Log in

View Full Version : Помагайте с покупката



Bubata
18-04-2012, 19:36
Здравейте колеги,след доста лутане по България и в търсене на така желата 166-ца,не намерих почти нищо което да му градне на човек окото.
И в последния момент открих едина,която беше на автовоза и ми грабна окото и:big_love:.Обаче има следните забележки;
1.Съединител за смяна
2.Няма никакви кодове
3.И някоя и друга външна забележка
Забравих да пиша,че колата е 2001г.2.0 155коня.Това което ми направи много голямо впечатление е,че салона (кожен) е като нов,а колата е само на 257 900км.
До тук всичко добре и взех да си пазаря за цената,която първоначално беше 2950лв.,но в крайна сметка стигнахме и до някакъв компромисен вариат,като ми направиха пакетна цена за още една 166 за части,която е била 2,4,но само е била,защото е без двигател и скорости.Иначе самона й (кожен) е перфектен и външно няма никакви забележки.
Та казвайте дали да си слагам главата в торбата и евентуално дали ще има интерес за части за 166,за да мога да постегна другата :)
Снимките са на красавицата,която искам да взема
Забравих да попитам,километрите не са ли й малко множко :)

JoRiX
18-04-2012, 19:54
Моят съвет е да поразгледаш и други,защото тази имам чувството,че току що излиза от моргата!

code
18-04-2012, 19:58
Така както го обясняваш това си е кола от моргата, т.е. две. Невъзможни неща няма, стига да ти се занимава. 2001г са с новия ключ, и мисля, че са 150к.с. с 6 скорости. Кодовете ги лекуват, разтърси се из форума .. Втора за части според мен няма много смисъл.

JoRiX
18-04-2012, 20:01
.. Втора за части според мен няма .

Ако от две прави една има :drool:

Bubata
18-04-2012, 20:21
Не мисля от двете да правя една,но ако трябва да съм честен,тази поне ме градба с това,че поне вътре беше безупречна,всичките които до сега гледах,вътре бяха като малка кочина,а и състоянието им не беше кой знае колко по-добре,всички си има външни забележки,което е съвсем нормално.
Защото казахте,че едва ли не е излезла от моргата,гледах една колата от обява в мобиле и поне човека беше откровен и ми каза болежките на колата,а те не бяха никак малко (гасне,като натисне съединителя и на газ и бензин,от някъде губи антифриз и малко масло).прегледал я в сервиз и ми каза,че е открил проблемите и са били от някакъв "маркуч",което много не ми се вярва,но....
Утре съм отново по автокъщите и се надявам да е за последно,че вече нямам нерви.Има кола,която е в София но няма къде да я прегледам,защото няма номера

zheko
18-04-2012, 20:27
И аз не разбрах какво не й харесаха на колата, за тези пари си е добре, дори е сравнително нова иначе днес видях тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317288649563884&f1=details ,
та се сетих, защото и при нея се дава още една.

tweety
18-04-2012, 20:31
Миналата седмица един от колегите сподели тук в форума, че си продава алфичката. Изглеждаше доста добре и е форумна все пак. Но е дизеловата 2.4 и цената беше около 5 хил. Имаше dvd–та на облегалките на предните седалки за главата. Ако не ти е много си мисля, че си заслужава да се погледне.

ecotronic
18-04-2012, 20:36
Откъде придоби информация за техническото състояние на колата?
Така както е на автовоза ли?
Ако автомобилът е каран разумно и подържан добре, 260 000 км. не са нещо притеснително.
Ако имаш готов и ясен пазар за частите от втората или ако не се интересуваш от времето за което ще си възвърнеш инвестицията, сделката може и да се окаже добра.
Иначе рискуваш да се вкараш в голям филм.

ivo_io
18-04-2012, 20:39
колега според мен леко няма смисъл,ти си знаеш най-добре де,но има доста работа по нея и доста пари за хвърляне,успех в покупката

Bubata
18-04-2012, 20:42
За техническото състояние,има бегла представа,защото както писах колата има за смяна съединител,иначе като огледах двигателя,няма течове,друго което ми направи впечатление е че имаше масло,което за кола внос от Италия в повечо случай е рядкост.А иначе изглежда да е поддържана колата,поне по салона и други дребни неща мисля така.

koolio
18-04-2012, 21:04
Нищо странно, човекът е видял колата преди да бъде приведена в "търговски вид". Напълно нормално е на 260 х км салонът да е като нов. На тази кола й се виждат забележките и недостатъците, което не е малко. Сделката е добра, но купувачът трябва да е наясно, че започва със "старт от скрапа" и ще му трябват едни 2-3 бона да приведе колата в приличен вид.

