View Full Version : Проблеми с регулировката на фаровете на 146 и решение
Днес реших да си сменя крушките и да си регулирам фаровете и открих че рефлектора съвсем свободно се движи. Свалих фара махнах стъклото и видях че са счупени сферичките които държат рефлектора към тялото на фара всякакви опити да ги залепя останаха неуспешни самата пластмаса може би от температурата е станала много крехка и се троши. Някои имал ли е подобен проблем и как се е справил точно сега фарове не ми се купуват решил съм да пробвам да направя нещо подобно на регилиращите планки от метал дано да се получи
а как успя да свалиш стъклото ?! :shock: :shock:
не беше много трудно - махнах щипките понапънах го с отвертка и то се отлепи е припотих се малко да не би да се счупи но стана сравнително лесно
Имах същия проблем , направих целите стойки метални с резба 5 mm и смених винта(той е като видия) с шпилка 5 mm. Винта се избива с удар от пластмасовите зъбчатки за ръчното регулиране.Шпилката се хваща за тях с 2 гайки от двете страни.
наистина работата с фаровете е много бъгава... След като ми смениха единия фар с "оргинален" в един сервиз, съм правил процедурата с свалянето на стъклата около 4-5 пъти, след първия път е лесно :) . Накрая си взех от Италианеца, ама и той стана за ремонт. Тая пласмаса на водачите не издържа въобще, след лепене с поксипол се счупи веднага след лепеното място :shock: ...
@Милен, как закрепи стойката за рефлектора?
Стойката е пълно копие на пластмасовата, само че е метална,Т-образна е и отпред е със сферичка.
@Милен, мерси за инфото, явно си си поиграл бая, аз неам тия нерви :) ...
@BatVas, нагряване не е особено необходимо, става и да затоплиш целия фар на стайна температура. Много трябва да се внимава със стъклото на ментето, щото аз спуках едно така на финала :twisted: и си мисля, че ако се нагрее неравномерно ще се спраска. Със сигурност стъклата на Хела-та са много по-издръжливи на извращения. Просто требе много търпение и яко чоплене докато илезе на ментето силикона - на мен ми отне поне час да го изкопая. Тоя силикон (поне при мен) беше супер лепкав, като дъвка, и нема чистене... Пак повтарям, трябва да си супер внимателен със стъклото, после се лепи с какъвто и да е силикон (по възможност прозрачен де :wink: )...
Абе хелата не издържа чак толкова на извращения - моята леко се срещна с бронята на едно Деу и сега рефлектора е здрав- ама ще сложа стъкло менте-стига да го махна от грозния турски рефлектор :roll: :?
При мен и двата рефлектора се клатеха свободно във фаровете и сметнах, че не е нормално това. Свалих десния фар за да го разгледам по-обстойно, но причината се криеше зад стъклото. Чрез няколкоминутно нагряване със сешоар, успях да сваля стъклото на фара. И двата държача на рефлектора бяха счупени в ябълковидните съединения. Може би от високата температура пластмасата беше станала много крехка (фиг. 1).
Чрез винтове за дърво с диаметър на главата 10 мм (колкото е на самата сфера на ябълковидната част) и малко поксипол успях да получа здрав държач (фиг. 2).
Добре е винта да е с дължина не повече от 25 мм, за да не пречи в крайното положение. Сглобени ще изглеждат като на фиг. 3.
Ако нямате подобен винт,успешно може да го замените с пластмасов дюбел, който има същия диаметър на главата (фиг. 4).
След това сглобявате рефлектора и стъклото залепвате пак чрез нагряване. За всеки случай намажете малко силикон около стъклото за да не влиза вода във фара.
Операциите не са сложни и скъпи. Съгласете се, че малко сръчност и търпение си заслужават срещу 150 лв за 1 брой нов фар.
Ivo Skoklev
23-02-2007, 10:52
За тези,които все още не са си разглобили фара,предлагам много по-просто решение:взимате един болт около 4см дълъг с 2 гаики на него,заставате срещу стената на пуснати фарове.След като сте отворили капачката на лупите слагате болта с главата надолу,така че металната щипка,държаща крушката влиза в улея на болта.Горния край на болта(с 2-те гайки подпирате на пластмасовия корпус на фара и развъртате гаиката докато докарате желаната височина.Съжалявам че нямам фотоапарат,бих го снимал.Процедурара трае около 10 мин,без разглобяване на фара...е няма да ви работи копчето за реглаж,но няма да разглобявате....фар
Виж, това е умно решение. Доколкото разбирам ства въпрост не за болт, а винт - ф4 или ф5, с глава за обикновена отверка, за да може улея да се закачи на щипката. Въщност закрепва ли се в горния край или само се подпира и при сътресения на колата, няма ли да изпадне?
Ivo Skoklev
23-02-2007, 13:18
Виж, това е умно решение. Доколкото разбирам ства въпрост не за болт, а винт - ф4 или ф5, с глава за обикновена отверка, за да може улея да се закачи на щипката. Въщност закрепва ли се в горния край или само се подпира и при сътресения на колата, няма ли да изпадне?
Само го подпираш,като се заклини хубаво,нама проблем,карам от 2 месеца с болт и не е мръднал
Укрепи го хубаво,натъпчи малко азбест около рефлектора и няма къде да ходи... :idea:
Здравейте колеги, след прочетеното от вас по темата набрах смелост да разглобя фароавете си. След като ги отворих се получи тотална трагедия - толкова се е променила структурата на пластмасата, че единият от водачите почти се разпадна и няма възможност да се ремонтира по начина който много добре сте показали. Беше се отчупил и в задната част където е резбата. Отделно от това при изтриване на рефлектора с влажна кърпа започна да се лющи част от покритието му. Моля ви ако може някой да даде съвет какво би могло да се направи. В момента колата ми е без фарове и съм изпаднал в "задънена улица". Прочетох всичко което можах да намеря по темата, но неможах да намеря решение по моя проблем. Ще ви благодарен ако някой от вас бързо отговори. напьрво време си ги зглоби из4акаи да се стьмни паркираи срещу някоя стена регулираиги рь4но залости ги да не мьрдат свали ги и яко силикон одзад сложи и проблема ти реши , само дето силикона трябва да издьржа на топлина има един бял на wurth много як ина4е утре ходи до италянеца купи си два фара и може да бьдеш сигурен 4е сте правиш сьщите процедури :wink:
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
рефлектора НИКОГА не се забърсва с парцал,а се мие с обезмаслител под струята на чешмата и НЕ СЕ ПИПА с ръка.
Ако фаровете ви са мътни и мръсни отвътре се процедира по същия начин,след което се изплаква с преварена или дейонизирана вода и се слага на топло да се изпари водата. Изплаква се с такава вода за да не се получат петънца от капчиците след като изсъхнат.
Aко се избърше се лющи,защото на нашите коли по принцип са си изгорели рефлекторите от годинките и малко им трябва.
Ако не са изгорели пък се драскат от парцала какъвто и да е той
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Не може да се поправи,трябва ти друг фар и най-вероятно ще стане като при мен.....от 2 повредени фара ще сглобиш един здрав :wink:
Здравейте колеги,
от доста време не съм бил активен във форума, но и това стана.. :waving: .
След като прочетох темата се реших да отворя фаровете, защото и аз от година карам с клюмнал ляв фар. Относно водачите предприех малко по-радикални промени, защото след като го свалих и видях как се рони тая пластмаса, реших, че няма да и се доверявам. Разтършувах се на терасата и с помощта на малко подръчни материали(ламаринки,алуминиеви тръбички,поксипол...) успях да направя някакви подобия на водачи... :tongue: ; Резултатът като цяло е много добър.Водачите станаха доста здрави,стабилни и си вършат работата чудесно....
Като инструменти ми бяха нужни комплект малки пилички, бормашина с малко свредло (2-3мм) и трионче .
Ето тук качих малко снимки с обяснение... ако случайно някой се реши да пробва или пък да доразвие идеята... http://mblast.hit.bg :tooth:
За JK: един приятел направи това: http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=8491&highlight=%ED%E8%EA%E5%EB%E8%F0%E0%ED%E5 - както е писал в темата - наистина са станали много добре рефлекторите и наистина си струва на цената на един стар фар да си направиш два практически нови!
Rado_Kesera
06-04-2007, 02:47
мисля че тук е мястото да ви питам дали има разлика ако си сменя крушките с 100ватови и дали ще има разлика и какви крушки бихте ми препоръчали ИСКАМ ДА Е ДЕН. :lol:
1-во като си сложиш такива крушки ще ебеш мамата на всички колеги който карат срещу теб. Аз такива субекти много ги обичам.
2.По силните крушки могат да доведат до проблеми с ел. инаталацията и та ти разкажат играта на рефлекторите, теб специално това не би трябвало те бърка защото си с лупи.
3-то Най добре е да си сложиш хубави крушки и да си закараш колата да ти регулират фаровете. Това си е напълно достатъчно.
Ако и се вадят 400 кинта - сложи си ксенони.
Аз мога да кажа, че процедурата с "реновацията" на рефлекторите дава невероятни резултати. Това като го комбинираш с една хубава крушка Philips BlueVision или Philips CrystalVision (че дори и Премиум), със сигурност ще стане доста светло :). Има и някакви Philips, които дават до 80% повече светлина, но се предлагат само Н4 и Н7. Иначе proof е прав за останалите неща: рефлекторите са сигурни пътници с два пъти по-мощни крушки; инсталацията.....проблеми е меко казано....направо може да си се запалиш.
