Log in

View Full Version : Игра на оборотите



cani84
27-02-2012, 14:55
Здравейте колеги!
Предварително се извинявам ако във форума има вече съществуваща тема относно болежката на моята кола. Ако има такава тема пуснете препратка към нея.
Проблема ми е следния. Оборотите играят без значение дали колата е в движение или не сякаш не и достига гориво. Дори се е стигало до изгасване на автомобила по време на път. Закачана е на компютър и монтьорите не са намерили проблем. Ходих при един които се занимава единствено с италиански коли и ми каза че от време на време трябва да се изрязва двигателя в движение. Но за мен това не е решение на проблема. Някои имал ли е такъв проблем и как го е решил??

don_pepone
27-02-2012, 15:27
Здравей колега. Първо ни подскажи каква е колата,за да знаем какви хипотези да изразим :) . Примерно с колко цилиндъра е 4-6 :) дали е верижна или с ремък и т.н така няма как да знаем как да ти помогнем

Furious 155
27-02-2012, 16:07
Абе Вие на сервизи ли ходите или на врачки???
Колега, дай информация за колата и точния двигател в нея, за да те насочим към конкретните контруктивни действия, които можеш евентуално да предприемеш.

Tonimir
27-02-2012, 16:12
Ако "глухти" като и подаваш газ, може и да се окаже от дебитометъра. ама кажи какво е сърцето на колата :)

cani84
27-02-2012, 17:26
колата е 1.8ТС бензин с верига 16V
оборотите играят когато са под 2000 превиша ли ги няма проблем

Furious 155
27-02-2012, 17:34
колата е 1.8ТС бензин с верига 16V
оборотите играят когато са под 2000 превиша ли ги няма проблем
Противоречиш си... с верига мотора е 8 клапанов, а с ремък е 16в. Коя година е колата?
8 клапановият пак е с 2 разпределителни вала.

cani84
27-02-2012, 17:45
значи е 8 клапановия 94г.

mimouzunov
27-02-2012, 17:49
значи е 8 клапановия 94г.

Да не смуче въздух след дебитомера някъде...

cani84
27-02-2012, 17:55
аз да си призная много много не съм на ТИ с двигателите
не съм проверявал ама като я карам на сервиз нали би трябвало да проверяват за възможни причини

---------- Post added at 17:55 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

един колега ми подхвърли че може да е от горивния филтър който съм запланувал скоро време да го сменям

Furious 155
27-02-2012, 17:58
Реално погледнато може да е от доста неща. Ако филтъра е зле, колата няма да върви след 4000 оборота, да кажем.
Иначе моторът за празния ход е хубаво да се почисти внимателно, че е скъпичък, но е вероятно да е от него, ако е доооста затлачен. Също се препоръчва заедно с него да се почисти и дроселовата клапа добре.

cani84
27-02-2012, 18:06
Ясно!
Ще летят пари по сервизите :D
Благодаря ви много момчета!

troopa13
06-03-2012, 15:57
Колега, моята машина е 1.8 ТС 8V и от време на време (като мина по някой по-хубав път осеян с кратери) започваше да мени оборотите като е на празен ход. Оказа се че една букса, която се намира отляво на термостата (като застанеш пред колата), която не прави добър контакт (извинявам се, но нямам представа за какво е този датчик) След като я наместих оборотите се заковаха.

Furious 155
06-03-2012, 20:22
Колега, моята машина е 1.8 ТС 8V и от време на време (като мина по някой по-хубав път осеян с кратери) започваше да мени оборотите като е на празен ход. Оказа се че една букса, която се намира отляво на термостата (като застанеш пред колата), която не прави добър контакт (извинявам се, но нямам представа за какво е този датчик) След като я наместих оборотите се заковаха.На термостатът има един единствен датчик и той дава информация на ECU-то на колата, каква е температурата на двигателя.

nicola 59
06-03-2012, 22:21
Колега, моята машина е 1.8 ТС 8V и от време на време (като мина по някой по-хубав път осеян с кратери) започваше да мени оборотите като е на празен ход. Оказа се че една букса, която се намира отляво на термостата (като застанеш пред колата), която не прави добър контакт (извинявам се, но нямам представа за какво е този датчик) След като я наместих оборотите се заковаха.


На термостатът има един единствен датчик и той дава информация на ECU-то на колата, каква е температурата на двигателя.

Значи колега като застанеш пред колата отляво на термостата е блока на мотора и там букси няма ,отдясно на термостата има някоя и друга букса за комутаторите и бубините,а на самия термостат има друга ,за която ти е подчертал колегата фуриоус ,та или не обясняваш правилно или вземаш за термостат некои друг чарк по каляската.

митака-пловдив
06-03-2012, 22:28
Да не би да говори за минусовите "котви,клеми,букси..." които се захващат за капака на мАтора?С две бурмички 8мм?М?

nicola 59
06-03-2012, 22:31
Да не би да говори за минусовите "котви,клеми,букси..." които се захващат за капака на мАтора?С две бурмички 8мм?М?

Може ама те какво общо имат с термостата ,те наистина са в ляво от него ,ма аз бих казал мноооого в ляво,и нааааад него.

