View Full Version : изведнъж син пушек
Привет колеги
Преди няколко дни смених маслото на алфата с 10в40 и всичко си беше нормално до вчера.Днес ставам паля колата оставям я около 5мин. на празен ход и след това тръгнах да се прибирам от банкет и след като дигна около 80-тина градуса и реших да я разкърша малко и какво да гледам при около 4000об. колата взе да припушва.Спрях и на място я форсирах няколко пъти 4000-5000об. и колата си пуши доста син пушек,преди това единствено ми е изпушвала съвсем леко при около 7000об. поне така ми каза приятел който караше зад мене.За втори път слагам едно и също масло и преди това го нямаше това пушене
Може ли да е от некачествено масло или изведнъж мотора(2.0тс) се е скапал.
Привет колеги
Преди няколко дни смених маслото на алфата с 10в40 и всичко си беше нормално до вчера.Днес ставам паля колата оставям я около 5мин. на празен ход и след това тръгнах да се прибирам от банкет и след като дигна около 80-тина градуса и реших да я разкърша малко и какво да гледам при около 4000об. колата взе да припушва.Спрях и на място я форсирах няколко пъти 4000-5000об. и колата си пуши доста син пушек,преди това единствено ми е изпушвала съвсем леко при около 7000об. поне така ми каза приятел който караше зад мене.За втори път слагам едно и също масло и преди това го нямаше това пушене
Може ли да е от некачествено масло или изведнъж мотора(2.0тс) се е скапал.
Смени горивото :bionic:...аз имам покъртителни случки след зареждане в шел:tequilla:
digitalundgrd
06-04-2012, 13:20
Ако този "син пушек" мирише на изгоряло масло имаш 2 алтернативи - да смениш маслото или имаш някакъв проблем по мотора - запушен маслен сепаратор, гумички на клапани, сегменти итн
Ами преди да налея новото масло бях за засичал колко ми гори 1л./10000км.,маслен сепаратор един път е чистен преди 1год.А от горивото как може да повлияе
Jivko7777
06-04-2012, 13:40
Привет колеги
Преди няколко дни смених маслото на алфата с 10в40 и всичко си беше нормално до вчера.Днес ставам паля колата оставям я около 5мин. на празен ход и след това тръгнах да се прибирам от банкет и след като дигна около 80-тина градуса и реших да я разкърша малко и какво да гледам при около 4000об. колата взе да припушва.Спрях и на място я форсирах няколко пъти 4000-5000об. и колата си пуши доста син пушек,преди това единствено ми е изпушвала съвсем леко при около 7000об. поне така ми каза приятел който караше зад мене.За втори път слагам едно и също масло и преди това го нямаше това пушене
Може ли да е от некачествено масло или изведнъж мотора(2.0тс) се е скапал.
Градски какъв бълвоч си турил на колата :)
Ами понеже колата я карам само със Селения 10в60,но понеже нямах парици за него сега съм с Аджип 10в40.Откакто съм сложил маслото и съм минал около 1-1500км. и от щеката не е мръднало при положение,че колата си я настъпвам особено на извънградско
Jivko7777
06-04-2012, 14:18
Ами понеже колата я карам само със Селения 10в60,но понеже нямах парици за него сега съм с Аджип 10в40.Откакто съм сложил маслото и съм минал около 1-1500км. и от щеката не е мръднало при положение,че колата си я настъпвам особено на извънградско
Ееее маслото не е лошо, значи търсиш другаде проблема...
преди да счупя картера пак бях с Аджип,но това нещо го нямаше.Преди 10-на дена смених картер и ново масло и днес забелязах,че колата пуши така преди го нямаше този пушек.Маслото наистина не е лошо,но пък може и самото него,може да му има нещо или поне на мене ми се иска да е така и да не е от мотора
Има няколко процедури които могат да ти помогнат да разбереш къде е проблема. Ще се опитам да ти изброя някои от тях и да ги пробваш ако имаш възможност.
1. Откачаш от смукателя маркуча за картерната вентилация и на загрял мотора палиш. Трябва да усещаш хем да духа хем да дърпа на вътре така на пулсации без да пуши синьо или поне не много. - Малка част от проверката на състоянието на сегментите.
2. Мериш компресия на студен мотор без да развърташ много мотора. По 3 оборота на цилиндър. - Висока компресия над 13 бара на някои цилиндър ще ти подскаже, че там има масло.
