View Full Version : Не работят перките на радиатора
alfa156jtd
18-04-2012, 17:38
Колеги,казвайте мнения,колата загрява но перките не работят.
Колеги,казвайте мнения,колата загрява но перките не работят.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=69364
Колеги,казвайте мнения,колата загрява но перките не работят.
Моето мнение че някъде се губи ток,но тва няма как да се оправи във форума.............:prescription::prescription::pr escription::prescription:
alfa156jtd
18-04-2012, 18:26
Благодаря,много сте бързи поръчал съм датчик за темп.,и след ремонта ще пиша какъв е бил проблема.
Благодаря,много сте бързи поръчал съм датчик за темп.,и след ремонта ще пиша какъв е бил проблема.
Колега не че нещо ма много ми е странно да се купуват компоненти при положение че незнаеш какво и е на колата? По тая логика що не купи перка нали тя не работи ?:hmm:
Колега не че нещо ма много ми е странно да се купуват компоненти при положение че незнаеш какво и е на колата? По тая логика що не купи перка нали тя не работи ?:hmm:
Споко брат,нека действат,па и нали се сещаш че ако е прецакан датчика или няма връзка с ЕКУ-то перките ще работят постоянно :wow::wow::wow::wow::wow:
alfa156jtd
19-04-2012, 12:06
Не се притеснявай колега,вземам го само за проба ако не е той се връща,така че не се дават пари ей така.
Aма така с проби няма да си оправиш колата :no::no::no::no::no:
old alfist
19-04-2012, 15:01
Трябва си преглед от човек, който е на Ти с токовете - като гледам вече всеки втори проблем е свързан с тоците.
alfa156jtd
19-04-2012, 17:54
Колата е 6 няма проблем,проблема е там че,1-ва скорост на вентилатора включва на 98гр. а 2-ра на 108 така че няма как да включат тези вентилатори като охл.течност не превишава 90гр.
ecotronic
19-04-2012, 17:59
Колата е 6 няма проблем,проблема е там че,1-ва скорост на вентилатора включва на 98гр. а 2-ра на 108 така че няма как да включат тези вентилатори като охл.течност не превишава 90гр.
Ако стои и работи намясто, как така няма да надхвърли 90 градуса ?
Поправете ме ако греша, но от това, което съм чел по документациите, датчикът въз основа на чиято информация се управлява принудителното охлаждане на радиатора, всъщност мери налягане а не температура.
alfa156jtd
19-04-2012, 18:08
Да,на място работи около 20-25мин.стигна до 90гр.термостата отвори и завъртя големия кръг,след това реших да я карам та дано вдигне темп.,карах я с 40км. на темпомат и си остана тази температура и прекратих всички опити.
ecotronic
19-04-2012, 18:15
Да,на място работи около 20-25мин.стигна до 90гр.термостата отвори и завъртя големия кръг,след това реших да я карам та дано вдигне темп.,карах я с 40км. на темпомат и си остана тази температура и прекратих всички опити.
Когато е в движение, макар и с 40 км/ч , радиаторът се обдухва и поради това си държи 90 гр. Ако работи намясто и не включва вентилаторът, ще вдигне и 110 гр.
alfa156jtd
19-04-2012, 18:24
Да,колега затова я карах с ниска скорост,но ефекта беше същия и се отказах т.е. темп.е висока за да включи.
to_lose_HEART
19-04-2012, 18:26
Миналата пролет май месец беше една вечер си играх да си настройвам фаровете, колата работи на място почти час така и не мръдна стрелката от 90 градуса. Имам колата от година и нещо не съм чул перка да се включи, освен като си пускам климатика а и никога не е надвишавала 90 градуса. Ако на колегата е дизел също мисля че е съвсем нормално това
ecotronic
19-04-2012, 18:28
Да,колега затова я карах с ниска скорост,но ефекта беше същия и се отказах т.е. темп.е висока за да включи.
Да не би да ти е разхерметизирана системата? Ако отнякъде изпуска налягане, няма да може да включи принудителното охлаждане.
