Log in

View Full Version : какво прецаках ?



tqnbtb
11-03-2012, 17:02
Та днес реших да се правя на майстор .. и взех да почистя дросела и моторчето на празен ход. Разкачих всичко и какво да видя дросела беше леш налепи прах и т.н. разкачих го от колектора и го пуснах в кофа пълна с меглио почаках малко после разкачих и мпх-то от него и него го пуснах в кофата поизчаках още и взех с 1 четка за зъби да го чистя всичко лъсна .. гарнитурката и всичко успях да изкарам без да ги скъсам .. по обратния ред сглобих всичко .. подсуших ги уж буксите и т.н. (процедурата съм я правил на други коли поне 2 пъти досега само на алфа не) Кво се случва паля колата оборотите отиват на 1500 и викам ок .. чакам чакам паднаха си на колкото трябва тръгвам давам си гас и си включвам скоростите по 1 време решавам да спра и да я оставя на свободна оборотите отиват на 2000 седят няколко секунда и започват бааааавно да падат .. Покарах още 10тина километра пак същата работа оборотите на празех ход са над 1900 и седят няколко секунди после падат бавно .. измежду скоростите като превключвам пак така сещайте се за разхода .. Искам да знам ако се е случвало до сега на някой да сподели кво съм сътворил ..

code
11-03-2012, 17:18
Не знам как си чистил МПХ-а, отзад има едно капаче, леко го надигни и оборотите ще паднат, ако не е сваляно досега ще видиш малко зор. Хубаво е и да му се сложи от вътрешната страна съвсем малко мека грес в дупчицата където се върти оста ;) Накрая като го сглобиш му сложи една опашка да не загубиш капачето.

tqnbtb
11-03-2012, 17:28
code не те разбирам ? не съм го отварял никога къде се намира това капаче ? аз просто го свалих от дросела показаха се 2-те дупки напълних ги с препарат и направо го пуснах да плува в препарата ..после до колкото успях го минах с парцала в тия дупки ,, незнаех че може да се отваря ?

Zafo_84
11-03-2012, 18:13
code не те разбирам ? не съм го отварял никога къде се намира това капаче ? аз просто го свалих от дросела показаха се 2-те дупки напълних ги с препарат и направо го пуснах да плува в препарата ..после до колкото успях го минах с парцала в тия дупки ,, незнаех че може да се отваря ?

Колега да не си опънал жилото на газтта повече от колкото трябва,там има една пластина на бронята премести я един зъб назад и ще ти паднат оборотите ако не си обърнал внимание на това като си откачал жилото къде е и така отваряш принудително клапата на дросела,
поздрави,пиши какво е станало

---------- Post added at 16:13 ---------- Previous post was at 16:11 ----------


Колега да не си опънал жилото на газтта повече от колкото трябва,там има една пластина на бронята премести я един зъб назад и ще ти паднат оборотите ако не си обърнал внимание на това като си откачал жилото къде е и така отваряш принудително клапата на дросела,
поздрави,пиши какво е станало

А за моторчето за празен ход и аз незнам да се отваря ако има начин дайте снимки че и аз бера много ядове с него
:beer:

tqnbtb
11-03-2012, 18:23
не колега точно жилото гледах и аз ... като мислех че е прекалено опънато ама не е от него дори го разхлабих още повече и резултат никакъв от самото моторче е .. гледам в някой теми като цяло трябвало да се смаже след киснене във препарат щото спичало забивало и т.н. или с ВД или с грес както каза колегата ... ама не ми се сваля пак .. пък и колегата по горе каза че имало някво капаче което и от там може да се смаже..