П.П. Другата седмица смятам да чистя моите фарове (надявам се да не се налага ремонт на рефлекторите) и след това ще пробвам Philps CrystalVision. Ако те интересува, може да се видим и да придобиеш представа какво се е получило.
Rado_Kesera
10-04-2007, 21:08
като новобранец искам да попитам на какво разтояние трябва да спреш колата от стена и на какво ниво трябва да са вдигнати фаровете защото на алфата ми се струват много ниско.
Виж тук
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?t=5758&highlight=%F0%E5%E3%F3%EB%E8%F0%E0%ED%E5+%ED%E0+%F 4%E0%F0%EE%E2%E5
Стругаря и металните водачи изглеждат добро решение, но има ли някъде размерите или схемата им на тия водачи, да се даде на стругар?
JK докато Алфата беше в мен нямаше проблем с металните водачи(сега вече незнам, продадена е). Винтовете не са стандартни резби,а са като видия, затова замених винтовете с шпилка 5мм. и я закрепих с две гайки за черното колелце за ръчна регулировка
Аз пък върху стандартната резба, навих новата с една яка вида, като я прокарах допълнително с бургия 4,5мм.без да сменям шпилките.
Тъй като подръчните материали се доближаваха най-много до последната схема, реших да я изпробвам. Уви резултатът бе плачевен за мен. Отделих около 4-5 часа за направата, нагаждането, монтаж и демонтаж и като се стъмни резултатът беше много лош. Отначало обнадеждаващо всичко работеше. Регулирах си фара и потеглих. След две -три дупки вече едва виждах пътя.Най вероятно пластмасата не удържа добре резбата и изпуска, при което фарът се забива много близо. Мисля да изпробам и други варианти, въпреки голямото разочарование.
Тъй като подръчните материали се доближаваха най-много до последната схема, реших да я изпробвам. Уви резултатът бе плачевен за мен. Отделих около 4-5 часа за направата, нагаждането, монтаж и демонтаж и като се стъмни резултатът беше много лош. Отначало обнадеждаващо всичко работеше. Регулирах си фара и потеглих. След две -три дупки вече едва виждах пътя.Най вероятно пластмасата не удържа добре резбата и изпуска, при което фарът се забива много близо. Мисля да изпробам и други варианти, въпреки голямото разочарование.
Моите фарове ги тъкмихме три пъти с баща ми докъто станат и проработят както трябва.
А ЕТО (http://www.geocities.com/abraf.geo/145hlfix.htm) едно решение на проблема (с картинки) на което попаднах.
реших и тук да си кача мнението, понеже има доста решения за ремонт на загубените фарове на алфетките...
все пак реших проблема доста лесно и евтино
.......вчера си ремонтирах и моя фар, както на всички алфети, явно някой инженер, нещо не е сметнал от каква пластмаса или материал изобщо да направи тез загубени водачи. След няколко минути умуване, реших проблема, по един доста лесен начин. Който всеки може да ползва. Направих и една картинка за да се ориентирате. Сега ще направя и още 3-4 комплекта, да подаря на няколко колеги които познавам и имат проблеми. И само да допълня, след като сте си свалили фара, отварянето става супер лесно и безопасно ако ползвате шпатула или някоя здрава ламарина, вместо разни отверки. Стъклото пада точно на 2-та минута, без никакви затопляници, духалки, и каквито и да е подобни
ето и картинката.
без разпорките, те са само за хора без работа. Изработва се от най-обикновена ламарина 3-4мм, за да може да си направи резба винта който регулира и да е стабилно. Няма стругари, няма никакви сложни инструменти. Едно парченце ламарина изкривено и навита резба със самонарезен винт, и два среза с ножовката, за да не се усукват
http://images24.snimka.bg/005399521.jpg
http://images24.snimka.bg/005391597.jpg
http://images24.snimka.bg/005436878-big.jpg
pasheto2
10-05-2008, 11:03
Пичове взимайте едни нови турски "депо" и не се занимавайте с глупости. Внимавайте само че на лупите глупаците са сложили дългите, а късите са на обратно. Е не е "хела" или "Бош" но пък за 180 левчета си светят повече от прилично.
Пичове взимайте едни нови турски "депо" и не се занимавайте с глупости. Внимавайте само че на лупите глупаците са сложили дългите, а късите са на обратно. Е не е "хела" или "Бош" но пък за 180 левчета си светят повече от прилично.
Защо да давам луди пари за тези ментета, като може да се оправят оригиналните фарове? Аз нещо не сполучих в опитите си, но има много които са го направили. Според мен е по-добре да си карам с поправени оригинални, отколкото с турски ментета.
Мога да ви кажа цените на новите фарове за 145/146 :
за колите от 94-99 са 120лв , а за след 99 -181,30лв.
Така че, който може да си ги вземе нови ,а ние с по-скромни възможности ще си ги отремонтирваме.
моя пост някой чете ли го?????
дори се постарах и чертеж да направя....
http://images25.snimka.bg/005523237.jpg
http://images25.snimka.bg/005523241.jpg
http://images25.snimka.bg/005523244.jpg
http://images24.snimka.bg/005436878.jpg
сега като имам време правя няколко комплекта и ще пратя на който мога... абсолютно безплатно, пък както виждате не е нещо сложно...
реших и тук да си кача мнението, понеже има доста решения за ремонт на загубените фарове на алфетките...
все пак реших проблема доста лесно и евтино
.......вчера си ремонтирах и моя фар, както на всички алфети, явно някой инженер, нещо не е сметнал от каква пластмаса или материал изобщо да направи тез загубени водачи. След няколко минути умуване, реших проблема, по един доста лесен начин. Който всеки може да ползва. Направих и една картинка за да се ориентирате. Сега ще направя и още 3-4 комплекта, да подаря на няколко колеги които познавам и имат проблеми. И само да допълня, след като сте си свалили фара, отварянето става супер лесно и безопасно ако ползвате шпатула или някоя здрава ламарина, вместо разни отверки. Стъклото пада точно на 2-та минута, без никакви затопляници, духалки, и каквито и да е подобни
ето и картинката.
без разпорките, те са само за хора без работа. Изработва се от най-обикновена ламарина 3-4мм, за да може да си направи резба винта който регулира и да е стабилно. Няма стругари, няма никакви сложни инструменти. Едно парченце ламарина изкривено и навита резба със самонарезен винт, и два среза с ножовката, за да не се усукват
Мога да ви кажа цените на новите фарове за 145/146 :
за колите от 94-99 са 120лв , а за след 99 -181,30лв.
Така че, който може да си ги вземе нови ,а ние с по-скромни възможности ще си ги отремонтирваме.
Не знаех че има разлика във фаровете на 145/146 през време на годините.
Струва ми се че някой магазинер нещо си е измислил.
dido76bg
14-05-2008, 11:08
а може ли някой да ми каже, за двете врътки - коя за какво служи като нивелация и посоките ако знае
Рефлектора е окачен на три опори, като тези врътки се явяват двете опори в горната част.
Рефлектора е окачен на три опори, като тези врътки се явяват двете опори в горната част.много точно и ясно
като чрез удължаването и скъсяването на горните 2 опори фара се регулира както със височина, така и в някаква степен светлинния сноп да не свети в ляво/дясно, понеже и късите и дългите са на едни рефлектор(те са 2 рефлектора но са обединени в едно тяло), което се регулира от горните 2 опори.
dido76bg
16-05-2008, 16:44
http://www.geocities.com/abraf.geo/145hlfix.htm - от колегите
ами това, си е супер линк, и мисля че го има в някое по-предишно мнение в тази тема, но, там като цяло е доста сложно измислено изработването на повредените водачи. Иначе ясно се вижда какво представляват винтовете чрез които се регулират фаровете и как се избиват. Относно самата изработка на водачите....... доста неща са нужни, не само като материали, но и като инструменти и уреди. Бе важното е въображението да работи.
Момчета, помагайте.. Как да извадя сферата на водача от това нещо? Другата я издърпах с клещи, но тази не може да се захване добре и пластмасата се рони. Нагрях малко със сешоар, но не се получи:?
http://i13.photobucket.com/albums/a291/mirone/Photo-0109.jpg
vlado_iv
22-05-2008, 20:20
[quote="миро"]Момчета, помагайте.. Как да извадя сферата на водача от това нещо? Другата я издърпах с клещи, но тази не може да се захване добре и пластмасата се рони. Нагрях малко със сешоар, но не се получи:?
Да знаеш че и да я извадиш не ти върши работа защото пласмасата е изгоряла и се рони, дори и да го лепиш с каквото и да е ,
за това с нещо като шило бръкни отстрани и го изчопли или го натроши с каквото имаш под ръка.
НО после ти трябват нови водачи - УСПЕХ
ами колегата е прав, въпросната сферичка с някакво шило, тънка отверка, я изчегъртваш, натрошаваш вътре или по някакъв начин я изкарваш най-вероятно в насипно състояние
успех
clockmaster
04-06-2008, 09:52
трябват ти врътки ли.....
ако питаш мен или си измайстори някакъв подобен винт, или ще видя дали мога да ти намеря, или разпитай някой колега дали има такъв счупен фар и да ти подари едната си врътка..... бе и аз ще поразпитам, само те моля да ми напомниш след седмица пак, че ще забравя.