Bobo
18-04-2012, 21:07
Откъде придоби информация за техническото състояние на колата?
Така както е на автовоза ли?
Ако автомобилът е каран разумно и подържан добре, 260 000 км. не са нещо притеснително.
Ако имаш готов и ясен пазар за частите от втората или ако не се интересуваш от времето за което ще си възвърнеш инвестицията, сделката може и да се окаже добра.
Иначе рискуваш да се вкараш в голям филм.

260 000 хиляди за ТС без ремонт си е направо за ремонт!
ТС-а на 200+ вече почва да лапа масло сериозно ;)

Та за колегата ако колата не е с поне сменени сегменти ще трябва ти да сменяш ;)

ecotronic
18-04-2012, 22:04
260 000 хиляди за ТС без ремонт си е направо за ремонт!
ТС-а на 200+ вече почва да лапа масло сериозно ;)

Та за колегата ако колата не е с поне сменени сегменти ще трябва ти да сменяш ;)

Да ме прощава колегата за отклонението.......

А лагери и колянов вал при добра подръжка, колко карат?

gigi
18-04-2012, 22:57
По принцип ТС на тия километри не бих си взел и аз. Щото става - отваряме за сегменти ама я лагерите им паднала циментацията, та цялостен ремонт с ролки ремъци...2к, после почваме дебитомер, ламбда, свещи, някоя друга бубина или кабел.....
окачването е ясно че и от 2 няма да стане 1 като хората, съединитела си се знае. Ясно е че ще отиде и на ГИ.
И по добре въжето и.....

Pepko-Bepko
18-04-2012, 23:26
Ресурса на твин спарка е доста скромен и след 150000 не е за хвалене...След това за да си в играта е нужна здрава финансова инжекция!

Bobo
19-04-2012, 01:23
Да ме прощава колегата за отклонението.......

А лагери и колянов вал при добра подръжка, колко карат?

Ами колега ако е карана как си трябва и е сменяно масло на 30000км как мислиш ще са.

Споделям мнението на Гиги на 100% ;)

zheko
19-04-2012, 09:45
Не мога да повярвам какви неща прочетох.Аз си търся 156 T.S. и ми кажете как да намеря кола на 10г. под 200К км.Според мен 200К км изобщо не са драматични за една кола.Всеки знае средната възраст на колите в България, а от там и километрите им, повечето от тях са бензинови и все пак хората ги карат.Имам една дузина познати с коли над 10г. , че и над 15г. и никой от тях не дава по 2000-3000 лв. за ремонти- повярвайте.Изкарвате тези Twin Spark като някакви кекави боклуци дето на 150К км "умирали", а това звучи смешно.
Аз пък съм се спрял на T.S., ако ми хареса някой екземпляр минавам през някой Алфа сервиз и си го взимам :), пък нека да е на 200К.

ecotronic
19-04-2012, 10:29
В момента при мен ситуацията е следната:

пробег: 185 000 (според FES)

компресия: 12

за 5000 пробег маслото (Selenia - racing) не е мръднало с повече от 2мм на пръчката.

Разход (на газ):

градско: 13 - 14
извънградско: 10

Вариаторът изтраква само при палене.


Значи в следващите 100 000 трябва да очаквам двигателят да издъхне тотално.

Коки
19-04-2012, 19:24
В момента при мен ситуацията е следната:

пробег: 185 000 (според FES)

компресия: 12

за 5000 пробег маслото (Selenia - racing) не е мръднало с повече от 2мм на пръчката.

Разход (на газ):

градско: 13 - 14
извънградско: 10

Вариаторът изтраква само при палене.


Значи в следващите 100 000 трябва да очаквам двигателят да издъхне тотално.

