View Full Version : 155-цата придърпва - проблема открит, но как да се отстрани?
Здравейте. Преди няколко седмици сложих ГИ на моя "Алфредо", и както често става, тогава излизат някой проблемчета. Всичко беше наред, вървеше си супер, разхода си и беше нормален, но се появи едно много неприятно придърпване, дори клатене в някой от случайте. И то само в един определен режим на работа - между 1200-1500оборота, при нормално потегляне т.е. нито да потеглиш мноого плавно, нито да потеглиш бързо. В последните два случея не се усеща. Има го и на газ и на бензин, като обаче на бензин е много леко, и може и да не ти направи впечатление.
Момчетата, при които ходя, може би 10-15часа се чудеха от къде може да идва този проблем. Пробваха и мериха абсолютно всичко, което се сетиха, и което би могло да е причината, и накрая разбира се, при голяма упоритост, успяха да определят източника на това придърпване. А именно елемент №6 от снимката (линк към епер-а (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=167&COUNTRY=012&GRP_COD=101&CAT_COD=U5&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=155&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=6&SGS_COD=0&DRW_NUM=2)). Когато изключим едната букса, влизаща в него, придърпването изчезва, но пък за сметка на това осезаемо намалява мощността на автомобила.
Някой играл ли си е с въпросния елемент, и каква точно е функцията му, че последните няколко дни чух различни варианти. Също така, има ли някакви особености при свалянето му, а и има ли какво да му се оправя? Къде да търсим точно проблема? Ако евентуално не успеем да го оправим, втората употреба вариант ли е за този елемент?
В един магазин ми съобщиха невероятна цена за въпросният елемент, което ако е реалната му цена, просто ще трябва да се примиря с придърпването :)
Благодаря предварително на всички отзовали се :)
mimouzunov
03-04-2012, 21:00
Това ограденото е електро клапана на вариатора.. Съмнявам се проблемите ти да идват от там...
Еми до там успяха да стеснят кръга. Както казах, когато се изкючи придръпването спира. Като се включи пак започва. Ако не е от него, къде да се търси проблемът?
The_Game
03-04-2012, 21:06
Да не ти е разшлякано моторчето за празния ход.
Да не ти е разшлякано моторчето за празния ход.
На празен ход оборотите си се държат стабилно, така че не мисля че е от там. А и ако беше от там, има ли логика при изключване на буксата на въпросния клапан на вариатора, придръпването да спира?
Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
mimouzunov
03-04-2012, 21:18
Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
Абе... Съмнявам се да не са зацепили веригата като хората :gayfight:
Ако е блокирал вариатора и така е зацепвана може и да се получи нещо такова ама не ми се вярва..
Валовете си имат белези ,а кои ли сменя верига...
thecleaner
03-04-2012, 21:23
Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
Тва е 8в. а проблема се е появил изведнъж.
mimouzunov
03-04-2012, 21:28
Тва е 8в. а проблема се е появил изведнъж.
По-скоро аз бих тествал еи така за идеята да откача едната бобина, да покарам малко а после да я закача и соответно откача другата и пак да покарам! По този начин ще се разбере до някаква степен дали е проблема "високоволтов" (свещи кабели бобина комутатор) или не...
Другото което ми е в главата е ланда сонда , откачане на кабелите и проба без нея...
По-скоро аз бих тествал еи така за идеята да откача едната бобина, да покарам малко а после да я закача и соответно откача другата и пак да покарам! По този начин ще се разбере до някаква степен дали е проблема "високоволтов" (свещи кабели бобина комутатор) или не...
Другото което ми е в главата е ланда сонда , откачане на кабелите и проба без нея...
При тестовете бяха проверени и бобините, алтернатора, акумулатора, кабелите, свещите, комутаторите, ламбда сондата, като никъде нямаше проблеми. За това и в крайна сметка решика, че е нещо свързано с въпросния клапан. Някакви други предположения?
nicola 59
03-04-2012, 21:37
Колега има логика това което казваш и от всичко излиза че колата ти работи с по голямо предварение от нормалното и понеже си с газова уредба ,а наи сигурния начин да расипеш една Алфа е да и сложиш газ,и понеже тази кола гледа и дебитомера за да регулира предварението и понеже може да е пукнала малко макар че газовата неразборедба ти е от инжекционен тип и не би трябвало да пука ,ма кои знае и особено след намесата на газаджиите винаги щетите са големи ,аз просто незнам какво да ти кажа.Обърни се към газаджиите и ако намерат решение ще е добре има във форума и тема алфи на газ там евентуално може да ти помогнат.Поздрави и ти желая успех.
mimouzunov
03-04-2012, 21:40
При тестовете бяха проверени и бобините, алтернатора, акумулатора, кабелите, свещите, комутаторите, ламбда сондата, като никъде нямаше проблеми. За това и в крайна сметка решика, че е нещо свързано с въпросния клапан. Някакви други предположения?
Някои от гореизброените неща могат единствено да се тестват със смяна... Дано така сте ги пробвали иначе все едно не сте!
Някои от гореизброените неща могат единствено да се тестват със смяна... Дано така сте ги пробвали иначе все едно не сте!
Свещите и кабелите се смениха, за останалите се пробваха както на място, така и в движение, като всички показатели си бяха наред...
Абе... Съмнявам се да не са зацепили веригата като хората :gayfight:
Ако е блокирал вариатора и така е зацепвана може и да се получи нещо такова ама не ми се вярва..
Валовете си имат белези ,а кои ли сменя верига...
Ха така!
Аз пък не вярвам на никого!:spoko:
А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
Абе не е зле да се погледне.
И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
mimouzunov
03-04-2012, 21:54
Ха така!
Аз пък не вярвам на никого!:spoko:
А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
Абе не е зле да се погледне.