Ако стои и работи намясто, как така няма да надхвърли 90 градуса ?
Колега, това е дизел.
ecotronic
19-04-2012, 20:09
Колега, това е дизел.
Е, и? Какво е особеното на охладителната му система?
alfa156jtd
19-04-2012, 20:22
ами по простата причина че дизела се води студен мотор,друго обяснение,вероятно няма а и след като 1-ва степен включва на 98гр.работата е ясна.
Ако стои и работи намясто, как така няма да надхвърли 90 градуса ?
Поправете ме ако греша, но от това, което съм чел по документациите, датчикът въз основа на чиято информация се управлява принудителното охлаждане на радиатора, всъщност мери налягане а не температура.
Е, и? Какво е особеното на охладителната му система?
Баш температура си мери датчикът и JTD-то на място даже изстива, ако навън не е жега.Иначе системата си е същата.
Мисля че имаше теми Дизелите дори с изправни термостати на място едвам успяват да поддържат температурата до която са стигнали преди спирането При тези двигатели температура се вдига с турбината или по точно когато по често се развихря
---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:35 ----------
Аз също не съм си чувал вентилатора ако не включа климатика
ecotronic
19-04-2012, 21:22
Баш температура си мери датчикът и JTD-то на място даже изстива, ако навън не е жега.Иначе системата си е същата.
След като мери температура а не налягане, защо е следното описание от E-learn:
Functional description
The power supply to both fans N11 and N12 is controlled by two relays R7 (1. speed) and R6 (2. speed), located in relay control unit B3 .
Both relays are supplied with power directly from the battery - junction unit A5 - by a line protected by a special fuse F9 for R7 and F8 for R6 , all located in B3 .
Functional description
if the coolant temperature reaches the first temperature stage, or the 4-stage pressure switch K10 - pin 3 - indicates to control unit M10 - pin 15 of connector E - that the first pressure stage has been reached, control unit M10 sends a signal to 1st speed relay R7 from pin 6 of connector A.
If the engine coolant reaches a higher temperature level or the 4-stage pressure switch K10 (pin 6) signals to the control unit M10 that a higher pressure stage has been reached, then the control unit M10 sends an earth signal to the 2nd speed fan relay R6 from pin 45 of connector C.
When 1st speed relay R7 is excited, it sends an earth signal through additional resistance O10 and 012 to operate fans N11 and N12 simultaneously, which turns at the first speed (slow).
When 2nd speed relay R6 is excited, it sends an earth signal directly to fans N11 and N12 , which turn at the maximum speed.
Два различни датчика са - за градуси и пресостат.
Колега, сигурен ли си за първата степен - 98 градуса? За да пробваш вентилаторите, пусни климатика - поне на бавната трябва да заработят.
След като мери температура а не налягане, защо е следното описание от E-learn:
Functional description
The power supply to both fans N11 and N12 is controlled by two relays R7 (1. speed) and R6 (2. speed), located in relay control unit B3 .
Both relays are supplied with power directly from the battery - junction unit A5 - by a line protected by a special fuse F9 for R7 and F8 for R6 , all located in B3 .
Functional description
if the coolant temperature reaches the first temperature stage, or the 4-stage pressure switch K10 - pin 3 - indicates to control unit M10 - pin 15 of connector E - that the first pressure stage has been reached, control unit M10 sends a signal to 1st speed relay R7 from pin 6 of connector A.
If the engine coolant reaches a higher temperature level or the 4-stage pressure switch K10 (pin 6) signals to the control unit M10 that a higher pressure stage has been reached, then the control unit M10 sends an earth signal to the 2nd speed fan relay R6 from pin 45 of connector C.
When 1st speed relay R7 is excited, it sends an earth signal through additional resistance O10 and 012 to operate fans N11 and N12 simultaneously, which turns at the first speed (slow).
When 2nd speed relay R6 is excited, it sends an earth signal directly to fans N11 and N12 , which turn at the maximum speed.