Колега, моите уважения, НО:

1. Между 185К и 260К има сериозна разлика;

2. Между 260К и 260К пак може да има сериозна разлика в зависимост от начина на гледане. Само не ми казвай, че съотношението на "гледани" към не-"гледани" е 1 към 1 или нещо друго по-малко от 10 към 1;

3. Бобо е доста лаконичен и трябва да го четеш внимателно. Аз прочетох "смяна на сегменти", а не "издъхнал тотално". Има известна разлика, но и в двата случая колегата няма да мине евтино.

ecotronic
19-04-2012, 20:18
Много добре разбрах какво има впредвид Бобо. Основно завишеният разход на масло, което се решава със смяна на сегменти.
Но аз питах за другите поражения по колянов вал, лагери и т.н. , защото ако отворя двигателя заради смяна на сегменти, то аз бих направил пълен основен ремонт. Някаква приемлива сума отгоре и малко повече труд, но пък знаеш, че имаш нов двигател.
А не днес само сегменти............и след 20K отново в бокса.

code
19-04-2012, 20:40
260 000км не са малко за никаква кола, но при добра поддръжка може да изкара и 2 пъти по толкова. Друг е въпроса, че при Алфа се дава малко повече газ отколкото трябва, прекъсвача е където не трябва, скоростите са къси, картера е направен за да го потрошиш и т.н. Т.е. вероятноста на туинспарка да издържи без ремонт дълги години и км клони към 0. Не, че ако вземеш дизел на тия км ще цъфнеш .. Както казва Джеръми Кларксън "Алфите са направени да са максимално добри .. за кратко" :-)
И да допълня само - това, че след основния ремонт караш "нов" мотор - на практика не се получава точно така ..

AR147
19-04-2012, 20:57
260 000км не са малко за никаква кола, но при добра поддръжка може да изкара и 2 пъти по толкова. Друг е въпроса, че при Алфа се дава малко повече газ отколкото трябва, прекъсвача е където не трябва, скоростите са къси, картера е направен за да го потрошиш и т.н. Т.е. вероятноста на туинспарка да издържи без ремонт дълги години и км клони към 0. Не, че ако вземеш дизел на тия км ще цъфнеш .. Както казва Джеръми Кларксън "Алфите са направени да са максимално добри .. за кратко" :-)
И да допълня само - това, че след основния ремонт караш "нов" мотор - на практика не се получава точно така ..
Ти си бая в час с Алфите - твоята на колко е на 80 ?
А дизела е на 260 към има няма 5-6тата година , ся че ние караме 10 годишни на по 120 е друга тема....

code
19-04-2012, 21:07
Ти си бая в час с Алфите - твоята на колко е на 80 ?
А дизела е на 260 към има няма 5-6тата година , ся че ние караме 10 годишни на по 120 е друга тема....
На петата година един може да е на 260, друг на 60, много се кефя някой като вземе да смята км по годините ;) Различните коли се карат различно иначе хората нямаше да правят километражи, вътре само щяха да хвърлят по един календар :moon:

AR147
19-04-2012, 21:20
На петата година един може да е на 260, друг на 60, много се кефя някой като вземе да смята км по годините ;) Различните коли се карат различно иначе хората нямаше да правят километражи, вътре само щяха да хвърлят по един календар :moon:
Тва може и да важи на изпит във философския факултет ,ама едва ли важи и за кола за 2-3к

Bobo
20-04-2012, 01:31
Много добре разбрах какво има впредвид Бобо. Основно завишеният разход на масло, което се решава със смяна на сегменти.
Но аз питах за другите поражения по колянов вал, лагери и т.н. , защото ако отворя двигателя заради смяна на сегменти, то аз бих направил пълен основен ремонт. Някаква приемлива сума отгоре и малко повече труд, но пък знаеш, че имаш нов двигател.
А не днес само сегменти............и след 20K отново в бокса.

Напълно споделям мнението ти ;)

---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:30 ----------



И да допълня само - това, че след основния ремонт караш "нов" мотор - на практика не се получава точно така ..