И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
Не че нещо но датчика за температурата на входящия въздух нее ли в дебитомера?! :lupe:
Ами на тая, дето днеска и гледахме озонатора и водната инжекция и с датчик за температурата на въздуха на тръбопровода, както на 1.4 33-ка, а не в дебитомера както на сегашната ми кочина.:gayfight:
Освен ако не приемем , че съм се заблудил нещо.:hehe:
Колега проблема ти е в газовата уредба...
Не си първия няма да си последния с този проблем на 8V
Ха така!
Аз пък не вярвам на никого!:spoko:
А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
Абе не е зле да се погледне.
И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
Откачахме го и този датчик, пак без да има разлика...
---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:16 ----------
Колега проблема ти е в газовата уредба...
Не си първия няма да си последния с този проблем на 8V
Проблемът го има и на бензин, а и мисля че го е имало и преди, просто на бензин е толко леко, че ако не се опитваш да го усетиш, въобще няма да разбереш че има нещо такова. Така че проблемът не е в газта.
митака-пловдив
03-04-2012, 23:22
Откачахме го и този датчик, пак без да има разлика...
---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:16 ----------
Проблемът го има и на бензин, а и мисля че го е имало и преди, просто на бензин е толко леко, че ако не се опитваш да го усетиш, въобще няма да разбереш че има нещо такова. Така че проблемът не е в газта.
Пробвай с ново реле,или размени с това на бензиновата помпа,примерно.
Може да е тъпо, ама ми се мотае в кратуната проблем с някой от вакуумите. По-точно, че смуче, неоторизирано отнякъде.
На бензин не се усеща, защото сондата започва да корегира сместа, но на газ не корегира и до като не засмуче по-яко сместа е такава, че....
По горе пише че колата е с ГИ така че требва да има корекция по сонда и на газ
Колега пробвай нещо и пиши дали има ефект...
откачи си акумулатора за 10-15мин и после карай само на бензин и кажи дали го има проблема
странен проблем има колегата!:dunno:
nicola 59
04-04-2012, 00:42
Ха така!
Аз пък не вярвам на никого!:spoko:
А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
Абе не е зле да се погледне.
И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
Не че нещо но датчика за температурата на входящия въздух нее ли в дебитомера?! :lupe:
Откачахме го и този датчик, пак без да има разлика...
Колеги от тези трите поста само mimouzunov говори смислени неща ,та да изяасним за каква кола иде реч колегата има в подписа 1,8 8 клапана ако това е така ,и това е проблемната кола ,а не става дума за Шевролет Корвет то Мордохи греши понеже на тази кола датчик за входящ въздух има в дебитомера,а не преди дросела ,и после другия колега греши още повече понеже казва ,че го е откачил и няма разлика.Единствения начин да се откачи този датчик е с една ножица да отрежеш кабелите отговорни за него от буксата на дебитомера та ако един колега говори точно ,като в случая и други 5 си говорят през главата просто нема нужда да пишем.
па я си си мислим ,че сичко е от настройки!!!!!, на газовата!!
на бензин го имало маааааааа малко се усещало! амииииииии:whistle:
nicola 59
04-04-2012, 01:02
па я си си мислим ,че сичко е от настройки!!!!!, на газовата!!
на бензин го имало маааааааа малко се усещало! амииииииии:whistle:
След 35 страници ще се окаже ,че си прав.
Пробвай с ново реле,или размени с това на бензиновата помпа,примерно.
Това и мислех да направя утре, тъй като видях къде се намира релето. Дано да се окаже някоя лоша връзка там и да се оправи :)
---------- Post added at 01:09 ---------- Previous post was at 01:08 ----------
Колеги от тези трите поста само mimouzunov говори смислени неща ,та да изяасним за каква кола иде реч колегата има в подписа 1,8 8 клапана ако това е така ,и това е проблемната кола ,а не става дума за Шевролет Корвет то Мордохи греши понеже на тази кола датчик за входящ въздух има в дебитомера,а не преди дросела ,и после другия колега греши още повече понеже казва ,че го е откачил и няма разлика.Единствения начин да се откачи този датчик е с една ножица да отрежеш кабелите отговорни за него от буксата на дебитомера та ако един колега говори точно ,като в случая и други 5 си говорят през главата просто нема нужда да пишем.
Добре за да сме най-точно, не знам за какво беше точно този датчик преди дросела, но го откачахме, и ефект нямаше :)
---------- Post added at 01:12 ---------- Previous post was at 01:09 ----------
па я си си мислим ,че сичко е от настройки!!!!!, на газовата!!
на бензин го имало маааааааа малко се усещало! амииииииии:whistle:
А точно от настройките започнахме. Опитахме при всякакви настройки, с по-богата, с по-бедна смес, но отново без резултат. След това, ако беше от настройка, защо да изчезва напълно, при изключване на въпросния клапан, за който са ни съмненията? Не претендирам, че съм голям разбирач, но поне не виждам смисъл... Поправете ме ако греша :)
Утре ще пробвам с релето, пък да видим какво ще стане :)
nicola 59
04-04-2012, 01:31
Добре за да сме най-точно, не знам за какво беше точно този датчик преди дросела, но го откачахме, и ефект нямаше :)
Утре ще пробвам с релето, пък да видим какво ще стане :)
Значи малко уточнение преди дросела ,пак подчертавам няма датчици.После щом без вариатор е добре трее се проучи как деиства той.Тука трее обаче да се намесят колегите понеже аз съм скаран малко с вариаторите значи при режим работа на място на вариатора не трее да идва ток и ти трее да замериш това ,ако идва ток то трее се види защо, или релето е залепило или компа дава сигнал на релето постоянно което не трее да е така.
Виж пост 17 .
:-) Газовия инж. се командва основно от МАП , а вариатора "бъзика" точно налягането във всмукателния колектор. Препоръчай горещо на газаджиите да залягат упорито над книгите.
Furious 155
04-04-2012, 10:28
Аз пък залагам на скъсан въздуховод между дебитомер-а и дроселовата клапа! Но за да се види целия добре, трябва да се свали, което е за 5 мин. работа.
AnastasKOSTOV-REX
04-04-2012, 11:16
Аз пък залагам на скъсан въздуховод между дебитомер-а и дроселовата клапа! Но за да се види целия добре, трябва да се свали, което е за 5 мин. работа.
Доизказвай се като говориш,моля ти се.
+тампоните на ръновете
А и да попитам.Какво е първото нещо което сме сменили всички седмица след поставянето на газ?
mimouzunov
04-04-2012, 11:52
Вариатора какво прави?! При команда от "компютъра", през реле се подава напрежение на електроклапана.. При сработването на същия се отваря някаква маслена магистралка и соответно сработва баш си вариатора..
А какво прави тои?! Превърта така дасе каже смукателния вал към леко предварение...
Защо без тая система колата си работи е питанката :shocking:
Furious 155
04-04-2012, 15:49
Вариатора какво прави?! При команда от "компютъра", през реле се подава напрежение на електроклапана.. При сработването на същия се отваря някаква маслена магистралка и соответно сработва баш си вариатора..
А какво прави тои?! Превърта така дасе каже смукателния вал към леко предварение...
Защо без тая система колата си работи е питанката :shocking:
Без тая система колата си работи нормално, само няма сила хич след 1500 оборота и звука е доста умрял и гърлен.
Нека колегата с посочения проблем, все пак да свали капака на двигателя и да провери за всеки случай белезите и зацепването. Ще му отнеме не повече от 1 час.
Това наистина може да се приеме и за симптом на прекалено голямо предварение на вариатора.
Карал съм с голямо предварение на всмукателния вал и при малко подаване на газ, в ниските обороти се получава придърпване - след 2000 об/мин придърпването изчезва. При потегляне с повече газ, придърпването пак не се проявява.
nikola 155
04-04-2012, 17:51
А и да попитам.Какво е първото нещо което сме сменили всички седмица след поставянето на газ?
Кабели и запалителни свещи?
Аз пък залагам на скъсан въздуховод между дебитомер-а и дроселовата клапа! Но за да се види целия добре, трябва да се свали, което е за 5 мин. работа.
Това беше нещото, което оправих още преди да сложа газовата. Проблемът със сигурност не е от там..
---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:47 ----------
Кабели и запалителни свещи?
Сменени са :)
Отивам да чистя релето, пък да видим какво ще излезе.
AnastasKOSTOV-REX
05-04-2012, 00:18
С какви?
Че това е деликатна свера при Туин спарковете?
Има хора дето 10 комплекта смениха и пак немогат да си коландрят колите.
С какви?
Че това е деликатна свера при Туин спарковете?
Има хора дето 10 комплекта смениха и пак немогат да си коландрят колите.
Beru
Иначе свалих всички релета, избърсах ги старателно, почистих местата където се включват, смених бушончетата там, които не ми харесаха, но... без промяна. Всичко си е както си беше. Остава сега през уикенда ако имам време да свалим капака, за да видим да няма попрескочило някъде, пък и да видим самата верига в какво състояние е. Което ме подсеща, продават ли се въобще вериги, при евентуална нужда за смяна, че тук в Благоевград ми казват, че няма?
Тъй като в един магазин ми казаха, че за 156-ците били често срещани проблеми с пружината на вариатора, това така ли е и при 155-ците?
Ако имате някакви други предложения, моля споделете :)
Не си купувай верига колега, защото изкарват по 1-2 години и се разтеглат суупер много... Иначе 8кл. спарк няма никакви подобни проблеми с вариатора като 16кл... Такаче не го мисли...
mimouzunov
05-04-2012, 09:23
Beru
Иначе свалих всички релета, избърсах ги старателно, почистих местата където се включват, смених бушончетата там, които не ми харесаха, но... без промяна. Всичко си е както си беше. Остава сега през уикенда ако имам време да свалим капака, за да видим да няма попрескочило някъде, пък и да видим самата верига в какво състояние е. Което ме подсеща, продават ли се въобще вериги, при евентуална нужда за смяна, че тук в Благоевград ми казват, че няма?
Тъй като в един магазин ми казаха, че за 156-ците били често срещани проблеми с пружината на вариатора, това така ли е и при 155-ците?
Ако имате някакви други предложения, моля споделете :)
Аз карах за момент с Беру ,но определено не бях доволен от тях (придърпваше точно)... А Тренди доколкото знам дори е имал гърмеж на бензин от свещи Беру...
При някои работят при други не :thumbup:
Веригата се опитаи да я натегнеш ако има нужда... Вариатора на 8 и 16в нямат общо като разваляне (единия принципно си е развален :crazy: заводски :crazy: )
Както казаха по-нагоре сваляне на капака на клапаните ще изясни донякъде положението...
nicola 59
05-04-2012, 09:43
Вариатора какво прави?! При команда от "компютъра", през реле се подава напрежение на електроклапана.. При сработването на същия се отваря някаква маслена магистралка и соответно сработва баш си вариатора..
А какво прави тои?! Превърта така дасе каже смукателния вал към леко предварение...
Защо без тая система колата си работи е питанката :shocking:
Ето колегата е обяснил всичко ,и щом проблема изчезва когато откачиш вариатора ,първото което трее да видиш е дали на празен ход има ток на бубинката ,което не трее да е така ,и ако има ток да провериш защо .Първото нещо е това което трее да видиш.
Ето колегата е обяснил всичко ,и щом проблема изчезва когато откачиш вариатора ,първото което трее да видиш е дали на празен ход има ток на бубинката ,което не трее да е така ,и ако има ток да провериш защо .Първото нещо е това което трее да видиш.
Колега, според мен, ако на празен ход се подава напрежение на крачето на електро-хидравличния клапан, то тогава двигателя въобще няма да има празен ход - ще тресе и хълца като някоя зла бегачка, заради голямото предварение, което ще е дал вариатора на всмукателния вал ( +30градуса).
Придърпването при колегата се проявява м/у 1400 и 2000 об/мин точно защото при около 1400 об/мин ЕКУ-то включва вариатора и дава предварение на вала. Ако предварението е твърде голямо, част от изгорелите газове в цилиндъра се връщат в смукателния тракт. При тези условия се получава лошо изгаряне на гориво-въздушната смес.
*разглеждаме такта на изпускане на изгорелите газове, защото точно тогава започват да отварят и всмукателните клапани.
Когато двигателя се развърти до около 2000об/мин, тогава вече скоростта на газовете (постъпващите в цилиндъра и излизащите от него) е достатъчно голяма за да не се връща такова голямо количество от изгорелите газове в смукателния тракт. При тези условия гориво-въздушната смес е достатъчно добра за да протече нормално процеса на изгаряне.
За мен това е резонното обяснение, като не претендирам да съм на 100% прав, защото проблема все пак може да се крие другаде.
Поздрави!
Ето колегата е обяснил всичко ,и щом проблема изчезва когато откачиш вариатора ,първото което трее да видиш е дали на празен ход има ток на бубинката ,което не трее да е така ,и ако има ток да провериш защо .Първото нещо е това което трее да видиш.
След почистването на релетата вчера, замерихме и тока там, и на празен ход не подава, което предполага, че работи нормално.
---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:25 ----------
Аз карах за момент с Беру ,но определено не бях доволен от тях (придърпваше точно)... А Тренди доколкото знам дори е имал гърмеж на бензин от свещи Беру...
При някои работят при други не :thumbup:
Веригата се опитаи да я натегнеш ако има нужда... Вариатора на 8 и 16в нямат общо като разваляне (единия принципно си е развален :crazy: заводски :crazy: )
Както казаха по-нагоре сваляне на капака на клапаните ще изясни донякъде положението...
За свещите, майсторите ги мериха, височина на искрата и каквото още има там, и казаха че се държат много добре. Като го покарам малко ще отвия някоя за да видим какво става, но за сега аз също мисля, че са добре. Иначе при евентуална смяна, какви ще препоръчате?
Веригата я натягахме уж, но така и не можахме да разберем, успешно ли беше начинанието. За това като имам време тези дни, и отворим капака, ще погледнем и веригата.
Сега си говорехме с баща ми, и той каза, че навремето на ладата, в зависимост от октановото число на горивото, се настройвало и предварението. Има ли го този момент и при мен? Ако го има, как става това нещо, а и как трябва да се настрои точно? Не съм сигурен дори, че задавам въпроса по правилен начин, затова ако не е, поправете ме :)
Колега, няма да си първия, който си е разглобил колата, заради свещите.
Една Брава за малко да иде за скраб.
Отвънка не можеш да преценяваш свещите, защото условията в цилиндъра са съвсем други.
...А Тренди доколкото знам дори е имал гърмеж на бензин от свещи Беру...
Да, имах, но свещите не се знаеше на колко хил. км са. Счупих тресчотка при опит да ги сваля. Та, аз съм си от доволните, само с Беру карам.
alfa156jtd
05-04-2012, 19:58
Колега,нека ти проверят CO.успех.
nonamecrew
06-04-2012, 08:56
Колега, според мен, ако на празен ход се подава напрежение на крачето на електро-хидравличния клапан, то тогава двигателя въобще няма да има празен ход - ще тресе и хълца като някоя зла бегачка, заради голямото предварение, което ще е дал вариатора на всмукателния вал ( +30градуса).
Придърпването при колегата се проявява м/у 1400 и 2000 об/мин точно защото при около 1400 об/мин ЕКУ-то включва вариатора и дава предварение на вала. Ако предварението е твърде голямо, част от изгорелите газове в цилиндъра се връщат в смукателния тракт. При тези условия се получава лошо изгаряне на гориво-въздушната смес.
*разглеждаме такта на изпускане на изгорелите газове, защото точно тогава започват да отварят и всмукателните клапани.
Когато двигателя се развърти до около 2000об/мин, тогава вече скоростта на газовете (постъпващите в цилиндъра и излизащите от него) е достатъчно голяма за да не се връща такова голямо количество от изгорелите газове в смукателния тракт. При тези условия гориво-въздушната смес е достатъчно добра за да протече нормално процеса на изгаряне.
За мен това е резонното обяснение, като не претендирам да съм на 100% прав, защото проблема все пак може да се крие другаде.
Поздрави!
Това с празния ход може да се види и при газаджиите по МАП.. личи си при плавно ускорение с една и съща гас кога се включва вариятора.. На мен ми беше паднал маркуча от кеч танка ... се едно бях с дупка в маркуча :ban: После дебитомера ми беше кофти .. пак предърпваше колата ... да е жив и здрав Токича че има 16 дебитомера :tequilla::gay[1]: за финал .. бензиновата помпа нешто не работеше как трябва .. сменихме я .. колата тръгна и смля скоростите :smoke::sex: Аз към колегата имам следния въпрос .. Какъв ти е инжекциона и по какъв начин си чете оборотите ? ... няма бедни .. няма богати .. смесите тря са ти точни иначе .. :puke:
Това с празния ход може да се види и при газаджиите по МАП.. личи си при плавно ускорение с една и съща гас кога се включва вариятора.. На мен ми беше паднал маркуча от кеч танка ... се едно бях с дупка в маркуча :ban: После дебитомера ми беше кофти .. пак предърпваше колата ... да е жив и здрав Токича че има 16 дебитомера :tequilla::gay[1]: за финал .. бензиновата помпа нешто не работеше как трябва .. сменихме я .. колата тръгна и смля скоростите :smoke::sex: Аз към колегата имам следния въпрос .. Какъв ти е инжекциона и по какъв начин си чете оборотите ? ... няма бедни .. няма богати .. смесите тря са ти точни иначе .. :puke:
Компютъра е новия BlueTronic. Същия имаме на другия автомобил, и няма никакви проблеми. А оборотите как ги чете не мога да кажа.
А за смесите беше просто проверка да не би да е от това, като пускахме повече или по-малко газ в посочения интервал 1000-1500оборота, което не доведе до разлика в придръпването.
mimouzunov
06-04-2012, 18:30
Компютъра е новия BlueTronic. Същия имаме на другия автомобил, и няма никакви проблеми. А оборотите как ги чете не мога да кажа.
А за смесите беше просто проверка да не би да е от това, като пускахме повече или по-малко газ в посочения интервал 1000-1500оборота, което не доведе до разлика в придръпването.
Блутро.... За каква кола става въпрос все пак?!
Какво е правено по нея че нее с оригиналния си Бош Мотроник (или каквото беше там)?!
Блутро.... За каква кола става въпрос все пак?!
Какво е правено по нея че нее с оригиналния си Бош Мотроник (или каквото беше там)?!
Bluetronic е газовия комп ;)
mimouzunov
06-04-2012, 18:52
Bluetronic е газовия комп ;)
Гледам и аз... Ама къде гледам :smoke:
Здравейте отново. След близо месец, най-накрая намерих време да сваля капака на клапаните. Веригата си беше натегната, проверих и колелото, с което се натяга, и то си върши работата. Но не можах да видя къде са белезите на валовете? :roll: Също така, къде да прочета каква е процедурата по нагласяването им?
За всеки случай проверих и хлабините на клапаните, и те също бяха в допустимите граници.
Напоследък си мисля обаче, дали не може проблемът да се дължи на запушена изцяло или частично, маслена магистрала към вариатора? Лошото е, че за да се погледне ще трябва да се сваля вала, и да се разглоби самия вариатор... Пружината на 8 клапановите 155 сменява ли се, а и къде може да се намери?
А и при евентуалното сваляне на вариатора, след това какво трябва да се гледа при монтирането му към вала? Как се напасва така, че да си върши прецизно работата?
Някой ако има други идеи да казва, че много дразни това придръпване...
Здравейте отново. След близо месец, най-накрая намерих време да сваля капака на клапаните. Веригата си беше натегната, проверих и колелото, с което се натяга, и то си върши работата. Но не можах да видя къде са белезите на валовете? :roll: Също така, къде да прочета каква е процедурата по нагласяването им?
За всеки случай проверих и хлабините на клапаните, и те също бяха в допустимите граници.
Напоследък си мисля обаче, дали не може проблемът да се дължи на запушена изцяло или частично, маслена магистрала към вариатора? Лошото е, че за да се погледне ще трябва да се сваля вала, и да се разглоби самия вариатор... Пружината на 8 клапановите 155 сменява ли се, а и къде може да се намери?
А и при евентуалното сваляне на вариатора, след това какво трябва да се гледа при монтирането му към вала? Как се напасва така, че да си върши прецизно работата?
Някой ако има други идеи да казва, че много дразни това придръпване...
Трябва да има белези на една от шийките на разпределителния вал, където лагерува към главата.
Относно вариатора - няма точно определена позиция в която да се сглобява. Важното е вътрешната муфа (втулка) с наклонените зъби и всички други подвижни елементи да се движат гладко, без да запъват.
Демонтирай и електро-хидравличния клапан и изкарай плунжерчето от леглото му. Провери в леглото на плунжерчето, дали отвора през който трябва да протича маслото, не е запушен. Аз имах такъв случай.
Успех!
Преди два дни имах глупостта да бутна малко центровката на валовете(то си имаше причина за това,ама това е друга тема).На изпускателния вал майстора беше дал около два мм.предварение.Нагласих я точно на белезите и се почна:Още при паленето имаше разлика,не знам как да го обесня,но се получи едно лашкане на двигателя при въртенето на стартера.В движение на втора като й подам газ при около 1600 об.почва едно страшно лашкане,от там нататък няма грижи.На бензин тези проблеми ги нямам.Та съвета ми е колегата да си провери центровката на валовете внимателно.
Газ анализатор минавал ли си при проверките да се види качеството на изгарянето?
nonamecrew
13-07-2012, 09:46
Колега пиши ми на лични .. в Пазарджик скубахме вежди с една 155-тица със същия проблем и открихме решението :mobile::sister3::rosso_spider:
Здр. колеги,аз също скубя вежди от известно време със същия проблем и от време на време чета темата,но всичко изписано до тук не е това.Утре смятам да сменя дюзите и ще видим какво ще се случи,но преди около година имаше нещо подобно ,но се оправи с присадка за гориво за почистване на гор.система и дюзи ,но сега не помогна.
Газ анализатор минавал ли си при проверките да се види качеството на изгарянето?
Проверено е всичко, което може да се провери по газовата, и за съжаление не е от там. Интересното е, че вече започна да се усеща повече и докато е на бензин...
на кожуха на жилото на газта до дросела има една пластина. с нея се настройва луфта на газта. издърпай го тоя щифт и виж жилото да не е дръпнато прекалено и да държи дроселовата клапа открехната.
Колега пиши ми на лични .. в Пазарджик скубахме вежди с една 155-тица със същия проблем и открихме решението :mobile::sister3::rosso_spider:
Писах ти на лични, дано успееш да помогнеш :please:
Писах ти на лични, дано успееш да помогнеш :please:
И има ли решение, че и моята 145ца влезе в този сериал. Симптомите са същите като на tx3m (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=10121).
Почна с клатене на 1500-1800 оборота. Прехвърли се и при работа на бензин. Разшири диапазина на 1500-2200. И на всички предавки без пета.
Защо първо не започнете със свещите. Регулирайте ги на 0.7 мм и пробвайте. Ако още го прави преминете на 0.6 мм.
Ако при 0.6 се оправи си вижте плюса на бобините. Тоест главните релета.
Симптомите са типични за слаба искра. Тоест за голям луфт между електродите.
Furious 155
08-06-2013, 09:25
А скъсан въздуховод? Прегледай обстойно тръбите преди и след дебитомера.
Следя тази тема,колеги ...но така и не виждам решение по този отвратителен проблем.Никъде не прочетох почистване на дюзи!!!Има ли такава възможност? Газовия инжекцион го имам от 5,6 години а проблема почна преди 1-1,5 година.Помагайте че нямам нерви вече и колкото и да не искам ще трябва да се разделям с 9 годишната си любов :frown:
mimouzunov
15-01-2014, 15:48
Следя тази тема,колеги ...но така и не виждам решение по този отвратителен проблем.Никъде не прочетох почистване на дюзи!!!Има ли такава възможност? Газовия инжекцион го имам от 5,6 години а проблема почна преди 1-1,5 година.Помагайте че нямам нерви вече и колкото и да не искам ще трябва да се разделям с 9 годишната си любов :frown:
А какъв е точно проблема!?
Абсолютно същия като на tx3m(придърпва,лашка).Само че от скоро от 3000 оборота - нагоре заглъхва и губи мощност както на бензин и на газ.Отскоро като й дам повечко газ или като сваля една предавка надолу се чува гърмене в ауспуха.Свещи,кабели,бубини са сменяни. ??????????
mimouzunov
22-01-2014, 14:56
Аиде и аз със същия проблем... Има го само на гас от 1200-1800об/м... По газовата всичко е ок на бензин е криво ляво добре!!! С изключен вариатор дефекта го няма. Преди малко разглабях и гледах, валовете са си зацепени както трябва всичко е ок само дето неиска да работи (прекъсва придърпва на ниските обороти)... Идеи!?
Всичко се почна от как се разреди двигателя!
Явно трябва да се прави някаква нова настроика на валовете знам ли и аз...
Преди малко пак разтворих агрегата... След като се загледах по-добре се вижда някаква леко отклонение от белега на смукателния вал! Нее много ама вече за сламки се хващам (по-късно ще видя дали има ефект от наместването)
Така,както го виждам всмукателния вал е с леко предварение.Някъде бях чел,че при предварение при ниски обороти,когато скоростта на гориво–въздушната смес е малка се получавало пресрещане на входящия поток и се получавало това предърпване.При големи обороти скоростта на сместа е голяма и преодолява съпротивлението.При теб ми се струва,че предварението е незначително,ама тъй като си с турбина може и да оказва някакво негативно влияние.Поздрави
Тъй де, ама туй си е следварение(закъснение), а не предварение, което изключва това... Странен казус... Колегата nonamecrew, по-нагоре е писал, че са имали същите проблеми и са ги решили, та бъде така добър да сподели решението... :)
---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:19 ----------
Тъй де, ама туй си е следварение(закъснение), а не предварение, което изключва това... Странен казус... Колегата nonamecrew, по-нагоре е писал, че са имали същите проблеми и са ги решили, та ако бъде така добър да сподели решението (все пак сме форум за взаимопомощ)... :)
mimouzunov
22-01-2014, 22:45
Тъй де, ама туй си е следварение(закъснение), а не предварение, което изключва това... Странен казус... Колегата nonamecrew, по-нагоре е писал, че са имали същите проблеми и са ги решили, та бъде така добър да сподели решението... :)
---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:19 ----------
Тъй де, ама туй си е следварение(закъснение), а не предварение, което изключва това... Странен казус... Колегата nonamecrew, по-нагоре е писал, че са имали същите проблеми и са ги решили, та ако бъде така добър да сподели решението (все пак сме форум за взаимопомощ)... :)
Абе нее ли предварение ако белега на вала е от дясно на резката на петата!? Ако се върти по часовника веригата следва че гърбицата на вала ще натисне по-рано съответния клапан= предварение (стига да е такава посоката на въртене де)!!!
След като оправих лекото отклонение в зацепването, придръпването изключително много намаля!!! Сега почти става за каране!!!
Утре ще дам още закъснение и ще пробвам пак!!! Лошото е че незнам дали да бъзикам и изпуискателния вал или не...
mimouzunov
22-01-2014, 23:08
Абе нее ли предварение ако белега на вала е от дясно на резката на петата!? Ако се върти по часовника веригата следва че гърбицата на вала ще натисне по-рано съответния клапан= предварение (стига да е такава посоката на въртене де)!!!
След като оправих лекото отклонение в зацепването, придръпването изключително много намаля!!! Сега почти става за каране!!!
Утре ще дам още закъснение и ще пробвам пак!!! Лошото е че незнам дали да бъзикам и изпуискателния вал или не...
Сега се загледах в едни архивни снимки от преди години когато сменях изпускателен вал... Ясно се вижда там как смукателния вал е на едно доста прилично закъснение спрямо изпускателния (стига да се върти по часовника веригата)!?! С тия си настроики колата е минала 100000км без проблем! Получава се че ако е зацепена на белези нее на 100% (ако работи на газ)! Защо става така нее ясно за момента, утре ще правя центровката на валовете така както е била едно време...
Абе нее ли предварение ако белега на вала е от дясно на резката на петата!? Ако се върти по часовника веригата следва че гърбицата на вала ще натисне по-рано съответния клапан= предварение (стига да е такава посоката на въртене де)!!!
След като оправих лекото отклонение в зацепването, придръпването изключително много намаля!!! Сега почти става за каране!!!
Утре ще дам още закъснение и ще пробвам пак!!! Лошото е че незнам дали да бъзикам и изпуискателния вал или не...
Точно така.Двигателят се върти по посока на часовниковата стрелка и за да дадем предварение отместваме разпределителния вал в същата посока.
mimouzunov
23-01-2014, 09:05
Точно така.Двигателят се върти по посока на часовниковата стрелка и за да дадем предварение отместваме разпределителния вал в същата посока.
Имам снимка от преди години когато отворих за първи път капака на клапаните... Вижда се че смукателния вал е на 3-4мм закъснение!?!! До тоя момент несъм се замислял защо е бил така а съм си мислил че при гасенето нещо се врътва вариатора... Получава се обаче че ако вариатора е наред трябва да си седи вала на белег а ако нещо заяжда тая простотия трябва да бъде забил на предварение някакво (а не както е на снимката ми)!
Получава се че мои си алф по някаква неведома причина трябва да има закъснение на смукателния вал (в момента е на белези и нее на 100%)
Вчера като презацепвах вала реших да го махна и да видя какво има в тоя вариатор... (вярно е железен на 8 клапановите)
В заключение мисля да сменя и спортния чип със заводския защото незнам дали и тои не дава някакво предварение...
mimouzunov
23-01-2014, 16:18
Преди малко пак се зарових под капака...
Врътнах смукателния вал с 2-3 милиметра на закъснение!
Зглобих запалих мина на газ и... Немога да я позная!!!
Никакви ядове!
Сега се чудя дали да връткам още за да видя дали е по-добре (ако може да стане по-добре де) или ще се влошава.
Колега, не съм се занимавал никога с такава сложна работа като центровка на двигател, но понеже ми е интересно, съм се ровил в Pdf-те за ремонт и там пише, че при слагане на валовете, преди да е инсталирана веригата, първи цилиндър на ГМТ, изпускателния вал на белези, а всмукателния с 3-4 мм предварение. Това май се прави, за да може, като се сложи и обтегне веригата, да си дойдат точно на белезите и двата вала. (по спомени от един разговор с Кендо е последното уточнение). Защо ти е придърпвала..с риск да напиша някоя глупост-при тебе при обтегната верига е била с предварение (да кажем 1 градус).Като се задейства вариаторът, дава предварение май 30 градуса. Цялото ти предварение става 31 (примерно) или повече от максималното предвидено и може би й е идвало в повече. А предварението означава презастъпване на отварянето и затварянето на клапаните с цел увеличаване на ефективния обем горивна смес, която минава през двигателя. Или нещо като турбо-ефект за атмосферни коли, който обаче си проявява преимуществата на високи обороти. Примерно драгстерите имат голямо презастъпване и затова нямат ниски. Като прибавим към цялата галимация, че ти имаш турбо инсталирано, се получава някакво обяснение защо си е позагубила ниските. Сега като си и дал закъснение, задействайки вариатора, предварението става по-малко от 30-те градуса, които вариаторът дава и на теория си загубил малко от ефекта му.
mimouzunov
23-01-2014, 19:46
Колега, не съм се занимавал никога с такава сложна работа като центровка на двигател, но понеже ми е интересно, съм се ровил в Pdf-те за ремонт и там пише, че при слагане на валовете, преди да е инсталирана веригата, първи цилиндър на ГМТ, изпускателния вал на белези, а всмукателния с 3-4 мм предварение. Това май се прави, за да може, като се сложи и обтегне веригата, да си дойдат точно на белезите и двата вала. (по спомени от един разговор с Кендо е последното уточнение). Защо ти е придърпвала..с риск да напиша някоя глупост-при тебе при обтегната верига е била с предварение (да кажем 1 градус).Като се задейства вариаторът, дава предварение май 30 градуса. Цялото ти предварение става 31 (примерно) или повече от максималното предвидено и може би й е идвало в повече. А предварението означава презастъпване на отварянето и затварянето на клапаните с цел увеличаване на ефективния обем горивна смес, която минава през двигателя. Или нещо като турбо-ефект за атмосферни коли, който обаче си проявява преимуществата на високи обороти. Примерно драгстерите имат голямо презастъпване и затова нямат ниски. Като прибавим към цялата галимация, че ти имаш турбо инсталирано, се получава някакво обяснение защо си е позагубила ниските. Сега като си и дал закъснение, задействайки вариатора, предварението става по-малко от 30-те градуса, които вариаторът дава и на теория си загубил малко от ефекта му.
Написаното е точно както е!!!
Днес след като заработи коректно аз не спрях да ровя. Превъртях още към закъснение вала и нещата се влошиха (както е и редно де) но сега знам точно от къде до къде може да се върти и кога какво се получава с работата и на газ и на бензин!
Утре ще я зацепя където работеше добре и краи!
Аз превъртам валовете със стегната верига.
Преди малко пак се зарових под капака...
Врътнах смукателния вал с 2-3 милиметра на закъснение!
Зглобих запалих мина на газ и... Немога да я позная!!!
Никакви ядове!
Сега се чудя дали да връткам още за да видя дали е по-добре (ако може да стане по-добре де) или ще се влошава.
Цял ден ровя из разни форуми.Какви ли не таблици гледах.И от всичко прочетено стигнах до извода да ти предложа да я пробваш с леко закъснение.Влизам у форума и какво да видя.Проблема решен.Браво.
mimouzunov
23-01-2014, 21:48
Цял ден ровя из разни форуми.Какви ли не таблици гледах.И от всичко прочетено стигнах до извода да ти предложа да я пробваш с леко закъснение.Влизам у форума и какво да видя.Проблема решен.Браво.
Така и така съм се заровил с тия валове... Днеска след като сработи уш добре, почнах да въртя което хвана на където хвана!
В резултат мога да обобщя следното:
изпускателния вал нее оферта да се пипа (предвит че може да нагорят клапани и тн неприятни ефекти)
Смукателния може да се върне с 2-3 милиметра от маркера и при това положение работата на двигателя се подобрява колосално много (поне при мен)! Незнам на обороти как ще е още несъм тествал а и за да съм сигурен че всичко е точно в момента съм на още по-голямо закъснение и нее наред! Утре ще я върна там където работи идеално и ако мога ще тествам как е :bionic:
Остава лека загатка защо трябва да мърдам валове за да работи така както трябва!? Защо не работи като е на белези!?
Иска ми се и аз да имах възможност да направя същото, но нямам условия. Все пак дали си се сетил да направиш някоя снимка на правилното зацепване на валовете, за да се реши проблема? А и всъщност, вече след като си имал време да я покараш, как се държи при така настроените валове?
cobra_11
04-10-2014, 23:26
При аванс на всмукателният вал, не работи никак добре. В закъснение предстои да пробвам... някаква загадка има тука...
Furious 155
05-10-2014, 23:54
При аванс на всмукателният вал, не работи никак добре. В закъснение предстои да пробвам... някаква загадка има тука...
Кажи ми каква ти е целта? И после - с колко градуса местиш всмукателния вал?
cobra_11
06-10-2014, 20:56
Измерих колко е дължината на едно звено на веригата .Та дадох аванс на вала с половината дъжлина , още повече се влоши работата на двигателя . Тази вечер го дадох пък на зад , предстои да разбера утре каква хавата . Проблема при мен е кофти празен ход , глъхне до 2000 об/мин . Какаво се сетих , проверих , но проблема го има ...
Furious 155
07-10-2014, 01:08
Измерих колко е дължината на едно звено на веригата .Та дадох аванс на вала с половината дъжлина , още повече се влоши работата на двигателя . Тази вечер го дадох пък на зад , предстои да разбера утре каква хавата . Проблема при мен е кофти празен ход , глъхне до 2000 об/мин . Какаво се сетих , проверих , но проблема го има ...
Дебитомер сменя ли?
Отделно на това - с предварение на всмукателния вал, влошаваш празния ход, ама карал ли си я до края на оборотния диапазон, да видиш как върви? :)
cobra_11
07-10-2014, 22:07
Да , дебитомера е сменяван , с други 2 броя , но ефект няма . Съмнява ме , че малката верига е разтеглена и от там се полъчава тоя дерт . Преди време ,пукаше в всмукателния колектор , но го оправих . Лашкането до 2000об/мин и едно много гадно глухнене остана . На 4та предавка сум я вкарвал до към 6000 об . за повече ме достраша . От скоро живея в Благоевград и ми остава доста време за експерименти , продължавам да дерзая ....
mimouzunov
07-10-2014, 22:53
Пробваи еи така за идеята да откачиш вариатора и я покараи малко да видиш какво се получава (валовете да са си на белези)!!!
(мисля си че ще работи ок)
cobra_11
08-10-2014, 23:18
Пробвал съм , файда няма . Със закъснение на всмук. вала определено е доста по добре .... Ще си поиграя още малко и после ще я разпарчосам.
Furious 155
08-10-2014, 23:19
А някога компресия на цилиндрите мерена ли е ?
cobra_11
09-10-2014, 21:55
Честно казано , някога е мерена около 12-12,5 на цилиндър беше . Сега , не е да работи като на слаб цилиндър , "мърляв" е празния ход и има заглъхване до 2000 об/мин . Завъртях вала в закуснение , има много положителен ефект , не е отилчно ,но е много добре . Пробвах я в движение , не усетих да върви по малко от преди . Ще се кара така до като роди , пък после друг мотор :jumping:, аз съм фен на модела и марката .
Придърпването е и при мен! Какво е решението? Някой, който го е намерил ще го сподели ли?
Scrapera
18-11-2014, 19:45
При мен беше износен изпускателен вал на първата гърбица. Придърпването беше предимно при превключване от първа на втора, на газ проблема беше доста по-изразен. Много е дразнещо.
При мен на газ е доста зле в интервала от обороти горе-долу между 1200-1900 и то на всички предавки!
mimouzunov
18-11-2014, 23:16
При мен на газ е доста зле в интервала от обороти горе-долу между 1200-1900 и то на всички предавки!
Я за идеята изключи вариатора и виж как ще е без него за проба! Пиши после за резултата...
lamborghini miura sv
19-11-2014, 02:47
и при мен придърпва и то брутално, ама само на студен двигател, после нормализира
За зключването на вариатора съм го пробвал и резултата няма придърпване но няма и ускорение.При мен също се оказа износена гърбица на изпускателния вал на първи цилиндър
mimouzunov
19-11-2014, 10:27
За зключването на вариатора съм го пробвал и резултата няма придърпване но няма и ускорение.При мен също се оказа износена гърбица на изпускателния вал на първи цилиндър
А като смени вала оправили се!? Питам защото до тоя момент съм сменил няколко вала... С първия които си беше неиния имаше огромни износвания къде ли не но нямах проблеми с придърпвания и тн.
А, дали по-малка компресия или липса на такава на някой от цилиндрите би оказвало такова влияние? Особено на по-ниските обороти?
При мен смяната на вала е свързана и с ревизия на главата където ми направиха и реглаж на клапаните така че незнам дали е само от вала
Обръщам се специално към старейшините.... Някой в крайна сметка намери ли решение на този дразнещ дефект? Защото видимо при мен валовете са о.к. На стария ми двигател същите мизерии правеше...... :/
Омръзнало и е да го пиша, но проблемът най-вероятно е разстоянието между електродите.
Направете го 0.7-0.6 мм и ще видите разликата.
А накрая си сложете свещи с иридиеви електроди и да мирясате!!!:wc:
lordliness
12-03-2018, 21:31
Омръзнало и е да го пиша, но проблемът най-вероятно е разстоянието между електродите.
Направете го 0.7-0.6 мм и ще видите разликата.
А накрая си сложете свещи с иридиеви електроди и да мирясате!!!:wc:
Това което се опитваш да налагаш от толкова време за разстояние между електродите при газ не е вярно, разстоянието трябва да е по- голямо. Помисли и ми кажи защо, то трябва да е 1,2 мм при газ, а при бензин 0,8.
Става въпрос за свещи при които е възможно да се прави регулиране. Няма да ви слагам да четете факсимилета защото дори това не означава нищо за '' специалистите'' във форума.
Хора, хора..... Бях с обикновени свещи, бях с платиниеви свещи, сега съм и с иридиеви свещи. Разлика - 0...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.