PDA

View Full Version : Помощ за грешка, свързана с налягане на турбината



badmadafaka
24-02-2012, 19:25
...

renyx
24-02-2012, 20:10
В какви обороти ти забива предницата.При мен на 2ра-4000 об, 3та-3000 об, на 4та и 5та-2500об. и беше запекла, геометрията след почистване се оправи.Моята е 136к.с. Катализатора по-добре го махни от него може да е мудна.

niki_future
24-02-2012, 20:19
Според мен е за чистене геометрията, но нека все пак да се изкажат клубните майстори.

Jivko7777
24-02-2012, 20:26
е пренадува куконата и забива муцинка :)
Просто много време си карал кротко иии виждаш ефекта, ся трябва чистене но може да я поизпъваш малко по някой баир разбира се ако е събрало много сажди няма смисъл сваляне и чистене!
А отностно катализатора го махаш и права тръба на него, тъкмо с парите от него ще ти стигнат долу горе за чистене на геометрията :)

NightRider
24-02-2012, 20:31
Грешката я отчита втори път в разстояние на няколко дни. Мотора е 2.4, 140 коня и от няколко дни има видим спад на мощността и "ряза".
Грешката се появява и двата пъти в момента, когато излизам от задръстването, където съм карал с 20км макс и натискам педала до долу, и двата пъти между четвърта и пета предавка и колата "забива муцуната" за кратко, след което се оправя, но пак е доста мудна...
С програмата тествах соленоида (в момента не се сещам как точно е обозначено там, нещо като Boost Pressure Solenoid или нещо такова) и се чува ясно едно леко тропане под капака (3 пъти като дам "execute" от FES), демек нещо си работи там... Не съм гледал дали се мести нещо, защото не знам по принцип как трябва да изглеждат нещата.

Та аз се зачудвам дали колата не е за чистене на геометрията на духалката, или пък нещо катализатора да е за махане вече (а може и да е нито едно от двете, но си нямам на идея какво се случва под капака на една кола, така че толко ми стига акъла да предположа).

Моля помагайте със съвети и предположения.

Благодаря предварително на тези, които помагат с конкретен съвет или предположение, а не се показват като най-знаещите без всъщност да кажат нещо конкретно.
Преди да започне гадаенето и да се видиш в приключение направи следното - дай колата на контакт, включи ФЕС, избери налягане във всмукателния колектор (цел) и налягане във всмукателния колектор, обороти, включи ги в графичен режим. Можеш да включиш и напрежение на дебитомер. След това запали и юрни колата да ти го направи номера. Свали файла, зипни го и го прикачи тук

RUSEV-BGR
24-02-2012, 20:49
На соленоида има филтърче тоест връзката с атмосверата!Прилича на капаче-разположено е от обратната страна на вакумните маркучи!Извади го вади се доста трудно в него има една много финна мрежичка която се запушва!Покарай без него и виж как ще е!

NightRider
24-02-2012, 21:21
На соленоида има филтърче тоест връзката с атмосверата!Прилича на капаче-разположено е от обратната страна на вакумните маркучи!Извади го вади се доста трудно в него има една много финна мрежичка която се запушва!Покарай без него и виж как ще е!
Ще вкара мръсотия и ще прецака вакумната част на турбото. Не е добър съвет според мен. Докато не видим графиките

RUSEV-BGR
24-02-2012, 21:36
Ще вкара мръсотия и ще прецака вакумната част на турбото. Не е добър съвет според мен. Докато не видим графиките

Сериозно ли,пишеш това или се бъзикаш-аз на моята Алфа така открих проблема!Графики на кое ще гледаш турбото пренадува и тва е-май само ти не разбра!И като не знаеш нещо на сто процента как работи мнения не давай или коментирай!Освен този външния филтър, вътре в клапана има още един ако не ти е ясно!

Linkestis
24-02-2012, 21:51
Не шашкайте човека бре...Иво свали си Пиебурга или Бош,зависи какво имаш,разкапсоловай го и го почисти.Изчисти грешките с ФЕС,и я изкарай на пътя.Ако имаш пак проблем,което ме съмнява,тогава се вкарвай във филми с чистене на геометрия.

Ето и нагледно решение на проблема!

