PDA

View Full Version : Горна помпа съединител



Dimicha
03-03-2012, 17:15
Честит празник (празници), колеги!Днеска празнично реших да си сменя горната помпа на съединителя,щото в зимните студове взе да ми приплъзва иначе новия съединител и го отдадох на нея.Оказа се обаче,че отворът на горния край на лоста на помпата е по-малък от онова желязо на педала на съединителя и не мога да монтирам помпата.Нея я поръчвах от axm-auto и жената ме предупреди,че може да има разлика,но съм можел да прехвърля лоста от старата помпа.Аз не виждам как може да стане това-моля ви,посъветвайте ме какво да правя.

kendo
03-03-2012, 17:35
А не е ли по-лесно да разпробиеш отвора на лоста до необходимия размер.При мен пък лоста беше по-къс.От "Италианците" я вземах.

Dimicha
03-03-2012, 17:39
Ами сигурно така ще стане,но си мисля да не би да се окаже,че тая помпа не е за този модел кола?В смисъл-то не ме бърка да я разпробия,но да не се окаже,че има разлика и в другата част.Примерно-хода буталото или дебита й да е различен...

don_pepone
03-03-2012, 21:36
Чувал съм,че са два вида тея помпии ,че точно в това им е разликата. Но също така ме обеждават,че ставало да се разменят тия лостчета към педала... така че огледай я да я е.. в помпата :)
То ако е лесно нема е сложено на алфатаа

Dimicha
03-03-2012, 22:13
Еми гледах ги,въртях,суках-не виждам как може да се смени лостчето...хванато е по някакъв странен начин към буталото с нещо като шарнирна връзка-хем се върти около оста си,хем се накланя настрани.Обаче направих следното нещо-старото рамо е изцяло метално,с втулка на мястото,на което се захваща към педала.Новото рамо на върха има гумен тампон и в него е сложена друга метална втулка-успях да разменя втулките,които са с почти еднакъв външен диаметър,но новата е с по-малък вътрешен.Сега би трябвало да стане-утре ще пробвам да сглобя всичко.Сега разглобих и двете помпи-на око са еднакви,пробвах старото бутало да сложа в новата помпа-влезе,тъй че мисля,че няма да има проблем.Дано само не съм надрал новата помпа отвътре,докато я разглабях,че ще е на халост цялата работа :D

kendo
04-03-2012, 11:15
Ако се закучи нещо работата свиркай.Ще ти дам мойта.Чисто нова е.0885670775 ми е номера

Dimicha
04-03-2012, 12:41
Абе аз горната успях да я монтирам,но се изкърши пробката на работния цилиндър :heavy_cry: Намерих една друга пробка-уж се завива,обаче малко халтава-явно дърпа въздух от самата резба и не мога да обезвъздуша... :no: Сега ще трябва да купувам цял нов работен цилиндър заради една тъпа пробка.

kendo
04-03-2012, 13:37
Имам и нов корпус за работния цилиндър,но е в Лясковец.Не помня обаче с кое захващане е,че са два вида.Преди време като го купувах се оказа,че мойта е с друго захващане и му използвах само буталото.

Dimicha
04-03-2012, 14:17
Колега,хайде в края на идната седмица ще ти пиша да се разберем нещо-той корпусът дори да е с различно захващане от моя,ще ми трябва само пробката най-вероятно :)

nikola 155
06-03-2012, 16:39
Абе аз горната успях да я монтирам,но се изкърши пробката на работния цилиндър :heavy_cry: Намерих една друга пробка-уж се завива,обаче малко халтава-явно дърпа въздух от самата резба и не мога да обезвъздуша... :no: Сега ще трябва да купувам цял нов работен цилиндър заради една тъпа пробка.
Ако ти кажа от кво не можеш да обезвъздушиш,ще черпиш ли?Проблема не ти е в пробката.След 5-6 напомпвания няма въздух и изведнъж все едно дърпа отнякъде ,нали?Просто дръж казанчето пълно до ръба със спирачна,щото е разделено на 2 и отсека на спирачния кръг е по нисък от този на съединителя.

