PDA

View Full Version : А, сега накъде? 146 1.4 ТS



SnoBeck
31-03-2012, 09:43
Здравейте, колеги! Отдавна съм регистрирам във форума, но до сега повече четях, отколкото пищех.
За жалост повода да пропиша е неприятен..
Казусът е следният и очаквам мнения и съвети от препатилите и по- компетентните от мене user-и :)

Та..в един момент иначе послушно държащата се кола, реши, че е настъпил момента, в който трябва да започне да харчи и губи масло.. и така около 2 месеца и 2,000км, докато не се стигна до разход на масло (5w-40) от 6л. за 450 км., което при цена от 25лв/1л. по бензиностанциите меко казано изпразни студентският ми джоб...

Видимо беше, че между капака на клапаните и корпуса губех значителни количества масло..толкова значителни, че се образуваше поток от масло по пода на колата и при по високи скорости цялата ми задница беше омазана като на дизелов ГоУф! Свещите ми бяха изцяло потопени.
След смяната на въпросната гарнитурка в изцяло неквалифициран сервиз( за по евтино.. :sayjin: ) резултата беше меко казано..незадоволителен..
След още седмица и 3л. масло отидох в "Частната автоболница" във Варна, където момчетата забелязаха, че капака на клапаните ми е счупен на 2 места и спукан на 1.. за щастие в близката автоморга си намерих същия за 40лв + още 40лв. за нова гарнитура и сходна сума за смяна, бях отново на пътя..
Вече определено не правех локвички, но разход на масло пак имаше..от порядъка на 1л/150-200км...
Беше явно, че вече не го пилея, а колата го гори..някъде в тоя период от време започна и вървежа да се губи... лаическите ми познания го отдават на зацапаните свеши от харча на масло..

Та, дойде сюблимният момент, в който разума поддаде и колата влезе за ревизия на мотора..
..прегорели гумички на клапаните, маслени сигменти..тотално сдали багажа, задрали биелни лагери..
Последва смяна на изброените, плюс всички стругарски манипулации привеждащи главата в изправност (напасване, шлайф.. и последния да затвори вратата...)
смениха се и всички гарнитури по мотора, датчика за нивото на маслото, малките свещи..
Цялата дандания излезе малко над 800лв. и след около седмица с усмивка до уши възседнах италианското си съоръжение..с надеждата да подкарам "новият" си мотор....е да, ама не..оказа се, че "не е била зацепена" добре и пауъра хич го нямаше...нейсе и без това я карах до 3.500 оборота.. го преживях...но
..след 300км реших да вдигна щеката на маслото И О ЧУДО! прясно сложеното ми BMW 10W-40 се беше заковало на минимума.. и колата започна да вади невиждани до тогава пушеци и на бензин и на метан..

Върнах я обратно при майстора в началото на тази седмица и се установи, че маслото не влиза през маркучите за картерна вентилация..

Вчера майстора ми се обади и ми каза, че "по цилиндрите имало някакви деформации, по които новите сегменти не могат да се нагодят и на тях се дължи харча на масло" остатъка от реплики съдържащи думи като "хонинг" и т.н. останаха тотално неразбрани от кандидат-лекарския ми мозък...
..та достигнахме до умозаключението, че смяна на бутала и шлайф на цилиндрите биха били прекалено скъпа и неструваща си инвестиция, за да бъдат предприети към момента и сега колата се сглобява в обратният ред..а аз оставам с надеждата, новите сигменти да се нагодят към "елипсовидният контур" на цилиндрите и харча на масло да спре от само себе си...в което, честно казано, не вярвам ...
Та въпроса е сега накъде?
Да сипя ли някаква добавка в маслото ..
Да се захващам ли с предложения от майстора ремонт
Вече съм финансово колабирал и съвети от рода на "смени я тая кола..кво се занимаваш" не ми вършат работа...
Не, че я харесвам особено, но има неплатени данъци за 2 години и всичко останало и е платено..така, че си е моя за още доста време, а и нямам никакъв финансов ресурс за друга..не, че не ми се иска...:Silent:

JoRiX
31-03-2012, 11:04
Ако му имаш доверие на майстора скачай в джаза но така,като чета аз бих го сменил.

tqnbtb
31-03-2012, 11:24
добре а тва за хонинга не ти ли го каза преди да затвори мотора ? то ако тъй не мери нищо ко прайм ??

kompir
31-03-2012, 11:26
Та въпроса е сега накъде?
Да сипя ли някаква добавка в маслото ..
Ако ще е добавка ти препоръчвам на LiquiMolly казва се Motor Protect.Това е комбинирана добавка от молибденов дисулфид+керамични частици.Като бачках в магазин за авточасти и акумулатори не един голф и хлопел сме спасили с нея.Но започнеш ли с нея на всяка смяна на маслото трябва да я слагаш а е към 50лв.:whistle:

mimouzunov
31-03-2012, 12:01
В такива случаи винаги съм се замислял дали нее по-добре да се смени двигателя...
От някоя ударена наскоро кола или нещо такова...

oem
31-03-2012, 12:58
Майстора каза ли ти колко е елипсата на цилиндрите? Сегментите ще се напаснат по принцип с времето. Стига елипсата да не много голяма това ще е скоро. Поне 5000 км трябва да минеш дори с минимална елипса.

Аз пък искам да ти насоча вниманието към нещо друго. Да проверите гумичките на клапаните щом сте ги сменяли. Много често новите гумичките за този мотор се случва да са хлабави и само след първите 10-тина километра може да излязат и 16-те :) И така да пуши и да харчи по над литър на 500 км.

SnoBeck
31-03-2012, 13:33
Благодаря на всички за постовете.. :)
Мисля, че ще я покарам така, продължавайки да доливам масло с литри..или направо, ще сложа от препоръчаната добавка..а цената от 50лв. на 10.000км хич не ме плаши сравнена със 150те, които дадох за 6л. 5-40 за няма 500км. ;))
Иначе, тия гумички, ако не са добре натегнати нямаше ли да се окончи веднага след ремонта.. или само ще си понахарчва масълце и ще пуши като параход ??
Извинявайте за лошата ми техническа компетентност.. но се сблъсквам с твърде много проблеми наведнъж, а и не ми се е налагало да имам познания в такива области..досега :)

Иначе, нямам данни за размерите на елипсата...
при първото отваряне на мотора, ми каза, че блока не бил надран.. имал си хонинг или нещо от сорта..
а сега се почна с някакви елипси и чудесии...

oem
31-03-2012, 14:17
Гумичките не се натягат. Те се набиват във водача и зависи от размера им. Някои марки гумички са по хлабави от колкото трябва и бързо излизат от водача. Като излезе гумичката започва да се движи заедно с клапана на горе/на долу и нищо вече не пречи маслото на навлиза от главата към горивната камера където и изгаря в процеса на горене или се запалва в изпускателната система според зависи кои гумички са излезли (смукателни или изпускателни) в единия случай може и да не пуши, за разлика от другия в който като постопли мотора започва да си чади синичко отзад и да намирисва на изгоряло масло. И нищо няма да и стане. Ще си пуши и така докато не се сменят.

Щом пуши почти сигурно е да не кажа на 99.9% сигурно е, че имаш излезли гумички. Тази глава е с прави и гладки водачи и ако майстора ти не вярва то нека откопчае някой и друг клапан и да се убеди, че много лесно излизат.

Не знам сега разглобена ли ти е колата, не е ли но ако не е гумички се сменят и на място без да се сваля главата.

От сегменти няма как да ти пуши така, че да го виждаш. Или елипсата трябва да е адски голяма (което става доста трудно), но пък ако е така кой изобщо би сглобил такъв мотор?

Да ти сменят гумичките както трябва е моя съвет и ще спре да пуши :)

SnoBeck
31-03-2012, 16:18
Току- що говорих с майстора..
питах го, дали не е възможно да се е измъкнала някоя гумичка на клапаните
и той ми каза нещо от сорта: "мотора работи много равномерно, трябва да се е измъкнала или на вссеки цилиндър по една, или всички".. по негови думи равномерната работа на мотора зависела от това..
Така де, утре си вземам колата, ще покарам месец- два с маслото в едната ръка и ще споделям впечатления ;)
Благодаря за съветите на всички и по- специално на колегата @oem

oem
31-03-2012, 23:14
Няма такова нещо. И 5 и 10 и 16 гумички да излезнат мотора ще си работи равномерно. И вероятно това е станало както ти казвам. На тази глава, а и не само гумичките излизат много лесно.

BillyBoy`
01-04-2012, 00:33
Помислил ли си над варианта за масления сепаратор дали не е време да се почисти и тои?

SnoBeck
01-04-2012, 02:32
Помислил ли си над варианта за масления сепаратор дали не е време да се почисти и тои?
Колега, надявам се, че той е от вътрешната страна на капака на клапаните..ако не се лъжа, ако е така е бил почистен със слагането на новия капак на клапаните.. :)

BillyBoy`
01-04-2012, 09:46
Колега, надявам се, че той е от вътрешната страна на капака на клапаните..ако не се лъжа, ако е така е бил почистен със слагането на новия капак на клапаните.. :)Сигурен си?

oem
01-04-2012, 12:39
Стига с тоя капак па вие. От него няма да пуши така. Задължително проверка за гумичките. Почти съм сигурен, че са изкочили. Не съм чул да има човек който да е сменял и да ги е направил от първия път. Става въпрос за човек който не прави италиански глави по принцип и не е правил на света главите. Прекалено много случаи има и във форума и при мои познати и при мен дори и аз след 4, 5 глави вече лепя гумичките иначе няма оправия.

digitalundgrd
01-04-2012, 12:58
.а цената от 50лв. на 10.000км хич не ме плаши сравнена със 150те, които дадох за 6л. 5-40 за няма 500км. ;))
...

