Log in

View Full Version : Култови коли и пилоти :)



Bobo
22-11-2006, 13:00
http://youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw

Волумето на мах филмчето е мания :lol:

П.С. Украдох го от тунинг форума :D

blagun
22-11-2006, 17:06
http://youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw

Волумето на мах филмчето е мания :lol:

П.С. Украдох го от тунинг форума :D
Яко е :D :D
П.С. крадец :D

Mury
22-11-2006, 17:35
Е те тва е за мене,расови автомобили които винаге ще бъдат непобедими Ланча Делата С4 :shock: :shock:-непобедимата ,Ауди С1-най опасният рали автомобил за всички времена,просто защото е адски бърз и неуправляем :screwy: :crazy: ,Пежо 205 Т16-летящия мъник,който на различните ралита достига мощност от 600 к.с. :headbang: те тва е мед за сърцето ми :clapping: :clapping:

Max
22-11-2006, 17:37
http://youtube.com/watch?v=qefKc-SPR-I& ... ed&search= (http://youtube.com/watch?v=qefKc-SPR-I&mode=related&search=)

Това пък е само "чист" звук. :lol:

Nikiboy
22-11-2006, 17:39
Много има да учим да се научим да караме така!

абе тогава имало ли е правила за безопасност за зрителите?

Max
22-11-2006, 17:43
абе тогава имало ли е правила за безопасност за зрителите?

Като гледам клипове от онези години - никакви правила не е имало явно. :roll:

Mury
22-11-2006, 17:43
Много има да учим да се научим да караме така!

абе тогава имало ли е правила за безопасност за зрителите?

Имало е ма никой не ги е спазвал.При рева на тез автомобили в завоя и аз бих излезнал да ги снимам :wink: :wink:

alfista
22-11-2006, 19:17
Колите са лудница ,имам чувство че са доста по-мощни от днешните ВРЦ коли.Преди имало ли е ограничение за мощността на колите?Тия зрители са некви самоубийци,само пречат на пилотите.

IXIBIT
22-11-2006, 19:30
Гледах едно предаване по Дискавъри,в което пилотите обясняваха че си представят зрителите като храсти край пътя,защото ако ги възприемат като хора въобще няма да могат да карат :wink:

TRE GAZELE
22-11-2006, 20:24
Колите са лудница ,имам чувство че са доста по-мощни от днешните ВРЦ коли.Преди имало ли е ограничение за мощността на колите?Тия зрители са некви самоубийци,само пречат на пилотите.


Колите са били доста по-мощни 600-650к.с(само какъв звук вадят,а днешните ВРЦ...пръцат и паткат :lol: ) и е нямало никакво ограничение на мощността :shock: ,кой каквото може да сътвори и айде в рали колата,чак през 1986г.,когато зачестяват катастрофите и броя на убитите пилоти,един от които е пилота чудо за него време Хенри Тайвонен,загинал на рали Корсика с Ланча Делта S4,забраняват тази група В...обосновката е била голямата мощност и малкото тегло(Делта S4 е била от нещо подобно на фибростъкло около стоманен ролбар) на колите,поради което човешкото чувство за реакция не е смогвало на тяхната бързина :shock: ,от където и невъзможността за управлението им...луди времена са били :twisted:

Vladkata
22-11-2006, 22:13
Легендата Delta S4
За времето си тя е единствената кола построена някога с двигател комбиниран с компресор и турбокомпресор, за да може да предостави по всяко време необходимата максимална мощност независимо от оборотите. Тази сложна технология, разработена със съдействието на Abarth, използва компресора за да предостави повечето от мощността при ниски обороти (защото турбото е неефективно при по-ниски обороти на двигателя), а турбокомпресора упражнява натиск върху двигателя при по-високите обороти (защото компресора не е толкова ефикасен при високите обороти). Двигателят от 480 к.с. отнел време за да се усъвършенства, но резултатие си заслужили чакането. Lanca и Abarth успяват успешно да синхронизират турбото и компресора, така че да има плавно преминаване от едното към другото. Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Хенри Тойвонен на пистата в Ещорил в Португалия направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!

инфо от ланча форума

Venci
22-11-2006, 22:19
плашм се :!: :horror: :bowdown: нечовешки звук

alfista
22-11-2006, 22:27
Vladkata написа:

Двигателят от 480 к.с. отнел време за да се усъвършенства, но резултатие си заслужили чакането. Lanca и Abarth успяват успешно да синхронизират турбото и компресора, така че да има плавно преминаване от едното към другото. Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Хенри Тойвонен на пистата в Ещорил в Португалия направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!