Не можах да намеря врътки, но успях да поразвъртя винта за регулиране с клещи. Обаче това изобщо не влияе на посоката на фара... Това значи ли, че и на мен са ми отишли тези пластмасови водачи? :twisted:
Да, честито и на теб. :cry:
А рефлектора клати ли се свободно?
clockmaster
04-06-2008, 15:46
Клати се по малко - не съвсем свободно...
Някой ще се наеме ли да ми изработи едни такива водачи, че аз съм зле в ръцете? :brickwall:
Но пък съм добре в черпенето! :wink:
Реших да наредя тука малко снимков матрял, за да се ориентирате, кое къде и как стои, и да наредя цялата хронология:
http://images24.snimka.bg/005399521-big.jpg
http://images24.snimka.bg/005436878-big.jpg
http://images25.snimka.bg/005523237-big.jpg
http://images25.snimka.bg/005523241-big.jpg
http://images25.snimka.bg/005523244-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080105-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080107-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080108-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080183-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080185-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080186-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080187-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080220-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006081036-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080861-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080862-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080863-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080228-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080230-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080231-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080411-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080412-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080413-big.jpg
http://images26.snimka.bg/006080415-big.jpg
Добре, а аз искам да попитам след като се направи тази интервенция как са фаровете не светят ли прекалено близо пред колата защото ми се наложи да сменя единия цял фар и сега е с здрави водачи и се регулира нормално от вътре но въпреки това свети ужасно близо пред колата и въобще не ме кефи. При вас така ли е?
не братле..... нормално си светят.... акоискаш обади ми се и мини някоя вечер през нас да ги регулираме чат пат, ако са здрави водачите на новия фар.
vlado_iv
02-07-2008, 00:41
Има едни реглажи на самия фар от задната му част за кръстата отверка
2 са,единия е във външната част а другия в средата.
Този в средата е за височината-НА ТЪМНО НАВИВАШ И ВДИГАШ ФАРА РЪЧНО да изравниш с другия, другия да ги цинтроваш по хоризонтал!
На около 10м от стена трябва да светят в точка и на височина колкото са фаровете. :drive:
и аз имам вапрос ? защо имам коп4е за реголиране на фаровете пак нямам машимки на самите фарове.пък и моите рефлектори са с4упени
и аз имам вапрос ? защо имам коп4е за реголиране на фаровете пак нямам машимки на самите фарове.пък и моите рефлектори са с4упени
Защото са сменяни фаровете най вероятно
Наличието на копче не означава монтирани машинки... и аз имам копче и инсталация за халогени, но си нямам такива.
Италианска им работа.
Ако имаш инсталация иди си купи 2 машинки на старо от Италианеца, но те имат смисъл само ако водачите са читави.
Аз взех за 80лв ел. втора ръка като можех да взема и за 45лв механичен. а нови мисля има тук www.drive.bg (http://www.drive.bg)
dido76bg
21-10-2008, 09:29
Относно ремонта на водачите на ел. фарове Хела за Алфа 145.
1. Като си я купих въпросните плякаха яко.
2. Взех си нови тайвански механични Депо - за 3 месеца се разплякаха, да не говорим, че не можеха да се регулират от самото начало като хората.
3. Свалих още май месец оригиналните с идеята да ги оправя скоро, но това скоро е октомври :smile:
Като за начало пробвах различни материали, които имах под ръка, но не успях с резбата. Взех си от Бриколаж алуминиева лайсна 1000х25х2 мм - 10 лв. Останалото, което ви трябва е малко време, флекс, бормашина, свредла за метал (3 и 4 мм), пила или шмиргел, 4 самонарезни винта 30х3 мм., силикон. Схемата е същата, като на колегата, но трябва пилене на лайсната, за да я нагодите да влезе. Моите фарове, са с малко по-различни легла за водачите от тези на колегата (скосенията са от горната страна). Може и вместо на 85мм да се отрежат на 80мм.
Това е - успехи.
victtorbg
21-10-2008, 21:50
Днес реших да си сменя крушките и да си регулирам фаровете и открих че рефлектора съвсем свободно се движи. Свалих фара махнах стъклото и видях че са счупени сферичките които държат рефлектора към тялото на фара всякакви опити да ги залепя останаха неуспешни самата пластмаса може би от температурата е станала много крехка и се троши. Някои имал ли е подобен проблем и как се е справил точно сега фарове не ми се купуват решил съм да пробвам да направя нещо подобно на регилиращите планки от метал дано да се получи
Аз имах същия проблем-пласмасите бяха счупени и на двата фара.Как реших проблема-малко джаста-праста,защото не ми се играеше много-много:от стар корниз за пердета(това първо ми попадна пред погледа) отрязах две парчета по 4 см.(горе-долу,мерих на око дължината на оригиналната пластмаса без сферичката и стъблото).Върху всяко от тях запоих(с оксижен) по един болт М6(като предварително го бях заоблил с флекса),като този път мерих цялата дължина на оригиналната пластмаса.От другата страна на болта извих на горе(под 90 градуса) около 1 см. част от ламарината и го пробих в средата с бургия ф4мм.Сглобих фара,е малко по-тегаво се движеше,но за 1ч. работа толкова.Сега си реших този проблем и фаровете светят добре.
victtorbg
21-10-2008, 21:53
Ако някой иска да свали фара и да ми го даде-ще черпите по бира и ще спестите пари за нови фарове.
LeoVin4i
05-11-2008, 20:22
А с какво да залепя стъклото след като оправя водачите? Има ли смисъл да е температуроустойчиво (бахти дългата дума) лепилото/силикона?
vlado_iv
05-11-2008, 20:35
Можеш да не го мажеш с нищо то си има нещо като елатично лепило.Но аз се презастраховах с една тънка ивица от селикон , да съм сигурен от влага че няма да влезе! :th_up:
victtorbg
06-11-2008, 17:43
А с какво да залепя стъклото след като оправя водачите? Има ли смисъл да е температуроустойчиво (бахти дългата дума) лепилото/силикона?
Нищо не съм лепил,сглабяй и карай-моята вече няколко месеца я карам и не е влязла и капка вода.
tokata_pz_flex
06-11-2008, 17:47
Слагайте силикон ( аз лично ползвах на Bayer - прозрачен ) Никаква вода не е влизала , държи много мъжки :)
LeoVin4i
08-11-2008, 01:38
Явно нещо е сменяно имам си моторчета за регулиране на фаровете, и куплунг, който отива до тях само си нямам управление от купето... засега :jumping:
Добре де, последно какво е фи-то на шпилката?? Един казва 4мм, друг 5мм. С каква бургия да го пробия, за да знам че като се стигне до монтиране да няма изненади?
Как прокарвате резбата, с какво?
victtorbg
15-12-2008, 10:30
Добре де, последно какво е фи-то на шпилката?? Един казва 4мм, друг 5мм. С каква бургия да го пробия, за да знам че като се стигне до монтиране да няма изненади?
Как прокарвате резбата, с какво?
Оригиналната шпилка е 5 мм.,затова пробиваш с 4мм.А резбата я прокарваш със самата шпилка.
victtorbg
15-12-2008, 10:33
Слагайте силикон ( аз лично ползвах на Bayer - прозрачен ) Никаква вода не е влизала , държи много мъжки :)
И как ще го разглобиш пак,ако се наложи?
Оригиналния винт е малко мекичък, и може да му повредиш резбата, Аз лично навих резбата със Винт с подходящия размер.
victtorbg
15-12-2008, 22:01
Оригиналния винт е малко мекичък, и може да му повредиш резбата, Аз лично навих резбата със Винт с подходящия размер.
Зависи каква ламарина използваш,ако е по-тънка става и с оригиналния.Иначе трябва да търсиш не само подходящия диаметър,но и подходящата спирала на резбата.
Колеги,
може ли някой да сподели размера на гайките, които държат фаровете, че в момента нямам гедоре и съм забравил какъв е размера, а смятам тези дни да смъкна фаровете и да ги оправя най-накрая. Имам едни тръбни ключета дето трябва да свършат работа, ама реших да питам, за да няма изненади и само да правя демонтаж и монтаж на маската.
или 10 или 8 бяха по спомени.
Васил Петров
24-02-2009, 19:24
можели някой да ми прати (даде) 1 бр. от тези сверички които държат рефлектора и лупата дене играят и да може да се леголират който има някое от тези металните които са си правили пак ще почерпа и ще му го върна- зада може някои стругар да ми направи. Те са по 2бр. на фар и нали са еднакво големи?
Васил Петров
24-02-2009, 19:26
StarChild
Брато и това правих и е съшият.....сещаш се. Има малко напредък с металните планки но тц. Mury е прав решението е нови фарчета
Да така е на запад ново си е ново , но тук в БГ - лв-та са на първо място!!!!!!!!!!
Та как беше ??? Неволята учи??
Аз съм повече от година с тези нови шпилки и всичко е ОК.Е не тези металните а други. :prescription:
И ми стъпи по малко от 10 лв.всичко.
ако може някои да ми направи такива шпилки аз ще си платя каквото трябва
old alfist
25-02-2009, 02:13
Колеги, в пост #36 на стр.3 имаше снимки, които се прецакаха след проблемите с форума. Водачите могат да се направят от стругар, 1 към 1, но трябва да се даде мострата цяла - демек да се залепят парчетата от водача. Добре е да се направят и крилцата/странични и долното/. При мен се завариха с ламаринки от стругарят.