Тъкмо мислех да ти кажа да провериш кое е К10, но колегата вече го е написал.
Два различни датчика са - за градуси и пресостат.
Колега, сигурен ли си за първата степен - 98 градуса? За да пробваш вентилаторите, пусни климатика - поне на бавната трябва да заработят.
Два различни датчика са - за градуси и пресостат.
Колега, сигурен ли си за първата степен - 98 градуса? За да пробваш вентилаторите, пусни климатика - поне на бавната трябва да заработят.
Да толкова е-97 гр.,иначе като пусне климатика е по вероятно да тръгне бързата степен,защото тя е директна,а бавната има реостат,който е още една пречка за тока.............:super::super::super::super:
alfa156jtd
20-04-2012, 16:24
Да,на климатик си работят,но иначе няма как да работят защото трябва да вдигне 98гр.
може ли да ми покажете откъде взехте инфото за температурите на пускане на перктие? Не съм убеден за втората степен, че е на 108, а не на 103.
може ли да ми покажете откъде взехте инфото за температурите на пускане на перктие? Не съм убеден за втората степен, че е на 108, а не на 103.
Tочно така на 104 е,не на 108 :biggrin1::biggrin1:
alfa156jtd
24-04-2012, 20:58
Колеги,в Пазарджик има сервиз ,,Енцо,,там собственика на сервиза ми каза тези данни които били по каталог.Човека е специалист,само мога да кажа че когато имах нужда някой в Пловдив да ми прочете скор.кутия никой не успя а иначе се говори че има големи разбирачи но небеше така затова му вярвам на човека.
lordliness
24-04-2012, 22:48
Колеги,в Пазарджик има сервиз ,,Енцо,,там собственика на сервиза ми каза тези данни които били по каталог.Човека е специалист,само мога да кажа че когато имах нужда някой в Пловдив да ми прочете скор.кутия никой не успя а иначе се говори че има големи разбирачи но небеше така затова му вярвам на човека.
Аз когато се наложи ходя единствено и само там.
Мога да потвърдя, че са добри,съединител,стенд,помпа съединител,гуми,технически преглед, никакви проблеми
Баси, за първи път чувам някой да говори за охлаждане на двигател по налягане, а не по температура:respect:
Теоретично е възможно, като се знае точното съотношение на вода към антифриз, като се знае тази смес при каква температура точно колко налягане прави, като се мерне и атмосферното налягане, тогава ЕКУ-то ще знае колко е загрял реално двигателя и ще знае кога да пусне перка.
Баси, само като се замислиш над този вариант и не ти ли хрумва, че трябва да си някой :drinking:, за да си помислиш да направиш охлаждането по този начин.
Следващото е с тактов генератор зависещ от загряването на водата. Колкото по-трудно, толкова по-яко:magic:
Е, и? Какво е особеното на охладителната му система?
На охладителната - нищо, но температурата в цилиндрите на дизеловия мотор е по-ниска и съответно двигателят много трудно загрява при работа на място. Затова слагат печки и други приспособления, щото иначе през зимата половината време нямаш парно :)
ecotronic
26-04-2012, 10:16
Баси, за първи път чувам някой да говори за охлаждане на двигател по налягане, а не по температура:respect:
Теоретично е възможно, като се знае точното съотношение на вода към антифриз, като се знае тази смес при каква температура точно колко налягане прави, като се мерне и атмосферното налягане, тогава ЕКУ-то ще знае колко е загрял реално двигателя и ще знае кога да пусне перка.
Баси, само като се замислиш над този вариант и не ти ли хрумва, че трябва да си някой :drinking:, за да си помислиш да направиш охлаждането по този начин.
Следващото е с тактов генератор зависещ от загряването на водата. Колкото по-трудно, толкова по-яко:magic:
Предположението за определянето на температурата по налягането очевидно в конкретния случай не е вярно.
Но принципно това не е "луда идея" а и не съм я измислил аз.
В много случаи в практиката се налага да се измерва дадена величина не пряко а косвено, поради това, че прякото измерване не винаги е възможно.