Zafo_84
11-03-2012, 19:03
не колега точно жилото гледах и аз ... като мислех че е прекалено опънато ама не е от него дори го разхлабих още повече и резултат никакъв от самото моторче е .. гледам в някой теми като цяло трябвало да се смаже след киснене във препарат щото спичало забивало и т.н. или с ВД или с грес както каза колегата ... ама не ми се сваля пак .. пък и колегата по горе каза че имало някво капаче което и от там може да се смаже..
много ми е интересно какво е това капаче та то цялото моторче е капсоловано!!! нека покаже някои със снимки и 6те получи Бира по Speedy,хаха,аз моито го чистя всяка седмица и проблема е същия като при теб само 4е при мен е добре при първото палене и после става мъка газнем по светофарите и трябва да спирам с гас и спирачка Благодаря !!!

tqnbtb
11-03-2012, 19:26
тъпото при мен е че преди да почна да ги чистя ти неща нямах никакви проблеми с игра на обороти или форсиране или квото и да е .. ама нали съм майстор ...

code
11-03-2012, 19:50
Айде утре сутринта ще снимам моето и ще го пусна тука, предполагам, че на 145 ще е същото.

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:46 ----------

Ето го капачето:
http://axm-auto.com/prod_img/1167419978_84009.jpg
Осичката лагерува в центъра на тази "звезда" от вътре ;)

Zafo_84
11-03-2012, 20:00
Айде утре сутринта ще снимам моето и ще го пусна тука, предполагам, че на 145 ще е същото.

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:46 ----------

Ето го капачето:
http://axm-auto.com/prod_img/1167419978_84009.jpg
Осичката лагерува в центъра на тази "звезда" от вътре ;)

Колега на 145 не е такова затова може би си прав ама нашите няма как,а с какво сназваш пластината която се отваря и затваря?

Novachev
11-03-2012, 20:01
Та днес реших да се правя на майстор .. и взех да почистя дросела и моторчето на празен ход. Разкачих всичко и какво да видя дросела беше леш налепи прах и т.н. разкачих го от колектора и го пуснах в кофа пълна с меглио почаках малко после разкачих и мпх-то от него и него го пуснах в кофата поизчаках още и взех с 1 четка за зъби да го чистя всичко лъсна .. гарнитурката и всичко успях да изкарам без да ги скъсам .. по обратния ред сглобих всичко .. подсуших ги уж буксите и т.н. (процедурата съм я правил на други коли поне 2 пъти досега само на алфа не) Кво се случва паля колата оборотите отиват на 1500 и викам ок .. чакам чакам паднаха си на колкото трябва тръгвам давам си гас и си включвам скоростите по 1 време решавам да спра и да я оставя на свободна оборотите отиват на 2000 седят няколко секунда и започват бааааавно да падат .. Покарах още 10тина километра пак същата работа оборотите на празех ход са над 1900 и седят няколко секунди после падат бавно .. измежду скоростите като превключвам пак така сещайте се за разхода .. Искам да знам ако се е случвало до сега на някой да сподели кво съм сътворил ..
Моторчето не се кисне и не се чисти. Чисти се дросвла само.
Коя година е колата или по точно с кой капак е мотора. Ако е с пластмасовия има някаква надежда с адаптация да се оправи. Ако си с пластмасовия капак не ми се мисли какво е станало с пистите на ТПС-са.
Не съм сигурен при двигателя с алуминиевия капак дали е със същото моторче или е друга схемата но ми се върти че е друго там моторчето.
Ако твоето не е както показаното на снимката от code потърси пропуск на въздух. Провери лицето на дросела ако трябва намажи гарнитурките тънко със силикон

tqnbtb
11-03-2012, 22:36
човек разбирам че искаш да помогнеш ама според мен не си прав .. моторчето не е същото като на снимката мотора е с металния капак ЦФ1 и според мен нищо немога да му направя и как да не се чисти ???като спече от наслояване от масло + прах кво правиш за да се раздвижи ? купуваш си ново ли ? проблема е че не съм го омаслил и тоя препарат го е исушил и неможе да лагерува а запича .. утре ще го оправя и съм сигурен че ще стане иска едно ВД40 или карбураторен и е чук .. просто тва нещо вътре трябва да се движи свободно

