Log in

View Full Version : Лошо или не ?



MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:11
Колеги докато се прибирах преди малко както си карам стрелката на температурата отиде почти догоре в червеното спрях перката не въртеше и изгасих колата след като я запалих пак стрелката си стоеше пак на 90 гр. но след 3-4 мин пак отиде нагоре ако някой знае нека каже колата е 2.4 136

Доко
15-03-2012, 23:17
Колеги докато се прибирах преди малко както си карам стрелката на температурата отиде почти догоре в червеното спрях перката не въртеше и изгасих колата след като я запалих пак стрелката си стоеше пак на 90 гр. но след 3-4 мин пак отиде нагоре ако някой знае нека каже колата е 2.4 136

Датчик температура е дал фира. ;-)

MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:20
това не е фатално нали ? може да почака няколко дни

nightroller
15-03-2012, 23:21
това не е фатално нали ? може да почака няколко дни

току-виж проблема изчезнал - ако не изчезне е лошо :)
понякога прави такива щуротии наглеждай я като я караш и ако рецидивира проблема - отиваш в сервиза.

lordliness
15-03-2012, 23:23
Мисля, че ти се е откачила(скъсана) жицата или не прави контакт.На датчика

MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:24
мен ме интересува дали може така да я прегрея или нещо подобно а и този датчик ако знаете кажете каде се намира

Доко
15-03-2012, 23:24
това не е фатално нали ? може да почака няколко дни

Принципно да, но не препоръчвам.

MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:27
значи лошо а утре тябва да се ходи на работа
поне какви ще са последствията ще прегрее ли?

Доко
15-03-2012, 23:29
значи лошо а утре тябва да се ходи на работа
поне какви ще са последствията ще прегрее ли?

Ами тука от Бургас мога да ти кажа, че риска си остава за теб. ;-)

MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:30
ясно а къде се намира тоя датчик

Доко
15-03-2012, 23:37
Някой дизелджия да каже, принципно би трябвало да е около/до/на термостата или забит на главата.

Pepko-Bepko
15-03-2012, 23:38
Имаш проблем на които трябва да обърнеш внимание....Имай в предвид че показания на стрелката 90 градуса и 110 не са реални на италианските коли....,но това да не те успокоява.Огледай нивото на антифриза,огледай за течове,водна помпа да даде фира също не е изключено...

MartiniAlfa166
15-03-2012, 23:56
Благодаря ви ще пиша къде е проблема тези дни

nightroller
16-03-2012, 00:30
Имаш проблем на които трябва да обърнеш внимание....Имай в предвид че показания на стрелката 90 градуса и 110 не са реални на италианските коли....,но това да не те успокоява.Огледай нивото на антифриза,огледай за течове,водна помпа да даде фира също не е изключено...

ето това е голяма част от истината и много правилно казано !

Bobo
16-03-2012, 00:31
А сега да си представим че има въздушна възглавница в системата кво се случва ?

ecotronic
16-03-2012, 10:13
Мисля, че ти се е откачила(скъсана) жицата или не прави контакт.На датчика

Не твърдя, че при дискутирания двигател е така, защото не съм запознат в детайли с него, но при повечето двигатели температурният датчик понижава съпротивлението си с повишаване на температурата. А това означава, че при прекъсване на проводник или лош контакт индикацията на таблото ще показва ниска температура. При окъсяване на проводник (заради нарушена изолация) може да се получи лъжливо отчитане на висока температура.

В конкретния случай мисля, че трябва да се обърне особено внимание на проблема и това с датчика да не се приема като успокоително обяснение. Подобно нещо може да се случи заради недостатъчно количество течност, въздушна възглавница, неизправен (неотварящ) термостат............. А това, че вентилаторът на охлаждането не работи е заради това, че в тази ситуация двигателят е с висока температура а радиаторът е студен.

lordliness
16-03-2012, 15:44
При откачен датчик стрелката трябва да отиде на мах

didod
16-03-2012, 15:47
А пък може и колата да е с 2 датчика - за таблото и за компютъра.

