View Full Version : Трудно пали, топла.
Значи, проблема го имам отдавна, обаче съм свикнал и не му обръщах внимание. Миналата седмица, жената взема книжка и...не може да свикне с това, че когато е загряла (колата) след престой от около десетина минути, трябва да се пали със подаване на газ и повечко въртене. Иначе, когато е студена си пали от раз. Аз си мисля че, може да е от свещите, защото не са сменяни от както съм я взел. В момента съм с БОШ WR78X четри полюса. Обаче в сайта на БОШ по номера на двигателя ми излиза, че колата е спортвагон 4x4, а пък тя не е. И обърквацията е пълна:crazy:. Ако някой има някаква идея, от какво може да е това трудно палене и изобщо, дали е от свещите, моля да сподели. Номера на двигателя е: 30732...
Какво значи пали трудно?
Върти безпроблемно и не запалва или затяга при въртене? Ако е първият вариант, може да и е в повечко закъснението. Може и карбураторите да не са в час, а може и просто да е за свещи или кабели, може и капачката или палеца на делкото да са нагорели. Дай повечко описателна информация, за да можем да се насочим.
Да, стартера си върти. Карбураторите и центровката ги настройва майстор, преди доста време, тогава сменихме и свещите, обаче пак така си беше. Антифриз и масло не се губят, или е пренебрежимо малко. Когато крам на къси разстояния 1,2 километра свещите като ги развия са доста черни, а когато мина двадесетина км. се очистват, стават жълтеникаво сиви. Всъщност, четвъртата не я развивам защото нямам инсрумент за нея. Капачката на делкото е добре, защото имам една нова в багажника и с нея няма разлика. Бях чел някъде ,че ако се обърнат + и – на бобината искрата става слаба и ги прави тези "номера". Нея (бобината) сам си я сменях и може да съм объркал нещо, обаче не знам ако ги разменя (+ и –) дали няма да опукам нещо. И нещо друго се сещам, когато запуша отворите за въздушния филтър, двигателя не си променя работата, а би трябвало да паднат оборотите.
Аз залагам на голямо закъснение в запалването. Дай малко предварение на делкото. Примерно 5-6 градуса. Предварение се дава, когато завъртиш делкото на обратно на часовниковата стрелка. Много уж големи майстори настройват карбуратори, като връщат аванса, защото не могат добре да синхронизират карбураторите. Когато върнат аванса, сместа от карбураторите вече няма голямо значение, защото така или иначе искрата не е във правилния момент.
Върни делкото и ако усетиш по-лесно палене и колата стане по-нервна, значи това е била причината.
mitaka_cs
29-03-2012, 22:28
Номерът на двигателя 307.32 съответства на модела от подписа ти. Не ги слушай тия от Бош.
С четириполюсни свещи са стандартно само 1.7 16v. Търси по каталозите примерно на Денсо или НЖК обикновени еквивалент на Лодж 25HL. И Лоджа ще свърши работа стига да не е менте...под 10 лв за брой ги има.
Аз залагам на голямо закъснение в запалването. Дай малко предварение на делкото. Примерно 5-6 градуса. Предварение се дава, когато завъртиш делкото на обратно на часовниковата стрелка. Много уж големи майстори настройват карбуратори, като връщат аванса, защото не могат добре да синхронизират карбураторите. Когато върнат аванса, сместа от карбураторите вече няма голямо значение, защото така или иначе искрата не е във правилния момент.
Върни делкото и ако усетиш по-лесно палене и колата стане по-нервна, значи това е била причината.
Номерът на двигателя 307.32 съответства на модела от подписа ти. Не ги слушай тия от Бош.
С четириполюсни свещи са стандартно само 1.7 16v. Търси по каталозите примерно на Денсо или НЖК обикновени еквивалент на Лодж 25HL. И Лоджа ще свърши работа стига да не е менте...под 10 лв за брой ги има.
Аз залагам и на неработещ вакуум-регулатор, което си е точно както Боби го каза за малкото предварение.
Виж вакуумите дали са наред. Внимавай, защото ако имаш въгленов филтър за бензиновите пари, точно вакума за вакуум-регулатора е свързан с него, посредством един клапан и объркването може да е пълно.
Аз ,залагам на зле регулирани клапани!!
Утре ще отида при майстора да видиме какво ще стане. Сам не ми се бутат, центровки, вакууми и клапанчета, пък за сваляне на глави, не ми се и помисля. Благодаря за съветите! Ще насоча вниманието на майстора към тях.
Аз ,залагам на зле регулирани клапани!!
Батка, тая кола , нищо, че е с карбуратори е с хидравлични повдигачи.
Все пак е 3-та серия, а на тях старите глави не се слагат. :cheers:
---------- Post added at 17:13 ---------- Previous post was at 17:06 ----------
Утре ще отида при майстора да видиме какво ще стане. Сам не ми се бутат, центровки, вакууми и клапанчета, пък за сваляне на глави, не ми се и помисля. Благодаря за съветите! Ще насоча вниманието на майстора към тях.
Никой не говори за сваляне на глави, това с вакуума го забрави. Паленето няма нищо общо с това дали ти работи вакуум регулатора или не. Той работи във обороти, а не на празен ход. А мога само да те посъветвам да внимаваш с майсторите, че от големи майстори колко засрани карбуратори съм виждал.......
Боби 33, разбирам те напълно. Аз всъщност ходя при двама различни майстори, препоръчани ми от познати, и хората си казват че не са много в час с алфите. Ще пробвам утре, пък каквото стане.
Резултата от днешните усилия е нулев. Човека си игра поне един час и стана, нищо. Най-вероятно проблема ще излезе от някой клапан или клапани.:small_cry: Е, засега ще краме така, иначе колата си върви прилично, поне според моите разбирания.
mimouzunov
01-04-2012, 00:43
Резултата от днешните усилия е нулев. Човека си игра поне един час и стана, нищо. Най-вероятно проблема ще излезе от някой клапан или клапани.:small_cry: Е, засега ще краме така, иначе колата си върви прилично, поне според моите разбирания.
Преди мнооого време комшията имаше такива драми с жигулата... Помня, че накрая смени на куп кабели свещи бобина и цялото делко както си е с кондензатор чукче капачка и тн (абе махна старото и насади друго)... След тая интервенция всичко си се орави а проблема къде е бил никои незнае...
mitaka_cs
01-04-2012, 11:12
Резултата от днешните усилия е нулев. Човека си игра поне един час и стана, нищо. Най-вероятно проблема ще излезе от някой клапан или клапани.:small_cry: Е, засега ще краме така, иначе колата си върви прилично, поне според моите разбирания.
Този боксер топъл трябва да пали от четвърт оборот. Не се отказвай.
На колко километра са свещите? Има ли странни шумове при палене студена/топла, клатене на празен ход?
Разлика голяма във въртенето на стартера студена/топла долавя ли се? И се стига до компресията:)
Един звук и картина на паленето ако ни направиш;)
Нещо такова : http://www.youtube.com/watch?v=QcelbLBKesg тази би трябвало да е като твоята.
Защо не пробваш без въздушен филтър!?
Това е от преди малко, на първия клип не е работила от вчера, а на втория е след каране около 200метра, пак студена.http://www.youtube.com/watch?v=MyBbeaQ9rg8&feature=autoplay&list=PL369325D78FB2316F&lf=mh_lolz&playnext=1 (http://www.youtube.com/watch?v=MyBbeaQ9rg8&feature=autoplay&list=PL369325D78FB2316F&lf=mh_lolz&playnext=1)http://www.youtube.com/watch?v=jkVMX2XyM2k&feature=autoplay&list=PL369325D78FB2316F&lf=mh_lolz&playnext=2
Защо не пробваш без въздушен филтър!?
Пробвал съм, и резултата е малко по високи обороти и кто че ли върви повечко, иначе паленето си е все същото.
Проверявайте елементарните неща. Проверете дори зацепването на ангренажа, лесно е. Ударете един компресомер на всички цилиндри, също е лесно. Замерете съпротивлението на кабелите.
Бобината много трудно може да умре, но комутаторът умира лесно. С какво запалване е колата, с Бош или Магнети Марели?
Зацепването на ремъците го гледахме и е добре. Компресията е 9, като на първи цилиндър е с 0,5 по малко. Съпротивлението на кабелите не е мерено, като на тъмно няма искри, или пък да удря ток. Бобината не е мерена, обаче изглежда добре. Комутатора, и аз си мисля че може да прави номера, обаче нямам работещ за да го сменя. Запалване, динамо, стартер и т.н. са на БОШ. Без кутията на въздушния филтър когато затвориш (с ръка) притока на въздух на който и да е цилиндър се усеща как спира да работи. Когато извадя кабела на която и да е свещ, независимо от това дали е топла или студена, веднага се усеща че спира да работи дадения цилиндър. Мъркучите от и към резервоара ги одухахме, като там нещата изглеждат добре. Всъщност при измерването на бобина, кабели, комутатор и т.н. би трябвало човека който прави замерването предварително да знае какви стойности на показанията да очаква, пък аз дори не знам, примерно кабела, дали е омове или килоомове, макар че уж съм електротехник.
Всеки кабел, който дава над 3-4 килоома е тръгнал да умира. Над 10 килоома направо е за изхвърляне. Пробвахте ли да дадете малко предварение?
Значи, предварението не сме го бутали защото човека каза, че е добре и ми обясни, че при по голямо предварение ще имам проблем във високите обороти, а и когато паля колата (топла) без да е преседяла 5-10 минути, понякога стартера направо спира да върти, а спре ли съм 100% сигурен че в следващия момент ще запали. Сега, аз тези неща ги обяснявам така както аз съм ги разбрал или запомнил, така че може да има и разминавания някъде.
mitaka_cs
01-04-2012, 19:56
С подаването на газ променяш сместа до подходяща за запалване...и палиш...загрял.
Значи може да се пипне празния ход на карбураторите според мен.
Weber IDF на схемата. Би трябвало да си с такива, но провери.
Idle speed screw - все едно този променяш като й даваш газ да запали, но с него ще промениш оборотите на празен ход ако му пипаш позицията
Idle jets, Idle mixture screw :crazy:
Запушен жигльор? Въздушен?
Карбураторите са Делорто 40. Майстора и тях настройва, обаче каза, че от това по добре не става. А най интересното е, че когато ги бута и изчакахме 5-10 минути колата запали без газ и продължително въртене. А след няколко часа, работата пак беше същата, имам чувството че сама се разстройва или пък че има някъкъв датчик за температура и от там се управлява проблема, като съм напълно наясно, че такъв датчик няма.
Казваш, че стартера спира, точно преди да запали.
Това е типично за много голямо предварение.
Май в грешна посока дълбахме!
Пак се връщам към вакуумния регулатор. Ако не работи, някой е центровал на слух и предварението е просто голямо.
Това със спирането е само понякога, и то много рядко, и винаги се получава когато изгася и след няколко секунди искам да запаля, като колата е топла, когато е на по-малко от 80 градуса не се получава. Центрована е със стробоскоп. А вакуума го гледахме без капачката на делкото, когато засмуче се завърта, там каквото е, онези четирите пластини.
Това със спирането е само понякога, и то много рядко, и винаги се получава когато изгася и след няколко секунди искам да запаля, като колата е топла, когато е на по-малко от 80 градуса не се получава. Центрована е със стробоскоп. А вакуума го гледахме без капачката на делкото, когато засмуче се завърта, там каквото е, онези четирите пластини.
И на колко градуса е направена центровката със стробоскоп?
Колега, малко данни първо от мен:
Съпротивление на бобина - първична 0.7-1.0 Ом, вторична 6.7-9.6 кОм.
Предварение - 8 градуса при 900 об/мин със закачен вакуум.
Кофти ноо... МИНИМАЛНА компресия 10.3
Ако има газ анализатор, СО-то трябва да е от 1.5 до 3.5%...
До тук с данните. Според мен имаш по-скоро комплексен проблем от малки проблемчета можеби... Слаба искра(свещи, кабели, бобина, комутатор), карбуратори за чистене, защото щом казваш, че след настройка нещата се оправят за малко и после пак...едно почистване на жигльоритеняма да е излишно(поне тях, ако не и на целите карбуратори, най-добре) , можеш и сам да си го нарпавиш, но след това пак настройка... и евентуално пробив на въздух някаде, но това като цяло е малко вероятно. Освн това няма да е лошо хубаво да пръснеш с ВД и смажеш вакуум и центробежния регулатор, ей тъй за по-сигурно... :)
Не ви ли се струва възможнa ... уморена бензинова помпа?
И на колко градуса е направена центровката със стробоскоп? Точно това не го знам, само ми каза че е добре.
Не ви ли се струва възможнa ... уморена бензинова помпа?
Колата е карбуратор... :)
Явно така нещата не стават, което си е нормално. Моля някои ако знае човек някъде около Разград -Шумен-Русе които може да я види да пише.:please:
reza4kata_
02-04-2012, 22:54
Колега аз имам същия проблем моята алфа е абсолютно същата какво ли не опитвах кого ли не питах нищо не стане и накрая се отказах и сега сия карам така.Наистина е много дразнещо по 5 мин да въртиш да запали така че дано да откриеш проблема за да мога и аз да проверя дали е там проблема.Иначе като цяло направо ме отчая моята алфа пали в пъти по трудно от твоята и направо твойто палене за мен е от раз се едно.
