View Full Version : Мнения за 166 (2002), 2.5/3.0 V6
Don Vitorio
24-02-2012, 21:06
Здравейте, колеги!
Нов съм във форума (не намерих търсачката) и от известно време си търся автомобил. Досега не съм карал/имал Алфа, но като търсех, попаднах на доста добри оферти за горепосочения модел с двата мотора.
Ще съм ви благодарен да ми кажете своето мнение за тези двигатели и като цяло за 166-цата. Какви са им слабите страни, разход, данъци, Г.О., каско, цени на рутинните ремонти и т.н.
Благодаря предварително!
leketo84
24-02-2012, 21:13
Наистина има много ама много писано !!!
Търсачката е в най-горната лента и пише Search (6-та се пада от ляво-надясно) някъде там се крият твоите отговори :jumping:
nightroller
24-02-2012, 21:15
Здравейте, колеги!
Нов съм във форума (не намерих търсачката) и от известно време си търся автомобил. Досега не съм карал/имал Алфа, но като търсех, попаднах на доста добри оферти за горепосочения модел с двата мотора.
Ще съм ви благодарен да ми кажете своето мнение за тези двигатели и като цяло за 166-цата. Какви са им слабите страни, разход, данъци, Г.О., каско, цени на рутинните ремонти и т.н.
Благодаря предварително!
Колега, в този раздел има доста информация и доста подробна но с една дума тези мотори са перфектни двигатели, имат сравнително висок разход и относително малка еластичност в ниските обороти, поддръжката им не е нищо особено трудно нито особено скъпо.
Ако си решил да имаш Алфа 166 това е прекрасен автомобил има някой неща, които са малко особени по конструкцията на някой агрегати но това не е проблем.
Don Vitorio
24-02-2012, 21:21
Ами ще потърся, но ако наистина поддръжката не е толкова скъпа, колкото си мисля, това определено става вариант. Високият разход е ясен...
Don Vitorio
24-02-2012, 21:45
Темата на колегата valjo е доста изчерпателна по въпроса с цените, определено дава яснота. А какъв разход ви дава 3.0 на градско/извънградско?
Ще съм ви благодарен да ми кажете своето мнение за тези двигатели и като цяло за 166-цата. Какви са им слабите страни, разход, данъци, Г.О., каско, цени на рутинните ремонти и т.н.
Благодаря предварително!
Мнение за 166 : Най-добрия и готин автомобил...Мания...
Разход - голям...
Данъци - огромни...
ГО - хм ... ...
Каско - високо...
Цени ремонти - Нормални за суперавтомобил...
Няма да съжаляваш:balloon:
leketo84
24-02-2012, 22:37
Темата на колегата valjo е доста изчерпателна по въпроса с цените, определено дава яснота. А какъв разход ви дава 3.0 на градско/извънградско?
Ето официалните данни за този двигател , но да знаеш че е много относително !!! Щом си от София знаеш че трафикът е ужасен особено лятото , няма как да не висок ! Ако е автомат да не говорим с тези 4-скорости , вземи си ръчни и с 6-та скорост извън града ще пееш ! :kicking: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/150.html
Don Vitorio
24-02-2012, 22:59
Не говорим за автомат изобщо! Търся само ръчка! И то евентуално точно тази 6-скоростната.
nightroller
24-02-2012, 23:04
Не говорим за автомат изобщо! Търся само ръчка! И то евентуално точно тази 6-скоростната.
добър избор! мисля, че можеш да намериш доста запазен автомобил но въобще върха на който съм попадал е ей това -
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157066223&lang=en&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.modelDescription=ti&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1
не е много скъпа и мислех да я взема ама не искам две еднакви коли :)
Don Vitorio
24-02-2012, 23:04
е добре, де, колко ОГРОМНИ са все пак данъците и каското???
nightroller
24-02-2012, 23:06
е добре, де, колко ОГРОМНИ савсе пак данъците и каското???
на моята кола която е 2004 година застрахователната стойност мисля беше 17 000 а каското ми е 600 лева на година плащам го на вноски по 150 лв. на тримесечие.
Don Vitorio
24-02-2012, 23:07
добър избор! мисля, че можеш да намериш доста запазен автомобил но въобще върха на който съм попадал е ей това -
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157066223&lang=en&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.modelDescription=ti&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1
не е много скъпа и мислех да я взема ама не искам две еднакви коли :)
Ейййййй, тва верно е мания!!! Обаче цената е двойна, че и повече на това, което мога да си позволя... :balloon:
nightroller
24-02-2012, 23:15
Ейййййй, тва верно е мания!!! Обаче цената е двойна, че и повече на това, което мога да си позволя... :balloon:
това е върховия модел все пак :) а и е като нова :) приятеля Гиги скоро си купи още една 166 2.0 v6 turbo за доста добри пари а приятеля Плеймен си взе преди време една трилитрова за супер добри пари в отлично състояние само дето той твърди че била ФИАТ ;) та не я кара завалията ;)
leketo84
24-02-2012, 23:15
http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html Данъка е ясен виж каското е както ти си го направиш :balloon:
2.5 не е лош двигател.Средният разход е около 11л бензин.Върви доста добре и в ниски и във високи обороти.Хубав двигател е.Обслужването му е колкото на JTД, но е неудобен за ремонт.Нещо електрониката се оказва, че му е слабо място.
Don Vitorio
24-02-2012, 23:51
http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html Данъка е ясен виж каското е както ти си го направиш :balloon:
Благодаря! Много полезен сайт!
---------- Post added at 00:51 ---------- Previous post was at 00:47 ----------
2.5 не е лош двигател.Средният разход е около 11л бензин.Върви доста добре и в ниски и във високи обороти.Хубав двигател е.Обслужването му е колкото на JTД, но е неудобен за ремонт.Нещо електрониката се оказва, че му е слабо място.
Да, и аз съм чувал от доста места, че Алфите и въобще италианките са доста неудобни за ремонт, но лично не съм се сблъсквал.
2.5 не си заслужава, не върви много а харчи. 3,0 е добре, но 2.0 V6 Турбо за мен е най удачен - при нормално каране харчи най малко от 6-цил. мотори. На дълъг път има най добър демараж, с един "чип" става най бърз и му е най тънка гражданската.
leketo84
25-02-2012, 00:10
gigi е доста прав :notify: Не е лошо колегата да погледне и с този двигател екземплярите и накрая каквото сабя покаже !
Don Vitorio
25-02-2012, 00:48
gigi е доста прав :notify: Не е лошо колегата да погледне и с този двигател екземплярите и накрая каквото сабя покаже !
Ще погледна и този вариант. За мен е важно автомобилът да е надежден, защото често пътувам до Германия и ми трябва кола, на която да мога да разчитам. Ясно ми е, че ремонтите, данъка и другите разноски ще са по-големи от сегашните ми, но ако колата е здрава и се налагат предимно обслужващи ремонти и рядко нещо непредвидено, то тогава моделът си заслужава!
Да попитам само (отново казвам, че темата "Алфа Ромео" е напълно нова за мен) - както разбирам 2.5 и 3.0 са атмосферни, така ли? Или греша?
nightroller
25-02-2012, 00:59
Ще погледна и този вариант. За мен е важно автомобилът да е надежден, защото често пътувам до Германия и ми трябва кола, на която да мога да разчитам. Ясно ми е, че ремонтите, данъка и другите разноски ще са по-големи от сегашните ми, но ако колата е здрава и се налагат предимно обслужващи ремонти и рядко нещо непредвидено, то тогава моделът си заслужава!
Да попитам само (отново казвам, че темата "Алфа Ромео" е напълно нова за мен) - както разбирам 2.5 и 3.0 са атмосферни, така ли? Или греша?
единственият турбо бензин е 2.0 V6 :) 166 са достатъчно надеждни, при добра поддръжка са практически нечупливи все пак това е премиум клас модел за марката.