Dimicha
06-03-2012, 19:19
Ами де да знам-може и това да е.В събота ще пробвам пак-от AXM се сетиха,че тея помпи били два вида и ще ми пратят точната помпа :D Филм голям :D

Dimicha
10-03-2012, 16:21
Оффф,смених ги и горната помпа и работния цилиндър.С помощта на един комшия обезвъздуших,но май има още въздух в системата и малко трудно се връща педала-пусти дот4 се пени бе.Обаче естествено нови проблеми-прецакала се е резбата на едната шпилка,на която се държи работния цилиндър и не мога да й стегна гайката както трябва.Дайте съвети как може да се оправи без да размонтирам,че вече ми писна от това обезвъздушаване.Другият проблем е,че е малко напукано маркучето между двете помпи-мисля,че не изпуска,но някой може ли все пак да ми каже колко струва това маркуче и откъде може да се купи?

AnastasKOSTOV-REX
10-03-2012, 22:39
Обаче естествено нови проблеми-прецакала се е резбата на едната шпилка,на която се държи работния цилиндър и не мога да й стегна гайката както трябва.Дайте съвети как може да се оправи без да размонтирам,че вече ми писна от това обезвъздушаване.
Не може.Питай Никола.Сваляне на държача(с малко магарии и финтове),рязане.разпробиване,нов болт на мястото на шпилката..

nikola 155
10-03-2012, 23:11
Не може.Питай Никола.Сваляне на държача(с малко магарии и финтове),рязане.разпробиване,нов болт на мястото на шпилката..
Аха.Нема ти издържат нервите.

Dimicha
11-03-2012, 10:26
Бе май най-лесно ще е да сменя цялата стойка....А за маркучето между помпата и работния цилиндър-сменяли ли сте го?Колко струва туй нещо,че за някой марки коли май е баснословна сума...гледах някакви 100 лв,някакви такива чудеса

TRENDi
11-03-2012, 16:27
Бе май най-лесно ще е да сменя цялата стойка....
О, за това забрави, само изглежда, че ще е лесно. И аз така си помислих, че ще е лесно и ще си я прехвърля на Типото, ама това нещо няма махане. Сега съм си с жило и съм повече от доволен, че не се наиграх\отделно, че и забравих за течащи помпи и проблемите им\.

Dimicha
11-03-2012, 17:36
Бааа,това с жилото много добре ми звучи-чак почвам да се чудя защо им е трябвало да я правят с хидравлика,като жилото е много по-просто и ефективно.Пък и честно казано с всичко ново по съединителя с изключение на маркучето....сякаш пак не е много мек педалът и пак не мога да го натискам без да си отлепям петата от пода :(

AnastasKOSTOV-REX
11-03-2012, 22:30
О, за това забрави, само изглежда, че ще е лесно. И аз така си помислих, че ще е лесно и ще си я прехвърля на Типото, ама това нещо няма махане. Сега съм си с жило и съм повече от доволен, че не се наиграх\отделно, че и забравих за течащи помпи и проблемите им\.
Маха се бе Мите.Не е кой знае какъв гърч.Само горния болт е келеш ама се маха.И естествено много увъртания и усуквания да излеза,все едно вадиш централата на климатроника на 156.

TRENDi
12-03-2012, 07:24
Нали пишем за едно и също - това на снимката. С болтовете нямах ядове, отказа ме силикона, с който е залепено допълнително. И всичко това, в състоянието на снимката\на голо купе\. Определено бях стигнал до извода, че без флекс и заваръчна техника, прехвърлянето е немислимо :hmm: и си останах на жило, за което, както писах, не съжалявам и за момент - 16 лв е чистак бърсак :clapping:.

