View Full Version : Закупуване на 166 какво да гледам?
Здравейте! Тези дни ще ходя с приятел да си избира 166-ца дизелче. Кажете какво да гледаме по обстойно ,за какво да се ослушваме. Имам кабелите за диагностика и платен FES и с него ще можем да видим какви грешки има. С FES-а на какво да наблегна?
Хубаво е ,че имаш кабел така ще видиш реалните километри и ще добиеш представа дали е за основен ремонт ,след това трябва да се види турбината за луфт особенно ако Алфата е 136 коня надуването на маркуча към кулера дали е постоянно при работеща турбина ,картера да се види ако случайно е лепен трябва сваляне и сервизиране на лагерите ,окачването също е важно дали има скърцане при задницата или разкрачване на гумите ,съединитела в какво състояние (нормално ли отделя твърдост при натискане на педала ) това са по важните неща ако съм пропуснал нещо колегите ще допълват и успех в търсенето .
Отностно двигателите при 166 jtd мотора с какви коне е. Знам ,че има 136 ,140 и май 150. И кой от всички е най-добър от към здравина/мощност/разход?
Отностно двигателите при 166 jtd мотора с какви коне е. Знам ,че има 136 ,140 и май 150. И кой от всички е най-добър от към здравина/мощност/разход?
140 и 150 като цяло са по-добри от 136. 150-коньовия е най-добре и е по-нов, но разликите между 140 и 150 са много по-малки.
Здравейте! Тези дни ще ходя с приятел да си избира 166-ца дизелче. Кажете какво да гледаме по обстойно ,за какво да се ослушваме. Имам кабелите за диагностика и платен FES и с него ще можем да видим какви грешки има. С FES-а на какво да наблегна?
На първо място питай за кодовете - трябва да има 2 или 3 картончета с четирицифрени кодове, но най-важен кода за ICS. След всяко откачане или падане на акумулатора, трябва да въвеждаш този код, за да работи ICS-а. Освен информацията, която ICS-а изписва на екрана, той управлява климатроника и аудиосистемата, както и телефона, ако колата има такъв. Ако няма код на ICS-а, ще трябва да ти го разкодират, за което взимат 100+ лв.
Иначе гледай обичайното за всяка кола, най-важното е двигателя да е ОК и да няма проблем с турбото. На 140 и 150 коньовите турбините могат да се рециклират, но всичко е въпрос на цена.
Гледай задното окачване да не е грохнало, за другото няма гаранция - предните носачи ако не са заминали, скоро ще заминат - слагай ги в сметката. Слаби места са съединителя, предните амортисьори, машинките за заключване на вратите, радиатора на парното, клапата за вътре/вън на въздуха, дебитомера и обтегача на пистовия ремък. При повечето екземпляри тези неща рано или късно заминават, така че виж им цените и ги слагай в сметката.
nightroller
27-03-2012, 19:33
Гледай салона, имай предвид, че кожата е много здрава ако е изтъркана на места значи колата е експлоатирана много - гледай всички активни елементи в интериора, бутони, волан и копчета на ICS те реално могат да ти покажат колата колко е пазена, по водещите ръбове на седалките е най-чуствително на деформации място, вземи си кърпичка за почистване на кожа и мини бордовете на седалките - така ще разбереш дали са боядисвани.
Гледай задните гуми за асиметрично износване на протектора, това ще ти загатне за проблем по задното окачване, прегледай всичко което можеш с трезво и набито око ;)
аз препоръчвам моторизацията със 150 к.с. по-нова е.
Иначе като за край ще кажа, че всичко се прави и не е безбожно скъпо ако си правиш добре сметката... Успех!
А защо просто не закарате колата до сервиз? Струва си да инвестирате 50лв., за сметка на бъдещи главоболия :roll:
security999
27-03-2012, 19:55
140 и 150 като цяло са по-добри от 136. 150-коньовия е най-добре и е по-нов, но разликите между 140 и 150 са много по-малки.
Успех в търсенето, но не съм съгласен с колегата, най читав и здрав е 136 ps мотора ( да ме поправят другите )Проблемна може да е турбината, аз я скапах миналото лято, почна да вие, голям луфт, втулките заминаха и се наложи чисто нов картридж и сега е " нова ".
Проблем ,може да има в задното окачване, така нареченото "сеене", полиуриетановите втулки, и т.н , общо взето капризно окачване, но като се направи качествено, няма проблем. Иначе ,като цяло разкошен автомобил, не го заменям за нищо:thumbup: Успех
Linkestis
27-03-2012, 20:00
Успех в търсенето, но не съм съгласен с колегата, най читав и здрав е 136 ps мотора ( да ме поправят другите )....