единственият мотор, който може да се смята за потенциално ненадежден при 166 е 2.0 TS но пък има колеги карат с него хиляди километри и нямат проблеми.
leketo84
25-02-2012, 01:00
Дам атмосферки са ! И реват много лошооо :go:
nightroller
25-02-2012, 01:04
Дам атмосферки са ! И реват много лошооо :go:
ми при пик на мощността при 6000 оборота остава да са и тихи ;):jumping:
Don Vitorio
25-02-2012, 01:15
Определено събудихте интереса ми към модела! Ако се стигне до оглед и пробно каране, ще споделя впечатления!
nightroller
25-02-2012, 01:22
Определено събудихте интереса ми към модела! Ако се стигне до оглед и пробно каране, ще споделя впечатления!
споделяй смело тука всички си обичаме модела :) и ще се кефим да четем отзиви :)
Don Vitorio
25-02-2012, 12:31
Така - попадна ми 166-ца 2.0 V6 Turbo, 6-степенна ръчна. Имам и възможност да я пусна на пълна диагностика. Какъв разход дава този мотор? Доста съм заинтригуван засега...
П.П.: Това ли е въпросният "потенциално ненадежден" TS мотор???
Средния разход на 2.0Турбо е 11/100 по ИЦС-а..Като карам 60% извънградско 40% градско с 100-110.До няколко дена ще приключа и с монтажа на газовата и ще ти кажа колко ще харчи на газ.
Проблемен двигател е 2.0Туин Спарк 155к.с.
Don Vitorio
25-02-2012, 13:02
Средния разход на 2.0Турбо е 11/100 по ИЦС-а..Като карам 60% извънградско 40% градско с 100-110.До няколко дена ще приключа и с монтажа на газовата и ще ти кажа колко ще харчи на газ.
Проблемен двигател е 2.0Туин Спарк 155к.с.
Ясно. 11/100 (среден) е идеален разход за мотор 205 коня!!!
П.П.: Колега, ако наистина караш със 100-110 в града, не ми се мисли, колко пари оставяш на месец по палки и камери... :plane: :punk: Иначе благодаря много за инфото!
:biggrin: 100-110 извънградско.Градско около 60-70 на моменти.Карам нормално, не пенсионерската, не и спортно.И според мен разхода е много добър за този двигател.
Тази кола ли ще гледаш? http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11327754019134676&f1=details
Щом със 100-110 гори 11/100, представям си ако я караш как' си требе, какво ще е ...
П.С. Стига с тоя форум, стягайте се за среща ;).
И за да не е офф и да не бъда заслужено изтрит, колега, виж тези обяви:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=154115365&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157452415&lang=de&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1
Don Vitorio
25-02-2012, 14:10
:biggrin: 100-110 извънградско.Градско около 60-70 на моменти.Карам нормално, не пенсионерската, не и спортно.И според мен разхода е много добър за този двигател.
Тази кола ли ще гледаш? http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11327754019134676&f1=details
Не, колега, колата се намира в Германия!
---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:05 ----------
Щом със 100-110 гори 11/100, представям си ако я караш как' си требе, какво ще е ...
П.С. Стига с тоя форум, стягайте се за среща ;).
И за да не е офф и да не бъда заслужено изтрит, колега, виж тези обяви:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=154115365&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157452415&lang=de&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1
Тази първата ми попадна и на мен, но още не съм ходил да я гледам. Втората е извън "покупателния ми радиус"... :waving:
Супер, успех тогава. Провери все пак сервизна история, минала ли е ТЮВ и т.н.
М/у другото моята 166-ца дойде точно от Щутгарт.:plane:
Don Vitorio
25-02-2012, 14:23
Супер, успех тогава. Провери все пак сервизна история, минала ли е ТЮВ и т.н.
М/у другото моята 166-ца дойде точно от Щутгарт.:plane:
Определено ще отида с колата в ТЮВ или АДАЦ (и без това съм член) на преглед преди да си помисля да я купувам! Както и пробно каране - не бих си взел кола, без да знам как вози, как се усеща и как стои на пътя!
...
Ако разхода ти е първата мисъл - не си взимай шестак. Това е кола за кеф , а не за пестене. Дебитомерите са 2-3 пъти по-скъпи от масовите. Да , успешно им слагат газ, но трябва да се прецени колко ще се кара и дали ще се изплати.
За 2.5 мотор , разход под 15 градско в София е твърде оптимистичен. Лесно става и 20.
Има една странна особеност - моята 2.5(156) по някаква причина не харесва бензин 98 и 100 , харчи 2-3 литра/100 отгоре в сравнение ако се кара с 95... а освен това с 95 върви по-добре ...
Don Vitorio
25-02-2012, 14:43
Досега какво си оперирал, че да сравниш с него 166..? Всъщност почти няма значение... 166 мен лично ме изненадва с това, че си е чичкомобил а като седнеш вътре все едно, че караш спортна кола (и като динамика и като усещане на пътя)... А даже нямам 166 (че да си хваля моето, както собствениците на какъвто и да е модел)... :neko:
От 4 години карам Ауди 80 Б4 моно и мога да кажа, че съм страшно доволен - евтина поддръжка, умерен разход, нисък данък, 90 % от ремонтите/подобренията си ги правя сам... Проблемът е, че догодина колата прави 20 годинки... Другото е, че ми се иска да се кача на нещо малко по-мощно, не от гъзария, ами просто защото 90 коня са си малко, особено на извънградско.
А пък в момента цените на автомобилите паднаха доста и е добър момент да се направи инвестиция.
alfa156jtd
25-02-2012, 14:44
тази 2.0 тс е прекрасна
Don Vitorio
25-02-2012, 14:46
Ако разхода ти е първата мисъл - не си взимай шестак. Това е кола за кеф , а не за пестене. Дебитомерите са 2-3 пъти по-скъпи от масовите. Да , успешно им слагат газ, но трябва да се прецени колко ще се кара и дали ще се изплати.
За 2.5 мотор , разход под 15 градско в София е твърде оптимистичен. Лесно става и 20.
Има една странна особеност - моята 2.5(156) по някаква причина не харесва бензин 98 и 100 , харчи 2-3 литра/100 отгоре в сравнение ако се кара с 95... а освен това с 95 върви по-добре ...
За 2.0 Тurbo, ако 11/100 е реален среден разход (без напъвания), това ме устройва! Над 15/100 градско вече ми е в повече...
Добре де, а ти всъщност, защо искаш бензинова Алфа?
На 2.4 JTD какво му е?
Don Vitorio
25-02-2012, 15:10
Добре де, а ти всъщност, защо искаш бензинова Алфа?
На 2.4 JTD какво му е?
А, не че само твърдо бензин търся, но просто такива ми попаднаха.
Alfation
25-02-2012, 17:32
Колега аз бях на същата дилема + 2.0TB ,когато купувах мойта, но най-много се разочаровах от 2.5 двигателя, нищо хубаво няма да видиш от него. Тройката си е.. перфектен за тая кола, обаче резервоара му мяза на черна дупка:? За мен лично най-удачен вариант е 2.0Турбо, има бая мощност и след чип може и да литне (поне на хартия), а разхода по-приемлив от 3.0. Най-важното обаче на което трябва да наблегнеш найй-много е състоянието, гледай и за трите двигателя, намериш ли читава 166ца
я прибирай, и ще си на оферта.. В противен случай ако се метнеш на някоя алфа, само защото е с търсения от теб двг, накрая се оказва че си налял пари за още една 2.0TS, само за да я подкараш спокойно..
Средния разход на 2.0Турбо е 11/100 по ИЦС-а..Като карам 60% извънградско 40% градско с 100-110.До няколко дена ще приключа и с монтажа на газовата и ще ти кажа колко ще харчи на газ.
Проблемен двигател е 2.0Туин Спарк 155к.с.
Боби как ги докарваш тия числа, Гиги и той :D
Аз само чисто извънградско мога да се радвам на число около 10 по ICS - 9 до 10л с 100-130, а градското е наад 15 :shoot:, не случайно на задните прозорци съм с рекламки за протеста утре... :not-fair:
Don Vitorio
25-02-2012, 17:47
Ами другата седмица ще гледам една 2.0 Тurbo и се надявам да е в добро състояние!