Един от многото примери за такова нещо е определянето на дебит мерейки налягане.
Изобщо косвените методи за измервания са цяла наука.
....
Един от многото примери за такова нещо е определянето на дебит мерейки налягане.
....
Интересно.
Кажи колко е дебита в маркуч 1/2 инча с налягане 5 милиона атмосфери, примерно?
ecotronic
27-04-2012, 10:31
Интересно.
Кажи колко е дебита в маркуч 1/2 инча с налягане 5 милиона атмосфери, примерно?
Дебит чрез мерене на налягане се определя по следния начин:
На тръбопровода чиито дебит тррябва да се определи се поставя стесняващо устройство с определен профил (нарича се дюза на Вентурий). Мери се налягането преди и след дюзата. Разликата между тези две налягания (пад на налягане) е пропорционална на дебита на флуида през тръбата.
Дебит чрез мерене на налягане се определя по следния начин:
На тръбопровода чиито дебит тррябва да се определи се поставя стесняващо устройство с определен профил (нарича се дюза на Вентурий). Мери се налягането преди и след дюзата. Разликата между тези две налягания (пад на налягане) е пропорционална на дебита на флуида през тръбата.
Викаш ще сложиш една стесняваща тръба и един ротаметър на главния водопровод на София и по този начин ще мериш дебита на водата в тръбопровода:pokey:
За това си зададох и конкретния въпрос, за да ми отговориш как ще измериш дебита в маркуча в този случай, като през 99% от времето се използва 99.5% от дебита на маркуча.
ecotronic
28-04-2012, 17:58
Викаш ще сложиш една стесняваща тръба и един ротаметър на главния водопровод на София и по този начин ще мериш дебита на водата в тръбопровода:pokey:
За това си зададох и конкретния въпрос, за да ми отговориш как ще измериш дебита в маркуча в този случай, като през 99% от времето се използва 99.5% от дебита на маркуча.
Ако искаш да водим някаква смислена дискусия, като начало започни да мe цитираш правилно.
Някъде да съм използвал думата "ротаметър"?
Това, което ти дадох като пример е подробно обяснено тук (http://engineering-review.bg/engineering-statii.aspx?br=55&rub=575&id=1511)
Ако искаш да водим някаква смислена дискусия, като начало започни да мe цитираш правилно.
Някъде да съм използвал думата "ротаметър"?
Това, което ти дадох като пример е подробно обяснено тук (http://engineering-review.bg/engineering-statii.aspx?br=55&rub=575&id=1511)
Интересното е,че ти се заформяш като новия Цецко,рабираш от всичко,и си навсякъде по всяко време с готов отговор,споко няма пред кого да се изтъкваш,който е трябвало да доказва се е доказал,а човека с който спориш е един от тези хора..................:punk::punk::punk::punk::pun k:Това за датчика че мери налягане беше адската простотия,но ти вместо да си признаеш че си сгрешил,започна нова спор,че реално може,но хората ти казаха че е неизпълнимо и скъпо в автомобилите
ecotronic
29-04-2012, 16:20
Интересното е,че ти се заформяш като новия Цецко,рабираш от всичко,и си навсякъде по всяко време с готов отговор,споко няма пред кого да се изтъкваш,който е трябвало да доказва се е доказал,а човека с който спориш е един от тези хора..................:punk::punk::punk::punk::pun k:Това за датчика че мери налягане беше адската простотия,но ти вместо да си признаеш че си сгрешил,започна нова спор,че реално може,но хората ти казаха че е неизпълнимо и скъпо в автомобилите
"Адската простотия" съм си я признал в пост № 33, ма пак явно си чел по диагонал.
Твое право си е да ме сравняваш с когото си искаш.
Чудно ми е защо толкова се дразниш когато някой каже нещо нестандартно?
Излезте малко от калъпа на стандартното мислене бре хора.
В крайна сметка ако твърдя нещо, което според теб не е вярно, то докажи го и другите пледоарии си ги спести.
И накрая вземи да проумееш следното:
Аз не съм тук за да се доказвам. И най-малкото пък пред хора като теб.
"Адската простотия" съм си я признал в пост № 33, ма пак явно си чел по диагонал.
Твое право си е да ме сравняваш с когото си искаш.
Чудно ми е защо толкова се дразниш когато някой каже нещо нестандартно?
Излезте малко от калъпа на стандартното мислене бре хора.
В крайна сметка ако твърдя нещо, което според теб не е вярно, то докажи го и другите пледоарии си ги спести.
И накрая вземи да проумееш следното:
Аз не съм тук за да се доказвам. И най-малкото пък пред хора като теб.
ОК признал си си
Защо мислиш че се дразня/все пак ти не падаш по гръб,както и Цецо/,нямам против такива хора/той даже се промени и вече почти не пише глупости/.
Ок не се доказваш,но откъде знаеш аз какъв човек съм,че да ме коментираш...............:priest::priest::priest:: priest:
П.С.Айде със здраве :rtfm::rtfm::rtfm:
ecotronic
30-04-2012, 17:26
ОК признал си си
Защо мислиш че се дразня/все пак ти не падаш по гръб,както и Цецо/,нямам против такива хора/той даже се промени и вече почти не пише глупости/.
Ок не се доказваш,но откъде знаеш аз какъв човек съм,че да ме коментираш...............:priest::priest::priest:: priest:
П.С.Айде със здраве :rtfm::rtfm::rtfm:
Понеже доста спам се заформи, ще кажа кратко и ясно:
Когато лицето X твърди нещо, примерно 2 + 2 = 4
Ако лицето Y не е съгласен с това твърдение, следва да го докаже, или поне да се опита.
Това за мен е единствено вярната и смислена дискусия.
Сега прочети внимателно постовете след № 33.
В пост № 33 аз давам един пример. Следват въпроси, на които аз отговорям и разяснявам.
До момента в който вместо някой да ми опонира с аргументи, ако не е съгласен с моята теза......
се започва едно.............
Доказвал съм се...........по гръб не съм падал...........бил съм като филанкишията..........
И всякакви подобни глупости, без една дума по спорния въпрос.
Или,отново технически аргументираната дискусия се превръща за пореден път в мерене на п...и
Ето това ме дразни.
Linkestis
30-04-2012, 20:03
Стига бре,големи сте мъже какво се чепкате за глупости!
Да се върнем все пак към темата,моята практика с точно тази кола която имам от 2009 година показва че за толкова години експлоатация аз един единствен път съм имал възможност да си чуя охлаждащия вентилатор при работа на място.Това обаче не значи че колата няма нужда от такъв и колегата ако иска може да провери изправността му като направи една диагностика.
Понеже доста спам се заформи, ще кажа кратко и ясно:
Когато лицето X твърди нещо, примерно 2 + 2 = 4
Ако лицето Y не е съгласен с това твърдение, следва да го докаже, или поне да се опита.
Това за мен е единствено вярната и смислена дискусия.
Сега прочети внимателно постовете след № 33.
В пост № 33 аз давам един пример. Следват въпроси, на които аз отговорям и разяснявам.
До момента в който вместо някой да ми опонира с аргументи, ако не е съгласен с моята теза......
се започва едно.............
Доказвал съм се...........по гръб не съм падал...........бил съм като филанкишията..........
И всякакви подобни глупости, без една дума по спорния въпрос.
Или,отново технически аргументираната дискусия се превръща за пореден път в мерене на п...и
Ето това ме дразни.
Чакай бе май френд,тук спорен въпрос няма,какъв спорен въпрос,спора го заформи ти,след което го обърна в друга посока :repuke::repuke::repuke::repuke:
ecotronic
01-05-2012, 12:47
Чакай бе май френд,тук спорен въпрос няма,какъв спорен въпрос,спора го заформи ти,след което го обърна в друга посока :repuke::repuke::repuke::repuke:
Ами сигурно нещо пак съм се объркал.
Хайде живи и здрави!:cheers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.