View Full Version : Кормилна рейка
Днес се рових по колата защото от един известен период чувам едно леко потракване и днес за зла беда открих откъде е, а именно кормилният прът има лек луфт от лявата страна. Рейката няма течове. Ясно е че ще се прави но искам да попитам знаещите дали има вариант за обиране на този луфт поне за момента без да сменям втулките и ако ДА къде се намира болта, че днес май не видях такъв.
Поздрави
alfa156jtd
29-03-2012, 21:08
Колега,вътрешния накрайник има мека връзка и много често луфтовете идват от тях.
lordliness
29-03-2012, 21:31
Тук съм сложил някои снимки може да видиш какво има под маншона
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59112
Без да обидя някой ама Вие май не четете какво пиша. Луфта е в рейката или между кормилният прът /гребена/ който мести двата накрайника + шарнирите наляво и надясно и кара колелата да завиват и втулката. Та втулката която и в левият край на рейката е износена. Обикновенно има гайка или болт и под него една пружина и още едно нещо и като навиеш болта той натяга пружината и се обира луфта. Тук обаче май не видях такова нещо. Кормилните накрайници и шарнирите са ОК.
Поздрави
Pepko-Bepko
30-03-2012, 22:16
Колега натегни си рейката на мн. лесно място се намира гайката за която самия ти говориш.Между стабилизиращата щанга и магарето,точно до пиньона на самата рейка.С камък 17мм на гедорито и си ти.Съветвам те преди да пипаш там да бележеш с маркер за да знаеш колко точно натягаш за да стане корекцията както трябва и ако е нужно да върнеш обратно.Не прекалявай обаче че ще имаш проблем с твърдостта на волана.
Е браво ето за това говоря. В интерес на истината там отзад не гледах. Търсих някъде отгоре. Да това за белязката е ясно. Отново много мерси.
Поздрави
silversnake
16-04-2012, 09:37
http://media.snimka.bg/s1/0332/026908162.jpg?r=0
Колеги, това ли e регулиращия винт за който става дума? В случая аз съм снимал десния откъм пасажерското колело. При мен вдясно е хлопането и новата втулка не премахна луфта във вътрешния накрайник...
silversnake
22-04-2012, 13:10
:rolleyes:
...Хм. Ще си позволя да си задам въпросчето пак...Не знам снимката ли не е ясна достатъчно, що ли? Правена е отгоре, зад двигателя, дясна щанга. Идентичния болт с гайка отдолу го има и от късата /шофьорската/, до кормилния прът.
И ако това е натегача, има ли значение откъде се натяга - откъм болта/отгоре/, откъм гайката отдолу /пред стаб.щанга/ или е все тая?... Не че няма да го налучкам, но не ми се играе насляпо, без да съм го правил.:bored:
...Поне автора на темата може да ми отговори, след като явно го е правил вече. За което мерси в аванс.
П.П. Размерът на сниманото обаче е 19:pizza:.
Pepko-Bepko
22-04-2012, 13:29
Това са болтовете с които рейката е завита към магарето и нямат нищо.
silversnake
22-04-2012, 14:36
.....общо..... Ок.
Беше ми се скапал компа и затова не съм отговорил и да колегата ме е изпреварил това са болтовете които държат рейката към моста а болта за регулиране е друг но аз реших за момента да не пипам по ред причини.
Поздрави
lordliness
22-04-2012, 22:49
Аз съм пробвал натягане на болта на механични рейки-резултата въобще не е добър, защото износването е в средата и при навит волан затяга в краищата.
Имам причукване което силно ме съмнява че е от рейката В крайна сметка ако установя че е от нея има ли регулиране, ремонт или смяна на цялата рейка или на кои детайли
Ако причуква е по-скоро от накрайник или някоя втулка. Първо там гледай!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.