Общо взето като гледам мненията, ще търся този вариант, защото 3.0 наистина няма как да го храня... 2.5 май е същото положение, а както някои колеги по-нагоре казаха, харчи колкото 3-ката, а върви по-малко. Данните, които намерих, са за 3.0 почти 18 град, за 2.5 - малко над 17 - пак град...
Да разбирам ли, че за 2.0 Турбо няма как да докарам градско от 13-14/100 примерно?
Ако не си с намерение да слагаш газ/метан, направо се ориентирай към дизел (лично мнение). Реален разход при мен - около 5.8-6.4 извънградско, 9-10 градско. Друг е въпроса, че сега ако трябваше да си купувам колата, щях да се спра на бензин и да сложа газ/метан инжекцион
Alfation
25-02-2012, 18:15
Ами другата седмица ще гледам една 2.0 Тurbo и се надявам да е в добро състояние!
Общо взето като гледам мненията, ще търся този вариант, защото 3.0 наистина няма как да го храня... 2.5 май е същото положение, а както някои колеги по-нагоре казаха, харчи колкото 3-ката, а върви по-малко. Данните, които намерих, са за 3.0 почти 18 град, за 2.5 - малко над 17 - пак град...
Да разбирам ли, че за 2.0 Турбо няма как да докарам градско от 13-14/100 примерно?
Ако не наближаваш пенсиониране, май няма как. Свалял съм я почти до 13 с каране 5дни само през нощта и на възможно по-висока предавка, точно с целта да видя до колко ще я сваля.. ама за мен лично тва си беше мъчение. Пък и да отбягваш чувството на надутата турбина... си е вид мазохизъм.
Ама като гледам постовете на Боби и Гиги за разхода, може да се окаже че аз съм бъгнат
Не ги слушай нафтаджиите, които приказват за цифри от 5, 6 и т.н. разход...
2.4 дизела си харчи почти 10/100, иначе е супер мотор за това купе.
Да де, толкова харчи градско зимата в натоварен трафик. Извънградско, ако не минаваш скорост 100-110, може и на 5 да слезе.
Боби как ги докарваш тия числа, Гиги и той :D
Аз само чисто извънградско мога да се радвам на число около 10 по ICS - 9 до 10л с 100-130, а градското е наад 15 :shoot:, не случайно на задните прозорци съм с рекламки за протеста утре... :not-fair:
Е ако карам само градско и до 28/100 съм я докарвал, но това е един вид "моментен разход").11/100 е среден разход за почти 2500км.
Don Vitorio 13-14/100 градско не са никакъв проблем да ги докараш та даже и нагоре.Аз говоря 11/100 среден разход.
Don Vitorio
25-02-2012, 18:35
Е ако карам само градско и до 28/100 съм я докарвал, но това е един вид "моментен разход").11/100 е среден разход за почти 2500км.
Don Vitorio 13-14/100 градско не са никакъв проблем да ги докараш та даже и нагоре.Аз говоря 11/100 среден разход.
Е да, де, за моментен не говоря - моментен съм виждал (на други коли, де) космически стойности. Обаче, щом средният е 11, градско не може да е много нагоре, защото иначе, за да компенсираш, трябва извънградско да е 3...
А то, че не е проблем да кача и над 20, това е ясно. Става дума за спокойно каране.
ФЕРАРИСТ
25-02-2012, 20:28
Към колегата - ако ще подържаш въпросната кола в БГ, ще е също така предизвикателство да намериш сервиз или майстор който е запознат с двигателя както трябва, макар че в СФ това не е чак такъв проблем......
П.П - тоа двг бил проблемен, оня бил мноо арен, ама бил даже почти вечен........Алфа няма съвременни проблемни двигатели - има много проблемни собственици.......тва е проблема за мен, двигателите са си добри......
Към колегата - ако ще подържаш въпросната кола в БГ, ще е също така предизвикателство да намериш сервиз или майстор който е запознат с двигателя както трябва, макар че в СФ това не е чак такъв проблем......
П.П - тоа двг бил проблемен, оня бил мноо арен, ама бил даже почти вечен........Алфа няма съвременни проблемни двигатели - има много проблемни собственици.......тва е проблема за мен, двигателите са си добри......
Много на място казано чичо Ники,тва за двигателите е вярно,даже някои са доста по-издръжливи от алтернативите на немските кошове,па за френски не говориме въобще.3.0 24 в е мечтата на почти всеки Алфист/включително и на мен,ма просто няма кола за мен,коятон да е с този двг/.Колега,колегите са ти казали доста неща,но ако си решил да мислиш постоянно за разхода и какви ремонти ще има по колата,определено не е за теб Алфата:punk::punk::punk::punk:Успех :punk::punk::punk:
leketo84
25-02-2012, 22:29
А, не че само твърдо бензин търся, но просто такива ми попаднаха.
Колега тва как го изръси :sad: според мен няма как да не знаеш бензин или дизел търсиш ?!? Знам ли може и аз да съм сбъркан ,успех с бъдещата покупка :handshake:
nightroller
26-02-2012, 00:25
Колега тва как го изръси :sad: според мен няма как да не знаеш бензин или дизел търсиш ?!? Знам ли може и аз да съм сбъркан ,успех с бъдещата покупка :handshake:
е тука вече сгазихме лука ;) Колегата ако не е проучил и дизелите ... не знам - всички мотори на Алфа в 166 са супер яки без 2.0 TS имат и лоши страни но повече са хубавите :):)
Don Vitorio
26-02-2012, 00:38
Колега тва как го изръси :sad: според мен няма как да не знаеш бензин или дизел търсиш ?!? Знам ли може и аз да съм сбъркан ,успех с бъдещата покупка :handshake:
По принцип предпочитам бензиновите мотори, темата затова и така съм я пуснал, но колегата ми зададе въпрос, защо съм отхвърлил дизелите... просто му отговорих... както и да е...
---------- Post added at 01:38 ---------- Previous post was at 01:35 ----------
е тука вече сгазихме лука ;) Колегата ако не е проучил и дизелите ... не знам - всички мотори на Алфа в 166 са супер яки без 2.0 TS имат и лоши страни но повече са хубавите :):)
Както вече казах, не съм запознат с Алфите и точно това е и проучването. Темата я зададох за сравнение между 2.5 и 3.0, но ето че ми дадохте идея и за 2.0 Турбо... Казах, че главно търся здрав и надежден автомобил.
nightroller
26-02-2012, 00:40
По принцип предпочитам бензиновите мотори, темата затова и така съм я пуснал, но колегата ми зададе въпрос, защо съм отхвърлил дизелите... просто му отговорих... както и да е...
---------- Post added at 01:38 ---------- Previous post was at 01:35 ----------
Както вече казах, не съм запознат с Алфите и точно това е и проучването. Темата я зададох за сравнение между 2.5 и 3.0, но ето че ми дадохте идея и за 2.0 Турбо... Казах, че главно търся здрав и надежден автомобил.
няма грижи дизелите са особени мотори здрави са като чук (ако обичаш дизел обаче) бензиновите са много добри и според Топ Гиър - въобще на каквото и да се спреш няма да съжаляваш но колата първо трябва да я покараш и ако ти хареса - това е колата за тебе винаги ще те радва - просто е :)
Don Vitorio
26-02-2012, 00:41
Към колегата - ако ще подържаш въпросната кола в БГ, ще е също така предизвикателство да намериш сервиз или майстор който е запознат с двигателя както трябва, макар че в СФ това не е чак такъв проблем......
П.П - тоа двг бил проблемен, оня бил мноо арен, ама бил даже почти вечен........Алфа няма съвременни проблемни двигатели - има много проблемни собственици.......тва е проблема за мен, двигателите са си добри......
Ще я карам и в България, и в Германия, но поддръжката ще бъде на 99% в България. В Немско режат главите до кръста...
nightroller
26-02-2012, 00:46
...
Както вече казах, не съм запознат с Алфите и точно това е и проучването. Темата я зададох за сравнение между 2.5 и 3.0, но ето че ми дадохте идея и за 2.0 Турбо... Казах, че главно търся здрав и надежден автомобил.