:shock: Не е за вярване :shock: ,с какво тегло е тази Delta S4 :?:

Max
23-11-2006, 02:04
Като заговорихме за автомобили и пилоти, пускам едно видео направено в памет на Хенри Тойвонен, който загива с такава Делта през 1986 на рали Корсика, заедно с навигатора си Серджо Кресто.

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=toivonen (http://video.google.com/videoplay?docid=-7121310711992899863&q=toivonen)

MONI
23-11-2006, 09:13
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.

TRE GAZELE
23-11-2006, 10:46
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.


Ланча е 11 пъти световен рали шампион,от които 6 поредни :shock: ,а за титлите на пилотите и победите :roll: ,което я прави най-успешната марка в света на ралитата за всички времена... :D :wink:

П.С. когато фактите говорят и боговете мълчат :twisted:

Soler
23-11-2006, 10:48
Имам филма от който е правено това.

Ако Ви е интересно мога да намеря някъде място по фрий сървърите и да го кача.

TRE GAZELE
23-11-2006, 10:55
Vladkata написа:

Двигателят от 480 к.с. отнел време за да се усъвършенства, но резултатие си заслужили чакането. Lanca и Abarth успяват успешно да синхронизират турбото и компресора, така че да има плавно преминаване от едното към другото. Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Хенри Тойвонен на пистата в Ещорил в Португалия направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!

:shock: Не е за вярване :shock: ,с какво тегло е тази Delta S4 :?:





Бях срещнал някъде,че е между 830-900кг. :twisted: :screwy:

alfista
23-11-2006, 11:02
Незнам ама нещо ми се стува нереално да ускори 0 до 100 за 2,3 секунди при тегло от 900 кг :roll: май треа да доста над 480 к.с. :wink:

ALFA CORSE
23-11-2006, 11:07
Имам филма от който е правено това.

Ако Ви е интересно мога да намеря някъде място по фрий сървърите и да го кача.

Rally - Best Of Group B (Audi Quattro, 205t16, Lancia Delta...) ли се казва филма?

Има още едно заглавие, много интересно за гледане - PikesPeak
66.1МБ
времетраене: 5:14

Soler
23-11-2006, 11:14
Да

Best of group B (Audi quattro, 205T16, Lancia Delta S4, R5 Turbo)

zlia
23-11-2006, 11:18
8)

TRE GAZELE
23-11-2006, 11:23
Ето малко снимки от последното състезание и от катастрофата на Тойвонен и Кресто 8)

TRE GAZELE
23-11-2006, 11:25
:!:

INTEGRALE
23-11-2006, 14:09
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата :screwy: , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле :twisted:

MONI
23-11-2006, 14:29
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата :screwy: , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле :twisted:

Абе и аз си мисля че не са много меродавани и просто написах каквото гледах и нали се сещаш че бях в шок като видях че Ланча не беше на първо място.......

Vladkata
23-11-2006, 16:47
Henri Toivonen е роден във Финландия на 25 Август 1956г. Той е бил един от най-грандиозните пилоти в Света за гледане. Неговата лудост и непредсказуемост са били способни да печелят огромна преднина от време в отделните етапи. Той все още държи рекорда който постига на 24 години за най-млад пилот печелил някога кръг от Световния Рали Шампионат (WRC). През 1986г. Henri Toivonen започва свирепо да се бори за титлата. Печели първо място на Рали Монте Карло, но след това отпада на Рали Швеция и Рали Португалия. Четвъртото подред рали в Световния Рали Шампионат (WRC) се оказва фатално за Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. На 1 Май 1986г. започва Рали Корсика. По това време Henri е страдал от грип, но продължил да кара невнимателно независимо от болното му състояние. Въпреки че е ходил в полу-безсъзнание за разлика от неговия повишен и нервен дух, той постоянно давал все по-добри и по-добри времена. Състезателите и публиката не могли да повярват как може човек в толкова лошо физическо състояние да изнесе такова представление. Но за жалост това не продължило дълго. На 2 Май 1986 на 7-я километър в 18-я етап на Рали Корсика колата на пилота напуска трасето и се хвърля в една пропаст, приземявайки се по таван. Алуминиевият резервоар с гориво, пробит от дърветата докато се е търкаляла колата надолу, избуха. Гъсти облаци черен дим маркират инцидента, но наблизо е нямало съдии или публика. Заклещени в седалките си с никакви шансове за изход, Henri Toivonen и Sergio Cresto изгарят до смърт. Никой на финиша не е знаел за инцидента докато следващия екипаж не ги е уведомил. Но вече е било твърде късно. Когато спешната помощ пристигнала на мястото, те били изправени срещу истински ад. Цялата гора била обгърната в пламаци. Останките от колата били толкова обгорени, че инжинерите и техниците от Lancia не могли да определят причината за катастрофата.
Никой не знае как са загинали Henri Toivonen и неговия навигатор Sergio Cresto. И до днес това е мистерия. Дали е имало неизправност в колата или здравословните проблеми на пилота са причинили загубата му на контрол над неговия мощен автомобил? Ние никога няма да разберем причината, макар че Henri си признава, че наистина не знае как точно се кара неговата Lancia Delta S4. И по-добре да не знам...само ще увеличи болката от тази толкова трагична загуба за човечеството и автомобилния спорт.
* Walter Rohrl по-късно потвърждава информацията, че Henri наистина е взимал някаква форма на медикаменти за облекчаване на симптомите му на грип.
Но каквато и да е причината за инцидента тя ще си остане неразгадана.
ФИА моментално забранява група Б. След края на група Б от Audi съобщават че са направили за тяхното Quattro двигател с мощност 1000 к.с., a Lancia представя фуруристичните прототипи ECV и ECV2 - 600к.с, за предстоящата Група C която е трябвало да замести Група Б. Това показва колко много са забравили за ралито от ФИА съсредоточавайки се в онези времена към Формуа 1. Група Б съвсем правилно е спряна заради недоглеждането на ФИА - практически не е имало големи ограничения в правилника и тези автомобили са били едни истински пистови болиди, които са били изключително опасни за рали. След края на група Б ФИА започва да обръща много по-голямо внимание на сигурността и да намалява мощността и увеличава сигурността на колите. Група С е премахната още преди да се появи.

