PDA

View Full Version : Вибрации при ускорение



Marvin
04-03-2012, 09:52
166 2,4 JTD 20V, автоматик. При ускорение усещам силни, напречни вибрации. Проверена ходовата част, сменени предни носачи, един лагер, основен тампон на двигателя, баланс на гуми, реглаж - никакви проблеми. Скоростната кутия отваряна два пъти и майсторът се кълне, че е перфектна. Вече по сервизите вдигнаха ръце от мен. Нищо не могат да открият. Моля, ако някой има представа какво би могло да е да даде идея!
П.П. При неутрална предавка не тресе, както и при отнемане на газта.

svrusev
04-03-2012, 11:06
Ами тампони на ДВГ гледал ли си? Щото и мойта тресеше така и като сменях маслото единия тампон буквално падна...ИЗВИНИ МЕ НЕ СЪМ ОБЪРНАЛ ВНИМАНИЕ, ЧЕ СИ ГО НАПИСАЛ...

Pepko-Bepko
04-03-2012, 11:28
Свали лявата полуоска и разгледай вътрешното каре и чашката му 99% там е болежката на колата ти!

Marvin
04-03-2012, 12:01
Да! Това е следващото нещо, което ще направя. Ще сменя двете вътрешни карета. Просто ми омръзна колата ми да е все по сервизи.

alfageorgi
04-03-2012, 12:37
Дясното вътрешно каре се предава първо.

Linkestis
04-03-2012, 12:40
маховика защо го изключвате?

Pepko-Bepko
04-03-2012, 12:58
Къв маховик колата е автомат....Дясната полуоска се разбива първо ама при 159...Тука става дума за 166 и проблема най-вече е в чашката от колкото в карето

Marvin
04-03-2012, 14:22
Единственото, което ме притеснява е, че вибрациите са напречни. Колата "сее" наляво-надясно и се усещат когато двигателя води колата - при ускорение и когато работи като спирачка. На ръка каретата нямат проблеми.

eXtAzY
04-03-2012, 18:25
и аз така мисля и моята е така и сам сигорен че е от там

Marvin
04-03-2012, 19:16
[QUOTE=eXtAzY;1040623]и аз така мисля и моята е така и сам сигорен че е от там[/QUOTE

От къде може да си сигурен. На мен все ми се струва, че е някой от несменените тампони. Макар и майсторите да казват, че са добре.

Don Vitorio
05-03-2012, 09:15
Проверил ли си си гумите и джантите - да няма хлабавини или кривини? Тривиално е, но знам доста случаи на небрежност...

old alfist
05-03-2012, 15:49
При тези сваляния е качвания на скоростната кутия, няма да се учудя, ако не са напаснали нещо около съединителя -аксиален лагер, помпи, роботи или др.

vertan
05-03-2012, 16:19
Може и да ви се стори тъпо,но аз мисля че е съединител.

Pepko-Bepko
05-03-2012, 22:27
колеги какви глупости говорите колата е автомат...няма съединители помпи роботи аксиални лагери...маховици

leketo84
05-03-2012, 22:57
колеги какви глупости говорите колата е автомат...няма съединители помпи роботи аксиални лагери...маховици
АХАххххахАХАХАх лелеле добре , че и аз не се включих :shoot:

old alfist
06-03-2012, 10:21
колеги какви глупости говорите колата е автомат...няма съединители помпи роботи аксиални лагери...маховици

Колега, а бе тя и колелета няма - понеже е автоматик е с вертикално излитане.

Linkestis
06-03-2012, 17:54
Pepko-Bepko,явно много си на ТИ с автоматичните кутии,би ли обяснил на нас глупавите малоумници каква е ролята на въртеливото дискче на тази кутия?
Тоест позиция 1-преобразувател на въртящия момент.
Благодаря ти предварително,и извинявай че те занимавам с моите глупави въпроси :(


90047

old alfist
06-03-2012, 18:20
Техническите раздели започнаха да се превръщат в място за забавление - ще се пукна от смях.

Linkestis
06-03-2012, 18:41
Олди аз не се забавлявам,просто ще науча нещо ново за автоматичните кутии :)

Pepko-Bepko
06-03-2012, 19:52
Ами това което си посочил на снимката е турбина и няма нищо общо с демферния маховик които се монтира при JTD с механичната кутия.Ако турбината не е зацепена правилно както предположиха по горе колеги колата въобще няма да отлепи.Вибрациите за които става дума са точно от вътрешните карета.

old alfist
06-03-2012, 20:54
Ами това което си посочил на снимката е турбина и няма нищо общо с демферния маховик които се монтира при JTD с механичната кутия.Ако турбината не е зацепена правилно както предположиха по горе колеги колата въобще няма да отлепи.Вибрациите за които става дума са точно от вътрешните карета.
Хубаво е да разбереш как действат като цяло отделните компоненти, а не да ги разглеждаш като нещо откъслечно, също така да усетиш различните концепции.