Ами при много хора се получава на практика точно това ;)

Bubata
20-04-2012, 07:24
Колеги,вчера отново цял ден обикалях и страната и искам да си изкажа мнеито,защото виждам Вашите коментари,относно километри и колко кара двигателя.На всички ни е пределно ясно,че в тази измамническа държава никой не може да вярна и точно на автотърговец.Вчера съм гледал 5 автомобила и всичките бяха в интервала 142000км до 167000км.Това което ми направи впечатление,и то много голяма,че автомобилът който гледах и подхванах тема (този от снимката и въпросните 256000км) като салон,дори ключа да погледнеш,под капака изглеждаше доста по-добре от всички останали.
Само ще ви дам примера,мнодо ме я че нямам снимки на въпросната кола,която е с ГИ и според търговеца (перфектна и на реални 142 000км),а коженият и салон и подлакътника бяха толкова протъркани.....
И в крайна сметка си до късмет :),както при жените :)
И за да не отварям нова тема,скоро ще има ли някоя сбирка,за да дойда и да почерпя,че до 2 най-много 3 дена ще съм с нова придобивка и че пусна снимки

lordliness
20-04-2012, 07:51
Аз като купувам кола я оглеждам първо външно,ако ми хареса паля двигателя сам и задължително студен,ако ми хареса,продължавам нататък-карам я по неравна настилка слушайки внимателно да се ориентирам за ходовата част,поглеждам и какво излиза от ауспуха.И нещо много важно преди да я запаля вадя щеката и поглеждам нивото на маслото,когато някой продава никога не долива масло,ако маслото е малко тя го губи по някакъв начин и можеш да спреш огледа веднага.Другото е безмислено да се гледа.Годините са ясни -модела е произвеждан от -до,километрите е безмислено да са ориентир,диагностиката също,почти всяка кола има записани някакви грешки.
И както казахте е преди всичко въпрос на късмет, винаги може да се заблудиш.

kiko73
20-04-2012, 10:35
Колеги,вчера отново цял ден обикалях и страната и искам да си изкажа мнеито,защото виждам Вашите коментари,относно километри и колко кара двигателя.На всички ни е пределно ясно,че в тази измамническа държава никой не може да вярна и точно на автотърговец.Вчера съм гледал 5 автомобила и всичките бяха в интервала 142000км до 167000км.Това което ми направи впечатление,и то много голяма,че автомобилът който гледах и подхванах тема (този от снимката и въпросните 256000км) като салон,дори ключа да погледнеш,под капака изглеждаше доста по-добре от всички останали.
Само ще ви дам примера,мнодо ме я че нямам снимки на въпросната кола,която е с ГИ и според търговеца (перфектна и на реални 142 000км),а коженият и салон и подлакътника бяха толкова протъркани.....
И в крайна сметка си до късмет :),както при жените :)
И за да не отварям нова тема,скоро ще има ли някоя сбирка,за да дойда и да почерпя,че до 2 най-много 3 дена ще съм с нова придобивка и че пусна снимки

Само имай в предвид, че и на жабарите вече любимо занимание е връщане на километражи. Оня ден ме помоли едно приятелче (джамбазин) да прочета едно "Браво" буквално свалено от автовоза - колата си изглеждаше перфектно и външно и вътрешно, забиваше муцуната при потегляне. Оказа се лоша връзка на датчика на разпр. вал, та между другото погледнах км - на таблото се мъдреше 97340 а ФЕС показа 167 и нещо си. Абе викам, кога успяхте да врътнете км? "А, още не сме, утре ще го свършим това".:grin:

lordliness
20-04-2012, 10:44
Между другото връщането на километри в Германия е криминално деяние и е подсъдно,така съм чел.

koolio
20-04-2012, 12:46
Между другото връщането на километри в Германия е криминално деяние и е подсъдно,така съм чел.