инфо ланча форум

MainaCore
23-11-2006, 17:37
Тогава през 82-а има и жена шампион - Мишел Мутон, която е карала за ауди. Аз се разтърсих и намерих тоя сайт, ако не сте влизали вижте го - http://www.stormloader.com/groupb/

ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така :?: :?:

Kuku
23-11-2006, 18:35
ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така :?: :?:Май има такъв двигател на "Поло" 1.4 - 150к.с. :roll:

Mury
23-11-2006, 20:17
ПС: имам няколко въпроса - има ли в момента коли, които са така с компресор и турбо едновременно и ако няма защо не ги правят така :?: :?:Май има такъв двигател на "Поло" 1.4 - 150к.с. :roll:

Да и на Голф 5

Mury
23-11-2006, 20:21
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата :screwy: , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле :twisted:

Колега не забравяй че всички поколения на Форд Ескорт са имали рали модификаций и може би затова го водят най-добрата рали кола :wink: :wink: Иначе Делта Интеграле и Делта С4 нямат нищо общо :idea: :wink: :wink:Иначе сегашните рали автомобили или така наречените ВРЦ-та имат ограничение от 1230 кг.и 300 к.с.

INTEGRALE
24-11-2006, 00:38
Аз преди време гледах по Дискавъри за най-добрите рали коли някога и мисля че на първо място беше ескорт, второ ауди и на трето ланчия стратос....ма мое и да не помня много добре ама Ланча със сигурност на беше на първо място.
Тия филмчета по Дискавъри са толкова относителни /напр. на 2-ро място за най-добра спортна кола на всички времена е Мазда Миата :screwy: , а Енцо е на 5-то/, че чак се дразня. Сравняват несравними неща от различни времена. Най-великата според мен е най-титулованата /с класа над останалите във времената в които се е състезавала/, а именно Делта Интеграле :twisted:

Колега не забравяй че всички поколения на Форд Ескорт са имали рали модификаций и може би затова го водят най-добрата рали кола :wink: :wink: Иначе Делта Интеграле и Делта С4 нямат нищо общо :idea: :wink: :wink:Иначе сегашните рали автомобили или така наречените ВРЦ-та имат ограничение от 1230 кг.и 300 к.с.
То хубаво всички Ескорти са имали рали модификация, ама фактът че Форд този сезон взеха титлата за първи път от 27 години насам хич не ги прави най-велики, даже напротив много участия-никакви титли.
А за Делта Интеграле и С4 наистина общото е само 4-те задвижващи колела и името Делта. Даже бях гледал в едно филмче мисля, че беше Марко Ален да казва, че като се е качил на Делта Интеграле от С4 е чуствал Интегралето все едно не върви. 300 кг. отгоре с половината конски сили просто няма как и да се сравняват двете коли.
А за Ланча Стратос също за времето си е била изключително успешна. Мотор на Ферари в леко купе. Много успешна комбинация за рали.
Да се надяваме, че Ланча ще се завърне подобаващо в WRC с Делта 3, макар че в същото време от концерна майка изкараха Фиат Гранде Пунто Супер 2000.
Въпреки ограниченията съвременните рали автомобили на днешните отсечки може би са по-бързи от зверовете от гр. Б /пак уточнявам че говорим за днешните доста спънати отсечки/.

kris11
24-11-2006, 20:37
Колите са лудница ,имам чувство че са доста по-мощни от днешните ВРЦ коли.Преди имало ли е ограничение за мощността на колите?Тия зрители са некви самоубийци,само пречат на пилотите.


