PDA

View Full Version : Колата ми НЕ загрява



adoon
03-03-2012, 10:26
Работната ми температура на колата е:

През зимата в големи студове от Пловдив до Бургас подържане на 50 градуса

През лятото в най големите жеги, по задръстванията на Пловдив, каране само на първа и втора предавка 60-70 градуса макс.

Датчика ми работи, кръговете единия си е топъл другия студен.Само веднъж се дърпах с едно BMV X5 в един бълкан по баири и завои на малки предавки в жегите, тогава качи 90 градуса и за пръв и последен път си чух перката.Значи и тя работи, термостата също.

Това ли е нормалмната температура на JTD-то 2,4?

Притеснявам се за двигателя, че работи студен.

JoRiX
03-03-2012, 10:29
Смени си термостата и ще се оправи :)

adoon
03-03-2012, 10:49
Термостата ми работи, отваря и затваря.Проблема е че не може да вдигне таква температура, че да го накара да се отвори.Да речем 85-90 градуса

Megadet
03-03-2012, 10:57
Според мен термостата ти е заседнал отворен и за това двигателя не може да загрява! Смени термостата!

rossenvn
03-03-2012, 11:09
Термостата ми работи, отваря и затваря.

Как точно разбра това? И на какви градуси отваря щом си го установил??

Митко145
03-03-2012, 11:16
100% термостат.Моята също държеше винаги между 50 и80 градуса.Преди два дена го смених и за 7 километра стрелката закова на 90градуса.Интересното беше,че като свалих стария беше затворен.

adoon
03-03-2012, 12:08
Добре де ако е отвотен термостата, защо тогава загрява само единия кръг, а към радиатора кръгъ си е студен.Тогава би трябвало всичко да е една температура.
И ако пък не работи термостата и е затворен, защо в случая ми се включи перката когато загря.Нали като стигне там някви градуси термостата отваря и тогава целия кръг е една температура и перката тогава сахапва за да охлажда. Или аз нещо се бъркам и ако не е така накой да ми обясни

Alexanderbb
03-03-2012, 12:16
Добре де ако е отвотен термостата, защо тогава загрява само единия кръг, а към радиатора кръгъ си е студен.Тогава би трябвало всичко да е една температура.
И ако пък не работи термостата и е затворен, защо в случая ми се включи перката когато загря.Нали като стигне там някви градуси термостата отваря и тогава целия кръг е една температура и перката тогава сахапва за да охлажда. Или аз нещо се бъркам и ако не е така накой да ми обясни

А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма

adoon
03-03-2012, 12:35
А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма

Ами тогава когато ми се вкл. перката си показваще 90. Вътре всичко ми е наред и сега си покзва точно. Единствено се чудя когато проверявах топлия и студения кръг колата работеше на място.Ако я поразкърша малко да по загрее, имам в предвид че може да се е прецакала прожината или там с каквото е термостата и да отваря по рано от колкото трябва и тогава няма как да загрее колата.Тоест термостата ми работи сигурен съм, но може да не работи правилно.

Spunky
03-03-2012, 12:50
Тоест термостата ми работи сигурен съм, но може да не работи правилно.

Значи не е изправен, тоест трябва нов. И моят беше така колата е бензинова карам я на газ и при 30 градуса външна температура едвам вдигаше 60-70 градуса. След смяна на термостат (60 лв с труда) колата е постоянно на 90 градуса (83-84 според екускана)

adoon
03-03-2012, 13:15
Значи не е изправен, тоест трябва нов. И моят беше така колата е бензинова карам я на газ и при 30 градуса външна температура едвам вдигаше 60-70 градуса. След смяна на термостат (60 лв с труда) колата е постоянно на 90 градуса (83-84 според екускана)

Аз защото не знам дизела каква му е работната температура и съм малко в шах, иначе бензина ми е ясен.Термостата бързо ще го изкормя, но изках да съм сигурен да ли е от него или така си работи дизеляка, ноо явно е на изживяване горкия.

NightRider
03-03-2012, 14:55
Аз защото не знам дизела каква му е работната температура и съм малко в шах, иначе бензина ми е ясен.Термостата бързо ще го изкормя, но изках да съм сигурен да ли е от него или така си работи дизеляка, ноо явно е на изживяване горкия.Не го корми, а го смени без повече да му мислиш.

adoon
03-03-2012, 15:07
Не го корми, а го смени без повече да му мислиш.