Pepko-Bepko
06-03-2012, 21:09
Олд Алфист ти си човека които опрелено не е наясно за различните концепции ...съединители роботи и аксиални лагери които изброяваш липсват в кутията на колегата....

old alfist
06-03-2012, 21:14
Олд Алфист ти си човека които опрелено не е наясно за различните концепции ...съединители роботи и аксиални лагери които изброяваш липсват в кутията на колегата....
Добре, хайде абстрахирай се от това което съм писал и се концентрирай върху картинката.

Pepko-Bepko
06-03-2012, 21:34
Нямам какво да пиша повече със теб.Нека колегата напише къде му е бил проблема и как го е решил.

old alfist
06-03-2012, 21:38
Нямам какво да пиша повече със теб.Нека колегата напише къде му е бил проблема и как го е решил.
Чувствата са ни взаимни - бъди щастлив.

abart_
06-03-2012, 21:52
Ами това което си посочил на снимката е турбина и няма нищо общо с демферния маховик които се монтира при JTD с механичната кутия.Ако турбината не е зацепена правилно както предположиха по горе колеги колата въобще няма да отлепи.Вибрациите за които става дума са точно от вътрешните карета.

И аз съм на това мнение ;)

а в постовете на колегата Old Alfist се усеща заядлив тон .....

Важното е спор да има,абстахирайки се от темата:?

genko1982
08-03-2012, 19:02
при мен тресе по същия начин и съм се спрял на каретата защото на завои чукат,но пък не го прави всеки път

lordliness
09-03-2012, 00:12
Аз не съм чувал кола да тресе от карета,обяснете ми какво става в карето та тресе.

митака-пловдив
09-03-2012, 00:32
при мен тресе по същия начин и съм се спрял на каретата защото на завои чукат,но пък не го прави всеки път



Може да тресе от карета,ама само от вътрешни!А ако вземе да претриса от външните,очаквай сачмите да вземат да падат всеки момент :stretcher:

Или в "по-добрия" вариант,си скъсал маншоните,греста е станала на асфалт а съчмите вътре са сухи като барут!

myrko
09-03-2012, 00:38
Aз имах същия проблем смених лявата полуоска, защото и двете карета бяха заминали и оттогава нямам проблeми.

ivo_io
18-03-2012, 13:41
Колеги за да не пускам нова тема ще пиша тук,от няколко дни започна да ми притриса и на мен,но днес като се прибирах от работа вибрациите се засилиха.Странното е че са само като включа на скорост или поне тогава се усещат,при по-ниски обороти не се усеща толкова много,но при подаване на газ/на скорост/ се засилват.Другото което забелязах беше че на ЛЯВО като завивам в движение го няма а на право и на дясно си го има.Моля коментирайте и да се възползваме от хубавото време да го погледна.Мерси на всички отзовали се!

ecotronic
18-03-2012, 16:20
Аз не съм чувал кола да тресе от карета,обяснете ми какво става в карето та тресе.

Както знаеш, ролята на карето е да предава въртеливото движение от едно въртящо се тяло на друго въртящо се тяло, като осите на въртене на двете тела могат да сключват някакъв ъгъл.
Когато карето е здраво и няма луфтове, двете оси на въртене се пресичат в една точка. Същевременно на двете тела масите са равномерно разпределени относно осите на въртене (балансирани са) и няма биене.
Когато се появи луфт в карето (най вече радиален) двете оси вече не се пресичат в една точка. Поради това телата вече не са балансирани относно оста на въртене и се появява въпросното биене.
Обикновено когато карето е натоварено (при ускорение) и високи обороти, биенето е най-силно.

Нещата са сходни с положението, когато някое колело не е балансирано.

nicola 59
18-03-2012, 17:26
Както знаеш, ролята на карето е да предава въртеливото движение от едно въртящо се тяло на друго въртящо се тяло, като осите на въртене на двете тела могат да сключват някакъв ъгъл.
Когато карето е здраво и няма луфтове, двете оси на въртене се пресичат в една точка. Същевременно на двете тела масите са равномерно разпределени относно осите на въртене (балансирани са) и няма биене.
Когато се появи луфт в карето (най вече радиален) двете оси вече не се пресичат в една точка. Поради това телата вече не са балансирани относно оста на въртене и се появява въпросното биене.
Обикновено когато карето е натоварено (при ускорение) и високи обороти, биенето е най-силно.

Нещата са сходни с положението, когато някое колело не е балансирано.

Да колега виж си каретата най вече вътрешните, на мене така ми тресеше 156 цата от вътрешните карета.

iveli
18-03-2012, 20:41
А тези които не сме автомати коя е по вероятната причина - демпферният маховик или вътрешните карета или по какъв начин да разберем дали са вътрешни карета или маховик

Pepko-Bepko
18-03-2012, 21:04
Почти винаги самото тресене се получава от вътрешните карета....Понякога причина да се скапят каретата са тампоните на мотора.Хубаво е да се огледат и те.Маховика няма общо с вибрациите при ускорение.