Колите са били доста по-мощни 600-650к.с(само какъв звук вадят,а днешните ВРЦ...пръцат и паткат :lol: ) и е нямало никакво ограничение на мощността :shock: ,кой каквото може да сътвори и айде в рали колата,чак през 1986г.,когато зачестяват катастрофите и броя на убитите пилоти,един от които е пилота чудо за него време Хенри Тайвонен,загинал на рали Корсика с Ланча Делта S4,забраняват тази група В...обосновката е била голямата мощност и малкото тегло(Делта S4 е била от нещо подобно на фибростъкло около стоманен ролбар) на колите,поради което човешкото чувство за реакция не е смогвало на тяхната бързина :shock: ,от където и невъзможността за управлението им...луди времена са били :twisted:

Взе ми думите от устата. Тъкмо с готивх да пиша дали беше Хенри тойвонен загинал с S4
Сега ме запалихте търся начих да прехвърля VHS касета с "Ланчиите" както казваше сина ми на CD

ALFA CORSE
21-12-2006, 22:38
Два клипа за Alfa 155 от 1994 BTCC - заслужава си да се видят :D

The 1994 BTCC season review focusing on the Alfa Romeo 155 Part 1 14:30 minutes (http://www.berlinasportivo.com/marquespec/Alfa/Video/Alfa155btcc.wmv)
The 1994 BTCC season review focusing on the Alfa Romeo 155 Part 2 15:30 minutes (http://www.berlinasportivo.com/marquespec/Alfa/Video/Alfa155btcc2.wmv)

на http://www.berlinasportivo.com има и други интересни клипчета :)


EDIT: ами да я премести някой модератор или администратор, аз няма как да го направя това :)

Mury
22-12-2006, 17:39
Два клипа за Alfa 155 от 1994 BTCC - заслужава си да се видят :D

The 1994 BTCC season review focusing on the Alfa Romeo 155 Part 1 14:30 minutes (http://www.berlinasportivo.com/marquespec/Alfa/Video/Alfa155btcc.wmv)
The 1994 BTCC season review focusing on the Alfa Romeo 155 Part 2 15:30 minutes (http://www.berlinasportivo.com/marquespec/Alfa/Video/Alfa155btcc2.wmv)

на http://www.berlinasportivo.com има и други интересни клипчета :)

Бате тая тема е за съвсем друго и не трябваше да ги пускаш тук тези филмчета -верно е уникални са ама :idea: :wink:предлагам ти да пуснеш друга тема и да ги преместиш там :wink:

virusalfa
22-12-2006, 20:08
Незнам ама нещо ми се стува нереално да ускори 0 до 100 за 2,3 секунди при тегло от 900 кг :roll: май треа да доста над 480 к.с. :wink:Ускорението е 2.3 от 0 до 100 и то на макадам,пичаго.Ела април месец след 20-ти в Благоевград на планинското да видиш един гръцки Форд,много е интересен :roll: И доктора ще е там с Ланчата :wink:... едно Рено има интересно:
http://forum.rally-club.net/album_pic.php?pic_id=5986
http://forum.rally-club.net/album_pic.php?pic_id=5976

Mury
22-12-2006, 21:26
Незнам ама нещо ми се стува нереално да ускори 0 до 100 за 2,3 секунди при тегло от 900 кг :roll: май треа да доста над 480 к.с. :wink:Ускорението е 2.3 от 0 до 100 и то на макадам,пичаго.Ела април месец след 20-ти в Благоевград на планинското да видиш един гръцки Форд,много е интересен :roll: И доктора ще е там с Ланчата :wink:... едно Рено има интересно:
http://forum.rally-club.net/album_pic.php?pic_id=5986
http://forum.rally-club.net/album_pic.php?pic_id=5976

Тоя Форд наистина е голям звер и Рендето със заден мотор :shock: :drive:

feri
29-12-2006, 21:23
пичове има една 145-ца в дружба-2. Имате ли повече инфо за нея?