3. На студен мотор и извадени свещи развърташ на ръка мотора бавно докато му направиш поне 3 оборота. Като гледаш между оборотите да имаш паузи. После си докарваш буталата близо до гмт и гледаш дали има мазно петно върху някое от тях. Ако има то там ти капва от главата. Демек някоя гумичка или водач.... и ако всичко пък е точно минаваш на точка 4.
4. Купуваш си минимум 2 литра газ за осветление. Докарваш всички бутала на средата. Точиш маслото ако е ново и искаш да си го налееш пак. Започваш да пълниш през свещите всички цилиндри с газ (до нивото на свещите) докато на всички започне да се задържа газта на едно ниво поне за 20-тина минути. Това може да отнеме доста време и газ. Може и 3 литра да си купиш. Но не повече. Ако само на 1 цилиндър имаш проблем то 3 литра ще са ти достатъчни. Ако след 3-тия литър отново въпросния цилиндър се изпразва както в началото. Заебаш всичко, теглиш и една майна... оставяш я поне 12 часа да се изтече хубаво, наливаш си маслото и събираш пари за сегменти. Ако пък имаш късмет и всички цилиндри започнат да държат газта добре пак си изчакваш да се изтече и разхода на масло ще е в историята поне още няколко 10-ки хиляди километра :)
Тази процедура дава голяма успеваемост при много случай на слепнали маслени сегменти. Предимно това става при каране на къси разстояния, студен мотор, и всеки път това комбинирано със бързане за работа например демек на почти всичката газ. И в комбинация с гъсто масло пък ускорението на процеса е не знам по колко :)
Лично при мен съм го правил на няколко мои и клиентски коли и успеха е поразителен. Обикновено на коли с разход от сорта на литър на 1000 след процедурата не можеш да хванеш дали имаш разход после. На щеката не мръдва. Разбира се ако проблема е от такова естество.
Лично аз не съм имал кола на която да не е дало ефект, но със сигурност ще има случай в който няма да е това проблема. Но това се разбира дали ще даде ефект или не. Обикновено на някой цилиндър първия път като му налееш и то се изтича почти веднага. След 4, 5-тото наливане вече се застоява и то доста. Хватката е да започне да застоява повече от 20-тина минути. Това е признак, че сегментите вече са отпуснали :)
Картер не съм свалял никога при такава процедура. Чакам понякога и 24 часа на отворена пробка.
А ти щом нямаш разход на масло не я пипай :)
ЕДИТ: Снимка от един орел :) Даваше 3 литра на 100 км. разход. Конкретно на този цилиндър първото наливане не мога да смогна да напълня цилиндъра. Толкова бързо изтича. :)
Ами преди да налея новото масло бях за засичал колко ми гори 1л./10000км.,маслен сепаратор един път е чистен преди 1год.А от горивото как може да повлияе
На Л.С. бих ти разказал мойте наблюдения и проблеми.
Но отново те съветвам да сипеш бензинец от друга бензиностанция, различна от последната преди пушека:ban:
Ами колеги сега ходих до магазина на един роднина и си взех един списък с ценички на лагери,сегменти,гумички гарнитура,че май на там отиват нещата.
По принцип няма по-хубаво от ревизията на мотора стига да е направена качествено. Ако си го решил обмисли го добре.