Колега какви са тия масла, които слагаш по 25лв литъра ? Има нормални, хубави масла за по 15лв литъра...Не знам защо се хвърляш на толкова скъпо масло като сам си видял, че 50% от него тече по земята, а другото го гори....

Ти ако даваш на 500км по 150лв за масло за 1500-2000км си купуваш мотор втора ръка :)

alfatras
02-04-2012, 16:13
Като хвърляме боб тука и аз залагам на гумичките на клапаните:)

SnoBeck
02-04-2012, 21:01
Така..поо темата..колата беше зацепена наново, тоя път явно с по- голям успех, защото разликата във вървежа е осезаема, но в пушилките такава няма..
Приблизително за 80км извънградско каране със около 3.500-4.000 об/мин. установих липса на около 200грама масло ..
От отговорите по темата да разбирам, че трябва скоро и бързо да си сменя гумичките на клапаните, в някой сервиз, където наистина са виждали twinspark..?
Та очаквам преложения за такъв сервиз във Варна, че идеята да карам N-хиляди километри с такъв разход на масло не може да ми се понрави..
Иначе за 25-те хиляди километра изминати на метан със среден разход между 6.35лв и 9,00лв/100км смятам, че съм спестил доста повече отколкото съм дал по ремонти..и колкото и абсурдно да звучи на широката аудитория и следващата ми кола, ще е с метан..въпреки всичко :)
Налага ми се да минавам поне по 300км на седмица за възможно най- малко пари..не защото ми се ще, а поради реалната финансова нужда..
Така, че с най- добри чувства към колегите, които обърнаха внимание на начина, по който си поддържам колата..но толкова мога- толкова правя.. не твърдя, че карам супер добре поддържана кола, но който е от Варна знае, че и най- здравата предница не може да оцелее повече от 10х км ...

nikolchoni
04-04-2012, 09:00
Значи колега и на мен ми се наложи такъв ремонт поради голям разход на масло в извънградско каране, но още преди ремонта майстора ми каза, че ако не се пипне блока и не се сменят буталата, колата ще пуши след ремонта докато уплътнят новите сегменти. И тъй като буталата са колкото 5 такива алфи ще чакаме докато "кранчето спре". Просто трябва да караш с някое по-евтино масло, че като гледам в по-предните ти постове колко пари даваш за масла.... ужас. Лека и безаварийна!

SnoBeck
04-04-2012, 22:49
След последният "тунинг" по мотора вече си карам с масло с нормална цена 10-40 :)
Продължавам да очаквам предложения за сервиз във Варна, където да си сменя гумичките и със сигурност да не се изхлузят от водачите! :)

nikolchoni
05-04-2012, 16:04
След последният "тунинг" по мотора вече си карам с масло с нормална цена 10-40 :)
Продължавам да очаквам предложения за сервиз във Варна, където да си сменя гумичките и със сигурност да не се изхлузят от водачите! :)

Абе колега, покарай я малко тази кола! Мини поне 1000 км. и ако тогава пушеците са същите мисли за тия гумички. Сегментите няма как да уплътнят веднага след ремонт, освен ако не си сменял бутала и не си шлайфал блока.

SnoBeck
23-06-2012, 19:09
Малко update на темата..
Минах около 8.000км и колата продължава да харчи масло..литър 10W40 на 500-550км.
На бензин пуши доста, на метан значително по малко..не съм посещавал сервизи все още..
Въпроса е къде във Варна да търся сервиз, в който разбират от twin spark-ове..? :)

nikolchoni
24-06-2012, 17:27
Хохохо и аз пуснах такава тема, проблема ми е абсолютно същия без грам разлика. 1500 км. и си пуши извънградско и на баирите като за световно. Не знам дали може да е от гумичките, тъй като колата пуши само и единствено като мотора започне да се товари много, иначе в градско и нормално каране не харчи грам масло, но по опитните ще кажат. Аз мисля да сменя двигателя, че ми писна да наливам пари в него, има колеги от форума които предлагат запазени двигателчета и ако не видя решение на проблема ще сменям. Имам и едно въпросче към колегата ОЕМ или някой друг също опитен. Може ли, ако не са сменени водачите на клапаните да изхвърчат гумичките и ще пуши ли колата само при натоварване, няма ли да е постоянно?

oem
26-06-2012, 15:34
От гумички пуши когато мотора загрее дори на място. Дори на празен ход мирише на масло от ауспуха, а като задържиш 3000 - 3500 об. започва да си чади яко. И все пак трябва да са излезли повече от 2, 3, 4 гумички за да пуши яко. Ако при спокойно каране не харчи масло и не пуши, а само във високи обороти яде маслото, това е почти сигурно, че си за ремонт на долнището. От разбити водачи също може да хапва масло, но не и в големи количества. Гумичките излизат иначе не от износени водачи, а от смотани гумички и/или от неправилен монтаж. Гумичките на този мотор с този вид водачи се набиват сухи и това е много важно да се спази, докато при други модели водачи се изисква да се мажат с масло.

nikolchoni
28-06-2012, 18:15
От гумички пуши когато мотора загрее дори на място. Дори на празен ход мирише на масло от ауспуха, а като задържиш 3000 - 3500 об. започва да си чади яко. И все пак трябва да са излезли повече от 2, 3, 4 гумички за да пуши яко. Ако при спокойно каране не харчи масло и не пуши, а само във високи обороти яде маслото, това е почти сигурно, че си за ремонт на долнището. От разбити водачи също може да хапва масло, но не и в големи количества. Гумичките излизат иначе не от износени водачи, а от смотани гумички и/или от неправилен монтаж. Гумичките на този мотор с този вид водачи се набиват сухи и това е много важно да се спази, докато при други модели водачи се изисква да се мажат с масло.

Т'ва е, че като започне да пуши, няма ниски няма високи - пуши като за световно. Следващата седмица сменям маслото да видя какво ще стане и след някоя друга хилядарка(км), ако няма ефект, сменям двигателя!

SnoBeck
06-07-2012, 20:14
От гумички пуши когато мотора загрее дори на място. Дори на празен ход мирише на масло от ауспуха, а като задържиш 3000 - 3500 об. започва да си чади яко. И все пак трябва да са излезли повече от 2, 3, 4 гумички за да пуши яко. Ако при спокойно каране не харчи масло и не пуши, а само във високи обороти яде маслото, това е почти сигурно, че си за ремонт на долнището. От разбити водачи също може да хапва масло, но не и в големи количества. Гумичките излизат иначе не от износени водачи, а от смотани гумички и/или от неправилен монтаж. Гумичките на този мотор с този вид водачи се набиват сухи и това е много важно да се спази, докато при други модели водачи се изисква да се мажат с масло.
Там е работата, че пуши като я запаля на бензин МНОГО, след това като я обърна на метан продължава да пуши, една идея по- малко..
Пуши си във всички обороти..колкото повече -->толкова повече, карах 2 седмици само до 3000-3500 оборота,без промяна в разхода на масло..
Иначе при над 5000 оборота на бензин или метан, в огледалоо за обратно виждане си виждам синеещите пушеци и ме е страх да не задуша някой :waving:
Чудя се дали да не направя клипче, за да дам образност на казуса пред широката общественост?

Tonimir
06-07-2012, 20:36
Моя съвет не карай в такова състояние. Тази кола трябва да влезе в бокса. Намерисва ми на проблем в главата.

nikolchoni
17-09-2012, 09:35
Хайде да пораздвижим малко тази темичка. Значи след ремонта първите 1000 км. колата чадише супер здраво когато се натовари и гореше промишлени количества масалце(някакъв японец 10w40). След първите 1000 км. го смених със селения и пак количката си дърпаше здраво. След 2500 км. каране само градско(защото колата не го пипа в града) реших да се кача до Алеко, Витоша(някъде около 10-15 км. нанагорно) и още отначало като видя зор усетих как започва да смърди на изгоряло и погледнах отзад, че започва да чади. Веднага обърнах и я вкарахме в бокса. След много мнения на колеги оттук и най-различни майстори стигнахме до консенсуса да опитам с друго масло. Сложих Mobil 15w50(препоръчано, че това не е менте и се използва от много коли). След още 200 км. градско каране реших пак да се кача до Витоша и УВИ, от пушенето и смърденето на изгоряло нямаше и помен. Естествено не можах да повярвам и още на другия ден реших да я изпъна по магистралата до Пазарджик. И сега какво, една алфичка се съживи отново и ще препуска навсякъде без да пипа маслото :) За края на тази история искам да попитам по-компетентните, на следващата смяна мога ли да мина отново на 10w40, дали ще започне да го яде отново и ми препоръчайте някое свястно БЕЗ селения. Естествено приемам всякакви съвети И критики, няма научени хора :)