахозащитеността си - ще събират и боклуци и влагата и минусовите температури ще ги държат блокирани.

АБС имаш ли ?
Толкова на прима виста.

pace
13-02-2012, 22:06
да добавя и маркучите

mimouzunov
13-02-2012, 22:27
да добавя и маркучите

Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...
Щом ту отпускат ту затягат, нее запушване според мен!
Следващия път като "затегнат" виж дали имаш луфт в лоста на ръчната... Като я дигнеш леко дали това става без усилие...
Фури е идвал на помощ да ми носи маркуч защото на мен ми блокира предно ляво... В краина сметка се оказа ,че е запушена централата на АБС-а! Интересното е ,че системата съм я промивал преди да се запуши няколко пъти и въпреки това... запуши се...
(като натискаш яко спирачката налягането си отива до апарата обаче като отпуснеш педала течноста не се връща в казанчето... Апарата е като заварен в тоя момент!!
И сега пак се сещам да благодаря на Фури ,че доиде оная вечер :thumbup:

Тък е темата ми за блокажа на предното... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48999

lan
13-02-2012, 22:54
1. Супорти - виж дали не са с разбити вече отвори за водачите. Обикновенно се сменят водачи, но е много вероятно вече да е късно и дори с нови, пак да тропат доволно. Виж и дали няма предпоставки за блокиране на супорта върху водачите. Също виж здрави ли са гумените уплътнения на водачите.
2. Апарати - възможно е да са клеясали буталцата на задните апарати, особенно ако има разкъсвания на гумените уплътнения на буталцата.
3. Жилата на ръчната - възможно е и от лед и от боклуци в тях - ако са загубили прахозащитеността си - ще събират и боклуци и влагата и минусовите температури ще ги държат блокирани.

АБС имаш ли ?
Толкова на прима виста.
1. Прегледано е всичко, няма разкъсвания на уплътнения, водачите нямат никакви луфтове.
2. И там всичко е ОК, миналата година сменях целите апарати по тази причина и до есента всичко беше ОК, ще ги прегледам отново поне да отпадне като вариант.
3. Едното жило е чисто ново, а другото си е старото, но
пък в това време ръчната изобщо не я ползвам.
С АБС е колата.
А ако е някое от гореизброените неща, няма ли да си задържат постоянно? При мен проблема е, че в един момент колата си върви ОК и след малко започва това задържане, което след известно време както се е появило така и изчезва.

да добавя и маркучите
Маркучите и те са сменени...

pace
13-02-2012, 23:03
[QUOTE=mimouzunov;1028808]Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...



трудна,трудна,колко да е трудна

lan
13-02-2012, 23:18
Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...
Щом ту отпускат ту затягат, нее запушване според мен!
Следващия път като "затегнат" виж дали имаш луфт в лоста на ръчната... Като я дигнеш леко дали това става без усилие...
Фури е идвал на помощ да ми носи маркуч защото на мен ми блокира предно ляво... В краина сметка се оказа ,че е запушена централата на АБС-а! Интересното е ,че системата съм я промивал преди да се запуши няколко пъти и въпреки това... запуши се...
(като натискаш яко спирачката налягането си отива до апарата обаче като отпуснеш педала течноста не се връща в казанчето... Апарата е като заварен в тоя момент!!
И сега пак се сещам да благодаря на Фури ,че доиде оная вечер :thumbup:

Тък е темата ми за блокажа на предното... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48999
Ами да ти кажа не я ползвам ръчната в това време и нямам наблюдения за луфт, но утре ще го проверя.
Ще прегледам и за АБС централата, но пак казвам че при мен затягат без да съм натискал спирачка... Не знам защо все ми се върти около този прословут кантар, защото затягат и двете колела едновременно.

Furious 155
13-02-2012, 23:26
Ами да ти кажа не я ползвам ръчната в това време и нямам наблюдения за луфт, но утре ще го проверя.
Ще прегледам и за АБС централата, но пак казвам че при мен затягат без да съм натискал спирачка... Не знам защо все ми се върти около този прословут кантар, защото затягат и двете колела едновременно.Може и кантара да е, ако е клеясал... щом пружината е била скъсана, явно доста време не е бил оперативен.

mimouzunov
14-02-2012, 09:28
[QUOTE=mimouzunov;1028808]Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...



трудна,трудна,колко да е трудна

Съдя по моята... От най-старите е, разглобявал съм по спирачната система всичко и несъм видял и помен от запушване някъде (освен абс-а)... Може и просто да са я обслужвали добре преди...
Все пак за да задържат задните и двете аз си мисля ,че нещо пречи на течността да се връща след като се отпусне педала (проблем като при мен с предното).. Запушване на маркуч може и да има но тук говорим и за двете колела и затова си мисля ,че нее маркуч!! Или онова чудо което следи колко е натоварена задницата или като при мен абс "централата"...

Сега прочетох нещо... Спирачките затягали още преди да се натисне педала!? Да не се окаже в един момент ,че спирачната помпа не се разтоварва така да се каже... В смисъл да не се връщат буталцата и до краи! В този случаи пак може да задържат колелата... Трябва да се провери и лостовата система на педала да не задържа леко в натиснато положение!!

nicola 59
14-02-2012, 20:13
[QUOTE=pace;1028836]

Съдя по моята... От най-старите е, разглобявал съм по спирачната система всичко и несъм видял и помен от запушване някъде (освен абс-а)... Може и просто да са я обслужвали добре преди...
Все пак за да задържат задните и двете аз си мисля ,че нещо пречи на течността да се връща след като се отпусне педала (проблем като при мен с предното).. Запушване на маркуч може и да има но тук говорим и за двете колела и затова си мисля ,че нее маркуч!! Или онова чудо което следи колко е натоварена задницата или като при мен абс "централата"...