митака-пловдив
06-03-2012, 22:56
Аз затова казах "да не би" и на мен ми стана интересно.Може и за МПХ да говори човека,ама ей го на,разбуни кошера и избяга.

aRm
07-03-2012, 00:25
От тия минусовите клемички едва ли играят оборотите обаче, защото на моята мисля, че веднъж бях пропуснал да ги сложа и не съм имал подобни дефекти ??? Нещо се е объркал колегата май... :?

troopa13
07-03-2012, 15:19
Колеги, датчика за който говоря се намира на мотора, а не на термостата. Просто изпозлвах термостата като отправна точка. По-късно днес ще снимам и ще ви покажа какво имам впредвид.

valio 323
07-03-2012, 18:04
Реално погледнато може да е от доста неща. Ако филтъра е зле, колата няма да върви след 4000 оборота, да кажем.
Иначе моторът за празния ход е хубаво да се почисти внимателно, че е скъпичък, но е вероятно да е от него, ако е доооста затлачен. Също се препоръчва заедно с него да се почисти и дроселовата клапа добре.

Това вероятно ще оправи работата.В някои случаи менене на обороти се получава и при калпав или несъответстващ като ампери акумул.В краен случаи бенз помпа може да се замери да не сдава багажа.А наи безболезнено е да си види възд. филтър да не е станал на клеи от прахоляк и влага.Ако смуче въздух преди дебитомера от маркуча също е възможно.Недостатъчно количество антифриз също показва подобни трептения в оборотите.

troopa13
07-03-2012, 19:16
Колеги, както обещах ето снимката с въпросния датчик. Дано съм полезен.

aRm
07-03-2012, 20:43
Може ли някой колега да каже този датчик за какво беше ? Май за температура вода или масло ??? :?

митака-пловдив
07-03-2012, 21:29
Може ли някой колега да каже този датчик за какво беше ? Май за температура вода или масло ??? :?


водЪтЪ

Bobo
07-03-2012, 23:04
водЪтЪ

Да ма тая на таблото не на компа ;)

митака-пловдив
07-03-2012, 23:12
Да ма тая на таблото не на компа ;)


E,аз за това натъртих.Колегата нещо се заблуждава,за компютЪрЪТ е този на термостата.Само лампата незнам от кои взима информация.

Dimicha
08-03-2012, 00:23
Това е за водата,да,но не за уреда за градусите на водата,а за предупредителната лампа за достигната максимална температура....или поне така мисля.

AnastasKOSTOV-REX
08-03-2012, 01:08
E,аз за това натъртих.Колегата нещо се заблуждава,за компютЪрЪТ е този на термостата.Само лампата незнам от кои взима информация.
За стрелката е отстрани на главата до термостата,за лампата е точно до нея ама отзад зад ръбЪ на главата,над датчика за манометъра.

Колеги, както обещах ето снимката с въпросния датчик. Дано съм полезен.
Е точно тоя е за лампата.

nikkysix
08-03-2012, 06:18
простете ако греша но това не е ли датчика показващ налягане на маслото

nicola 59
08-03-2012, 08:27
простете ако греша но това не е ли датчика показващ налягане на маслото

Не колега не е ,за маслото е под него и е доста по голям

митака-пловдив
08-03-2012, 09:24
Колега, моята машина е 1.8 ТС 8V и от време на време (като мина по някой по-хубав път осеян с кратери) започваше да мени оборотите като е на празен ход. Оказа се че една букса, която се намира отляво на термостата (като застанеш пред колата), която не прави добър контакт (извинявам се, но нямам представа за какво е този датчик) След като я наместих оборотите се заковаха.


Припомнихме си кой датчик къде седи и какво отчита.Сега остава да разберем,защо от този на водата,се менят оборотите.:metal:

TRENDi
08-03-2012, 10:34
Не би трябвало да е от значение\дали кабела му е вкл. или изкл.\ за работата на мотора, при положение, че този д-к няма физическа връзка с компютърната инсталация на колата. За мах. темп. на водата е\лампата\, не за уреда.

troopa13
08-03-2012, 12:59
Нямам представа за какво е въпросният датчик и каква връзка би следвало да има с "играенето" на оборотите. Проблема при мен го установих случайно. Оправях маркуча за парното от термостата, тъй като се беше и спукал и за улеснение при работа разкачих въпросната букса, но при закачането се строши пластмасовата обвивка и оттогава започнаха да се менят оборотите когато е на празен ход (варираха м/у 800-1000). При раздвижване на буксата оборотите се стабилизираха. Сега кабелът е укрепен с изолирбанд за да не шава нагоре надолу и проблема с оборотите е решен. Дано и при колегата проблема е нещо толкова елементарно.

alfa156jtd
24-03-2012, 11:35
Колега имал съм този проблем на 155 и ,,майсторите,,по сервизите като неоткриваха проблема казваха,то това е нормално за алфите и накрая се разреши проблема проверих си свещите и и видях,че на два от цилиндрите малките свещи не работят,така че ги провери.

nicola 59
24-03-2012, 11:53
Колега имал съм този проблем на 155 и ,,майсторите,,по сервизите като неоткриваха проблема казваха,то това е нормално за алфите и накрая се разреши проблема проверих си свещите и и видях,че на два от цилиндрите малките свещи не работят,така че ги провери.

Колега щом си имал малки и големи свещи значи колата ти е била 16 клапана ,а там определено има безброй причини да играят оборотите.
Колата за която пише колегата е 8 клапана.