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668&highlight=p0235

NightRider
24-02-2012, 22:11
Сериозно ли,пишеш това или се бъзикаш-аз на моята Алфа така открих проблема!Графики на кое ще гледаш турбото пренадува и тва е-май само ти не разбра!И като не знаеш нещо на сто процента как работи мнения не давай или коментирай!Освен този външния филтър, вътре в клапана има още един ако не ти е ясно!
Ох философе, втори филтър, който се запушва още по-лесно. И що мислиш, че виновник е клапанът? Ами ако е датчикът? И като се разтоварва турбината клапанът какво прави - през него смуче, а? А двигателят е особено чисто място. На моята свалих филтъра, издухах го хубаво и пак го поставих, смазах оста, дето дърпа геометрията след почистването и всичко е ОК. Надявам се да се сетиш защо искам сигнал от дебитомера

NightRider
25-02-2012, 11:31
Ъпдейт с нова информация, която надявам се да помогне с диагностицирането на проблема...
Откачих по препоръка на познат маркуча на соленоида (или клапан ли е, там както миу е името) "Пиербург" който управлява геометрията - този, който слиза към турбината.
Когато откачих маркуча, от клапана за 2-3 секунди се чу едно "бззззззт" ама не като изпуснат въздух от вакуум, а по-скоро като нещо електрическо... Това беше само 2-3 секунди и спря (тоест може и изпускане на въздух да е било), всичко при загасен мотор естествено...
Като засмуча маркучето, което отива в турбината, ясно се вижда, че лоста, който управлява геометрията се движи гладко като хода му на окомер е около 1.5-2 см (или аз толкова мога да смуча)...

Иначе без да закачам на компа нарязах колата почти до прекъсвач на втора няколко пъти на напълно загрял мотор и резултата е, че някъде от 3К оборота нагоре ясно се усещя как мощността пада а мотора си върти като луд, все едно, че ти боксува съединителя (но не е той, убеден съм).

Ако това допълнително инфо помага, моля кажете... Доколкото аз пак четох и говорих с познати, работата по-скоро отива на клапана, който управлява геометрията, или това последното говори за друго..?
Ако си бил откачил маркуча няма откъде да вземеш достатъчно въздух и ти пада мощността. Опитай с маркуч, директно свързан към турбината, но внимавай, щот няма да имаш разтоварване един вид. Да не гръмнеш нещо

RUSEV-BGR
25-02-2012, 19:07
На соленоида има филтърче тоест връзката с атмосверата!Прилича на капаче-разположено е от обратната страна на вакумните маркучи!Извади го вади се доста трудно в него има една много финна мрежичка която се запушва!Покарай без него и виж как ще е!Направи това и ще се оправи!

---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:06 ----------


Ако си бил откачил маркуча няма откъде да вземеш достатъчно въздух и ти пада мощността. Опитай с маркуч, директно свързан към турбината, но внимавай, щот няма да имаш разтоварване един вид. Да не гръмнеш нещо

От това по голяма простотия скоро не бях чел-веднага ще влезе в авариен режим от пренадуване!

NightRider
25-02-2012, 20:12
От това по голяма простотия скоро не бях чел-веднага ще влезе в авариен режим от пренадуване!Хайде де! няма да е веднага. Само ако вдигне обороти, което му казах да прави много внимателно. А и той го прави с включен комп май

Linkestis
25-02-2012, 20:55
Чудя се що си губиш времето и не ме послуша ?

undy
25-02-2012, 21:30
От това по голяма простотия скоро не бях чел-веднага ще влезе в авариен режим от пренадуване!


...ако се кара внимателно,нищо няма да се случи....аз карах така един ден,докато си оправя селеноида....дори и грешки нямаше записани след това....

NightRider
25-02-2012, 21:36
...ако се кара внимателно,нищо няма да се случи....аз карах така един ден,докато си оправя селеноида....дори и грешки нямаше записани след това....Не го разбра - целта съм аз. А турбината може да пренадуе ако я юркаш много колата във високите. И аз карах един ден така, че имах едни съмнения - разглобих и почистих филтъра на клапана и нещата си заспаха

oem
25-02-2012, 21:39
...Не го разбра - целта съм аз. А турбината може да пренадуе ако я юркаш много колата във високите. И аз карах един ден така, че имах едни съмнения - разглобих и почистих филтъра на клапана и нещата си заспаха

Айде пак излъга. Турбината може да пренадуе във всеки режим на работа и най-малък е шанса точно във високите обороти. :)

RUSEV-BGR
25-02-2012, 21:58
...ако се кара внимателно,нищо няма да се случи....аз карах така един ден,докато си оправя селеноида....дори и грешки нямаше записани след това....

Аз също съм карал така е какъв е смисъла-като на колегата турбото пренадува-решение на проблема ли е!Не е!Няма нищо по хубаво от нов соленоид!

