View Full Version : Колата ми НЕ загрява
Работната ми температура на колата е:
През зимата в големи студове от Пловдив до Бургас подържане на 50 градуса
През лятото в най големите жеги, по задръстванията на Пловдив, каране само на първа и втора предавка 60-70 градуса макс.
Датчика ми работи, кръговете единия си е топъл другия студен.Само веднъж се дърпах с едно BMV X5 в един бълкан по баири и завои на малки предавки в жегите, тогава качи 90 градуса и за пръв и последен път си чух перката.Значи и тя работи, термостата също.
Това ли е нормалмната температура на JTD-то 2,4?
Притеснявам се за двигателя, че работи студен.
Смени си термостата и ще се оправи :)
Термостата ми работи, отваря и затваря.Проблема е че не може да вдигне таква температура, че да го накара да се отвори.Да речем 85-90 градуса
Според мен термостата ти е заседнал отворен и за това двигателя не може да загрява! Смени термостата!
rossenvn
03-03-2012, 11:09
Термостата ми работи, отваря и затваря.
Как точно разбра това? И на какви градуси отваря щом си го установил??
Митко145
03-03-2012, 11:16
100% термостат.Моята също държеше винаги между 50 и80 градуса.Преди два дена го смених и за 7 километра стрелката закова на 90градуса.Интересното беше,че като свалих стария беше затворен.
Добре де ако е отвотен термостата, защо тогава загрява само единия кръг, а към радиатора кръгъ си е студен.Тогава би трябвало всичко да е една температура.
И ако пък не работи термостата и е затворен, защо в случая ми се включи перката когато загря.Нали като стигне там някви градуси термостата отваря и тогава целия кръг е една температура и перката тогава сахапва за да охлажда. Или аз нещо се бъркам и ако не е така накой да ми обясни
Alexanderbb
03-03-2012, 12:16
Добре де ако е отвотен термостата, защо тогава загрява само единия кръг, а към радиатора кръгъ си е студен.Тогава би трябвало всичко да е една температура.
И ако пък не работи термостата и е затворен, защо в случая ми се включи перката когато загря.Нали като стигне там някви градуси термостата отваря и тогава целия кръг е една температура и перката тогава сахапва за да охлажда. Или аз нещо се бъркам и ако не е така накой да ми обясни
А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма
А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма
Ами тогава когато ми се вкл. перката си показваще 90. Вътре всичко ми е наред и сега си покзва точно. Единствено се чудя когато проверявах топлия и студения кръг колата работеше на място.Ако я поразкърша малко да по загрее, имам в предвид че може да се е прецакала прожината или там с каквото е термостата и да отваря по рано от колкото трябва и тогава няма как да загрее колата.Тоест термостата ми работи сигурен съм, но може да не работи правилно.
Тоест термостата ми работи сигурен съм, но може да не работи правилно.
Значи не е изправен, тоест трябва нов. И моят беше така колата е бензинова карам я на газ и при 30 градуса външна температура едвам вдигаше 60-70 градуса. След смяна на термостат (60 лв с труда) колата е постоянно на 90 градуса (83-84 според екускана)
Значи не е изправен, тоест трябва нов. И моят беше така колата е бензинова карам я на газ и при 30 градуса външна температура едвам вдигаше 60-70 градуса. След смяна на термостат (60 лв с труда) колата е постоянно на 90 градуса (83-84 според екускана)
Аз защото не знам дизела каква му е работната температура и съм малко в шах, иначе бензина ми е ясен.Термостата бързо ще го изкормя, но изках да съм сигурен да ли е от него или така си работи дизеляка, ноо явно е на изживяване горкия.
NightRider
03-03-2012, 14:55
Аз защото не знам дизела каква му е работната температура и съм малко в шах, иначе бензина ми е ясен.Термостата бързо ще го изкормя, но изках да съм сигурен да ли е от него или така си работи дизеляка, ноо явно е на изживяване горкия.Не го корми, а го смени без повече да му мислиш.
Не го корми, а го смени без повече да му мислиш.
Слушам :smile:
haljscho
03-03-2012, 17:11
Лятото ти е загряла защото е било топло и си е напъвал...
Просто е умалял и започва да отваря по-рано....
Напъни е по сериозно на 2-3севтофара и ако позагрееее, покарай леко, ако температурата падне под 80гр.(чертата м/у 50-90) значи е заминал..... трябва като загреее да стой след нея...... Най-сигурно си е премери..... Но за 10г. и N-на брои километри на повечето им е за смяна......
Преди да сменя термостата и при мен не загряваше.2-3 пъти лятото достигна 90 гр и перките си се пускат,няма ядове.Това,че датчиците работят не значи че термостата ти отваря.
D.Istatkov
03-03-2012, 18:39
На 100процента термостата е заминал смени го и всичко ще ти е ок
Alexanderbb
09-10-2012, 09:07
А сигурен ли си това дето го виждаш на таблото е вярно. Щото такова животно като незагряваща кола с изправен термостат няма
Май май ми се налага да си върна думите назад. От както започна да се захлажда и аз го виждам това нещо. Преди 2 седмици смених стария термостат и нещата станаха малко по-добре но пак са си шантави. Днес сутринта от Младост до Люлин по околовръстното през повечето време си показваше 60 тина градуса и чак накрая стигна до 75. Маркучите от и към радиатора са студени.
Почвам да си мисля че това е свързано и с факта че фредишния собственик е изрязал ЕГР а и всичките му тръби. А и каква роля играе топлообменника който е под термостата?
grenlould
09-10-2012, 16:40
Не-знам, но и аз бях с такъв проблем и след като си смених "термостата" всичко си дойде на мястото от към загряването!
Май май ми се налага да си върна думите назад. От както започна да се захлажда и аз го виждам това нещо. Преди 2 седмици смених стария термостат и нещата станаха малко по-добре но пак са си шантави. Днес сутринта от Младост до Люлин по околовръстното през повечето време си показваше 60 тина градуса и чак накрая стигна до 75. Маркучите от и към радиатора са студени.
Почвам да си мисля че това е свързано и с факта че фредишния собственик е изрязал ЕГР а и всичките му тръби. А и каква роля играе топлообменника който е под термостата?
Измери температурата в казаняето да видиш акуратно ли показва :gruebel:
Alexanderbb
09-10-2012, 17:24
Термостата го смених и този определено си работи. Когато беше топло го пробвах и си отвори малко преди 90 градуса. Как е чипосвана колата не знам но е правено от хора дето имат добра репутация тук. Пък и проблем с вървежа и разхода няма. И аз се замислих дали проблема не е в изрязания ЕГР защото сега на практика двете страни на топлообменника са отворени и през тях си циркулира само външния въздух. Тоест той само охлажда. Та се чудя дали да не взема или да го запуша или да свържа входната и изходната му тръба за антифриз "накъсо".
Абе колко мислиш, че може да загрее водата някакъв ЕГР, през който преминава ограничено количество газове и то само при празен ход и ниско натоварване на двигателя ? Практически нищо. За да се случи това е необходим много сериозен топлообменник (от друг материал и с друга конструкция), през който през цялото време да циркулират изгорелите газове. Така, че не ти е в това проблема.
аз имам подобен проблем в градски условия колата ми загрява и перката си се вкл., но извънградско държи 60 градуса и не загрява повече... термостата ли е за смяна, антифриз ли или датчик??? :D
колата от подписа! ;)
DiStefano
29-10-2012, 10:45
А има ли някой да се похвали с JTD зимата, че има перфектно парно ?
Щото аз сменях термостат миналата година, нещата се подобриха определено, но не е това дето требва да бъде.
rossenvn
29-10-2012, 13:49
А има ли някой да се похвали с JTD зимата, че има перфектно парно ?
Щото аз сменях термостат миналата година, нещата се подобриха определено, но не е това дето требва да бъде.
Какво разбираш под перфектно :)? Загрява бавно, но един път загрее ли, после става сауна в колата.
dilqnski
05-11-2012, 10:30
Интересно е,че при Common rail ,поради по-бавното загряване,монтират подгряване със свещи във водната система,а при Алфа 156 JTD не виждам такива.
Интересно е,че при Common rail ,поради по-бавното загряване,монтират подгряване със свещи във водната система,а при Алфа 156 JTD не виждам такива.
Има си допълнително подгряване на антифриза като екстра, но не и в колите от Италия.
Jivko7777
05-11-2012, 11:34
именно само за студените страни но това не означава че не може да си сложиш сам ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.