По отношение на резбата - както сте разбрали резбата не е стандартна, а е спираловидна като на вида. Ако се направи нова шпилка, няма как да се присади пластмасовата зъбчатка в края, защото ще превърта. За това трябва да се прави резба на водача. До колкото знам няма такива метчици за тази резба. Външния диаметър на шпилката е 5мм, а вътрешния 4мм. За по-сигурно ги измерете, за да няма индивидуални различия от годините на производство.
Това което направих на времето е: Пробиване на отвор 4,5мм и направа на резба с вида с външен диаметър 5мм. Има такива болтове, които са с такъв вид резба и се навиват с гаечен ключ, но при навиването се съсипват няколко, защото са по-меки от метала на водачите. Колата си свети все още с тези водачи вече 2 години.
малеееее, колеги, кефите мъ.
Tази вечер, оправихме на Пламен/Trustworthy единия фар, че беше почнал да намига. МИииии за час и половина, без никакви стругари, никакви специални инструменти и буквално с подръчни средства оправихме фара. Прилагам и три снимки, чак когато сглобявахме, амаааааа през цялото време си мислех за една загорка и забравихме за фотото. Та който не вярва..... негова си работа. Който иска си купува нови фарове, ние фара го оправихме за час и половина - демонтаж, ремонт и монтаж, реглаж и една бира. Нека Trustworthy да каже дали е доволен от резултата. Ето и малкото снимки.
http://media.snimka.bg/2692/011639488-big.jpg
http://media.snimka.bg/2692/011639487-big.jpg
http://media.snimka.bg/2692/011639486-big.jpg
... а на 8-ма страница съм сложил и чертежи и история.... който иска да се мята. Сферата е с диаметър 10мм, да си подготвите болт с такава глава предварително!
trustworthy
15-04-2009, 23:53
Ами аз съм доста недоволен от резултата, защото сега неотваряният фар изглежда по-мътен на фона на другия :Tease:...и свети доста по-добре :)
Иначе концепцията за водачите е огън. Емо съчини водача за минути от някаква алуминиева планка, болтче + две гайки и си работи и регулира перфектно. 'Проблемът' е, както казах, че почистения фар е видимо по-лъскав от другия и създава илюзията, че единият е сменян скоро. Разлика в осветяването също се усеща :)
Благодарности на Емо още веднъж :big_bow_down:
trustworthy
16-04-2009, 09:44
Вариантите са най-общо казано 3:
1. Купува се тайвански фар Depo или някой от подобните субститути, но нито един от тях няма да е като оригиналния, който е Hella. Поне цените им са поносими - последно ги гледах по около 100+ лв парчето
2. Купува се оригинален Hella, който струва 300-400 лв, в зависимост от доставчика, и се чака 1-2 месеца, за да пристигне
3. Отваряш фара и сменяш водачите
Вариантът да се купи 2-ра ръка оригинален фар не е алтернатива, защото проблемът с тези водачи е в стареещата пластмаса.
Пак казвам, концепцията на Емо с тези планки е супер надеждна и не се налага да се ходи на стругар. Проблемът с направата на струг идва от това, че резбата, която трябва да се направи на водача е нестандартна и това отказва обикновено стругаря да се захване. Въпреки че имам имам водачи, правени на струг, сложих планки без колебание, че стругованите съм ги запилял някъде вкъщи и все още ги търся :). Ще ги снимам, когато ги намеря. Но изработката им е прекалено сложна - състоят се от метална част и месингова (за резбата) като двете части са запоени една за друга. Мега-надеждна работа, но предвид далеч по-лесния (а и по-евтин ;)) способ на Феникс, просто не си струва.
Емо е качил чертежче на планката. Другото е 20-ина мин работа и водачът е готов.
dido76bg
16-04-2009, 13:16
Относно ремонта на водачите на ел. фарове Хела за Алфа 145.
1. Като си я купих въпросните плякаха яко.
2. Взех си нови тайвански механични Депо - за 3 месеца се разплякаха, да не говорим, че не можеха да се регулират от самото начало като хората.
3. Свалих още май месец оригиналните с идеята да ги оправя скоро, но това скоро е октомври :smile:
Като за начало пробвах различни материали, които имах под ръка, но не успях с резбата. Взех си от Бриколаж алуминиева лайсна 1000х25х2 мм - 10 лв. Останалото, което ви трябва е малко време, флекс, бормашина, свредла за метал (3 и 4 мм), пила или шмиргел, 4 самонарезни винта 30х3 мм., силикон. Схемата е същата, като на колегата, но трябва пилене на лайсната, за да я нагодите да влезе. Моите фарове, са с малко по-различни легла за водачите от тези на колегата (скосенията са от горната страна). Може и вместо на 85мм да се отрежат на 80мм.
Това е - успехи.
Ето го на и снимки имате...
Тайванските не са никакво решение. Пък и след това нямат отлепяне за ремонт...
trustworthy
20-06-2009, 21:36
Лек ъпдейт на темата :)
Днеска Емо Фениксът оперира и другия фар и сега са чук, за което съм му безкрайно благодарен :cheers:
Използвахме два вида водачи - един правен на струг, а другият - по фениксовата технология. Няма никави ядове :)
Този, който е правен на струг, е доста добра изработка, но е и доста сложна - не е цял детайл, а към металния водач има запоена месингова втулка с нестандартната резба за болта, а именно тази нестандартна резба е причината почти всеки стругар да отказва да се занимава с направата на водачи.
БТВ, когато отворихме фара, се оказа, че имам нужда от някои дреболийки (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=36026). Ако някой може да помогне, да казва :)
Здравейте колеги,
Понеже и на мен ми се охлабил левия рефлектор и се мандахерца във фара (ама мисля, че само единия водач е счупен по начина на клатене), съм решил да прилагам метода на колегата Phoenix. До момента работата с водачите ми е ясна в общи линии, но имам един друг въпрос към тези които са си отваряли фаровете:
Стъклата на фаровете залепени ли са фабрично, трудно ли се махат и след като ги махна, после при монтажа обратно трябва ли да уплътня с нещо за да не влиза вода? Притеснява ме, да нямам после перфектно регулирани фарове с ръждясали рефлектори ;)
И другия ми върпос e към колегата Phoenix, на тая схема какво значи 50 - 65 мм. До колкото разбирам детайла, след като е готов, трябва да е дълъг 65 мм, а двете странични извивки са с височина 10 мм. Т.е. перди да се огъне, общата дължина на парчето да е около 85 мм (или толкова да му е разгъвката, ако взема нещо предварително огънато). Прав ли съм все пак :)
А между другото прочетох по-подробно въпросния линк
http://www.geocities.com/abraf.geo/145hlfix.htm
И вече ми е ясно, че са лепени и ще трябва после пак да ги лепна. Накрая на това нещо пише да се използва специално силиконово лепило (Use a special silicon glue...) - това в какъв вид да го търся по магазините (като другите силикони ли е опаковано)?
Остава и въпроса за размерите на планката?
Значи точно вчера правих тая операция.Махат се щипките нагряваш силикона внимателно махаш стъклото.Баща ми направи от текстолит и където е отпред ябълката е с болт с кръгла глава за да се защрака.Текстолит е отвън а отвътре е пластмасата с резбата и стана идеално.Той издържа на температура и няма да имам проблеми повече.А относно силикона от всичко по левче си взех за 2,50 лв.Няма да ми изпадне стъклото.Само дето не сам ги снимал а вече сам ги сложил на фара да видиш как изглежда.
Баща ми направи от текстолит и където е отпред ябълката е с болт с кръгла глава за да се защрака.Текстолит е отвън а отвътре е пластмасата с резбата и стана идеално.
Тоя материал май също е добра идея, сега погледнах в нета както представлява. А това с пластмасата с резбата вътре, как да го разбирам напъхали сте там част от ригиналния водач с резбата или сте сложили дюбел с такъв размер?
Точно така от оригиналния водач и така не се нуждаеш да правиш нови резби.Разпробива се текстолитът с бургия с диаметъра на водача после можеш да мацнеш малко лепило и го вкарваш в отвора на текстолита.И така като почнеш да регулираш от врътката с шестограма то ще си захване само на резбата и така.
оф... айде пак.
значи ще се самоцитирам:
1. За свалянето на стъклото:
"...И само да допълня, след като сте си свалили фара, отварянето става супер лесно и безопасно ако ползвате шпатула или някоя здрава ламарина/шпатола, вместо разни отверки. Стъклото пада точно на 2-та минута, без никакви затопляници, духалки, и каквито и да е подобни..."
2. Относно водачите, няколко снимки:
мисля, че няма какво да се коментира. Сложил съм допуск в размера, понеже според мен няма значение колко точно е дължината, тъй като регулиращия винт е много дълъг. Все пак предпочитам да се ползва максималната дължина...
http://images26.snimka.bg/006080412.jpg
http://images26.snimka.bg/006081036.jpg
http://images24.snimka.bg/005436878.jpg
http://media.snimka.bg/2692/011639488.jpg
3. Относно затварянето....
Ами не видях някъде да съм го казал, но НЕ СЕ НАЛАГА СЛАГАНЕТО НА СИЛИКОНИ И ДРУГИ МАЗИЛА! Напълно достатъчно е да се върне обратно положения заводски болкит или какво е там нещото. Всеки който се захване с разглобяването, ще разбере, че си лепне и само трябва да се върне пак в улея. Фара не е капсулован от това че има някакъв болкит между стъклото и корпуса. Това което си е сложено от производителя е напълно достатъчно.