ами всички които караме дизели нямаме оплаквания, моя мотор е сток, на много приятели тука ИСиЮтата са с модифициран код (чип), колегите с бензиновите мотори също не са се оплаквали от проблеми - колата е добра а модела още по-добър, каквото и да кажем повече ще е повече :):)
---------- Post added at 00:46 ---------- Previous post was at 00:44 ----------
Ще я карам и в България, и в Германия, но поддръжката ще бъде на 99% в България. В Немско режат главите до кръста...
ето това е истината - Алфа имат сложна поддръжка откъм ремонтируемост - в Германия взимат 100 евра на час ;) тука е далеч по-добре :):)
Don Vitorio
26-02-2012, 00:51
Много на място казано чичо Ники,тва за двигателите е вярно,даже някои са доста по-издръжливи от алтернативите на немските кошове,па за френски не говориме въобще.3.0 24 в е мечтата на почти всеки Алфист/включително и на мен,ма просто няма кола за мен,коятон да е с този двг/.Колега,колегите са ти казали доста неща,но ако си решил да мислиш постоянно за разхода и какви ремонти ще има по колата,определено не е за теб Алфата:punk::punk::punk::punk:Успех :punk::punk::punk:
Колега, за тези неща мисля и пресмятам сега, преди евентуална покупка, за да не си скубя косите после. Веднъж реша ли се, ще карам така. За ремонтите обаче е важно да знам какво да очаквам. Това, че примерно рутинните ремонти ще са по-солени, е ок, ако не се налага да подменям нещо през 2 месеца. Затова и питам за слабите места - за да знам какви разходи ме очакват по-редовно.
По добре откъм цена но откъм качество Все си мисля че в Германия наистина взимат доста пари но тези пари са инвестиция в бъдещето докато при нас правим далеч по добрите ремонти било то по евтини или по скъпи а след това псуваме
Don Vitorio
26-02-2012, 00:53
ами всички които караме дизели нямаме оплаквания, моя мотор е сток, на много приятели тука ИСиЮтата са с модифициран код (чип), колегите с бензиновите мотори също не са се оплаквали от проблеми - колата е добра а модела още по-добър, каквото и да кажем повече ще е повече :):)
---------- Post added at 00:46 ---------- Previous post was at 00:44 ----------
ето това е истината - Алфа имат сложна поддръжка откъм ремонтируемост - в Германия взимат 100 евра на час ;) тука е далеч по-добре :):)
Благодаря, колега! Общо взето добих представа. Като мина пробното каране и диагностиката, вече ще го мисля окончателно (ако всичко по колата е на 6!!!).
nightroller
26-02-2012, 00:57
Благодаря, колега! Общо взето добих представа. Като мина пробното каране и диагностиката, вече ще го мисля окончателно (ако всичко по колата е на 6!!!).
стискам палци - това да е твоята кола!
преди три години като взех моята - това ми е първата Алфа изобщо, се изкефих безумно, е на три години по-късно ме кефи още повече ... Успех пожелавам да попаднеш на хубав автомобил!
Don Vitorio
26-02-2012, 01:11
По добре откъм цена но откъм качество Все си мисля че в Германия наистина взимат доста пари но тези пари са инвестиция в бъдещето докато при нас правим далеч по добрите ремонти било то по евтини или по скъпи а след това псуваме
Колега, имам личен опит със сервизите в Германия и мога да кажа, че "майсторите" са еднакви навсякъде! Имах един проблем - едно много гадно скърцане, особено, когато колата позагрее и в жегите, но не постоянно. Като спирам, престава. Ходих по сервизи в България и нищо не откриха. В Германия гледаха, гледаха - ааа, тука един маншон, мдааа, май че е от него...170 евро... Взех колата, покарах 10 км от сервиза и...пак заскърца!!! Побеснях! Върнах се, пак нищо не откриха... Един ден загубих няколко часа да карам и да се връщам до сервиза през половин час да я гледаме - и пак нищо! Накрая разглобих спирачките, поизпилих накладките и всичко е наред! Просто явно клеясваха и не можеха да се движат свободно на водачите и след като отпусках спирачката, не се връщаха, а оставаха и триеха в диска...
Че беше маншонът за смяна, беше. Но не той беше причината, пък и можеше и в БГ да го сменя за 1/4 от сумата...
Стигнал съм до извода (след няколко одирания и некачествена работа от РЕНОМИРАНИ сервизи в БГ), че каквото мога, е най-добре САМ да си го поправя. Само за нещата, които не мога или за които ми липсват необходимите инструменти, прибягвам до "услугите" на сервизи...
Don Vitorio
26-02-2012, 01:18
Знам мислех и за фейса , но главно визията ме дърпа ! Затова 166-ца не ми се дава навън , трябва да е в семейството и тогава 159-та ще е много добро допълнение !!! :-D
159-ката е един от най-красивите автомобили според мен! От нея лъха на скорост!
Относно дизелите (поне сега за 2.4 JTD видях) - НЕ покриват стандартите за вредни емисии за Германия и получават ЖЪЛТ стикер, с който от 01.01.2012 не мога да карам в центъра на големите градове!!! Мога само, ако имам зелен, както съм сега. Тук за дизелите е адски стриктно! Такъв е и проблемът с ОГРОМЕН брой таксита - Мерцедес Е-Класа (очиларките най-вече) + Ц-Класа - нямат право вече да карат в центъра, което автоматично ги обезмисля като ТАКСИ...
Don Vitorio
26-02-2012, 01:39
много сполучлив модел е безспорно но е тясна, сбита и няма пространство, мене единствено ми харесва спортвагона ТИ, добра кола е малко е тежка но е страшна кола 159!
Добре де, отдавна се чудя - защо няма 166-ца Q4 или със задно примерно - има силни мотори, които могат да си го позволят?
nightroller
26-02-2012, 02:07
Кое е американско, че не разбрах - Q4-версията ли? Въпросите ми сигурно са смешни, но просто ми е интересно, така че моля за извинение :waving:
сложно е ... ще събера достоверна информация и ще пиша тука :)
Don Vitorio, ако колата е регистрирана в България, няма ли да те пускат в центъра, т.е. как ще знаят екологичните норми?
А и реално, ти къде мислиш, да я регистрираш?
Все си мисля, че в България всичко ще ти е в пъти по-евтино - Г.О., данък, каско.... :roll:
Don Vitorio
26-02-2012, 03:15
Don Vitorio, ако колата е регистрирана в България, няма ли да те пускат в центъра, т.е. как ще знаят екологичните норми?
А и реално, ти къде мислиш, да я регистрираш?
Все си мисля, че в България всичко ще ти е в пъти по-евтино - Г.О., данък, каско.... :roll:
Така е, но нали все някога трябва да паркирам. И тогава идват помиярите, които ми пишат фишове... А доколкото знам, могат и да те спрат за това, т.е., ако нямаш зелен стикер (в центъра), пътуваш с градския! Това вече го преживях в Берлин. От общината първо ми казаха, че нищо не е нужно, но после като я оставих пред нас се почнаха глобите... А в Щутгарт редът се следи повече. Когато колата е повече време тук (както е в моя случай), няма как да го избегна тоя момент.
Що се отнася до данъци и застраховки две мнения няма - тука е резач!!!
П.П.: Тук още на разклона от околовръстното има табела, която посочва, че са необходими стикерите. Те са червен, жълт и зелен. "Червените" коли ги спряха още 2010-та, ако не ме лъже паметта, "жълтите" можеха да се карат до 1-ви януари тази година и вече останаха само "зелените" автомобили...
П.П.П.: Пък на когото му се кара JTD, TDI, CDI и т.н., си купува последна генерация дизелови двигатели... Ако ти харесва... Или пък отиваш да живееш в някое селце... (Съвсем не се заяждам, просто факт!)
Don Vitorio
26-02-2012, 10:48
А какво ще ме посъветвате да гледам при огледа, защото както при всяка марка/модел предполагам и при 166-цата си има специфики? Става въпрос извън стандартното: да е "права" и да няма несиметрични луфтове и ръжда (т.е. да не е удряна), да пали от раз, да не пуши, да не "вие" от някой лагер/помпа, да държи постоянни обороти на празен ход, да работи цялата електроника в купето, при каране да не "носи" на една страна, тест на съединителя, да спира "в норма", да няма синкав дим отзад (че там филмът е с участието на цялата рода!!!)... Поне за тези неща се сещам в момента... За течове, например, къде да гледам?