Zafo_84
11-03-2012, 23:33
човек разбирам че искаш да помогнеш ама според мен не си прав .. моторчето не е същото като на снимката мотора е с металния капак ЦФ1 и според мен нищо немога да му направя и как да не се чисти ???като спече от наслояване от масло + прах кво правиш за да се раздвижи ? купуваш си ново ли ? проблема е че не съм го омаслил и тоя препарат го е исушил и неможе да лагерува а запича .. утре ще го оправя и съм сигурен че ще стане иска едно ВД40 или контактен и е чук .. просто тва нещо вътре трябва да се движи свободно

Точно така колега ,но с ВД не става а с друго и аз не съм пробвал,има логика че трябва да е смазано защото пластината която се движи и отваря и затваря отвора запича и не може навреме да сработи,пиши какво се е случило че и аз да се преборя с проблема 4е за 2ра ръка ми искат 70 лв,а пък е гадно да гасне или да се форсира сама,Успех и пиши:brickwall::brickwall::brickwall:

badmadafaka
12-03-2012, 13:49
Еми не е същото, много ясно... Всички сте прави, ама нали има едни неща в модела на двигателите дето се казват CF1, CF2, CF3... Разликата стояща зад тези букви и цифри далеч не е само в пластмасовия декоративен капак на мотора...

Показаното на снимката е CF3 с Motronic 1.5.5 при което НЯМА моторче за празен ход. Там празния ход се поддържа от самия дросел и е правилно, че не се чисти а направо се сменя като даде фира. При тези, които са на повечето QV-та, които са CF1/2 c Motronic 2.10.3/4 (явно и това на автора на темата е такова), празния ход се постига чрез електро-магнитна клапа, която байпасва дросела и е по-известна като "моторче за празен ход", което се зацапва и се чисти, но това не значи, че в един момент и то не дава фира тотално и не е за смяна вече...

Иначе чистенето с "Меглио" е подходящо за омаслен двигател, изцапани външно компоненти и други подобни, тия механики се чистят със спрей за карбуратори или спирачки или в краен случай с контактен спрей (които се изпаряват почти веднага).

Моето лично мнение е, че при това "чистене" в кофата си е*ал майката на въпросния клапан.

_power_
12-03-2012, 15:15
Еми не е същото, много ясно... Всички сте прави, ама нали има едни неща в модела на двигателите дето се казват CF1, CF2, CF3... Разликата стояща зад тези букви и цифри далеч не е само в пластмасовия декоративен капак на мотора...

Показаното на снимката е CF3 с Motronic 1.5.5 при което НЯМА моторче за празен ход. Там празния ход се поддържа от самия дросел и е правилно, че не се чисти а направо се сменя като даде фира. При тези, които са на повечето QV-та, които са CF1/2 c Motronic 2.10.3/4 (явно и това на автора на темата е такова), празния ход се постига чрез електро-магнитна клапа, която байпасва дросела и е по-известна като "моторче за празен ход", което се зацапва и се чисти, но това не значи, че в един момент и то не дава фира тотално и не е за смяна вече...

Иначе чистенето с "Меглио" е подходящо за омаслен двигател, изцапани външно компоненти и други подобни, тия механики се чистят със спрей за карбуратори или спирачки или в краен случай с контактен спрей (които се изпаряват почти веднага).

Моето лично мнение е, че при това "чистене" в кофата си е*ал майката на въпросния клапан.
+1.

tqnbtb
12-03-2012, 18:42
горе доло със всичко съм съгласен и аз - без това "Моето лично мнение е, че при това "чистене" в кофата си е*ал майката на въпросния клапан." тоя клапан е метален или смисъл някъв метал е и как ще му е..а майката според теб с един препарат къвто и да е той ? тоя спрей за който говориш остава едно мазно покритие та .. точно затова е подходящ в случея ама е подходящ щото няма да спече това нещо дето отваря и затваря не за друго ... просто така като гледам няма кво да му се развали на тва нещо от 1 чистене ...