AnastasKOSTOV-REX
12-03-2012, 15:53
Охо къде ме прати ти,бе.Не бе Мите стойката дето е хваната ...не мога да се сетя на камбаната ли беше(той Никола трябва да се сети).Нейните шпилки превъртат пък и като се чекне да се извади вилката и се попрегъва и по напуква тъпата ламарина та играе и СО-то после.
Незнам да няма разлика щото излизаха 2 вида долни помпи,ако твийта е с другия вид да не би да е била там,ама много далече ми се види.
ПС.Сега като гледам-това за сервото и спирачната помпа ли е,кво е?

don_pepone
12-03-2012, 17:46
Нее за така наречената горна помпа дето на 155 е по-надолу от долната(работният цилиндър)

Dimicha
12-03-2012, 18:02
Да бе и аз се зачудих-това е за сервото така като гледам.Оная стойка е хваната за камбаната на скоростната кутия,не би трябвало да е проблем да я сменя.

TRENDi
12-03-2012, 19:17
Ами не знам къде съм блеял, ама разбрах, че е прецакал шпилка на оградената в червено дивотия\е тя няма маханката :biggrin:\.
Иначе смени направо стойката и не се занимавай с дивотии.

П.С. И при мен тоя маркуч беше адски нацепен външно, но не изпускаше, и аз не съм го срещал по магазините.

Dimicha
12-03-2012, 20:59
Абе тоя маркуч днеска писах във форума на AXM да ги питам дали го имат...ще видим кво ще ми отговорят.Не би трябвало да е скъп-на практика си е като спирачно маркуче..

don_pepone
12-03-2012, 21:48
така е колега,като една спирачно маркуче е,ама го нема никъде да го е.. и аз като сменях работен цилиндър иска х да сменя и тоя маркуч,ама файда няма никъдее :(

Dimicha
12-03-2012, 21:55
http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-2000-2600-New-Clutch-Slave-Cylinder-Hose-3700627C-/350499732186?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item519b697ada#ht_1099wt_1037

Според мен тоя маркуч би трябвало да е същия-не е за 155-ца,но изглежда по същия начин.А иначе не знам дали не може да се направи по някакъв начин-маркучи и накрайници мнооого,но си трябва спец в това

Dimicha
26-03-2012, 22:23
Колеги,днеска ми пристигна маркучето между помпите на съединителя,изработено по поръчка в една софийска фирма за скромната сума от около 26 лв (с включени две куриески такси в това). Ето снимки:
http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=1086&pictureid=3757
http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=1086&pictureid=3756
http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=1086&pictureid=3758
Ако някой се интересува-фирмата се казва ПАПЕ ЕООД,правя им нескрита реклама,щото маркучето изглежда по-качествена изработка от оригинала. В събота ще монтирам и да видим как ще е. Имам едно питане обаче-искам да сменя и маркучето,което е от казанчето за спирачна течност до горната помпа на съединителя-има ли вероятност ако оплескам нещата и се източи цялото казанче, да смукнат въздух и спирачките,че там вече не знам как бих ги обезвъздушил...

mordohy
26-03-2012, 23:36
Няма да засмучат спирачките.
Давай смело!
Иначе от тоя маркуч се втвърдява педала!
Разлага се вътре и се запушва.

Dimicha
30-03-2012, 20:05
Колеги,справих се със смяната на всички помпи и маркучета,съединителят се обезвъздуши супер бързо.Обаче тука днеска един вятър и съм си внушил,че е влязъл прах в системата и искам да я промия и да сменя цялата течност.Кажете ми,моля ви-колко течност ще ми отиде за промивката и по какво да преценя,че е станала качествено.То е ясно,че се вманиачавам вече,но нали затова сме алфисти :D

don_pepone
31-03-2012, 16:49
Вземи си една разфасовка от 500мл и ще ти стигне за подмяната на течността
П.С. Според мен наистина си си внушил яко и само ще се вкараш в приключение ама както и да е ;)