Така е. Затова свястна кола можеш да си купиш от Германия или Швейцария. От Италия - само ако е от официално представителство. Само че читавите 166-ци, т.е. на под 200 000 км няма да стъпят на 5000 с докарването.

danchev63
20-04-2012, 16:18
Колеги, чудя се какво сте ги захапали тези километри. Дали са реални или не са. Мисля, че всички са с ясното съзнание, че купувайки си кола настаро( или по точно втора употреба) то тя е карана. Малко са хората които купуват коли за да си ги гледат в гаража или на двора. Щом според критериите на купувача колата е в добър вид има ли значение дали е на 160к , 260к или 360к. Ако колата се окаже наистина читава и новия собственик се грижи в нормални граници за нея, то всичко друго е без значение. Знам, че може да се изнесе една двучасова лекция за предимствата на малкото навити километри и недостатъците на многото навити километри, но като цяло кола на 360к може да е в много по добро състояние от кола на 160к - това го казват дори и колеги които се занимават с ремонти. Така че, свястна кола, като цяло е сбор от компоненти и детайли които дълго време работят без повреда.

koolio
20-04-2012, 20:00
Колеги, чудя се какво сте ги захапали тези километри. Дали са реални или не са. Мисля, че всички са с ясното съзнание, че купувайки си кола настаро( или по точно втора употреба) то тя е карана. Малко са хората които купуват коли за да си ги гледат в гаража или на двора. Щом според критериите на купувача колата е в добър вид има ли значение дали е на 160к , 260к или 360к. Ако колата се окаже наистина читава и новия собственик се грижи в нормални граници за нея, то всичко друго е без значение. Знам, че може да се изнесе една двучасова лекция за предимствата на малкото навити километри и недостатъците на многото навити километри, но като цяло кола на 360к може да е в много по добро състояние от кола на 160к - това го казват дори и колеги които се занимават с ремонти. Така че, свястна кола, като цяло е сбор от компоненти и детайли които дълго време работят без повреда.

Абсолютно си прав, но все пак километрите не са без значение. Най-малкото че трябва да знаеш какво купуваш. Говоря за нормалните пазари де, на нашия всички коли са на по между 130 и 160 х км и струват на 60% от цените в Италия и Германия.

alex37
20-04-2012, 20:49
Колега Алфа 164 е по лесна и евтина за подръжка според мен , ама няма запазени екземпляри вече от Алфа Ромео 164 , ако намериш запазена Алфа 166 може би ,

gorbi
30-04-2012, 13:55
Само да вметна, че моята е Септември 2005 година, внесена е Октомври 2011, от официално представителство на Алфа в .. сега не помня кой град беше, пича карал докато държи колата, хвърлил и купил нова. Нашият търговец отишъл и купил колата за да я продаде за почти нова :) Та каква ми е основната мисъл... Километража ми показва 148 000, а "забравена" бележка за смяна на масло показва че е сменяно пролетта на 2011 на 258 000км. Което си прави точно по 50 000 км. на година. И бай италианец въобще не си е играл да сменя нещо по окачването забелязах, защото дадох 2000 лв. да го възтановим. И още не знам какво не е правил както трябва, хубаво че само пет години я е мъчил :)
Та, като се купува 10 годишна кола, трябва да сме наясно че цифри около 350 000 км. са силно оптимистични... ;)

ecotronic
30-04-2012, 17:45
Та, като се купува 10 годишна кола, трябва да сме наясно че цифри около 350 000 км. са силно оптимистични... ;)

Това в повечето случаи, за съжаление е вярно. Но има и изключения.
Аз например въртя средно по 10К годишно.

Pepko-Bepko
30-04-2012, 18:09
Ами ти въртиш по 10 хиляди на година,но вярвай ми никои на запад не купува нова дизелова кола и да я кара по 10 хиляди годишно защото няма да му излезнат сметките.....

geniusloci
30-04-2012, 19:27
Та, като се купува 10 годишна кола, трябва да сме наясно че цифри около 350 000 км. са силно оптимистични... ;)Говорите наизуст - зависи кой я ползва и за какво. Ако си е правил кръгчета из Италия - ще ги навърти, същото е и в Германия. Има хора обаче дето не вземат коли, за да ходят от т. А на 2000 км в т. Б, такива коли съвсем нормално да са около 20k годишно (което е градско плюс излизания в страната). Но пък 20000 градско са едно, друго са опънати по магистрали. Толкова е спорен отя въпрос с километрите и годините, че не знам защо го мъчим. 166 за няма 5000 лева без нужда от много ремонти е като 5-ца от тотото - може, ама все не се случва на теб.