ами почти сигурно,че ще има ремонт просто трябва да се уговоря допълнително с един човек.Парите ги имам,пък и частите не са много
ами почти сигурно,че ще има ремонт просто трябва да се уговоря допълнително с един човек.Парите ги имам,пък и частите не са много
Ти май още с пускането на темата си се самонавил :) А аз се опитвам да те спасявам :bouncing_smiley:
Ами какво да ти кажа откакто видях,че си пуши синьо и ми стана ясно,че работата не е на добре и се примирих все пак от доста време исках да отворя мотора за ревизия още когато мислех за валове.Ама честно да си призная ще има ремонт
току що почистих масл.сепаратор и направо светна.Има едно малко маркуче отстрани на колектора,за какво служи то.А и да не забравя на 1-ви цилиндър след като свалих свещите и светя с едно фенерче и гледам,че буталото е омаслено доста и лъщи направо там където са вкопано леко за клапаните си личеше маслото.На другите цилиндри не е така,незнам да ли е нормално или не
току що почистих масл.сепаратор и направо светна.Има едно малко маркуче отстрани на колектора,за какво служи то.А и да не забравя на 1-ви цилиндър след като свалих свещите и светя с едно фенерче и гледам,че буталото е омаслено доста и лъщи направо там където са вкопано леко за клапаните си личеше маслото.На другите цилиндри не е така,незнам да ли е нормално или не
Ако имаш под ръка резервна свещ подмени я за проба на въпросния цилиндър с омасляването:-P
и при мен стана това колега я кажи на високи обороти постоянно ли пуши ?? http://vbox7.com/play:d2730a593d ето при мен как е :( незнам колата за ремонт ли е ... при мен изпушва и после сякаш се оправя а оборотите минават 7400 .. маи си заминава мотора така мисля .. При мен маслото е 10в60 и е хубаво :) но колата препушва .. странното е че след края на 1-ва както се вижда колата спира да пуши а ся де
здр.колега
Ами пушека е същия и при смяна от 1-ва към 2-ва съм забелязал,че изпушва и спира,а на място като и дам газ към 4500-5000об.почва леко да припушва и след това като върна газта изпушва доста и спира
добре аз нз ква е логиката като върнеш гаста да пуши повече ... при мен не е така сякаш и немога да разбера що над 5000 оборота тая кола не пуши (за моята) предполагам и твоята ?? Аз мислех че трябва във високите обороти най много да пуши
Другото което е не трябва ли да зацапва свещите или нещо такова ?? Щото свещите които свалих преди месец (на незнайни километри и всички бяха различни като марка) бяха просто перфектни с един и същи цвят и можеха да искарат още много време .. не бяха омаслени изобщо или черни
ами незнам колега.Моята като задържа газта на 4000об. не пуши,но ако я припомпвам газта между 4500-5000 и си пуши,ако и върна педала и направо ужас.И аз немога да си го обесня ама незнам вече ще откача.Иначе колата си има ряз смисъл,че като и дам газ до дупка на около 4000об. и си дърпа както преди без замисляне и на 2,3,4,5 ама този син пушек ще ми скъса нервите.При теб губили масло,при мене всичко си е както преди без значение,че пуши пак разхода на масло е един и същ.А за свещите на 1 и 4-ти резбите на свещите са омаслени доста
при мен разход на масло няма или аз немога да го хвана щото през 5-6000 км се сменям маслото .. но пък виждаш на клипа как на 1-ва седя на 4000 оборота докато стартирам и не пуши като тръгна колата изпушва и след това не пуши изобщо но пък преди да се оправи (след 1-ва предавка) виждаш какъв син облак има направо съм потресен .. тва си изгоряло масло според мен нищо друго неможе да е .. И при мен колата си има мощност уж не съм забелязал спад
Jivko7777
11-04-2012, 21:59
и при мен стана това колега я кажи на високи обороти постоянно ли пуши ?? http://vbox7.com/play:d2730a593d ето при мен как е :( незнам колата за ремонт ли е ... при мен изпушва и после сякаш се оправя а оборотите минават 7400 .. маи си заминава мотора така мисля .. При мен маслото е 10в60 и е хубаво :) но колата препушва .. странното е че след края на 1-ва както се вижда колата спира да пуши а ся де
твойто почти съм сигурен е от въртенето на гуми при старта ;)
да и аз така помислих ама като се загледам виждам че пушека е син човек а от гуми синио да пуши дали е възможно
Jivko7777
11-04-2012, 22:02
да и аз така помислих ама като се загледам виждам че пушека е син човек а от гуми синио да пуши дали е възможно
:haha: ти базикаш ли се ???
ми ддз човек не ми изглежда от гума ама дано да си прав
Добре де от гумички може ли да има такова пушене апък да си бара маслото както преди.На 2.0тс колко му дават по книжка да гори масло.Утре ако всичко мине добре ще имам едни 400 кинта и се чудя дали направо да не отварям мотора и да гледам какво ще е за смяна и да поръчвам,само да не стане така,че да е от нещо друго,че тогава ще свалям номерата и направо в КАТ Сливен
Предимно от гумички пуши така като върнеш газта. Още в началото на темата съм ти написал нещо. Прочети го пак и помисли какво да правиш.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.