Сега прочетох нещо... Спирачките затягали още преди да се натисне педала!? Да не се окаже в един момент ,че спирачната помпа не се разтоварва така да се каже... В смисъл да не се връщат буталцата и до краи! В този случаи пак може да задържат колелата... Трябва да се провери и лостовата система на педала да не задържа леко в натиснато положение!!

Ако е от помпата че не се рартоварва по една или друга причина задържат предните точила а не задните

mimouzunov
15-02-2012, 09:39
[QUOTE=mimouzunov;1028982]

Ако е от помпата че не се рартоварва по една или друга причина задържат предните точила а не задните

Задните колела кога почват да спират при натискане на педала тогава?! При мен когато колата е на крик задните сработват при съвсем леко усилие на педала (доста преди да сработи стоп машинката)!

Furious 155
15-02-2012, 09:45
[QUOTE=nicola 59;1029268]

Задните колела кога почват да спират при натискане на педала тогава?! При мен когато колата е на крик задните сработват при съвсем леко усилие на педала (доста преди да сработи стоп машинката)!
Стоп машинката си има и тя регулация.

mimouzunov
15-02-2012, 14:12
[QUOTE=mimouzunov;1029668]
Стоп машинката си има и тя регулация.

Затова съм пояснил ,че като я вдигна задницата на крик и натисна леко спирачката, колелата почват да задържат още преди да е сработила машинката.. Ако съм в движение с това натискане колата не спира грам принципно ,но... на крик се усеща затормозяване..

Furious 155
15-02-2012, 16:55
А какво стана с колегата lan - има ли напредък?

nicola 59
15-02-2012, 21:10
[QUOTE=Furious 155;1029671]

Затова съм пояснил ,че като я вдигна задницата на крик и натисна леко спирачката, колелата почват да задържат още преди да е сработила машинката.. Ако съм в движение с това натискане колата не спира грам принципно ,но... на крик се усеща затормозяване..

Не трябва да е така всяка нормална кола при лек допир на педала първо трябва да задеиства предните точила и при по голям натиск задните ,ако при тебе е обратно значи има нещо което не е в ред и подобно поведение ще задеиства АБС а заради задните точила и колата няма да спира ефективно.
На времето на бегачките за писта махахме кантара и извеждахме едно кранче вътре до ръчната спирачка ,за да може да се регулира ръчно спирачното съотношение между двата моста зависимост от трасето ма винаги преимуществото е в интерес на предните гуми ,защото бегачките нямат АБС и при положение че задните гуми са на равно или превъзхождат предните по спирачна сила то колата се завърта защото се получава ефект все едно и дърпаш ръчната и колата е нестабилна на пистата.

mimouzunov
15-02-2012, 21:23
Съгласен... Само дето написах, че като се дигне на крик и се натисне спирачката ,с лек натиск на нея задните спират дотолкова че на ръце тдудно ги превъртам... Със същия натиск на спирачката ако колата се движи не усещам да убивам инерция значително...
Искам да кажа ,че все пак ако педала (примерно) задържа леко в натиснато положение пак може да загреят задните дискове... Не казвам ,че колата спира първо с тях и тн...

(имам си нова сондааа :cheers: )

lan
20-02-2012, 21:13
Малко инфо от днес - смених кантара. На стария буталцето изобщо не помръдваше. Излязох да я пробвам и нямаше проблем, но... оказа се, че нямам задни спирачки (може би не съм ги обезвъздушил добре) и реших да видя как е ръчната. Беше си ОК, но като я свалих - няма тръгване. Не беше замръзнала, защото се върна както трябва, но не освободи колелата. Идва ми :puke:

mimouzunov
21-02-2012, 11:34
Малко инфо от днес - смених кантара. На стария буталцето изобщо не помръдваше. Излязох да я пробвам и нямаше проблем, но... оказа се, че нямам задни спирачки (може би не съм ги обезвъздушил добре) и реших да видя как е ръчната. Беше си ОК, но като я свалих - няма тръгване. Не беше замръзнала, защото се върна както трябва, но не освободи колелата. Идва ми :puke:

Аз затова те попитах дали имаш дори лек луфт в лоста за ръчната като се опиташ да я вдигаш...

lan
23-02-2012, 22:32
Тези дни ще се сменя АБС- централата и дано вече се оправят нещата.

lan
25-02-2012, 23:29
Проблемът е решен! Днес смених и двата задни спирачни апарата и нещета си дойдоха на мястото. :bg:

Furious 155
25-02-2012, 23:41
Проблемът е решен! Днес смених и двата задни спирачни апарата и нещета си дойдоха на мястото. :bg:
А старите какво им е? Като ги свали, проблемът видим ли беше?

lan
26-02-2012, 08:41
Не, не видях нищо необичайно. Не че съм се задълбочавал в разгадаването на проблема. При дърпане на ръчната спирачка и последвалото спускане се чуваше нещо като цъкване откъм цилиндърчетата и започваше да задържа. При почукването им отпускаха. За мен е необяснимо, тъй като всичко беше сервизирано есента.
Та това е в общи линии.