lordliness
30-04-2012, 19:30
Аз съм ви казвал и друг път на моята сервизната книжка беше в колата на година е минавала по 20 000 и скоро стигна километрите на които е минала последен преглед в италия :),но иначе е като нова

balev64
30-04-2012, 22:42
Като почнете и вие с тези километри,ами аз какво да кажа като моята си я купих преди 3 години на 364000км реални(при диагностиката се установи че човека не беше въртял километража :)...) и съм сигурен в нея като в никоя друга кола че за където и да тръгна няма да имам проблем.В момента показанието на километража хич не ме интересува, тъй като съм разбрал че не километрите са от значение а поддръжката и произхода на автомобила от втора ръка.Между другото тъй като през зимата имах едни приключения със скъсани подгревни свещи и от там аха да се стигне до сваляне на глава, нещо което аз абсолютно игнорирах като вариянт. Докато се търсеше алтернатива за вадене на свещите , аз се поогледах за друга 166-ца в mobile.de и autoscout24.de и честно да ви кажа под 1800 евро беше невъзможно да се намери нещо което да се докара на собствен ход.Реално 4600 лв е минимума за автомобил който да се паркира пред КАТ за регистрация.

gorbi
01-05-2012, 07:45
Това в повечето случаи, за съжаление е вярно. Но има и изключения.
Аз например въртя средно по 10К годишно.

Ти въртиш по 10 000, или това е 830 км на месец или 26 км. на ден. Значи или не ти е основна кола или имаш служебна или си баба/дядо на 75 години и ходиш до магазина с нея (майтап, да не се обидиш ;) )

Тук трябва да споменем и състоянието на пътищата в България, инфраструктурата, също важно обстоятелство че повечето хора са наврени в грозни гета, наречени "квартали", които от икономически съображения са близо до централните части на града и нямат кой знае какъв километраж да "цъкат" до работа.
Прибавяме цените на бензин/дизел, особено отнесено към доходите и на последно място - липсата на свободни средства за летни пътешествия по Европа.
Съвкупността от тези фактори оформят нашето разбиране за - "годишен пробег".
И ако за нас е нормално да минаваме по 10 000 или 20 000 км. на година, то за белите страни откъдето купуваме своите возила е нормално например да минават по 50 000 - 100 000 км. годишно.
Аз например си минавам между 60 000 и 80 000 км., защото работата ми е такава и трябва да си я върша с личната кола. Като прибавим поне една почивка в Гърция, два-три пазара в Стамбул и 3-4 ходения до родата в Одеса и като капак - 5-6 обучения в София - ето ти "годишен пробег" :)

to_lose_HEART
01-05-2012, 11:27
Ти въртиш по 10 000, или това е 830 км на месец или 26 км. на ден. Значи или не ти е основна кола или имаш служебна или си баба/дядо на 75 години и ходиш до магазина с нея (майтап, да не се обидиш ;) )

Тук трябва да споменем и състоянието на пътищата в България, инфраструктурата, също важно обстоятелство че повечето хора са наврени в грозни гета, наречени "квартали", които от икономически съображения са близо до централните части на града и нямат кой знае какъв километраж да "цъкат" до работа.
Прибавяме цените на бензин/дизел, особено отнесено към доходите и на последно място - липсата на свободни средства за летни пътешествия по Европа.
Съвкупността от тези фактори оформят нашето разбиране за - "годишен пробег".
И ако за нас е нормално да минаваме по 10 000 или 20 000 км. на година, то за белите страни откъдето купуваме своите возила е нормално например да минават по 50 000 - 100 000 км. годишно.
Аз например си минавам между 60 000 и 80 000 км., защото работата ми е такава и трябва да си я върша с личната кола. Като прибавим поне една почивка в Гърция, два-три пазара в Стамбул и 3-4 ходения до родата в Одеса и като капак - 5-6 обучения в София - ето ти "годишен пробег" :)

Ако въртиш толкова километри според мен много по целесъобразно е да караш нова кола на лизинг

koolio
01-05-2012, 11:51
Ако въртиш толкова километри според мен много по целесъобразно е да караш нова кола на лизинг

Що? Да се вържеш с безумен договор и да плащаш лихви? И то за кола, която ще е голям компромис с удобството. По-добре някое и друго ремонтче в повече, но не лизинг.

ecotronic
01-05-2012, 13:04
Ти въртиш по 10 000, или това е 830 км на месец или 26 км. на ден. Значи или не ти е основна кола или имаш служебна или си баба/дядо на 75 години и ходиш до магазина с нея (майтап, да не се обидиш ;) ) ...........