Успех!
Аз не казвам,че някой от другите начини е грешен,просто споделям как сам го направил аз.Използвал съм отвертки и също без нагряване за по-малко от 2 мин го свалих.После просто реших да почистя улеите,не че не ставаше да си остане с оригиналния болкит или там квото е,но имах силикон под ръка и реших да зачистя и да го мина наново.Скобите като щракнат няма как да ти изпадне стъклото.Айде успех с начинанието.
Сложил съм допуск в размера, понеже според мен няма значение колко точно е дължината, тъй като регулиращия винт е много дълъг. Все пак предпочитам да се ползва максималната дължина...
НЕ СЕ НАЛАГА СЛАГАНЕТО НА СИЛИКОНИ И ДРУГИ МАЗИЛА! Напълно достатъчно е да се върне обратно положения заводски болкит или какво е там нещото. Всеки който се захване с разглобяването, ще разбере, че си лепне и само трябва да се върне пак в улея. Фара не е капсулован от това че има някакъв болкит между стъклото и корпуса...
Отново благодаря за допълнителните разяснения ;)
за тия пари си купил турски или тайвански бяха фарове "депо" и скоро чакай пак същите проблеми. аз реших проблема генерално и елиминирах водачите.сега съм със шпилки :afro:
Да ви дам и моето предложение за фаровете.Правил съм я тази процедура така:използвам винтове които използват дърводелците при монтаж на шкафове един към друг.главата на винта е плоска щраква се към щипката която държи рефлектора.самия винт завършва с вътрешна резба.Правя една шпилка която завивам във винта.по външната част на фара махам регулиращия шестограм заедно с зъбчатката.на тяхно място слагам Т образна втулкас вътрешна резба през която минава другия край на шпилката,т.е от държача на сферата до външната част на фара минава шпилка.регулирането става отвън с помоща на гайка и контр-агайка
pisa_misho
09-10-2009, 09:07
здравейте колеги,аз също имах проблеми с фаровете но ги реших по българският начин а той е :купих от железарията най евтиният силикон-2,20 лв.,махнах предпазните пластмаси на крушките и "точковах" на три места,е вярно сега немога да ги регулирам отвътре но поне съм спокоен ,че седят здраво на местата си вече 6 месеца
DerMeister
19-10-2009, 14:52
направи си сам натъпках 6 листа хартия от горната час на рефлектора за да натиска на долу => да свети по-нагоре и готово! реших си проблема по най-простия начин ;-)
Пожарогасител хубав имаш ли?
Пожарогасител хубав имаш ли?
:metal::big_whoops:
колега,така както си ги нагласил с тия хартишки отиваш в магазина,купуваш си "поксипол" и лепиш рефлектора за "корпуса" (пластмасата) на фара изчакваш го да изсъхне и веднага махай тия хартишки... :stretcher:
Аз направих същата процедура, която е направил колегата Иво Соколев, вече и аз имам фарове които светят добре.Процедурата е лесна и става за 20 мин. Само кадето не работи копчето за регулиране от вътре.
Ами след като свалиш фара и стъклото, трябва да се махне и моторчето за регулиране което е от долната страна(завърта се в едната посока и се повдига.... абе като го завъртите се вижда). След това започвате да развивате водачите, понеже може и да има нещо здраво или което все пак да крепи рефлектора в някакво положение и това е.
Само на 3 места е хванат рефлектора, на моторчето и отгоре на 2-та водача, след като се развият докрай горните 2 и се махне моторчето, би трябвало да си падне рефлектора. Там трябва да се внимава доста, за да не останат пръсти и да не се нарани лъскавото покритие. Там не се пипа, не се бърше, не се шкури... Аз моите си ги забърсах с много меко парцалче за очила и много внимателно, без почти никакъв натиск като риска си беше за моя сметка.
картинката където се вижда как е хванато моторчето тук (http://images26.snimka.bg/006080105-big.jpg)
v1play3r
20-10-2009, 13:17
:shocking: първо бях решил да пробвам мързеливия метод : болт с гайките отзад по предложение на един от колегите тука ... обаче после се отказах тъй като болта падна вътре в фара :ranting:меко казано полудях и се наложи принудително да свалям фара и пак заседнах на рефлектора ... който ми се струва че се държи само долу в средата и го мъча от един час !!
Мойте нямат моторчета и незнам надявам се да стане инак минавам 2-3пъти с колата отгоре и отивам за нов :jason2:
Може ли една снимка отзад, на такъв фар без моторче?
Хващането е долу и в средата, това е 100%, там където е моторчето. Да не би да има някаква капачка???
Може ли снимка?
v1play3r
20-10-2009, 13:23
е тука е хванато май на нещо като зъбче .. мъчих са до одеве троших една отверка чак и дойдох да питам ...
http://i251.photobucket.com/albums/gg310/v1play3r/20-10-09_1301.jpg
тва е единствената снимка ако кажеш слизам до долу да права още стига да свършим работа .. :x
v1play3r
20-10-2009, 13:43
и така ето още 2 снимки ако някой знае как се сваля ограденото с червено нека сподели моля .. ако не до края на деня аз ша го оправа така ,че после да стане на пъзел с награда при зглобяване 1милион лева
http://i251.photobucket.com/albums/gg310/v1play3r/20-10-09_1337.jpg
http://i251.photobucket.com/albums/gg310/v1play3r/20-10-09_1335.jpg
е те тва черното ти имитира моторчето, завърташ го и го повдигаш/издърпваш
завърташ мисля обратно на часовниковата стрелка.
Виж 155-ца вариант с и без моторче какво вкл. Дано ти е от полза.
marian2784
24-10-2009, 12:43
ako някой каже и как е оспял да отвори фар на depo ще го призная вчера след 2 часа мъки се счупи и сега взех друг от моргата,а иначе оригиналните с шпаклата са 2 минути станаха
alfa_erazor
25-10-2009, 01:15
ako някой каже и как е оспял да отвори фар на depo ще го призная вчера след 2 часа мъки се счупи и сега взех друг от моргата,а иначе оригиналните с шпаклата са 2 минути станаха
Да, кажете възможно ли е да се ремонтира фар на DEPO, по описаните в тази тема процедури, или важи само за HELLA?
alfa_erazor
02-11-2009, 16:04
Тъй като на мен единия ми фар е ДЕПО, реших да си взема един фар ХЕЛА, да експериментирам с него.
Отворих фара, но немога да извадя винтовете, тея дългите с които се регулира. Тук в темата се споменава че излизали с "удар".
Нямах с какво да ги ударя и дърпах, но така и не успях да ги извадя.
Има ли и друг 'интелигентен' начин да излязат, и след тоя удар не се ли чупи нещо непоправимо?
Dikata_BG
02-11-2009, 21:16
бе я отваряй фаровете, ко се ослушваш. Ако не стане работата ще почерпя биричка.
Аз още немога да се наканя да си сглобя пъзела за емблемата който ми даде на феста пък ти ми викаш толкова бързо да си отворя фаровете. Когато си я взех алфичката февруари месец си мислех че крушките ми са боклук и и сложих система ксенон 6000к ама ефекта беше никакъв, след което ми дойде гиниалната идея да подпъхвам с маркучи фаровете имаше ефект и фаровете се вдигнаха малко нагоре, но въпреки това недостатъчно.
alfa145jtd
03-11-2009, 14:02
Искам да кажа че фара бързо се отваря, но е нужно търпение и мека ламаринка, за да го направиш. Първоначално е по трудно, докато се види как трябва да се направи, но след първия фар, втория се отваря за 5 минути. Започва се от най-острата част на фара,от към маската.Меката ламаринка леко се вкарва под стъклото и така нагоре, надолу се отваря. А относно дългите винтове,аз въобще не ги свалях. Успех на всички с този проблем!
Dikata_BG
22-11-2009, 17:56
Вече и мойте фарове могат да се регулират и ги щупих и двата фара за отрицателно време водачите ми бяха щупени и четирите направих новите водачи след дълга игра с флекса. Това добре не ми работят машинките за ел регулирането някой може ли да ми каже колко струва 1 такава.
DerMeister
23-11-2009, 10:42
Вече и мойте фарове могат да се регулират и ги щупих и двата фара за отрицателно време водачите ми бяха щупени и четирите направих новите водачи след дълга игра с флекса. Това добре не ми работят машинките за ел регулирането някой може ли да ми каже колко струва 1 такава.
Аз си я взех за 10лв. от acko88.
Тъй като на мен единия ми фар е ДЕПО, реших да си взема един фар ХЕЛА, да експериментирам с него.
по-добре щом си взел ХЕЛА го сложи на мястото на ДЕПО-то и експериментирай с него-с ДЕПО-то ;)
alfa_erazor
24-11-2009, 16:40
по-добре щом си взел ХЕЛА го сложи на мястото на ДЕПО-то и експериментирай с него-с ДЕПО-то ;)
ХЕЛА-та, която взех беше със счупени водачи и я оправих според указанията в темата, и вече е на мястото на ДЕПО-то, а него пробвах да го отворя, да видя за какво иде реч, но след отварянето, вече не става фар от него, рефлектора му е позаминал доста, въпреки че е по-нов от хелата която взех, и пластмасата доста се изтормози докато го отворя...