MaVrUt
16-03-2012, 19:10
макар и на 164 имам същия проблем, виж като почне да загрява дай на максимално топло и виж дали духа топло или студено

ecotronic
16-03-2012, 20:46
При откачен датчик стрелката трябва да отиде на мах

Това, което казваш пробвал ли си го?
Вероятно говорим за този (http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?info=p8297_Coolant-Temperature-Sensor-Alfa-145--146--156--166.html) датчик.

От параметрите му:



Dimensions:
Gewindemaß M 12 x 1.5
Thread length 11 mm
2-pin connector,
Housing color light blue, black, white
SW 19
Temperature. 25 ° C,
Temperature. 80 ° C,
2080 ohm resistor,
294 ohm resistor

сава ясно, че и при него с увеличаване на температурата, съпротивлението му намалява. Т. е при съпротивление безкрайност (откачен конекнор), стрелката да стои на минималното си показание (студен двигател)

lordliness
19-03-2012, 07:55
Това, което казваш пробвал ли си го?
Вероятно говорим за този (http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?info=p8297_Coolant-Temperature-Sensor-Alfa-145--146--156--166.html) датчик.

От параметрите му:



Dimensions:
Gewindemaß M 12 x 1.5
Thread length 11 mm
2-pin connector,
Housing color light blue, black, white
SW 19
Temperature. 25 ° C,
Temperature. 80 ° C,
2080 ohm resistor,
294 ohm resistor

сава ясно, че и при него с увеличаване на температурата, съпротивлението му намалява. Т. е при съпротивление безкрайност (откачен конекнор), стрелката да стои на минималното си показание (студен двигател)Пробвах го на другата кола(не ми се ръчка алфата) откачих датчика на блока и вътре стрелката отиде на мах

Коки
19-03-2012, 20:09
Колеги докато се прибирах преди малко както си карам стрелката на температурата отиде почти догоре в червеното спрях перката не въртеше и изгасих колата след като я запалих пак стрелката си стоеше пак на 90 гр. но след 3-4 мин пак отиде нагоре ако някой знае нека каже колата е 2.4 136

Най-добре иди в сервиз, но все пак първо можеш да провериш нивото на антифриза и буксите на перките, защото понякога дават фира. Пръсни ги с контакт спрей, размърдай и ако тръгнат перките, значи е от тях. Имай предвид, че трябва да работят и двете перки - първо се включва едната, а като се вдигне темепература до някакви градуси, трябва да се включи и втората. Дори да се оправи с почистване на буксите, пак е добре да ги смениш с нови, защото прегарят - все пак колата ти не е първа младост.

myato
19-03-2012, 23:32
Съществуват следните възможности:
1. Имаш два двупинови температурни датчика.Един на термостата и един на блока на двигателя.Този от блока подава сведения за индикатора на таблото, а този от термостата на ЕКУ-то.Ако има въздух в охладителната система, датчика на термостата остава с по-ниска температура и ЕКУ-то не пуска перките.
2.Пак с два отделни датчика, но дала фира водна помпа.Ефекта е като горе.
3.Без значение от датчика(дву или три пинов на термостата), който е изправен, но е дало фира релето на вентилаторите(FAN) или ЕКУ-то не го включва(проблем в ЕКУ или прекъсната верига).

В първите два случая няма да имаш и парно, а в третия случай, ако пуснеш парното на max., освен че ще се опечеш, температурата на двигателя трябва да спадне.

По принцип, при изгорял датчик или прекъсната верига към него, ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите перманентно.

Най-добре е да я закачите на диагностика и да видите какво се случва.

Провери, циркулира ли течността и провери обезвъздушаването.Ако не знаеш как става, бегом при някой, дето знае.

Сигурно съм пропуснал нещо, но това се сещам на прима виста.

MartiniAlfa166
20-03-2012, 09:44
Благодаря на всички колеги които се опитаха да помогнат и се извинявам за късния ми отговор значи: както беше писал един колега по нагоре в темата колата е с два датчика този на блока беше дал фира но като го откачихме се пуснаха перките и колата започна да сваля температурата датчика струва 25лв. и всичко се оправ