Аууууу...Поправям те моментално!
В голема заблуда си :waving:
security999
27-03-2012, 20:08
Аууууу...Поправям те моментално!
В голема заблуда си :waving:
Възможно е да греша, ще се опитам да намеря сайта и ще го пусна, в него съпоставяха 3-те модификации на мотора, с конкретни примери, ако те лъжат и аз те лъжа.:thumbup:, все пак да незабравяме, че всичко малко или много е късмет.
Но като цяло, най добре е преглед в сервиз, ако е възможно, преди покупка.
Linkestis
27-03-2012, 20:13
Може,може по сайтовете инфо много :)
Едната ми е 136,90% от 166 в БГ за 136,както и Либрите 135 кс.Пък не е като да работят като тези от 140 нагоре :)
Като изключим маслените чарколяци вътре барабар с валчето и т.н.Като цяло 136 е първата и после има изчистени неща.
добре де, мултиджета що го нямате за мотор ? :)
leketo84
27-03-2012, 22:04
Щот е повечко мангизи те за тва :waving:
nightroller
27-03-2012, 22:10
добре де, мултиджета що го нямате за мотор ? :)
щото е скъп за поддръжка, капризен има едни клапи, които имат навика да се разхлабват болтовете им падат в буталата и правят една хубава пролетна салата там.
И това не е само при Алфа вижте БМВ там това си е редовно.
Хм... странно... Защо тогава всички нови коли са с мултиджет ако са чак толкова калпави ???
добре де, мултиджета що го нямате за мотор ? :)
Не съм казал, че го нямам за мотор, просто в момента от 50 продадени 166-тици само 1 е фейслифт и затова допускам, че някой като каже "търся 166", става въпрос за преди фейслифта.
---------- Post added at 14:53 ---------- Previous post was at 14:49 ----------
...не съм съгласен с колегата, най читав и здрав е 136 ps мотора...
И кое му е най-здравото? Вероятно веригата на маслената помпа или турбината? То друго няма какво да е, щото май това са основните разлики.
По какво може да се познае колата има ли ASR ,ESP и там другите системи и екстри? И ако може да ми кажете какви екстри имат 166-ците?
От дизеловите тези системи ги имат само колите от 2002 нагоре. Най-лесно се познава долу пред скоростният лост дали има копчета за тях. Там се намира копчето за резервоара и централното и съответно тези ако ги има като системи.
От дизеловите тези системи ги имат само колите от 2002 нагоре...
За ESP е така, но тракшън контрол има и в по-старите, само че се казва TCS, а не ASR.
---------- Post added at 00:19 ---------- Previous post was at 00:13 ----------
По какво може да се познае колата има ли ASR ,ESP и там другите системи и екстри? И ако може да ми кажете какви екстри имат 166-ците?
На едно от тези копчета, които спомена колегата пише TCS или ASR. ESP не знам как се познава.
Има затъмняване на централното огледало (някои имат и на страничните, сензор за дъжд, вграден телефон, щора на задното стъкло, круиз контрол, навигация, някои имат 10 тонколони и DSP ...
nightroller
30-03-2012, 00:45
За ESP е така, но тракшън контрол има и в по-старите, само че се казва TCS, а не ASR.
Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела
Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма. Това е система, която все по-масово се среща и прилага във всички съвременни автомобили. Основното ѝ предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба.
---------- Post added at 00:41 ---------- Previous post was at 00:21 ----------
По какво може да се познае колата има ли ASR ,ESP и там другите системи и екстри? И ако може да ми кажете какви екстри имат 166-ците?
ESP при нашия модел се нарича VDC, т.е. имаш иконка на тахометъра на оборотомера, която при загуба на сцепление премигва.
ASR е с бутон за изключване, ако го имаш значи има тази система.
---------- Post added at 00:45 ---------- Previous post was at 00:41 ----------
[QUOTE=Коки;1053086]Не съм казал, че го нямам за мотор, просто в момента от 50 продадени 166-тици само 1 е фейслифт и затова допускам, че някой като каже "търся 166", става въпрос за преди фейслифта.[QUOTE=Коки;1053086]
ейй много ви яде този фейслифт всички вас :)
приемете, че колкото и продадени дофейслифтови модели да има - това е еволюционния модел - колкото и да ви е тъпо - това е факт :) каквото и да пишете тука - 166 фейслифт е наследник и по-усъвършенстван модел на 166 - беспорно е - другото е плод на носталгия по миналото :)
..ейй много ви яде този фейслифт всички вас :)..
