PDA

View Full Version : Масло във въздуховодите



Alfation
09-03-2012, 21:41
Днес случайно докато оглеждах външно двигателя, забелязах силно омасляване около и в bov-a, като надуе и изпусне, се усеща че завлича и масло. В тръбата към bov има не малък пласт масло, като до преди месец беше сухо. Във въздуховодите след кулера положението е още по-зле, дебел слой масло и то в по-високата част на маркуча. Преди кулера нямах време да проверя, ама си ме е и шубе кво ще видя :Suicide:. Маслото е паднало от средата на щеката до минимума, за месец и малко :shocking:.
Та искам да питам до колко е супер зле положението, в предвид че турбото си надува, колата си върви прилично и не пуши. И до колко е опасно да я карам временно така:boxed:. Приемам сякви съвети и насоки, че напрао ми причерня като видях кво се случва..

Jivko7777
09-03-2012, 21:56
е щом е чак толкова много маслото всичко това ти идва от турбината тей че сам знаеш, но трябва да се види пак и на живо как е ;)

Boby
10-03-2012, 11:22
И на моята по въздуховодите има отлагания от масло.Все пак тази турбина се смазва с това масло и не може да няма никакво по въздуховодите.Не мисля, че положението е толкова зле.Ако хвърляше толкова много масло щеше да пуши синьо.Маслото може да го е изгорил двигателя през гумичките на клапаните, сегментите и отдушника на картерните газове.С какво масло я караш?

Alfation
10-03-2012, 13:10
Ясно, че няма как да са напълно чисти, ама при мен като наклоня тръбата след кулера, след малко направо си прокапва (представям си какво е в кулера :-x). Това обилно омасляване преди месец изобщо го нямаше, а сега близо 2л масло се изпариха. Припушва лекичко чак на прекъсвач. Със selenia racing съм, сменяно преди 4 месеца. Днес ще я водя на преглед пък дано не е нещо фатално :(

Jivko7777
10-03-2012, 13:15
с такова количество си е турбината...
отделно с какъв акъл си сложил Рейсинг посред зима??? имай напредвид че може това да е една от главните причини ;)

Alfation
10-03-2012, 14:08
Ами беше ми силно препоръчано от Бобо, а аз не съм голям специалист. Студа ли му е проблем на рейсинга? иначе ноември и до средата на декември си беше сравнително топло времето..

Boby
10-03-2012, 14:49
Мммм, щом се стича май работата не е на добре.Препоръчвам ти да сваляш турбината и да я носиш за рециклиране ако все още подлежи на рециклиране.Ще се разминеш с 250-300лв.Ако я караш така има опасност да събере масло в кулера и в един "хубав" момент надувайки да го изхвърли в двигателя, което е опасно. И аз карам с 10В60 не Селения, но нямам такива проблеми.Карай с изключен СТР на висока предавка с ниски обороти(1500 примерно), дай гас и се заслушай дали има виене, когато почне да надува турбината.

Jivko7777
10-03-2012, 17:26
Ами беше ми силно препоръчано от Бобо, а аз не съм голям специалист. Студа ли му е проблем на рейсинга? иначе ноември и до средата на декември си беше сравнително топло времето..

ами при градуси от рода на -20 виж оринтировъчно какво се случва с каде каде по тънките масла... http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

Но сваляй и я носи докато е време ;) лично аз бих я карал зимата с 5w40 или целогодишно с 5w50 ;) иначе да за жегата 10w60 си е добро

didod
11-03-2012, 13:09
+ Не на последно място си прегледай многото маркучи за картерна вентилация...

lordliness
11-03-2012, 18:19
От моя маркуч капе масло върху капака на въздушния филтър,но колата си върви идеално ,вече няколко години е така,от турбината не се чува ни звук ни стон,за 10 000 км.губя масло по -малко от една четвърт на скалата на щеката.Карам с Лики Моли с молибден.Друго важно е ,че най-малката неравност оказва влияние на нивото на маслото,затова винаги меря на равно и на едно и също място.Така, че може би не трябва да се впрягаш много.

Jivko7777
11-03-2012, 19:16
От моя маркуч капе масло върху капака на въздушния филтър,но колата си върви идеално ,вече няколко години е така,от турбината не се чува ни звук ни стон,за 10 000 км.губя масло по -малко от една четвърт на скалата на щеката.Карам с Лики Моли с молибден.Друго важно е ,че най-малката неравност оказва влияние на нивото на маслото,затова винаги меря на равно и на едно и също място.Така, че може би не трябва да се впрягаш много.