Колега аз имам същия проблем моята алфа е абсолютно същата какво ли не опитвах кого ли не питах нищо не стане и накрая се отказах и сега сия карам така.Наистина е много дразнещо по 5 мин да въртиш да запали така че дано да откриеш проблема за да мога и аз да проверя дали е там проблема.Иначе като цяло направо ме отчая моята алфа пали в пъти по трудно от твоята и направо твойто палене за мен е от раз се едно. Ти поне си от София. Виждам че има хора писали в темата които са наясно с нещата. Всички майстори при които съм ходил искат да правят ремонт на двигателя, а съм виждал по издухани коли които си палят независимо от температури и други външни фактори.
Колега аз имам същия проблем моята алфа е абсолютно същата какво ли не опитвах кого ли не питах нищо не стане и накрая се отказах и сега сия карам така.Наистина е много дразнещо по 5 мин да въртиш да запали така че дано да откриеш проблема за да мога и аз да проверя дали е там проблема.Иначе като цяло направо ме отчая моята алфа пали в пъти по трудно от твоята и направо твойто палене за мен е от раз се едно.
Ако не си наясно с мотора, но ровиш самичък, може и по-зле да станат нещата. А ако не ти се дават пари и не можеш сам да си я оправиш, едва ли тук във форума някой ще ти помогне. Може и 20 различни диагноззи да ти даде някой, но никой да не познае.
Явно така нещата не стават, което си е нормално. Моля някои ако знае човек някъде около Разград -Шумен-Русе които може да я види да пише.:please:
Заповядай ако имаш път на сам. Имам един които за мен лично 33-ките ги разбира на дълбоко.Само той ми е барал по 3-те боксера основния ремонт пак той ми го направи и съм доволен. Ако искаш мога да ти дам и негов телефон!!!
Заповядай ако имаш път на сам. Имам един които за мен лично 33-ките ги разбира на дълбоко.Само той ми е барал по 3-те боксера основния ремонт пак той ми го направи и съм доволен. Ако искаш мога да ти дам и негов телефон!!!
Добре колега, най-добре пиши на лично. Всъщност най-важното май е да разбира и от карбуратори, защото там където имат газанализатор в Разград казват: "и.б ли му маата как са нстройва това нящо". Моя майстор ги настройва на ухо, така да се каже.
---------- Post added at 18:26 ---------- Previous post was at 18:24 ----------
Ако не си наясно с мотора, но ровиш самичък, може и по-зле да станат нещата. А ако не ти се дават пари и не можеш сам да си я оправиш, едва ли тук във форума някой ще ти помогне. Може и 20 различни диагноззи да ти даде някой, но никой да не познае. За съжаление, колегата е много прав! Едно е колата да е пред теб, а съвсем друго е да гадаеш по снимки.
Чувал съм че най добре карбураторите ги настройват механиците мотори!!! Дали е вярно не знам !!!
Ами той моя майстор точно "кросаци", "пистаци" и дуги двуколесни най му допадат. Даже гледам направо карбуратори свалени от мотора му носят, още парят...:-D
reza4kata_
03-04-2012, 19:59
Ако не си наясно с мотора, но ровиш самичък, може и по-зле да станат нещата. А ако не ти се дават пари и не можеш сам да си я оправиш, едва ли тук във форума някой ще ти помогне. Може и 20 различни диагноззи да ти даде някой, но никой да не познае.
Ще съм благодарен ако ми кажеш при някой наистина добър специалист при който да отида и да огледа изцяло двигателя защото мисля да слагам и газово по нататък като сабера пари и искам всичко да е изрядно и да нямам проблеми.Мерси предварително...
Ще съм благодарен ако ми кажеш при някой наистина добър специалист при който да отида и да огледа изцяло двигателя защото мисля да слагам и газово по нататък като сабера пари и искам всичко да е изрядно и да нямам проблеми.Мерси предварително...
Пратил съм ти ЛС. Може и да ми звъниш директно - 0899803312
Вчера ходих в Търговище при човек, който има вакууммери, или както се наричат уредчетата. Поигра си човека, като на място всичко изглеждаше добре. Обаче като покарах малко, гледам че оборотите когато натисна спирачка падат, а когато я покарам над 3500об. остават на 1100-1200 и след 10-ина секунди падат на 900. Когато пристигнах в Разград забелязах че оборотите падат почти до угасване обаче не гасне, (държи се мъжки). Също когато съм на скорост, по надолнище ми припатква в аспуха, и от време на време се чуват странни звуци от лявата страна на двигателя. Общо взето, работата е илюжън. Днес след работа, отварям капака и, ко да видя, мъркучето на вакуума на делкото си виси свободно, нанизах го на мястото му и тръгнах да покарам, обаче разликата е нищожна. Карал съм 1-2 км. до към 60гр.
Вчера ходих в Търговище при човек, който има вакууммери, или както се наричат уредчетата. Поигра си човека, като на място всичко изглеждаше добре. Обаче като покарах малко, гледам че оборотите когато натисна спирачка падат, а когато я покарам над 3500об. остават на 1100-1200 и след 10-ина секунди падат на 900. Когато пристигнах в Разград забелязах че оборотите падат почти до угасване обаче не гасне, (държи се мъжки). Също когато съм на скорост, по надолнище ми припатква в аспуха, и от време на време се чуват странни звуци от лявата страна на двигателя. Общо взето, работата е илюжън. Днес след работа, отварям капака и, ко да видя, мъркучето на вакуума на делкото си виси свободно, нанизах го на мястото му и тръгнах да покарам, обаче разликата е нищожна. Карал съм 1-2 км. до към 60гр.
В общи линии предварение се дава при топъл мотор, до момента в който мотора даде най-високи обороти на празен ход, гаси се и при запалване не трябва да затяга. Ако започне да затяга, се дава мъничко закъснение. Аз съм правил много боксери, който са със твоите симптоми и винаги са се оказвали със голямо закъснение.
Пак ти казвам, дай малко предварение на делкото. Казвам го от опит, защото всяка кола правена със стробоскоп, дори по книга на 5-6 градуса при празен ход, в действителност е мъртва. Само с 4-5 градуса предварение колата винаги излита, това показва практиката, при това без да чука аванса. Особено добре се получава в комбинация с хубав бензин. Ако му дойде много аванса на мотора, той затяга при палене (просто защото искрата идва доста преди ГМТ и се получава обратен удар в цилиндъра) Аз лично винаги съм настройвал и карбураторите, и делкото на ухо и винаги нещата са били ОК.
Добре колега, при първа възможност ще бъде направено. А какво стана с колата на "резачката"?
Нямам представа. Никой не ми се е обаждал.:?