iveli
18-03-2012, 22:16
При мене имаше тракане в завоите и установих че са ми разбити външните карета Смених ги и всичко си дойде на мястото Но имам претрисане при ускорение Колкото по бързо искам да ускоря съответно претрисането е по усещано Коментирах това преди време в друга тема и от дискусията се стигна до извода че най вероятната причина е демпферен маховик Имаше предположения за тампони дюзи и др но за карета тогава изобщо никой не спомена Сега си мисля че щом са се разбили външните и то двете защо да не са разбити и вътрешните Затова питам може ли да констатирам по някакъв начин дали са разбити

---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:09 ----------

Или ако установя че претрисането е примерно от вътрешни карета ще го отсраня Но ако е от маховик не мисля да го сменям защото си мисля че цената на този маховик е нереалистична

nightroller
19-03-2012, 00:46
Pepko-Bepko,явно много си на ТИ с автоматичните кутии,би ли обяснил на нас глупавите малоумници каква е ролята на въртеливото дискче на тази кутия?
Тоест позиция 1-преобразувател на въртящия момент.
Благодаря ти предварително,и извинявай че те занимавам с моите глупави въпроси :(


90047

хидравличен съединител? я обяснете, че и мен това ме вълнува от доста време...
чел съм за хидравлични съединители които са с два ротора в маслена баня и ротора да двигателя увлича ротора на кутията с налягането на маслото вътре ама тука за това ли става дума?

lordliness
19-03-2012, 07:52
Както знаеш, ролята на карето е да предава въртеливото движение от едно въртящо се тяло на друго въртящо се тяло, като осите на въртене на двете тела могат да сключват някакъв ъгъл.
Когато карето е здраво и няма луфтове, двете оси на въртене се пресичат в една точка. Същевременно на двете тела масите са равномерно разпределени относно осите на въртене (балансирани са) и няма биене.
Когато се появи луфт в карето (най вече радиален) двете оси вече не се пресичат в една точка. Поради това телата вече не са балансирани относно оста на въртене и се появява въпросното биене.
Обикновено когато карето е натоварено (при ускорение) и високи обороти, биенето е най-силно.

Нещата са сходни с положението, когато някое колело не е балансирано.
:th_up: много добре,да допълня-за по лесно идентифициране-при изключване от скорост притрисането трябва веднага да спре.Нали така?:handshake:

genko1982
28-03-2012, 19:04
моята вече не тресе защото счупи скоростите

lordliness
28-03-2012, 19:31
Това ще успокои всички с тресящи предници :),много неприятно,какво им счупи?

genko1982
28-03-2012, 22:13
не знам точно,мислех си че карето се скапа защото чукаше много зверски докато я карах към сервиза,но като я дигнахме на крик течеше маслото от скоростите и като завартиш гумите с ръка блокираха,пред дилема съм дали да я правя или да я продавам на части

ecotronic
28-03-2012, 22:19
не знам точно,мислех си че карето се скапа защото чукаше много зверски докато я карах към сервиза,но като я дигнахме на крик течеше маслото от скоростите и като завартиш гумите с ръка блокираха,пред дилема съм дали да я правя или да я продавам на части

Читава скоростна кутия втора употреба не е кой знае какви пари. Ако само това му е кусура на автомобила, не прибързвай с решението да го бракуваш.

genko1982
28-03-2012, 22:31
по принцип е така но и съединитела буксува и кои знае какво още ще излезне,а кадето бачкам нещо не дават заплатирчакам да си взема парите за януари още,та съм малко скъсан за такива евтини ремонти

genko1982
15-04-2012, 12:02
след смяната на скоростите пак започна да вибрира предницата и вчера смених вътрешно каре,колата в момента спи,така че колеги сменяите вътрешните карета навреме да не стане като моя случаи,мисля че скоростите ги счупих точно заради карето

---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 09:00 ----------

а как шибаните маистори като слагаха скоростите не разбраха че карето е умряло,направо съм бесен

ivo_io
18-04-2012, 14:54
след смяната на скоростите пак започна да вибрира предницата и вчера смених вътрешно каре,колата в момента спи,така че колеги сменяите вътрешните карета навреме да не стане като моя случаи,мисля че скоростите ги счупих точно заради карето

---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 09:00 ----------

а как шибаните маистори като слагаха скоростите не разбраха че карето е умряло,направо съм бесен



колеги днес ходих на двама майстори и ми казаха и двамата че вътрешно каре нямало,а се сменяла цялата полуоска,кой прав и кой крив има или няма???

ecotronic
18-04-2012, 15:11
колеги днес ходих на двама майстори и ми казаха и двамата че вътрешно каре нямало,а се сменяла цялата полуоска,кой прав и кой крив има или няма???

http://snimki.be//store/1/681334750970.jpg

Явно по логиката на тези специалисти и външните карета не се сменят

Pepko-Bepko
18-04-2012, 20:41
По принцип става дума за чашката,че не се продава отделно и върви с цялата полуоска която струва цифра!А проблема в повечето случаи е точно там!

ivo_io
18-04-2012, 21:09
По принцип става дума за чашката,че не се продава отделно и върви с цялата полуоска която струва цифра!А проблема в повечето случаи е точно там!


това ми беше мисълта,мерси колега значи наистина ще се наложи да сменям цялата полуоска значи,лошо днес ми казаха в магазина 315лв.но няма начин ще се сменя
:drive: