PDA

View Full Version : Датчик перка радиатор 2.10.3 - 2.10.4



spellmaste
28-03-2012, 23:15
Здравейте,
Ще слагам комп. 2.10.3 (ЦФ1) на инсталация 2.10.4 (ЦФ1). При 2.10.3 перката на радиатора се регулира от комп-а, а на 2.10.4 от термостата. Има ли лесен начин да се подкара перката с 2.10.3 без да се сменя цялата инсталация. Предложиха ми вариант с реле и малко допълнително окабеляване, но търся и други идеи :)

YORDAN alfa maniac
28-03-2012, 23:29
колега, до колкото знам, разликата не е само в управлението на перката. Прегледай по пинове в някоя програма двете версии на комповете

---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:27 ----------

с реле и копче е кофти вариант, иначе, защото по някой път се забравя

Васил Петров
29-03-2012, 00:03
Здравейте,
Ще слагам комп. 2.10.3 (ЦФ1) на инсталация 2.10.4 (ЦФ1). При 2.10.3 перката на радиатора се регулира от комп-а, а на 2.10.4 от термостата. Има ли лесен начин да се подкара перката с 2.10.3 без да се сменя цялата инсталация. Предложиха ми вариант с реле и малко допълнително окабеляване, но търся и други идеи :)

Само да ти кажа че си в грешка. На 2.10.4 се управлява от еку-то.

А на 2.10.3 за перката има и датчик на водния радиатор който при 2.10.4 го няма.

spellmaste
29-03-2012, 19:34
Само да ти кажа че си в грешка. На 2.10.4 се управлява от еку-то.

А на 2.10.3 за перката има и датчик на водния радиатор който при 2.10.4 го няма.

да де да, важна е идеята, едното да работи с другото и търся варианти


регледай по пинове в някоя програма двете версии на комповете
ще помогнеш ли малко, с чичо гугле нещо неможем да се разберем аз какво търся и той какво показва :(

spellmaste
29-03-2012, 20:25
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=56984

Две теми по-нагоре в раздела... Отваряш, търсиш, сваляш "дебелите книги" по 1000+ страници и почваш да четеш...
Ти си се ориентирал към по-лесния вариант някой просто да ти каже, ама тука познанието нали е безценно и всеки си го пази... :thumbdown:

Благодаря :notworthy:

Сега само остава да се ориентирам кое къде и какво е :D


Такааа, след известно преглеждане на схеми, волтажи и кабелчета разбрах че нищо не разбирам :(

spellmaste
30-03-2012, 22:52
Хайде де хора, ударете едно рамо :cheers:

Васил Петров
31-03-2012, 15:33
Най-лесно ще стане с ново Еку за 2.0тс - 2.10.4 :prescription:

spellmaste
31-03-2012, 16:16
Най-лесно ще стане с ново Еку за 2.0тс - 2.10.4 :prescription:

Знам , но за момента държа точно на това еку.

kolev
02-04-2012, 10:55
здрасти колега. както ти каза васил по-горе при 2.10.4 самото еку задейства перките /по-точно релетата/. при 2.10.3 1 и 2 степен се задействат от отделен двоен термо ключ който им управлява релетата. фактически не е нищо особено, трябва ти радиатор от стария тс с дупка за термоключ и да пренаредиш инсталацията. проблема е че трябва да подвържеш и пресостата ако имаш климатик.

Васил Петров
02-04-2012, 14:59
Да ама за 50-60лв не си заслужава цялата преработка. Достатъчно КуВе-та и ТИ-ки има на части.

spellmaste
02-04-2012, 21:24
здрасти колега. както ти каза васил по-горе при 2.10.4 самото еку задейства перките /по-точно релетата/. при 2.10.3 1 и 2 степен се задействат от отделен двоен термо ключ който им управлява релетата. фактически не е нищо особено, трябва ти радиатор от стария тс с дупка за термоключ и да пренаредиш инсталацията. проблема е че трябва да подвържеш и пресостата ако имаш климатик.

за момента съм решил да го направя като на голфовете, директно от акумулатора през термостат и към перката. В последствие това ще премине през релетата в купето :)

ПП: Васко много си прав, но хей го на пуст инат :D

kolev
03-04-2012, 10:40
с оригиналния термоключ не го прави щото няма да понесе тока. прекарай го през релетата. на термоключа имаш 3 пина -маса , 1-ви контакт на ниската температура за 1-ва степен, 2-ри контакт за по-високата за 2-ра степен.
масата я връзваш на някой винт на най-удобното ти място
за 1-ва връзваш съответния пин на термоключа към пин 26 на буксата на еку-то -това ти е управлението на релето на 1-ва степен
за 2-ра същото като горното само че на пин 25 на буксата на еку.
отделно ако имаш работещ климатик ще трябва да му вържеш и пресостата, ама и това не е проблем.

общо както виждаш за да направиш коректно инсталацията трябва да опънеш само 2 кабелчета /не е нужно и да са дебели/ като запазиш пълната функционалност, не прави голфаджийски работи щото после ще питащ "що ми прегря колата"

spellmaste
05-04-2012, 21:16
с оригиналния термоключ не го прави щото няма да понесе тока. прекарай го през релетата. на термоключа имаш 3 пина -маса , 1-ви контакт на ниската температура за 1-ва степен, 2-ри контакт за по-високата за 2-ра степен.
масата я връзваш на някой винт на най-удобното ти място
за 1-ва връзваш съответния пин на термоключа към пин 26 на буксата на еку-то -това ти е управлението на релето на 1-ва степен
за 2-ра същото като горното само че на пин 25 на буксата на еку.
отделно ако имаш работещ климатик ще трябва да му вържеш и пресостата, ама и това не е проблем.

общо както виждаш за да направиш коректно инсталацията трябва да опънеш само 2 кабелчета /не е нужно и да са дебели/ като запазиш пълната функционалност, не прави голфаджийски работи щото после ще питащ "що ми прегря колата"

Ето за тая бира си говорехме !
Благодаря !