Вчера ходих в Търговище при човек, който има вакууммери, или както се наричат уредчетата. Поигра си човека, като на място всичко изглеждаше добре. Обаче като покарах малко, гледам че оборотите когато натисна спирачка падат, а когато я покарам над 3500об. остават на 1100-1200 и след 10-ина секунди падат на 900. Когато пристигнах в Разград забелязах че оборотите падат почти до угасване обаче не гасне, (държи се мъжки). Също когато съм на скорост, по надолнище ми припатква в аспуха, и от време на време се чуват странни звуци от лявата страна на двигателя. Общо взето, работата е илюжън. Днес след работа, отварям капака и, ко да видя, мъркучето на вакуума на делкото си виси свободно, нанизах го на мястото му и тръгнах да покарам, обаче разликата е нищожна. Карал съм 1-2 км. до към 60гр.
Тръгни по това маркуче и виж някъде да не е измъкнато! Ако имаш еко-бокс е страшно. Маркучето отива в един тройник и от там в един клапан, после в електроклапан , еко-бокса и става мазало.
Тръгни по това маркуче и виж някъде да не е измъкнато! Ако имаш еко-бокс е страшно. Маркучето отива в един тройник и от там в един клапан, после в електроклапан , еко-бокса и става мазало.
Какво? Еко какво?
Все пак говорим за карбураторна 33-ка. Демек няма нищо еко в нея.:smartass:
Тръгни по това маркуче и виж някъде да не е измъкнато! Ако имаш еко-бокс е страшно. Маркучето отива в един тройник и от там в един клапан, после в електроклапан , еко-бокса и става мазало.
То това е като на жигули, излиза от 4 ти цилиндър, през едно клапанче и влиза в делкото. Като засмуча с уста и четирите пластинки в делкото мръцкат обратно на часовника.
Днес се позанимавахме с моя майстор и четохме в едни дебели книги за разстоянието между полюса и електрода на свещите, като по тази книга излиза, че е 0,5-0,6 мм. обаче по номер на двигателя... (просто няма такъв номер) и човека каза, че трябва да пробваме с други свещи. Така че, като събера парички или намеря работещи, ще видим. Колега Боби33, за центровката така и не можах да го накарам да я бутне, казва че, е това и толкова, пък то насила не става. Ако има развитие ще пиша:thumbup:.
Днес се позанимавахме с моя майстор и четохме в едни дебели книги за разстоянието между полюса и електрода на свещите, като по тази книга излиза, че е 0,5-0,6 мм. обаче по номер на двигателя... (просто няма такъв номер) и човека каза, че трябва да пробваме с други свещи. Така че, като събера парички или намеря работещи, ще видим. Колега Боби33, за центровката така и не можах да го накарам да я бутне, казва че, е това и толкова, пък то насила не става. Ако има развитие ще пиша:thumbup:.
Че то свещи Денсо обикновени работят перфектно, аз лично на комбито ги карам вече 30 хиляди, откакто се постопли даже и студена паля на газ, на бензин също работят перфектно тия свещи, а им дават пробег 10 000км. А струват около 5-6 лв. бройката. 0.5 0.6 е малкък луфт за свещи, трябва да бъде 0.7 - 0.8 мм.
Твоят майстор копае в грешна посока. За пореден път повтарям, оставете книги, каталози, и т.н. Мотор със закъснение ПАЛИ ТРУДНО когато е тъпъл.
Преди няколко години колегата ни Драго (DJ) имаше 33-ка 1.3 с карбове и ми я докара момчето тук в София, беше пипана някъде другаде и нещата бяха така, както при теб. Освен, че карбовете не бяха синхронизирани, някой беше дал и огромно закъснение. След като направих искрата по моя си начин, колата освен, че започна да пали когато трябва и както трябва, направо излетя, стана много по-нервна и спонтанна и харчеше нормално.
Ако Драго чете темата, ще го потвърди.
О.К. утре ще го мъча пак, пък ако добия "смелост" аз ще си я бутна.
Че то свещи Денсо обикновени работят перфектно, аз лично на комбито ги карам вече 30 хиляди, откакто се постопли даже и студена паля на газ, на бензин също работят перфектно тия свещи, а им дават пробег 10 000км. А струват около 5-6 лв. бройката. 0.5 0.6 е малкък луфт за свещи, трябва да бъде 0.7 - 0.8 мм.
Твоят майстор копае в грешна посока. За пореден път повтарям, оставете книги, каталози, и т.н. Мотор със закъснение ПАЛИ ТРУДНО когато е тъпъл.
Преди няколко години колегата ни Драго (DJ) имаше 33-ка 1.3 с карбове и ми я докара момчето тук в София, беше пипана някъде другаде и нещата бяха така, както при теб. Освен, че карбовете не бяха синхронизирани, някой беше дал и огромно закъснение. След като направих искрата по моя си начин, колата освен, че започна да пали когато трябва и както трябва, направо излетя, стана много по-нервна и спонтанна и харчеше нормално.
Ако Драго чете темата, ще го потвърди.
Потвърждавам, имаше зададено огромно предварение с цел да замаже "майстора" че не е успял да центрова карбовете колата, освен това като завъртя делкото Боби където трябва колата дори се опита да загасне, след това последва центровка на ухо от Боби(1 кафе време)...и аз тогава си мислех че имам вървяща 33-ка :), закарах я на Боби за съединител, а той я направи изтребител :)
Колега вслушай се в Боби, освен това се сещам че и кабелите ми бяха с някакво грандьозно съпротивление...и ги сменихме...абе колата беше направо друга :devil:
ПП: не е опит за реклама просто който го може го може, а който не го може по добре да не пипа тези коли :)
Успех на колегата с колицата :)
Днес се направих на жичкаджия и измерих съпротивлинието на палеца-1 к.ом и кабелите, като само един от петте показа 9 к.ом, а другите 10-11 к. ом. Най интересното е, че като ги отделя от свеща при работещ двигател, искрите са доста яки. Кабелите са на около две години. Утре ще отида до магазина, да премеря какво съпротивление имат същите тези кабели, когато са чисто нови.
Днес се направих на жичкаджия и измерих съпротивлинието на палеца-1 к.ом и кабелите, като само един от петте показа 9 к.ом, а другите 10-11 к. ом. Най интересното е, че като ги отделя от свеща при работещ двигател, искрите са доста яки. Кабелите са на около две години. Утре ще отида до магазина, да премеря какво съпротивление имат същите тези кабели, когато са чисто нови.
Може да са със същото съпротивление. В магазините продават само боклуци със графитено-силиконова сърцевина (демек проводник). Иначе оригиналните кабели на тия коли варират между 3 и 4 килоома.
Пак повтарям, нямаш проблем със запалването на колата, който да е свързан със кабели, свещи и т.н.
Проблемът идва от момента в който искрата идва в цилиндъра - демек аванса.
Забележи къде е сега делкото и го врътни леко по посока, обратна на часовниковата с 3-5 мм. Тия кочини носят на предварение така, че не се притеснявай, ами върти там. Винаги можеш да си го върнеш на старото положение. Аз лично гледам разстоянието от вакуумния регулатор до маркуча.
Значи, нищо не става.:-( За сега ще караме така. Темата е за ключ или триене.
JORDANGT
22-04-2012, 09:28
На първата ми 33-ка имах същия проблем.Един колега по-нагоре ви намекна за бензиновата помпа.При мен се оказа ,че лостчето което бута помпата се беше изяло.За радост имах и друго и като ги сравних се оказа ,че има разлика от 1,5мм.Сложих по-дългото и колата взе да пали и гореща.След това и Боби33 ги барна и колата започна да лети....
Да, има вероятност и от помпата да е проблема, обаче просто не ми се занимава вече, пък и жената взема да свиква:idea2:. Благодаря на всички отзовали се!
Добре, аз друго да питам, че досега не разбрах. Докато въртиш и не пали топла, даваш ли и газ по мъничко или я чакаш да припали без газ?
Идва ми и друго наум: може да е ниско нивото на бензина в поплавъковите камери на карбураторите.
Добре, аз друго да питам, че досега не разбрах. Докато въртиш и не пали топла, даваш ли и газ по мъничко или я чакаш да припали без газ?
Идва ми и друго наум: може да е ниско нивото на бензина в поплавъковите камери на карбураторите.
Малко е трудно за обяснение, обаче ще пробвам - колата е карана докато загрее50 до 90 гр. спирам, ако веднага завъртя пали веднага, обаче оставя ли я повече от 10 мин. когато реша да запаля, едновременно с въртенето на стартера трябва да подавам плавно газ, като през това време имам чувството че, стртера започва да "маже". Най интересното е че колкото пъти майстора бутне настройките било то по карбуратора или центровка, самата работа на мотора се променя, а паленето с подаване на газ става при различно положение на педала на газта, като един път е горе, друг път долу, в средата и т.н. То, на човека му писна да се занимава с мене, пък и другите майстори още като видят, че е АЛФА и дават крачка, назаден ход:noooo:
Днес, без да искам, открих едно интересно нещо. Вакуум регулатора, на моето делко е обърнат към въздушния филтър, а на снимки и клипове които гледам в интернет се вижда, че на другите е точно на 180 гр. Та възможно ли е изобщо двигателя да запали ако се обърне делкото? Или много съм се заблудил!
Днес, без да искам, открих едно интересно нещо. Вакуум регулатора, на моето делко е обърнат към въздушния филтър, а на снимки и клипове които гледам в интернет се вижда, че на другите е точно на 180 гр. Та възможно ли е изобщо двигателя да запали ако се обърне делкото? Или много съм се заблудил!
Изобщо не се заблуждаваш!
Това делко можеш да го боцнеш където си искаш. Стига после да наредиш кабелите правилно.
Можеш да си го слагаш в каквото си положение пожелаеш. На практика няма значение.
Добре е да е с вакуумния регулатор назад към купето, за да е по-лесно слагането на маркучето за вакуума, но това не е решаващо.
Важна е само посоката на делкото да съвпада,защото ако това делко не е за тази кола,олеле.
Важни са и ред позиции в делкото ,но не е фатално като посоката.
Важна е само посоката на делкото да съвпада,защото ако това делко не е за тази кола,олеле.
Важни са и ред позиции в делкото ,но не е фатално като посоката.
Баси, хвърли ме в размисъл!
Има ли такива делка... сега се сетих, че има дето се въртят на обратно!
Отврат!
Колега, дай снимки, че Дригата ме хвърли в музиката!
Най-отвратителното е, че е прав и съществува такава възможност.
Снимай делкото!!!
http://www.clubalfaromeo.com/forum/jpg.gif%20Photo-0063.jpg%20%2880.1%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0064.jpg%20%2880.2%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0065.jpg%20%2891.5%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo Ето малко снимчициhttp://www.clubalfaromeo.com/forum/jpg.gif%20Photo-0061.jpg%20%2882.1%20KB%29
Така,това делко е с датчик хол,а това означава ,че тази кола е с игнишън процесор,една малка кутийка зад акомулатора.
Нагласяте на празен ход аванса със стробоскоп,на 850+/-50 обр да е 7+/-1 градуса и не пипате повече .
От там отваряте карбураторите отгоре и вижте дали двете нива в поплаваковите камери са еднакви(според мен са много високи), после проверявате дали ускорителните помпи пръскат в 4-те цилиндъра и еднакво ли пръскат.
Ако нивата,на карбураторите минават гърбичката на камерата ,значи са високи,посредством отвертка правите поплавъците в затворено положение да са на 5-6мм от гарнитурата на капака и затваряте карбураторите.
След това палите колата и я оставяте на празен ход,със малка отвертка регулирате винтовете за празният ход,които се намират в дъното на карбураторите, 4 броя винтчета.
Според моя малък опит ви препоръчвам едно по едно да ги стягате докрай и след това да ги развиете на 2 оборота всяко,така пали лесно,върви и не харчи.
Ако изпълните тези неща и пак имате същият проблем остава само да ми кажете с какви свещи е колата и най вече с какво топлинно число.
Ако са бош трябва да са 5-ци,ако са нжк трябва минимум 6-ци,ако са шампион ги изхвърляте,ако са денсо трябва да са 22,ако са беру ги изхвърляте.
Другото което се досещам е ,че този адванс процесор взаимстваше и температура на мотор,но може и да бъркам,хубаво е да направиш подробни снимки на инсталацията от делкото до бобината подробно,за да се види кое къде отива,за да сме сигурни как да ти помогнем.
И последно,вземете с майстора ти да премерите една компресия на ТОПЪЛ мотор.
Чакам да видим какво сте сътворили.
Така, зад акомулатора или около него няма кутийка, в което съм напълно сигурен. Този белия кабел от петата снимка идва от така наречената "плочка" и отива на бобината + и – ниско напрежение. Белия кабел е с две жила, а куплунга на "плочката" е със три пина, като се използват пин1 и пин3.
Така, зад акомулатора или около него няма кутийка, в което съм напълно сигурен. Този белия кабел от петата снимка идва от така наречената "плочка" и отива на бобината + и – ниско напрежение. Белия кабел е с две жила, а куплунга на "плочката" е със три пина, като се използват пин1 и пин3.
Така,след този ти пост просто незнам как работи нормално тази кола.:hmm:
Ти си с делко с датчик на хол(буксата на делкото е с три пина) и е бош,а комутатора който ми описваш е магнети марели.
Двете неща са за коренно различни запалвания,дори незнам как изобщо пали,НО може и аз да греше,затова отвори дистрибуторната капачка и снимай и една снимка и на бубина комутатор,ако може за да разбулим мистерията.
mimouzunov
06-05-2012, 10:10
Така,след този ти пост просто незнам как работи нормално тази кола.:hmm:
Ти си с делко с датчик на хол(буксата на делкото е с три пина) и е бош,а комутатора който ми описваш е магнети марели.
Двете неща са за коренно различни запалвания,дори незнам как изобщо пали,НО може и аз да греше,затова отвори дистрибуторната капачка и снимай и една снимка и на бубина комутатор,ако може за да разбулим мистерията.
По-нагоре писа за загряването на кутииката (електрониката за запалването)...
Преди време имах Лада Ока и тя го правеше същия номер! Студена е ок пали веднага а колкото повече загрява колата паленето става все по-трудно и по-трудно... Стигало се е до вариант след каране в задръстване да изсипа едно шише с вода в-у електрониката защото иначе трябва да въртя с минути докато запали!
http://www.youtube.com/watch?v=DkKcD62MAf4&feature=BFa&list=PL369325D78FB2316FЕто малко информация от вчерашните напъни:http://www.clubalfaromeo.com/forum/jpg.gif%20Photo-0068.jpg%20%2882.9%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0069.jpg%20%2882.1%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0070.jpg%20%2881.7%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0071.jpg%20%2881.8%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0072.jpg%20%2896.0%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0073.jpg%20%2895.2%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0074.jpg%20%2898.6%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-0075.jpg%20%2892.1%20KB%29%20%09%20jpg.gif%20Photo-007
RUSEV-BGR
06-05-2012, 20:59
Стандартно делко със центробежен и вакумен регулатор!А проблема ти колега идва основно от карбураторите-говорим за затруднения топъл старт!Като за начало виж нивата-и смени клапаните на поплаваците!!!
Стандартно делко със центробежен и вакумен регулатор!А проблема ти колега идва основно от карбураторите-говорим за затруднения топъл старт!Като за начало виж нивата-и смени клапаните на поплаваците!!! Може и от нивата да има нещо, обаче са настроени, доколкото знам. Ако извода за това си го правиш от първия клип, където се вижда черен пушек при форсиране, тогава е снимано по време на настройката, а чак на последния клип е докрано до сравнително добро "пърполене". Свещите са снимани след 15км. преход, а делкото не е това в колата, а друго, което е абсолютно същото. Работата е там, че взе да ми писва, да се занимавам.
mimouzunov
07-05-2012, 08:41
Може и от нивата да има нещо, обаче са настроени, доколкото знам. Ако извода за това си го правиш от първия клип, където се вижда черен пушек при форсиране, тогава е снимано по време на настройката, а чак на последния клип е докрано до сравнително добро "пърполене". Свещите са снимани след 15км. преход, а делкото не е това в колата, а друго, което е абсолютно същото. Работата е там, че взе да ми писва, да се занимавам.
Знам ,че предложението ми е полуидиотско но защо не пробваш като е загряла колата да направиш като мен... Да полееш с едно шише вода комутатора...
Знам ,че предложението ми е полуидиотско но защо не пробваш като е загряла колата да направиш като мен... Да полееш с едно шише вода комутатора...
Ако беше на 24 години и половина, щях да се съглася, че си полуидиот! Всъщност идеята не е чак толкова извратена.
Знам ,че предложението ми е полуидиотско но защо не пробваш като е загряла колата да направиш като мен... Да полееш с едно шише вода комутатора... Смятай че , при първа възможност съм го направил! Даже си мислех по едно време, да го сложа някъде на хладно - това без майтап.
mitaka_cs
07-05-2012, 21:51
Белите електроди на свещите за бедна смес ли подсказваха?
И това поливане на комутатора:ghost: Ако е лепнат за алуминиева плочка може нея с влажен парцал да охлади ако много е светнала, ма чак с манерката:joly:
Относно цвета на електродите, всеки казва различни, цветове, нагари и т.н. Обаче гледам на снимките се доближават до първатаhttp://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/9449_Poster.pdf
колеги , рядко имам време да влизам във Форума , и чак сега виждам тази тема. Имам подобен проблем и аз като колегата, но колата е 33ка 1.4 инжекция обаче... Студена пали с показването на ключа , но топла си трябва малко газ да се подаде и повече да се повърти което недоумявам на какво може да се дължи. Интересното е ,че не е някаква закономерност , случва се по някой път и да го няма въпросният проблем. Да вметна ,че колата не се кара често , но надали на това се дължи...Бих желал да отстраня въпросния проблем и приемам всякакви идеи и съвети ! Благодаря!
колеги , рядко имам време да влизам във Форума , и чак сега виждам тази тема. Имам подобен проблем и аз като колегата, но колата е 33ка 1.4 инжекция обаче... Студена пали с показването на ключа , но топла си трябва малко газ да се подаде и повече да се повърти което недоумявам на какво може да се дължи. Интересното е ,че не е някаква закономерност , случва се по някой път и да го няма въпросният проблем. Да вметна ,че колата не се кара често , но надали на това се дължи...Бих желал да отстраня въпросния проблем и приемам всякакви идеи и съвети ! Благодаря!
Като начало, горивен филтър сменял ли си и кога за последно?
Преди около 7500км са сменяни масло , свещи , ангренажен ремък и филтри. Лошото е ,че нямам спомен дали тогава се е сменил и горивния филтър .... Даже и аз си мислех да не е от него , и говорих с колегата VFTI евентуално за масло и филтри , като мислех всичко наведнъж да сменя ,но има още време. Има ли начин да се разбере дали проблема е в него или само смяната му ще покаже ?
Eдит , изрових документацията и горивен филтър е сменян преди около 18 000км ..
Откарай я ,да и настроят на газоанализатор налягането на бензина и положението на потенциометъра на дросела. По спомен при мене бачкаше най- добре на 56-58 ома на затворено положение, но това не е меродавно, а само ориентировъчно.Запушен катализатор или липсата му също разбъзикват тоя инжекцион.
Ммм колата е без катализатор , има резонаторно гърне на негово място. Помпата за бензина , е малко шумничка /незнам дали това трябва да ме притеснява/ но ми бяха казвали ,че това е защото била външна?! Тези настройки за които говориш как стават? Ако не е нужна специална апаратура за бъзикане на компютъра и , да ги мъча аз ? На място оборотите играят малко. Немога да преценя колко , но може би +-50 . Доколкото разбрах и прочетох имало моторче за празен ход , което можело от време на време да се почиства?!?! Този пост стана малко дълъг , но все се сещам за разни такива неща които е хубаво мисля да спомена ако ще помогнат при формиране на диагнозата.
Колеги , моля кажете къде може да я погледне някой алфичката които ще има идея какво прави, а няма да гадае по проблема с паленето топла.. днес едно трабантче запали по лесно от мен .. срам и позор.. :(
здрасти, най-добре си отвори една отделна тема и пиши коя година е колата и с какъв двигател и инжекцион.
След смяна на свещи, въртене на делкото и основна проверка по токовете положението е същото. Най-вероятно, проблема е в карбураторите. Майстора ми каза за някакви запушени каналчета, обаче... Всъщност, има някаква логика, защото колата преди да я взема е стояла под някъкъв сайвант 2 години.
Ами тогава майката му е ... Ремонтни комплекти за карбураторите около 30лв - двата. Разглабяне на съставните части и 2-3 дни киснене в ГАЗ за горене по възможност да е българска или руска, но не и гръцка. Хубаво плакнене няколко пъти продухване на вички отворчета ВНИМАТЕЛНО с игла(но наистина много внимателно за да не се разширят) и след това сглабяне със СТАРИТЕ жигльори и новите гарнитури и си ти... :)
То, ние ги разглобявахме, чистихме и т.н. обаче... Човека казва, че трябвало да се разпробие на някое и друго място, като се достигне до каналчето се почиствало механично и след това се запушвал отвора на разпробитото с олово и... може да говоря и глупости! Вчера сложих добавка за почистване на карбуратори, ама ми се струва че, полза няма да има, пък и майстора казва така.
Тоя майстор въобще да не пипа карбураторите. Щото карбуратори се ремонтират и чистят много трудно. Става в ултразвукова вана, става и с по-леки киселини, но и в 2-та варианта карбураторите трябва да са разглобени до основи. Аз от 10-тина години рациклирам карбови и се занимавам с тях, има много тънкости и не е добре да ги рови някой, който не е наясно с тях. Ще кача снимки на карбове, които правих скоро, но отново си мисля, че копаете в друга посока.
Ако колега си навит, мога да ти пратя един комплект, ако заработят при теб както трябва (а за въпросните карбове съм сигурен, че са перфектни) значи сте познали, но ако и с тях не се оправи, значи със сигурност причината е в друго нещо.
Чета и се чудя, как толкова ли съм се напоркал, че не чета очевидното, а то е, че колегата има 1.4 с инжекцион, а не карбове!
Основният проблем на тоя инжекцион е, че много трудно му се дава предварение и остава да се държат в изрядно състояние другите настройки!
rasho 33 imola
26-06-2012, 14:14
Чета и се чудя, как толкова ли съм се напоркал, че не чета очевидното, а то е, че колегата има 1.4 с инжекцион, а не карбове!
След смяна на свещи, въртене на делкото и основна проверка по токовете положението е същото. Най-вероятно, проблема е в карбураторите.
:clap: явно ти е силна "огнената" вода
:D Явно за тая става дума .
http://www.rockauto.com/dbphp/x,carcode,916556,d,1989_ALFA_ROMEO_33_1.4L_1351cc_ H4_Carb.html
Благодаря на колегата Боби33 за отзивчивоста, но засега ще чакаме да подейства добавката. Само в краен случай бих предприел разглобяване на каквото и да е по автомобила, просто защото е в края на "живота" си. Все пак, 6 години ме тантурка по "красивите" ни пътища, а това за кола купена на старо не е малко!
---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:06 ----------
Чета и се чудя, как толкова ли съм се напоркал, че не чета очевидното, а то е, че колегата има 1.4 с инжекцион, а не карбове!
Основният проблем на тоя инжекцион е, че много трудно му се дава предварение и остава да се държат в изрядно състояние другите настройки! Колега, то в темата писаха и други хора, така че е нормално да се пообъркаш:upsidedwnsmiley:.
Много прав , хич не са малко . Имам един приятел с Ес класа всяка година прави окачване и гуми .
Благодаря на колегата Боби33 за отзивчивоста, но засега ще чакаме да подейства добавката. Само в краен случай бих предприел разглобяване на каквото и да е по автомобила, просто защото е в края на "живота" си. Все пак, 6 години ме тантурка по "красивите" ни пътища, а това за кола купена на старо не е малко!
---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:06 ----------
Колега, то в темата писаха и други хора, така че е нормално да се пообъркаш:upsidedwnsmiley:.
Благодаря за уточнението , колега, че тамън си помислих за медик, психиатър!:hi_temerature:
Така, добавката май подейства, и то яко! Стана така че, 4ти цилиндър започна да работи отвреме навреме, че понякога и 3ти му приглася. Та имам един въпрос към по разбиращите. Възможно ли е, системата за връщане на горивото да се запуши, само откъм страната 2 и 4 цилиндър и това да доведе до преливане на карбуратора? Питам защото, като извадя маркучите от щуцерите и надуя с уста, десния пропуска доста по добре от левия.
whorunit
29-08-2012, 20:51
Едвали ще се е запушила системата по скоро да се е разложила някоя гарнитурка в карба :) има един температурен датчик който се намира от вътрешната страна на всмукателя на 2 цилиндър виж дали работи това животно щото то праща сигнали на комутатора това лайно отчита температура на охлаждащата течност всмукателя е с водна риза :( това относно проблема с паленето на загрят ДВГ .... аааааааа и да не забравя разкарай тези 4 полюсни лайнета ако не искаш да умориш бобината .... най добре вземи NGK 6-ци(топлинно число) за този мотор .... 4-полюсните се изполват при индивидуални бобини.... имат по голямо съпротивление и не стават за единична бобина :) .... също да не забравя смени тръбичката на вакуум регулатора тази е с много голямо фи от това следва в ниски обороти идва предварението... вакууум регулатора за този мотор трябва да влиза в действие след 4500 об/мин. като трябва да даде аванс до -34 градуса от ГМТ
Ами този датчик за температурата, така като гледам е само за уреда на таблото, няма как да подава на комутатора, защто от комутатора излизат две жички и отиват на бобината. Свещите са сменени преди около месец НЖК - БПР6 еднополюсни. За тръбичката на вакуума, едвали има нещо общо защото, дори и като я извадя си е все същото. А това че, лявата тръба за връщане на горивото пропуска доста по малко от дясната съм 100% сигурен.
NightRider
30-08-2012, 07:03
Ами този датчик за температурата, така като гледам е само за уреда на таблото, няма как да подава на комутатора, защто от комутатора излизат две жички и отиват на бобината. Свещите са сменени преди около месец НЖК - БПР6 еднополюсни. За тръбичката на вакуума, едвали има нещо общо защото, дори и като я извадя си е все същото. А това че, лявата тръба за връщане на горивото пропуска доста по малко от дясната съм 100% сигурен.
Имах като твоята кола. Тръбичките за вакума и тези за отходните картерни газове играят голяма роля. Не трябва да има нито една да е спукана, нацепена и т.н. Провери ги. Освен това пластвмасата, дето разделя тръбата за отходните картерни газове на две има вътре един вид цедка - измий я, тя се затлачва яко. При инжекционите тази цедка е на дебелата част на гърловината, дето наливаш маслото.
А другия проблем с обратното връщане на горивото - оправи го. Вътре имаш цедки, които се продават с ремонтните комплекти или поплавък - клапан нещо не е наред
whorunit
30-08-2012, 09:54
Датчика за температурата на таблото е на 3 цилиндър отстрани до масления филтър
Така, добавката май подейства, и то яко! Стана така че, 4ти цилиндър започна да работи отвреме навреме, че понякога и 3ти му приглася. Та имам един въпрос към по разбиращите. Възможно ли е, системата за връщане на горивото да се запуши, само откъм страната 2 и 4 цилиндър и това да доведе до преливане на карбуратора? Питам защото, като извадя маркучите от щуцерите и надуя с уста, десния пропуска доста по добре от левия.
мен ми се струва напълно възможно. имаш 2 отделни линии за обратното гориво.
Датчика за температурата на таблото е на 3 цилиндър отстрани до масления филтър
по принцип този от шофьорската страна е за уреда на таблото.
NightRider
30-08-2012, 10:32
Датчика за температурата на таблото е на 3 цилиндър отстрани до масления филтърПри карбураторните коли датчикът за температурата играе единствено да ти покаже температурата, за нищо друго
Датчика на трети цилиндър е за маслото, поне при мен е така. Масления сепаратор е чист и пропуска, тръбичките към карбураторите също. От левия и десния карбуратор излизат две тръби за връщане на горивото, които влизат в тройник и така към резервоара отива една тръба. Обаче след като е запушена лявата, защо единия цилиндър не работи а другия работи, нали и двата вземат от едно също място гориво? Е това е интересното.
сега като гледам схемата знаеш ли какво излиза.
бензинова помпа-вход ляв карбуратор-от изхода на левия отива маркуч във входа на десния- изход десен-обратно гориво! т.е карбовете се захранват с гориво последователно.
NightRider
30-08-2012, 14:26
сега като гледам схемата знаеш ли какво излиза.
бензинова помпа-вход ляв карбуратор-от изхода на левия отива маркуч във входа на десния- изход десен-обратно гориво! т.е карбовете се захранват с гориво последователно.
Сига де, не може да бъде.
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:22 ----------
Датчика на трети цилиндър е за маслото, поне при мен е така. Масления сепаратор е чист и пропуска, тръбичките към карбураторите също. От левия и десния карбуратор излизат две тръби за връщане на горивото, които влизат в тройник и така към резервоара отива една тръба. Обаче след като е запушена лявата, защо единия цилиндър не работи а другия работи, нали и двата вземат от едно също място гориво? Е това е интересното.
Провери за запушен инжектор от тези малките за празен ход. На мен често ми го правеше
whorunit
30-08-2012, 15:28
сега като гледам схемата знаеш ли какво излиза.
бензинова помпа-вход ляв карбуратор-от изхода на левия отива маркуч във входа на десния- изход десен-обратно гориво! т.е карбовете се захранват с гориво последователно.
Точно така е... поне при мен беше така ... и вярно че онзи сензор на всмукателя е за температурата на таблото ... а другия който е до масления филтър е за червената лампа на таблото в термометъра забравил съм ги тези простотии .... моята хммм ... замина на пункта преди 2 години ... същия мотор 30732 с бош инсталация
NightRider
30-08-2012, 16:30
Само не разбрах каква е връзката на температурния датчик с паленето на карбураторна алфа
whorunit
30-08-2012, 18:47
Само не разбрах каква е връзката на температурния датчик с паленето на карбураторна алфа
Няма връзка колега ..... аз съм в грешка
сега като гледам схемата знаеш ли какво излиза.
бензинова помпа-вход ляв карбуратор-от изхода на левия отива маркуч във входа на десния- изход десен-обратно гориво! т.е карбовете се захранват с гориво последователно. А при мен е така: помпа-вход в тройник, от там в ляв карбуратор, от изхода на левия отива в тройника за връщане на горивото, помпа-вход в тройник от там в десен карбуратор от изхода на десния в тройник за връщане, като изходите са горните щуцери, и на десния щуцера за връщене е с 2 пъти по малко сечение от другите 3. Колега Колев, ако имаш възможност да дадеш линк на тази схема, че ми се струва че, нещо май има бутано при мене. И не знам защо ми се струва, че тези тройници имат и друга роля.
whorunit
30-08-2012, 19:39
Ето при мен как беше
http://i291.photobucket.com/albums/ll297/whorunithisshit/ALIM1210.jpg
NightRider
30-08-2012, 19:40
А при мен е така: помпа-вход в тройник, от там в ляв карбуратор, от изхода на левия отива в тройника за връщане на горивото, помпа-вход в тройник от там в десен карбуратор от изхода на десния в тройник за връщане, като изходите са горните щуцери, и на десния щуцера за връщене е с 2 пъти по малко сечение от другите 3. Колега Колев, ако имаш възможност да дадеш линк на тази схема, че ми се струва че, нещо май има бутано при мене. И не знам защо ми се струва, че тези тройници имат и друга роля.
При мен бяха два тройника - помпа -> към ляв и десен карбуратор с по-голямо сечение. От изходите -> тройник и резервоар. Не вярвам да са последователно, защото един карбуратор ако се скапе, цялата отива по дяволите
А при мен е така: помпа-вход в тройник, от там в ляв карбуратор, от изхода на левия отива в тройника за връщане на горивото, помпа-вход в тройник от там в десен карбуратор от изхода на десния в тройник за връщане, като изходите са горните щуцери, и на десния щуцера за връщене е с 2 пъти по малко сечение от другите 3. Колега Колев, ако имаш възможност да дадеш линк на тази схема, че ми се струва че, нещо май има бутано при мене. И не знам защо ми се струва, че тези тройници имат и друга роля.
схемата изглежда важи и за делорто и за вебер. ако са вързани успоредно можеби на помпата да не и стига дебит...
При мен бяха два тройника - помпа -> към ляв и десен карбуратор с по-голямо сечение. От изходите -> тройник и резервоар. Не вярвам да са последователно, защото един карбуратор ако се скапе, цялата отива по дяволите Да и при мен е така, само съм го обяснил по "дългия" начин.
---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:29 ----------
схемата изглежда важи и за делорто и за вебер. ако са вързани успоредно можеби на помпата да не и стига дебит... Това е различно от моето, а сега де... По скоро е така както го е снимал колегата "whorunit" обаче при мен половината снимка незнайно защо не се вижда, по скоро е като орязана-(снимката).
whorunit
30-08-2012, 20:50
Най вероятно съм я отрязал като се опитвах да я ресайзна :(
NightRider
30-08-2012, 21:25
схемата изглежда важи и за делорто и за вебер. ако са вързани успоредно можеби на помпата да не и стига дебит...
Моите бяха Вебер и тази схема явно не беше за тях
Значи, колата се продава. Някой ако има интерес да пише на лично. Явно има някакъв проблем в мотора, клапан или... Иначе си върви, и е в добро състояние за годините си. До края на годината всичко е платено. Цена 600лв.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.