Нито ме яде, нито ме ебе. Просто отговарям това, което ме питат:
Въпрос:
Отностно двигателите при 166 jtd мотора с какви коне е. Знам ,че има 136 ,140 и май 150. И кой от всички е най-добър от към здравина/мощност/разход?
Отговор:
140 и 150 като цяло са по-добри от 136. 150-коньовия е най-добре и е по-нов, но разликите между 140 и 150 са много по-малки.
Човекът пита за 3 мотора, отговарям му за 3 мотора.
nightroller
30-03-2012, 01:16
Нито ме яде, нито ме ебе. Просто отговарям това, което ме питат:
и аз :) никога не съм се изказвал негативно за 166 допреди фейслифта.
а и никога не съм ви питал за какво ви е това Q2 като имате доста добри електронни системи емулиращи самозаключващ се диференциал ама фешъна си е фешън :):)
и аз :) никога не съм се изказвал негативно за 166 допреди фейслифта.
Нито аз - за фейслифта.
nightroller
30-03-2012, 02:15
Нито аз - за фейслифта.
най-големия ви враг е времето.
най-големия ви враг е времето.
Батка, ако си изтрезнял вече, вземи си думите назад.
Pepko-Bepko
30-03-2012, 22:25
Да изкажа и аз мнение за феиса.Много пипната предница и по-модерно жтд ...и една 6-та да не плачат феновете на туин спарка.И все пак 2 фара наистина правят друга кола ....но са пласмасови и срареят в пъти повече от на старите 166 оборудването им куца ...Пласмасите в купето се захабяват в пъти повече от на старите.
ecotronic
31-03-2012, 19:02
Може и нищо да не разбирам от дизайн, може и да нямам изобщо вкус, но ако трябва да оценявам визията на предницата на двата вида 166 -ци по шестобалната система........
На фейслифта пиша 6+ а на другата 3 на релси.
То всеки си харесва неговото. Фейслифта наистина е красив, но някак изчезва чара на 166цата и интериора прекалено пластмасов изглежда, особено с бежов или сив салон. Някак си по масова изглежда фейслифта и не се откроява, докато стария фейс и от 10км да видя няма да я объркам.
ecotronic
31-03-2012, 20:03
Примерно ако сравнявам 156 - цата и нейния фейслифт........не намирам особена разлика във визията. На мен лично там фейслифтът по-малко ми харесва от класическата.
Докато при 166 - цата намирам, че има доста по-съществена разлика между двете модификации.
Човекът пита кво да гледа на колата, вие пак го обърнахте на спор за и против фейслифта.
За мултиджета кво - найш колко мИто ще платиш за тия 16 винтила - колкото си я зел, три пъти по толкова!
---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:54 ----------
Хм... странно... Защо тогава всички нови коли са с мултиджет ако са чак толкова калпави ???
Не са калпави, по-непознати са и са по-скъпи за поддръжка. Което не е причина да не си купи човек кола с такъв двигател, стига да има възможност.
Аз лично избрах модела преди фейслифта, макар че за парите, за които купих моята, с малко повече търсене и малко компромиси щях да си купя фейслифт. Обаче: повече не ми се търсеше, второ, не ми се правеха компромиси с оборудването и състоянието и трето - волана на фейслифта ако е без копчета просто не мога да го преживея, колкото и глупаво да звучи.
Jivko7777
01-04-2012, 16:04
За мултиджета кво - найш колко мИто ще платиш за тия 16 винтила - колкото си я зел, три пъти по толкова!
какво мито те гони бе братчед :crazy:
DiStefano
01-04-2012, 16:57
какво мито те гони бе братчед :crazy:
що бе .. мое да я вкарва от друг континент :crazy:
nightroller
01-04-2012, 19:08
що бе .. мое да я вкарва от друг континент :crazy:
http://www.youtube.com/watch?v=GFq0LEOGvXI
какво мито те гони бе братчед :crazy:
http://vbox7.com/play:9f0fb8f1
geniusloci
01-04-2012, 20:17
Да изкажа и аз мнение за феиса.Много пипната предница и по-модерно жтд ...и една 6-та да не плачат феновете на туин спарка.И все пак 2 фара наистина правят друга кола ....но са пласмасови и срареят в пъти повече от на старите 166 оборудването им куца ...Пласмасите в купето се захабяват в пъти повече от на старите.Бе и аз така в началото, ама... старата ми харесва повече в някои отношения вече. Имам новата, може би затова...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.