NightRider
25-02-2012, 22:33
Айде пак излъга. Турбината може да пренадуе във всеки режим на работа и най-малък е шанса точно във високите обороти. :)Я премери пак и после отсечи. как ще пренадуе в ниските

oem
25-02-2012, 22:42
Я премери пак и после отсечи. как ще пренадуе в ниските

Как ли? :biggrin:

Linkestis
27-02-2012, 19:00
Не можеш да го отвориш,щото някои преди теб го е отворил,почистил и залепил доста добре...

haljscho
27-02-2012, 19:29
Не можеш да го отвориш,щото някои преди теб го е отворил,почистил и залепил доста добре...
Не неговия е от новия модел и е без скоба, фабрично си е залепен и определено ще се счупи (предполагам де) доста здраво е залепен.:humpx:

Linkestis
27-02-2012, 19:34
Виждал съм само със скоба сега и аз научих нещо ново :)
Ти акъл за чистенето защо не му дадеш?Бях чел някъде че си го чистил без да го разглабяш.

haljscho
27-02-2012, 20:09
Виждал съм само със скоба сега и аз научих нещо ново :)
Ти акъл за чистенето защо не му дадеш?Бях чел някъде че си го чистил без да го разглабяш.
За съжаление всички опити имаха само временен ефект и освен това и бобината се прецаква и започва да се усеща едно придърпвана м/у 2000-3000об.
И освен всичко се мъчих да сглобя от 3-клапана един и накрая си купих нов....:yes:

Ся който се интересува спокойно може да провери кой внася ПИРБУРГ и цената там е доста поносима.....:clapping:

Въпроса в случая е дали той е главния виновник, но щом се е усещало бучене в клапана при загасен двигател, определено има проблем с него....

Linkestis
27-02-2012, 20:09
Да за това и те съветвах да ги чистите.Аз имах с моята същия проблем,но при мен има скоба и го отворих.Вътре беше нещо страшно,почистих го и сега вече почти 2 хиляди км с газ колкото може няма проблеми.Но такъв ви е късмета.Остава варианта както те е посъветвал haljscho.

NightRider
28-02-2012, 15:56
Като се сложи чисто нов клапан има ли нужда от някакво обучение или нещо подобно..?
Само го плесни един път за да работи, да знае какво го чака. Иначе компа си има грижата за него, ако останалото е наред
:rosso_spider:

NightRider
29-02-2012, 00:55
Ako се движи само 5мм е много малко. При мен е да кажем около сантим и нещо

oem
29-02-2012, 10:08
Пренадува.

oem
29-02-2012, 10:50
Това го разбрах вече, мерси :)
Причината възможно ли е да е в геометрията или има опция и нещо трето да е (клапана вече е чисто нов оригинален пиербург)..?

Принципно ако вакумите са ти на ред няма какво друго. А и щом лоста се движи едва 5 мм. ясна е работата.

NightRider
29-02-2012, 10:52
Принципно ако вакумите са ти на ред няма какво друго. А и щом лоста се движи едва 5 мм. ясна е работата.Разглабяне, почистване ... ако е възможно

Bobo
29-02-2012, 22:58
Разглабяне, почистване ... ако е възможно

Чай са нали знаеш че някой цял живот ги лъжат колко са 20см може и за мм да е така седи грей се, ша надуе ша пренадуе и пак тая ;)

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:57 ----------


Принципно ако вакумите са ти на ред няма какво друго. А и щом лоста се движи едва 5 мм. ясна е работата.

Глей са кво става 5мм е нормално седи и ти се грей ;)

oem
29-02-2012, 23:20
5 мм. може да се мести запалена и с даване на газ на място. Но иначе лостчето мърда повече. В движение също мъдра повече от 5 мм. На място няма как. Тя тогава и не пренадува :) Иначе греем си се и си седим :)

NightRider
04-03-2012, 23:31
5 мм. може да се мести запалена и с даване на газ на място. Но иначе лостчето мърда повече. В движение също мъдра повече от 5 мм. На място няма как. Тя тогава и не пренадува :) Иначе греем си се и си седим :)
Абе и аз се греем, ама го нема Горнооряховския суджук. Както винаги - само обещания.
Турбината ти е ОК

Linkestis
05-03-2012, 01:30
Купи нов или решихте проблема по друг начин?

oem
05-03-2012, 07:43
Сега как е..? Първата графика е на място форсиране, втората е каране "на ряз" на втора и трета предавка... Оправено ли е всичко..?

Добре е :)

NightRider
24-05-2012, 21:36
Ъп на темата (за съжаление)... :(

Може ли да ми кажете този път къде е драмата (въпреки, че някакси ми е ясно)..?

И още едно: освен дебитомера, който явно си е е*ал майката (от първите две графики), имам ли и други драми..?
Налягането на горивото ми изглежда екстра, но бууста нещо към края на графиката отива на е*ем страна при положение, че геометрията на духалката е чистена преди 3-4К километра, клапата на всмукателя, която е като дросел също, както и мап сензора... Соленоида който движи геометрията е сменен с чисто нов при чистенето на геометрията (преди около 3-4К), оригинален Пиербург.

По-дълъг лог не успях да направя, защото и ФЕС-а нещо реши, че ще се гаври и ме дропваше постоянно докато ми падна батерията на компютъра и се отказах - това са най-дългите измервания които успях да логна...

2.4 10V/140 коня, има си оригинален катализатор, ЕГР отскоро е затапен, всички филтри са нови... Грешки записани няма, освен тази за ЕГР-а (защото е запушен, без да е светил чек-а);
Братко, да беше направил графика с малко повече параметри, оборотки да беше включил, ... и всичко да е на една графика, че гадаенето не е лесно

code
24-05-2012, 22:05
Ъп на темата (за съжаление)... :(


А ти може ли да споделиш защо си изтри първия пост и защо не сподели какъв всъщност ти беше проблема?

NightRider
24-05-2012, 22:37
А ти може ли да споделиш защо си изтри първия пост и защо не сподели какъв всъщност ти беше проблема?
Ако не се лъжа - пренадуваше му

Jivko7777
24-05-2012, 23:25
щом тей претриса освен дюза не виждам какво ще е

rossenvn
25-05-2012, 06:17
щом тей претриса освен дюза не виждам какво ще е

На мен ми претрисаше от демпферната шайба - беше по лека с 300 гр, а явно и не беше съвсем наред. След като я смених претрисането почти изчезна и сега е като шевна машина. Само понякога на място като изфорсирам и пусна рязко педала на газта се получава едно претрисане - оборотите падат за части от секундата до 700 и после пак се вдигат до 750. Това предимно на пуснат климатик. Извинявам де спама, но исках да кажа, че може да не е само дюза:).

NightRider
25-05-2012, 10:15
Диагностиката с ФЕС има толкова много параметри, които могат да се следят и да ти покажат проблема. Но трябва да ги ползваш в графичен режим за да хванеш точно нещата. И тая цялата история е сигурно от затапения ти ЕГР и невъзможността да компенсираш разликата в атмосферното налягане, ако някой не ти е пипнал софтуерно компа след затапването

rossenvn
25-05-2012, 12:11
Диагностиката с ФЕС има толкова много параметри, които могат да се следят и да ти покажат проблема. Но трябва да ги ползваш в графичен режим за да хванеш точно нещата. И тая цялата история е сигурно от затапения ти ЕГР и невъзможността да компенсираш разликата в атмосферното налягане, ако някой не ти е пипнал софтуерно компа след затапването

Какво трябва да се компенсира на атмосферното налягане?

---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:01 ----------


Демпферната е нова (някаква неизвестна марка "рикамби оригинали", може пък да са уцелили правилното тегло, не знам) :)
Тресенето за което говоря не е "претрисане" като на дюза ами просто така падат оборотите, че усещам тресенето на двигателя...
Нали на обооротомера има едно оцветено от нулата до към 800... Стрелката при нормална работа седи в неоцветеното поленце между края на тая линия и цифрата 1, когато паднат оборотите, стрелката застава една милимунда преди края на оцветената линия (сигурно е към 700) и целия двигател; започва да работи по-шумно и да се усещат повече вибрациите му -като натисна леко педала и се пооправя. Това става само на празен ход.



Ами то на ход няма как да ти играят оборотите - може само да угасне. Ако правилно съм разбрал при теб падат на 700 и си остават там? Не че мога да помогна, но искам да си изясня. При мен само слиза за части от секундата и после си се връща на стабилни обороти и си остава там. Аз от скоро съм със затапен ЕГР, но никаква особена разлика не виждам в работата на двигателя сега и преди.

NightRider
25-05-2012, 21:53
Дам, падат и си стоят така, след като подам газ и тръгне, при следващото спиране може и да не е така вече а в движение няма разлика и драма...
И това не е станало след затапването на егр-а, ами някъде последните 2-3 зареждания...
Друже, нека някой ти закачи компа, ама разбирач да е