Сега ще кажа при мен как се оправи : Значи прибирам се от работа и вече готов да го свалям наново въпросното моторче ама викам си да я поразтъпча малко излезнах на хубав път 1-ва до 7к оборота 2-ра до малко над 7 3-та в прекъсвач на 7600 пускам гаста и кво да видя оборотите се истрелват надоло и си заспиват на 800 ли на колко беше после покарах 5-6 км в града никво проблеми даже оборотите падат по бързо от преди и си залепват където трябва .. Та явно имам голяма картерна вентилация и се е смазало най после тва моторче без да го отварям хаха

_power_
12-03-2012, 18:51
горе доло със всичко съм съгласен и аз - без това "Моето лично мнение е, че при това "чистене" в кофата си е*ал майката на въпросния клапан." тоя клапан е метален или смисъл някъв метал е и как ще му е..а майката според теб с един препарат къвто и да е той ? тоя спрей за който говориш остава едно мазно покритие та .. точно затова е подходящ в случея ама е подходящ щото няма да спече това нещо дето отваря и затваря не за друго ... просто така като гледам няма кво да му се развали на тва нещо от 1 чистене ...

Сега ще кажа при мен как се оправи : Значи прибирам се от работа и вече готов да го свалям наново въпросното моторче ама викам си да я поразтъпча малко излезнах на хубав път 1-ва до 7к оборота 2-ра до малко над 7 3-та в прекъсвач на 7600 пускам гаста и кво да видя оборотите се истрелват надоло и си заспиват на 800 ли на колко беше после покарах 5-6 км в града никво проблеми даже оборотите падат по бързо от преди и си залепват където трябва .. Та явно имам голяма картерна вентилация и се е смазало най после тва моторче без да го отварям хаха
Заключение ...с целата газ се оправя кола:Topic-is-closed-bg:

tqnbtb
12-03-2012, 19:06
както искаш така ме разбирай :) и все пак ако има някакъв проблем утре като паля и я карам ще пиша и тогава вече ще го свалям и ще пръскам с квото мога и ако и тогава не стане ще се съглася с мнението на някой колеги :) и ще си взема нов но на тоя етап всичко е 6+

Novachev
12-03-2012, 19:41
човек разбирам че искаш да помогнеш ама според мен не си прав .. моторчето не е същото като на снимката мотора е с металния капак ЦФ1 и според мен нищо немога да му направя и как да не се чисти ???като спече от наслояване от масло + прах кво правиш за да се раздвижи ? купуваш си ново ли ? проблема е че не съм го омаслил и тоя препарат го е исушил и неможе да лагерува а запича .. утре ще го оправя и съм сигурен че ще стане иска едно ВД40 или карбураторен и е чук .. просто тва нещо вътре трябва да се движи свободно
Е затова като искаш да питаш трябва да опишеш подробно автомобила защото от 98г QV e с CF-2 с 1.5.5
А като си CF-1 няма проблем кисни колкото искаш .Но ако си свалял дросел внимавай при монтирането на дросела да не се получи от някъде пропуск на въздух от гарнитурките. Ако ти се занимава из другите форуми има начини са почистване на моторчета с разпояване и напълно отваряне.

tqnbtb
12-03-2012, 19:49
Забележката се приема съвсем забравих за разликите в моторите .. да звучи добре да го почистя напълно отвътре обаче нз дали ще мога да се справя и да го събера отново така ако го разпоя пък и сега колата е добре мисля да не го барам

Васил Петров
12-03-2012, 20:39
.. да звучи добре да го почистя напълно отвътре обаче нз дали ще мога да се справя и да го събера отново така ако го разпоя пък и сега колата е добре мисля да не го барам

Не пипай.После да няма да търсиш стъпков мотор.
Свали го както ти казах и го смажи и тва му е.Внимавай с гарнитурката да не я скъсаш.
И нещо което работи не се пипа.Все пак е ........тс

nicola 59
12-03-2012, 20:58
И нещо което работи не се пипа.Все пак е ........тс

Едно от най важните правила при Алфа Ромео.