Мога да ти изброя най-малко 5 неща в които 159 е много повече от 166,да почвам ли...............:clap2::clap2::clap2::clap2:
Ей спамери темата е за V6 166-ца. Ама преди да ви затрия може изброиш че ми е интересно.
Колега, гледай окачването то е доста скъпо. Отпред са два носача горен и долен, на долния му се разбива най често шарнира които върви с целия носач като караш почти не можеш да го хванеш рядко тропа, на горния носач се разбива и шарнира и тампоните като може да скърца и/или да тропа. Отзад отваря задницата от разбити унибали, и тропа от разбити тампони на стаб.щангата. Та най хубаво да се прегледа от сервиз в които разбират.
Don Vitorio
26-02-2012, 11:27
Ей спамери темата е за V6 166-ца. Ама преди да ви затрия може изброиш че ми е интересно.
Колега, гледай окачването то е доста скъпо. Отпред са два носача горен и долен, на долния му се разбива най често шарнира които върви с целия носач като караш почти не можеш да го хванеш рядко тропа, на горния носач се разбива и шарнира и тампоните като може да скърца и/или да тропа. Отзад отваря задницата от разбити унибали, и тропа от разбити тампони на стаб.щангата. Та най хубаво да се прегледа от сервиз в които разбират.
Да, да, колега, аз 100% ще отида на пълна диагностика, просто исках да знам какво да проверя и сам преди самия сервиз, защото една такава пълна диагностика на мотор + ходова част + там още каквото влиза в програмата е около 130-140 евро! Та затова исках още преди да се набия на сумата да видя, дали няма нещо друго още в самото начало да ме спре.
Иначе благодаря за информацията!
Щом в Германия са затегнали толкова нещата с евронормите 2.0Турбо мотора ще отпадне.Стар двигател е и отговаря на Евро 2 нормите.
Don Vitorio
26-02-2012, 17:41
Щом в Германия са затегнали толкова нещата с евронормите 2.0Турбо мотора ще отпадне.Стар двигател е и отговаря на Евро 2 нормите.
При бензиновите не стоят така нещата - при тях и с Емисионен Клас "Евро 2" (какъвто е и въпросният мотор) пак получаваш зелен стикер!
При бензиновите не стоят така нещата - при тях и с Емисионен Клас "Евро 2" (какъвто е и въпросният мотор) пак получаваш зелен стикер!
Ти да видиш.:hmm:
Don Vitorio
26-02-2012, 22:59
Ти да видиш.:hmm:
Проблемът при емисиите на дизеловите двигатели са твърдите частици (сажди, отпадъци от триенето, както и частици от маслото) и азотът (75% от цялото количество емисии при непълно натоварване). Ако си с хубав катализатор, мисля че също не е проблем да получиш по-добър стикер.
Ivo Rossi
27-02-2012, 02:03
Относно дизелите (поне сега за 2.4 JTD видях) - НЕ покриват стандартите за вредни емисии за Германия и получават ЖЪЛТ стикер, с който от 01.01.2012 не мога да карам в центъра на големите градове!!! Мога само, ако имам зелен, както съм сега. Тук за дизелите е адски стриктно! Такъв е и проблемът с ОГРОМЕН брой таксита - Мерцедес Е-Класа (очиларките най-вече) + Ц-Класа - нямат право вече да карат в центъра, което автоматично ги обезмисля като ТАКСИ...
Mи тук в Атина дизелите са забранени изцяло и няма как да го регистрираш просто(само ако е такси става).Дизелова кола само с чуЖда регистрация караш в Атина.А т'ва за центъра на големия град в Германия е само за некви не ЕКО дизели,докато тука минаваш през центъра определени дни само:hmm: зависи на какво число ти завършва рег.номер и коя дата е днес НЕЗАВИСИМО с какъв мотор е колата СМЯТАЙ:wallbash:
п.п Сега по темата щом ще ти е по-лесно с бензинова кола там ок.Не съм много запознат с законите в Германия но зет ми е там с една А-класа с ЕН(БГ)регистрация и сега(поне по думите му)се налага и слага немски номера че не'кви големи глоби и т.н. колата е 1.4 бензин:calc:
Don Vitorio
27-02-2012, 10:27
Mи тук в Атина дизелите са забранени изцяло и няма как да го регистрираш просто(само ако е такси става).Дизелова кола само с чуЖда регистрация караш в Атина.А т'ва за центъра на големия град в Германия е само за некви не ЕКО дизели,докато тука минаваш през центъра определени дни само:hmm: зависи на какво число ти завършва рег.номер и коя дата е днес НЕЗАВИСИМО с какъв мотор е колата СМЯТАЙ:wallbash:
п.п Сега по темата щом ще ти е по-лесно с бензинова кола там ок.Не съм много запознат с законите в Германия но зет ми е там с една А-класа с ЕН(БГ)регистрация и сега(поне по думите му)се налага и слага немски номера че не'кви големи глоби и т.н. колата е 1.4 бензин:calc:
За Гърция бях чувал това за четните/нечетните номера, но не знаех, че дизелите са ИЗЦЯЛО ЗАБРАНЕНИ... Направо нямам думи... Това важи дори и за най-новите дизели, така ли???
А относно Германия - когато жевеех в Берлин си карах съвсем спокойно с БГ номерата и нямах никакъв проблем, но там все пак си е Източна Германия, има много чужденци и не е толкова строго - няма много проверки. Когато дойдох тук в Щутгарт, обаче, един приятел ме посъветва да прехвърля колата, защото в противен случай наистина могат да ме глобят солено и да ме накарат да я пререгистрирам тук, което значи да я продам... Та сега си карам с пълномощно и си свиркам! :biker:
За Гърция бях чувал това за четните/нечетните номера, но не знаех, че дизелите са ИЗЦЯЛО ЗАБРАНЕНИ... Направо нямам думи... Това важи дори и за най-новите дизели, така ли???
А относно Германия - когато жевеех в Берлин си карах съвсем спокойно с БГ номерата и нямах никакъв проблем, но там все пак си е Източна Германия, има много чужденци и не е толкова строго - няма много проверки. Когато дойдох тук в Щутгарт, обаче, един приятел ме посъветва да прехвърля колата, защото в противен случай наистина могат да ме глобят солено и да ме накарат да я пререгистрирам тук, което значи да я продам... Та сега си карам с пълномощно и си свиркам! :biker:
Дизели в Гърция не могат да се регистрират на частни лица само в големите градове.
Ivo Rossi
27-02-2012, 13:36
Дизели в Гърция не могат да се регистрират на частни лица само в големите градове.
Не само че неможе на частни лица,а неможе и на фирми!
Баща ми работи шофер тук и кара бус бензин,абе дизели само таксита....:humpx:
Don Vitorio
27-02-2012, 19:39
Може ли някой, който кара 2.0 Турбо или въобще някакъв мотор с турбина, да ми каже какво да гледам при огледа, защото турбината не я проверяват в сервиза (АДАЦ)... Има ли някакви външни белези, които да следя, освен да няма синкав дим като карам???
Най-известния признак на тръгнала турбина - да свири :starwars:
Може ли някой, който кара 2.0 Турбо или въобще някакъв мотор с турбина, да ми каже какво да гледам при огледа, защото турбината не я проверяват в сервиза (АДАЦ)... Има ли някакви външни белези, които да следя, освен да няма синкав дим като карам???