Според мен ДЕПО-то не подлежи на ремонти много, в момента единствено стъклото сякаш може да върши някаква работа, както и машинката (на която пише ХЕЛА),ще пробвам да присъдя на ХЕЛА-та, защото тая която взех беше без машинка...
Има ли някой в София, който да поправя фарове срещу заплащане?
ALFA ROMEO-146 1.4 TS 97
JORDANGT
24-11-2009, 22:44
Има ли някой в София, който да поправя фарове срещу заплащане?
алфа ромео 146-1.4 TS 97
И аз го търся този добър човек:blush:
Dikata_BG
25-11-2009, 18:17
И аз дълго време се плаших но като направиш първия фар втория е като детска игра ;)
евала на Феникс за куража който даде на итал феста и тук в темата
Колеги ,кажете как да сваля маската на новия феислифт.Исках да оправя фаровете, но неможах да откача маската от бронята и се отказах.Благодаря предваретелно.
trustworthy
04-12-2009, 23:54
Има едни клипсчета, които захващат маската за бронята. Развиваш двата болта 10-ки отгоре и издърпва се напред маската внимателно, за да се освободи от клипсовете, ако не ме лъже паметта.
Има едни клипсчета, които захващат маската за бронята. Развиваш двата болта 10-ки отгоре и издърпва се напред маската внимателно, за да се освободи от клипсовете, ако не ме лъже паметта.
Не те лъже,точно така се сваля.
Някой са доста стегнати,но излизат.
http://forum.alfa145.com/index.php?act=attach&type=post&id=5524
Това намерих, но ми се струва ,че е много играчка
значи когато разглобих фаровете вътре водачите се бяха натрушили. Ето и моето решение незнам как по добре биха могли да се получат като оригиналните са. Ако някой има такъв проблем с фаровете може да пише мога да му продам комплект водачи алуминиеви или от пластмаса ;)
браво, колега
Просто няма смисъл да се оподобява оригинала, важно е да се ползва идеята на оригиналния водач, а и най-лесния вариант е да се направи с алуминиева ламаринка. Хем не се чупи, хем не старее, а и лесно се обработва.
От къде намери този пластмасов профил, ако не е тайна де?
От къде намери този пластмасов профил, ако не е тайна де?
прилича ми на моделирано от Bison-течна стомана (както и аз направих моите) :idea2:
иначе явно колегата е стругар-фрезист щом изработва такива детайли от алуминий и пластмаса :)
JORDANGT
03-02-2010, 22:13
значи когато разглобих фаровете вътре водачите се бяха натрушили. Ето и моето решение незнам как по добре биха могли да се получат като оригиналните са. Ако някой има такъв проблем с фаровете може да пише мога да му продам комплект водачи алуминиеви или от пластмаса ;)
Чакам офертата ти:prescription:
само една забележка, оригиналния водач има едни скосявания които не си направил и фаровете няма да се регулират коректно.
да така е не са направени но в момента фаровете светят много добре не е проблем да се направят ;) (тази пластмаса ми е намери баща ми) имаме цех с машини и там ми ги направиха могат да се направят и от алумин но незнам дали в момента имаме материал ;) ще кажа на някой работник да направи 1 комплект и който го иска го получава ;)
---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:18 ----------
Чакам офертата ти:prescription:
колега за каква кола са имам само модела на 145 и 146 ;)
---------- Post added at 11:33 ---------- Previous post was at 11:20 ----------
Чакам офертата ти:prescription:
значи колега има алумин! поръчах 1 комплект 25 лв. някъде защото трябва да почерпя работника все пак той си има др. работа и за материала ;) ако искаш др. седмица ще идвам към софия и ще ти ги донеса ;)
dudeslav
01-03-2010, 12:29
значи колега има алумин! поръчах 1 комплект 25 лв. някъде защото трябва да почерпя работника все пак той си има др. работа и за материала ;) ако искаш др. седмица ще идвам към софия и ще ти ги донеса ;)
Здрасти.Ако твоя човек прави все още такива водачи да се разберем нещичко на ЛС за някоя поръчка за 3-4 алфетки,че тука по Плевенско са едни...
ами могат да се направят ще отнеме малко време от алумний са само за 145 146 имам модела ;) в рамките на седмица могат да станат зависи колко работа има ;)
Колеги това пък сътвори моя екип :) От уникално здрава пластмаса и алуминиева ябълка.
Колега Аско88 ако продаваш пиши ме за две бройки.Дай координати.
Колега, моля уточнявайте се на ЛС.
tonov
колега ако може и на мен ще ми триябват водачи эа два фара
martin iliev
23-04-2010, 13:41
можеш ли да ми изпратиш снимките на мейла
Колеги това е крайният вариант на водачите за повече инфо пишете на ЛС
с какво точно се лепи стъклото на фара?
С нищо. Описал съм го по-напред в страниците. Болкита или каквото е там нищо си му няма и си върши идеално работата и след като е отварян фара.
С нищо. Описал съм го по-напред в страниците. Болкита или каквото е там нищо си му няма и си върши идеално работата и след като е отварян фара.
Точно така,а просто леко може да го нагрееш с пистолет за горещ въздух или сешоар и после си слепва идеално!
Васил Петров
30-04-2010, 17:18
Да се похваля. :jumping: Да е жив и здрав Киро (acko88 ) :tequilla: .Вчера ми постави 4бр. от водачите и аз вече имам нормални фарове а не забити в земята. :kicking:
И аз много благодаря на acko88 /Кирил/,че ми сложи 4-те водачи на фаровете и вече всичко е OK.
Доста хора вече имат нормални фарове,а тези който си поръчаха водачи,ако са забравили нека се обадят,че така да ги пазя без да знам дали ще си ги потърсят неме устроива.
Това с което е затворен фара .. не е силикон, някой беше споменал.
Това е болкит .. аз съм ползвал черен и бял .. а тук е използван бял. Днес си направих по дадената схема на колегата 2 водача, а утре за другият фар.
фара неиска да се отдели от рефлектора по4на да ми се начупва как да го сваля ?
Леко нагряване и инструмент тип "шпакла".
ами със сошоара и плоска отверка пробвах но леко се напука
PEPI-2ALFA
06-07-2010, 15:18
Я вижте тоя фар как се клати:
http://s243.photobucket.com/albums/ff276/PEPI_TILEV/ALFA%20ROMEO%20CENTURY/?action=view¤t=SV_A0025.mp4
И двата фара се клатят така. Иначе и на двата си работи нагласяването с копчето отвътре. Досега не съм забелязал в движение да трептят. Не съм разглобявал фара и искам да питам - с нови водачи ли се оправя проблема, или е друго. Благодаря.
alfa_erazor
06-07-2010, 17:13
Я вижте тоя фар как се клати:
http://s243.photobucket.com/albums/ff276/PEPI_TILEV/ALFA%20ROMEO%20CENTURY/?action=view¤t=SV_A0025.mp4
И двата фара се клатят така. Иначе и на двата си работи нагласяването с копчето отвътре. Досега не съм забелязал в движение да трептят. Не съм разглобявал фара и искам да питам - с нови водачи ли се оправя проблема, или е друго. Благодаря.
От водачите е това, рефлектора се държи на 3 места, 1-то е моторчето с което регулираш от вътре, другите 2 са за регулиране от самия фар.
Ако са здрави и 3-те не би трябвало да мърда.
PEPI-2ALFA
06-07-2010, 19:36
Значи предстои разглобяване. Благодаря.
при мен проблема пак си остана смених си водачите с нови и пак немога да си регулирам фаровете отвътре като преместя на 2 примерно и като отида и побутна моторчето се мести малко и пак се връща само на 1-я фар така е и с другия направо ми е писнало и сега си ги настройх ръчно, но искам да мога и отвътре незнам къде може да е проблема някакви идеи??? :)
Колеги да ви се похваля и аз имам същия проблем при десния фар , но до колкото забелязaх само на късите (където е лупата незнам дали са къси все още ги разучавам) се клати рефлектора и фара свети надолу , ходих да ги регулират и двата фара но ми казаха, че трябвало да се сваля десния за да се направи. Иначе от страната на водача свети повече от идеално.
Та да попитам и на мен ли ще ми трябват водачи и там другите джаджи ? :)
ами сигурно ако се клати значи са счупени ;) 2 водача и работата се оправя щом е за единия фар ;)
Добре колеги,събраха се досега 5 човека,айде който иска водачи от мойте да пише на ЛС да можем да се разберем в по задните страници на темата има снимки на моя продукт.
И аз искам да благодаря на Киро. От вчера, благодарение на него, имам нормални фарове.
Много съм доволен, че и аз се възползвах от прекрасните водачи изработени от Киро! По-качествена и професионална изработка не съм си и представял!Благодаря ти Киро и успех!:bravo:
sestrata_na_tonov
06-10-2010, 21:41
Аз също дълго време имах проблеми, заради счупените водачи, но благодарение на колегата Киро /acko 88/ от днес мога да кажа че прогледнах :)
Вярвайте или не,но се справих почти сама .След четене на темата и гледане на снимките, запретнах смело ръкави, свалих фаровете,разглобих ги,баща ми помогна за слагането на водачите и сглобих всичко.Успях!!!