Слушам :smile:

haljscho
03-03-2012, 17:11
Лятото ти е загряла защото е било топло и си е напъвал...
Просто е умалял и започва да отваря по-рано....
Напъни е по сериозно на 2-3севтофара и ако позагрееее, покарай леко, ако температурата падне под 80гр.(чертата м/у 50-90) значи е заминал..... трябва като загреее да стой след нея...... Най-сигурно си е премери..... Но за 10г. и N-на брои километри на повечето им е за смяна......

Alfoso
03-03-2012, 18:21
Преди да сменя термостата и при мен не загряваше.2-3 пъти лятото достигна 90 гр и перките си се пускат,няма ядове.Това,че датчиците работят не значи че термостата ти отваря.

D.Istatkov
03-03-2012, 18:39
На 100процента термостата е заминал смени го и всичко ще ти е ок

Alexanderbb
09-10-2012, 09:07
А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма

Май май ми се налага да си върна думите назад. От както започна да се захлажда и аз го виждам това нещо. Преди 2 седмици смених стария термостат и нещата станаха малко по-добре но пак са си шантави. Днес сутринта от Младост до Люлин по околовръстното през повечето време си показваше 60 тина градуса и чак накрая стигна до 75. Маркучите от и към радиатора са студени.
Почвам да си мисля че това е свързано и с факта че фредишния собственик е изрязал ЕГР а и всичките му тръби. А и каква роля играе топлообменника който е под термостата?

grenlould
09-10-2012, 16:40
Не-знам, но и аз бях с такъв проблем и след като си смених "термостата" всичко си дойде на мястото от към загряването!

_power_
09-10-2012, 16:51
Май май ми се налага да си върна думите назад. От както започна да се захлажда и аз го виждам това нещо. Преди 2 седмици смених стария термостат и нещата станаха малко по-добре но пак са си шантави. Днес сутринта от Младост до Люлин по околовръстното през повечето време си показваше 60 тина градуса и чак накрая стигна до 75. Маркучите от и към радиатора са студени.
Почвам да си мисля че това е свързано и с факта че фредишния собственик е изрязал ЕГР а и всичките му тръби. А и каква роля играе топлообменника който е под термостата?
Измери температурата в казаняето да видиш акуратно ли показва :gruebel:

Alexanderbb
09-10-2012, 17:24
Термостата го смених и този определено си работи. Когато беше топло го пробвах и си отвори малко преди 90 градуса. Как е чипосвана колата не знам но е правено от хора дето имат добра репутация тук. Пък и проблем с вървежа и разхода няма. И аз се замислих дали проблема не е в изрязания ЕГР защото сега на практика двете страни на топлообменника са отворени и през тях си циркулира само външния въздух. Тоест той само охлажда. Та се чудя дали да не взема или да го запуша или да свържа входната и изходната му тръба за антифриз "накъсо".

AlfaMan
09-10-2012, 22:55
Абе колко мислиш, че може да загрее водата някакъв ЕГР, през който преминава ограничено количество газове и то само при празен ход и ниско натоварване на двигателя ? Практически нищо. За да се случи това е необходим много сериозен топлообменник (от друг материал и с друга конструкция), през който през цялото време да циркулират изгорелите газове. Така, че не ти е в това проблема.

bobi_kz
29-10-2012, 10:36
аз имам подобен проблем в градски условия колата ми загрява и перката си се вкл., но извънградско държи 60 градуса и не загрява повече... термостата ли е за смяна, антифриз ли или датчик??? :D
колата от подписа! ;)

DiStefano
29-10-2012, 10:45
А има ли някой да се похвали с JTD зимата, че има перфектно парно ?
Щото аз сменях термостат миналата година, нещата се подобриха определено, но не е това дето требва да бъде.

rossenvn
29-10-2012, 13:49
А има ли някой да се похвали с JTD зимата, че има перфектно парно ?
Щото аз сменях термостат миналата година, нещата се подобриха определено, но не е това дето требва да бъде.

Какво разбираш под перфектно :)? Загрява бавно, но един път загрее ли, после става сауна в колата.

dilqnski
05-11-2012, 10:30
Интересно е,че при Common rail ,поради по-бавното загряване,монтират подгряване със свещи във водната система,а при Алфа 156 JTD не виждам такива.

hayho
05-11-2012, 10:57
Интересно е,че при Common rail ,поради по-бавното загряване,монтират подгряване със свещи във водната система,а при Алфа 156 JTD не виждам такива.

Има си допълнително подгряване на антифриза като екстра, но не и в колите от Италия.

Jivko7777
05-11-2012, 11:34
именно само за студените страни но това не означава че не може да си сложиш сам ;)