Ем, че аз ве!:naughty: Ако си от София може да е видим и да тестваш, как върви и как трябва да се държи този двигател.МНОГО внимателно слушай как работи мотора.При моя като я купувах имаше едно "цъкане" което се появяваше от време на време на студен мотор и постоянно на загрял.Цъкане тип голяма хлабина на клапаните и след като я разглобих се оказа много износена гърбица на разпределителния вал на предната глава и издълбана "чашка" на изпускателния клапан.Всички "чашки" на изпускателните клапани имаха язви по челната си повърхност и се наложи да ги сменя заедно с валовете.По турбината без да свалиш маркучите и ръчно да провериш хлабината на оста няма да разбереш в какво състояние е.Синьо може да пуши и от гумички на клапани.За да пуши синьо от турбината докато набира, турбината трябва да "лее" масло в двигателя.Мисля,че не трябва да се притесняваш за турбината ако колата е под 300000км.
Don Vitorio
27-02-2012, 21:44
Най-известния признак на тръгнала турбина - да свири :starwars:
Това значи ли, че не трябва да се чува нищо от турбината???
---------- Post added at 22:44 ---------- Previous post was at 22:36 ----------
Ем, че аз ве!:naughty: Ако си от София може да е видим и да тестваш, как върви и как трябва да се държи този двигател.МНОГО внимателно слушай как работи мотора.При моя като я купувах имаше едно "цъкане" което се появяваше от време на време на студен мотор и постоянно на загрял.Цъкане тип голяма хлабина на клапаните и след като я разглобих се оказа много износена гърбица на разпределителния вал на предната глава и издълбана "чашка" на изпускателния клапан.Всички "чашки" на изпускателните клапани имаха язви по челната си повърхност и се наложи да ги сменя заедно с валовете.По турбината без да свалиш маркучите и ръчно да провериш хлабината на оста няма да разбереш в какво състояние е.Синьо може да пуши и от гумички на клапани.За да пуши синьо от турбината докато набира, турбината трябва да "лее" масло в двигателя.Мисля,че не трябва да се притесняваш за турбината ако колата е под 300000км.
От София съм, колега, но колата ще я гледам в Мюнхен (а сега съм в Щутгарт)... Така че за съжаление няма как да се видим. Благодаря за готовността, обаче! :yes:
След огледа ще я покарам и после отиваме на сервиз да ми направят пълна диагностика. Пък да видим - каквото сабя покаже... Засега хубаво впечатление ми направи търговецът по телефона, защото, когато го попитах, дали мога да я закарам на сервиз първо, той не възрази и даже каза, да я закарам, където искам - Alfa Romeo, TÜV, и т.н. Каза, че я е докарал преди няколко месеца от Италия.
Много ми е интересно какво ще бъде заключението на АДАЦ...
И моята е от Италия и това не е добре.Явно не и беше сменяно маслото редовно и по оребряването на главата имаше много тиня и мизерия.Маслото беше станало на грес!
Don Vitorio
27-02-2012, 22:09
И моята е от Италия и това не е добре.Явно не и беше сменяно маслото редовно и по оребряването на главата имаше много тиня и мизерия.Маслото беше станало на грес!
Е то с този мотор само по поръчка е била внасяна за Германия - иначе не се е предлагала по каталог.
Трябва да се чува свистене от турбината, но не и свирене (не знам колко ти помага това, аз щото съм чувал "изсвирила" турбина и така си го обяснявам, едно време слагаха едни свирки на ауспусите на тунинговани голфове, астри, ако си чувал - е така свири заминалата турбина) :native:
Don Vitorio
28-02-2012, 14:55
Трябва да се чува свистене от турбината, но не и свирене (не знам колко ти помага това, аз щото съм чувал "изсвирила" турбина и така си го обяснявам, едно време слагаха едни свирки на ауспусите на тунинговани голфове, астри, ако си чувал - е така свири заминалата турбина) :native:
Благодаря, колега! Ще се заслушам много внимателно. А иначе се сещам за гоУфовете по 1000+ коня :mrgreen:
:biggrin: 100-110 извънградско.Градско около 60-70 на моменти.Карам нормално, не пенсионерската, не и спортно.И според мен разхода е много добър за този двигател.
Тази кола ли ще гледаш? http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11327754019134676&f1=details
Колега, имаш ли информация за споменатата 166-ца? Извинявам се за спама, но гледам от доста време стои обявата, а по снимки ми се струва прилична и в интерес на истината се ослушвам за нещо такова?
to_lose_HEART
28-02-2012, 18:07
Колега, имаш ли информация за споменатата 166-ца? Извинявам се за спама, но гледам от доста време стои обявата, а по снимки ми се струва прилична и в интерес на истината се ослушвам за нещо такова?
На мен ми изглеждат някак си нереални снимките, стоят като рисувани. Може би има намеса с фотошопа
Благодаря, колега! Ще се заслушам много внимателно. А иначе се сещам за гоУфовете по 1000+ коня :mrgreen:
Ако е заминала,направо вие като "линейка".
На мен ми изглеждат някак си нереални снимките, стоят като рисувани. Може би има намеса с фотошопа
Така е, но в другия сайт има по-нормални: http://www.cars.bg/u574599
Колега, имаш ли информация за споменатата 166-ца? Извинявам се за спама, но гледам от доста време стои обявата, а по снимки ми се струва прилична и в интерес на истината се ослушвам за нещо такова?
Колата не съм я гледал, но на снимките изглежда добре.Има и екстри и салона е запазен.Огледай я.
Те обявите в България за 166 стоят много време, понеже няма никакъв интерес към модела. По едно време бях се ядосал на моята, и реших да я продам. Пуснах я на нормална цена и за 6 месеца имах 3 обаждания 2-те за бартери 3-тото за лизинг и се отказах. Отиди виж колата на място, ако е в добро състояние съм сигурен, че продавача ще ти направи голяма отстъпка само и само да се отърве и повече в тази автокъща няма да видиш алфа :) Успех с търсенето.
Don Vitorio
02-03-2012, 16:10
Такааа, в сряда ходих да видя/тествам колата.
Първите ми впечатления от модела са отлични! Колата е много комфортна, вози меко, управлява се леко и "дърпа" здраво!!! Може би малка забележка е, че се "убива" донякъде усещането за контрол - сервото е за моя вкус малко прекалено силно.
Салонът беше доста запазен (единствен минус - не беше кожа), колата си има всички екстри.
Външно си имаше драскотини и белези от ползване, но всичко в рамките на нормалното за кола на 12 години.
Запали от раз, всички лампи на компа си изгаснаха както трябва.
Първоначално ми направи впечатление едно притракване като от повдигачи/клапани (в последствие в сервиза казаха, че всичко с мотора е наред). Може да е било от първоначално недостатъчно налягане на маслото.
Главният проблем дойде като я подкарах - до към 80-90 км/ч има тяга и после започна да накъсва - ту тегли, ту губи мощност... Все едно, че нещо не закача както трябва - евентуално свещи, кабели или пък в лошия случай - инжекцион (поне според мен). Съединителят беше напълно изправен, перфектно си влизаха всичките 6 предавки.
На теста стана ясно, че има някакъв проблем - кривата на мощността беше точно както и се усещаше колата, т.е. с колебания. Освен това се оказа, че единият амортисьор (отпред) е на 0%, т.е. напълно заминал... Другият беше на 50%... Също така един маншон от кормилната уредба беше скъсан и имаше замърсявания вътре.
Равносметката - продавачът каза, че при всяко положение ще оправи проблема с мотора (мощността) и ЕДИНИЯ амортисьор... За да оправи и другия, искаше да доплащам... С две думи не се разбрахме, защото досега не съм чувал някой (който не е пълен идиот) да отиде да купува каквото и да е и да го вземе на цена, ПО-ВИСОКА от тази в обявата!!! Аз поисках да оправи и двата амортисьора, защото за мен е пълна глупост да смениш само един... Айде, задните бяха здрави, за тях не говоря. Ама иначе е все едно да си купиш само една гума и само тя да е нова! Освен това стана ясно от теста, че двата предни калника и капакът са пребоядисвани/лакирани, т.е. е удряна, макар и вероятно не много тежко отпред.
За тези, които се интересуват, ще дам и данните от теста на мощността:
- Мощност по норма: 152,5 кВ или 207,4 к.с. по ДИН 70020;
- Мощност на ДВГ: 146,0 кВ или 198,5 к.с.;
- Мощност на гуми: 116,5 кВ или 158,4 к.с.;
- Буксирна мощност (загуби): 29,5 кВ или 40,1 к.с. (не съм сигурен как точно се казва на български, на немски е Schleppleistung. Ако някой знае, може да сподели!);
- Максимална мощност при 148 км/ч, съответно 5770 об./мин.;
- Максимален въртящ момент 297 Нм при 111 км/ч, съответно 4330 об./мин.;
- Максимална скорост: 176 км/ч;
- Максимални обороти: 6860 об./мин.;
Като цяло, обаче, се влюбих в модела!!! :big_love:
Pepko-Bepko
02-03-2012, 21:25
По-лесно и правилно за двете страни е просто да се намали цената и да си купиш два нови амортисьора.Това че е пребоядисвана не е проблем ако не са изкривени носещи детайли.Щом те кефи лапай я!
leketo84
02-03-2012, 21:38
Само не разбрах как така
- Максимална скорост: 176 км/ч;
майтап ли е това ? :shock:
Pepko-Bepko
02-03-2012, 23:01
ами просто при теста са направили такава макс спийд...Това не означава че повече не може... :)
Такааа, в сряда ходих да видя/тествам колата.
Първите ми впечатления от модела са отлични! Колата е много комфортна, вози меко, управлява се леко и "дърпа" здраво!!! Може би малка забележка е, че се "убива" донякъде усещането за контрол - сервото е за моя вкус малко прекалено силно.
Салонът беше доста запазен (единствен минус - не беше кожа), колата си има всички екстри.
Външно си имаше драскотини и белези от ползване, но всичко в рамките на нормалното за кола на 12 години.
Запали от раз, всички лампи на компа си изгаснаха както трябва.
Първоначално ми направи впечатление едно притракване като от повдигачи/клапани (в последствие в сервиза казаха, че всичко с мотора е наред). Може да е било от първоначално недостатъчно налягане на маслото.
Главният проблем дойде като я подкарах - до към 80-90 км/ч има тяга и после започна да накъсва - ту тегли, ту губи мощност... Все едно, че нещо не закача както трябва - евентуално свещи, кабели или пък в лошия случай - инжекцион (поне според мен). Съединителят беше напълно изправен, перфектно си влизаха всичките 6 предавки.
На теста стана ясно, че има някакъв проблем - кривата на мощността беше точно както и се усещаше колата, т.е. с колебания. Освен това се оказа, че единият амортисьор (отпред) е на 0%, т.е. напълно заминал... Другият беше на 50%... Също така един маншон от кормилната уредба беше скъсан и имаше замърсявания вътре.
Равносметката - продавачът каза, че при всяко положение ще оправи проблема с мотора (мощността) и ЕДИНИЯ амортисьор... За да оправи и другия, искаше да доплащам... С две думи не се разбрахме, защото досега не съм чувал някой (който не е пълен идиот) да отиде да купува каквото и да е и да го вземе на цена, ПО-ВИСОКА от тази в обявата!!! Аз поисках да оправи и двата амортисьора, защото за мен е пълна глупост да смениш само един... Айде, задните бяха здрави, за тях не говоря. Ама иначе е все едно да си купиш само една гума и само тя да е нова! Освен това стана ясно от теста, че двата предни калника и капакът са пребоядисвани/лакирани, т.е. е удряна, макар и вероятно не много тежко отпред.
За тези, които се интересуват, ще дам и данните от теста на мощността:
- Мощност по норма: 152,5 кВ или 207,4 к.с. по ДИН 70020;
- Мощност на ДВГ: 146,0 кВ или 198,5 к.с.;
- Мощност на гуми: 116,5 кВ или 158,4 к.с.;
- Буксирна мощност (загуби): 29,5 кВ или 40,1 к.с. (не съм сигурен как точно се казва на български, на немски е Schleppleistung. Ако някой знае, може да сподели!);
- Максимална мощност при 148 км/ч, съответно 5770 об./мин.;
- Максимален въртящ момент 297 Нм при 111 км/ч, съответно 4330 об./мин.;
- Максимална скорост: 176 км/ч;
- Максимални обороти: 6860 об./мин.;
Като цяло, обаче, се влюбих в модела!!! :big_love:
И при моята го има това с дърпането и отпускането.Пръвоначално дърпа много след това отпуска леко и пак дърпа, но не е толкова силно колкото първоначално.:hmm:
leketo84
03-03-2012, 00:03
ами просто при теста са направили такава макс спийд...Това не означава че повече не може... :)
Ааа сориии за неуместния въпрос не знаех далаверата и изпаднах в някакъв ужас хаххаахах :tooth:
Аз все си мисля, че след такива и толкова тестове много трудно, да не кажа невъзможно е да намериш кола. :)
За тези, които се интересуват, ще дам и данните от теста на мощността:
- Мощност по норма: 152,5 кВ или 207,4 к.с. по ДИН 70020;
- Мощност на ДВГ: 146,0 кВ или 198,5 к.с.;
- Мощност на гуми: 116,5 кВ или 158,4 к.с.;
- Буксирна мощност (загуби): 29,5 кВ или 40,1 к.с. (не съм сигурен как точно се казва на български, на немски е Schleppleistung. Ако някой знае, може да сподели!);
- Максимална мощност при 148 км/ч, съответно 5770 об./мин.;
- Максимален въртящ момент 297 Нм при 111 км/ч, съответно 4330 об./мин.;
- Максимална скорост: 176 км/ч;
- Максимални обороти: 6860 об./мин.;
Като цяло, обаче, се влюбих в модела!!! :big_love:
На дино стенд ли си я мерил?
Колата не съм я гледал, но на снимките изглежда добре.Има и екстри и салона е запазен.Огледай я.
Направих бегъл оглед на 166-цата от обявата на Горубляне - 1-то впечатление за колата като приближавах към нея е че е доста стегната и "лъскава" за годините си, отпред в дясно имам съмнения за пребоядисвано, но не е нещо сериозно. На задна-дясна врата и калник има леки драскотини, но лошото е по тавана и малко по предния капак - има много и сериозни подбивания от градушка! Салона е запазен, като силно протрито е уплътнението на шофьорската врата и колкото и странно да звучи стори ми се че махагона по волана е поизтъркан и на места избледнял като шарка.... Това което най ме подразни и отказа от тази кола е отказа на продавача да я запали, защото после трябвало да работи поне половин час и ако съм бил сериозен на следващи разговори тогава щял да я запали..... :shock: Иначе на няколко пъти сам си направи устата че щяло да има пазарлък за нея, което си е и ясно де ;)
Linkestis
04-03-2012, 12:44
Значи..не си уцелил автомобила и продавача :)
Щом не му се пали,да си чака следващия клиент.
Alfation
04-03-2012, 23:12
Това което най ме подразни и отказа от тази кола е отказа на продавача да я запали, защото после трябвало да работи поне половин час и ако съм бил сериозен на следващи разговори тогава щял да я запали..... :shock:
Ебати смешната работа, то кой ще стигне до "следващи разговори" като са му отказали да запали колата... И от къв зор "трябва да работи поне половин час":?
Такааа, в сряда ходих да видя/тествам колата.
Първите ми впечатления от модела са отлични! Колата е много комфортна, вози меко, управлява се леко и "дърпа" здраво!!! Може би малка забележка е, че се "убива" донякъде усещането за контрол - сервото е за моя вкус малко прекалено силно.
Салонът беше доста запазен (единствен минус - не беше кожа), колата си има всички екстри.
Външно си имаше драскотини и белези от ползване, но всичко в рамките на нормалното за кола на 12 години.
Запали от раз, всички лампи на компа си изгаснаха както трябва.
Първоначално ми направи впечатление едно притракване като от повдигачи/клапани (в последствие в сервиза казаха, че всичко с мотора е наред). Може да е било от първоначално недостатъчно налягане на маслото.
Главният проблем дойде като я подкарах - до към 80-90 км/ч има тяга и после започна да накъсва - ту тегли, ту губи мощност... Все едно, че нещо не закача както трябва - евентуално свещи, кабели или пък в лошия случай - инжекцион (поне според мен). Съединителят беше напълно изправен, перфектно си влизаха всичките 6 предавки.
На теста стана ясно, че има някакъв проблем - кривата на мощността беше точно както и се усещаше колата, т.е. с колебания. Освен това се оказа, че единият амортисьор (отпред) е на 0%, т.е. напълно заминал... Другият беше на 50%... Също така един маншон от кормилната уредба беше скъсан и имаше замърсявания вътре.
Равносметката - продавачът каза, че при всяко положение ще оправи проблема с мотора (мощността) и ЕДИНИЯ амортисьор... За да оправи и другия, искаше да доплащам... С две думи не се разбрахме, защото досега не съм чувал някой (който не е пълен идиот) да отиде да купува каквото и да е и да го вземе на цена, ПО-ВИСОКА от тази в обявата!!! Аз поисках да оправи и двата амортисьора, защото за мен е пълна глупост да смениш само един... Айде, задните бяха здрави, за тях не говоря. Ама иначе е все едно да си купиш само една гума и само тя да е нова! Освен това стана ясно от теста, че двата предни калника и капакът са пребоядисвани/лакирани, т.е. е удряна, макар и вероятно не много тежко отпред.
За тези, които се интересуват, ще дам и данните от теста на мощността:
- Мощност по норма: 152,5 кВ или 207,4 к.с. по ДИН 70020;
- Мощност на ДВГ: 146,0 кВ или 198,5 к.с.;
- Мощност на гуми: 116,5 кВ или 158,4 к.с.;
- Буксирна мощност (загуби): 29,5 кВ или 40,1 к.с. (не съм сигурен как точно се казва на български, на немски е Schleppleistung. Ако някой знае, може да сподели!);
- Максимална мощност при 148 км/ч, съответно 5770 об./мин.;
- Максимален въртящ момент 297 Нм при 111 км/ч, съответно 4330 об./мин.;
- Максимална скорост: 176 км/ч;
- Максимални обороти: 6860 об./мин.;
Като цяло, обаче, се влюбих в модела!!! http://clubalfaromeo.com/forum/images/smilies/36_3_7%5B1%5D.gif
Колега с какъв двигател е колата, че не видях да си споменал. хмм доста обстоен преглед е това за 166ца, след такъв преглед на някой екземпляр ще бъдеш шокиращо изплашен колко неща могат да са скапани :new_Eyecrazy:
И при моята го има това с дърпането и отпускането.Пръвоначално дърпа много след това отпуска леко и пак дърпа, но не е толкова силно колкото първоначално.:hmm:
Боби ако не говориш за баш прекъсване, пробвай със STR on, без него дросела ни е адски муден. При мен се появяваха подобни аномалии и вече карам само с включен :th_up:
Don Vitorio
05-03-2012, 09:10
На дино стенд ли си я мерил?
Ами за съжаление нямаш достъп до самите тестове - оставяш колата и идваш за резултатите - това е Германия... Но предполагам, че дино-тест, защото иначе не знам как ще измерят мощността на гуми, например.
---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:53 ----------
Колега с какъв двигател е колата, че не видях да си споменал. хмм доста обстоен преглед е това за 166ца, след такъв преглед на някой екземпляр ще бъдеш шокиращо изплашен колко неща могат да са скапани :new_Eyecrazy:
2.0 Турбо, пише малко по-нагоре 8-)
---------- Post added at 09:03 ---------- Previous post was at 08:57 ----------
Ебати смешната работа, то кой ще стигне до "следващи разговори" като са му отказали да запали колата... И от къв зор "трябва да работи поне половин час":?
Колега с какъв двигател е колата, че не видях да си споменал. хмм доста обстоен преглед е това за 166ца, след такъв преглед на някой екземпляр ще бъдеш шокиращо изплашен колко неща могат да са скапани :new_Eyecrazy:
Боби ако не говориш за баш прекъсване, пробвай със STR on, без него дросела ни е адски муден. При мен се появяваха подобни аномалии и вече карам само с включен :th_up:
Направих бегъл оглед на 166-цата от обявата на Горубляне - 1-то впечатление за колата като приближавах към нея е че е доста стегната и "лъскава" за годините си, отпред в дясно имам съмнения за пребоядисвано, но не е нещо сериозно. На задна-дясна врата и калник има леки драскотини, но лошото е по тавана и малко по предния капак - има много и сериозни подбивания от градушка! Салона е запазен, като силно протрито е уплътнението на шофьорската врата и колкото и странно да звучи стори ми се че махагона по волана е поизтъркан и на места избледнял като шарка.... Това което най ме подразни и отказа от тази кола е отказа на продавача да я запали, защото после трябвало да работи поне половин час и ако съм бил сериозен на следващи разговори тогава щял да я запали..... :shock: Иначе на няколко пъти сам си направи устата че щяло да има пазарлък за нея, което си е и ясно де ;)
Това не се нуждае от коментар просто... Кой ще е този "сериозен" купувач, който ще остане "сериозен", след като даже не може да запали колата, която оглежда?! Следващи разговори... Това да не са преговорите за мир в ивицата Газа?!?!
---------- Post added at 09:10 ---------- Previous post was at 09:03 ----------
Аз все си мисля, че след такива и толкова тестове много трудно, да не кажа невъзможно е да намериш кола. :)
Колега, тази щях да я взема, ако продавачът си я беше оправил или беше смъкнал съответно цената... Ама да видим как ще продаде "ламя" на практичния германец, за когото икономичността в повечето случаи е на първо място... Той спомена, че колата стои вече няколко месеца и даже бил смъкнал цената...
Бе той Боби си кара с включен, ама пак е така... Да видим тез дни с газовата как се е държала колата. :)
Иначе за 'продавачите' от този вид - трагедия. Все едно да отида за телевизор в магазина и да ми кажат - ако си сериозен, другият път ще може да пуснем да видиш картината как е. :)
Изчакай малко и пак го питай за цената. Може да клекне. Хе хе
Направих бегъл оглед на 166-цата от обявата на Горубляне - 1-то впечатление за колата като приближавах към нея е че е доста стегната и "лъскава" за годините си, отпред в дясно имам съмнения за пребоядисвано, но не е нещо сериозно. На задна-дясна врата и калник има леки драскотини, но лошото е по тавана и малко по предния капак - има много и сериозни подбивания от градушка! Салона е запазен, като силно протрито е уплътнението на шофьорската врата и колкото и странно да звучи стори ми се че махагона по волана е поизтъркан и на места избледнял като шарка.... Това което най ме подразни и отказа от тази кола е отказа на продавача да я запали, защото после трябвало да работи поне половин час и ако съм бил сериозен на следващи разговори тогава щял да я запали..... :shock: Иначе на няколко пъти сам си направи устата че щяло да има пазарлък за нея, което си е и ясно де ;)
Днес я огледах колата външно.Нещо не ми вдъхва доверие.Пр. десен кални е удрян и не е изправен добре.Челното стъкло е китайско и или сензора за дъжд е прехвърлян от старото стъкло или стъклото е много лошо качество(китайско беше).Имаше въздух м/у сензора и стъклото.:Suicide: Тези петна по волана са от падналият му лак на места.Не знам от какво се е получило.Имаше деруги от края до край по колата и някой детайли бяха неграмотно пребоядисвани.Абе не е добра кола за тези пари.
---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:30 ----------
Боби ако не говориш за баш прекъсване, пробвай със STR on, без него дросела ни е адски муден. При мен се появяваха подобни аномалии и вече карам само с включен :th_up:
Не е прекъсване.Просто като че ли не надува турбината както първоначално.С СТР-а не се усеща щото колата тръгва да набира много още от ниските обороти, а като е изключен много осезаемо се усеща като надуе турбината.
Alfation
06-03-2012, 00:28
Не е прекъсване.Просто като че ли не надува турбината както първоначално.С СТР-а не се усеща щото колата тръгва да набира много още от ниските обороти, а като е изключен много осезаемо се усеща като надуе турбината.
Възможно е ако си с Bosh-овския блоу оф, вече да му е бая омекнала пружината и като отвори после много бавно да затваря, и да се получава временна дупка. Тъпичко е, ама има неква логика като се замисля :tooth:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.