Ни най-малко не се обиждам:tongue:

Живея и работя в центъра. До работа стигам пеш за 20 минути. А винаги, когато времето е хубаво се придвижвам с велосипед.
И не можеш да си представиш, колко щастлив се чувствам затова, че не ми се налага всеки ден да вися в задръстванията, да търся място да паркирам........
Колата основно ползвам в моментите на отдих, през почивните дни. По време на лятната почивка навъртам едни 2 - 3К и това е.

А относно начинът на живот в белите страни - вярно е това, че много хора живеят изминавайки ежедневно големи разстояния, но особено в големите градове ясно се забелязва стремежа на хората по възможност да НЕ ползват возилата си в града.

Докато тук много често се забелязва типично нашенския манталитет да ходим за закуски с колите си.

BO
01-05-2012, 14:54
Няма "бяла" държава, в която е нормално годишния пробег да е 50-100к километра.
Това са митове.
Една кола е на толкова километри, колкото е навъртял нейния собственик. Това не зависи в коя държава се намира.

gorbi, виж, че сам си противоречиш. Работиш по цял ден с колата ти и минаваш по 60-80к километра. Или викаш, ако един в нормална, "бяла" държава ходи до работата си с кола ще изминава средно по 300 километра на ден?
Замисли се малко. Средния пробег на един бакшиш, който по цял ден обикаля е под 100к на година...
ААА, сетих се, средно статистическата работа в "белите" държави е да си бакшиш :)

to_lose_HEART
01-05-2012, 15:29
Що? Да се вържеш с безумен договор и да плащаш лихви? И то за кола, която ще е голям компромис с удобството. По-добре някое и друго ремонтче в повече, но не лизинг.

За 100 хиляди километра пробег по родните пътища колко пъти ще ремонтираш ходова част, а нова кола с 5 години гаранция, ремонтите са си за тяхна сметка

old alfist
01-05-2012, 16:10
166 e автомобил ориентиран към по-дългите разстояния и натовареност с поне трима човека и багаж - тогава се усеща комфорта и удоволствието от него.
Не е оправдано да се юрка тази кола по градските улици осеяни с кратери.
Ако някой пътува предимно на дълъг път или я ползва предимно за удоволствие, тази кола ще му пасне идеално.

RPWWD
01-05-2012, 16:18
За 100 хиляди километра пробег по родните пътища колко пъти ще ремонтираш ходова част, а нова кола с 5 години гаранция, ремонтите са си за тяхна сметка

Българските представителства не поемат гаранционна смяна на части по окачването, освен в случаите на оперативен лизинг (т.е. дългосрочен наем), който е по-скъп от търговският, след който колата си остава твоя. Изключенията се броят на пръсти.

---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 13:12 ----------


Няма "бяла" държава, в която е нормално годишния пробег да е 50-100к километра.
Това са митове.
Една кола е на толкова километри, колкото е навъртял нейния собственик. Това не зависи в коя държава се намира.

gorbi, виж, че сам си противоречиш. Работиш по цял ден с колата ти и минаваш по 60-80к километра. Или викаш, ако един в нормална, "бяла" държава ходи до работата си с кола ще изминава средно по 300 километра на ден?
Замисли се малко. Средния пробег на един бакшиш, който по цял ден обикаля е под 100к на година...
ААА, сетих се, средно статистическата работа в "белите" държави е да си бакшиш :)

Не всеки работи в града си или пък работата му да е чиновническа - от понеделник до петък, от 9 до 17 - та да използва колата си само събота и неделя, и да иде един път в годината до морето. За справка миналият месец се оказа, че съм минал 2300 километра. Миналата бяха 27 000, сега не знам колко ще са, но дори и в рамките на София ежедневният ми пробег не пада под 80 км.

old alfist
01-05-2012, 17:43
Не всеки работи в града си или пък работата му да е чиновническа - от понеделник до петък, от 9 до 17 - та да използва колата си само събота и неделя, и да иде един път в годината до морето. За справка миналият месец се оказа, че съм минал 2300 километра. Миналата бяха 27 000, сега не знам колко ще са, но дори и в рамките на София ежедневният ми пробег не пада под 80 км.
Купи си 166 и я тракай всеки ден по дупките, докато ходиш на работа и тогава ще разбереш за какво иде реч.

RPWWD
01-05-2012, 17:52
Купи си 166 и я тракай всеки ден по дупките, докато ходиш на работа и тогава ще разбереш за какво иде реч.

Е, нали карам 156, мислиш ли, че не знам ;-) В интерес на истината имам и Пунто 1,2 бензин, и когато имам повечко работа из центъра го ползвам него така, че километрите които изминавам всъщност са повече.

old alfist
01-05-2012, 17:59
Е, нали карам 156, мислиш ли, че не знам ;-) В интерес на истината имам и Пунто 1,2 бензин, и когато имам повечко работа из центъра го ползвам него така, че километрите които изминавам всъщност са повече.
При 166 цените за подръжката са още по-нагоре и като тръгне да се скача в ямите направо му се къса сърцето на човек, като знае какво може тази кола на дълъг път и какво струва всяко едно хлопване.

BO
01-05-2012, 18:41
Не всеки работи в града си или пък работата му да е чиновническа - от понеделник до петък, от 9 до 17 - та да използва колата си само събота и неделя, и да иде един път в годината до морето. За справка миналият месец се оказа, че съм минал 2300 километра. Миналата бяха 27 000, сега не знам колко ще са, но дори и в рамките на София ежедневният ми пробег не пада под 80 км.

Ами ето, ти си конкретен пример за точното ми твърдение. Ако човек купи кола от мен ще я купи с годишен пробег от 15к, ако я купи от теб ще е с 30к. И двамата живеем в една държава. Това по нищо не се отличава от друга държава. И пак накрая стигаме до моите думи, че колата е на толкова километра, колкото е изминал предишния собственик, без значение къде се намира.
Както и ти сам каза, не всеки работи в град различен от местодомуването му.
Не всеки разнася дъвки и шоколади по магазините със собствената му кола :)

koolio
01-05-2012, 19:18
Е, нали карам 156, мислиш ли, че не знам ;-) В интерес на истината имам и Пунто 1,2 бензин, и когато имам повечко работа из центъра го ползвам него така, че километрите които изминавам всъщност са повече.

Хм, аз по-често ходя на работа с метрото, не ползвам колата всеки ден и пак за 5 месеца имам 8000 км със 166-цата. При това през зимния сезон, когато я карам по-рядко.

rossenvn
01-05-2012, 20:45
Някъде бях чел, че в Германия средният годишен пробег е около 15000 км. Източникът беше немски. Не ми се търси сега:). Така че всичко е възможно.

RPWWD
02-05-2012, 19:59
Не всеки разнася дъвки и шоколади по магазините със собствената му кола :)

Особено пък с Алфа Ромео ;-)

gorbi
02-05-2012, 22:53
Ами ето, ти си конкретен пример за точното ми твърдение. Ако човек купи кола от мен ще я купи с годишен пробег от 15к, ако я купи от теб ще е с 30к. И двамата живеем в една държава. Това по нищо не се отличава от друга държава. И пак накрая стигаме до моите думи, че колата е на толкова километра, колкото е изминал предишния собственик, без значение къде се намира.
Както и ти сам каза, не всеки работи в град различен от местодомуването му.
Не всеки разнася дъвки и шоколади по магазините със собствената му кола :)

Ами ето - той е конкретен пример, че дори и в нашата държава, пробегът може да е нормален - над 20 000 км. Твоите примери за таксиметрови шофьори под 100 000 км. и подобни са за градчета тип Тутракан, Мездра или Гоце Делчев :)

Разликата с държавите от които купуваме, е че там карат малко повече, по простата причина че могат да си го позволят.
Пробегът на една кола е функция на възможността и желанието на нейния притежател да я използва във всекидневието си по предназначение :) В българския вариант - за гъзария или да се покаже на комшиите по гето, ама като няма пари за гориво и пробегът драстично пада :)

А за разкарването на лимузина за разнасяне на дъвки и шоколади по работа - като възможно най-дебилен пример - да го подминем... :)