BillyBoy`
10-10-2010, 15:08
Днеска и аз наи после намерих време да ми сложат водачите които си купих от acko88 и трябва да ви кажа че всичко стана перфектно,затова които се чуди дали да си вземе от неговите водачи да си взима няма да сбърка стават перфектно.Но изникна друг проблем оказа се че на десния фар машинката не функционира,също така не функционира и копчето за регулиране на фаровете вътре във купето затова ще помоля някои ако има тези две неща работещи и не му трябват нека да ми ги продаде.
Колегата Sote който ми писа ЛС,оправи си настройките,защото неможеш да получаваш съобщения,няма как да ти отговоря или направо ми звънни 0876 09 58 22 Киро
Имах същия проблем , направих целите стойки метални с резба 5 mm и смених винта(той е като видия) с шпилка 5 mm. Винта се избива с удар от пластмасовите зъбчатки за ръчното регулиране.Шпилката се хваща за тях с 2 гайки от двете страни.
А имаш ли някви снимки от изделието ти??
danspecial
05-11-2010, 11:47
Публично поздравявам човека с идеята за винтовете. Малко я доразвих с едни кламери, които допълнително стабилизират болтовете - от 7 месеца съм забравил за проблема - решението струва около 1 лв.
Публично поздравявам човека с идеята за винтовете. Малко я доразвих с едни кламери, които допълнително стабилизират болтовете - от 7 месеца съм забравил за проблема - решението струва около 1 лв.
А имаш ли някви снимки от изделието ти??
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:30 ----------
Публично поздравявам човека с идеята за винтовете. Малко я доразвих с едни кламери, които допълнително стабилизират болтовете - от 7 месеца съм забравил за проблема - решението струва около 1 лв.
Дай малко подробности че и аз го закьсах така
danspecial
07-11-2010, 23:31
А имаш ли някви снимки от изделието ти??
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:30 ----------
Дай малко подробности че и аз го закьсах така
Ще снимам и ще пратя ... ако си схванал идеяата на колегата с болтовете, моята доработка е само да ги обвържа с по един кламер за щипките на фаровете, така че да намаля вибрациите.
AntiLuuP
27-11-2010, 18:35
A в крайна сметка аз не разбрах всеки фар с по 2 водача ли е или с по един :)
:)
С по два. Тези оградените в червено.
dakela84
29-11-2010, 12:31
Здравеѝте колеги. а дали не продават само водачите
vankata_ll
29-11-2010, 12:35
Здравей колега. Най-вероятно се продават. Но ако проблема е от материала, от който са направени, и той старее с времето ефекта ще е същият, тъй като водачите, които ще си купиш едва ли ще са реколта 2010-та ;-)
alfa_erazor
29-11-2010, 12:48
Здравеѝте колеги. а дали не продават само водачите
Не мисля, по фара единственото което стандартно се "обслужва" са крушките, друготое е 'направи си сам'.
В тази тема няколко колеги предлагат изработка на водачи, по-добре се обърни към тях :)
sestrata_na_tonov
29-11-2010, 15:18
Здравеѝте колеги. а дали не продават само водачите
Ами има колеги които продават.Аз си взех моите от acko88.След смяната всичко е ок :)
Ами има колеги които продават.Аз си взех моите от acko88.След смяната всичко е ок :)
Да потвърдя и аз: Водачите са читави. Смених ги и 4-те. После е нужна само регулировка на фаровете и проглеждаш...
Аз ги направих от хром-никел и се надявам да е за веки.
Ето ги:http://www.facebook.com/photo.php?fbid=136357906419356&set=a.124932157561931.35780.100001354413052
Сега мисля да пробвам варианта с 4 сантиметровия болт , звучи най-лесно , бързо и не пречи да опитам ... А мойте фарове са ужасни "единия ми свети в очите а другия под колата" ако запаля 2 свещички във фаровете ще получа по добра светлина вечер ...
Опитах - не стана ... или аз не съм улучил начина но просто не мога да си представя къде ще се закрепи болта ?! Ако може някои който го е направил да приложи снимки защото така от уста на уста ...
nasko_e81
30-01-2011, 18:24
Опитах - не стана ... или аз не съм улучил начина но просто не мога да си представя къде ще се закрепи болта ?! Ако може някои който го е направил да приложи снимки защото така от уста на уста ...
Аз пробвах варианта, предложен от Phoenix, и се получи много добре. Ако искаш пробвай него! Размерът на главата на болта трябва да е 10мм (аз първо пробах с 9мм и затова правих ремонта 2 пъти :brickwall:), иначе идеята е супер! Успех! :th_up:
vankata_ll
17-04-2011, 14:51
Здравейте на всички с перфектно нерегулируеми фарове. Преди малко говорих с колегата acko88 и се разбрахме, че ако се съберем малко по-голяма бройка желаещи за водачи може да направи нова поръчка. Така че ако има навити и сериозни хора, моля пишете в темата.
Поздрави и хубав празник.
Аз преди няколко месеца си направих водачи от алуминии и се получиха, но лепенето с поксипол беше първият вариант, който не препоръчвам. Докато настройвате и стигнете до крайно положение .. хоп една малка врътка и сте на стартова позиция. По- добре е да се прави с гайки.
Лупите ми бяха замъглени от вътрешната страна от към крушката .. все едно някой е палил огън вътре :) като ги изчистих ксенона светна доста по- силно. Все още ми е странно от какво биха се замацали така.
С нашите лоши пътища е добре да се прави здраво и надеждно, защото изненадата идва в най- лошият момент и като ти се забие долу фара, лошо. Освен това, когато ги вдигаме и сваляме с моторчето отново може да стане беля .. за това избягвайте поксипол (епоксидна смола).
*при направата на водачите използвах тази статия, както колегите са описали и по моят водач се водих за размери и прочие. и е хубаво резбата от към страната на регулиращият винт да е здрава .. при моят алуминии преди да ги сложа тествах и превъртя .. че се наложи да има парченце дюбел.
хора не се тормозете с някакви измислени неща болтове гайки и т.н. поръчайте си водачите и си карайте с кеф!Аз имам 4 броя почти готови от алуминии са... мойте си ги напрвих от някаква пластмаса която е доста здрава и вече половин година и повече карам и нямам никакав проблем ;)
Аз също съм навит за четири нови водача, че и моите фарове светят някъде, но аз не знам къде, понеже не е на пътя със сигурност :crazy:
Вчера те видях, но не се обадих, понеже приказваше с някакви мацки. Обади се някой ден и без това ще правя един фар, може да оправим и твоите в бързината.
Вчера те видях, но не се обадих, понеже приказваше с някакви мацки. Обади се някой ден и без това ще правя един фар, може да оправим и твоите в бързината.
Мерси колега. Чак пък мацки :thumbup:, ще кажа на тъщата че така си я нарекъл - хаха.
Иначе мерси за предложението, ще се обадя след празниците, че и без това с никой не се познавам във Варна.
Ха ха, добре де, една млада девойка имаше и една друга жена, аз живея на края на съседната успоредна улица. По точно "П.Тодоров 6", можеш да видиш там спряна нашата сребърна стрела. Тя е затворената улица към Отец Паисий. На емблемата и предното стъкло е изтипосан и ника ми. Та някоя събота или неделя заповядай с една бира и ще оправим фаровете. Телефона ми е навсякъде из форума, звънни първо, че сме с малко дете. Току виж си си заминал и с нова предна емблема :)
Ха ха, задължително ще се обадя след празниците и ще донеса бира.:thumbup:
vlado_iv
23-04-2011, 18:52
Ето още един евтин и лесен начин за нови водачи.....От 2год.карам с такива водачи.
http://picbg.net/u/26915/44925/thumbs/543663_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=543663).http://picbg.net/u/26915/44925/thumbs/543664_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=543664).http://picbg.net/u/26915/44925/thumbs/543665_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=543665).http://picbg.net/u/26915/44925/thumbs/543666_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=543666)
Понеже вече 3-4 колеги ми пишат и звънят за водачи,но те одавна свършиха,та ако ще има желаещи нека ми пишат и да направя една нова поръчка.
За хората който незнаят за какво точно говоря нека да разгледат темата по назад има снимки на ремонтния водач,функцията му е 1:1 с оригиналния и е заздравен до максимум.
vankata_ll
11-06-2011, 21:26
Малко да вдигна темата. Понеже аз също чакам да се съберат достатъчно хора, за да може колегата acko да поръча няколко комплекта, ако има нови желаещи да пишат. Сега ноща е кратка, но няма да е задълго :magic:
Каква им е цената на тия водачи ? И мога ли да намеря в Сливен някой да ми ги монтира защото ходих на няколко места за проблема с фаровете и навсякъде ме връщат ...
vlado_iv
05-08-2011, 23:09
Каква им е цената на тия водачи ? И мога ли да намеря в Сливен някой да ми ги монтира защото ходих на няколко места за проблема с фаровете и навсякъде ме връщат ...
Ти можеш и сам да си ги направиш,не сложно.
alfa_erazor
09-08-2011, 17:06
Аз се пробвах сам, нищо не направих, и сега чакам да се събере достатъчно голяма групичка за да ни ги направи колегата Acko88
Току що се върнах от гаража си , при първоначален оглед ми се струва че трябва доста неща да се свалят докато успея да сваля самия фар ... Така като гледам акумулатора , съдът с охладителната течност и още няколко неща ...
На прав път ли съм или има и по лесен начин , предпочитам да питам като шматка отколкото да действам като шматка :)
1. Развиват се двата болта 10-ки които държат маската и маската се издърпва напред.
2. Маха се черния пластмасов капак на самия фар, който се държи на два черни пина. Маха се централната му част нагоре и после се издърпва и периферията.
3. Махаш мигача: от вътрешната страна е закрепен единствено с една пружинка, която се закча на фара. Откачаш му буксата.
4. Откачаш буксата на ел. регулирането и буксата от горната страна на фара..
5. Развиваш 3-те гайки 10-ки които държат фара(става единствено с камък, не е възможно с ключ, лула или подобни.)
6. Дърпаш фара напред и си готов.
Това е всичко на всичко 2 болта 10-ки и 2 гайки 10-ки.
Успех, после една шпатола купуваш си 2 болта 6-ци 30мм дълги с обла глава и 4 гайки за тях. Останалото си е импровизация, освен ако не си закупил нещо готово.
petar4o4
11-09-2011, 15:33
Зравей исках да те попитам дали може да ми направиш и на мен такива водачи пиши ми на скайпе-petar.milchev.krachunovski-или лично собщение благодаря предварително.
spellmaste
14-09-2011, 23:26
Понеже вече 3-4 колеги ми пишат и звънят за водачи,но те одавна свършиха,та ако ще има желаещи нека ми пишат и да направя една нова поръчка.
За хората който незнаят за какво точно говоря нека да разгледат темата по назад има снимки на ремонтния водач,функцията му е 1:1 с оригиналния и е заздравен до максимум.
Бройте ме и мен :)
Колеги какво става с тези водачи? Колко пари ще излезе поръчката им ако трябва да купя всички, че фаровете ми са много зле... Или някой ако има накакъв друг вариант да казва, че онзи ден от София до Петърч и обратно (На тъмно в 2те посоки) едвам съм карал...
shagrath
07-12-2011, 22:32
нареждам се на опашката, ако трябва да се разбираме с другите кьорави и да правиме обща поръчка
error145
09-12-2011, 10:44
и от мен +1
Добре де момчета, защо не се хванете и не си направите по едни водачи самички, има качени чертежи картинки...
Не ме карайте да дойда в софия и да цял ден да оправям фарове на конвейр за без пари! трябват ви просто 2 болта, 4 гайки и една ламаринка... това е то!
може да искат да си ги направят като оригиналните ;) аз си ги направих или по-точно ми ги направиха ама незнам дали ще могат да направят още 7 комплекта особенно като се има в предвид, че наближават празници..ако мога да издействам нещо ще Ви пиша ако не успех с болтовете и гайките ;)
alfa_erazor
09-12-2011, 18:22
Добре де момчета, защо не се хванете и не си направите по едни водачи самички, има качени чертежи картинки...
Не ме карайте да дойда в софия и да цял ден да оправям фарове на конвейр за без пари! трябват ви просто 2 болта, 4 гайки и една ламаринка... това е то!
Аз лично се пробвах, по твоите чертежи но не стана, един познат ми намери и зряза ламаринките, с мноо зор ги монтирахме, но явно са много тънки и се кривят, и задират нещо по пластмасата вътре, и не се получи много много.
Затова предпочитам да ползвам вече изпитан и работещ 'модел' :)
Ако идваш към Варна отбий се да ти ги направя по вече изпипания метод безплатно!
На половината колеги от Варна съм ги ремонтирал включително и моите и не съм забелязал да има проблем. Няма нито проблем с регулирането нито с кривенето...
Даже ви предлагам вариант, поемате си плащането на транспортните разходи + 5 бири. Правя ги и ви ди връщам работещи....
а ся...:dj:
Dikata_BG
09-12-2011, 20:55
Ако идваш към Варна отбий се да ти ги направя по вече изпипания метод безплатно!
На половината колеги от Варна съм ги ремонтирал включително и моите и не съм забелязал да има проблем. Няма нито проблем с регулирането нито с кривенето...
Даже ви предлагам вариант, поемате си плащането на транспортните разходи + 5 бири. Правя ги и ви ди връщам работещи....
а ся...:dj:
Дай събота или неделя или когато си свободен да свалим и моите бирите ги имаш гарантирано даже и на ракия може :D
така де то при мен е само единия фар стана така от преди два дена като се паркирах в на една кака реното
ами звънни ми и да го оправим фара.
телефона ми го има на доста места
Моите ги правих с щпилки но не успях да снимам
колеги, някой около Русе може ли прави тази манипулация ще ми се избочиха очите вече.....
nikolchoni
08-03-2012, 13:00
Пичове, кажете кой ги прави тези фарове, защото моите и 2та клюмнаха много сериозно и в момента служат колкото да не ме спират полицаите, а аз ги свалих и ги гледах като индианец и незнам как да ги направя.
alfatras
08-03-2012, 15:07
Пичове, кажете кой ги прави тези фарове, защото моите и 2та клюмнаха много сериозно и в момента служат колкото да не ме спират полицаите, а аз ги свалих и ги гледах като индианец и незнам как да ги направя.
Ако са ти счупени водачите лошо!А на моя единия му свалих машинката за регулиране развъртях шиша(буталцето)максимално навън и ги нагласих така-сега са ми ок.Дано да разбра нещо:)
nikolchoni
08-03-2012, 15:26
Ако са ти счупени водачите лошо!А на моя единия му свалих машинката за регулиране развъртях шиша(буталцето)максимално навън и ги нагласих така-сега са ми ок.Дано да разбра нещо:)
Счупени са. Като гледам има колеги, които са си ги оправили. Ако някой се навие да му ги пратя, да ги оправи ще съм много благодарен, разбира се ще си платя за това.
Свалянето и отварянето ни бе трудно, но оправянето не е толкова лесно, колкото го пишат.
свалянето на фара се оказа лесно но разглобяването му ми отне малко време поради причината че преди мен който я е ползвал я е удрял и фара е лепен запълван и т.н.2-та водача са счупени и направих 1 пробен като в пост на страница 4 и се оказа че ще е лесно, после при сглобяването според мен ще е по трудно,фара е лепен с нещо което се разтегля като дъфка, какво мога да сложа за да го залепя преди да сложа щипките или направо да го сглобявам?
ivan dimitrov
13-06-2012, 22:06
---
Отдавна съм им хвърлил око на фаровете, но продължава да ме мъчи отлепването - това с горещия въздух звучи логично, но не се ли пукат стъклата при това нагряване, има ли чалъм някакъв?
ivan dimitrov
14-06-2012, 09:07
---
alfa_erazor
14-06-2012, 09:53
Аз със сешоар съм го свалял и както казва ivan dimitrov, свалят се скобите и след това се нагрява равномерно.
С малко търпение се получава, а стълкото е доста дебело и със сешоар трудно ще се нагрее толкова че да се спука.
Съвет от мен като сваляте металните щопки ги сваляте от към пласмасата не от към стъклото и ли посредата че отчупих стъклото на едно от местата :Topic-is-closed-bg:
donMirkoni
30-09-2012, 21:43
търся да си закупя водачи за 145-ца,който има налични да зввънка на 0887660745-Миро
donMirkoni
15-10-2012, 18:53
някой от колегите може ли да каже колко милиметря е ябълката на водача,че да знам какви винтове да си сложа
Аз си измайсторих следното подобие на водачи от един мой детски комплект млад конструктор:big_bow_down:... Понеже имах един полуздрав фар та експериментирах на него. Вече тотално му светих маслото, но поне разбрах какво трябва и какво не трябва да се прави. Единственото ми питане е как вадите скапаната ябълка от жлебчето, без да го счупите. опитах да я изчовъркам всякак, ама точно там не се рони....иначе целия водач стана на прах...:death:
Колеги , някой от Пловдив , Ст. Загора , Хасково , Димитровград абе на около 60-70км от Първомай има ли ,на който да му се занимава за направата на 3 комплекта мисля ,че са 3 фара ако не се лъжа ,а ако броим и този на колата стават 4 значи 3 или 4 комплекта всичко се плаща ?
Nikola146
04-11-2015, 16:21
Колеги , някой от Пловдив , Ст. Загора , Хасково , Димитровград абе на около 60-70км от Първомай има ли ,на който да му се занимава за направата на 3 комплекта мисля ,че са 3 фара ако не се лъжа ,а ако броим и този на колата стават 4 значи 3 или 4 комплекта всичко се плаща ?
И на мен ми трябват 3 компекта :(
Ами ето значи може да се направи една хубава поръчка , че аз днес цял ден се занимавах да правя и току що дори започнах сглобяването и нищо оказа се ,че самите държачи не са направени както трябва и се отказах . Така ,че някой от колегите ,които е правил и стават ако реши може да изкара некой лев :D
супер са снимките благодаря
Здравейте колеги. Има ли някой, който още прави водачи, или някой който знае от къде да си поръчам? Трябват ми 4 водача за двата фара.
vankata_ll
14-06-2019, 21:47
Здравей. Общо взето всеки се спасява поотделно. Има няколко теми във форума, както и в чужди форуми, с най-разнообразни методи. Ако имаш достъп до фрезист можеш да си направиш нещо от тефлон или полиамид, че тефлона много скъп. Има и по-"направи си сам" методи. В момента се опитвам да скалъпя нещо. При успех ще пиша. При неуспех ... няма :-)
Alfa tuner
15-06-2019, 16:35
Във фейсбук Христо Манолов правеше на 3D принтер
Пращай ми ги да си играя! Ако може със задните капачки.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.