Ако сложиш друго масло, даже и ще спре да ти намаля щеката ;) например аджип ;)

iveli
11-03-2012, 20:01
Може да се смеете но аз ходих по майстори да питам защо колата не гори масло Карам със селения 5 40 Дават го за 15хкм Аз карам по около 12-13 До 10хкм щеката си стои на максимум След това до смяната ми изчезват около два милиметра по щека тоест към двеста грама Все още си мисля че имам проблем с някоя или няколко дюзи

Jivko7777
11-03-2012, 20:19
Може да се смеете но аз ходих по майстори да питам защо колата не гори масло Карам със селения 5 40 Дават го за 15хкм Аз карам по около 12-13 До 10хкм щеката си стои на максимум След това до смяната ми изчезват около два милиметра по щека тоест към двеста грама Все още си мисля че имам проблем с някоя или няколко дюзи

jtd почне ли да гори масло значи е на поне половин милион км ;)

lordliness
11-03-2012, 20:56
Моята по груби сметки, не по километрж е на 250 000.На колко милилитра отговаря от макс. до мин. на щеката?

iveli
11-03-2012, 21:38
Преди знаех че на всяка кола щеката мин макс е точно литър Предполагам че и сега трябва да е така но не го твърдя

jumbo797
11-03-2012, 22:12
Точно така,от мин.до макс е 1 литър,стандарт е за всички коли!

Jivko7777
12-03-2012, 12:10
Моята по груби сметки, не по километрж е на 250 000.На колко милилитра отговаря от макс. до мин. на щеката?

а аз ти казвам че лики молито беше единственото масло което алфата ми хапна от него, нито Аджип нито Мотул мърдат от средата на щеката!

Alfation
12-03-2012, 16:36
Мммм, щом се стича май работата не е на добре.Препоръчвам ти да сваляш турбината и да я носиш за рециклиране ако все още подлежи на рециклиране.Ще се разминеш с 250-300лв.Ако я караш така има опасност да събере масло в кулера и в един "хубав" момент надувайки да го изхвърли в двигателя, което е опасно. И аз карам с 10В60 не Селения, но нямам такива проблеми.Карай с изключен СТР на висока предавка с ниски обороти(1500 примерно), дай гас и се заслушай дали има виене, когато почне да надува турбината.Всъщност се оказа че не е загубила толкова много масло, доляхме 500мл и почти стигна макс, демек едва ли е загубила повече от 200-300мл. Виене няма, или поне не мога да го чуя, но сякаш е загубила мощност.

ами при градуси от рода на -20 виж оринтировъчно какво се случва с каде каде по тънките масла... http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Но сваляй и я носи докато е време ;) лично аз бих я карал зимата с 5w40 или целогодишно с 5w50 ;) иначе да за жегата 10w60 си е добро
:noooo: то излиза че през януари, Рейсинг-а е бил на грес. А често се случваше да я понапъна сутрин, докато я изкарам от преспите пред блока:wallbash:.

+ Не на последно място си прегледай многото маркучи за картерна вентилация...Ако има проблем с тях същите ли са симптомите?


Още един проблем се появи - загрява и то стабилно. При продължително каране бавно или на светофар , изведнъж стрелката за темп. устремено тръгва към 100 градуса, стигне ли ги се включват вентилаторите на макс и за 1-2мин всичко се нормализира, ОБАЧЕ всичко това се случва при 5-10 градуса външна температура. Турбината явно нагрява прекалено много въздуха. След 30мин каране, кулера и тръбите след него са горещи (поне към 60-70 C), a всмукателния колектор и bov-а не могат да се пипнат.
Ако се окаже че турбото е "разлопано", какво бихте ми препоръчали, рециклиране или друго турбо (Т28 примерно)? И ако сложа Т28 задължителен ли е ремапа после?

Boby
12-03-2012, 22:46
Карай си колата и не го мисли турбото.Ще живее още доста.Относно прегряването явно не работи първата степен на перките.Би трябвало да ти светне чека.Пуснете и една диагностика и виж дали работи първата степен.

security999
27-03-2012, 21:00
Мммм, щом се стича май работата не е на добре.Препоръчвам ти да сваляш турбината и да я носиш за рециклиране ако все още подлежи на рециклиране.Ще се разминеш с 250-300лв.Ако я караш така има опасност да събере масло в кулера и в един "хубав" момент надувайки да го изхвърли в двигателя, което е опасно. И аз карам с 10В60 не Селения, но нямам такива проблеми.Карай с изключен СТР на висока предавка с ниски обороти(1500 примерно), дай гас и се заслушай дали има виене, когато почне да надува турбината.
На същото мнение съм, сега след като я скапах ( турбината ) с нов картридж и пробег около 1500 км, след подмяна, няма грам масло помаркуча.:neutral: