View Full Version : въпрос а светлините
ihalachev
04-04-2012, 20:32
Здравейте колеги.
Вчера през нощта тръгнах на път и всичко със светлините беше наред. На зазоряване друснах в една дупка фаровете премигнаха и на левия фар ми изгоря крушката за късите. През деня е смених проверих фаровете и си тръгнах обратно (и двата светеха). Като се стъмни паля фаровете и изгоря крушката на десния фар. Въпроса ми е имате ли идея дали от друсането нещо е станало? Фаровете на едно захранване ли са или по отделно? Крушките бяха Осрам. Първата като изгоря я смених със Филипс защото такава имах. Не вярвам че като са различни фирми да е проблем ама знае ли човек.
Та въпроса ми е имате ли идея защо така ми горят или просто има е дошло
Pepko-Bepko
04-04-2012, 20:34
Предполагам,че е съвпадение защото на мен също ми изгоряха крушките на фаровете в порядъка на 24 часа първо едната а след това другата.Съветвам те да купиш за другия фар същата крушка.
lordliness
04-04-2012, 21:05
И на мен за една седмица двете крушки.
ecotronic
04-04-2012, 21:11
Най-вероятно е съвпадение, но не е излишно да премериш напрежението на клемите на акумулатора, когато двигателят работи (1500 - 2000 об./мин.).
lordliness
04-04-2012, 21:18
Моите бяха точно на края на ресурса си
ihalachev
04-04-2012, 21:28
Най-вероятно е съвпадение, но не е излишно да премериш напрежението на клемите на акумулатора, когато двигателят работи (1500 - 2000 об./мин.).
Какво трябва да е напрежението? Иначе крушките ги смених и двете преди няма и година. Егаси и ментетата. Сума пари а не могат да изкарат и по година
ecotronic
04-04-2012, 21:40
13,5 - 14,7V
ihalachev
04-04-2012, 22:03
Утре ще проверя и ще пиша. Онзи ден го мерих акумулатора при изгасена кола и показваше 12,5
ecotronic
04-04-2012, 22:12
Утре ще проверя и ще пиша. Онзи ден го мерих акумулатора при изгасена кола и показваше 12,5
Премери при 2000 оборота без включени консуматори и после с включени консуматори (фарове, вентилатор, нагреватели..........)
Найтбрейкър ли бяха?
Те по принцип имат кратък живот.
Pepko-Bepko
04-04-2012, 22:20
напрежението трабва да бъде 13,8-14,2 волта
ecotronic
04-04-2012, 22:27
напрежението трабва да бъде 13,8-14,2 волта
14,7 e пределно допустимото за оловния акумулатор.
Pepko-Bepko
04-04-2012, 23:46
Найтбрейкър ли бяха?
Те по принцип имат кратък живот.
човек пиши на български :)
---------- Post added at 23:46 ---------- Previous post was at 23:45 ----------
14,7 e пределно допустимото за оловния акумулатор.
аз пиша за нормалното!!! :)
Ми баш де. Найтбрейкър - Osram Nightbreaker. Човека каза, че били Осрам крушките, питам какъв модел. От туй по-български, здраве. Ако кара постоянно с фарове, обикновено не издържат година.
ihalachev
05-04-2012, 09:17
Ми баш де. Найтбрейкър - Osram Nightbreaker. Човека каза, че били Осрам крушките, питам какъв модел. От туй по-български, здраве. Ако кара постоянно с фарове, обикновено не издържат година.
Не знам дали са Nightbreaker щото хвърлих кутията. Иначе карам на фарове само през задължителния период. Това ми се случи на границата с Турция. Митничара като ми проверяваше багажника ръчка при акумулатора и ми беше извадил клеймата на минуса. Може тогава нещо да е станало фал. Сега ми предлагат някакви крушки на Вюрт. Някой слагал ли е такива
Pepko-Bepko
05-04-2012, 12:05
сега ми стана ясно какво е найдбрейкър :)
Колега за мен прична крушка цена качество е Нарва.
Осрам и Филипс се препоръчват силно. :)
ihalachev
05-04-2012, 18:04
Осрам и Филипс се препоръчват силно. :)
Когато взех колата беше с Филипс и фаровете светеха перфектно. После ги смених с Осрам. И те бяха добри но каточели не толкова. Сега взех на Бош да видим как ще са.
bat_go6o
05-04-2012, 19:32
И аз на моята хубавица вече пета крушка и сменям за една година. Най- различни марки / не скъпи / и все горят. Напушва ме да сложа ксенон. Казват че издържа пъти по-дълго и осветява много по-добре. Пък и с тия рефлектори...
ecotronic
05-04-2012, 20:19
И аз на моята хубавица вече пета крушка и сменям за една година. Най- различни марки / не скъпи / и все горят. Напушва ме да сложа ксенон. Казват че издържа пъти по-дълго и осветява много по-добре. Пък и с тия рефлектори...
Качествен ксенон, сравнен с качествен халоген сигурно издържа в пъти повече. Китайският ксенон обаче си гори като пуканки. То и цената му е такава (10 - 15 лв/бр). Но поне свети добре и не гори рефлекторите. А и харчи кажи - речи наполовина по-малко енергия.
Моето мнение e, че е по-добре евтин ксенон, отколкото скъп или средно скъп халоген.
Не знам какво става, но аз сменям 3-ти чифт за два месеца.
Всъщност излъгах. Знам какво става. Лошото е че късно го разбрах. Обувките се бяха разхлабили, бяха корозирали и не правеше контакт. В следствие нагаряха и се топяха крачетата. Накрая даже и бакелитената изолация на обувките се стопи. Сега съм без нея, но със стегнати и почистени обувки. Силно се надявам с това да се решат проблемите, щото пишман станах с тия крушки...:sayjin::sayjin::sayjin:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.